abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108361225
2012

12 maart: Webkim (jongen)
20 maart: PureEvil
***21 maart: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart: Oeke
*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

01 april: Superwormjim (jongen, papa)
07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
13 april: Rixtje (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
13 September: Frups
20 september: Kwisted

03 oktober: Freubelot
12 oktober: Mangostine
13 oktober: Sorbootje (neefje of nichtje)
eind oktober: Enfermera

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Marjolijntje op 26-02-2012 08:39:57 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_108361289
Nieuw deel!

Mijn laatste post:
quote:
[quote]0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 18:42 schreef Enfermera het volgende:
Tja ik ben echt slank dus ik gok niet dat ik het lang verborgen kan houden -O-
Dus je noemt me dik? ;(
(Nee geintje, maar maatje 36/38 hier, dus dat zou ik ook slank noemen? En Zoe heeft dr buikje ook een hele tijd mooi verborgen kunnen houden en die is ook superslank!)
Zelfs de vlos vond mn buik erg klein lijken en keek er bedenkelijk naar. Maar na opmeten was alles gewoon goed.[/quote]

Nog veranderingen in de OP nodig? Roep maar!
pi_108361470
Ik ga Es' op zoek naar een fotograaf die een shoot doet in de regio (Breda) hier. Heeft iemand ervaringenmet zon shoot überhaupt?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_108361580
Haha, Marjolijn dat moest ik dus ook denken _O-
Ik zit nu op maat 38, dus vind ik zelf eigenlijk ook wel meevallen :D
Ben ik daarvoor zoveel afgevallen ;)

Trouwens, denk dat t ook neit eens echt daar iets mee te maken heeft. Lengte enzo speelt denk ik ook mee (althans volgens mij is Zoe toch vrij lang ook? Ik niet trouwens hoor, maar kind zit denk gewoon aan de binnenkant).
Mn zus was bij dr zwangerschappen niet echt slank en die was mega...Dus tja t verschilt gewoon per persoon. De een zet snel uit, de ander niet :D
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:02:01 #5
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108361759
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Nieuw deel!

Mijn laatste post:

[..]

Dus je noemt me dik? ;(
(Nee geintje, maar maatje 36/38 hier, dus dat zou ik ook slank noemen? En Zoe heeft dr buikje ook een hele tijd mooi verborgen kunnen houden en die is ook superslank!)
Zelfs de vlos vond mn buik erg klein lijken en keek er bedenkelijk naar. Maar na opmeten was alles gewoon goed.
Nog veranderingen in de OP nodig? Roep maar!
[/quote] Whahaha jaaaa moddervet of course! :') Nee joh, tuurlijk niet, maar ik weet niet hoe iedereen hier eruit ziet / wat voor maten die heeft natuurlijk. En dat maakt me ook niet uit :)
Oh oke O+ Super! Nou ben benieuwd dan. :D Nouja, ik denk dat last van mn darmen + klein/dun gebouwd dat ik het gewoon niet lang verborgen kan houden. Hoeft ook niet, maar dat is wat ik verwacht :P en we gaan 't wel zien :+
Oh echt :D ja precies... tis maar net hoe je draagt!
Oh, en even ter illustratie; ik ben 1.66 lang en weeg nu 56 kg, woog het begin van het jaar 52 kg, en dat was écht te licht vond ik :X
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha, Marjolijn dat moest ik dus ook denken _O-
Ik zit nu op maat 38, dus vind ik zelf eigenlijk ook wel meevallen :D
Ben ik daarvoor zoveel afgevallen ;)

Trouwens, denk dat t ook neit eens echt daar iets mee te maken heeft. Lengte enzo speelt denk ik ook mee (althans volgens mij is Zoe toch vrij lang ook? Ik niet trouwens hoor, maar kind zit denk gewoon aan de binnenkant).
Mn zus was bij dr zwangerschappen niet echt slank en die was mega...Dus tja t verschilt gewoon per persoon. De een zet snel uit, de ander niet :D
Ja idd, dat scheelt natuurlijk enorm van persoon tot persoon... :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_108361841
Ik heb normaal maat 38 / M en had nu een skinny bij de H&M besteld. Slim dat ik was, een 42. Normaal altijd een maat groter (dus 40) daar, en ik dacht, laat ik daar vanwege zwangerschap (ook al is het een MAMA broek) 42 van maken (stond: smalle pasvorm :P). Zit als gegoten *O*. En dat ligt gewoon aan het model 8-)
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_108361844
Ik heb ook een enorme stressdarm ;) In het begin was mn buik ook best bol en na een tijdje was dat weer weg. En het begint nu pas echt een beetje te groeien (met 5 maanden dus) :)
Ik ben dan wel lang, maar volgens mij is het echt bij iedereen heel verschillend.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:09:26 #8
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108362079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:03 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb normaal maat 38 / M en had nu een skinny bij de H&M besteld. Slim dat ik was, een 42. Normaal altijd een maat groter (dus 40) daar, en ik dacht, laat ik daar vanwege zwangerschap (ook al is het een MAMA broek) 42 van maken (stond: smalle pasvorm :P). Zit als gegoten *O*. En dat ligt gewoon aan het model 8-)
Tof!! :D Leuk he als een broek zo goed zit O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:03 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb ook een enorme stressdarm ;) In het begin was mn buik ook best bol en na een tijdje was dat weer weg. En het begint nu pas echt een beetje te groeien (met 5 maanden dus) :)
Ik ben dan wel lang, maar volgens mij is het echt bij iedereen heel verschillend.
Haha oke :) Nja, ik heb echt een chronische darmziekte dus das wel wat anders, ik hoop gewoon dat het rustig blijft, verder maakt het me niet zoveel uit.. Hoop gewoon niet dat ik andere medicijnen moet gaan gebruiken oid.
pi_108363551
:D
Ik ben idd lang, 1.83 en was 66kg in t begin v zw.schap
Ik draag ook naar binnen volgens de vrouw van de echo. Ook stagiaire van de vk was helemaal verbaasd (wat n kleine buik!)

M'n zus is iets kleiner dan ik maar was gelijke slank, en daar was snel zichtbaar dat ze zwanger was, hield al snel vocht vast enz.

Hoe snel je een bolle buik krijgt enz kan heel erg verschillen, net als de kilo's.
M'n zus eet/at erg gezond en ik kon eindelijk patat,chocolade,chips eten :9
m'n zus kon best lang 36u werken en ik moest vanaf wk 9 al veel rustiger aan doen (meer stilzitten) je zou denken dat ik dan eerder meer kilo's zou aankomen dan m'n zus.

Je weet t dus niet..
Maar ik ben wel blij dat ik nu een bolle buik heb :)

En clauwhee rustig aan! :*
pi_108364343
Oh en keek net in de spiegel en mn buik is echt ontploft :') Ik geloof dat ik nu in de zichtbare periode ga komen...Heb fotoś in t buikentopic geplaatst.

Bij mij kon ze vorige keer niet echt inschatten hoe groot Floris zou worden (was met 36 weken), omdat ik zo naar binnen droeg. Ze dacht 7,5, 8 pond, waarschijnljk wel groter...Gelukkig voor mij was ie precies 7 pond (+70 gram ;)). Maar blijbaar niet goed te voelen dus.

Mn meisje wordt sterker geloof ik O+ Steeds vaker plopjes O+
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:58:22 #11
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108364519
Zoe; whaha wat grappig :D wat een verschillen idd.. Nee idd, wat verschilt dat zeg, zelfs met zussen :P

Sonnetje je buikje is echt supermooi O+ Jaaaa plopjessss!!! O+ *G*
pi_108364598
Dank je O+
Ik moet er zelf een beetje aan wennen geloof ik :')
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:01:20 #13
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108364718
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dank je O+
Ik moet er zelf een beetje aan wennen geloof ik :')
Whaha XD kan ik me helemaal voorstellen! :* Maar komt vast wel, je kan er op een gegeven moment niet meer onderuit schijnt :') XD
pi_108364858
Haha, psies
Komt vast goed idd ;)
En dan te bedenken dat het voor de 2e keer is en dat je dan wel zou moeten weten hoe en wat kwa buik ;)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:25:38 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108366051
Whaha ja idd Sonnetje :D

Weet je wat ook zo gek is? Ik vergeet echt van alles. Weet nou niet of het door de moeheid komt of dat de dementie al aan het beginnen is :')
Ik wilde gaan douchen, maar nee, totaal vergeten. Dus net nog maar even gedaan. En natuurlijk helemaal kapot. :') Pfff. Ff bijkomen op de bank maar XD
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:06:34 #16
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108367774
Oke. Ik denk dat ik nu genoeg gegeten heb om te kunnen gaan slapen. 3 bakken chips, en net nog wat crackers met kaas. :@ :@ _O-

Trusten! :W XD :z
pi_108367874
Enfermera :o vreetzak! Truste :*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:11:29 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108367955
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:09 schreef Mangostine het volgende:
Enfermera :o vreetzak! Truste :*
Tis verschrikkelijk idd! I can't help it! :'( Oh well. :7 :9~ oO<
:*
pi_108375067
Das ook altijd zo wat he, door de week zou je nog uuuuuren willen slapen en dan ben je op zaterdag ineens zo vroeg wakker. En vannacht ook al paar keer. Maar aanhouder wint, ik ga het nog een keer proberen..! :).
pi_108375070
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 06:54 schreef clauwheee het volgende:
Das ook altijd zo wat he, door de week zou je nog uuuuuren willen slapen en dan ben je op zaterdag ineens zo vroeg wakker. En vannacht ook al paar keer. Maar aanhouder wint, ik ga het nog een keer proberen..! :).
Herkenbaar.
pi_108375078
Mogguh Kuuks. Flauw is dat he.
pi_108375083
Ja, nogal. Maarja. Lekker kopje koffie, ontbijtje. Ook nice.
pi_108375127
Mmogguh... ik ben ook al een tijdje wakker, hopelijk later vandaag nog even bijslapen.
Ik heb gisteren echt een extreem schattig eerste rompertje gekregen O+

Met een auto, kikker en gitaar :7
pi_108375129
Das ook weer zo. En ik word ook wel blij van de vogeltjes en vroeg licht. Lente komt eraan! De haasjes hier voor in het weiland (en ik woon toch echt in de stad :D) zijn ook al wakker. Dan is een nieuwbouwwijk in rust en alleen wakker zijn niet eens zo erg.
pi_108375138
Cute Mango!

Ik blijf nu nog iets van anderhalf uur stug liggen denk ik, omdat het kan en ik de rest van de dag op pad ga. Misschien lukt het alsnog!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 07:39:46 #26
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_108375140
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 06:54 schreef clauwheee het volgende:
Je bent gewoon te uitgerust :P

Over 2 jaar huppelt er een konijntje door je bed ;)
Ik word al 1,5 uur als springkussen gebruikt. (Terugdoen werkt in zo'n geval niet zo goed.)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_108375158
Terugdoen :') ik had een mental picture.
pi_108375159
Zou het Rocka :D. Bij jou al feest dus. Ik geniet er nog naar ff van. De man des huizes hier is ook altijd al zo'n stuiterbal sochtends, straks heb ik er twee en denk ik met weemoed terug aan deze zaterdag ;).
pi_108375166
Ik móet echt nog leren om een vrolijke vroege vogel te zijn. ;(
pi_108375180
Ik ben ook net wakker. Mijn wekker gaat iedere dag om vijf uur. Eens kijken of ik dat maandag ook zo leuk ga vinden haha.

Gisteravond zijn we nog even naar mijn moeder gelopen tijdens het uitlatwn van de hond. Eigenlijk om te vertellen hoe onze vakantie is geweest.

Toen ze een snoepje voor de hond ging pakken heb ik gauw de test bij haar koffiekopje neer gelegd. Toen ze terug kwam had ze in eerste instantie niets in de gaten. Tot haar oog op die test viel. Toen begon ze keihard te brullen en vliog ons om de nek. Ondertussen roepend: dat meen je niet DAT MEEN JE NIET.

Dus die kan nu ook helemaal los gaan met cadeautjes en alles :-)
pi_108375218
Leuk hè Twinks, het vertellen? :D Mooie reactie van je moeder.
pi_108375261
Mijn kind is lief O+ (sowieso wel uiteraard ;)) vriend ging.gisteravond wat drinken, dus k had al bedacht.dat k er voor Floris uit zou gaan. Wordt ie om 8uur wakker O+ t had ook makkelijk half 7 kunnen zijn (gebeurt de laatste tijd ook veel)

Leuk dw reactie van je moeder twinkle!
En mango war een schattig rompertje O+
pi_108375422
Twinkle wat een geweldige reactie van je moeder!

Nou uitslapen is niet echt gelukt :( *baal*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_108375488
Ik heb trouwens nog wel een vraagje. Wellicht dat jullie ervaringsdeskundigen mij daarmee kunnen helpen.

Ik heb namelijk een paniekstoornis en chronische hyperventilatie. Hoewel het nog heel ver weg is.. zie ik nu al op tegen debevalling. Bang om een paniekaanval te krijgen.. dat ik niet fatsoenlijk kan adem halen. Bang om flauw te vallen en daar vervolgend niet meer uit te komen. Even in een notendop wat ik voel vbij een paniekaanval.

Toen zei mijn moeder dat ik beter eetst even langs mijn huisarts kon gaan. Alvorens ik een afsptaak ga maken bij de vlos.

Wat zou jullie advies hierin zijn?
pi_108375684
Ik weet niet wat een huisarts hier nu al mee zou moeten doen Winkle. Ik weet wel dat ze bij de intake van de vk ook dit soort dingen behandelen, net als als andere gebeurtenissen/problemen/ziektes die je tijdens de zwangerschap en bevalling in de weg kunnen staan (denk bijvoorbeeld ook aan nare sexuele ervaringen die ook hun nasleep kunnen hebben). Ik denk dat je dit prima met je verloskundige kunt bespreken en dan samen kunt bekijken hoe je hier mee om kunt gaan. Er zijn genoeg zwangerschapscursussen met aandacht voor ademhaling en ontspanning waar je misschien ook wat aan kunt hebben. Gelukkig heb je nog even de tijd tot de bevalling. :*
  Moderator zaterdag 25 februari 2012 @ 09:08:30 #36
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_108375751
Midden in de nacht begint plotseling mijn (nu 35 weken) zwangere vrouw te schreeuwen 'AAAHHH KRAMP KRAMP!!!!'. Ik schrik me helemaal de tering, allerlei scenario's spookten al door m'n hoofd. Bleek ze een flinke kramp in haar kuit te hebben }:|

Volgens mij stond m'n hart heel even stil.
F.K.A. SuperwormJim
pi_108375767
auw vervelend SWJ, maar inderdaad wel een bekende kwaal..... En ik kan me voorstellen dat jij meteen naast het bed staat van schrik :D
  Moderator zaterdag 25 februari 2012 @ 09:11:24 #38
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_108375780
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 08:45 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een vraagje. Wellicht dat jullie ervaringsdeskundigen mij daarmee kunnen helpen.

Ik heb namelijk een paniekstoornis en chronische hyperventilatie. Hoewel het nog heel ver weg is.. zie ik nu al op tegen debevalling. Bang om een paniekaanval te krijgen.. dat ik niet fatsoenlijk kan adem halen. Bang om flauw te vallen en daar vervolgend niet meer uit te komen. Even in een notendop wat ik voel vbij een paniekaanval.

Toen zei mijn moeder dat ik beter eetst even langs mijn huisarts kon gaan. Alvorens ik een afsptaak ga maken bij de vlos.

Doe aan (zwangerschaps)yoga. Je leert je volledig te ontspannen en je ademhaling onder controle te krijgen. Zo krijg je ook veel meer zelfvertrouwen. Als je namelijk bang bent om een paniekaanval te krijgen, krijg je er waarschijnlijk ook één. Je eigen onrust en angst wekt zo'n aanval makkelijk op. En met yoga leer je die angst te voorkomen en je ademhaling onder controle te krijgen. ;)
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 25 februari 2012 @ 09:20:36 #39
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108375877
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 08:45 schreef Twinkle20 het volgende:

Hoi aangenaam... Ik moet zo weg, dus ik kom hier straks effe op terug... Alvast een geruststelling: ik heb tijdens de bevalling nergens last van gehad ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_108376310
Oe, hier nog eentje. Denk altijd dat ik de enige ben en durf het er nooit zo goed over te hebben :@. Maar stond ook op mijn lijstje om te bespreken straks bij de vlos.
pi_108376433
Hypnobirthing Twinkle? Ik weet er het fijne niet van, maar sommige moeders van hier hebben er fijne ervaringen mee.
En wat leuk, een plusje bij de koffie. :)

Mijn oudste hè, die wordt vandaag alweer vier! 4 !!!! Weer een drukke dag dus. Maar máándag, dan kan ik gestrekt! Nu al zin in. :)
Hardloper.
IG @webkim
pi_108376478
Feli met je kleuter, Webkim! *O* Succes en veel plezier vandaag.
pi_108376487
Paniek heb ik bij de eerste intake besproken bij de vlos, net als mn verhoogde kans op depressie en sexueel misbruik wat mogelijk idd gevolgen kan hebben bij toucheren oid. Gewoon aangeven!
En over 1,5e week begint mijn zwangerschapsyoga, denk dat dat ook wel heel fijn gaat zijn :)

Gefeliciteerd Webkim!

En de muren in de babykamer worden zo mooi! Even wat snelle foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blauw is van allebei het behang dezelfde kleur, maar lijkt anders hier door het licht.
De laatste muur zijn ze nu aan het behangen met glasvlies, dat komt mijn broertje volgend weekend (heel zachtroze) verven O+
pi_108376512
ohhhhhhh!!! MOOI!! ^O^
pi_108376521
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:55 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en keek net in de spiegel en mn buik is echt ontploft :') Ik geloof dat ik nu in de zichtbare periode ga komen...Heb fotoś in t buikentopic geplaatst.

Dan ik ook :D
pi_108376569
Wat een zoete behangetjes M'lijntje! Mooie rustige sfeer zo.
pi_108376636
Ohh ik voel me vandaag heerlijk! Een keertje lekker uitgeslapen en niet misselijk wakker geworden. En het zonnetje schijnt, de vogels fluiten. Ik heb alle ramen tegen elkaar open staan. Frisse lucht in mijn stulpje!

En ik mag maandag weer naar de verloskundige en ik heb er zin in. Trots dat mijn buikje groeit. En ik hoop dat ik het hartje kan horen. Wat ben ik toch blij dat ik zwanger ben *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Freub en Woman, ik ben heeeeel blij dat jullie allebei een goede echo hebben gehad!!! jeeuj! :*
pi_108376713
Gefeliciteerd Webkim!

Mooi Marjolijntje, erg leuk bij elkaar!

Heerlijk Kwisted *O*
pi_108376804
Ja zwangerschapsyoga ga ik sowieso doen!

Ik heb die paniekstoornis al vanaf mijn 14e. Op mijn 20e heb ik daardoor een jaar thuis gezeten.. kon en durfde niks meer. Therapie gehad en heb toentertijd ook Lexapro (antidepressiva tegen paniekaanvallen) geslikt en een dik half jaar geleefd op lorazepam en oxazepam.

Daarna heeft het een paar jaar goed gegaan totdat ik op mijn 25e een terugval kreeg (ben nu 27). Weer therapie en medicatie. Dit keer maar een weekje thuis gezeten gelukkig.

Slik nu al ruim driekwart jaar geen medicatie meer. Alles onder controle en de laatste keer dat ik een aanval kreeg kan ik me niet eens meer heugen dus dat zit wel goed.

Mocht ik merken dat het terug gaat komen, dan ga ik ook weer terug in therapie heb ik mezelf voorgenomen.

Alleen vanaf nu staat er een verbod op het slikken van enige medicatie in die trant. Vanaf nu ben ik op mezelf aangewezen en kan ik mezelf niet meer drogeren met pammetjes. Dat idee beangstigt me een beetje. Hoewel het al zo lang goed gaat!

Fijn om te weten dat een vlos daar ook dieper op in gaat. Dan zie ik niet direct de noodzaak om eerst naar de HA te stappen denk ik.

Bedankt voor jullie advies!
pi_108376934
Mango wat een lief rompertje!! Klein he??

Twinkle wat een leuke reactie van je moeder! O+

SWJ :') arme jij!!

Webkim, van harte met je oudste!

Marjolijntje, wat een mooie kamer!! Snoezig!

Kwisted :D :D ik word helemaal vrolijk van jou!!

Net weer even gekotst pff! Daarna meteen gegeten? :? Had honger? Vaag... Zo maar eens even lekker gaan wandelen denk ik...
pi_108377297
Webkim gefeliciteerd!
pi_108377375
ik dacht even huh Webkim bevallen? Maar je bedoelt met de jarige. _O-

Gefeliciteerd! *O*
pi_108377465
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:05 schreef Kwisted het volgende:
ik dacht even huh Webkim bevallen? Maar je bedoelt met de jarige. _O-

Gefeliciteerd! *O*
Dat dacht ik ook.. Gefeliciteerd!

Marjolijntje, wat een super mooi behang. Dat wordt een mooi kamertje!

Mango ook echt een schattig rompertje..

Kwisted, wat fijn dat je je zo goed voelt! En ik zag al een heus bolletje O+

Hier ook heerlijk geslapen, meer dan het klokje rond. Ik hoop dat ik vandaag een beetje fit ben. Het weer is iig heerlijk, zometeen een lekker stuk lopen met de hond..
pi_108377558
Oeps hihi :D
  zaterdag 25 februari 2012 @ 11:26:00 #55
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108377729
Prachtig Marjolijntje!! Helemaal mijn smaak :Y
pi_108377981
Wauw marjolijntje wat mooi! Zou ik ook in de babykamer willen hebben :Y

Webkim gefeliciteerd *O*

Kwisted lekker vrolijk *O* hihi

Heb vanmorgen allemaal spulletjes gekocht voor in m'n ziekenhuistas
Dus die staat nu voor n gedeelte al klaar :)

Twinkle.
hyperventilatie heb ik lange tijd gehad, met ademhalingsoefeningen mezelf aangeleerd anders te ademen (dmv een boek) kreeg nml te horen van de psycholoog dat ik er nooit vanaf zou komen :{ (gelukkig had ik door m'n opleiding n ander idee ;) )

Een aantal weken geleden kwam de hyperventilatie terug, met fysio gekeken naar m'n ademhaling enz, had verwacht in t ziekenhuis ook flink te moeten hyperventileren maar dat was niet t geval. Viel me 100% mee

Maar in combi met paniekstoornis lijkt t me wel n stuk lastiger..

[ Bericht 18% gewijzigd door Zoë23 op 25-02-2012 11:41:27 ]
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:38:12 #57
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_108379574
Ik was even aan het kijken, wat is het lijstje lang geworden, gefeliciteerd nieuwe zwangeren :D
Be dance |Be real| Be You
pi_108379830
Twinkle, de meeste verloskundigen zijn hier op getraind, dus met hem/haar bespreken zou al genoeg moeten zijn. Mocht je er toch nog een heel naar gevoel bij houden, kun je kiezen voor een doula, dit is een meneer/mevrouw die je begeleid tijdens de zwangerschap, en er bij de bevalling ook bij zal zijn. Je kunt met haar heel goed je angsten bespreken en je wensen kenbaar maken, zij zal dan (indien mogelijk!) jouw wensen behartigen zodat jij je voor de volle 100% kan richten op de bevalling en je niet druk hoeft te maken met alles wat er om heen komt.

Hier te vroeg wakker, beetje hyper met opstartproblemen (veel plannen hebben, beginnen en het volgende wat je wil doen al zien en daar ook ondertussen aan beginnen _O- ) 23-3 de SEO (GUO) in het LUMC, pas dan zullen we voor de 99% zeker weten of alles echt echt echt goed is met ons mannetje... blij dat ik al een geslachtsbepaling had laten doen, want ik kon echt alleen maar een afspraak maken als ik al zeker wist dat het een jongetje zou zijn, als ik dit niet wist moest ik eerst maar een echo laten maken (op eigen kosten) want ze zitten al overvol voor de komende 15 weken :o, dus gelijk gezegd, ja heb ik laten doen en het is een jongentje... nou met godgratie mocht ik de 23-3 langskomen... *sugt* tis maar lastig dat deze echo's maar op een kleine schaal geleverd worden hoor }:|

Gefeli webkim *O*
en alle andere dames (en heren) een hele fijne Zaterdag toegewenst :*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_108381108
Kim gefeliciteerd met je jarige! *O*.

Ehm, ik heb een ietwat rare vraag. Als je zit te lunchen zou ik vooral niet doorlezen :+.
SPOILER
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:45:26 #60
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108381565
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:28 schreef Kuukske het volgende:
Kim gefeliciteerd met je jarige! *O*.

Ehm, ik heb een ietwat rare vraag. Als je zit te lunchen zou ik vooral niet doorlezen :+.
SPOILER
SPOILER
M'n schoonzusje is vannacht bevallen van V.ive Ik ga zometeen effe met m'n moeder kijken *O*
pi_108381623
Hmpf. Ik kijk het nog effe aan. Ik kan nog gewoon zitten enzo hoor verder. En lopen. En bukken. En buigen. En strekken :D.

Gefeliciteerd met je nichtje! Leuke naam! Apart O+.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:48:11 #62
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108381640
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:47 schreef Kuukske het volgende:
Hmpf. Ik kijk het nog effe aan. Ik kan nog gewoon zitten enzo hoor verder. En lopen. En bukken. En buigen. En strekken :D.

Gefeliciteerd met je nichtje! Leuke naam! Apart O+.
Ge kunt ze ook inwendig hebben he, daar heb je alleen last van bij het ontlasten...
pi_108381672
:o. Oooh. Verder gewoon onschuldig toch? Had ik al even snel gegoogled.
* Kuukske gaat wat meer water enzo drinken.

Nog een paar weekskes tot m'n smurfke er is *O*. O+.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:50:04 #64
326689 MixedEmotions
Ne oblivicaris...
pi_108381686
Hoii !

Allereerst gefeliciteerd aan alle zwangeren hier :)
Mooie buikfoto's :)

Ik heb vandaag hier.al even zitten lezen.Ik ben zelf ook zwanger, 13 weken 5 dagen, uitgerekend omstreeks 27 augustus 2012 :)
"... Cold silence has a tendency to atrophy any sense of compassion ..."
~ Tool ~
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:57:07 #65
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108381874
Clauw, jeutje, wat vroeg wakker zeg :o -O- Stom!
Ik werd ook wel tussendoor wakker, voor plaspauzes, maar alleen om 3 uur en half 8, en ik sliep gewoon weer als een roos daarna, tot 10.00 geslapen.. O+

Mango wat een suuuuperlief rompertje!! O+ :D

Twinkle wat een heerlijke reactie van je moeder O+

Jim omg _O- :') WHaha ja idd... XD Die kramp is wat minder erg met 35w! (alhoewel waarschijnlijk niet minder vervelend in haar beleving :+)

Wat fijn kwisted! O+ :*
Ik voel me idd ook heel goed vandaag, ook bijna niet misselijk.. alhoewel er nog wel wat in petto ligt voor mij denk ik, binnenkort :+ Mja, we zien het wel.

He Fieder wat vervelend joh -O- Niet snel genoeg gegeten? Of kwam het kotsen echt ineens opzetten?

Webkim gefeli! :*

Kuuk, ik denk dat flugeltje idd gelijk heeft.. :* Je kan evt naar de huisarts voor middeltjes, zowel om ontlasting wat zachter te maken en evt pijn te verlichten denk ik... ^O^

Welkom ME! *O* :D Wat leuk, gefeliciteerd! :*
Dus je zit al enigzins veilig met je 13 weken, tof joh O+
Zomerkindje O+

Nou hier verder alles goed.. heerlijk geslapen, voel me best heel goed. Net onwijs veel geluncht, had echt trek! :o Eitje en 4 boterhammen :o Normaal eet ik nooit zo veel. Lekker ook wat groente en gezonde dingen om te snoepen in huis gehaald (tomaatjes, komkommer, wat kaas). Ja oke, die kaas is niet al te gezond maar beter dan chips lijkt me :') WHihi.
pi_108382283
Kuuks dat is idd onschuldig, alleen vooral heel vervelend voor jezelf.
Volgens mij kan je wel beter even een zalfje ofzo er voor halen, alleen geen idee of dat nu al nu heeft of pas na de zwangerschap.

Ik heb wel een tip als je er moeilijk af komt.
Als je op de wc zit dan een beetje naar achteren leunen, nooit naar voren. Dus meer het glijbaan effect :+

Vervolgens kan het helpen om een vuist de maken van je handen en dan stevig vanaf je heupen richting je knie te wrijven, langs de buitenkant van je benen.
pi_108382533
@Enfermera, ik had vanmorgen een banaan en ontbijtkoek gegeten toen ik nog in bed lag, om het voor te zijn. Toen opgestaan, ontbijtje gemaakt, en opeens moest ik rennen... O+ zat echt verbaasd te kijken haha.

Maar daarna voel ik me wel beter. Ontbijtje ook gewoon opgegeten haha. De hele dag door ben ik misselijk eigenlijk :( Het helpt wel om mijn maag nooit leeg te laten zijn, dus de hele dag door eten! Maar het gevoel blijft... Begin ook last van maagzuur te krijgen! Wordt een zware tijd vrees ik :P

ME welkom!!! Je bent al n eindje! Leuk!

SPOILER
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:24:19 #68
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108382667
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:20 schreef Fieder het volgende:
@Enfermera, ik had vanmorgen een banaan en ontbijtkoek gegeten toen ik nog in bed lag, om het voor te zijn. Toen opgestaan, ontbijtje gemaakt, en opeens moest ik rennen... O+ zat echt verbaasd te kijken haha.

Maar daarna voel ik me wel beter. Ontbijtje ook gewoon opgegeten haha. De hele dag door ben ik misselijk eigenlijk :( Het helpt wel om mijn maag nooit leeg te laten zijn, dus de hele dag door eten! Maar het gevoel blijft... Begin ook last van maagzuur te krijgen! Wordt een zware tijd vrees ik :P

ME welkom!!! Je bent al n eindje! Leuk!

SPOILER
Huh, apart joh. Ja idd! :P Kan ik me voorstellen..
Oh fijn :) He jammer joh ::( Nee idd... ja dat helpt goed he :) Ook al heb je dan dat misselijke gevoel, regelmatig eten haalt dan wel de scherpe kantjes ervanaf vind ik :)
Ohjee. Ja idd.. nouja. Maar per dag bekijken he :s)
pi_108382709
Zo, ben weer een beetje opgeknapt, flink beroerd geweest zeg. Vergeef me als ik niet alles bijhou (jullie beppen echt te veel :+ )

Twinkle: wat een leuke reactie!

Ik zag dat Woman positief had geplast; gefeliciteerd meid! *O*

SWJ: ik moest een beetje lachen om het kramp verhaal, logisch dat je je rot schrikt!

Marjolijntje; wat wordt het mooi! Super dat behang zeg! O+

Webkim van harte gefeliciteerd met je oudste!

Kwisted: wat leuk en fijn om te lezen hoe je je voelt, echt geweldig.

Maffe; wat een gedoe, gelukkig maar dat er nu een afspraak staat. Heb jij ervaring met zo'n GUO? Ik krijg 'm ook, geloof in april ergens maar weet (nog) niet zo goed wat ik moet verwachten.

Mixed Emotions: gefeliciteerd en welkom! *O*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:54:14 #70
326689 MixedEmotions
Ne oblivicaris...
pi_108383656
Dank jullie wel *O*
"... Cold silence has a tendency to atrophy any sense of compassion ..."
~ Tool ~
pi_108384513
Nu nog dikke keelontsteking. Slikken is geen doen.. Klieren in mijn hals zijn helemaal opgezwollen, dik en pijnlijk als ik eroverheen wrijf met mijn vingers. Heb ik sinds donderdag al! Heb vanmorgen al een doos ijsjes gehaald en heb zo'n dingetje van DARO wat wel geschikt is voor zwangeren.

Ik geef mezelf nog tot maandag en als het dan nog niet over is even naar de HA denk ik? Is niet normaal lijkt me :N

Vanochtend het boek 'Uw zwangerschap week na week' gekocht van Deltas.
Wel interessant! Geeft me een bewuster gevoel wat er allemaal in mijn lijf af speelt. En dat het allemaal nog zo klein is! Echt grappig.

En normaal ben ik een heel bezig bijtje, maar vandaag heb ik even nergens zin in. Gewoon lui op de bank beetje laptoppen .. Beetje dutten ...

En het mannetje zorgt toch zo goed voor zijn vrouwtje O+

Ja veel drinken en vezels eten meiden! Obstipatie blijkt een heel normaal iets te zijn als je zwanger bent (las ik net ... uhuh :Y )

Ow boy als dat me nog allemaal te wachten staat.. Wat daar in dat boek staat .. :')

Mehhh .. gaat goed komen!

Geniet van jullie dagje!
pi_108384583
Oehw bedankt voor alle tips dames!
En welkom ME!
pi_108386849
Moet zo koken maar zie er als een berg tegenop. Denk dat ik zelf maar een boterham neem. Kan dat kwaad? Krijg dan natuurlijk geen vlees binnen... Maar weet nu al dat ik het toch niet binnen hou.
Brood met worst telt niet als vlees zeker :')
pi_108387296
Zo, ik lurk nog trouw mee maar van reageren komt weinig, doe doordeweeks niet veel meer dan werken, avondeten opeten en slapen. Verder alles hier helemaal in orde, buik groeit lekker, baby schopt lekker en behalve dat ik heel erg moe ben heb ik niet veel last van dingen.

Las van Twinkle haar probleem, als je geïnteresseerd ben in hypnobirthing, ik ben nu bezig met de cursus dus voor vragen mag je altijd pmen.

Verder zie ik een boel nieuwe zwangere, gefeliciteerd allemaal!
pi_108387836
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:01 schreef Fieder het volgende:
Moet zo koken maar zie er als een berg tegenop. Denk dat ik zelf maar een boterham neem. Kan dat kwaad? Krijg dan natuurlijk geen vlees binnen... Maar weet nu al dat ik het toch niet binnen hou.
Brood met worst telt niet als vlees zeker :')
Een dagje geen vlees kan natuurlijk geen kwaad :*
pi_108387849
Iedere dag vlees is eigenlijk helemaal niet zo goed voor je ;)
pi_108388003
Bedankt! Heb besloten dat ik maar een eitje kook met wat salade. Lekker licht.
Manlief kan dan het avondeten zelf opeten. Hoop dat ik over een paar weken weer gewoon kan eten!!

Thistleweed, fijn toch dat het zo goed gaat!! Zie je volgens mij niet in de OP staan, hoe ver ben je?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:33:27 #78
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_108388010
Maar wel lekker marjolijntje :D
Be dance |Be real| Be You
pi_108388065
Dat zeg ik ook niet :P hehe :D
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:36:28 #80
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108388118
Kuuks, die dingen zijn inderdaad volkomen onschuldig... Ze doen alleen verrekte pijn... :+

Net even met m'n moeder bij m'n nieuwe nichtje gaan kijken, wat is dat dan toch weer klein he... O+ Niet voor te stellen dat wij over een week of 5 ook weer met zo'n kleintje zitten...

En o ja, bevalling van een uurtje of anderhalf zo ongeveer, darn, kom ik aan met m'n 31 uur bij Willem. M'n schoonzusje lag daar hartstikke fit te wezen...
pi_108388170
Pieter gaat misschien wel veel vlotter Fluug! :)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:42:41 #82
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108388357
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:37 schreef Kuukske het volgende:
Pieter gaat misschien wel veel vlotter Fluug! :)
Kwam de jaloezie door het beeldscherm heen? :')
pi_108388543
Wat leuk Flugeltje! O+
Ik had het met die link in het bv-topic, dat ik me ineens intens goed herinnerde hoe Ko van P.'s borst afschoof om te proberen mijn borst te bereiken, net een paar dagen oud! O+
Straks weer zo'n klein oer-kindje vol gekke reflexen en alles. O+

En wat Kuukske zegt, het hoeft helemaal niet weer zo te gaan he? Ik zelf probeer me nu ook voor ogen te houden dat het niet zo 'soepel' hoeft te gaan als bij Ko.
Het was niet makkelijk, met 48 uur gebroken vliezen en een weeenstorm, maar wel te overleven als ik sommige verhalen lees.
Huuuu, ik zie er best weer tegenop! :o

Nouja, ik heb het kraampakket in huis, iets met verkeerd overstappen en kl*teverzekeringen en praat me er niet van. :(
Dus dat spul staat op de kast.
Geeft weer wat rust.
De afgelopen dagen weer veel gewerkt en daardoor moe en nogal emotioneel en hormonaal. Veel huilbuien en totaal niet klaar zijn voor dit kindje. :@

Morgen gaan we lekker even op de tuin, daar word ik vast een stuk rustiger van.
Dn volgende week nog werken en hopelijk heb ik dan al mijn werk af om me te concentreren op de komst van ons nieuwe kindje. O+
Ik vind dat het allemaal veel te snel gaat deze keer. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108388794
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:42 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Een beetje. 8-) maar dat geeft niet.

