Ik heb eigenlijk niet zo heel veel last van wanen. Hallucinaties leiden vooral af. Ik wordt pas angstig als de hallucinaties komen in combinatie met wanen. Maar ik probeer veel binnen te blijven en niet te veel in stilte te zitten, dus een film of muziek draait hier bijna altijd wel.quote:Op zondag 4 maart 2012 11:05 schreef Tgirl88 het volgende:
Hoe gaan jullie om met hallucinaties en wanen? Ben daar wel benieuwd naar.
Ik wordt heel angstig door die hallucinaties. Heb af en toe ook last van angstaanvallen.
Ik kom er meestal te laat achter dat iets een waan is (geweest). Hallucinaties heb ik geloof ik geen last van.quote:Op zondag 4 maart 2012 11:05 schreef Tgirl88 het volgende:
Hoe gaan jullie om met hallucinaties en wanen? Ben daar wel benieuwd naar.
Ik wordt heel angstig door die hallucinaties. Heb af en toe ook last van angstaanvallen.
Opbouwende kritiek heb ik tot nu toe pas van 2 mensen gehad, nadat ik daar specifiek om ha gevraagt. Over het algemeen krijg ik berichtjes als "Leuk" "Spannend" "Mooi geschreven", maar daar blijft het dan ook bij. Iets wat ik erg lastig vind, want ik wil wel graag dat het goed is en dat ik beter wordt. En als het dat niet is, wil ik dat ook weten.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:46 schreef Dolshe het volgende:
@Demon
Zou je het dan prettiger vinden om naast alleen complimenten ook een soort van opbouwende kritiek van anderen te horen, zodat je weet wat er nog beter kan aan je verhaal?
Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je zelf iets maakt, je heel kritisch wordt op je eigen werk. Dan vind je het zelf niet goed genoeg. Juist goed dat je het anderen laat lezen. Ik ken ook mensen die zo perfectionistisch zijn dat ze hun eigen creaties nooit aan anderen laten zien/horen/lezen en uiteindelijk komen ze dan niet verder, dus gewoon doorgaan met schrijven en het aan anderen laten lezen![]()
En waarom maakt het jou uit of je vader het nou wel of niet autobiografisch vindt? Vindt hij de verhalen niks?
Ik vind het in ieder geval knap dat je zoveel schrijft. Ik wilde gisteren gaan lezen, maar zag dat je het weggehaald had. En het staat er nu gelukkig weer opIk ga zo wat lezen.
quote:Op woensdag 7 maart 2012 07:22 schreef Gewas het volgende:
De eerste afspraak van de therapie heb ik gehad. Super vriendelijke vrouw.
Dat ik maar weer gauw helemaal normaal mag worden.![]()
Die familie is idd prachtig. Nou ja, niet om echt zo'n familie te hebben... Ik vond vooral het stuk dat ze die opa uit het ziekenhuisraam tillen prachtig.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:05 schreef zusterclivia het volgende:
[..]Dat zijn de goede berichten Gewas
![]()
Trouwens nog bedankt voor de filmtip van v.d. week....Heb ondanks de 4 reclameblokken de film helemaal afgezien. Wat een heerlijke familie
Balen voor je, Gro...quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:55 schreef Gro het volgende:
Hallo allemaal![]()
Even een ego-postIk ben gestopt met mijn studie...
Het was te zwaar, teveel stress, teveel contacten, te weinig energie, teveel 'psychose' en te weinig 'gezonde veerkracht'. Het is gewoon niet haalbaar gebleken. En dat doet veel pijn
![]()
Dit was mijn ego-post.
Vraag me af... vind jij de diagnose moeilijk te accepteren? Of herken je jezelf erin?quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:01 schreef Tgirl88 het volgende:
@ Dolshe
Ik liep een paar jaar rond met een randpsychose en ben een paar keer psychotisch geweest. Na 2 jaar sinds ik bij het GGZ rondliep kreeg ik de diagnose schizofrenie.
Ik heb ook geen bijzondere zaterdag gehad... Beetje last van eenzaamheid.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
Zo, de saaie zaterdag zit er bijna op. Ik heb me ontzettend zitten vervelen en bijna niets nuttigs gedaan. Niet al te veel gehallucineerd dus dat valt dan nog mee. Zo even eten en dan naar een verjaardag dus dat is dan wel leuk.
Kijk wel een beetje op tegen morgen want dan heb ik weer niets te doen.
Dat vind ik leuk.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Bonjour, je m'appelle Gertje.
Comment tu t'appelles?
Ik vind hem wel goed met uitleggen.
Merci, monsieur. Je suis.... oh, nu zou ik een vertaler moeten gebruiken.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:25 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Succes, oow wacht, Je te souhaite beaucoup de succès.
Tja... FOK! is natuurlijk geen vervanging voor professionele hulp. Aan de andere kant is stoppen met allerlei activiteiten geen oplossing. Eerder een symptoom.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:52 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Misschien heb je gelijk en gaat dit te ver voor FOK!, maar dan moet ik maar helemaal stoppen me te uiten denk ik.
Ik kan natuurlijk niet in je hoofd kijken dus goed advies kan ik niet echt geven. Maar ik hoop wel dat je iets aan de steun van mensen in je omgeving hebt.quote:Ik lijk ook weinig behoefte te hebben aan advies, misschien wel aan steun, maar misschien ben ik ook wel op de verkeerde plek.
schizofrenie is schizofrenie zou ik zeggen... ik zie niet wat dat uit zou makenquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
Op de Volkskrantwebsite wordt gewag gemaakt van belangenverstrengeling bij het op- en samenstellen van de DSM 5. De experts zijn vaak verbonden aan de farmaceutisch industrie.
Link
Ja, vorige week gehad. Het ging heel goed. Was een hele aardige vrouw. Het was een soort inleidingsgesprek en volgende week gaan we echt beginnen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:37 schreef Dolshe het volgende:
@ Gewas
Heb je deze week al therapie gehad en hoe ging het?
"Het Kapitaal" van Karl Marx.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:34 schreef Dolshe het volgende:
Mooi gezegd Gewas. Ook al lijkt het lijden eindeloos, vroeg of laat komt er een einde aan en schijnt het licht
Wat voor boek ben je in bezig? Ik houd ook van lezen.
Eensquote:Bedenk zo: vroeg of laat gaat het licht weer schijnen.
quote:Don't look to deeply into me. All I am is nothing and nothingness. I am but endless darkness and relentless silence. I am unmoving yet no dust settles herein. There are no answers here, warrior. Break your catatonic stare. Act now. Leave me forever and with the rest of your days, strike hard and decisively. Why let your fury lay deep inside you, sullenly boiling your blood into silent steam and grinding your bones to dust? Is it not better to thrust it out with great velocity from every pore, with your every action? Let your actions speak your legend. The physical is a manifestation of the spirit. Let your spirit be teeming with fury. Let your strength be unusual and controlled. The average is the borderline that keeps mere men in their place. Those who step over that line are heroes by the vary act. Go.
-Henry Rollins
Ik geloof dat ik niet meer verliefd kan worden. En toen ik de laatste relatie had vond ik het eerder vervelend om aan elkaar vast te zitten.... Sowieso zou ik het een eventuele vriendin niet aan willen doen haar met mijn problemen op te zadelen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:55 schreef Dolshe het volgende:
@ Gewas
Ik kan die nieuwe regeling niet begrijpen. Ik vind dat we voor elkaar moeten zorgen en niet ieder voor zich.
Waarom heb jij al zo lang geen relatie meer gehad dan? Ben je zelf niet meer verliefd geworden of trek je het niet om een relatie te hebben?
En je bent in de weekenden veel alleen schrijf je. Zoek je dat bewust op of heb je vrienden die altijd al met anderen dingen bezig zijn?
Deep Purple is zeker een hele goed band.
Zo ik heb ook trek gekregen in bier voor tijdens de film vanavond. Gelijk maar even snel naar de winkel toe
Dat is snel.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |