we kunnen je ook een handje helpenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:42 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hm, goeie. Ik zal dit wijze advies nooit vergeten!
[..]
Als u zo aardig wilt zijn om mij te wijzen op de incorrectheden in mijn formulering.
Misschien is er wel gemeten met 2 maten maar dat gebeurt nu eenmaal. Eigenlijk interesseert mij dat weer niet zo. Een prins krijgt nu eenmaal 'de beste behandeling'. En natuurlijk probeer je iemand te redden, zover als je maar kan. Als mijn moeder zoiets zo overkomen, wil ik ook het beste van het beste, ook al hebben anderen dat niet gehad.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk toch ergens dat men met twee maten gemeten heeft tijdens die reanimatie... die dus 50 minuten duurde... Bij een ander mens stoppen ze toch wel na een minuutje of 10.
De ehbo-docent van mij zei dat je weliswaar door moet gaan totdat de hulpdiensten er zijn, maar dat is meer voor de bühne toch.
zoekt ge zelf maar, ik zijt uwen leraar niet he (m.a.w. had je vroeger maar beter moeten opletten tijdens de lessen)quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:42 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als u zo aardig wilt zijn om mij te wijzen op de incorrectheden in mijn formulering.
U lult gewoon uit uw nek dus, uwe brabandelijke hoogheid.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:44 schreef TLC het volgende:
[..]
zoekt ge zelf maar, ik zijt uwen leraar niet he (m.a.w. had je vroeger maar beter moeten opletten tijdens de lessen)
compassie: erbarmen, mededogen, medelijdenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:43 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Waarom huilen mensen eigenlijk om dit? We kennen hem niet eens. Confrontatie met het feit dat ook jullie of een naaste zoiets kan overkomen, of zo?
Mensen kunnen er heel gevoelig voor zijn. Emotioneel ingesteld.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:43 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Waarom huilen mensen eigenlijk om dit? We kennen hem niet eens. Confrontatie met het feit dat ook jullie of een naaste zoiets kan overkomen, of zo?
niet echt, ik ga trouwens niet slowchatten ... voor het eerst trouwens dat iemand me een Brabander noemtquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:45 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
U lult gewoon uit uw nek dus, uwe brabandelijke hoogheid.
Hehe. Hoezo zou je een Amerikaan zijn?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:46 schreef TLC het volgende:
[..]
niet echt, ik ga trouwens niet slowchatten ... voor het eerst trouwens dat iemand me een Brabander noemtdat is weer wat anders dan dat ik een Amerikaan zou zijn.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk toch ergens dat men met twee maten gemeten heeft tijdens die reanimatie... die dus 50 minuten duurde... Bij een ander mens stoppen ze toch wel na een minuutje of 10.
De ehbo-docent van mij zei dat je weliswaar door moet gaan totdat de hulpdiensten er zijn, maar dat is meer voor de bühne toch.
Blijkbaar vond de hulpverlening en de dienstdoende arts dat er nog geen reden was om aan te nemen dat de dood onvermijdelijk zou zijn. Ik denk dat ze daar meer expertise hebben omtrent reanimatie et cetera met slachtoffers i.v.m. lawine slachtoffers dan hier. Blijkbaar speelt de temperatuur van het slachtoffer en hoe lang hij of zij zonder zuurstof heeft gezeten een grote rol. Factoren die je niet zomaar kan constateren zonder apparatuur en testen.quote:In principe gaat men door met de reanimatie totdat professionele hulp het overneemt, het slachtoffer bijkomt, of het slachtoffer door een arts is doodverklaard.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reanimatie
Bij kinderen als ze afgekoeld zijn niet idd.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ze stoppen toch niet bij iedereen na 10 minuten. Volgens mij gaan ze bij iedereen door.
Nou ja, mij wel, want de situatie nou is in feite diep triest.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien is er wel gemeten met 2 maten maar dat gebeurt nu eenmaal. Eigenlijk interesseert mij dat weer niet zo. Een prins krijgt nu eenmaal 'de beste behandeling'. En natuurlijk probeer je iemand te redden, zover als je maar kan. Als mijn moeder zoiets zo overkomen, wil ik ook het beste van het beste, ook al hebben anderen dat niet gehad.