Ik ga zo eindelijk een McFlurry halen *O*
pi_108389352
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:13 schreef Thistleweed het volgende:

Las van Twinkle haar probleem, als je geïnteresseerd ben in hypnobirthing, ik ben nu bezig met de cursus dus voor vragen mag je altijd pmen.

Heb het eens even gegoogled en hoewel ik niet direct een zweverig type ben, sprak mij dit wel zeer bijzonder aan!

Maar wanneer is de tijd rijp om te starten met zo'n cursus?

Ik ben bang dat als ik met 30 weken start, dat i khet dan allang weer vergeten ben allemaal met de bevalling :@

Maar wat ik erover heb gelezen en gezien, vond ik het zwaar okay! ^O^
pi_108389369
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:54 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Een beetje. 8-) maar dat geeft niet.

Ik ga zo eindelijk een McFlurry halen *O*
Ik heb gisteren die McFlurry Appeltaart gehad .. maar ik vond hem nie zo :N .. Beetje chemisch appeltaartje was het
pi_108390127
Ik sta inderdaad niet in de op omdat ik niet zo regelmatig mee post maar ik ben vandaag 26 weken.

Er werd mij aangeraden om zo snel mogelijk te beginnen met de hypnobirthingcursus omdat je dan tijd hebt om alle ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen goed te oefenen. Ook draait het in de hb erg om conditionering, je moet er in gaan geloven en vertrouwen dat je lichaam gemaakt is om te baren en dat je het baren wel voelt maar dat dat gevoel niet perse omschreven hoeft te worden als pijn. Het is fijn als je daar de tijd voor hebt. Er zijn nog wel meer redenen om snel te beginnen met de cursus maar dit is wel het belangrijkste. Nu verschilt het in mijn les hoe ver iedereen is, er is iemand die al bijna uitgerekend is en er is iemand die nog maar 20 weken ver is.
Maar ik denk niet dat je het gaat vergeten juist omdat je thuis er ook intensief mee bezig bent (of kan zijn, je kunt natuurlijk ook de cursus volgen en er thuis wat minder mee doen)
pi_108390242
Mijn lief is pannenkoeken aan het bakken O+

Verder zit ik nu met veel pijn met mn benen omhoog, maar het behangen is klaar en ik heb ook stof gekocht voor het boxkleed en speelkleed wat ik wil gaan maken!
pi_108390801
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren die McFlurry Appeltaart gehad .. maar ik vond hem nie zo :N .. Beetje chemisch appeltaartje was het
Oh, JD had 'm net. Die vond 'm lekker. Ik ben ouderwets voor M&M's gegaan :9.
pi_108391000
Hullo 8-)

Het gaat hier echt al de hele dag plopperdeplop, kriebeldewiebel O+ O+ klein stuiterballetje!! *;
pi_108391017
Oh en geen echte mijlpaal maar wel een weekwissel: 19 weken vandaag!! *O*
pi_108391245
@LeNeHe Ja heb al ervaring met de GUO, is eigenlijk een hele nauwkeurige SEO waarbij ze extra letten op mogelijke afwijkingen niks engs :*
Gewoon n stuiterballetje
  zaterdag 25 februari 2012 @ 19:13:44 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108391261
Hier 34 weken! *O*

Beetje drukke dag gehad. Mijn hondje (althans voormalig van mij) was vandaag een dagje hier. Ik was even vergeten hoe stuiterig hij was O+
Daarna nog even bijgekletst met collega (toen ze de hond kwam ophalen).
En nu ga ik snel lezen in het HypnoBirthing boek dat ik heb mogen lenen van Fee-nix. Thnx :*
pi_108391397
Dat is wel een goede, dat boek er maar weer eens bijpakken... dit keer maar iets eerder mee beginnen dan toen bij muppet :P
  zaterdag 25 februari 2012 @ 19:35:34 #95
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108392134
Twinkle: Beterschap! :* Hoop dat het snel wat beter met je gaat.. En fijn he, zo'n man die goed voor je zorgt O+ Lekker rustig aan doen hoor! :*

@Fieder: lekker boeiend. Je hoeft echt niet elke dag vlees te eten hoor :') En een keertje je portie groente overslaan geeft echt niet! Zolang je maar IETS binnenkrijgt. :) Vriendin van mij had echt last van hyperemesis gravidarum (echt bizarre misselijkheid waarbij je uitdroogd), en haar vk zei ook; zolang je iets binnenkrijgt is het best, maakt niet uit als je een tijdje alleen maar patat eet :') XD

En idd Marjolijntje, het kan idd zelfs slecht zijn, vooral rood vlees :Y Beter een kippetje oid dan ^O^ (alhoewel, met al die antibiotica... :X)

Oeke: dikke :* voor al je hormonale buien. Fijn dat je lekker wat ontspanning in de tuin kan hebben O+

Gerberaatje gefeliciteerd!! 19 weken, tof joh O+ :D

Jeetje asy, al 34 weken :o leuk O+

Wij zijn bij vrienden op bezoek geweest, van 15-18u en ik ben weer helemaal kapot :') Nu zit een heerlijke zelfgemaakte pizza in de oven waar ik van ga genieten zo! Niet normaal :9~ *;

Ohja, dat vroeg ik me trouwens af; weten jullie al of je borstvoeding of flesvoeding gaan geven? ja ik weet dat er een apart topic over is, maar ben nieuwsgierig :+
Ik weet zeker dat ik borstvoeding ga proberen, gaat dat goed en kost het me niet teveel energie, superr O+, maar als het me echt te zwaar wordt oid dan stap ik net zo makkelijk over gok ik. Maar wil echt borstvoeding geven als dat goed gaat O+
pi_108392317
Borstvoeding hier :) muppet heeft bijna een jaar gehad (net iets meer dan 11 maanden :)) en dat hoop ik nu weer te halen :)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 19:41:10 #97
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108392351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:40 schreef Gerberaatje het volgende:
Borstvoeding hier :) muppet heeft bijna een jaar gehad (net iets meer dan 11 maanden :)) en dat hoop ik nu weer te halen :)
Tof! O+ Wat lang joh :D Was dus ook goed geregeld op je werk?
pi_108392457
Yup, sowieso heb je tot je baby 9 maanden is 'kolfrecht'.. dat kon bij mij nog eens gerekt worden t/m de 9 maanden :P toen gingen we op vakantie en toen we terugkwamen begon muppet regelmatig te weigeren (rond de 11 maanden schijnt er een punt te zijn waarop ze even helemaal niet geinteresseerd zijn... wil je 'makkelijk' stoppen dan is dat vaak wel een mooie tijd!) en ik wilde best bv door blijven geven, maar had geen zin meer om te kolven... ze dronk ineens 3 dagen niet, ik had geen stuwing. Dus ik vond het een mooi moment om te stoppen :)

Speelde hier ook een klein beetje mee dat we graag weer voor een kindje wilden gaan en de kliniek wil dat je gestopt bent met bv voor je weer een poging mag doen...
pi_108392592
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:44 schreef Marjolijntje het volgende:
Mijn lief is pannenkoeken aan het bakken O+

Verder zit ik nu met veel pijn met mn benen omhoog, maar het behangen is klaar en ik heb ook stof gekocht voor het boxkleed en speelkleed wat ik wil gaan maken!
Wat leuk Marjolijntje dat zelf maken! Ik ben met de naaimachine niet zo goed maar kan wel beetje haken en breien, misschien kan ik een knuffeltje en een dekentje maken ofzo...

En pannenkoeken mmmmm... Lekker met die benen omhoog!

*O* voor alle mijlpalen, wisselweken en plopperige beebs

Bedankt voor de geruststellingen, ik heb lekker light gegeten en ben nu niet misselijk meer! Jee! Gewoon eten wat ik kan eten dus. O+ is nog n blikje mais gaan halen voor de sla, had ik zo'n zin in. Lieff!
pi_108392655
Oh en ik ben ook van plan bv te gaan proberen. Heb van collega's echt horrorverhalen gehoord over baby's die met bloed om de mond lagen te drinken ivm kloven enzo ieh! En borstontstekingen, maar dat kan zonder bv ook geloof ik... We zien wel 8-)

Als het niet lukt dan zal ik daar denk ik geen enkele moeite mee hebben. Mijn moeder heeft het vroeger bij mij ook niet gedaan ivm medicijnen. Gewoon flesje dan!
pi_108392899
Melk is gemaakt van bloed hè :P (maar ik snap je beeld bij een bloederige babymond :9 ) :D
pi_108393084
Ik wil ook BV gaan geven als het lukt :) Is wel mijn doel!

Haken en breien kan ik dan weer helemaal niet, daar ben ik jaloers op hoor! Je kan daar zulke leuke dingetjes mee maken. Ik HOU van gehaakte dekentjes, maar die zijn zo duur om te kopen ;(
Naaien ben ik ook niet geweldig in hoor, maar dit is allemaal rechtdoor en gaan met die banaan, dat zou moeten lukken denk ik :)
pi_108393146
Welkom MixedEmotions!!

Gerberaatje wat gezellig die plopjes!

Vandaag naar de negenmaandenbeurs geweest! Was enorm druk!! Wel leuke dingen gezien maar eigenlijk niet zoveel gekocht.
pi_108393180
Ik ga hier weer voor de borstvoeding. Vorige.keer.3 maanden gevoed en toen ging meneer lopen rommelen dus gestopt. Nu hoop ik wel minimaal een half jaar te halen, mja was vorige.keer.ook mn doel en ook niet gehaald ;)
Had er wel even moeite.mee.de.keuze te maken om te.stoppen, maar achteraf geen moment spijt van gehad.
T.enige lastige.straks is kolven op mn werk :') hebben niet echt een ruimte waar dat kan. Alleen een vergaderruimte (volgens mij hoor je t geluid vd kolf.door de deur heen en daarachter zitten collega's...) of de serverruimte (die kan tenminste ook dicht :D alleen niet zo ontspannen)
pi_108393240
Ik wil deze keer ook (weer) borstvoeding geven. Bij Isa is het helaas maar 1 weekje gelukt... gestopt wegens een combi van onzekerheid en allerlei hormonen.. Hopelijk gaat dat nu beter!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:11:11 #106
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_108393442
BV wil ik ook weer gaan proberen ondanks alle ellende in het verleden... Ben benieuwd deze ronde:@
Goed nog n uurtje werken en dan zit t er (godzijdank) weer op :@
Gewoon n stuiterballetje
pi_108394872
:W

Het is me in m'n rug geschoten. Zo erg dat ik er niet meer van omhoog kon komen zo ongeveer. En kreeg ik eerst tranen en toen moest ik zo lachen dat het eerst helemaal niet meer lukte. Nu loop ik weer, maar van zitten naar staan doe ik ff over zeg maar. Heb ik weer! Hopen dat snel beter wordt.

Verder weer een sticker bij de vlos, en ze raadde me ook yoga aan voor de ademhaling/ontspanning en warmwaterzwemmen voor rug en bekken.

vandaag 22 weken *O*
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:52:42 #108
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108395015
Nice gerberaatje :) Ja idd, goed moment dan om te stoppen :Y
Ohja idd...

Fijn fieder!! O+ :)

Wat leuk dat jullie allemaal Bv willen proberen :D En idd, gelukkig is Fv een goed alternatief wil het niet lukken om een of andere reden :)

He jeetje clauw, wat vervelend! -O- Idd... beterschap! :*
pi_108396382
Jekkie Fieder, een bloedmond! Lekker verhaal zeg. :X

Ik ga ook weer bv geven, Ko heeft 2 jaar en 3 maanden bv gehad. Hij wist eerder dat ik zwanger was dan ik. De avond dat hij weigerde en ik daar totaal van slag door was, bedacht ik me dat de laatste keer dat ik zo'n huilbui had, de dag was voordat ik positief testte van Ko.
Dus een test gedaan de volgende dag en zwanger! Daarna heeft hij nog een keer gedronken en was het klaar.

Oei Clauwhee, hopelijk helpt het zwemmen een beetje om in vorm te blijven. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108397184
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:42 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Vreslijk he die vlotte verhalen, vooral in je kraamweek als iemand graag medelijden wilt over haar verhaal met 4 uur weeën,half uur persen en 1 hechting.

Maar als Pietertje een snelle bevalling heeft moet je er wel over opscheppen hoor!:D

Gerbera, bijna op de helft *O*

Klinkt niet goed Clauwhee, sterkte

Ik ga ook weer bv proberen, geloof dat ik er nu iets meer van snap, dus hopelijk beter voorbereid.
Maar als deze weer niet wil happen ga ik over op fv, fulltime kolven zie ik niet zitten.
pi_108397220
Wat grappig Oeke :D

Clauwhee :*

Wil ook bv proberen te geven, hoop dat t lukt

En m'n navel plopt steeds meer :o ziet er vreemd uit :9
  zaterdag 25 februari 2012 @ 21:59:07 #112
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108397427
En dan ben ik waarschijnlijk de enige die geen borstvoeding gaat proberen. Baby krijgt hier gewoon de fles.

Oeke, wat apart van Ko! O+

clauhee, beterschap, hopenllijk is het snel weer over. :* heb je zo'n warmtekussentje voor je rug? Helpt soms ook wel!
pi_108397575
Hier ook PE, dus niet de enige.

Ja kruikje nu! Helpt wel. Gewoon rustig aan doen heb ik al wel weer door. Ik voel me steeds goed nu, en wil dan teveel. Teveel leuke dingen. Mijn bekken en rug vinden dat blijkbaar minder leuk.

Heb volgens mij al wel leuke zwangerschapsyoga gevonden! :)
pi_108397693
Hier gaan we ook weer voor de bv, daar kan ik me nu al zo op verheugen O+

Vandaag trouwens de hele dag al bij vlagen enoooorme jeuk aan mijn tepels, whaaaahhhh!!!
En mag ik even juichen voor mezelf? Sinds vanmorgen niet meer gespuugd *)

Hier dus ook hyperemesis gravidarum en over wat en hoeveel ik eet zal ik maar niet al te veel uitwijden :@ Het is gewoon zo moeilijk om tegen heug en meug voedsel naar binnen te werken terwijl je aldoor kotsmisselijk bent. Nou neem ik sowieso minstens 1x per dag een Nutridrink en daarnaast probeer ik toch zoveel mogelijk (gezond) normaal te eten, maar het houdt niet over zeg maar. En ik selecteer mijn eten vooraf op "wel of niet fijn om weer over te geven". Zo eet ik geen noten, sla en rijst meer bijvoorbeeld.

Oh ja, en ik ben sinds 'n week of wat verslaafd aan Sprite en Mentos :9
.... met gevoel voor drama....
pi_108397890
Eierkoeken spugen ook niet fijn kwam k vandaag achter :')
Vooral niet als je m net opgegeten heb...

Fijn dat je vandaag niet overgegeven heb kersjes!
pi_108398194
Sonnetje, ben jij ook nog aan het spugen joh?? Tot wanneer ging dat toen door met Floris?
pi_108398218
Zo.. Ben net toch maar even naar de HAP gegaan want vertrouwde het niet helemaal (braken/keelpijn/pijn in nek die ik geen kant op kon draaien/hoofdpijn/opgezwollen lymfeklieren)

Diagnose: Dikke vette keelontsteking die echt niet over gaat met ijsjes eten .. daar moet wat rigoreuzers voor gebeuren. Nu peniciline kuur met van die dikke capsules. Die ik dus nooit door mijn strot krijg. Dus net maar eentje open gebroken en gemengd met appelsapje. Denk dat ze het expres in die capsule doen omdat het echt een heel vies spulletje is. Nu kuurtje af maken en hopen dat het snel over is.

Ow en over BV gesproken.. Ik heb ook bewust de keuze gemaakt om dat NIET te gaan doen. Ik ben al zo'n lekkere onzekere muts. Met BV weet ik nooit of ik het kindje wel genoeg heb gegeven. Met een flesje kun je dat allemaal precies afmeten en bijhouden.

Ben zelf ook met het flesje groot gebracht en ik ben goed terecht gekomen dus .. Dat komt wel goed! :)
Hoop alleen dat de mensen in het ZH tegen die tijd dan niet gaan lopen opdringen dat ik toch echt borstvoeding moet proberen.. want ik weet niet of ik mezelf dan nog wel in kan houden :{w .. Je hebt daar altijd van die mensen die het beter weten. Ja ik weet dat het kindje dan antistoffe nbinnen krijgt. Maar ik heb het ook niet gehad en ben er niet slechter van geworden. Dus dat is voor mij geen reden om dan maar wel BV te doen.

Daarnaast ... er zijn best wel veel bevallingen in de afgelopen jaren om mij heen geweest. Al die dames gingen BV geven. Bij de een was het dit, bij de ander was het dat. Dan lagen de tepels van mevrouw A weer helemaal open .. dan bleek dat het kindje van mevrouw B te weinig binnen kreeg.

Geen zin in dat gedoe. Gewoon lekker flesje.. kan manlief af en toe ook 's nachts op O-)
pi_108398325
Twinkle, ze kunnen je niks opdringen dat je niet wil! Gewoon duidelijk zeggen dat je kiest voor flesvoeding en daar nemen ze heus wel genoegen mee hoor. JIJ bent de mama, jij bepaalt!.

En beterschap met je keel :*
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:27:10 #119
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108398431
Precies, als je je bij FV beter voelt moet je dat gewoon doen :) Jammer idd dat er soms mensen zijn die het dan alsnog opdringen. Alhoewel mensen soms een ondoordachte keuze maken, lijkt me dat niet het geval bij jou Twinkle :P Jij weet er genoeg van om idd de keuze te maken die bij je past :)
pi_108398456
Wist niet dat jij ook zo misselijk was nog Son, niet leuk!

In het ziekenhuis heeft niemand zich met de voeding voor mijn baby bemoeid hoor. Vond ik eigenlijk een minpunt.
Alleen bij de tweeling van mijn broer hebben ze wel op bv gestuurd,die lagen in de couveuse en dan is het ook gewoon echt veel beter.
pi_108398516
Precies. Ik laat het ook gewoon ergens noteren. Ik weet dat borstvoeding goed is, maar ik maak ook de bewuste keus mede vanwege de reden die jij aangeeft Twinkle. Ik ben een onzeker iemand wat dat soort dingen betreft en heb denk ik ook veel meer rust als ik weet hoeveel ik maak en hoeveel erin gaat. En de fv van tegenwoordig worden ze ook prima groot van.

En beterschap idd!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:31:16 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108398609
Ik ga ook nu weer bv geven. Bij Harry 21 maanden gedaan. Ik kan me er ook echt weer op verheugen.

