abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:45:18 #1
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108369264
Prins Johan Friso heeft tijdens zijn ski-ongeluk vorige week vrijdag een zeer ernstige hersenbeschadiging opgelopen. Het is onzeker of hij ooit nog bij bewustzijn komt. Mogelijke revalidatie kan maanden of jaren duren.

Zeer ernstig hersenletsel Friso

Laatste update: 24 februari 2012 20:38

AMSTERDAM - Prins Johan Friso heeft tijdens zijn ski-ongeluk vorige week vrijdag een zeer ernstige hersenbeschadiging opgelopen. Het is onzeker of hij ooit nog bij bewustzijn komt.

Als de prins wakker wordt, kan het maanden of zelfs jaren duren voordat hij herstelt. Dat zegt het hoofd van het artsenteam dat de prins behandelt in het academisch ziekenhuis van Innsbruck vrijdag tijdens een korte persconferentie.

Friso heeft 25 minuten onder de sneeuw gelegen, waardoor zijn hersenen zuurstoftekort hebben opgelopen. Dit heeft een hartstilstand veroorzaakt die ongeveer 50 minuten duurde.
Gedurende deze hele periode moest de prins worden gereanimeerd. ''50 minuten reanimatietijd is lang. Je kan zeggen te lang'', aldus Wolfgang Koller.

Friso, de tweede zoon van koningin Beatrix, raakte een week geleden tijdens skiën in het Oostenrijkse Lech bedolven onder een lawine.

Artsen hoopten aanvankelijk dat de schade aan de hersenen beperkt zou kunnen blijven door Friso's lage lichaamstemperatuur onder het pak sneeuw en later in het ziekenhuis. Dat bleek niet het geval.

MRI-scan
De medici konden donderdag voor het eerst veilig een MRI-scan uitvoeren. Daaruit bleek de ernstige hersenbeschadiging.

De arts zei dat de koninklijke familie nu op zoek kan naar een andere instelling, waar prins Friso verder kan worden verpleegd.

Kans
Volgens neuroloog-intensivist Michaël Kuiper is de kans dat Prins Friso herstelt zonder blijvende schade zeer klein. Dat zei hij vrijdagmiddag tegenover de NOS.

Kuiper vermoedt dat de artsen in Innsbruck wel verbetering zullen verwachten, maar dat gezien de duur van de hartstilstand en het gebrek aan zuurstof het herstel jaren kan duren.

Kuiper zei verder dat als een patiënt blijft verkeren in een zogenoemde vegetatieve toestand, waarbij een patiënt uit een coma komt maar niet reageert op prikkels uit de omgeving, in Nederland over het algemeen de behandeling wordt stopgezet. Hij benadrukt dat in enkele gevallen anders wordt besloten.

Friso, de tweede zoon van koningin Beatrix, raakte een week geleden levensgevaarlijk gewond toen hij tijdens het skiën in het Oostenrijkse Lech bedolven raakte onder een lawine.

Nederlandse vertaling van de prognose van de Oostenrijkse artsen

------

Laatste nieuws

Prins Friso via Nu.nl
Nos nieuws; Friso
Telegraaf: Friso

---

Wat is er gebeurd?

Prins Friso en Florian Moosbrugger waren rond het middaguur afgelopen vrijdag vertrokken voor een skitocht. Er was een lawine-alarm van 4 op de schaal van 5 afgegeven. Toch kozen ze er voor om van een niet-geprepareerde piste te skiën.

"Er liepen sporen door de sneeuw. Waar ze skieden was een duidelijk ingesleten spoor naar de volgende helling. Ze voelden zich dus zeker van hun zaak", aldus moeder Moosbrugger later. Ook zagen de twee sporen van lawinepijlen, die in de sneeuw waren geschoten om preventief lawines te veroorzaken. "Ze hebben de krater van de ontploffing gezien. Er was geen lawine geweest." Toch sloeg het noodlot toe en werden ze overvallen door een lawine van zo'n 30 meter breed en 200 meter lang.

De 43-jarige Oostenrijker kon zichzelf bevrijden uit de lawine omdat hij een speciale airbag droeg. Zodra hij zichzelf bevrijd had, is hij gaan graven in de sneeuw, op zoek naar Friso.

De prins lag begraven onder een laag van zo'n 40 centimeter sneeuw. Na zo'n twintig minuten graven lukte het Florian en het reddingsteam om Friso uit het sneeuwdek te bevrijden. Prins Friso had geen airbag bij zich, maar wel een zendertje. Het signaal van het zendertje gaf zijn positie onder het sneeuwdek aan. Na de redding werd de prins gereanimeerd en met een traumahelicopter naar het ziekenhuis in Innsbruck gebracht.