Als ehbo'er ga je door totdat de hulpdiensten er zijn, dat zeg ik ook, maar in principe heb je bij een reanimatie maar een minuutje of 6 maximaal.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar vond de hulpverlening en de dienstdoende arts dat er nog geen reden was om aan te nemen dat de dood onvermijdelijk zou zijn. Ik denk dat ze daar meer expertise hebben omtrent reanimatie et cetera met slachtoffers i.v.m. lawine slachtoffers dan hier. Blijkbaar speelt de temperatuur van het slachtoffer en hoe lang hij of zij zonder zuurstof heeft gezeten een grote rol. Factoren die je niet zomaar kan constateren zonder apparatuur en testen.
Ik voel ook wel mee en ik vind het ook erg. Feit is dat dit zo vaak gebeurd.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:45 schreef Strani het volgende:
[..]
compassie: erbarmen, mededogen, medelijden
Sommige mensen hebben de kwaliteit dat ze mee kunnen voelen met iemand die ze niet kennen.
Blijkbaar geldt dat niet wanneer er sprake is van hypothermie.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ehbo'er ga je door totdat de hulpdiensten er zijn, dat zeg ik ook, maar in principe heb je bij een reanimatie maar een minuutje of 6 maximaal.
maar niet bij een beroemdheid natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ehbo'er ga je door totdat de hulpdiensten er zijn, dat zeg ik ook, maar in principe heb je bij een reanimatie maar een minuutje of 6 maximaal.
Bij kinderen met name.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Blijkbaar geldt dat niet wanneer er sprake is van hypothermie.
Preciesquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:52 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Ik voel ook wel mee en ik vind het ook erg. Feit is dat dit zo vaak gebeurd.
Twee weken geleden is de moeder van een vriendin (toevallig ook 44) overleden door een soortgelijk voorval; daar heb ik om kunnen huilen aangezien het dicht bij mij was. En ik heb ook echt verdriet.
Ik kan hier niet om huilen in ieder geval. Ik ken hem niet en hij is voor mij een vreemde. Ik vind het enkel treurig en ik gun zoiets niemand.
Gelukkig zijn we allemaal verschillend.
Goh ja. Ik weet niet waar Lennon precies geraakt is, maar Kennedy's hoofd lag er zo zachtjes aan af.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar niet bij een beroemdheid natuurlijk.
met John Lennon en Kennedy zijn ze ook nog een tijd bezig geweest, terwijl dat helemaal een verloren zaak was.
Ja, dat is waar idd bij Kennedy, maar die werd wel vrij snel dood verklaard... volgens mij rond een half uur na binnenkomst in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goh ja. Ik weet niet waar Lennon precies geraakt is, maar Kennedy's hoofd lag er zo zachtjes aan af.
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik het laatste nieuws vandaag hoorde, ik er ook oprecht veel aan gedacht heb. Ook omdat het idee dat iemand in jouw familie zoiets ook kan krijgen. Je moet er toch niet aan denken dat het jouw man, broer, vader of zoon is? Ik probeer mij voor te stellen hoe het voor Mabel is om dit aan de kinderen te vertellen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:56 schreef Strani het volgende:
[..]
PreciesMaar ik denk ook niet dat veel mensen echt gehuild hebben hierom hoor. Het is meer een oprecht besef van hoe erg dit moet zijn voor de familie, voor zover mogelijk.
En jacky deed nog wel de delen bij elkaar rapen... het mocht niet batenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
...maar Kennedy's hoofd lag er zo zachtjes aan af.
Ook bij volwassenen althans volgens wikipedia. Maar als jij het beter weet dan die mensen daar dan zou je die pagina maar eens moeten aanpassen.quote:
Ik geef alleen aan wat ik geleerd heb in de ehbo, dude.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ook bij volwassenen althans volgens wikipedia. Maar als jij het beter weet dan die mensen daar dan zou je die pagina maar eens moeten aanpassen.
Bij mijn moeder stuk langer nog, na adrenaline is alles weer goedgekomen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:35 schreef HiZ het volgende:
Ik heb het even nagekeken in het medische dossier van mijn zus, tussen het moment dat het re-animatieteam in actie kwam tot het moment dat de dood werd vastgesteld is 45 minuten verlopen. Zo ongebruikelijk is 50 minuten dus ook weer niet.
Overigens ook in een kansloze situatie, maar goed het protocol is heilig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |