abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:55:10 #201
100412 mefke79
komt goed!
pi_108625276
Claudia: ja!

Oja en dat zindelijk worden he...dat gaat hier wel effe duren volgens mij. Hij kan het, maar is meestal te afgeleid door iets anders (spelen etc). Dus zodra het mooi weer wordt stuur ik em zonder luier de tuin in, komt het daarna vast goed. En voor nu is alles wat in de pot gaat meegenomen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:59:02 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108625406
Ik ben ook best 'lui' opgevoed, dus ik moet me er ook toe zetten om te bewegen. Maar met Harry vind ik dat juist leuk. Samen hier de holle wegen afstruinen. Koeien, schapen en paarden kijken. Takjes rapen.
Daarom baal ik ook zo dat ik nu gewoon niet eens een paar 100 meter fatsoenlijk kan lopen.
Boodschappen doe ik eigenlijk altijd te voet met Harry (nouja, de laatste weken dus niet meer).
Als de baby er is en ik trek het lichamelijk dan gaan we zo snel mogelijk weer op pad! O+

En ik wil een andere mama-fiets ik heb er vorig eentje impulsief gekocht, een prachtige gazelle maar die is eigenlijk te hoog voor mij :X

mef, fijn dat ze zo positief waren over Driekus :Y
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:04:22 #203
100412 mefke79
komt goed!
pi_108625585
Asy, kan je je fiets niet weer gewoon inruilen op een kleinere framemaat? Ik heb ook een gazelle, eentje die voor mijn lengte eigenlijk vrij klein is, maar dat werkt beter dan een grotere fiets. Ik heb mijn gewone fiets hierop ingeruild, dat ging prima. OF anders je mamafiets op marktplaats zetten, ze zijn erg gewild.

Ik hoop echt dat je snel weer goed kan lopen, dat ging hier gelukkig vrij snel. Tis nog niet zoals het was, maar wel al veel beter dan die laatste weken voor de bevalling.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:07:51 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108625707
Ik heb hem van marktplaats mef. Ik moet hem gewoon even fotograferen en erop zetten...
Als ik hem verkocht heb, kan ik dan gaan kijken voor een andere.
En ik ga er vanuit dat ik dit keer ook weer snel herstel. Maar goed, dan moet ik toch weer langzaam conditie en spieren gaat opbouwen.
pi_108628785
Lente heeft al twee weken diarree. Dwz, enkel op de dagen dat ze op het kdv zit. Afgelopen woensdagochtend (kdv) poepte ze daar 's ochtends normaal om 's middags twee waterdunne luiers te hebben. En gisteren (ook kdv) waren zelfs de twee extra rompers die ik had meegegeven niet voldoende.

En vandaag (thuis, extra dagje vrij) is er weer niks aan de hand.
pi_108628835
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:22 schreef Ssserpente het volgende:
Lente heeft al twee weken diarree. Dwz, enkel op de dagen dat ze op het kdv zit. Afgelopen woensdagochtend (kdv) poepte ze daar 's ochtends normaal om 's middags twee waterdunne luiers te hebben. En gisteren (ook kdv) waren zelfs de twee extra rompers die ik had meegegeven niet voldoende.

En vandaag (thuis, extra dagje vrij) is er weer niks aan de hand.
krijgt ze daar appelsap te drinken?
:)
pi_108628942
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

krijgt ze daar appelsap te drinken?
Sowieso sap, maar of het appelsap is weet ik niet. Woensdag even vragen. :)
pi_108628983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:25 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Sowieso sap, maar of het appelsap is, weet ik niet. Woensdag even vragen. :)
Ik heb wel eens gehoord dat fruitsap, maar vooral appelsap grote boosdoener is van peuterdiarree; maar ik heb geen flauw idee over welke hoeveelheden dat dan gaat. Het zal wellicht ook verschillen per kind.

stukje gevonden:

quote:
Appelsap, zoals ook perensap, bevat meer fructose (plm. 60 gl) dan glucose (plm. 20 gl). De intestinale absorptiecapaciteit voor vrij fructose is bij de meeste mensen gering, tenzij gecombineerd met glucose (saccharose wordt dan ook onder vrijwel alle omstandigheden volledig geabsorbeerd).2 Bij kinderen kan een beker appelsap al een aanzienlijke stijging van de waterstofexcretie in de uitademingslucht geven, als uiting van onvolledige absorptie van fructose.3 Chronische diarree bij overigens gezonde kinderen (peuterdiarree) blijkt dan ook vaak samen te hangen met de consumptie van appelsap.34
bron: http://www.ntvg.nl/public(...)-kinderen-0/volledig
pi_108629133
Ik ook, maar ook geen idee om welke hoeveelheden dat gaat. Ga het sowieso woensdag even vragen, vind het wel erg toevallig. Thuis drinkt ze alleen erg waterige roosvicee, kamillethee, water en melk.

Melk heb ik trouwens sterk geminderd. Hoewel ze er geen diarree van kreeg, dronk ze zo driekwart liter per dag weg. En ik vergat elke keer om 'r niet zelf de keuze te geven. Dus als ik dan vroeg: "Wat wil je drinken?" dan kreeg ik standaard als antwoord: "Mauk! *) "
pi_108629157
Ah, je edit. Bij één beker dus al.
pi_108629603
ja best snel he? :o

Dit stukje ook:
quote:
Bij Jan is er van dit alles geen sprake. We noemen zijn pro­bleem simpelweg peuterdiarree en we weten niet precies hoe het komt. Waarschijnlijk speelt de voeding een rol. Door de buik­griep is de darmwand wat beschadigd en is indertijd de diarree ontstaan. De moeder van Jan paste zijn dieet aan: lichtver­teerbaar, vetarm en veel vocht. Dat dieet kan echter na de acute fase van de buikgriep juist het ontstaan van diarree bevorderen. Jan moet van haar veel drin­ken, met name appelsap. Van heldere appelsap is bekend dat het diarree kan veroorzaken doordat er voor kinder­darmpjes teveel fructose inzit vergele­ken met de glucose. Er is ook troebele appelsap verkrijgbaar dat zonder verdere bewerking bereid is uit ge­perste appels. De vezels zitten er nog in en voorkomen diarree. Vezelrijk eten is belangrijk om het vocht vast te houden en de ontlas­ting volume te geven. Verder is het verstandig te zorgen voor voldoende vettoevoer, bij­voorbeeld door gebruik van volle melk en wat extra boter op de boterham.
bron: http://www.stolper.nl/2009/01/12/peuterdiarree/

in de bron kun je de hele casus lezen, het is natuurlijk wel wat anders. Maar toch, het is vreemd dat diarree van een plaats afhankelijk is. Dan moet het bijna wel met voeding te maken hebben zou je denken.
pi_108634583
Diksap heeft ook vaak appelsap extract geloof ik. Minke heeft ook vaak dunnere luiers nadat ze appelsap heeft gehad. Aan de andere kant gebruiken we dat ook wel eens als ze al een tijdje niet heeft gepoept en last krijgt. Flesje appelsap en floep, daar is de poep :+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:19:06 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108635734
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:51 schreef Lijnloos het volgende:
Flesje appelsap en floep, daar is de poep :+
:D

Raar eigenlijk dat je vroeger als kind dus echt alleen maar appelsap kreeg in het ziekenhuis...
pi_108646690
Hhhm , misschien eens testen of Tyler nu wel appelsap lust. Kan het proberen!
pi_108647182
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:19 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Raar eigenlijk dat je vroeger als kind dus echt alleen maar appelsap kreeg in het ziekenhuis...
och, voortschrijdend inzicht enzo I guess? toch?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:12:43 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108658159
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 23:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

och, voortschrijdend inzicht enzo I guess? toch?
Ja geen idee, maar het moet dan toen ook wel opgevallen zijn dat veel kindjes aan de diarree waren. Lijkt me nou niet direct wenselijk...
pi_108679787
Hoi, naar aanleiding van het volgende in het babytopic -

quote:
17s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:21 schreef innepin het volgende:
Ik kom even binnenvallen :@
Heeft er hier iemand ervaring met verkleefde schaamlippen? Dat blijkt m'n mini te hebben. Google vertelt me van alles, voornamelijk geruststellend wel, maar zou wel graag ervaringen horen, want ik vind 't nog steeds heul eng klinken :@
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet nog wel dat een kindje van de generatie Ivan/Willow er last van had. Hm, wie was het ook alweer. Misschien even in het peutertopic vragen? Er staat me bij dat het Lotte van Linda was.
Stel ik hier maar weer dezelfde vraag :+ iemand ervaring mee?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_108680581
Klopt Innepin dat was Lotte van Linda. die kreeg er naar ik me meen te herinneren een zalfje voor. Lena had t ook en hier op t CB gaven ze aan pas met zalf te behandelen als het zich bij een 4jarig meisje nog niet spontaan opgelost had. En voor zover ik goedbkan beoordelen is dat bij Lena nu 2 jaar later inmiddels ook gebeurd
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_108682566
idd Lotte :Y

mijn nichtje heeft het ook gehad maar die was wat ouder toen het geconstateerd werd, een jaar of 2 a 3, zij kreeg er idd een zalfje voor en dat is daarna weer over gegaan.
  zondag 4 maart 2012 @ 12:32:55 #220
57497 happyme28
I'm so happy
pi_108692010
Daan is gek op appelsap en krijgt een paar keer per week een glas maar eigenlijk nooit iets gemerkt van andere ontlasting. Altijd zo na het ontbijt en voor het avondeten. Ik leng het wel aan met water, misschien dat dat scheelt.
pi_108695185
Lente krijgt het thuis ook wel, maar alleen de troebele (schijnt te schelen volgens de tekst die Mignonne postte) en aangelengd met water ook. Thuis heeft ze er dan ook nooit last van.
pi_108696349
thx mignonne en poppedein. Het klinkt zo raar, dat een zalfje dat op kan lossen! Maar daar vertrouw ik dan maar op :)

/verkeerde topic
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_108731854
gefeliciteerd leonieke *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 5 maart 2012 @ 08:56:59 #224
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_108731921
Ook al post ik niet veel mee, ik lees alles!
Mika is vandaag alweer 4 geworden!

Moderator maandag 5 maart 2012 @ 08:58:14 #225
5428 crew  miss_sly
pi_108731936
Leonieke gefeliciteerd en welkom met je peuter!

Wij hebben zaterdag een opstapje gekocht bij Kruidvat voor de wc, zodat ze daar zelf op kan klimmen. Kost maar een paar euro, en werkt perfect! We moeten alleen nog het licht voor haar aandoen, verder doet ze alles zelf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 08:58:35 #226
5428 crew  miss_sly
pi_108731940
VT gefeliciteerd met je kleuter!
pi_108731946
Leonieke en Thomas gefeliciteerd en welkom *O* :W

Mika en VT van harte gefeliciteerd *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108731997
gefeliciteerd vt met mika *O* *O*
pi_108732012
Gefeliciteer VT. En Jij ook Leonieke!

Mijn peuter is ineens heel hard bezig met zindelijk worden :D
pi_108732150
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:04 schreef Sorbootje het volgende:
Gefeliciteer VT. En Jij ook Leonieke!

Mijn peuter is ineens heel hard bezig met zindelijk worden :D
De mijne wordt met de dag knapper ;-)

Gefeliciteerd Leonieke en Vrouwtje Theelepel!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 5 maart 2012 @ 09:21:40 #231
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108732287
Leonieke en vrouwtje-theelepel, van harte gefeliciteerd met jullie kereltjes! Maak er een leuke dag van!

Estrys _O-
pi_108732317
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:12 schreef Estrys het volgende:

[..]

De mijne wordt met de dag knapper ;-)

Gefeliciteerd Leonieke en Vrouwtje Theelepel!
Nóg knapper?!
pi_108732323
Mijn peuter mag straks kennismaken op de psz :)
En mijn peuter wil helemaal niet zindelijk worden, gister wilde ze wel zonder luier, maar toen ik vroeg of ze al moest plassen zei ze het al gedaan te hebben, ja hoor alles nat..
pi_108732359
mijnes stond van de week naast me. "Zo. ik ga eerst even plassen mama. gelukkig heb ik een luiel aan he :Y "

;(
pi_108732383
mijn andere peuter taalt er niet naar trouwens. die heeft het te druk met selene wegjagen bij der puzzels (net een boos vogeltje dan :P ) en als ze niet direct luistert, haar naar de gang te verwijzen :D
pi_108732447
Isabeau kwam vorige week ineens met het potje aanlopen. Maanden niet naar getaald. "Mama, ik wil op het potje" Zo gezegd zo gedaan. Ze deed meteen een plas en een klein drolletje en sindsdien gaat ze meerdere keren per dag. Soms heeft ze de volgorde van zaken nog niet helemaal door; poept ze eerst haar luier vol en gaat daarna op het potje, maar het gaat ineens hard!
pi_108732448
Mijn peuter wil niet in bad. Alsof je een speenvarken naar de slachtbank brengt. Ik heb alles al geprobeerd, maar het blijft een drama. Soms gaat het ineens redelijk en gaat hij wel spelen in bad, soms stuur ik zijn vader mee dan gaat het ook. Maar meestal is het gewoon dik drama en is hij er met vijf minuten weer uit. Onder de de douche is nog erger daar rent hij heel hard weer uit. Tips anyone?
pi_108732463
Ik zou het niet weten estrys. Lastig lijkt het me wel.
pi_108732596
omg! what tha fuck! ben ik ff de lul met die nienke die balletles staat te geven :'( :X
  maandag 5 maart 2012 @ 09:44:15 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108732761
Estrys lastig hoor. Wil hij niet misschien iets meenemen onder de douche/in bad? Iets van speelgoed ofzo?
Ik heb juist het omgekeerde probleem: Harry wil er niet meer uit :X

Wat goed van Isabeau zeg!
pi_108732901
Isabeau wat goed zeg!

Estrys wat lastig, hier twee waterratjes dus geen tips. Ze vermaken zich hier inderdaad wel dik met badspeelgoed :) Maar sinds de ontdekking van Dora-shampoo is zelfs haren wassen geen probleem meer!!
pi_108733038
Hij heeft speelgoed voor in bad en als hij wel zin heeft dan wil hij er ook niet uit.
zwemmen in het zwembad doet hij ook heel erg graag. Zonder problemen van de grote glijbanen, kopje onder, geen probleem. Wat dat betreft echt een waterratje. Daarom is het ook zo lastig te peilen waarom hij niet in bad wil.
pi_108733291
Ow dat maakt het extra lastig Estrys, het is dus niet zo dat hij niet water houdt.. En raar dat het soms ook wel goed gaat, wat een dilemma zeg. Hoe vaak gaat hij in bad?
pi_108733531
Zo'n beetje drie keer in de week, in de zomer en bij buitenspelen vaker. Misschien is dat het, misschien moet hij echt een vast schema met vaste dagen, zodat hij weet waar hij aan toe is. We hebben zo'n taakbord waar je dat soort dingen aan kunt geven. Hij vraagt nu ook vaak 's ochtends: moet ik naar oma? of moet ik naar 'school' ? Het is het proberen waard.
pi_108733538
Estrys, wat lastig zeg... Minke heeft soms vlagen dat ze ook nauwelijks in bad wil (of alleen wil staan, maar niet zitten). Douchen is helemaal geen optie, dan gaat ze ook gillen en krijsen.
Die Dora-shampoo ga ik wel effe onthouden, de shampoo is toch bijna op, dus misschien dat dat wel wat drama scheelt.
pi_108736464
Het was leuheuk *O* Ze ging meteen tussen de peuters zitten alsofg ze nooit anders had gedaan, keek niet meer om toen wij even weg gingen voor een gesprekje met een juf, zag ons niet staan toen we terug kwamen, wilde niet naar huis, want ze wilde nog meer zingen!
Ik vond het zelf ook niet lastig, het voelde erg goed, er hangt daar een fijne sfeer en ik laat haar daar met een gerust hart achter!
Wat fijn zeg allemaal!!
pi_108736935
lekker mamapurk :Y O+
pi_108737537
Estrys, ik denk inderdaad dat het kan helpen om een routine ervan te maken, vooral vanwege de voorspelbaarheid. Ik weet niet hoe plotseling het nu komt dat hij in bad 'moet'? Hier vindt Ivan het overschakelen nogal eens lastig terwijl hij juist dol is op badderen. Ik probeer hem dus al aan het begin van de dag erop voor te bereiden door aan te geven wat we in welke volgorde gaan doen (voor zover bekend). Ik vind het bizar hoe goed hij dat onthoudt. Pas beloofde ik hem een koekje na zijn middagdut. Hij stond nog half slapend op de gang na het wakker worden en zei bijdehand: "Zo, en nu een koekje." :')

En ga je samen met hem in bad? Misschien loodst dat hem er niet een eerste keer doorheen, maar Ivan weet dat we altijd lang in bad gaan en veel plezier hebben. Daardoor kijkt hij extra uit naar baddersessies waarbij ik meega.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108737588
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ik vond het zelf ook niet lastig, het voelde erg goed, er hangt daar een fijne sfeer en ik laat haar daar met een gerust hart achter!
Wat fijn zeg allemaal!!
Ja, dat is precies mijn gevoel! Wat fijn!
pi_108737634
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:29 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau kwam vorige week ineens met het potje aanlopen. Maanden niet naar getaald. "Mama, ik wil op het potje" Zo gezegd zo gedaan. Ze deed meteen een plas en een klein drolletje en sindsdien gaat ze meerdere keren per dag. Soms heeft ze de volgorde van zaken nog niet helemaal door; poept ze eerst haar luier vol en gaat daarna op het potje, maar het gaat ineens hard!
Goed, zeg!
  maandag 5 maart 2012 @ 12:34:51 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108737692
MP, wat fijn zeg! :Y
pi_108737731
Ohja, wat ik nog wou zeggen: Ivan zit zo lekker in zijn vel de laatste tijd! Ik maak steeds vaker mee dat we ergens komen en hij meteen op zijn gemak is. Toppunt was gisteravond op een heel druk feestje. Hij heeft de tijd van zijn leven gehad en ik heb hem amper gezien. :+ Ik vond hem ineens heel groot zo.

Stiekem vond ik het ook mooi om te zien hoe hij het middelpunt van het volwassenefeestje was. Iedereen vond hem zo'n leuk, lief, mooi, slim en grappig jongetje. Ik ben zelden zo trots geweest.
pi_108738571
Claudia wat heerlijk O+

Estrys: hier heeft de oudste dat ook heel lang gehad. Nou doe ik ze sowieso niet zo vaak in bad, eens per 5 dagen ofzo, ook omdat de jongste zo'n beroerde huid heeft en wel heel erg van badderen houdt.
Maar inmiddels gaat het een stuk beter hier! Het hielp om te beloven dat ik niet zijn haar ging wassen met de douche :)
pi_108738605
Fijn gevoel Claudia en jij hebt alle rede om super trots te zijn hoor, niet alleen op dit soort avondjes, je hebt gewoon geweldige kinderen O+
pi_108742554
ravi is naar het cb geweest:

algehele conclusie: doet het prima *O*

onze arts heeft een kek nijntje oogkijkding wat mijn bijdehandje al direct bij binnenkomst spotte en waar hij dus om vroeg :P
  maandag 5 maart 2012 @ 15:41:10 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108743757
Mooie stats voor Ravi! *O*

Klinkt heerlijk Claudia! O+
pi_108743978
Haha Simmu, dat nijntje-lampje heeft de CB arts hier ook. B. was een paar weken geleden met Isabeau naar het CB geweest en gisteren vertelde Isabeau ineens: "Ik ben naar de dokter geweest met papa! De dokter had een lampje met nijntje." En toen ging ze weer verder met haar houten trein :')
pi_108744429
ik was helemaal opgelucht, want er is ook ff naar zn longen geluisterd. we kuchen en proesten allemaal hier :'( maar ja. zolang het goed eet en drinkt en slaapt en geen koorts lijkt te hebben en algeheel nergens last van, ga ik dus niet naar de huisarts. cb arts zei daarop: ^O^ prima houding!
  maandag 5 maart 2012 @ 16:45:14 #259
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108746019
Ravi gaat lekker zeg! *O*