Video - 'Koningin heeft Florian als eigen zoon behandeld'
http://nos.nl/koningshuis(...)-zoon-behandeld.html

Video - 'Friso voelde zich veilig'
http://nos.nl/koningshuis(...)lde-zich-veilig.html

---

Hoe werd hij behandeld?

Nadat hij uit de sneeuw is gehaald, is hij gereanimeerd. Zijn hart stond stil. 'Dat komt door zuurstofgebrek of door onderkoeling', zegt intensive care-arts Rik Gerritsen van het Medisch Centrum Leeuwarden.

De eerste uren na het ongeluk zijn cruciaal. De toxische stoffen die door het zuurstofgebrek vrijkomen, kunnen een eventuele hersenschade verergeren. Het lichaam van de patiënt wordt in Oostenrijk 3 á 4 dagen gekoeld op 33 graden. Dan vertraagt de stofwisseling en hiermee wordt de schade zo veel mogelijk beperkt. 'Patiënten worden hierbij in slaap gehouden', zegt cardioloog Ruud Koster van de Hartstichting en het Amsterdamse AMC. 'Anders is het rillen ondraaglijk.' Vaak krijgen patiënten daarom spierverslappers.

Hierna volgen er spannende momenten. 'Dan laten we iemand weer warm worden en stoppen we de slaapmiddelen', zegt Gerritsen. 'Vervolgens kijken we of een patiënt zelf wakker wordt. Als dat zo is, dan zit je goed.' Koster: 'Het duurt wel even voordat het lichaam is opgewarmd. Je bent dan minimaal 12 uur verder.'

'Als iemand dan nog niet wakker is, doen we neurologisch onderzoek', aldus Gerritsen. 'Dan geven we een elektrische puls op de pols, en kijken we of we reactie zien in de hersenschors. Als we geen reactie zien, is het zeker dat iemand nooit meer wakker wordt. In Nederland staken we dan de behandeling, waarna de patiënt overlijdt. In het buitenland is dat minder gebruikelijk.' In Oostenrijk duren de verschillende neurologische onderzoeken naar verluidt 3 á 4 dagen, waarna men een prognose vaststelt.

---

Wat nu?

Volgens de berichtgeving gaat de koninklijke familie op zoek naar een revalidatiecentrum om Friso verder te laten behandelen.

Uitleg over coma

---

Bio prins

Prins Friso
Johan Friso Bernhard Christiaan David is op 25 september 1968 geboren in Utrecht.
De Prins heeft twee broers, Prins Willem-Alexander (1967) en Prins Constantijn (1969). Friso is geboren als Prins der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, jonkheer van Amsberg.

Studie
Prins Friso slaagde in 1986 voor het vwo-examen op het Eerste Vrijzinnig Christelijk Lyceum in Den Haag. Van 1986 tot 1988 studeerde Prins Friso Mechanical Engineering aan het College of Engineering van de University of California te Berkeley (VS). Aansluitend studeerde hij vanaf 1988 luchtvaart- en ruimtevaarttechniek aan de Technische Universiteit Delft. Hij behaalde zijn ingenieursdiploma in 1994.

Vanaf 1990 studeerde Prins Friso ook bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In 1995 slaagde hij voor zijn doctoraal examen. In 1997 studeerde de Prins aan het European Institute of Business Administration (INSEAD) te Fontainebleau (Frankrijk) waar hij zijn MBA behaalde.

Huwelijk en gezin
Prins Friso trad op 24 april in het huwelijk met Mabel Wisse Smit. Het huwelijk werd ingezegend in de Oude Kerk te Delft. Prins Friso en Prinses Mabel hebben twee kinderen. Op 26 maart 2005 werd Luana geboren en op 18 juni 2006 Zaria. Het gezin woont in Londen.

Friso, Mabel en de kinderen, tijdens het fotomoment in 2011

Werkzaamheden
Sinds 2011 is Prins Friso werkzaam als CFO (Chief Financial Officer) bij URENCO in Stoke Poges, Buckinghamshire, Engeland. Daarvoor was de Prins achtereenvolgens werkzaam bij de firma McKinsey & Company en bij de investeringsbank Goldman Sachs International in Londen waar hij werkzaam was in de investment banking divisie. Vervolgens was de Prins mededirecteur bij TNO Space in Delft en managing director voor Wolfensohn & Company in Londen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poeke op 25-02-2012 00:33:06 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:46:09 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108369294
Hier de tekst van de persconferentie van vanmiddag in drie talen:
http://www.koninklijkhuis(...)-februari-2012-1310/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:48:51 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108369398
Zijn er al reacties van andere koningshuizen?

Misschien ongepast maar ik heb nu de hele tijd dit liedje in m'n hoofd zitten:
Geeft wel aan hoe hiermee omgegaan wordt eigenlijk.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_108369483
Overigens nog complimenten voor de Oostenrijkse arts, hij kan ook niet toveren maar ze hebben zeker hun best gedaan.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:52:17 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108369540
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:48 schreef Maanvis het volgende:

Geeft meer aan hoe een onaangepaste lul je bent, maar hee
pi_108369559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:50 schreef Jojoke het volgende:
Overigens nog complimenten voor de Oostenrijkse arts, hij kan ook niet toveren maar ze hebben zeker hun best gedaan.
Nou chapeau. Ik doe nooit mn best op mn werk.

Godsklere zeg. Iedereen functioneert toch naar zijn/haar kunnen? Waarom complimenten? Hij heeft hem klaarblijkelijk niet kunnen redden. Maar hey, dikke merci he want je hebt echt je best gedaan1!!!!!

:X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:53:19 #7
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108369577
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:46 schreef Leandra het volgende:
Hier de tekst van de persconferentie van vanmiddag in drie talen:
http://www.koninklijkhuis(...)-februari-2012-1310/
Toegevoegd, thnx.

Ik zou eigenlijk ook wel een foto van hem, mabel en de kids willen toevoegen onderaan de op. Is dat ongepast?
Uit Eindhoven
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:53:53 #8
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_108369600
Vind het voor z'n naasten vervelend, zoals dit soort dingen altijd een persoonlijk drama zijn.

Maar ik voel me er niet meer bij betrokken dan bij de eerste beste andere die niet bekend is.

De familie zit wel in de hoek waar de klappen vangen de laatste tijd.
'Cos boys don't cry.
pi_108369654
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:53 schreef grrrbeer het volgende:
Vind het voor z'n naasten vervelend, zoals dit soort dingen altijd een persoonlijk drama zijn.

Maar ik voel me er niet meer bij betrokken dan bij de eerste beste andere die niet bekend is.

De familie zit wel in de hoek waar de klappen vangen de laatste tijd.
Laatste tijd, heb ik wat gemist? Oh ja Apeldoorn.
pi_108369657
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Godsklere zeg. Iedereen functioneert toch naar zijn/haar kunnen? Waarom complimenten? Hij heeft hem klaarblijkelijk niet kunnen redden. Maar hey, dikke merci he want je hebt echt je best gedaan1!!!!!

:D
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:55:08 #11
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108369662
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:53 schreef Poeke het volgende:

[..]

Toegevoegd, thnx.

Ik zou eigenlijk ook wel een foto van hem, mabel en de kids willen toevoegen onderaan de op. Is dat ongepast?
Lijkt me prima toch? :)
From feudal serf to spender.
pi_108369695
quote:
Als het klopt dat ze echt 50 minuten lang hebben gereanimeerd vind ik het helemaal nIet chapeau.. Als dokter moet je ook weten wanneer je moet stoppen. En nu heb je dus deze situatie.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:56:05 #13
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108369704
quote:
Ik sluit met je aan..
pi_108369798
quote:

[..]

Het mag best eens gezegd worden. De man heeft dikke lijnen op z'n gezicht terwijl hij volgens mij niet eens zo oud is, die man probeert elke week mensenlevens te redden en het zal helaas vaak genoeg niet meer mogelijk blijken. Dat geldt natuurlijk voor alle IC artsen, maar gezien dit item viel hij mij op vanwaar de (volgens mij) verdiende complimenten (niet dat hij dit leest :') )
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:59:03 #15
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_108369816
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:55 schreef June. het volgende:

[..]

Als het klopt dat ze echt 50 minuten lang hebben gereanimeerd vind ik het helemaal nIet chapeau.. Als dokter moet je ook weten wanneer je moet stoppen. En nu heb je dus deze situatie.
Misschien was het juist wel verantwoord, doordat hij onderkoeld was. Wie zal het zeggen. Het is veel te gemakkelijk om zo'n keuze direct maar te veroordelen.
Stop the world, I want to get out.
pi_108369891
Wat een studie / werk achtergrond heeft hij zeg... ... goeie genade... of je hem mag of niet...daar moet je toch diepe respect voor hebben.
pi_108369897
Veel vrouwen in deze reeks.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:01:21 #18
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108369909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:59 schreef Lkw het volgende:

[..]

Misschien was het juist wel verantwoord, doordat hij onderkoeld was. Het is veel te makkelijk zo'n keuze direct maar te veroordelen.
Precies, hoe weet je dat zijn hart niet gestopt is 30 seconden voordat ze hem uit de sneeuw haalde. Dat in combinatie met het vermoeden dat de onderkoeling zijn lichaam heeft beschemt..