Twinkle en clauwheee, kan me jullie beweegredenen wel voorstellen hoor. Aan de andere kant merkte ik juist dat ik er zenuwachtig van werd als Harry zijn fles niet leegdronk. Ik had het idee dat het leeg 'moest'.
Ik zeg dit niet om jullie over te halen hoor! Iedereen moet lekker doen waar hij/zij achter staat, maar ik moest het eventjes kwijt ;)

Ooh en als je een geboorteplan zou maken, zet dan gewoon met koeieletters in je geboorteplan dat je GEEN bv wil geven ;)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:31:39 #123
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108398620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:27 schreef Troeta het volgende:
Wist niet dat jij ook zo misselijk was nog Son, niet leuk!

In het ziekenhuis heeft niemand zich met de voeding voor mijn baby bemoeid hoor. Vond ik eigenlijk een minpunt.
Alleen bij de tweeling van mijn broer hebben ze wel op bv gestuurd,die lagen in de couveuse en dan is het ook gewoon echt veel beter.
Klopt, prematuren hebben het helemaal nodig. En kijk, flesvoeding is een goede vervanging voor borstvoeding, maar borstvoeding is wel echt de beste voeding. Maar dat betekend niet dat kinderen idd niet groot worden met flesvoeding :+ tis een goed alternatief :)
pi_108399118
Ik werd ook zenuwachtig als Mex zijn fles niet leegdronk eigenlijk, dus daar zou ik bv niet voor laten,maar fv vind ik verder niet onderdoen voor bv.

Zat toevallig net geboorteplannen te bekijken Asy, ik denk dat ik er ook 1 ga maken, dat ze het eerste uur bij me blijft en testjes en wegen doen als ze heeft gedronken of iig dat ik het zie.
Ik heb dat vorige keer totaal niet meekregen namelijk.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:52:34 #125
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108399466
Hoewel de tetten hier nog geen milimetertje gegroeid zijn en ik het dus eigenlijk weer somber inzie ga ik toch weer voor BV. Ik mag met mijn medicijnen een aantal weken BV geven dus dat wil ik wel proberen...

Ik was er de vorige keer een stuk onzekerder over ook, heb mezelf erg schuldig gevoeld dat het gewoon niet lukte. Ik was dus écht zo'n vrouw waarbij het gewoon niet lukte, retedure lactatiekundige consulten ten spijt. Dit keer zie ik wel wat er op me afkomt, misschien dat het zelf gewoon beter gaat als de druk er wat af is...
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:53:15 #126
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108399487
Wat jammer flugel -O- Hoop voor je dat het nu wel lukt! :)
pi_108399555
Beide lijkt me niet fijn, weten dat je baby hem niet leeg drinkt, of niet weten hoeveel hij/zij binnen krijgt. Voor mij is het denk ik het extra controlemoment die ik dan alsnog heb bij fv. Puur tussen de oren inderdaad. Ik heb er niet eens over getwijfeld, dus voor mij en m'n gevoel maak ik dan de juiste keus. En in die zin voor mijn kleine straks, want ik denk echt dat ik daardoor meer rust heb.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:56:42 #128
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108399615
Je kunt ook dubbelvoeden he? Dat ben ik toen gaan doen, eerst de borst tot er niets meer uit kwam en dan een flesje er achteraan... Ze eten door tot ze genoeg hebben. ;)
pi_108400492
Ik wil ook bv geven maar niet koste wat het kost.
Vind het verder ook prima dat anderen er niet voor kiezen.

Alleen twinkle ik kan nooit zo goed tegen voorbeelden als "ik ben er niet slechter door geworden dus dat zal bij mijn kind ook niet zijn."

Dat heeft niet perse met de bv te maken maar meer dat ieder mens anders is en dat het niet vanzelfsprekend is dat jou kind het ook prima doet met fv omdat jij toevallig ook gezond bent geworden met fv.
Dan moet ik altijd sterk denken aan mensen die zeggen "mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap en ik heb er niks van overgehouden DUS ik kan ook roken tijdens de zwangerschap"

Zeg dan gewoon ik kies voor flesvoeding daar voel ik mij beter en minder onzeker bij omdat ik precies weet wat de kleine binnen krijgt.
pi_108400908
Twink, capsules zijn vaak om te zorgen dat de werkzame stoffen van het medicijn pas in je maag en langzaam worden opgenomen. Oplossen is dus niet altijd handig, zou ik even checken bij de apotheek ofzo. Beterschap!
Hardloper.
IG @webkim
pi_108400971
Flugel ik zie net jou reactie en dacht :'( mijn borsten worden ook niet groter!!
Maar gelukkig is het niet perse zo dat als je borsten niet groeien dat je dan geen borstvoeding kan geven. *pfieuw*

Wel vervelend lijkt me het als het gewoon niet lukt terwijl je het zo graag wilt ;( maar ja niks aan te doen.

Ik vind het overigens erg irritant dat mensen steeds tegen me zeggen dat ik dikkere tetten heb gekregen. En dan zeg ik nee hoor, ze zijn nog net zo groot, heb ik zelf opgemeten. En dan zeggen ze daarna, nou volgens mij zijn ze toch gegroeid }:|

Kan het zijn dat je tetten rond 30 weken pas gaan groeien? Of zal ik die hoop een beetje opgeven. (het hoeft niet zoveel te zijn, gewoon één cupmaatje groter om te kijken hoe het staat :P )

[ Bericht 14% gewijzigd door covie op 25-02-2012 23:43:59 ]
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:36:36 #132
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_108401105
Ieder zijn ding wbt bv, vertrouw op jezelf. Als JIJ zeker weet dat het voor JOU het beste is dan moet je fv gaan geven.
Maar voor de baby is borstvoeding het beste. Dat is heel simpel. Mensenmelk voor mensenkinderen.

En vergeet niet dat mensen nooit zomaar een topic openen op fora met 'Jezus, wat loopt mijn voeding lekker zeg!'. Je ziet en hoort meestal de drama verhalen.

Al zouden mijn tepels er vanaf hangen, ik moest en zou bv geven. Beste voor de baby en mijn 'leed' is van ondergeschikt belang. Simpel voor mij. Voor mij, misschien niet voor jou.

Ik heb mijn oudste 2 jaar gevoed en de jongste zit nu op 1,5 en drinkt nog in de avond. Na de eerste onzekere weken ging het als een tiet ;)
pi_108401470
Covie, mijn vorige zwangerschappen heb ik tot het eind gedaan met mijn eigen bh's, geen groeiende borsten gehad. Maar, toen ik eenmaal begon met bv geven... werden ze een stuk groter en voller en dat bleef de gehele bv-periode zo. Mooi decolleté had ik :Y
Met het stoppen met bv was dat gauw weer over helaas. En door striae en zwaartekracht enzo zijn ze tegenwoordig allesbehalve mooi te noemen ;(
pi_108403345
Toch even reageren.. vooraf wil ik benadrukken dat het mij niks uitmaakt wat he je kind voeden gaat Twinkle. Jij bent mama, jou beslissing.
Maar fv is echt niet altijd makkelijk! Dat is dan wel niet pittig aan je lijf, maar het kan net zo problematisch zijn en kopzorgen opleveren als bv.
Ik heb bij mijn huidige dochter nog vaak gedacht, kon ik nog maar borstvoeden.
(wegens omstandigheden moest ik stoppen bij beiden kinderen).
De eeuwige zoektocht naar de juiste fles, slechte stoelgang, flesweigeren (ook bij niet bv kindjes kan dat), aan de max voeding zitten maar nog niet kunnen bijvoeden, ga zo maar door.

En je kan niet van andermans ervaringen uitgaan, daarvoor is het een te persoonlijke beleving. Voor het zelfde geld gaat het bij jou wel goed.

En je kan afkolven, dan kan je vriend ook voedingen geven.

Maar wat ik vooral wilde aangeven is dat flesvoeding echt ook niet altijd even leuk en makkelijk is.

En ik heb een kleine cup c, borsten niet echt gegroeid maar een overproductie die echt niet leuk was, dus dat zegt helemaal niks :D

Doe waar jij je goed bij voelt :*

Ben benieuwd of er misschien een schrikkeldag kindje geboren wordt dit jaar op FOK. Even spieken bij de uitgerekende data.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108404333
Clauwheee, ik snap je ook wel! Dat is echt de reden waarom ik de vorige keer na een week gestopt ben. Ik werd er zo onzeker van en genoot totaal niet meer van de kraamweek. Fv was voor mij toen echt wel even de uitkomst (ook al verloopt dat wat Wickie al zegt ook niet altijd probleemloos).
  zondag 26 februari 2012 @ 02:50:50 #136
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108405390
FV is inderdaad niet automatisch een zegen, we hebben wat afgewandeld met een krampjeskind.

Ik heb het combinatievoeden uiteindelijk 3 maanden volgehouden, toen ik weer ging werken zag ik het echt niet zitten om voor die 10cc iedere keer te gaan kolven... Mij gaf het rust toen het wat rustiger werd wat voeden betreft en ik mijn eigen rust dus ook weer kon nemen. Ik zat gewoon huilend aan het kolfapparaat... Willem aan de ene borst, Willem aan andere borst, Willem bijvoeden met flesje. En dan vervolgens nog kolven aan beide kanten om de productie op gang te krijgen (wat dus niet gebeurde) Zaken als tepelkloven enzo heb ik echter weer niet gehad, dus echt pijnlijk is het nooit geweest, misschien dat ik het daarom uiteindelijk nog zo lang volhield.

Enfin; ik ga d'r weer voor, maar niet tegen elke prijs deze keer. Het helpt om te weten dat ik na een week of 4 sowieso moet stoppen ivm m'n medicijnen...

Je hoeft inderdaad geen grotere tetten te krijgen om BV te kunnen geven, maar ik voel gewoon dat het niet veel is... Er staat geen spanning op en er valt slechts mondjesmaat een druppeltje uit. Sterker nog, voor ik zwanger raakte verloor ik juist vaker en meer melk. Dat er helemaal niets inzit geloof ik trouwens ook weer niet. Onze pup heeft me al een paar keer flink te pakken gehad in een tepel omdat ze snufte en het blijkbaar wel lekker vond :')

Ik denk dat m'n Pietje aan het indalen is, harde buiken en lichte krampjes... Eigenlijk wel heel goed houdbaar, behalve de druk op m'n blaas die even wat vervelend is. Ik kijk nu al uit naar een goeie indaling, dan kan ik nog een paar weken gewoon fatsoenlijk lopen...
pi_108405890
Hier ook flesvoeding. Om de genoemde redenen ook. :) werd op de babycursus als heiden aangezien maar ja :').

Beterschap vor de kotsende zieken!

Hier ook een indaalmoment geloof ik. Spannend O+. Dat maakt het toch wel serieus echt, die laatste weken.
pi_108405991
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:21 schreef Kersjes het volgende:
Sonnetje, ben jij ook nog aan het spugen joh?? Tot wanneer ging dat toen door met Floris?
Tot de 40 weken :P althans geen idee of dat de laatste keer was, maar kan me nog herinneren dat k op de uitgerekende datum boven de pot hing :P
Maar nu alleen zo af en toe hoor. Eigenlijk vooral als k te laat eet. En daar is dus prima omheen te werken (en tis ook niet iedere dag, soms weken niet en dan 2 dagen wel, ben nu verkouden en volgens mij helpt dat niet mee). En vooral met een lege maag.
Dus eigenlijk stelt t weinig voor :D
pi_108406145
Goeiemorgen! Wat een korte en rottige nacht hier: wat maagzuur en de kinderen vaak wakker, pfff... Gelukkig is m'n moeder hier vandaag, dus ik hoop stiekem een fijne middagdut te kunnen doen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_108406283
Ik las toevallig even mee en de mama's die bv willen gaan geven wil ik een hart onder de riem steken: Het is zó fijn en zó genieten en ik ben ZO blij dat ik heb doorgezet op moeilijke momenten. Die gaan absoluut komen, bereid je daar op voor (idd net als bij fv), maar over het algemeen is het HEERLIJK! O+
pi_108406346
Oh jongens vannacht was het feest in mijn buik (muppet dacht om 1 uur dat het ochtend was :') die sliep pas om 4 uur weer) maar haar zusje reageerde er heftig op. Nu lig ik nog in bed en er wordt weer een feestje gehouden in mijn buik. Meneer legt net zijn hand erop en krijgt een schop :D die hij ook voelde O+

Oh zo mooi O+
pi_108406403
Mogge!

Tja, bv of fv. Een terugkerend onderwerp. Zelf begrijp ik het niet zo goed als je bv van tevoren uitsluit, ik heb er anderzijds ook echt geen oordeel over. Het is zo persoonlijk!

K. gaat proberen dit kindje zelf (deels) te voeden en ik ga kolven om het aan te vullen.

Ik werd vanmorgen behoorlijk misselijk wakker. Ik knaagde een crackertje op in bed en dacht redelijk bij te trekken... tot ik de kamer van Isabeau binnenkwam en haar maaginhoud door de hele kamer verspreid lag. Halfverteerde lasagne. mmmmmn.
pi_108406688
Vanuit de lurkmodus: ik zag dat t over hypnobirthen ging; heb hier nog een hypnobirthingboek liggen dat iemand voor een zacht prijsje van me over mag neme. Ik vond het een verfrissende kijk op bevallen en zeker een aanrader als je erg opziet tegen de bevalling. Laat maar weten ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_108406719
Fijn begin van de dag Sorbootje!! Wij vonden Isa gisterennacht midden in de spuug in haar bedje.
pi_108406724
Clubsoda, ik heb er zeker wel interesse in! Wat wil je ervoor hebben?

Verder, goedemorgen allemaal! Vannacht best lekker geslapen :) Moet de laatste tijd alleen weer heel vaak plassen, minder fijn }:|
Zo eerst de rattenkooi verschonen (ze stinken!) en daarna gordijntjes maken voor de kinderkamer! Kunnen ze een weekje hangen! Daarna moeten ze er weer af omdat er geverfd gaat worden, maar toch :+
En vanmiddag misschien nog even naar de Babydump in Roosendaal, kan mn O+ de kinderwagen zien en nog wat spulletjes shoppen :)
pi_108406794
Bij mijn vriendin trouwens .. haar baby dronk het flesje in het begin ook niet helemaal leeg. Iemand van et consultatiebureau zei dat dat misschien kwam omdat de baby te hard moest werken om het flesje leeg te kunnen zuigen. Toen hebben ze dat gaatje een stukje groter gemaakt en voila, baby drinkt ineens een stuk beter!

Ik heb trouwens de eerste cadeautjes van mijn mama gekregen .. zo'n tutdoek en een muziekdoosje. We gaan het nu maar even verzamelen in een lade van de HEMNES. Denk dat we die ook aan gebruiken als commode. Want je hebt mega veel 'werkruimte' en hij is lang zat dat le bebe er goed op verschoond en aangekleed kan worden etc. En een fijne werkhoogte.

Net even de apotheek gebeld om te vragen of ik die capsules door mocht breken en mocht mengen met appelsap. Ze zitten in een capsule vanwege de niet al te lekkere smaak (daar kwam ik inderdaad achter ja.. tis net of je stoepkrijt naar binnen zit te werken :') ). Dat mag gewoon dus :)

Ik heb er gisteravond eentje op maar merkte vanmorgen al gelijk verschil! Vannachtt helemaal niet wakker geworden met pijnlijke keel en slikken gaat al een heel stuk beter!

Ik heb zometeen theoriecursus van KK1 (theoretische opleiding rondom honden). Ben alleen nog beetje duf .. :@ .. Maar gaat goed komen!

En straks gaan we even naar mijn vriendin. Want mijn man heeft daar vorige week een new born fotoshoot gedaan (hij is fotograaf). En ze zijn echt leuk geworden!
1 Ding ben ik dus zeker van, ik ga mooie foto's krijgen van le bebe :D

Fijn dagje allemaal!!
pi_108406807
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Vanuit de lurkmodus: ik zag dat t over hypnobirthen ging; heb hier nog een hypnobirthingboek liggen dat iemand voor een zacht prijsje van me over mag neme. Ik vond het een verfrissende kijk op bevallen en zeker een aanrader als je erg opziet tegen de bevalling. Laat maar weten ;)
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd!
  zondag 26 februari 2012 @ 10:10:12 #148
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108407358
Aemelia: het heeft voor jezelf ook voordelen he, minder kans op borstkanker e.d. ;) :D

Heb best lekker geslapen. Had langer willen slapen, maar 9 uur is wel goed, en dan kan ik vanavond ook weer wat vroeger slapen hoop ik :P Droomde alleen wel dat ik veel vers bloedverlies had ;( Pff. Vind het stiekem toch wel spannend nog, tot die 12 weken.
pi_108407654
Is het ook hoor Enf. :)

Hier heerlijk geslapen na een korte nachtelijke postactiviteit op Fok! :+. Was om half 10 ofzo een keer wakker en JD was zelfs bijna eerder uit bed dan ik :o. Dat is nog nooit gebeurd geloof ik. Behalve dan als ie moet gaan werken.

Verder heb ik al de hele ochtend af en toe krampjes richting m'n schaambot. Volgens mij is meneertje er een sport van aan het maken, van dat indalen.
  zondag 26 februari 2012 @ 10:56:27 #150
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108408131
Hier een vermoeiend nachtje gehad. Geen idee waarom, maar ik zou zo weer in slaap kunnen vallen
alleen stort zich elke 10 min een kamikaze-peuter zich bovenop mij c.q op zijn broertje dus even dutten zit er niet in ;)
Sinds vandaag ben ik met officieel zwangerschapsverlof! *O* :D

Over bv/kv: ik vind hat altijd jammer als iemand bv niet eens wil proberen, omdat ik het zoiets unieks en moois vind. Maar ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen en ik vind niemand een slechtere ouder omdat ze kv geven of een betere omdat ze bv geven.
Overigens heb ik (behoudens enkele kleine opstartprobleempjes) nooit problemen gehad bij het geven van bv. Geen borstontstekingen, geen kloven, geen spruw. Niks nada nul.
Het enige wat ik er van had was heel erg veel gemak.

Sorbo, ik had trouwens niet eerder begrepen dat jij ook zou gaan kolven voor de baby. Ik dacht dat jij t/m de bevalling zou gaan en dan niet meer...

Ik ben gisteravond begonnen in het hypnobirthing boek. Het is wel heel erg Amerikaans geschreven (en dat is soms best irritant lezen :X ). Ben nu op ongeveer 1/3.
Harry vindt de baby op de voorkant wel heel erg leuk O+
pi_108408210
Goedemorgen. Pfff bah word opeens elk uur wakker vannacht. Super irritant!

Ik wil wel BV gaan proberen. Maar ik denk niet langer dan tot ik weer ga werken. Kolven op het werk is niet echt een geschikte ruimte voor.
pi_108408256
Je hebt recht op een geschikte ruimte op je werk he :) Op mijn werk moeten ze er ook nog iets voor verzinnen, maar dat is hun probleem hoor, zij moeten daarvoor zorgen!
pi_108408269
:* voor wie t nodig heeft

Bv lijkt me zeker het proberen waard, proberen kan altijd toch :)
(droom er ook heel vaak over :@ ons kleine hummeltje aan de borst, wordt helemaal happy wakker dan)

Voel me n hormonster, niet fit, nieuwe med, movicol voor m'n darmen is echt super ranzig, moet nu 2x p.d.
Vind t haast sneu dat ik t op m'n werk altijd aan cliënten heb gegeven :9 nu begrijp ik wat ze bedoelen haha.

M'n O+ is boven,beneden aan t stofzuigen en de was aan t opvouwen :@

Douchen valt me echt zwaar, ben echt kapot :{ (+ leuke kleding aan willen wat niet lekker zit, haar doen, opmaken :{ ) en dus wat sagy omdat niks gaat zoals ik wil :@ gelukkig is O+ erg geduldig :@
(gister druk gehad, lief heeft n nieuwe auto gekocht enz)

M'n zus komt vanm :)
Heeft nogal rot nieuws gekregen afgelopen week, dus gaan we relaxen met maskertjes en vrouwenfilms O+
pi_108408318
*O* wat fijn kersjes dat t beter gaat

En beterschap voor twinkle :*
pi_108408321
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:03 schreef Zoë23 het volgende:
:* voor wie t nodig heeft

Bv lijkt me zeker het proberen waard, proberen kan altijd toch :)
(droom er ook heel vaak over :@ ons kleine hummeltje aan de borst, wordt helemaal happy wakker dan)

O+ O+
Een kleine hummeltje aan de borst is inderdaad heerlijk! en je geeft ze het beste wat er is O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108408375
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:02 schreef Marjolijntje het volgende:
Je hebt recht op een geschikte ruimte op je werk he :) Op mijn werk moeten ze er ook nog iets voor verzinnen, maar dat is hun probleem hoor, zij moeten daarvoor zorgen!
ja ik weet het. Maar op dit moment zitten we in een pand waar je als bedrijf gewoon een kantoor huurt. Alles is op dit moment verhuurd dus het is onmogelijk om daar voor mij een extra ruimte regelen... Maar ja wie weet waar we volgend jaar januari zitten en dan is het misschien wel mogelijk.
pi_108408378
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

O+ O+
Een kleine hummeltje aan de borst is inderdaad heerlijk! en je geeft ze het beste wat er is O+
:) lijkt me echt super mooi! Kan niet wachten
pi_108408409
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Bij mijn vriendin trouwens .. haar baby dronk het flesje in het begin ook niet helemaal leeg. Iemand van et consultatiebureau zei dat dat misschien kwam omdat de baby te hard moest werken om het flesje leeg te kunnen zuigen. Toen hebben ze dat gaatje een stukje groter gemaakt en voila, baby drinkt ineens een stuk beter!

Erg apart, dat flesje leegdrinken moeten ze gewoon leren. Bij te grote gaatjes krijgen ze onwijze krampen.
Als je bv geeft kan je het gaatje ook niet harder maken toch.

Ik heb echt een brakke nacht gehad, maar kan toch niet meer slapen.
pi_108408412
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd!
Sorry, Marjolijntje was net eerder. Hoop dat je het nog ergens anders op de kop kan tikken! ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_108408436
quote:
Mja de ruimte.moet er wel voor zijn. Bij mij op t werk heb ik dus alleen vergaderruimte en serverruimte.
K kan wel op m kop gaan staan dat ik recht heb op een geschikte ruimte, mja als.die er.niet is. Kan moeilijk verwachten dat ze de serverruimte gaan verplaatsen of geen klanten ontvangen omdat ik moet.kolven.

Trouwens ik heb bv nooit als.zoiets romantisch gezien als.de.meeste, volgens mij ben ik te.nuchter ervoor :D t was gewoon een manier.om mn kind te voeden :) tuurlijk is t fijn dat t kan, maar tis voor.mij niet de enige manier. Fles geven vond.ik net zo gezellig :)
  zondag 26 februari 2012 @ 11:33:40 #161
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108408998
Op mijn werk is er ook geen aparte kolfruimte (en ik werk ook nog eens op verschillende locaties).
Ik confisceer gewoon een kantoor voor dat half uurtje...

MIsschien iemand hier?
Ik heb een kraambezoekboek gekregen van mijn verzekeraar:

Wie kan ik ermee verblijden voor een klein prijsje of iets leuks voor Harry?
pi_108409038
Ik wil ook borstvoeding gaan geven, mits het wil natuurlijk. Mijn man vond dat ik maar een jaartje vrij moest nemen voor de baby, dus ik hoef niet te kolven. Eigenlijk wou ik weer beginnen te werken ergens in de zomer, maar een jaartje er tussen uit kunnen voor de kleine staat me wel aan. Ook omdat we nu druk zijn met verhuizen (huis gekocht) en als de kleine er is zullen er vast nog wel dingen moeten gebeuren (de tuin etc), heb ik dan ook mooi de tijd voor. En financieel gezien kan het ook gemakkelijk.

Voor de rest was ik gisteren alweer 32 weken zwanger, en nog steeds gaat alles goed :) Soms last van een harde buik maar dat was het ook. Als ik dat soms lees hier waar je allemaal wel geen last van kan hebben, ben ik een echte mazzelkont, fiets overal doorheen tot nu toe. Hoop wel dat we de babykamer deze week klaar hebben. Vandaag behangen, dan 2-3 dagen de muren sauzen en dan de vloer erin. We zullen zien :)
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 12:07:51 #163
309370 Nanadu
pi_108409891
kersjes wat fijn dat je beter voelt, hoe gaat het nu? Het lijkt mij zo vreselijk wat jij hebt! Kan je nog wel genieten van je zwangerschap of heb je meer zoiets dat het een noodzakelijk kwaad is om je kindje te krijgen :? Ik zou het mij goed kunnen voorstellen, maar hoop dat je er wel nog een beetje van kan gaan genieten :)

Wat betreft bv/kv geven; ik kan mensen heel goed begrijpen die er onzeker van worden en er daarom niet aan beginnen. Als tip heb ik de vorige keer gekregen, toen ik nog niet meteen mocht beginnen met bv vanwege medicijnen, dat het dan goed is om je kindje regelmatig bloot tegen je aan te leggen (voor het huid op huid contact). Ik heb de vorige keer eerst gekolfd (vanwege medicijnen) en toen het mocht ben ik begonnen met borstvoeding. Mijn borstvoeding kwam ook totaal niet op gang en daar werd ik erg onzeker (lees gefrustreerd) van en na 2,5 week met dikke tranen besloten te stoppen. Flesvoeding was ook vaak een drama, omdat ze de fles vaak weigerde. Voor de tweede wil ik wel weer proberen om borstvoeding te geven, maar als het weer problemen oplevert ga ik over op flesvoeding.

Ik heb met mijn werk afgesproken dat ik dit weekend na ga denken over hoe ik het rustiger aan wil gaan doen, dus daar ga ik mij straks maar eens over buigen.
pi_108410733
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:08 schreef Troeta het volgende:

[..]

Erg apart, dat flesje leegdrinken moeten ze gewoon leren. Bij te grote gaatjes krijgen ze onwijze krampen.
Als je bv geeft kan je het gaatje ook niet harder maken toch.

Ik heb echt een brakke nacht gehad, maar kan toch niet meer slapen.
Kindje was 57 cm en woog ruim 10 pond toen het geboren werd, dus het was niet zeg maar een doorsnee kind. Dus ik weet niet of dat van invloed kan zijn? Vandaag overigens 3 weekjes oud :)

Weet het verder ook niet hoor.. Dat is wat ze me gisteren vertelde aan de telefoon.
  zondag 26 februari 2012 @ 12:36:49 #165
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_108410750
quote:
Bij ons ook geen geschikte ruimte, en ook op kantoor geen geschikte ruimte, want om nou op een invalide toilet te gaan zitten... nee bedankt. Dat is wel het nadeel van een one-room-office veel 'regels/plichten/rechten' kunnen simpelweg niet. Wel de mogelijkheid om 1/8e deel extra pauze te krijgen, maar die ben ik dan al kwijt aan reistijd naar huis en dan dus nog geen voeding/kolfsessie.
Onze bedoeling is dan ook om thuis te gaan kolven, tussen de middag verlengde pauze op te nemen voor een live-voeding etc..
Eerst maar eens kijken of ik aan het eind van mijn verlof uberhaupt nog voed... 2x misgegaan met kloven, borstontstekingen, spruw, verzwakt toeschitreflex, borstontsteking, hard-nekkige spruw waardoor zelfs de lactatie-deskundige uiteindelijk me zo ongv gesmeekt heeft om te stoppen ivm de on-oplosbare problemen... Zelfs nu heeft ze me al gevraagd er serieus over na te denken en desnoods een mix te doen omdat ze gezien het verleden toch weer problemen voorziet (zij is aangesloten bij het kraambureau wat hier de kraamzorg gaat doen en neemt vaak na de aanmelding contact op als mensen aangegeven hebben BV te willen geven om ze uit te nodigen voor een informatie-avond) Heb aangegeven toch te willen proberen 100% te voeden, omschakelen kan altijd nog als het wel fout gaat/ niet lukt.
Gewoon n stuiterballetje
pi_108410940
Klinkt goed Nanadu (niet dat je moet minderen, maar wel dat je het vorm gaat geven met je werk.. jij en je kindje zijn belangrijk!! :* )

Ik dacht even de ramen te lappen :P (grote schuifpui over de hele breedte van het huis) en ik krijg me toch een commentaar van binnenuit :') :D ik dacht laatst nog dit kindje is rustiger dan muppet O+ maar niets is minder waar :D
pi_108410976
Oh en ik ben nu zo'n 2 kilo aangekomen inmiddels, was er vanmorgen weer 500 gram af :?

Ben nu dus maar aan het bij-eten O-) met m&m's _O-
pi_108412819
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Kindje was 57 cm en woog ruim 10 pond toen het geboren werd, dus het was niet zeg maar een doorsnee kind. Dus ik weet niet of dat van invloed kan zijn? Vandaag overigens 3 weekjes oud :)

Weet het verder ook niet hoor.. Dat is wat ze me gisteren vertelde aan de telefoon.
Nee, vind ik niet, maar ja. Alle baby's hebben kleine maagjes.
Volgens mij is het heel normaal dat een kindje van 3 weken nog in slaap valt tijdens de fles.
Mijn schoonzusje heeft het ook net gedaan bij de tweeling en nu dus ontzettende buikpijn.
Mex heeft tot 6 maanden met het kleinste gaatje gedronken.

op mijn werk is wel een kolfkamer zag ik, met een mooi bordje op de deur. Goed geregeld dus, maar het is een heel groot pand,dus kan makkelijk.

Kreeg je dat van FBTO Asy?
pi_108412931
Ik las in dat boek dat ik gisteren gekocht had, dat aankomen tussen de 14 en 20 kg heul normaal was }:| :X

Even voor jullie beeldvorming .. ben zelf 1.76 en heb altijd zo rond de 63 gewogen.
En als ex-anorexiapatient schrik je daar wel een bietje van ja. Ben daar al 8 jaar vanaf hoor .. Maar het zal altijd tussen je oren blijven zitten dat je je ooit een bietje te dik voelt.

Maja, alles voor het goeie doel :D
En ik heb gelukkig een hele fijne man die regelmatig met me relativeert :') ;) .. Dus dan komt alles weer op zijn pootjes terecht. :Y
  zondag 26 februari 2012 @ 13:42:37 #170
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_108413443
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik las in dat boek dat ik gisteren gekocht had, dat aankomen tussen de 14 en 20 kg heul normaal was }:| :X

Even voor jullie beeldvorming .. ben zelf 1.76 en heb altijd zo rond de 63 gewogen.
En als ex-anorexiapatient schrik je daar wel een bietje van ja. Ben daar al 8 jaar vanaf hoor .. Maar het zal altijd tussen je oren blijven zitten dat je je ooit een bietje te dik voelt.

Maja, alles voor het goeie doel :D
En ik heb gelukkig een hele fijne man die regelmatig met me relativeert :') ;) .. Dus dan komt alles weer op zijn pootjes terecht. :Y
Het is 'maar' een gemiddelde Twinkle, de een komt veel meer aan, de ander veel minder.
(ter vergelijking, ik kom 'slechts' 4 a 5kg aan tijdens volledige zwangerschap en eindig tot nu toe met minder kg's op de weegschaal dan ik gestart ben _O- )... moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik ook lichtgewichtjes op de wereld zet, 5ponders... en elk bezoek bij de VK gewogen wordt ivm eetproblemen gedurende mijn hele leven.
SPOILER
Gewoon n stuiterballetje
pi_108413667
Wat betreft onzekerheden of je baby genoeg krijgt: mijn kind groeit gemiddeld 300 gram per week...daar hoef ik echt niet het aantal cc dat ze drinkt voor te weten ;)
(ik bedoel hiermee gewoon te zeggen dat je ook gewoon aan de groei van je kind kan zien of ze genoeg binnen krijgen, en aan hun poep en plas luiers...)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108414535
Twinkle al die extra kilo's zijn niet alleen vet en baby hè

3500 gram baby
600 gram placenta
1000 gram vruchtwater
1500 gram extra bloed
500 gram extra borsten
1500 gram vocht wat je vasthoud

Dus dan zit je al ruim over de 8.5 kilo wat je zwaarder wordt zonder vet.
Gemiddeld legt je lichaam ook zo'n 3,5 kilo aan vetreserves aan voor de borstvoeding en daardoor zou je zo'n 12 kilo aankomen.

Dit is natuurlijk een gemiddelde de één heeft minder vruchtwater de ander een grotere placenta.
En als je al slank bent kan het zijn dat je wat meer vetreserves krijgt.

Als je normaal eet en wat blijft bewegen dan zou het niet al te veel moeite kosten om de kilo's kwijt te raken.

En tsjah waarom dat extra vetlaagje zich bij mij bij de bovenbenen verzamelt weet ik ook niet precies, maar dat zie ik later wel. :7
pi_108414618
Zo gaat hard hier! Volgende week weer werken, dan zal ik het wel niet zo goed meer kunnen volgen :(
Clauwheee je rug! Aah! Warmwaterzwemmen klinkt zaaaaaalig!

Kersjes, eten kiezen op 'overgeefbaarheid' doe ik ook :') Kan ontbijtkoek aanraden, smaakt niet slecht op de terugweg. 8)7 Voel me vandaag gelukkig een stuk beter, vanavond lekker friet halen!

Twinkle fijn dat je je nu beter gaat voelen. Leuke kadootjes heb je gehad! Ik overweeg ook de HEMNES, met zo'n commode opzet stuk toch?

Sorbootje bah! Dat was wel even schrikken zeker, die lasagna...

Enfermera, nare droom :( Ik ben nog steeds bij ieder toiletbezoek aan het broekloeren... En zelfs na 12 weken zal het spannend blijven stel ik me zo voor. Klopt het hartje nog, beweegt het nog...
En dan na de geboorte kijken of het nog ademt pff... Ik word vast een stressmama!!

Asyniur, verlof!! *O* Heeeeerlijk
pi_108414780
12 kilo had ik ook gehoord ja! Ben nu nog maar 6 weken en al 6 kilo erbij :o Uhm.. HELP!!
Terwijl ik helemaal niet superveel eet... maar wel de hele dag door kleine beetjes. Daar kom je misschien ook sneller van aan dan 3 grote maaltijden?
Mijn moeder was 20 kilo aangekomen dus daar ga ik ook maar van uit dan ;(
pi_108415274
Asy nu officieel verlof O+ doe ik toch mooi een jompeltje voor hoor! Dat betekend dus nog maar 6 weken te gaan!! *O*

Zoë veel plezier vandaag met je zus, lekker bijkletsen over de zwangerschappen ^O^

Gerberaatje mag ik van jou wat m&m's in ruil voor een handje maltesers? :9~
  zondag 26 februari 2012 @ 14:30:11 #176
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108415748
Troeta, van FBTO ja :Y

Fieder, ik zit al volledig thuis vanaf 10 weken zwangerschap ;)
Maar nu dus officieel verlof en niet meer ziek ;)

covie, ja! Soms schrik ik er gewoon van! Zeker als ik me realiseer dat ik over 3 weken al mag gaan bevallen!
pi_108415797
Ohh dat wist ik niet! Haha officieel verlof dan *O*
pi_108415875
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:10 schreef Fieder het volgende:
12 kilo had ik ook gehoord ja! Ben nu nog maar 6 weken en al 6 kilo erbij :o Uhm.. HELP!!
Terwijl ik helemaal niet superveel eet... maar wel de hele dag door kleine beetjes. Daar kom je misschien ook sneller van aan dan 3 grote maaltijden?
Mijn moeder was 20 kilo aangekomen dus daar ga ik ook maar van uit dan ;(
Wow help ik zit nu op 5 weken .. maar ben nog geen gram aangekomen *afkloppen haha*
Ach dat gaat allemaal nog wel komen ;) .. Laat het maar gewoon op me af komen
pi_108415909
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:06 schreef covie het volgende:
Twinkle al die extra kilo's zijn niet alleen vet en baby hè

3500 gram baby
600 gram placenta
1000 gram vruchtwater
1500 gram extra bloed
500 gram extra borsten
1500 gram vocht wat je vasthoud

Dus dan zit je al ruim over de 8.5 kilo wat je zwaarder wordt zonder vet.
Gemiddeld legt je lichaam ook zo'n 3,5 kilo aan vetreserves aan voor de borstvoeding en daardoor zou je zo'n 12 kilo aankomen.

Dit is natuurlijk een gemiddelde de één heeft minder vruchtwater de ander een grotere placenta.
En als je al slank bent kan het zijn dat je wat meer vetreserves krijgt.

Als je normaal eet en wat blijft bewegen dan zou het niet al te veel moeite kosten om de kilo's kwijt te raken.

En tsjah waarom dat extra vetlaagje zich bij mij bij de bovenbenen verzamelt weet ik ook niet precies, maar dat zie ik later wel. :7
Dan tikt het wel aan ja! Ja da's waar ook .. Tis niet alleen je kindje .. tis ook al die heisa in je lichaam er omheen! Kijk, zo stond het dan weer niet in het boek he :+
pi_108415982
En over dat commode opzetstukje .. dat hebben wij dan weer niet. Maar dat zou misschien wel een optie zijn om die er los bij te gaan kopen dan. Strak even loeren o pde site van IKEA.

Die commode hebben we een paar jaar geledne gekocht toen we in ons nieuwe huis kwamen. Niet met het idee dat daar ooit een baby op zou komen te liggen maar toen ik een beetje praktisch zat te denken dacht ik: Ja waarom zouden we eigenlijk een hele nieuwe commode kopen als we zo'n ding hebben staan. Sinds we een nieuwe klerenkast hebben gekocht vorig jaar zit er in die commode praktisch niks meer. En wat er in zit, dat kunnen we wel verhuizen naar een ander plaatsje.
pi_108416242
Ik heb nu nog 10 kilo plakken van muppet hè? Weer 25+ kilo aankomen zou in mijn geval ook weer niet helemaal de bedoeling zijn :+
pi_108416293
Overigens vind ik uit dat lijstje 500 gram op de borsten heel positief! (in mijn geval dan :D :'))
  zondag 26 februari 2012 @ 14:44:54 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108416371
Ik ben in de zwangerschap ook 25+ aangekomen, dat klinkt minder erg dan 30 :X :D Ben nog niet actief bezig geweest om de 15 kg die er nu nog teveel aan zit eraf te krijgen trouwens...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108416517
Maar hebben jullie nou het idee zeer veel of zeer slecht gegeten te hebben? Ik niet namelijk...
Oftewel: kan je er altijd wel wat aan doen? ;)
  zondag 26 februari 2012 @ 14:51:20 #185
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108416616
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:48 schreef Fieder het volgende:
Maar hebben jullie nou het idee zeer veel of zeer slecht gegeten te hebben? Ik niet namelijk...
Oftewel: kan je er altijd wel wat aan doen? ;)
Ik geloof niet dat je er altijd wat aan kan doen, maar in mijn geval had ik ook echt wel wat minder kunnen vreten, dat had wellicht 10 kg gescheelt! :X Ik hield overigens ook veel vocht vast en daarnaast was ik enorm cola verslaafd.... Kreeg ik tenminste geen zuur van.
  zondag 26 februari 2012 @ 14:51:59 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108416644
Ik ben bij Harry 24 kg aangekomen en voordat ik zwanger werd van Huubke was ik 25 kg lichter.
Nu zit ik denk ik op 22/23 kg aangekomen, maar ik moet nog eventjes en de vorige keer hield ik op het einde veel vocht vast dus ik reken op nog wel een aantal kilo's.
Maarrrr ik kan fysiek ook bijna niks meer, dus ik verbrand ook nauwelijks wat. Tel daarbij op dat ik altijd honger heb (en me daar tegen probeer te verzetten maar dat lukt gewoon niet altijd) en dan telt het lekker op ;)

Maar na de bevalling ga ik er weer tegenaan en ga ik ervoor zorgen dat ik binnen 2 jaar op zijn minst de extra kilo's kwijt ben en liefst nog een klein beetje meer...

En nee Fieder, je kan er niet altijd wat aan doen. Bij Harry heb ik in het begin (vanwege misselijkheid) echt alles gegeten wat los en vast zat (en bijna elke avond ziten snacken) en juist in die eerste weken ben ik niks aangekomen. Dat kwam later pas...
pi_108416716
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dan tikt het wel aan ja! Ja da's waar ook .. Tis niet alleen je kindje .. tis ook al die heisa in je lichaam er omheen! Kijk, zo stond het dan weer niet in het boek he :+
Ik hoop maar gewoon dat het je helpt, en dat je daar aan denkt als de weegschaal een pondje extra aangeeft. :Y

Fieder kan denk ik overal aan liggen je darmen kunnen soms ook langzamer werken, de een kotst er eerst wat kilo's af in de eerste 12 weken de ander niet. De één krijgt een verslaving in komkommer de ander aan chocolade.

tsjah, en zo;n verslaving is niet altijd makkelijk in de hand te houden :+
  zondag 26 februari 2012 @ 14:56:20 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108416821
Ow en bij mij vrat de bv echt de kilo's weg in de eerste maanden :Y
  zondag 26 februari 2012 @ 15:01:40 #189
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108417005
Fieder: Ja behoorlijk. whaha oh echt? Nouja, als je daarvan bloedverlies hebt dan merk je het wel volgens mij, dat is echt geen 1 drupje. Ja, zeker, na 12 weken is het ook nog spannend. Ik denk dat ik pas rond de 25 weken gerustgesteld zal zijn (levensvatbaarheid), en écht gerust met 30 weken :) Magoed. Daarvoor weet ik helaas te veel van hoe het fout kan gaan.
WHahaha XD Joh komt echt goed. Weet je hoe vaak het wel niet goed gaat ook?? ;)

Pff. Ik voel me echt hopeloos vandaag. Had gister nog de intentie om te gaan sporten, dat kan ik dan maar beter gelijk gaan doen want elke dag voel ik me weer anders! Daar moet ik wel aan wennen...
Heb lekker mn positiebroek aan, hij zit HEERLIJK. Shirtje eroverheen die lang genoeg is. Merk echt dat ik meer misselijk aant worden ben, hallo 6 weken en stijging van het HCG.... ;( Mja. Ook weer goed of course. Ik ga de uitdaging aan om niet boven de pot te hangen 's ochtends! :7

En wat betreft dat lijstje van wat je aankomt; ik denk dat er inmiddels 100gram aan mijn linkerborst zit, en rechts 50 :') _O- Te grappig. Ze waren al ongelijk maar nu zie je het nog ietsje meer :+ Ach. Zoals mijn man zei; boeiend. :+ XD

Idd Asy, van bv val je heel goed weer af en je baarmoeder plooit ook lekker snel weer terug :Y :D
pi_108417383
Pff die misselijkheid is balen hoor Enfermera. Zorg dat je crackertjes en bananen en ontbijtkoek in huis hebt! Dat knabbelt lekker weg vind ik. Ik heb nu 2 dagen gespuugd en voel me vandaag weer een stuk beter. Heel gek. Had van de week ook een dag geen last en volgende dag 2 keer zo erg :')

Overgeven, hoe naar ook, lucht bij mij wel enorm op trouwens! Zou proberen het niet al te veel tegen te werken, volgens mij voel je je dan alleen maar rotter

Dames, bedankt voor de info! Ik zie wel hoeveel ik aankom. Probeer gezond te eten, maar als ik bijv alleen patat wil, dan ga ik dat gewoon eten. Als ik maar wat binnen hou.
Collega's van me krijgen alleen een buik die na de bevalling meteen weg is. :? Je zag van achter niet eens dat ze zwanger waren! Echt om jaloers te worden...
pi_108418180
Mijn dochter heeft ondanks couveuse maar 2 dagen bv gekregen.
Het was een ramp en al voel ik mij wel schuldig ik kon het op dat moment niet meer.
Ik heb geen krampjesbaby of flesweigeraarster gehad. Alleen toen ze uit het z-huis thuis kwam wilde ze 2 dagen minder drinken en was ik natuurlijk meteen in de stress want ze mocht echt niet afvallen. Daarna ging het goed en heb ik mij geen zorgen meer gemaakt.
bv of fv daar waar de moeder zich het beste bij voelt is het belangrijkste denk ik.
pi_108421894
Oh ja ik kon er zeker zelf wat aan doen! Bij mij was elke kilo eraan gevreten...

Dit keer een heel andere eetlust! Ik hoop op max 10 kilo.

Maar als je gewoon gezond eet en dan aankomt zou ik me geen zorgen maken... Komt echt goed!
pi_108421940
En hier geen gram eraf door de bv :P dat kan dus ook nog!
  zondag 26 februari 2012 @ 16:46:55 #194
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108422203
Bij Willem kwam ik ook rond de 25/30 kilo aan, nu zit ik op 13 kilo dus dat is te doen... Is dus helemaal niets van te zeggen...
pi_108422208
quote:
15s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:01 schreef Enfermera het volgende:
Fieder: Ja behoorlijk. whaha oh echt? Nouja, als je daarvan bloedverlies hebt dan merk je het wel volgens mij, dat is echt geen 1 drupje. Ja, zeker, na 12 weken is het ook nog spannend. Ik denk dat ik pas rond de 25 weken gerustgesteld zal zijn (levensvatbaarheid), en écht gerust met 30 weken :) Magoed. Daarvoor weet ik helaas te veel van hoe het fout kan gaan.
WHahaha XD Joh komt echt goed. Weet je hoe vaak het wel niet goed gaat ook?? ;)

Pff. Ik voel me echt hopeloos vandaag. Had gister nog de intentie om te gaan sporten, dat kan ik dan maar beter gelijk gaan doen want elke dag voel ik me weer anders! Daar moet ik wel aan wennen...
Heb lekker mn positiebroek aan, hij zit HEERLIJK. Shirtje eroverheen die lang genoeg is. Merk echt dat ik meer misselijk aant worden ben, hallo 6 weken en stijging van het HCG.... ;( Mja. Ook weer goed of course. Ik ga de uitdaging aan om niet boven de pot te hangen 's ochtends! :7

En wat betreft dat lijstje van wat je aankomt; ik denk dat er inmiddels 100gram aan mijn linkerborst zit, en rechts 50 :') _O- Te grappig. Ze waren al ongelijk maar nu zie je het nog ietsje meer :+ Ach. Zoals mijn man zei; boeiend. :+ XD

Idd Asy, van bv val je heel goed weer af en je baarmoeder plooit ook lekker snel weer terug :Y :D
Zitten wij zo dicht bij elkaar ja? Dinsdag begint mijn 6e week al :o
O boy .. als jij dan al begint te :r ....
Ik mag afkloppen.. Voel tot op heden helemaal NIETS. Als ik die test niet positief had gepiest had ik niet geweten dat ik zwanger was.

Ja ben de afgelopen dagen goed ziek geweest vanwege die keelontsteking. Maar heb nu 3 capsules van de 20 op en ik merk het verschil. Voel me kiplekker! Tis bijna helemaal weg :)
  zondag 26 februari 2012 @ 16:50:15 #196
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108422354
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:10 schreef Fieder het volgende:
Pff die misselijkheid is balen hoor Enfermera. Zorg dat je crackertjes en bananen en ontbijtkoek in huis hebt! Dat knabbelt lekker weg vind ik. Ik heb nu 2 dagen gespuugd en voel me vandaag weer een stuk beter. Heel gek. Had van de week ook een dag geen last en volgende dag 2 keer zo erg :')

Overgeven, hoe naar ook, lucht bij mij wel enorm op trouwens! Zou proberen het niet al te veel tegen te werken, volgens mij voel je je dan alleen maar rotter

Dames, bedankt voor de info! Ik zie wel hoeveel ik aankom. Probeer gezond te eten, maar als ik bijv alleen patat wil, dan ga ik dat gewoon eten. Als ik maar wat binnen hou.
Collega's van me krijgen alleen een buik die na de bevalling meteen weg is. :? Je zag van achter niet eens dat ze zwanger waren! Echt om jaloers te worden...
Ja idd, verschilt zo per dag he! Hihi ja heb idd genoeg crackers enzo in huis gelukkig :) nee, ik zal t ook niet tegenhouden maar gewoon gelijk eten als ik wakker word :) we zijn nu gezellig bij mn ouders, zo n heerlijk biokipje uit de oven eten! :D :9
pi_108422576
Misselijkheid zegt ook niks. De 1 wordt.misselijk de ander niet. mn moeder heeft.2x nergens last van gehad. Mn zus de eerste keer niet en 2e keer wel. Ik de eerste keer wat erger dan nu. Ten opzichte van vorige keer is t niks.
Zat me.laatst te bedenken dat mn moeder 2 meiden had, mn zus de eerste keer een meid en ik dus nu.
Volgens.mij maken jongens ons misselijker :P

Kwa aankomen, k zit nu op +6 ofzo. Vind t wel prima. Hoop,dat k niet meer dan die 12 kilo aankom, dan zit ik rond mn startgewicht.
pi_108422911
Twinkle ik begon in mn zesde week ook misselijk te worden. Zit er nu middenin. Donderdag start week 7. Maar het hoeft inderdaad niet. Mijn moeder heeft 2 meiden en nooit misselijk geweest dus die zei ook al dat het vast een jongetje is!
Ook iemand die misselijk was van een meisje?

Oktober wordt een drukke maand, er was de afgelopen tijd echt een streepjesregen! Die nog steeds een beetje nadrupt, weer nieuwe zwangeren erbij in streepjestopic! Gezellie!!
  zondag 26 februari 2012 @ 17:09:33 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108423079
Ik ben ook amper misselijk geweest hoor (hier een jongetje trouwens dus ook dat zegt niks).
pi_108423421
Hier tot 2 keer toe gen seconde misselijk geweest :)
  zondag 26 februari 2012 @ 17:19:54 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108423462
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier tot 2 keer toe gen seconde misselijk geweest :)
toch wel oneerlijk aangezien jij zo goed kan kotsen! :D
pi_108423500
Ja :D
pi_108425005
Ik heb me net even zitten verlekkeren op de site van babydump.. Nog even wat extra euro's bij elkaar scharrelen de komende maand en dan denk ik dat ik met oma 1 en oma 2 eens flink ga shoppen :D ... Weet zeker dat ik die wel mee ga krijgen! :D

Ja meiden weet je.. het komt zoals het komt. Ik zie het allemaal wel. Had het er gisteren toevallig met mijn mama over toen ze de cadeautjes kwam brengen. Die heeft 3 meiden gekregen (heb nog twee zusjes) en alleen bij de jongste is ze een paar weekjes misselijk geweest. Maar niet dat ze moest braken ofzo. Dus dat kan alle kanten op. En dan nog... dat komt allemaal wel goed ;)
pi_108425529
Ik ben wel heel misselijk geweest in het begin, maar heb niet hoeven kotsen. En het wordt een meisje ;)

Vandaag met mn lief even langs de baby dump gereden, hij heeft nu ook de kinderwagen gezien die we krijgen (en goedgekeurd!). Ook gelijk een luiertas erbij besteld, mooi voor ons meisje!

En de gordijnen hangen! Die hebben we ook net nog op maat gemaakt. Ze moeten er volgende week alweer af omdat we dan gaan verven, maar toch :') Ik wilde ze NU hebben hangen en tis mooi! (Ze moeten wel nog ontkreuken, ik hoop dat ze dat doen als ze ophangen, want ik haat strijken :@
Maargoed, de gordijnen dus!

O+

En verder ben ik nu een hormonster. We zouden chinees eten, maar die bezorgd niet. En nu wilde ik een pizza en doen ze niet meer aan panpizza's bij de Domino's. En nu weet ik niet meer wat ik wil ;(
  zondag 26 februari 2012 @ 18:44:30 #205
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108426799
2 jongens hier en bij Willem af en toe een beetje en nu bij Pieter helemaal niet misselijk geweest. Zegt niets dus... Bij Willem waren de eerste 20 weken pittiger dan de laatste 20 en nu bij Pieter precies andersom...
pi_108427003
Whehe dat misselijk bij jongen en niet bij meisje (of nja minder) bedoelde k in mijn familie. Viel me op, maar kan ook gewoon toeval zijn :D

Verder zijn mn zwangerschappen redelijk gelijk kwa klachten. Heb wel iets meer lichamelijke klachten, maar das vooral door t tillen van mn dreumes.
pi_108427512
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:05 schreef Fieder het volgende:
Twinkle ik begon in mn zesde week ook misselijk te worden. Zit er nu middenin. Donderdag start week 7. Maar het hoeft inderdaad niet. Mijn moeder heeft 2 meiden en nooit misselijk geweest dus die zei ook al dat het vast een jongetje is!
Ook iemand die misselijk was van een meisje?

Oktober wordt een drukke maand, er was de afgelopen tijd echt een streepjesregen! Die nog steeds een beetje nadrupt, weer nieuwe zwangeren erbij in streepjestopic! Gezellie!!
Hier nog steeds aan het spugen en mijn meisje is al 9mnd
Mijn moeder heeft 2 meiden gekregen en heeft tot wk 10 a 12 's morgens 1x gespuugd en had verder nergens last van.
pi_108428093
ben onwijs misselijk geweest in t begin, chocolademelk en veel eten was t enige wat hielp haha, en wij krijgen dus een meisje O+
M'n zus is ook zwanger van n meisje en is eignl niet echt misselijk geweest (een klein beetje geloof ik)
  zondag 26 februari 2012 @ 19:16:12 #209
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108428126
Hier een meisje en niet misselijk geweest. Alleen op het einde last van wat zuur, afhankelijk wat ik gegeten of gedronken had.
pi_108428618
Oeh chocolademelk!! Goed idee :D

Marjolijntje wat een prachtig kamertje is het! En die tas is ook super!
pi_108429652
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:02 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hier nog steeds aan het spugen en mijn meisje is al 9mnd
Mijn moeder heeft 2 meiden gekregen en heeft tot wk 10 a 12 's morgens 1x gespuugd en had verder nergens last van.
Och jees,ben jij nog steeds ziek van de hormonen? :o. Wat erg! Wordt het wel minder?
pi_108429752
Ik was vandaag de hele dag misselijk... buhh. Toch maar beetjes gegeten en tussendoor geslapen. Bij mij doet vanilleyoghurt meestal wel goed. En mijn broertje heeft net nasi gemaakt, ook lekker licht verteerbare kost.
Geen idee nog of ik een meisje krijg :D Voorlopig hou ik nog alles binnen, dus het valt ook wel weer mee.
pi_108430109
Vandaag hadden we de verjaardag van de oma van mn vriend. We zijn aardig verwend O+
Van mn schoonzusje (en zwager ;)) kregen we een heel schattig jurkje O+ (had ik laatst zelf in t wit gekocht :D Alleen nu een maat groter gekregen), van de neef van mn vriend en zn vrouw kregen we van die hemdrompertjes van de hema (zo leuk dat we wat van ze kregen :D) en van mn schoonouders een pop voor de kleine :D
Grote broer vond de pop ook wel mooi *lol* Maar nog lekker in de doos gelaten.
Ook is de oma van mn vriend aan t breien voor de baby O+ Is wel heel grappig, vroeger breide ze ook altijd voor de kleinkinderen. Jaaaaren niet gebreid, nu komen alle achterkleinkinderen bij bosjes erbij (ze hebben 11lkleinkinderen en zitten nu op 5 achterkleinkinderen en 2 dus onderweg, gaat dus best hard opeens hehe) en is ze weer aan t breien geslagen. Floris krijgt al met regelmaat vesten en truien en nu is ze dus bezig vor de baby O+
pi_108430384
Mooi kamertje Marjolijntje, superleuk behang! Zoiets wil ik denk ik ook als ik een meisje krijg. Maar dat weet ik pas eind maart :( duurt lang! Denk trouwens dat het een jongetje is, geen idee waarom. Is nergens op gebaseerd, misschien omdat (8> hele tijd roept dat het een jongetje is ;).

