abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108394854
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is dat Friso ook zo'n beetje de financiële man was van de familie.
Gekke is eigenlijk dat ik hem nooit heb zien spreken oid. Beetje de sterke man op de achtergrond, denk ik.
Friso deed beetje beleggen ja.
pi_108394918
*btw Die Mabel kan het goed met Trix vinden, die zullen elkaar nodig hebben in deze barre tijden.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:53:11 #78
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_108395039
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
*btw Die Mabel kan het goed met Trix vinden, die zullen elkaar nodig hebben in deze barre tijden.
Inderdaad. Gelukkig maar.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_108395115
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Inderdaad. Gelukkig maar.
Zulke shit gun je niemand maar hoort helaas wel bij het leven.
pi_108395162
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is dat Friso ook zo'n beetje de financiële man was van de familie.
Gekke is eigenlijk dat ik hem nooit heb zien spreken oid. Beetje de sterke man op de achtergrond, denk ik.
Ik denk het ook...
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:57:18 #81
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_108395181
Eventuele troonopvolging zal pas over maanden plaatsvinden, als het al gebeurt.
Eerst dit maar even.
Sowieso zal de koningin het even rustig aan gaan doen natuurlijk, en alleen de hoognodige verplichtingen nakomen.
Zo erg is het allemaal niet als ze wat bezoeken laat schieten, geen schepen doopt of winkelcentra opent.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_108395328
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik denk het ook...
Ja, echter vraag ik me dus wel af waarom ze dus off-piste zijn gegaan, Friso lijkt me dus iemand die, net zo als ik toruwens, defensief rijdt en wrs ook defensief ski't. Waarom off-piste?
I´m back.
pi_108395336
WA is zijn broer kwijt, Beatrix haar zoon, da's best een dillema.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 21:02:37 #84
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_108395394
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, echter vraag ik me dus wel af waarom ze dus off-piste zijn gegaan, Friso lijkt me dus iemand die, net zo als ik toruwens, defensief rijdt en wrs ook defensief ski't. Waarom off-piste?
Misschien wilden ze wel oversteken van de ene piste naar een andere via een kortere route.
Of leek het een normaal te beskieen helling.
Er waren lawinepijlen afgevuurd om lawines te triggeren, dus het leek veilig.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_108395589
Plots een troonsafstand in deze tijd zie ik ook niet gebeuren. Maar dat Willem-Alexander regent wordt, dat wel. Zeker als Friso voorlopig nog voor langere tijd in Innsbruck moet blijven, omdat hij nog niet vervoerd kan worden. Allemaal te ondertekenen wetten en koninklijke besluiten naar Oostenrijk invliegen voor de koningin is niet onmogelijk, maar niet bepaald ideaal.
pi_108395628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:02 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Misschien wilden ze wel oversteken van de ene piste naar een andere via een kortere route.
Of leek het een normaal te beskieen helling.
Er waren lawinepijlen afgevuurd om lawines te triggeren, dus het leek veilig.
Dom pech hebben wrs idd, denk het toch ook wel...
I´m back.
pi_108395720
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn indruk was ook dat hij geen trill seeker is (was?).

Het is een indruk. Wel verbaast het mij hogelijk dat hij geen airbag droeg en nb met een stevige waarschuwing van 4 op de schaal van 5 in de wind sloeg. Tja. Het is een ding van zo'n 600 euro, dus dat kan voor hem onmogelijk een probleem zijn geweest.

Ik denk toch dat een soort van "mij kan niet gebeuren" misschien een factor van betekenis is geweest? Ik weet het niet, ik ken hem niet tenslotte. :{
pi_108395798
Ook de vraag hoeveel vaker hij dit risico al genomen heeft en dat het altijd goed gegaan is.
Wellicht skiede hij wel elke lech vakantie buiten de pistes.
pi_108395881
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:13 schreef utrecht1970 het volgende:
Ook de vraag hoeveel vaker hij dit risico al genomen heeft en dat het altijd goed gegaan is.
Tja, zolang dat goed ging....