Je weet het gewoon niet.
Uit Eindhoven
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:01:46 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108369924
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:52 schreef Snakey het volgende:

[..]

Geeft meer aan hoe een onaangepaste lul je bent, maar hee
mwah
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:02:15 #20
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108369940
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:55 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Lijkt me prima toch? :)
Done, thnx.
Uit Eindhoven
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 00:02:22 #21
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_108369945
Eigen schuld van Friso dat ie er nu zo bij ligt maar ik heb wel medelijden met de familie.
Arme Mabel en de kinders.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_108369963
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:59 schreef Lkw het volgende:

[..]

Misschien was het juist wel verantwoord, doordat hij onderkoeld was. Het is veel te makkelijk zo'n keuze direct maar te veroordelen.
Maar dan nog, ook als je onderkoeld bent is 50 minuten nog steeds heel erg lang. Ik veroordeel ook niet direct, want ik weet natuurlijk ook de details niet, maar hierbij kunnen wel vraagtekens gezet worden. Alleen maar lof en chapeau vind ik dus enigszins wat overdreven..
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 00:03:14 #23
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_108369978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:02 schreef Ratelslangetje het volgende:
Eigen schuld van Friso dat ie er nu zo bij ligt maar ik heb wel medelijden met de familie.
Arme Mabel en de kinders.
Kort door de bocht. Als iedereen die een domme fout maakt moest sterven, dan was de wereld zeer dun bevolkt.
Are you fokking to me?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:04:18 #24
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108370012
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:02 schreef June. het volgende:

[..]

Maar dan nog, ook als je onderkoeld bent is 50 minuten nog steeds heel erg lang. Ik veroordeel ook niet direct, want ik weet natuurlijk ook de details niet, maar hierbij kunnen wel vraagtekens gezet worden. Alleen maar lof en chapeau vind ik dus enigszins wat overdreven..
De lof is voor de arts in het ziekenhuis. Het was 14:00 uur toen hij daaraan kwam. 25 minuten onder de sneeuw, 50 minuten reanimatie en vervolgens pas het vervoer in de heli naar het ziekenhuis.
Uit Eindhoven
pi_108370116
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:48 schreef Maanvis het volgende:

Ik moet steeds denken aan de Spaanse film 'Hable con ella', prachtig verhaal over een ziekenverzorger die verliefd is op zijn comateuze patiënte. Toen mijn kinderen vanmiddag vroegen wat er nou met 'de prins' aan de hand was, noemde ik ook die film, die zij ooit gezien hebben. Dat maakte meteen diepe indruk ;(
pi_108370173
quote:

[..]

_O-
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 februari 2012 @ 00:10:07 #27
862 Arcee
Look closer
pi_108370188
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:03 schreef Marie30 het volgende:
Als iedereen die een domme fout maakt moest sterven, dan was de wereld zeer dun bevolkt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_108370238
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:04 schreef Poeke het volgende:

[..]

De lof is voor de arts in het ziekenhuis. Het was 14:00 uur toen hij daaraan kwam. 25 minuten onder de sneeuw, 50 minuten reanimatie en vervolgens pas het vervoer in de heli naar het ziekenhuis.
Tja, dat hoort 'gewoon' bij het vak. Je kan verwachten dat hij zijn vak goed uitvoert. Maar goed, ik ben ook een beetje bevooroordeeld.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:13:47 #29
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_108370292
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:00 schreef Dragonetti het volgende:
Wat een studie / werk achtergrond heeft hij zeg... ... goeie genade... of je hem mag of niet...daar moet je toch diepe respect voor hebben.
George W. Bush was niet bepaald de slimste van de klas en deed Yale en Harvard Business School.
Met de juiste mensen op de juiste plaatsen en veel geld in je familie is het allemaal een stuk gemakkelijker.

Vreemd dat er nog nooit een prins of prinses is geweest die al moeite had om een VMBO-diploma te halen. Ze eindigen allemaal op de universiteit (en niet de minste).
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 00:14:10 #30
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108370300
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:11 schreef June. het volgende:

[..]

Tja, dat hoort 'gewoon' bij het vak. Je kan verwachten dat hij zijn vak goed uitvoert. Maar goed, ik ben ook een beetje bevooroordeeld.
Jij hebt net als de artsen van dat ziekenhuis een ruime expertise omtrent de behandeling van patiënten die kampen of hebben gekampt met onderkoeling in combinatie met zuurstofgebrek?
pi_108370346
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:02 schreef June. het volgende:

[..]

Dat is makkelijk achteraf praten, want er wel degelijk waren redenen om het wel te doen: jong en wellicht eerder onderkoeld. En daardoor is ook zijn leven gered,maar helaas blijkt hij nu in de toestand dat erger dan de dood kan worden genoemd. Maar dat ze hun best hebben gedaan om hem zo goed mogelijk te behandelen en geprobeerd hebben hem te redden, is wel duidelijk wat mij betreft.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:18:23 #32
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_108370450
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:07 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik moet steeds denken aan de Spaanse film 'Hable con ella', prachtig verhaal over een ziekenverzorger die verliefd is op zijn comateuze patiënte. Toen mijn kinderen vanmiddag vroegen wat er nou met 'de prins' aan de hand was, noemde ik ook die film, die zij ooit gezien hebben. Dat maakte meteen diepe indruk ;(
Och ja inderdaad mooie film :Y
My mama didn't raise no fool
pi_108370537
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:13 schreef fanneke het volgende:

[..]

George W. Bush was niet bepaald de slimste van de klas en deed Yale en Harvard Business School.
Met de juiste mensen op de juiste plaatsen en veel geld in je familie is het allemaal een stuk gemakkelijker.

Vreemd dat er nog nooit een prins of prinses is geweest die al moeite had om een VMBO-diploma te halen. Ze eindigen allemaal op de universiteit (en niet de minste).
Als je Bush hoort in zijn jongere jaren is het wel compleet anders als in zijn presidents periode hoor. :')

Hoor hem hier bijv: een speech van 10 jaar voor zijn periode met die van erin. Bizar verschil
[/offtopic]
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 februari 2012 @ 00:21:19 #34
862 Arcee
Look closer
pi_108370552
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:07 schreef Nadine26 het volgende:
Ik moet steeds denken aan de Spaanse film 'Hable con ella'
Of aan deze: http://www.imdb.com/title/tt0401383 :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_108370644
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:56 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ik sluit met je aan..
Misschien kan je onderstaande ziekenhuizen even mailen met de vraag welke artsen afgelopen week echt hun best hebben gedaan en erbij vertellen dat je ze persoonlijk wilt complimenteren.

quote:
Plaats Ziekenhuis Bijzonderheden Bedden
Assen Wilhelmina Ziekenhuis Assen 265
Emmen Scheper Ziekenhuis 381
Hoogeveen Ziekenhuis Bethesda 272
Meppel Diaconessenhuis (MCM) 330
Flevoland
Almere Flevoziekenhuis 386
Emmeloord MC Emmeloord Samen met MC Zuiderzee in Lelystad 160
Lelystad MC Zuiderzee Samen met MC Emmeloord in Emmeloord 200
Friesland
Dokkum Ziekenhuis De Sionsberg Kleinste ziekenhuis in het Europese deel van Nederland 138
Drachten Ziekenhuis Nij Smellinghe 339
Heerenveen Ziekenhuis De Tjongerschans 382
Leeuwarden Medisch Centrum Leeuwarden 700
Sneek Antonius Ziekenhuis 300
Gelderland
Apeldoorn Gelre ziekenhuizen - locatie Lukas 461 (689 met Zutphen)
Arnhem Rijnstate Arnhem 850
Doetinchem Slingeland Ziekenhuis 348
Ede Ziekenhuis Gelderse Vallei 600
Groesbeek Universitair Longcentrum Dekkerswald 83
Harderwijk Ziekenhuis Sint Jansdal 341
Nijmegen Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis 653
Sint Maartenskliniek specialistisch ziekenhuis voor "houding en beweging" 300
Universitair Medisch Centrum Sint Radboud 953
Tiel Ziekenhuis Rivierenland 373
Velp Rijnstate Velp 16
Winterswijk Streekziekenhuis Koningin Beatrix 314
Zevenaar Rijnstate Ziekenhuis Zevenaar 120
Zutphen Gelre ziekenhuizen - locatie Het Spittaal 228 (689 met Apeldoorn)
Groningen
Delfzijl Delfzicht Ziekenhuis 186
Groningen Martini Ziekenhuis 580
Universitair Medisch Centrum Groningen Grootste ziekenhuis in Nederland 1339
Stadskanaal Refaja Ziekenhuis 200
Winschoten St. Lucas Ziekenhuis 240
Limburg
Brunssum Atrium Medisch Centrum 63
Heerlen Atrium Medisch Centrum 592
Horn Centrum voor Integrale Revalidatie Orgaanfalen (Hornerheide) Specialistisch ziekenhuis voor astmapatiënten 45
Kerkrade Atrium Medisch Centrum Alleen polikliniek 429
Maastricht Academisch ziekenhuis Maastricht Traumacentrum voor Limburg 715
Roermond Laurentius Ziekenhuis 429
Sittard-Geleen Orbis Medisch Centrum voorheen Maaslandziekenhuis 423
Venlo VieCuri Medisch Centrum 569
Venray VieCuri Medisch Centrum 444
Weert Sint Jans Gasthuis 272
Noord-Brabant
Bergen op Zoom Ziekenhuis Lievensberg 309
Boxmeer Maasziekenhuis Pantein 214
Breda Amphia Ziekenhuis 1170 (2 locaties)
Deurne Elkerliek ziekenhuis Deurne 494 (2 locaties)
Eindhoven Catharinaziekenhuis 695
Máxima Medisch Centrum Heeft ook een vestiging in Veldhoven 365
Grote Beek (psychiatrisch ziekenhuis)
Geldrop Sint Annaziekenhuis 423
Helmond Elkerliek Ziekenhuis 494 (2 locaties)
's-Hertogenbosch Jeroen Bosch Ziekenhuis 1009 (3 locaties)
Oosterhout Amphia ziekenhuis 251
Oss Ziekenhuis Bernhoven Wordt vervangen door nieuwbouw in Uden-Noord (aanvang ca. 2008) 237
Roosendaal Franciscus Ziekenhuis 472
Tilburg St. Elisabeth Ziekenhuis 673
TweeSteden ziekenhuis 430
Veghel Ziekenhuis Bernhoven Wordt vervangen door nieuwbouw in Uden-Noord (aanvang ca. 2008) 230
Veldhoven Máxima Medisch Centrum Heeft ook een vestiging in Eindhoven 471
Waalwijk TweeSteden ziekenhuis 75
Noord-Holland
Alkmaar Medisch Centrum Alkmaar 913
Amstelveen Ziekenhuis Amstelland 255
Amsterdam Academisch Medisch Centrum Verbonden aan de Universiteit van Amsterdam 1002
Nederlands Kanker Instituut en daaraan verbonden Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis Specialistisch ziekenhuis voor kankerpatiënten 180
BovenIJ ziekenhuis 313
Onze Lieve Vrouwe Gasthuis 520
Prinsengrachtziekenhuis Voormalige Prinsengrachtziekenhuis nu onder de naam OLVG 15
Sint Lucas Andreas Ziekenhuis 581
Slotervaartziekenhuis Eerste gecommercialiseerde ziekenhuis in Nederland 310
VU medisch centrum Verbonden aan de Vrije Universiteit 733
Beverwijk Rode Kruis Ziekenhuis Bevat ook Brandwondencentrum 384
Blaricum Tergooiziekenhuizen voormalig Gooi-Noord; gefuseerd met Ziekenhuis Hilversum 340
Den Helder Gemini Ziekenhuis 310
Haarlem Kennemer Gasthuis 900
Heemstede Spaarne Ziekenhuis Voormalig Diaconessenhuis; gefuseerd met de Mariastichting in Haarlem 15
Hilversum Tergooiziekenhuizen Voormalig Ziekenhuis Hilversum; gefuseerd met Gooi-Noord 490
Hoofddorp Spaarne Ziekenhuis Nieuwbouw ter vervanging van de Mariastichting in Haarlem 455
Hoorn Westfriesgasthuis 500
Purmerend Waterlandziekenhuis 331
Zaandam Zaans Medisch Centrum voormalig De Heel 459
Overijssel
Almelo ZGT Almelo Voormalig Twenteborg Ziekenhuis 653
Deventer Deventer Ziekenhuis 380
Enschede Medisch Spectrum Twente 1070
Hardenberg Röpcke-Zweers Ziekenhuis 198
Hengelo ZGT Hengelo Voormalig Streekziekenhuis Midden-Twente 392
Oldenzaal Medisch Spectrum Twente 1070 (samen met Enschede)
Zwolle Isala klinieken 1100
Utrecht
Amersfoort Meander Medisch Centrum 2 locaties: Elisabeth en Lichtenberg. In 2013 samen in 1 locatie: Maatweg. Ook nog poli-vestiging in Soest. 982 (alle locaties)
Baarn Meander Medisch Centrum voorheen Medisch Centrum Molendael 982 (alle locaties)
Nieuwegein St. Antonius Ziekenhuis 584
Utrecht Centraal Militair Hospitaal 200
Diakonessenhuis 402
Sint Antonius Ziekenhuis (locatie Oudenrijn, locatie Overvecht) 530
Universitair Medisch Centrum Utrecht 1042
Woerden Zuwe Hofpoort Ziekenhuis + extra locatie Sint Maartenskliniek uit Nijmegen 262
Zeist Diakonessenhuis 137
Zeeland
Goes Admiraal De Ruyter Ziekenhuis Voorheen Oosterscheldeziekenhuis 364
Middelburg Admiraal De Ruyter Ziekenhuis Voorheen Medisch Centrum ...
Oostburg Ziekenhuis Zeeuws-Vlaanderen 43
Terneuzen Ziekenhuis Zeeuws-Vlaanderen Grootste vestiging van Zeeuws-Vlaanderen, voorheen De Honte 288
Vlissingen Admiraal De Ruyter Ziekenhuis Voorheen Ziekenhuis Walcheren 369
Zierikzee Admiraal De Ruyter Ziekenhuis Voorheen Zweedse Rode Kruis Ziekenhuis ...
Zuid-Holland
Alphen aan den Rijn Rijnland Ziekenhuis Heeft de grootste vestiging in Leiderdorp 30
Capelle aan den IJssel IJsselland Ziekenhuis Specialisme in de MDL-afdeling 390
Delft Reinier de Graaf Gasthuis 458
Dirksland Van Weel-Bethesda Ziekenhuis 140
Dordrecht Albert Schweitzer ziekenhuis 537
Gorinchem Beatrixziekenhuis 323
Gouda Groene Hart Ziekenhuis 500
Den Haag HagaZiekenhuis Fusie van het Ziekenhuis Leyenburg, het Juliana Kinderziekenhuis en het Rode Kruis Ziekenhuis 1195
Westeinde Ziekenhuis Werkt samen met Antoniushove in Leidschendam onder de naam "Medisch Centrum Haaglanden" 527
Ziekenhuis Bronovo 350
Leiden Diaconessenhuis 300
Leids Universitair Medisch Centrum 882
Leiderdorp Rijnland Ziekenhuis heeft ook een vestiging in Alphen aan den Rijn 470
Leidschendam Antoniushove Werkt samen met het Westeinde Ziekenhuis in Den Haag onder naam "Medisch Centrum Haaglanden" 250
Rotterdam Erasmus MC Fusie van Dijkzigt Ziekenhuis, Sophia Kinderziekenhuis en Daniël den Hoed Kliniek 1320
Havenziekenhuis Gespecialiseerd in tropische ziektes 160
Ikazia Ziekenhuis Volgens zorgverzekering, beste in borstkankerzorg 359
Maasstad ziekenhuis Fusie tussen het Sint Clara Ziekenhuis en het Zuiderziekenhuis 601
Oogziekenhuis Gespecialiseerd, alleen oogaandoeningen
Sint Franciscus Gasthuis 613
Schiedam Vlietland Ziekenhuis Fusie van het Holyziekenhuis en Schieland Ziekenhuis 300
Sliedrecht Albert Schweitzerziekenhuis 20
Spijkenisse Ruwaard van Putten Ziekenhuis 288
Voorburg Diaconessenhuis 58
Zoetermeer 't Lange Land Ziekenhuis 242
Zwijndrecht Albert Schweitzer Ziekenhuis 166
BES-eilanden
Kralendijk Hospitaal San Francisco 36
Oranjestad Queen Beatrix Medical Center 20
The Bottom Mrs. A.M. Edwards Medical Center Kleinste ziekenhuis van Nederland 14
Zoals je ziet zijn het er een hoop en zeker en vast dat er per ziekenhuis afgelopen week heus wel meer dan 1 arst is die echt zijn best gedaan heeft, dus misschien is het een idee dat jij A tot K neemt en dat Jojoke L tm Z doet?