Muh...
Net bedacht dat ik dan toch maar de zwanger & fit cursus wil gaan doen via careyn. Moet ik eerst lid worden voor 19 euro pj van careyn? Plus dat op website geboortecentrum origine (van careyn) een prijs van 90 euro staat en op de website van careynwinkel 175 euro voor dezelfde cursus. * SupremeEvil confused... Binnenkort maar even bellen naar careyn..
pi_108430468
Marjolijntje
Moest denken aan je post in t V&A topic
http://www.jijwel.nl/t-shirt-catkin-21359.html

O+

Mooi kamertje!! En leuke tas, wij hebben ook n lief tas :)
pi_108430471
Wat leuk Son! Klinkt als een gezellige dag.
Heeft jouw grote het eigenlijk al een beetje door?
pi_108430499
quote:
11s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:42 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Och jees,ben jij nog steeds ziek van de hormonen? :o. Wat erg! Wordt het wel minder?
het zijn niet de hormonen maar een maagontstekong. over 1 1/2 wk krijg ik een maagonderzoek. maar vanaf vrijdag.is het weer heel heftig
pi_108430649
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:58 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

het zijn niet de hormonen maar een maagontstekong. over 1 1/2 wk krijg ik een maagonderzoek. maar vanaf vrijdag.is het weer heel heftig
Oh mehn. Dat is echt balen. Succes meiske :*. Ik hoop dat je er snel bovenop bent.
pi_108430708
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:58 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Jeetje wat akelig, hoop dat je je snel beter voelt :o
pi_108430738
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:57 schreef Mangostine het volgende:
Wat leuk Son! Klinkt als een gezellige dag.
Heeft jouw grote het eigenlijk al een beetje door?
Was t ook. Zag er een beetje tegenop, aangezien we er vanaf 12 uur moesten zijn en das dus rond de slaaptijdvan Floris. Uiteindelijk in de auto 20 minuutjes geslapen en toen kon ie er weer tegenaan. Rond 4 uur begon ie weer in te storten en toen was t ook afgelopen kwam mooi uit. Maar das beetje offtopic hier ;)

En heb niet t idee dat ie t al doorheeft. Zeggen er wel af en toe iets over, maar meer dan dat ie weet waar mn buik is is t niet :D
Komt vanzelf wel denk ik. Mja hij is ook pas 2 (ga ik vanuit, ga er niet vanuit dat deze baby eerder gaat komen :D) als de baby komt. MIsschien dat ie wat meer door gaat hebben als we echt aan t kamertje gaan beginnen enzo.
pi_108430772
Oh en dat vergeet ik steeds: Marjolijntje, wat onwijs leuk kamertje wordt het zeg! Echt heel schattig!
pi_108430888
Lijk me zo bijzonder als dat besef komt en hij echt de rol van grote broer krijgt! O+ Maar das nu misschien nog te abstract ja.
pi_108431320
Mijn muppet lijkt het een klein beetje toch wel te beseffen... ik hoef maar te zeggen: waar is je zusje? En mijn shirt wordt omhoog getrokken, de band van mijn broek naar beneden en ik krijg een kus op mijn buik :') O+ Vanavond nog bij mijn oom en tante :P zit je dan :D

(en vervolgens ook mijn shirt naar beneden trekken en even in de boobs porren :') en er een koekje tussen proppen }:| )
pi_108431336
Ik heb morgenochtend de 20 weken echo :o echt jongens, het is gevlogen :o
pi_108431522
Lol @je muppet, ze heeft wel humor :D
Spannend morgen! Ik kan me zo verheugen op het grote genieten... dat het eigenlijk te snel voorbij gaat. Op dit moment heb ik echt geen geduld :')
pi_108431616
Persoonlijk vind ik het ook pas echt genieten worden rond deze tijd.. je voelt leven, de ergste moeheid is voorbij... de spannende echo's achter de rug... O+ dus ik begrijp je helemaal :Y

En ja, het is een flapdrol :D ze begint ook 'grapjes' te maken... (met haar speen prutsen, dan zeg ik: mag ik hem hebben? Ze wil hem geven en net als ik hem wil pakken stopt ze hem heel snel weer in haar mond met een dikke grijns :{w :+ )
pi_108431687
Van wie heeft ze die streken? O-)
pi_108431737
Geen idee, ik denk toch dat de laborant meer invloed heeft dan we dachten O-) (incl. de blauwe ogen :D)
pi_108431884
:D Dat doet Floris ook met dingen idd _O-
Kleine clown is t O+
pi_108433545
Hier bij de eerste, een meisje, eigenlijk iedere ochtend misselijk (tot 15 weken ongeveer). Nu hetzelfde, maar weet het geslacht nog niet. Dus ik ben benieuwd!

Morgen al de 20 weken echo Gerberaatje!! Wat vliegt de tijd!

Isa heeft volgens mij al aardig in de gaten dat ze grote zus wordt. Ze zegt regelmatig: Baby bad doen, baby douchen, baby kusjes geven, baby spelen..! O+

Hier verdrietig nieuws vandaag, mijn opa is vanmorgen overleden.
pi_108434159
Aw gecondoleerd Labelloo... wat jammer dat je opa je kleintje niet meer zal meemaken. :*
Was hij ziek?
pi_108435110
Mango, de afgelopen tijd nam zijn gezondheid wel af. Kreeg allerlei klachten. Maar hij is 95 jaar geworden dus heeft een mooie leeftijd bereikt!
pi_108436505
Zo, das gezegend idd :)
Sterkte.
pi_108437266
Oww labelloo... da's niet zo'n goed nieuws .. Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Gerbera, veel plezier morgen met je echo!
Ik moet nog een paar weken wachten :+ :')

Voor nu .. mammie gaat zo lekker slaapje doen :Y .. Nadat ze haar toverdrankje wat naar stoepkrijt smaakt weer naar binnen heeft gewerkt.

En morgen fris an die arbeite! Na een weekje vakantie.. Vliegt altijd weer voorbij he. Maar morgen wel weer mijn lieve collega's zien, daar heb ik dan weer wel heul veul zin in!

En morgenavond gaan mannie en ik kijken naar een Quinny van iemand op Marktplaats. Ik vind het een beetje van de zotte om alles nieuw te kopen eerlijk gezegd :@ ... Tuurlijk, dingen als een matrasje of aankleedkussen gaan we gewoon in de winkel halen .. Maar dingen als een box of bedje vind ik prima te doen via marktplaats. Soms een likje verf hier of daar maar dan ziet het er weer helemaal leuk uit.

En ik ben al druk doende gweest om mezelf te informeren over gastouders. Dit omdat mannie in ploegendienst werkt. De ene week hebben we opvang nodig van 5.45 tot 15.00, de andere week van 13.15 tot 16.45. Via het KDV moete nwe anders gigantisch veel uren betalen die we niet afnemen ... vind ik een beetje te gortig. Wil best betalen voor opvang, maar dan wel werkelijke uren. Dus we gaan eens zien of dat wat uit haalt.

Ik heb mezelf toch voorgenomen om een werkende mama te blijven. Ten eerste omdat ik zo'n bezig bijtje ben en gek word als ik thuis blijf, ten tweede omdat ik anders een gat in mijn cv ga krijgen terwijl ik over een jaar of 10 nog wel steeds graag an het werk wil, ten derde omdat dat financieel wel zo fijn is. Werk momenteel 36 uur (4 om 5). Wil dadelijk 36 uur in 4 dagen (4x9) of als dat echt geen haalbare kaart is 32 (4x8). We gaan het meemaken allemaal!

Succes allemaal en geniet van le bebe! ^O^
pi_108437628
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:14 schreef Gerberaatje het volgende:
Nooees! Op de helft alweer?!!
Hardloper.
IG @webkim
pi_108437914
Gecondoleerd labelloo :*

Gerberaatje: Veel plezier morgen bij de 20wkn echo! Hoop dat alles goed&gezond is :)!
pi_108438361
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:14 schreef Gerberaatje het volgende:
Bizar he!
Hier dinsdag alweer 20 weken :o

En ik heb me net aangemeld bij de kraamzorg :') Nu al ja...
Even de site doorgelezen en ze hebben bijvoorbeeld ook elke maand een bv cafe, best handig denk ik voor laagdrempelige hulp ofzo. Oh dat is dus ook in mn buurdorp, dus hoef er ook niet super ver voor weg,

Labello, gecondoleerd :*
pi_108439014
Ja he, wat vliegt de tijd. In het begin lijken de dagen en weken maar voorbij te kruipen maar zelf heb ik de laatste weken echt zoiets waar blijft de tijd.

:* Voor iedereen die misselijk is en zich gewoon niet helemaal fit voelt. Kan er niet echt over meepraten want ik ben gelukkig nauwelijks misselijk geweest. Het lijkt me wel heel naar om iedere keer als je moet opstaan je zo te voelen.

Marjolijntje wat wordt jullie kamertje leuk en lekker vrolijk. Hier begint het wel op qua kamertje, maar dat mag ook wel. Al weer 31,5 week.
Donderdag de hele dag op pad geweest oa naar de 9mnd beurs. Dat heb ik geweten, donderdag al wat last van bekken en heup maar vrijdag waggelde ik helemaal. :* Voor iedereen die vaker zulke klachten heeft!

Morgen ook weer aan het werk na een weekje vrij, moet toegeven dat ik er eigenlijk helemaal geen zin in heb. Ach van de positieve kant bekeken nog maar vier weekjes werken.

Labelloo gecondoleerd
  zondag 26 februari 2012 @ 21:50:50 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108439642
Son en Gerbera al weer 20 weken en Fluugs al bijna bevallen? :o De wereld moet niet gekker worden hoor :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 26 februari 2012 @ 21:54:03 #241
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108439864
Labello, gecondoleerd en sterkte!

Gerberaatje, succes morgen met je 20 weken echo!

Twinkle20, helemaal mee eens, van mij hoeft ook niet alles nieuw. We hebben bij onze 1e de kast en commode nieuw gekocht, nou dat was eens maar NOOIT meer....rib uit mn lijf :@
Nu een 2e hands kamertje gekocht via marktplaats, zelfde als bij de 1e (alleen kleinere commode) voor 75 euro....

Nou, ik hoop dat het wat is voor je, die kinderwagen ;)

Marjoleintje, wat een super leuke tas! En leuk kamertje zo, heel hip dat behang. (dan is onze babykamer maar saai hoor, al dat moois dat ik hier voorbij zie komen :P )

Morgen moet ik weer naar de frauenarts, zal mij benieuwen.
pi_108439916
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Son en Gerbera al weer 20 weken en Fluugs al bijna bevallen? :o De wereld moet niet gekker worden hoor :P
Gaat hard he!

Enne Gerbera speelt vals he :P Die is morgen pas 19.2 ;)
pi_108439975
Bedankt allemaal!! :*
pi_108441758
labelloo gecondoleerd ;(

Kamertje en box hebben wij wel nieuw maar wel B-keuze.
Nou ja je moet het echt zeggen, anders zie je het niet eens.

Ach en ieder heeft z'n budget en zolang de spullen maar veilig en schoon zijn maakt het volgens mij niet zoveel uit.

PE even een vraagje misschien dat jij het weet, is een box in de kamer niet gebruikelijk in Duitsland?
Een vriendin van mij is ook zwanger, en toen ze laatst bij mij thuis kwam en de box zag staan keek ze zo vreemd en toen zei ze: "ooooh is dat voor dat die baby ook bieneden schlapen kann?"
Ik vond het zo raar dat ze een box niet kende :@
  zondag 26 februari 2012 @ 22:23:15 #245
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108442099
Ze kennen het hier wel hoor, een box.. Noemen ze hier trouwens laufgitter of laufstall (alsof dat je er een paard inzet ofzo :') ) Misschien verschilt dat per regio? Ofdat het gebruikelijk is dat weet ik dan weer niet.....Ik zal het binnekort eens vragen aan de Hebamme, die komt hier zodra ik en de baby thuis zijn ;)
  zondag 26 februari 2012 @ 22:43:23 #246
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108443203
Gerbera, wat een heerlijk meiske heb je zeg O+
Labelloo gecondoleerd :*

En idd, ik ga ook t meeste 2hands kopen, zo niet alles... Meer dan 1000eurie voor n kinderwagen ? Doe ff normaal zeg :W alsof dat kind t doorheeft, plus de boodschap van 'als je niet t duurste koopt ben je geen goede ouder'-idee wat ik soms een beetje krijg, vind ik gewoon absurd. Goed dat is misschien mijn idee :+
pi_108451810
Labelloo gecondoleerd! 95 is een prachtige leeftijd! Maar verdrietig is het wel :*
  maandag 27 februari 2012 @ 06:52:45 #248
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108451839
Gecondoleerd labelloo.
  maandag 27 februari 2012 @ 08:11:25 #249
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108452210
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Heyhey, het kan ook nog 7 weken duren he? :D

Labelloo :*
pi_108452267
Labello, sterkte! Ondanks een mooie leeftijd blijft het toch moeilijk hoor! :*

Gerberaatje, succes met je echo!

@iedereen, bedankt voor de reacties op het kamertje zo ver! Echt heel leuk! En ik vind die van ons juist zo saai en standaard naast wat ik hier voorbij zie komen :@ Maar ik ben er tot nu toe wel echt heel erg blij mee.

Gisterenavond in bed heb ik mijn buik zien bewegen! Heel subtiel, maar wel duidelijk. Echt zo'n bultje wat omhoog kwam als ons meisje aan het schoppen was. En toen ik het mijn vriend wilde laten zien, deed ze niks meer. Ze is nu al eigenwijs en bijdehand :D Dat belooft nog wat voor later.. :P
En ik heb geen zin om te werken, baas nog steeds ziek en veel te veel liggen hier, dus ga maar fokken want dan hoef ik er niet aan te denken wat allemaal af moet :') Daarnaast doet de hele dag zitten achter mijn pc gewoon pijn aan mijn heup en daar baal ik ook van.
pi_108452277
Labelloo :*.
  maandag 27 februari 2012 @ 08:28:54 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108452385
Bôh, iemand is mijn buik grandioos aan het verbouwen, al minstens 10 minuten :D
En ik durf de filmcamera niet te gaan pakken want dan houdt het natuurlijk weer op.

Gerberaatje, veel plezier met je 20-weken echo!
pi_108452560
Poeh hé. Ik dacht vanmorgen wel even langs de HA te kunnen voor een klein dingetje losstaand van de zwangerschap. Zijn ze gesloten vandaag. -O-. Was ik speciaal vroeg opgestaan om vroeg te kunnen bellen. :'). Maarja.

Ik kijk vandaag maar eens wat ik zoal nog kan wassen voor de kleine, al ben ik al heel ver klaar volgens mij.
pi_108452913
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Labello, sterkte! Ondanks een mooie leeftijd blijft het toch moeilijk hoor! :*

Gerberaatje, succes met je echo!

@iedereen, bedankt voor de reacties op het kamertje zo ver! Echt heel leuk! En ik vind die van ons juist zo saai en standaard naast wat ik hier voorbij zie komen :@ Maar ik ben er tot nu toe wel echt heel erg blij mee.

Gisterenavond in bed heb ik mijn buik zien bewegen! Heel subtiel, maar wel duidelijk. Echt zo'n bultje wat omhoog kwam als ons meisje aan het schoppen was. En toen ik het mijn vriend wilde laten zien, deed ze niks meer. Ze is nu al eigenwijs en bijdehand :D Dat belooft nog wat voor later.. :P
En ik heb geen zin om te werken, baas nog steeds ziek en veel te veel liggen hier, dus ga maar fokken want dan hoef ik er niet aan te denken wat allemaal af moet :') Daarnaast doet de hele dag zitten achter mijn pc gewoon pijn aan mijn heup en daar baal ik ook van.
Leuk om die beweging ook echt te zien he! Gister in bad zag ik het ook opeens, vet grappig :D. En m'n lief had een beetje medelijden met me. Hij had de baby al een paar weken niet gevoeld en schrok nu een beetje hoe hard hij nu opeens schopt :P.

Balen van je werk, sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108452927
Labelloo :*.

Kuuks, wat irritant! Hoe is het nu met je maagzuur eigenlijk? Helpt het drankje een beetje?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108452935
Wacht maar dames. Die beweging worden hele golven :7. En pijnlijker :7.

SPOILER
Maagzuur begint zowaar draaglijk te worden! Misschien omdat 'ie ook wel merkbaar aan het indalen is. Of misschien liggen z'n voetjes nu net anders.
pi_108452971
Veel echoplezier Gerberaatje! Hier inmiddels 38 weken, wiiiiiiii! Dit is de laatste volle week met bib!
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 27 februari 2012 @ 09:17:36 #258
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108453012
quote:
6s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:12 schreef Kuukske het volgende:
Wacht maar dames. Die beweging worden hele golven :7. En pijnlijker :7.

SPOILER
Maagzuur begint zowaar draaglijk te worden! Misschien omdat 'ie ook wel merkbaar aan het indalen is. Of misschien liggen z'n voetjes nu net anders.
Als ie goed indaalt raak je een heel stuk maagzuur kwijt... Hier zijn we er nog niet helemaal, als ie goed klemvast ligt kan ik namelijk ook ineens stukken beter lopen omdat dan ook m'n heupen weer wat vaster zitten...
pi_108453182
De vlos en de echoscopiste zeiden allebei dat ie in ieder geval bezig was met indalen. :) En dat was ehh.. afgelopen donderdag. Van het weekend stond ik in de badkamer en ineens voelde ik een soort free fall in m'n buik. Krampachtige steek ook erbij. Misschien schoot ie een stukje verder ofzo :D.
Deed wel verrekkes zeer.

Jij hoeft ook niet meer zo heel lang Fluug! Geniet je een beetje van je verlof?

Kim, spannend! :)
pi_108453341
Labelloo :*
pi_108453368
Veel plezier met de echo geberaatje :*
pi_108453437
Oeh inderdaad Gerb! :*
pi_108454228
Hullo! :W zijn we weer... prachtig kind in mijn buik zitten, helemaal gemiddeld O+ (wat een wonder toch.. sowieso het wonder van een kind, met ivf nog eens extra (dat het kan!!) en een cryo.. gewoon 2 jaar in -196 graden gezeten, ontdooiien, gaan plakken, alle cellen die nog weten wat ze moeten en dan, voor zover ze kunnen zien, ook nog gezond... Ik kan wel janken, van geluk!)

Ruggetje mooi dicht, schedeltje ook, kaakje/verhemelte mooi gesloten, voetjes goed, hartje helemaal in orde... Dikke prima!