Net zoals mensen die nooit een gordel in de auto dragen. :')
pi_108395916
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mijn indruk was ook dat hij geen trill seeker is (was?).

Het is een indruk. Wel verbaast het mij hogelijk dat hij geen airbag droeg en nb met een stevige waarschuwing van 4 op de schaal van 5 in de wind sloeg. Tja. Het is een ding van zo'n 600 euro, dus dat kan voor hem onmogelijk een probleem zijn geweest.

Ik denk toch dat een soort van "mij kan niet gebeuren" misschien een factor van betekenis is geweest? Ik weet het niet, ik ken hem niet tenslotte. :{
Staube 4 idd, toch wel heavy. Ter vergelijking onze Noordzee als het aflandig wind is en afgaand tij, ben ik echt wel dusdanig voorzichtig dat ik onze dochter verbied alleen het water in te gaan, en dan gaan we zeker niet te diep. Maar goed, we weten niet wat het oordeel was van die lui. Misschien gewoon dom weg pech gehad, gebeurt veel mensen. Welke risico's zijn aanvaardbaar...
I´m back.
pi_108396114
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:13 schreef utrecht1970 het volgende:
Het was niet buiten de piste, het is zelfs gebeurd op een geprepareerde baan. Waar zelfs nog was geprobeerd om lawines op te wekken in de ochtend. Wel was het een afgelegen gebied met meer risico.
Voorheen Post ID 101472
pi_108396123
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staube 4 idd, toch wel heavy. Ter vergelijking onze Noordzee als het aflandig wind is en afgaand tij, ben ik echt wel dusdanig voorzichtig dat ik onze dochter verbied allee het water in te gaan, en dan gaan we zeker niet te diep. Maar goed, we weten niet wat het oordeel was van die lui. Misschien gewoon dom weg pech gehad, gebeurt veel mensen. Welke risico's zijn aanvaardbaar...
Precies.

Leven is nu eenmaal riskant en een grote tombola aan risico's. Ik denk ook dat hij "gewoon" erg veel pech heeft gehad.

Tja, het gebeurt natuurlijk daar best vaak dat mensen verongelukken. Maar omdat het nu om een prins gaat, wordt de kwetsbaarheid van het leven ineens wel erg concreet.

Maar ja, ook prinsen zijn het diepste ook maar een gewoon mensen...
  zaterdag 25 februari 2012 @ 21:23:39 #93
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108396225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies.

Leven is nu eenmaal riskant en een grote tombola aan risico's. Ik denk ook dat hij "gewoon" erg veel pech heeft gehad.

Tja, het gebeurt natuurlijk daar best vaak dat mensen verongelukken. Maar omdat het nu om een prins gaat, wordt de kwetsbaarheid van het leven ineens wel erg concreet.

die florian had net zoveel pech, alleen het 'geluk' dat hij zo.n airding droeg.
pi_108396321
We denken te veel dat we overal controle over kunnen hebben. Dat komt doordat we steeds meer op veiligheid gericht waren. Vroeger lagen kinderen los op de achterbank van de auto.
pi_108396344
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies.

