abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108762080
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:53 schreef Troel het volgende:
En ik hoor mijn ouders nog steeds af en toe zeggen dat ik even biggig ben, wat ik vroeger zei als ik bezig was :D
:D!

Ik bedenk er ook nog een: "Kijks!" Dat is een contaminatie van "kijk" en "eens". En dat zeg ik nu ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108762285
Je hebt er gewoon een hersenkraker in gegooid! Ik zit nu maar te denken en te denken en te denken...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 5 maart 2012 @ 22:11:27 #278
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_108762705
Tirza zegt altijd 'snoepetje', wij nu dus ook :')
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_108762787
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:05 schreef MamaPurk het volgende:
Je hebt er gewoon een hersenkraker in gegooid! Ik zit nu maar te denken en te denken en te denken...
Dat! Ik pieker me suf.
pi_108762948
Ik weet wel van toen ze kleiner was, toen noemde ze onze poezen allemaal Lilo, of eigenlijk noemde ze alle poezen zo, of nee alle dieren op 4 poten noemde ze zo, en dat deden wij toen een tijdje ook, althans wij beperkte het ertoe dat poezen Lilo's werden :) Maar das nu allang niet meer zo!
pi_108763923
Ohja, vroeger zei hij "opuhloema". Dat gebruiken we ook nog steeds.
pi_108764108
O ja, Lente zei, toen ze nog nauwelijks kon praten, regelmatig 'boet!' Zomaar uit het niets altijd, als ze gewoon ergens naartoe liep bijvoorbeeld.

En we zijn er nog steeds niet achter wat het betekent. Als ik het nu tegen r zeg, wordt ze boos. 'Nee! Niet boet!' En toen ik laatst, terwijl ze in een goede bui was, vroeg: 'Wat is boet? Wijs eens aan?' Wees ze naar de zoutmolen en het kuipje boter.

Raadsel.
pi_108764184
Grasmawaaier!
pi_108764471
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef Ssserpente het volgende:
O ja, Lente zei, toen ze nog nauwelijks kon praten, regelmatig 'boet!' Zomaar uit het niets altijd, als ze gewoon ergens naartoe liep bijvoorbeeld.

En we zijn er nog steeds niet achter wat het betekent. Als ik het nu tegen r zeg, wordt ze boos. 'Nee! Niet boet!' En toen ik laatst, terwijl ze in een goede bui was, vroeg: 'Wat is boet? Wijs eens aan?' Wees ze naar de zoutmolen en het kuipje boter.

Raadsel.
:D

forever a mystery :D

Mijn grote is momenteel bezig met toch; ze zegt vaak als ik vraag "heb je je broodjes opgegeten?" > nee tooooch? :')
of ehm, "hoef je geen drinken?" als ze in eerste instantie geweigerd heeft, en dan zegt ze >toch wel!

of oh.my.god.
die kan ze ook :')
:)
pi_108764939
ohja en Lalapo.
Dat zijn de teletubbies. Dat hebben we wel een beetje overgenomen :')
Soms zegt ze er ook wel eens Teellies tegen maar meestal Lalapo. Toen ik haar vandaag ophaalde van de gastouder, zat de gastouder braaf aan tafel, onder strikte supervisie (en luid gejuich) van twee peuters en 1 dreumes noo-noo de stofzuiger te tekenen :D
pi_108765343
Ik weet er een van nu! Muziek noemt ze ziekje die nemen wij niet over maar is handig info om vooraf te hebben ;)

Ziekjeauto als er een ambulance voorbij raast.
pi_108765441
Ik voel me een beetje binnenwalsen hier terwijl jullie over heerlijke peuterpraat zaken bezig zijn.. Sorry daarvoor.

Wij zijn bezig om de speen de deur uit te krijgen. Of beter gezegd waren.. afgelopen tijd al vaak aangekondigd en gisteren samen speentjes weggegooid. Gisteravond na behoorlijk wat drama ging ze slapen. Vriendlief heeft wel samen met haar geslapen omdat ze 's nachts een paar keer huilend wakker werd.
Vandaag weer geen middagdutje. Maar ook de hele dag er niet om gevraagd. Slapen vanavond ging moeizaam maar beter dan gisteren en na 10 minuten huilen viel ze in slaap. Wij best blij, gaat goed dachten we. Totdat ze ineens hysterisch half wakker werd. Helemaal trillen en over de toeren. Kreeg haar er heel moeizaam uit. Communiceren ging niet meer. Niks hielp en alles maakte het erger wat we deden. Uiteindelijk toch ingebonden en de speen gegeven, ze viel gelijk in slaap.
Nu voel ik me enorm gefaald, maar dit was voorbij een beetje drama of huilen. We wisten het echt niet meer ;(
Boh... Moeilijk..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108765705
och Wicks :*

waarom gefaald? omdat missie speen niet helemaal geslaagd is?
Je kunt het ook in delen bekijken, ze is nu overdag probleemloos zonder speen geweest. Hou dat erin, hou dat vast. Heb je een reden waarom je ook 's nachts per se die speen eraf wil hebben?

Niet te rot om voelen hoor, ze is nog zo klein.
Oudste hier heeft ook nog een speen. En nee ik wil niet hebben dat ze die overdag in heeft, omdat ik merk dat ze, zodra ze het ding inheeft, gelijk in standje Al Bundy op de bank onderuit zakt en de hele dag lamlendig aan het hangen is. Maar 's nachts och, ze haalt er zoveel troost uit, net als uit haar knuffeltje, en die haal ik ook niet weg. 9 van de 10 keer valt ie 's nachts toch na een half uur uit haar mond, ik geloof het allemaal wel.

Ik ga wel in onderhandeling als ze de waarde van "spelcomputer" of "televisie op je kamer" begrijpt. Omkopen die hap :Y)
pi_108766753
Ik sluit me helemaal bij mignonne aan.

Ik schreef het vanochtend al op je Facebook: ik vind niet dat je onder alle omstandigheden door moet zetten. Jullie hebben geconstateerd dat Mette er nog niet klaar voor was en jullie zijn meegeveerd. Hartstikke goed juist. :*
pi_108766967
Wicks :* wat lijkt me dat vreselijk als ze zo over haar toeren is... Begrijpelijk dat je dan toch de speen teruggeeft hoor. Je hebt het in elk geval geprobeerd maar wellicht is de tijd gewoon nog niet rijp, heeft ze er toch meer steun aan dan je denkt. En als je haar overdag al speenloos hebt is dat al het halve gevecht denk ik. Wij hebben het speenbeleid ookde broekriem aangesnoerd, echt alleen nog in bed en als we naar huis gaan (in de auto) vanaf ht kdv. Het kostte een klein weekje strijd (gillen, huilen, slaan soms) maar nu smijt ze de spenen direct terug in bed als we haar eruit halen, zonder nog iets te hoeven vragen. :o als we er aan toe zijn gaan we de volgende stap wel wagen, voor nu mag ze lekker lruken snachts ;)

Oh grappige woordjes: oosje (olifant), tiets (fiets) en kosje (koffie) hoor ik mezelf ook weleens gebruiken :+ maar ik vind het ook zo cute... We gebruiken ook nog bijna dagelijks een woord wat ik als kind bedacht: Hiesje... Iemand een idee? ;)
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 23:33:04 #291
5428 crew  miss_sly
pi_108766985
Ik sluit me er ook bij aan, wickie.
Soms is het ook even uitproberen of ze al aan een volgende fase toe zijn. Soms zijn ze dat, soms nog niet. Inderdaad overdag proberen vast te houden en op een later tijdstip nog eens proberen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108767327
Wickie, ik sta daar ook achter hoor. Er komt vast een tijd dat ze er wel aan toe is. Wat zal dit zwaar geweest zijn.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:46:04 #293
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108767448
Wicky jullie falen niet hoor, dat ze overdag al zonder speentje is is toch al een grote stap.
Het gebeurt vanzelf later dat er ook snachts zonder speentje slaapt.
Ze zijn nog zo klein.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:38:01 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_108768901
En dat was bed nummer 2. Mijn bed. Dat ligt nu voor de wasmachine. Wasmachine is nog bezig met deel 1 van bed 1 :') Argh :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108771599
Oi Troel :X Succes!

Rijstnavel... :+ Dat is het woord wat wij hier per ongeluk met z'n allen overgenomen hebben :P

Tegenwoordig als we 'smorgen bezig zijn met aankleden vraagt de oudste: Wat gaan we vandaag doen? en vervolgens welke dag het is. Bij zondag,maandag en vrijdag issie dan heel blij ;) Dat is peuterspeelzaal of kerk. En hij weet inmiddels dat op zondag de winkels dicht zijn en erop woensdag gym is. Hij weetecht het verschil tussen de dagen en dat vind ik heel lollig :D
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:36:11 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108772679
Ooh Troel, hopelijk is de rest van je nacht beter verlopen...

wickie, ik sluit me aanbij de rest hoor! Je hoeft niet kostte wat kost dat ding meteen helemaal te verbannen.

Nou, 2e keer psz vandaag. DIt ging niet zo soepel als de vorige week. Uiteindelijk geen drama hoor, maar hij wilde op 1/3 al niet meer verder lopen en bij het zien van de school al helemaal niet meer naar binnen. Maar goed, bij de duplo geparkeerd, kusje, even zwaaien en toen kon deze mama weer naar huis...
pi_108772715
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:32 schreef Lijnloos het volgende:
Wicks :* wat lijkt me dat vreselijk als ze zo over haar toeren is... Begrijpelijk dat je dan toch de speen teruggeeft hoor. Je hebt het in elk geval geprobeerd maar wellicht is de tijd gewoon nog niet rijp, heeft ze er toch meer steun aan dan je denkt. En als je haar overdag al speenloos hebt is dat al het halve gevecht denk ik. Wij hebben het speenbeleid ookde broekriem aangesnoerd, echt alleen nog in bed en als we naar huis gaan (in de auto) vanaf ht kdv. Het kostte een klein weekje strijd (gillen, huilen, slaan soms) maar nu smijt ze de spenen direct terug in bed als we haar eruit halen, zonder nog iets te hoeven vragen. :o als we er aan toe zijn gaan we de volgende stap wel wagen, voor nu mag ze lekker lruken snachts ;)

Oh grappige woordjes: oosje (olifant), tiets (fiets) en kosje (koffie) hoor ik mezelf ook weleens gebruiken :+ maar ik vind het ook zo cute... We gebruiken ook nog bijna dagelijks een woord wat ik als kind bedacht: Hiesje... Iemand een idee? ;)
inmiddels is het hier zo dat wij nu sroenen zeggen en Elin schoenen.
;(
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:56:17 #298
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_108774681
Wij gebruiken geen verbasterde woorden van de kinderen, ze voelden zich erdoor in de zeik genomen. Best jammer want er zaten best leuke verbasteringen bij en die ben ik nu dus alweer vergeten.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_108775499
Wickie, het komt niet vaak voor maar ik ben het dus niet eens met de dames hier mbt het speentje. Ok, het was een rotsituatie vannacht en daar heb je dan niet zoveel weerstand tegen het speentje als hulpmiddel. Maar ik zou persoonlijk toch doorzetten met het afwennen. Als je nu het speentje weer blijft geven dan heb je je kind 2 nachten voor niets verdriet gedaan (en jezelf daarmee ook).
Die situaties zoals je vannacht had gaan misschien nog wel vaker voorkomen. Ik denk dat je dan zelf ook steeds meer gaat opzien tegen het afwennen...

Ik wil echt niet hard overkomen, en ik snap je heel erg goed. Ook omdat ik denk dat Mette en Hannah vergelijkbare karakters hebben en het bij Hannah ook gelukt is om de speen af te wennen. Dikke knuffel voor jou, want ik weet wat je voelt :*
pi_108775763
Ik twijfel. Enerzijds ben ik het met Octo eens, vooral mbt die twee nachten verdriet voor niks, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je je op zo'n moment afvraagt waarom het ook alweer zo belangrijk was. Vooral omdat ze wel erg extreem reageerde.

Moeilijk, hè, opvoeden? :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')