:)
vosss is de naam,
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:26:28 #36
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108370703
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien kan je onderstaande ziekenhuizen even mailen met de vraag welke artsen afgelopen week echt hun best hebben gedaan en erbij vertellen dat je ze persoonlijk wilt complimenteren.

[..]

Zoals je ziet zijn het er een hoop en zeker en vast dat er per ziekenhuis afgelopen week heus wel meer dan 1 arst is die echt zijn best gedaan heeft, dus misschien is het een idee dat jij A tot K neemt en dat Jojoke L tm Z doet?

:D Succes beide...
Uit Eindhoven
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:26:43 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_108370719
quote:

[..]

[..]

Jezus vosss, het gaat hier over Prins Friso, als jij nou even een topic opent voor elk van die andere patiënten van de afgelopen week :')
pi_108370815
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Jezus vosss, het gaat hier over Prins Friso, als jij nou even een topic opent voor elk van die andere patiënten van de afgelopen week :')
Ja lekker dan. Ik kan maar max 20 topics per etmaal openen Remlof. Die heb jij er destijds nog opgezet :(
vosss is de naam,
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:30:26 #39
104871 remlof
Europees federalist
pi_108370848
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja lekker dan. Ik kan maar max 20 topics per etmaal openen Remlof. Die heb jij er destijds nog opgezet :(
Dan noem je ze maar allemaal op je feestboek.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:31:01 #40
104871 remlof
Europees federalist
pi_108370865
Kunnen we hier weer ontopic.

Is al bekend wanneer ze Friso uit Oostenrijk gaan halen?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:31:26 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108370883
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan noem je ze maar allemaal op je feestboek.
Kan friso niet naar facebook? Dan kunnen we het hier over anderen hebben.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator zaterdag 25 februari 2012 @ 00:32:30 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_108370904
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:26 schreef remlof het volgende:

[..]

En toch heeft hij een punt, ergens. Elke arts doet zijn werk waar hij goed in is. De cassiére bij de Albert Heijn heeft mij er vanmiddag nog op gewezen dat ik iets liet liggen in een hoekje van de achterband van de kassa. Een pakje bami-mix. Had ik anders toch geen bami kunnen eten.

Prima dat-ie de zoon van de Koningin der Nederlanden goed helpt. Maar de kapster van Maxima doet net zo goed haar best wanneer ze Claudia die in Bezuidenhout woont knipt.
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:31 schreef remlof het volgende:

ok
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_108370907
Anyway, dat was om even aan te geven hoe dom die post was ik die post persoonlijk vond.

We zijn allemaal mensen, in essentie allemaal even slecht (of goed) en we doen allemaal ons best in zowel het leven alsook op ons werk.

Buiten dat ruikt het bij geen van ons naar bloemetjes als we de beer losgelaten hebben.

Niet bij mij, niet bij die dokter en ook niet bij Friso zelf.

Maargoed, carry on zou ik zeggen, zolang ik nog geen RIP aan de nabestaanden kan posten blijf ik wel weg uit dit topic :)
vosss is de naam,
pi_108370960
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:32 schreef Renesite het volgende:

[..]

En toch heeft hij een punt, ergens.
Vanzelfsprekend. Ik heb altijd punten :7
vosss is de naam,
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:34:56 #45
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108370984
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:31 schreef remlof het volgende:

Nee, Bea schijnt naar Nederland te gaan morgen om met specialisten uit Nederland te spreken wat de beste opties zijn.
Uit Eindhoven
pi_108370995
quote:
O jezus ja, die heb ik ooit totaal onvoorbereid op de tv gezien... vreselijk goed, maar bijna onverdraaglijk om naar te kijken ;(
pi_108371087
quote:

[..]

[..]

Ik ga mijn vorige antwoord niet nog een keer herhalen.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 00:41:10 #48
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108371173
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:35 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

O jezus ja, die heb ik ooit totaal onvoorbereid op de tv gezien... vreselijk goed, maar bijna onverdraaglijk om naar te kijken ;(
Hij is hier aan het downloaden, ben benieuwd.
Uit Eindhoven
pi_108371386
Ik lees net dit over de kliniek in Tilburg:

quote:
Kans revalidatie Friso in Nederland klein
Laatste update: 24 februari 2012 23:09 info
TILBURG - De kans dat prins Friso in Nederland kan revalideren is klein. Er zijn geen instellingen in ons land die dit soort patiënten behandelen. Het Revalidatiecentrum Leijpark in Tilburg neemt wel kinderen en jongeren tot 25 jaar op met ernstig hersenletsel van wie het bewustzijn ernstig is aangetast. Volgens bestuursvoorzitter Vincent Buitendijk van de Libra Zorggroep, waar de Tilburgse instelling onder valt, heeft de leeftijd van 25 te maken met wetenschappelijke inzichten die er altijd zijn geweest. ''De hersenen ontwikkelen zich tot 25 jaar oud, daarna is er een niveau bereikt dat er geen vernieuwing van hersencellen meer plaatsvindt.'' ''Inmiddels hebben we gezien dat er veel meer herstelvermogen in de hersenen zit, ook boven de 25 jaar. Maar dat is nog niet erkend en wetenschappelijk onderbouwd.'' Zorgverzekeraars vergoeden dergelijke behandelingen niet omdat het geen verzekerde zorg is.

Experiment
De Libra Zorggroep zou wel willen experimenteren met patiënten van 25 jaar en ouder. ''We zijn op zoek naar mogelijkheden om dat gefinancierd te krijgen. We hebben het ook over een heel kleine groep patiënten, het is heel lastig om daar grote programmaontwikkelingen op te hebben.''
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)nederland-klein.html

De financiering lijkt me in het geval van Friso geen probleem, dus waarom niet toch in Tilburg?
pi_108371481
Poeh, ik zou toch serieus gaan overwegen voortaan zo'n 'reanimeer mij niet' polsbandje te gaan dragen.
1000x liever dood dan deze shit waar Friso en z'n familie nu inzitten.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')