Iemand ervaring mee?
Nooit geen hoofdpijn meer gehad in het weekend.
quote:inderdaad... en mijd alcohol, kijk of dat ook uitmaakt.
Op zondag 21 juli 2002 15:23 schreef Brennie het volgende:
Sta je doordeweeks altijd op dezelfde tijdstip op..en ga je ook altijd ongeveer op t zelfde tijdstip slapen?
Wanneer je doordeweeks een heel regelmatig ritme hebt..en je gaat in t weekend langer of juist korter slapen..dan is je ritme verstoord,daar kun je hoofdpijn van krijgen.
Drink je veel koffie?
Wanneer je doordeweeks iedere ochtend op een bepaald tijdstip koffie drinkt..en je zou in t weekend later opstaan..en t gebruikelijke bakkie koffie gemist hebben,dan kan t zijn dat je ontwenningsverschijnselen krijgt en dus met koppijn wakker wordt.
Probeer t ritme van doordeweeks aan te houden ( ook al is dat misschien niet prettig),dan heb je kans dat je geen hoofdpijn hebt.
Ik ken je verder niet,en misschien is je levensstijl wel heel anders als hoe ik nu zeg,maar misschien heb je er wat aan.
het zou ook kunnen dat je een apart soort migraine aanvallen krijgt ofzo; ga er eens mee naar je huisarts.
Dus in het weekend dan ook maar om 6 uur opstaan? Lekker zeg
doordat je de hele week geconcentreerd bent, gaat het mis in het weekend.
en aan koffie kan het ook liggen ja. daar had ik ook last van dus ben ik maar gestopt met koffie drinken.
quote:Stoppen met koffie?? Da's helaas geen optie. Dan ga ik ECHT dood zoals m'n huisarts zei toen'ie even leuk dacht te zijn na mijn vraag hoe het met me ging: Jah meneer....U gaat dood!
Op zondag 21 juli 2002 15:32 schreef Hrun het volgende:
dan werk je te hard.doordat je de hele week geconcentreerd bent, gaat het mis in het weekend.
en aan koffie kan het ook liggen ja. daar had ik ook last van dus ben ik maar gestopt met koffie drinken.
quote:ik heb er ook zo nu en dan last van
Bij "weekendhoofdpijn" is het verstandig om je koffiegebruik door de week te beperken, niet te laat op te staan en in het weekend een kopje koffie te nemen op dezelfde tijden als door de week.
maar dat komt omdat ik in het weekend te lang doorslaap
en door de week koffie drink ;-)
quote:Migraine komt niet in regelmaat...
Op zondag 21 juli 2002 15:26 schreef dr.dunno het volgende:[..]
inderdaad... en mijd alcohol, kijk of dat ook uitmaakt.
het zou ook kunnen dat je een apart soort migraine aanvallen krijgt ofzo; ga er eens mee naar je huisarts.
Hoofdpijn is echt supervervelend. Daarnaast is het ook nog eens zo dat je snel voor aansteller word aangezien, omdat er niks aan je te zien (zoals bijvoorbeeld bij iemand met een gebroken been).
Ik sport ook regelmatig. Maar iedere keer na het sporten wordt het dus 10 keer zo erg
Sterkte ermee, hoop dat je er snel vanaf komt
quote:Misschien moet je juist wel gaan drinken...
Op zondag 21 juli 2002 15:14 schreef chown het volgende:
Ik drink niet, dus daar kan het niet aan liggen.....
Daar krijg je hoofdpijn van, en een wattig gevoel in je hoofd.
Koffie bevat caffeine (duh). Wanneer je dat door de week veel drinkt, en in het weekend niet krijg je ontwenningsverschijnselen. En die zijn.... hoofdpijn.
Kortom, doordeweek meer caffeine vrije koffie drinken, en in het weekend ook een paar bakken koffie.
quote:Bedankt voor je nuttige bijdrage.
Op zondag 19 oktober 2003 16:29 schreef rvmourik het volgende:
niet zoveel zuipen
:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P
[Dit bericht is gewijzigd door Beetlebabe op 19-10-2003 16:42]
Zelf heb ik nu de Taiwanese Oelong thee ontdekt. Dat werkt veel beter dan koffie, ik word er helemaal hyper van! (zoiets als cocaine). En geen last van koppijn!
quote:helaas woont niet iedereen in Taiwan of kan je het ook in NL kopen?
Op zondag 19 oktober 2003 16:42 schreef Aernout het volgende:
Alles is hier al gezegd:Zelfde ritme houden Voorkomen van coffeine ontwennings verschijnselen. Zelf heb ik nu de Taiwanese Oelong thee ontdekt. Dat werkt veel beter dan koffie, ik word er helemaal hyper van! (zoiets als cocaine). En geen last van koppijn!
quote:Wat heeft je bloedsuikerspiegel precies te maken met hoe lang je slaapt?
Op zondag 21 juli 2002 15:14 schreef chown het volgende:
Of ik nu lang of kort in bed lig (bloedsuikerspiegel)...het maakt niet uit wat of hoe
Wat doe je eraan... daar heb je waarschijnlijk meer aan... kijk eens op
hoofdpijn-test.nl misschien dat dat je verder kan helpen.
quote:Over het algemeen niet. Al krijg ik na DAT soort activiteiten vaker maagpijn de laatste tijd. Geloof dat het maar eens tijd wordt mezelf aan te bieden bij de lijmfabriek ofzo
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:26 schreef NoXxa het volgende:
Heb je door de weeks nergens last van? Hoe hard je ook werkt/studeert?
quote:Ik denk dat je je daar sterk mee vergist. Ik heb dagelijks koppijn en ze hebben nog geen medicijnen gevonden die er tegen werken. Ik kan me op school niet concentreren en sporten (wat ik altijd 3 a 4 keer in de week deed) gaat haast niet meer. Ik zou dus liever 6 bruistabletten nemen ipv de hele dag met hoofdpijn rond te moeten lopen.
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:06 schreef leonieke het volgende:
wees blij.. ik neem elke dag ongeveer zes bruistabletten om de dag door te komen.. kzou willen wisselen se voor 2 dagen koppijn
Hoofdpijn word vaak onderschat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |