krijgt ze daar appelsap te drinken?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:22 schreef Ssserpente het volgende:
Lente heeft al twee weken diarree. Dwz, enkel op de dagen dat ze op het kdv zit. Afgelopen woensdagochtend (kdv) poepte ze daar 's ochtends normaal om 's middags twee waterdunne luiers te hebben. En gisteren (ook kdv) waren zelfs de twee extra rompers die ik had meegegeven niet voldoende.
En vandaag (thuis, extra dagje vrij) is er weer niks aan de hand.
Ik heb wel eens gehoord dat fruitsap, maar vooral appelsap grote boosdoener is van peuterdiarree; maar ik heb geen flauw idee over welke hoeveelheden dat dan gaat. Het zal wellicht ook verschillen per kind.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:25 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Sowieso sap, maar of het appelsap is, weet ik niet. Woensdag even vragen.
bron: http://www.ntvg.nl/public(...)-kinderen-0/volledigquote:Appelsap, zoals ook perensap, bevat meer fructose (plm. 60 gl) dan glucose (plm. 20 gl). De intestinale absorptiecapaciteit voor vrij fructose is bij de meeste mensen gering, tenzij gecombineerd met glucose (saccharose wordt dan ook onder vrijwel alle omstandigheden volledig geabsorbeerd).2 Bij kinderen kan een beker appelsap al een aanzienlijke stijging van de waterstofexcretie in de uitademingslucht geven, als uiting van onvolledige absorptie van fructose.3 Chronische diarree bij overigens gezonde kinderen (peuterdiarree) blijkt dan ook vaak samen te hangen met de consumptie van appelsap.34
bron: http://www.stolper.nl/2009/01/12/peuterdiarree/quote:Bij Jan is er van dit alles geen sprake. We noemen zijn probleem simpelweg peuterdiarree en we weten niet precies hoe het komt. Waarschijnlijk speelt de voeding een rol. Door de buikgriep is de darmwand wat beschadigd en is indertijd de diarree ontstaan. De moeder van Jan paste zijn dieet aan: lichtverteerbaar, vetarm en veel vocht. Dat dieet kan echter na de acute fase van de buikgriep juist het ontstaan van diarree bevorderen. Jan moet van haar veel drinken, met name appelsap. Van heldere appelsap is bekend dat het diarree kan veroorzaken doordat er voor kinderdarmpjes teveel fructose inzit vergeleken met de glucose. Er is ook troebele appelsap verkrijgbaar dat zonder verdere bewerking bereid is uit geperste appels. De vezels zitten er nog in en voorkomen diarree. Vezelrijk eten is belangrijk om het vocht vast te houden en de ontlasting volume te geven. Verder is het verstandig te zorgen voor voldoende vettoevoer, bijvoorbeeld door gebruik van volle melk en wat extra boter op de boterham.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:51 schreef Lijnloos het volgende:
Flesje appelsap en floep, daar is de poep
och, voortschrijdend inzicht enzo I guess? toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:19 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Raar eigenlijk dat je vroeger als kind dus echt alleen maar appelsap kreeg in het ziekenhuis...
Ja geen idee, maar het moet dan toen ook wel opgevallen zijn dat veel kindjes aan de diarree waren. Lijkt me nou niet direct wenselijk...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
och, voortschrijdend inzicht enzo I guess? toch?
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:21 schreef innepin het volgende:
Ik kom even binnenvallen
Heeft er hier iemand ervaring met verkleefde schaamlippen? Dat blijkt m'n mini te hebben. Google vertelt me van alles, voornamelijk geruststellend wel, maar zou wel graag ervaringen horen, want ik vind 't nog steeds heul eng klinken
Stel ik hier maar weer dezelfde vraagquote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat een kindje van de generatie Ivan/Willow er last van had. Hm, wie was het ook alweer. Misschien even in het peutertopic vragen? Er staat me bij dat het Lotte van Linda was.