SPOILER
Het echte grote genieten kan nu gaan beginnen O+

en het is nog steeds een meisje :D
pi_108454267
Tof Gerb! O+.
pi_108454550
Mooie echo hoor gerbera!!! O+ Lekker duidelijk ook :Y

Vandaag voor mijn suiker aan het prikken om 8.00 nuchter, zo om 11 uur weer en dan om 14.00 weer.
Alleen alle prikposten in de buurt zijn maar tot 12 uur open dus moet steeds 20 min rijden even prikken en weer terug. Lekker handig weer :+

Nou ja als de waarden maar goed zijn!

Kuuks fijn dat de kleine aan het indalen is.Kan je straks veilig beginnen aan de bevalling :)
pi_108454580
Ik hoop het covie :Y. Ik ga zo maar eens m'n geboorteplan uitwerken, kan ik meteen de nieuwe printer testen. :+.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:31:03 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108454642
Gerberaatje O+

Aah, meer mama's met indalende baby's. Hier word ik 's nachts zelfs af en toe wakker van de steken in mijn doos :X
pi_108454732
Ah! Dat heb ik ook!
Dat geeft de burger herkenning en moed.

Ik begin trouwens wel nieuwsgierig te worden nu. Naar de bevalling dan hè. En naar het manneke natuurlijk maar dat staat er even los van. Ik vraag me af wat ik ga hebben aan alle ademhalingstechnieken van de cursus enzo. Maar ik vraag me ook af of m'n lijf zelf dingen gaat ondernemen. Dat deed het bij de miskraam immers (ook) niet. Heel raar, dat gevoel.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:35:24 #269
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108454760
Steken in doosch; check!

En harde buiken erbij uiteraard en een Pieterke die er niet echt rustiger van wordt :P
  maandag 27 februari 2012 @ 10:38:11 #270
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108454827
Wow Gerberaatje, mooie echo's ! Fijn dat alles goed was!

Steken in doos, ja heb ik ook....soms ook ineens als ik loop, of rustig lig op bed...vaag.

ik ben net ook weer terug van de frauenarts. bloeddruk was netjes, ben 1,5 kilo aangekomen in 2 weken...(dat vind ik dan wat minder....) ook weer een ctg gehad van half uur, daar waren 4 ' bergjes' op te zien. ongeveer om de 8 minuten.
Ook weer heel fijn inwendig onderzoek....Hij zei dat de bbm nog helemaal dicht was, heeft met geen woord gesproken over mogelijke ontsluiting ofzo....wel dat de baby wat verder met het hoofd naar onderen ligt, dus neit meer veranderd van plek (maar dat wist ik al) Best raar zo, de nederlandse arts zegt heel wat anders dan de duitse.....Echt, schiet mij maar lek :?
  maandag 27 februari 2012 @ 10:38:44 #271
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108454845
[-

[ Bericht 100% gewijzigd door PureEvil op 27-02-2012 10:39:07 (dubbel) ]
  maandag 27 februari 2012 @ 10:45:11 #272
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108455048
flugel, hier is de baby nu net pas weer wat rustiger geworden. Zojuist werd nog de hele binnenkant verbouwd...
Ik heb ook regelmatig een harde buik. Zelfs als ik niks doe...

Kuuks, het komt helemaal goed hoor! Probeer gewoon rustig te blijven en alles over je heen te laten komen. En een miskraam is iets anders dan een bevalling :*

PureEvil, als je bmm dicht is, dan heb je toch geen ontsluiting?
Maar wel raar dat de artsen iets verschillends zeggen.
Waarom ben je eigenlijk onder controle bij 2 artsen?
pi_108455142
Gerberaatje wat n mooie foto's! Mooi wonder is 't zeker! O+

PE lijkt me verwarrend :?

Morgen komen ze langs van kraamzorg :o vind t wel spannend
pi_108455150
Wat fijn geberaatje O+
pi_108455551
Ohh wat een leuke echo foto's Gerbera! Ik kan ook haast niet wachten op mijn 12wkn echo volgende week.

Foto van mijn buik ook op facebook gezet. Kreeg heel veel reacties dat mijn buik al wel heel snel gegroeid is. Vanavond toch maar even aan de vk vragen of dat waar is. Ik ben er zelf eigenlijk wel blij mee. Maar wist niet dat het bijzonder is dat je het nu al kan zien? (11wkn)
  maandag 27 februari 2012 @ 11:04:54 #276
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108455665
Gerberaatje O+ O+ Wat een geweldige echo!
pi_108455696
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:01 schreef Kwisted het volgende:
Ohh wat een leuke echo foto's Gerbera! Ik kan ook haast niet wachten op mijn 12wkn echo volgende week.

Foto van mijn buik ook op facebook gezet. Kreeg heel veel reacties dat mijn buik al wel heel snel gegroeid is. Vanavond toch maar even aan de vk vragen of dat waar is. Ik ben er zelf eigenlijk wel blij mee. Maar wist niet dat het bijzonder is dat je het nu al kan zien? (11wkn)
Dat verschilt enorm per persoon hoor. Mensen denken bij mij dat ik al over tijd loop (gisteren in een winkel vroeg de kassière ernaar "Goh, dat je de stad nog in durft. *Kuuks frowns* Nouja, mij lijkt dat je toch al over tijd loopt? *Kuuks boos*).". Dat idee :+.

En ik ken ook iemand die een week of 3 later dan mij is uitgerekend en die had tot een week of 3 geleden bijna geen buik.

Lekker van genieten dat je al een bukske krijgt. O+.
pi_108455993
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:01 schreef Kwisted het volgende:

Zei het laatst ook al tegen Clauwhee, mensen moeten schijnbaar altijd wat zeggen... Het verschilt gewoon enorm per persoon...de een zie je tot het einde nagenoeg niks, bij de ander is met 6 weken (ondergetekende :P) al ontploft en alles ertussen in... en alles is gewoon goed :)
pi_108456079
Ik krijg nu ook de hele tijd de reactie: Die foto op facebook, je zet je buik echt wel uit daarop of niet? Uhmm nee het is echt zo! *zucht* :{ Maarja, als je iets op facebook zet kun je altijd reacties verwachten he. En het boeit me ook niet heel veel, want ik ben gewoon hartstikke trots, ookal zijn het misschien alleen nog maar mijn darmen. Nu zie ik er tenminste ook zo uit, zoals ik me voel :)
pi_108456127
En da's de spirit!
pi_108456176
Kwisted, zou me geen zorgen maken, kreeg soms te horen 'wat ben je al dik!'
Ben de eerste van m'n vriendinnen die zwanger is, dus dat ik opeens n bol had, is voor hun al een hele verandering.

Er verandert heel veel in je buik, ook met je darmen.
Bij de een zie je t sneller dan bij ander, mensen hebben altijd wel iets te zeggen.
(en ook niet iedereen kan t wonder zien) dus voor de een ben je 'dikker' voor de ander mooi zwanger.
pi_108456186
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:18 schreef Kwisted het volgende:
Ik krijg nu ook de hele tijd de reactie: Die foto op facebook, je zet je buik echt wel uit daarop of niet? Uhmm nee het is echt zo! *zucht* :{ Maarja, als je iets op facebook zet kun je altijd reacties verwachten he. En het boeit me ook niet heel veel, want ik ben gewoon hartstikke trots, ookal zijn het misschien alleen nog maar mijn darmen. Nu zie ik er tenminste ook zo uit, zoals ik me voel :)
Ik zou zeggen: valt dat kussen niet op dan? Of zoiets. Of ze voor zijn en zeggen: het zijn er 3, wist je dat nog niet? Of iets anders bijdehands waar ik nu niet echt op kom (moe :'))

Bij mij durft niemand meer wat te zeggen geloof ik :P (alleen mijn collega's pesten me, met hé bolle. Maar daar heb ik het zelf naar gemaakt en van hen kan ik het ook hebben...)
pi_108456194
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:18 schreef Kwisted het volgende:
Precies, jij bent zwanger meis, lekker genieten! Je hebt n mooi wonder in dat bolletje zitten :)
  maandag 27 februari 2012 @ 11:23:40 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108456216
Gewoon de stomme reacties verwijderen Kwisted ;)
Lekker boeiend of je je buik uitzet of dat het je darmen zijn! Terecht trots hoor!
  maandag 27 februari 2012 @ 11:45:41 #285
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108456957
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:45 schreef Asyniur het volgende:
PureEvil, als je bmm dicht is, dan heb je toch geen ontsluiting?
Maar wel raar dat de artsen iets verschillends zeggen.
Waarom ben je eigenlijk onder controle bij 2 artsen?
Geen idee asyniur hoe dat zit met bmm en ontsluiting...ik ben geen arts ;)

En controle bij 2 artsen, omdat ik zowiezo in dld al onder controle was, en omdat ik in nl ga bevallen, ga ik sinds een paar weken ook daarheen voor controle.
pi_108457095
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:45 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Geen idee asyniur hoe dat zit met bmm en ontsluiting...ik ben geen arts ;)

En controle bij 2 artsen, omdat ik zowiezo in dld al onder controle was, en omdat ik in nl ga bevallen, ga ik sinds een paar weken ook daarheen voor controle.
Ehh, als je bmm dicht is dan heb je DUS geen ontsluiting. Hoef je echt geen arts voor te zijn om dat te weten :')
  maandag 27 februari 2012 @ 11:50:38 #287
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108457123
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:49 schreef octopussy het volgende:
Ehh, als je bmm dicht is dan heb je DUS geen ontsluiting. Hoef je echt geen arts voor te zijn om dat te weten :')
Ja...maar waarom zegt de NL vk dat dan? da's toch raar of niet?
pi_108457249
Dan heeft 1 van de 2 niet goed gevoeld lijkt me?
Of de bmm is weer gesloten, geen idee of dat mogelijk is.

En kwisted een dikke :6 naar degenen met zulke reacties :{w
Ach zul je wel meer krijgen hoor, heeft elke zwangere wel last van denk ik, maar gewoon opnemen als een compliment want je weet wel beter toch? Tis een echt minimensje hoor! O+
pi_108457285
Oww wat een mooie echo Gerberaa O+
Wat zie je het kindje al goed!! Ben jaloers!

Net geprobeerd vlos te bellen voor een afspraak .. kan alleen in de avonduren van 6 tot 7 .. en di/do van 9 tot 16.. vanavond geen tijd denk ik. Dus dan morgen maar!
pi_108457401
PE lijkt me inderdaad wel erg verwarrend hoor als alle twee je artsen iets anders zeggen. Maar goed, als ze allebei maar zeggen dat de baby gezond is en dat het met jou goed gaat, dan lijkt het me verder prima toch ;)

Gerberaatje wauw wat een mooie echofoto's zeg!! O+

Even wat pagina's bijgelezen. O.a. wat dingen voorbij zien schuiven over borstvoeding ja of nee. Ik heb bij mijn dochter een week bv gegeven. Toen spruw, medicijnen, niet meer aan mogen leggen, zo onzeker als de pest, hormonen. Dag productie... Dat alles in de eerste week, op de 7e dag hebben we haar de fles gegeven, wat een tevreden babytje en tevreden mama :)
Toch wil ik het nu wel weer proberen, wat meer ervaring helpt wellicht. En ik weet niet hoelang deze twee bij mij binnen blijven zitten dus misschien worden ze te vroeg geboren, dan raden ze het altijd nog iets meer aan geloof ik.
Maar goed, ik ga het proberen, maar zeker niet tegen elke prijs. Lukt het niet, voelt het niet goed of wat dan ook dan stop ik er mee. Ik hoop wel dat het goed lukt, dat ik ze een paar maandjes zelf kan voeden.

Ik ben druk bezig met lijstjes maken en spullen kopen. Bedjes zijn bijna klaar (geschilderd), de kinderwagen is gekocht. De enige grote dingen die we nog moeten kopen zijn commode en de box. En verder ben ik lakentjes, dekentjes en alle andere spullen van de uitzetlijst langzaam aan het kopen. Elk hema-bezoekje een beetje zeg maar ;)
Kinderopvang is ook geregeld voor allebei de baby's, best een geruststelling. Ik kom toch zomaar even om 2 plaatsen vragen hihi. Maar de dag die we wilde waren er nog 2 plekken vrij dus heel erg fijn.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:07:19 #291
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108457724
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:50 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ja...maar waarom zegt de NL vk dat dan? da's toch raar of niet?
Tja dat is wel vreemd ja, wellicht hebben beiden anders gevoeld? Enfin; als de BMM dicht zit heb je dus geen ontsluiting.

Hier een ploatje (8>
  maandag 27 februari 2012 @ 12:18:36 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108458124
Oja PE, dat was het. Je ging in Nld bevallen :Y
Even vergeten 8)7
Maar in elk geval als je bmm nog dicht is, heb je dus idd geen ontsluiting (zie ploatje van flugel ;) ).
Waarom 2 mensen iets verschillends zeggen? Geen idee. Maar je had toch maar halve tot hele cm? Das niet zo heel erg veel dus het kan zijn dat de een of de ander niet goed gevoeld heeft.
KD had een vlos die d'r bmm kwijt was met allerlei gevolgen van dien :X

bijtje, het blijft toch heel bijzonder hè? 2 kindertjes in je buik O+
Fijn dat er nog plek was bij de opvang.
Doe nog eens een foto in het daarvoor bestemde topic, pretty please? O-)

Ik ben altijd verbaasd als ik hier lees over de (slechte) bereikbaarheid van de vlos, zoals nu ook weer bij Twinkle.
Ik ben niet anders gewend dan dat ik bel en dat ik iemand aan de telefoon krijg, met een enkele uitzondering als ze op cursus zijn of bezig met een bevalling, maar eigenlijk komt dat zelden voor.
Dat geldt voor zowel afspraken als voor vragen.
pi_108458207
Ik denk dat je baarmoedermond is verstreken, en misschien enkele mm ontsluiting dat voor de één al een cm is en de ander vind het niet noemenswaardig?

Maarja wij kunnen ook alleen maar gissen natuurlijk :7

Mijn vk praktijk is op maandag en vrijdag ook gesloten. Als ik ze tussen vrijdag en maandag te pakken wil krijgen moet ik volgens mij altijd het noodnummer bellen :{
Kan zelfs zijn dat ik dan eerst de receptie van het ziekenhuis aan de lijn krijg.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:22:30 #294
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108458258
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:18 schreef Asyniur het volgende:
Oja PE, dat was het. Je ging in Nld bevallen :Y
Even vergeten 8)7
Maar in elk geval als je bmm nog dicht is, heb je dus idd geen ontsluiting (zie ploatje van flugel ;) ).
Waarom 2 mensen iets verschillends zeggen? Geen idee. Maar je had toch maar halve tot hele cm? Das niet zo heel erg veel dus het kan zijn dat de een of de ander niet goed gevoeld heeft.
KD had een vlos die d'r bmm kwijt was met allerlei gevolgen van dien :X

Het waren 3 mensen...afgelopen woensdag een NL VK die dat zei, en toen donderdag een andere NL VK, die zei hetzelfde. Of mn duitse arts heeft te dikke vingers _O- Naja, ik blijf het maar raar vinden...verstreken bbm heb ik ze neit over gehoord covie...
pi_108459068
Labelloo gecondoleerd :*

Gerberaatje, prachtige echo! Fijn meid!

Verder wals ik even hoor...gisteren helse pijnen gehad door die rug, bekken beginnen ook gelijk weer dan. Kan erg weinig zo. Terwijl ik me verder zo goed voel verdorie! Slapen/liggen/zitten gaat amper. Dus ik m'n bekkenfysio gebeld vanochtend. Nog maar één keertje geweest want vorige week had ze vakantie. Dacht misschien is er een gaatje eerder in de week, moet komende vrijdag eigenlijk pas. Zit ze alleen op donderdag, vrijdag en zaterdag hier in Groningen. Ja dat wist ik dus niet -O-. Nergens vermeld of verteld. En donderdag al helemaal vol. 'Even geduld hebben tot vrijdag, zie je dan!' Tuut tuut tuut. Nou en toen vond ik dat even heel stom. Want au :(.
pi_108459132
Ik kan mijn vlos bellen tussen 12 en 1, en altijd voor spoed (kom in een keuzemenu terecht en dan moet je 1 toetsen en word je direct doorverbonden). Daarnaast kan ik ze ook mailen. Het is niet anders. Ben blij dat het in ieder geval lieve mensen zijn en dat ze altijd de tijd voor je nemen.

:* Clauwheee, sterkte met de pijn!!
pi_108459815
Hier is de VK op zich telefonisch goed bereikbaar tussen 8:30 en 16 of zo.
Nadeel hier is dan wel weer dat ze ma-do spreekuur hebben van 830-1430 en je dus niet op vrijdag (mijn thuiswerkdag) of 's avonds terecht kan.
Zeker dat laatste is jammer want de vroege afspraken zitten al snel vol ( met degene die om de 5 weken komen) dus kan mijn vriend jammergenoeg niet zo vaak mee. Heb je een afspraak om 11 wordt dat al gauw 1145-12 voor je weer buiten staat. (iets met uitlopen)
pi_108460340
Asy het blijft inderdaad heel bijzonder O+ ik heb nu ook het idee dat 1 van de 2 gedraaid is in hun 'stapelbedje' want ik voel nu aan twee kanten voetjes volgens mij! Volgende week vrijdag een uitgebreide groeiecho dus dan eens kijken of ik gelijk heb.
Ik zal deze vrijdag weer een foto maken, dan ben ik 23 weken exact :)

Clauwhee kan me voorstellen dat je dat even heel stom vond hoor ;( totaal niet handig natuurlijk dat ze buiten die dagen er nooit is.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:36:18 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108460814
Een stapelbedje in je buik O+
Ik ben blij dat ik er maar eentje in heb, want als ik 2 van deze druktemakers in mijn buik zou hebben, dan knapte mijn buik ben ik bang :o

Hier hebben ze in de ochtenden en in de avonden spreekuur. Moet je wel naar verschillende locaties, maar keuze heb je wel. Ze werken maar met zijn 2tjes en zijn bijna altijd allebei bij de spreekuren zodat je dus nooit een van beiden lang niet ziet. Alleen als degene die dienst heeft bij een bevalling is (of vakantie heeft) dan is er maar eentje...
Ik ben echt superblij met ze O+
  maandag 27 februari 2012 @ 13:40:52 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_108460992
Weet je zeker dat het om ontsluiting ging en niet om verweking en verstrijking?? Verweking en verstrijking moet voltooid zijn voordat ontsluiting komt toch?

En inderdaad, als je dikke vingers hebt kan een vinger al snel twee centimeter zijn en voor een ander is dat nog geen ontsluiting ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108464124
En dicht dan maar! cya in het volgende topique :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')