Tja, het feodalisme hebben we al lang achter ons gelaten, de constitutionele democratie is vervolgens alleen een wijze geweest van een staat op te richten in 1815, we kunnen net zo goed weer gaan naar de situatie van voor de Bataafse republiek (voor 1795 dus), de Republiek, dus ja, het is een gewoon mens en altijd al geweest... dat is ook de tragedie, daarom hebben ze hem zolang gereanimeerd, omdat hij van koninklijke bloede is, en zitten zij nu met dit gevolg... maar goed ik schat ze rationeel genoeg in om die jongen niet decennialang te laten vegeteren.
I´m back.
pi_108396405
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:26 schreef Lagrinta het volgende:
We denken te veel dat we overal controle over kunnen hebben. Dat komt doordat we steeds meer op veiligheid gericht waren. Vroeger lagen kinderen los op de achterbank van de auto.
Klopt, maar vroeger gingen veel mensen ook nodeloos dood hè. Nog toen ik een kind was gingen er gewoon vet meer dan 3.000 mensen per jaar dood in het verkeer, nu ligt dat getal op ongeveer 775, volgens mij. Dit terwijl ook meer dan 3 miljoen inwoners meer hebben.
I´m back.
pi_108396463
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:26 schreef Lagrinta het volgende:
Speelt ook. tja, hoe erg ook voor Friso, het leven is in dat opzicht dan weer wel "eerlijk": ziek worden, ongelukken krijgen en dood gaan is voor iedereen gelijk... :{

Ieder leven is kostbaar. Dus ook van al die gevallen waar we nooit iets van horen.
pi_108396472
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staube 4 idd, toch wel heavy. Ter vergelijking onze Noordzee als het aflandig wind is en afgaand tij, ben ik echt wel dusdanig voorzichtig dat ik onze dochter verbied alleen het water in te gaan, en dan gaan we zeker niet te diep. Maar goed, we weten niet wat het oordeel was van die lui. Misschien gewoon dom weg pech gehad, gebeurt veel mensen. Welke risico's zijn aanvaardbaar...
De zee is geen zwembad, ik zeg het al jaren tegen m'n kinderen. Leuk voor verkoeling, maar niet om te zwemmen.

Er zijn er zat die verzuipen, er zijn er bij die omkomen bij een lawine. Er zijn er bij die omkomen doordat ze de trein willen halen, mensen die door rood rijden omdat ze snel thuis willen zijn, of simpelweg op de verkeerde plek op het verkeerde tijdstip zijn. Mijn opa ging dood omdat hij een tractor inhaalde en de tegenligger niet zag. Geen mens die zei, 'wat een sukkel om dat te doen'.

Ik zou niet weten waarom je dat bij een prins wel zou zeggen.
pi_108396503
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, maar vroeger gingen veel mensen ook nodeloos dood hè. Nog toen ik een kind was gingen er gewoon vet meer dan 3.000 mensen per jaar dood in het verkeer, nu ligt dat getal op ongeveer 775, volgens mij.
Klopt. Nu voelen we ons veiliger maar toen hielden we ons er totaal niet mee bezig. Je veilig wanen is ook juist het gevaar, je denkt de controle te hebben over alles en als het dan mis gaat dan gaan mensen de schuld zoeken bij de persoon.
pi_108396613
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, het feodalisme hebben we al lang achter ons gelaten, de constitutionele democratie is vervolgens alleen een wijze geweest van een staat op te richten in 1815, we kunnen net zo goed weer gaan naar de situatie van voor de Bataafse republiek (voor 1795 dus), de Republiek, dus ja, het is een gewoon mens en altijd al geweest... dat is ook de tragedie, daarom hebben ze hem zolang gereanimeerd, omdat hij van koninklijke bloede is, en zitten zij nu met dit gevolg... maar goed ik schat ze rationeel genoeg in om die jongen niet decennialang te laten vegeteren.
Ik hoop ook maar dat hem een lange lijdensweg wordt bespaard. De familie kan bijvoorbeeld besluiten om een vegeterende patiënt niet te laten behandelen bij longontsteking of hartstilstand. Longontsteking komt nog al een voor in dergelijke gevallen, niet behandelen leidt vaak tot de dood.

Euthanasie lijkt me wat ingewikkelder, hangt denk ik ook af of patiënt iets op schrift heeft....(het kan in beginsel alleen met nadrukkelijke toestemming van de patiënt)

Je wenst het niemand toe zo'n toestand.

In Nederland kennen we het geval Stinnissen, een vrouw bij wie de sondevoeding na 16 jaar vegeteren gestopt mocht worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')