Welkom. :*
A grand adventure has begun.
pi_108750779
het valt toch een beetje op dat ik met ravi zoiets heb van "die's nog klein hoor! nog maar een dreumesje! zachtjes met mijn kroellie!!!!" he :P ;( terwijl hij feitelijk 3 x zo sneaky is als selene :o ik heb met ravi mijn handen meer vol dan met selene nu }:| zodra ik mijn kont keer vreettie wat uit -O-

maar ze liggen dus al op bed :s) mijn kleinste muppie hing kleefkind uit en de grootste wilde alleen maar bankhangen en tv. 's ochtends ravi naar de psz en selene met mij mee naar de huisarts, 'smiddags selene naar de psz en ravi naar het cb, tussendoor ook nog wat boodschapjes gehaald. echt, hoe jullie werkende moeders dit doen is mee een raadsel hoor :? dit was voor ons allemaal echt net te druk en teveel geren.
pi_108750795
ps: ik zeg nergens dat ze al slapen he O-)
pi_108751162
maar ze waren wel heel rustig (nja, voordat ravi in volledige kleefkindmodus ging :P )

pi_108751959
Hier zegt de oudste heel vaak tegen de jongste..
Je snapt het misschien nog niet maar........

• Haren trekken doet pijn hoor
• Je mag niet mijn potloden afpakken
• Slaan is echt niet lief..

En dan laat ze het daar gewoon bij. Hier is de jongste wel duidelijk zachter in de omgang.
Ik zei dat dus altijd als ze zat te mopperen dat hij iets deed wat ze niet wilde hebben.
Eigenlijk zijn ze heel lief samen. Hij is wel echt haar levende pop en hij heeft het soms zwaar te verduren maar als die haar niet ziet of mist roept die goot zus! goot zus! O+ O+ Truus is bijna 4..
Dus dit gaat nog wat worden als ze op school zit :Y
pi_108752339
Simmu O+ Dat ziet er wel heel knus uit hoor :Y

Pvoes, dat klinkt ook geweldig O+ Leuk als ze zo lekker communiceren naar elkaar.

Die van mij vinden elkaar gewoon niet zo aardig :+ Vandaag hebben ze wel een kwartier samen in de zon in de tuin gespeeld (wipwappen, fietsen...) en dat is echt een unicum. Meestal wordt er na 5 minuten 1 van 2 bruut hard omgeduwd of gemept.
Ik zie wel vooruitgang overigens :Y
pi_108752342
ze zijn zelfs al om 10 over 7 gaan slapen :o

hier is de jongste heul niet zachter in de omgang :N en als de een duwt, dan duwt de ander dus mooi wel terug :X maar wel behoorlijk goedmoedig en niet ruw. ik grjip trouwens dus niet gelijk in als ik wat onderling getrek en geduw zie he. ik voel me er geregeld wat rot over, maar ik ben ook echt ferm van mening dat ze beter zelf kunnen leren om dingen te regelen :@

als ze apart zijn refereren ze allebei constant naar de ander O+ ravi vraagt steeds naar 'nene' als die er niet is. vanochtend toen we naar de huisarts gingen begon selene ermee dat ze het toch ook wel leuk vond even alleen met me te zijn, maar binnen een half uur was het "wanneer gaan we ravi halen mama?"
pi_108753556
F-je vraagt ook naar de oudste. Hij noemt hem 'ma?'met een heel hoog stemmetje. Tara is ook 'ma' maar dan een octaaf lager en ik ben mama :P

Bij ruzie grijp ik in bij dingen die ECHT niet kunnen, bij duidelijke pijn van 1 van beide partijen en bij keihard gillen, anders word ik zelf tuter :P
pi_108753950
Oh men, wat een mijlpaal hier. O+ Ik heb zojuist een liedje van Lente geleerd. Ik had er nog nooit van gehoord en ze heeft het van voor tot eind voor me gezongen. Ze begon er zelf mee.

Klein rood autootje
Waar breng je ons naar toe
Naar oma en naar opa en
Naar de koetjes boe
En de handjes gaan van
Klap klap klap
En de voetjes gaan van
Stap stap stap
Klein rood autootje
Waar breng je ons naar toe

(Op de melodie van 'Klein, klein kleutertje.')

Ze zit, net als Ivan, ook weer erg goed in d'r vel de laatste tijd. En ze is zo lief en zorgzaam. O+
Ik ben niet lekker, allesbehalve zelfs, dus had ik 'r vanmorgen met de tv aan bij mij in bed gelegd zodat ik nog even kon dommelen. Pakte ze een paar keer m'n hoofd om dat helemaal tegen zich aan te trekken en 'tom maar, mama' te zeggen. Tussendoor kreeg ik kusjes en als ze te ruw bewoog een 'sorry'. O+

Oh, en ze noemt me sinds een paar weken 'mam' ipv 'mama'. Klinkt zo groot al.

En toen we vanmiddag even langs het water liepen, zei ze, starend in de verte: "Ziet mooi uit, hè, mama? Mooi water!"

Mijn kind is zo leuk. 8-)

[ Bericht 6% gewijzigd door Ssserpente op 05-03-2012 20:10:07 ]
pi_108754034
oh, bij evil dingen, willekeurig wat, grijp ik wel in hoor! maar ze moeten ook leren het zelf onderling te regelen. het helpt nogal dat ze op 1 kamer liggen merken we. ze reageren namelijk echt wel anders als er een ouder bij is, vergeleken met als ze alleen zijn (mijn hobbiekamer is naast hun kamer en we hebben een heel gehorig huis ;) ik kan dus mooi wel alles horen wat ze bespreken daar O-) )

als ik erbij ben had ravi een tijdje de neiging om een keel op te zetten zodra selene maar naar hem wees :D nja. da's dus niet zo effectief :N voel ik me weer een avondje een hele evil mama, maar mooi niet dat ik ertussenspring bij zoiets. dat vechten ze maar leuk zelf uit :{w
pi_108755619
beterschap ssserpente :*

en wat klinken jullie leuk zo O+
pi_108756446
Simmu, wat ziet die foto er ontspannen uit!

Ssserpente, wat goed van Lente :)

Hier ligt er eentje uitgeput in bed, vanmiddag al een tijd op de bank gelegen, de indrukken op de psz waren toch groter dan ik dacht.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:48:40 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_108761140
Hmm, Jochem kwam net naar beneden, ging met dekentje op de bank liggen, zonder gedoe of wat dan ook. Viel in slaap. Ik wilde naar bed gaan, til hem naar zijn bed. Draai me om, doe de deur dicht, ga beneden de lampen uitdoen en ik hoor gehuil en wat anders van boven.

Inmiddels ligt hij in mijn bed te slapen en heb ik zijn beddengoed uitgespoeld en in de was gestopt. Arme kereltje :r
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108761343
Och arme, beterschap voor Jochem.
pi_108761379
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:54 schreef Ssserpente het volgende:
Oh men, wat een mijlpaal hier. O+ Ik heb zojuist een liedje van Lente geleerd. Ik had er nog nooit van gehoord en ze heeft het van voor tot eind voor me gezongen. Ze begon er zelf mee.
:D!

Dat is echt een mijlpaal, ja! En wat fijn dat ze zo lief voor je is. Ik geniet zo van het kleffe gedoe. Als dreumes was Ivan daar te onrustig voor (net als Lena nu), maar hij is nu juist heel knuffelig.

Vraagje: welke woorden die je kind verkeerd uitspreekt/gebruikt nemen jullie over? Ivan zegt bijvoorbeeld "haar kammeren". O+
  maandag 5 maart 2012 @ 21:53:59 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_108761502
Ruben zegt altijd "de Jochemse", waarmee hij wil zeggen "die van Jochem"

En ik hoor mijn ouders nog steeds af en toe zeggen dat ik even biggig ben, wat ik vroeger zei als ik bezig was :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108761868
Goeie vraag Claudia, mijn kind spreekt denk ik heel goed nederlands, ik zou het namelijk niet kunnen bedenken, maar ik ga er vanaf nu bewust op letten en dan kan ik vast en zeker zo een par dingen noemen :)
pi_108762080
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:53 schreef Troel het volgende:
En ik hoor mijn ouders nog steeds af en toe zeggen dat ik even biggig ben, wat ik vroeger zei als ik bezig was :D
:D!

Ik bedenk er ook nog een: "Kijks!" Dat is een contaminatie van "kijk" en "eens". En dat zeg ik nu ook.
pi_108762285
Je hebt er gewoon een hersenkraker in gegooid! Ik zit nu maar te denken en te denken en te denken...
  maandag 5 maart 2012 @ 22:11:27 #278
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_108762705
Tirza zegt altijd 'snoepetje', wij nu dus ook :')
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_108762787
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:05 schreef MamaPurk het volgende:
Je hebt er gewoon een hersenkraker in gegooid! Ik zit nu maar te denken en te denken en te denken...
Dat! Ik pieker me suf.
pi_108762948
Ik weet wel van toen ze kleiner was, toen noemde ze onze poezen allemaal Lilo, of eigenlijk noemde ze alle poezen zo, of nee alle dieren op 4 poten noemde ze zo, en dat deden wij toen een tijdje ook, althans wij beperkte het ertoe dat poezen Lilo's werden :) Maar das nu allang niet meer zo!
pi_108763923
Ohja, vroeger zei hij "opuhloema". Dat gebruiken we ook nog steeds.
pi_108764108
O ja, Lente zei, toen ze nog nauwelijks kon praten, regelmatig 'boet!' Zomaar uit het niets altijd, als ze gewoon ergens naartoe liep bijvoorbeeld.

En we zijn er nog steeds niet achter wat het betekent. Als ik het nu tegen r zeg, wordt ze boos. 'Nee! Niet boet!' En toen ik laatst, terwijl ze in een goede bui was, vroeg: 'Wat is boet? Wijs eens aan?' Wees ze naar de zoutmolen en het kuipje boter.

Raadsel.
pi_108764184
Grasmawaaier!
pi_108764471
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef Ssserpente het volgende:
O ja, Lente zei, toen ze nog nauwelijks kon praten, regelmatig 'boet!' Zomaar uit het niets altijd, als ze gewoon ergens naartoe liep bijvoorbeeld.

En we zijn er nog steeds niet achter wat het betekent. Als ik het nu tegen r zeg, wordt ze boos. 'Nee! Niet boet!' En toen ik laatst, terwijl ze in een goede bui was, vroeg: 'Wat is boet? Wijs eens aan?' Wees ze naar de zoutmolen en het kuipje boter.

Raadsel.

forever a mystery :D

Mijn grote is momenteel bezig met toch; ze zegt vaak als ik vraag "heb je je broodjes opgegeten?" > nee tooooch? :')
of ehm, "hoef je geen drinken?" als ze in eerste instantie geweigerd heeft, en dan zegt ze >toch wel!

of oh.my.god.
die kan ze ook :')
pi_108764939
ohja en Lalapo.
Dat zijn de teletubbies. Dat hebben we wel een beetje overgenomen :')
Soms zegt ze er ook wel eens Teellies tegen maar meestal Lalapo. Toen ik haar vandaag ophaalde van de gastouder, zat de gastouder braaf aan tafel, onder strikte supervisie (en luid gejuich) van twee peuters en 1 dreumes noo-noo de stofzuiger te tekenen :D
pi_108765343
Ik weet er een van nu! Muziek noemt ze ziekje die nemen wij niet over maar is handig info om vooraf te hebben ;)

Ziekjeauto als er een ambulance voorbij raast.
pi_108765441
Ik voel me een beetje binnenwalsen hier terwijl jullie over heerlijke peuterpraat zaken bezig zijn.. Sorry daarvoor.

Wij zijn bezig om de speen de deur uit te krijgen. Of beter gezegd waren.. afgelopen tijd al vaak aangekondigd en gisteren samen speentjes weggegooid. Gisteravond na behoorlijk wat drama ging ze slapen. Vriendlief heeft wel samen met haar geslapen omdat ze 's nachts een paar keer huilend wakker werd.
Vandaag weer geen middagdutje. Maar ook de hele dag er niet om gevraagd. Slapen vanavond ging moeizaam maar beter dan gisteren en na 10 minuten huilen viel ze in slaap. Wij best blij, gaat goed dachten we. Totdat ze ineens hysterisch half wakker werd. Helemaal trillen en over de toeren. Kreeg haar er heel moeizaam uit. Communiceren ging niet meer. Niks hielp en alles maakte het erger wat we deden. Uiteindelijk toch ingebonden en de speen gegeven, ze viel gelijk in slaap.
Nu voel ik me enorm gefaald, maar dit was voorbij een beetje drama of huilen. We wisten het echt niet meer ;(
Boh... Moeilijk..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108765705
och Wicks :*

waarom gefaald? omdat missie speen niet helemaal geslaagd is?
Je kunt het ook in delen bekijken, ze is nu overdag probleemloos zonder speen geweest. Hou dat erin, hou dat vast. Heb je een reden waarom je ook 's nachts per se die speen eraf wil hebben?

Niet te rot om voelen hoor, ze is nog zo klein.
Oudste hier heeft ook nog een speen. En nee ik wil niet hebben dat ze die overdag in heeft, omdat ik merk dat ze, zodra ze het ding inheeft, gelijk in standje Al Bundy op de bank onderuit zakt en de hele dag lamlendig aan het hangen is. Maar 's nachts och, ze haalt er zoveel troost uit, net als uit haar knuffeltje, en die haal ik ook niet weg. 9 van de 10 keer valt ie 's nachts toch na een half uur uit haar mond, ik geloof het allemaal wel.

Ik ga wel in onderhandeling als ze de waarde van "spelcomputer" of "televisie op je kamer" begrijpt. Omkopen die hap :Y)
pi_108766753
Ik sluit me helemaal bij mignonne aan.

Ik schreef het vanochtend al op je Facebook: ik vind niet dat je onder alle omstandigheden door moet zetten. Jullie hebben geconstateerd dat Mette er nog niet klaar voor was en jullie zijn meegeveerd. Hartstikke goed juist. :*
pi_108766967
Wicks :* wat lijkt me dat vreselijk als ze zo over haar toeren is... Begrijpelijk dat je dan toch de speen teruggeeft hoor. Je hebt het in elk geval geprobeerd maar wellicht is de tijd gewoon nog niet rijp, heeft ze er toch meer steun aan dan je denkt. En als je haar overdag al speenloos hebt is dat al het halve gevecht denk ik. Wij hebben het speenbeleid ookde broekriem aangesnoerd, echt alleen nog in bed en als we naar huis gaan (in de auto) vanaf ht kdv. Het kostte een klein weekje strijd (gillen, huilen, slaan soms) maar nu smijt ze de spenen direct terug in bed als we haar eruit halen, zonder nog iets te hoeven vragen. :o als we er aan toe zijn gaan we de volgende stap wel wagen, voor nu mag ze lekker lruken snachts ;)

Oh grappige woordjes: oosje (olifant), tiets (fiets) en kosje (koffie) hoor ik mezelf ook weleens gebruiken :+ maar ik vind het ook zo cute... We gebruiken ook nog bijna dagelijks een woord wat ik als kind bedacht: Hiesje... Iemand een idee? ;)
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 23:33:04 #291
5428 crew  miss_sly
pi_108766985
Ik sluit me er ook bij aan, wickie.
Soms is het ook even uitproberen of ze al aan een volgende fase toe zijn. Soms zijn ze dat, soms nog niet. Inderdaad overdag proberen vast te houden en op een later tijdstip nog eens proberen.
pi_108767327
Wickie, ik sta daar ook achter hoor. Er komt vast een tijd dat ze er wel aan toe is. Wat zal dit zwaar geweest zijn.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:46:04 #293
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108767448
Wicky jullie falen niet hoor, dat ze overdag al zonder speentje is is toch al een grote stap.
Het gebeurt vanzelf later dat er ook snachts zonder speentje slaapt.
Ze zijn nog zo klein.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:38:01 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_108768901
En dat was bed nummer 2. Mijn bed. Dat ligt nu voor de wasmachine. Wasmachine is nog bezig met deel 1 van bed 1 :') Argh :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108771599
Oi Troel :X Succes!

Rijstnavel... :+ Dat is het woord wat wij hier per ongeluk met z'n allen overgenomen hebben :P

Tegenwoordig als we 'smorgen bezig zijn met aankleden vraagt de oudste: Wat gaan we vandaag doen? en vervolgens welke dag het is. Bij zondag,maandag en vrijdag issie dan heel blij ;) Dat is peuterspeelzaal of kerk. En hij weet inmiddels dat op zondag de winkels dicht zijn en erop woensdag gym is. Hij weetecht het verschil tussen de dagen en dat vind ik heel lollig :D
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:36:11 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108772679
Ooh Troel, hopelijk is de rest van je nacht beter verlopen...

wickie, ik sluit me aanbij de rest hoor! Je hoeft niet kostte wat kost dat ding meteen helemaal te verbannen.

Nou, 2e keer psz vandaag. DIt ging niet zo soepel als de vorige week. Uiteindelijk geen drama hoor, maar hij wilde op 1/3 al niet meer verder lopen en bij het zien van de school al helemaal niet meer naar binnen. Maar goed, bij de duplo geparkeerd, kusje, even zwaaien en toen kon deze mama weer naar huis...
pi_108772715
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:32 schreef Lijnloos het volgende:
Wicks :* wat lijkt me dat vreselijk als ze zo over haar toeren is... Begrijpelijk dat je dan toch de speen teruggeeft hoor. Je hebt het in elk geval geprobeerd maar wellicht is de tijd gewoon nog niet rijp, heeft ze er toch meer steun aan dan je denkt. En als je haar overdag al speenloos hebt is dat al het halve gevecht denk ik. Wij hebben het speenbeleid ookde broekriem aangesnoerd, echt alleen nog in bed en als we naar huis gaan (in de auto) vanaf ht kdv. Het kostte een klein weekje strijd (gillen, huilen, slaan soms) maar nu smijt ze de spenen direct terug in bed als we haar eruit halen, zonder nog iets te hoeven vragen. :o als we er aan toe zijn gaan we de volgende stap wel wagen, voor nu mag ze lekker lruken snachts ;)

Oh grappige woordjes: oosje (olifant), tiets (fiets) en kosje (koffie) hoor ik mezelf ook weleens gebruiken :+ maar ik vind het ook zo cute... We gebruiken ook nog bijna dagelijks een woord wat ik als kind bedacht: Hiesje... Iemand een idee? ;)
inmiddels is het hier zo dat wij nu sroenen zeggen en Elin schoenen.
;(
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:56:17 #298
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_108774681
Wij gebruiken geen verbasterde woorden van de kinderen, ze voelden zich erdoor in de zeik genomen. Best jammer want er zaten best leuke verbasteringen bij en die ben ik nu dus alweer vergeten.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_108775499
Wickie, het komt niet vaak voor maar ik ben het dus niet eens met de dames hier mbt het speentje. Ok, het was een rotsituatie vannacht en daar heb je dan niet zoveel weerstand tegen het speentje als hulpmiddel. Maar ik zou persoonlijk toch doorzetten met het afwennen. Als je nu het speentje weer blijft geven dan heb je je kind 2 nachten voor niets verdriet gedaan (en jezelf daarmee ook).
Die situaties zoals je vannacht had gaan misschien nog wel vaker voorkomen. Ik denk dat je dan zelf ook steeds meer gaat opzien tegen het afwennen...

Ik wil echt niet hard overkomen, en ik snap je heel erg goed. Ook omdat ik denk dat Mette en Hannah vergelijkbare karakters hebben en het bij Hannah ook gelukt is om de speen af te wennen. Dikke knuffel voor jou, want ik weet wat je voelt :*
pi_108775763
Ik twijfel. Enerzijds ben ik het met Octo eens, vooral mbt die twee nachten verdriet voor niks, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je je op zo'n moment afvraagt waarom het ook alweer zo belangrijk was. Vooral omdat ze wel erg extreem reageerde.

Moeilijk, hè, opvoeden? :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')