De mijne wordt met de dag knapper ;-)quote:Op maandag 5 maart 2012 09:04 schreef Sorbootje het volgende:
Gefeliciteer VT. En Jij ook Leonieke!
Mijn peuter is ineens heel hard bezig met zindelijk worden
Nóg knapper?!quote:Op maandag 5 maart 2012 09:12 schreef Estrys het volgende:
[..]
De mijne wordt met de dag knapper ;-)
Gefeliciteerd Leonieke en Vrouwtje Theelepel!
Ja, dat is precies mijn gevoel! Wat fijn!quote:Op maandag 5 maart 2012 12:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ik vond het zelf ook niet lastig, het voelde erg goed, er hangt daar een fijne sfeer en ik laat haar daar met een gerust hart achter!
Wat fijn zeg allemaal!!
Goed, zeg!quote:Op maandag 5 maart 2012 09:29 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau kwam vorige week ineens met het potje aanlopen. Maanden niet naar getaald. "Mama, ik wil op het potje" Zo gezegd zo gedaan. Ze deed meteen een plas en een klein drolletje en sindsdien gaat ze meerdere keren per dag. Soms heeft ze de volgorde van zaken nog niet helemaal door; poept ze eerst haar luier vol en gaat daarna op het potje, maar het gaat ineens hard!
quote:Op maandag 5 maart 2012 19:54 schreef Ssserpente het volgende:
Oh men, wat een mijlpaal hier.Ik heb zojuist een liedje van Lente geleerd. Ik had er nog nooit van gehoord en ze heeft het van voor tot eind voor me gezongen. Ze begon er zelf mee.
quote:Op maandag 5 maart 2012 21:53 schreef Troel het volgende:
En ik hoor mijn ouders nog steeds af en toe zeggen dat ik even biggig ben, wat ik vroeger zei als ik bezig was
Dat! Ik pieker me suf.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:05 schreef MamaPurk het volgende:
Je hebt er gewoon een hersenkraker in gegooid! Ik zit nu maar te denken en te denken en te denken...
quote:Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef Ssserpente het volgende:
O ja, Lente zei, toen ze nog nauwelijks kon praten, regelmatig 'boet!' Zomaar uit het niets altijd, als ze gewoon ergens naartoe liep bijvoorbeeld.
En we zijn er nog steeds niet achter wat het betekent. Als ik het nu tegen r zeg, wordt ze boos. 'Nee! Niet boet!' En toen ik laatst, terwijl ze in een goede bui was, vroeg: 'Wat is boet? Wijs eens aan?' Wees ze naar de zoutmolen en het kuipje boter.
Raadsel.
inmiddels is het hier zo dat wij nu sroenen zeggen en Elin schoenen.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:32 schreef Lijnloos het volgende:
Wickswat lijkt me dat vreselijk als ze zo over haar toeren is... Begrijpelijk dat je dan toch de speen teruggeeft hoor. Je hebt het in elk geval geprobeerd maar wellicht is de tijd gewoon nog niet rijp, heeft ze er toch meer steun aan dan je denkt. En als je haar overdag al speenloos hebt is dat al het halve gevecht denk ik. Wij hebben het speenbeleid ookde broekriem aangesnoerd, echt alleen nog in bed en als we naar huis gaan (in de auto) vanaf ht kdv. Het kostte een klein weekje strijd (gillen, huilen, slaan soms) maar nu smijt ze de spenen direct terug in bed als we haar eruit halen, zonder nog iets te hoeven vragen.
als we er aan toe zijn gaan we de volgende stap wel wagen, voor nu mag ze lekker lruken snachts
Oh grappige woordjes: oosje (olifant), tiets (fiets) en kosje (koffie) hoor ik mezelf ook weleens gebruikenmaar ik vind het ook zo cute... We gebruiken ook nog bijna dagelijks een woord wat ik als kind bedacht: Hiesje... Iemand een idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |