quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:36 schreef mignonne het volgende:
ze is zo blij met dr levende pop
en die kabouter van mij zat nadat ik em uit drukte heel enthousiast te zwaaien en daaah te roepenzul je altijd zien
![]()
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:21 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, Claudia, ik bracht gisteren nog iets uit de Happiest Toddler in de praktijk, het zogenaamde gossip. Dus ik zit tegen B te fluisteren, achter mijn hand, dat ze zo goed zelf had gespeeld, dat ik dat zo fijn en knap vond. En uiteraard, zoals in het boek voorspeld, zat ze met grote ogen haar best te doen om op te vangen waar het over gingmaar ja, toen kwam de vraag "wat had ik gespeeld mama, waarmee?". Ik geloof dat dat dan toch neit helemaal de bedoeling is?
Wat geweldig.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:36 schreef mignonne het volgende:
en die kabouter van mij zat nadat ik em uit drukte heel enthousiast te zwaaien en daaah te roepenzul je altijd zien
![]()
Wat een leuk filmpje!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:36 schreef mignonne het volgende:
![]()
hmmm ?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:46 schreef oeke het volgende:
Mignonne, wat een heerlijk filmpje, je kinders wat spelen ze leuk zo. Of misschien beter gezegd, wat laat Elin goed met zich spelen.![]()
Leuk Mef, al die verhalen en eigenwijze antwoorden.
Ko is helemaal in de baby's, elke avond wil hij het verhaal van Mama, wat zit er in je buik lezen. liefst 2 keer. En op het eind klapt er een baby tevoorschijn en Ko laat het broertje dan altijd een kus geven aan de baby. Nouja, info voor insiders geloof ik.
Hij wijst vaak op mijn buik en mijn borsten beginnen ook mee te doen, nadat ik uitgelegd had dat de baby dan aan de borst zou drinken. 2 van zijn vriendjes op de kresj krijgen ook nog bv en dat bekijkt hij vol interesse, terwijl hij er verder geen blijk van geeft zich dat nog te herinneren.
En hij is heel lief voor me, ik moest vanavond huilen en dan krijg ik een dikke knuffel en een schouderklopje met de woorden Mama is lief!
iets anders maar ik las t vast verkeerdquote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:17 schreef oeke het volgende:
Kd, bedoelt ge dat ik de naam van je dochter noem? Of doel je op iets anders?
oh ja mijn grote zegt ook Elin's melk tegen mn borstquote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:40 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin zegt 'Soms zit Lex in de buik' en soms was elin een baby en ging ik ook drinken bij mama's me's (that would be de tiet)lastig he die verleden tijd
hier is t hele boekje al zo'n beetje gesneuveldquote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:59 schreef oeke het volgende:
Oh, vandaag en gister was de handtas van de mama in het boekje trouwens interessanter dan de baby. Sounds familliar?
Ja, ik vind het ook wel vreemd dat het helemaal weg is uit zijn systeem terwijl het een half jaar geleden was dat hij voor het laatst dronk ofzo.
Het was echt supersnel uit zijn systeem trouwens.
Leuk Miss!
Whehehe. Slimme jongen.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:04 schreef Asyniur het volgende:
mignonne, die meiden van je!
Die van mij heeft 'afkopen' ontdekt!
Ik mopper omdat hij iets doet wat niet mag, komt hij meteen een kusje geven en roept daarbij heel hard 'DAN' (als in dankjewel/alsjeblieft). En dan moet mama verder d'r mond maar houden want je hebt tenslotte een kusje gegeven![]()
En hij heeft ontdekt hoe de zaklamp werkt
lamp aan, dan hoor je 'jaaaaaaaa' en geeft hij zichzelf een applaus
wat een geweldige foto!!quote:Op zondag 26 februari 2012 18:35 schreef livelink het volgende:
Ik hoor hier natuurlijk helemaal niet meer thuis, maar ik zag het geweldige filmpje van Mignonne en dat was een kleine flashback![]()
[ afbeelding ]
Je schrikt je echt wild he... Wij hebben hetzelfde gehad. Kinderslot zit er nogmaal wel op, maar blijkbaar had oudste knopje ingedrukt voordat we gingen rijden zodat kinderslot er dus af was. Dyon deed de deur dus op de snelweg open. Gelukkig bleef hij nog een beetje klemmen.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:58 schreef Estrys het volgende:
Oef lijnloos! 10 jaar ouder in een instant.
Wij hadden ook een vluchtstrook momentje gisteren. Man had het kinderslot nog niet ingeschakeld op zijn nieuwe auto. Doet Seb even de deur open op de snelweg. Hij ging niet helemaal open gelukkig maar wij in koor SEB!!! NIET AAN DE DEUR!!! Kind durfde niet meer te bewegen daarna.
Ging helemaal goed, ik ben een half uur weggebleven en hij heeft geen kik gegeven en ook niet naar me gevraagdquote:
quote:De naam 'Triple P' staat voor positief pedagogisch programma. Het oorspronkelijk Australische programma voor opvoedingsondersteuning is bedoeld voor ouders met kinderen van 0 tot 16 jaar. Triple P is een laagdrempelig, integraal programma met als doel (ernstige) emotionele en gedragsproblemen bij kinderen te voorkomen door het bevorderen van competent ouderschap.
De aanpak van Triple P is gericht op het veranderen of verminderen van opvoedingsgedrag dat bijdraagt aan het ontstaan van emotionele en gedragsproblemen bij kinderen. Ouders leren gebruik te maken van de dagelijkse communicatie in het gezin om hun kinderen adequaat emotioneel te ondersteunen en hun sociale competentie en probleemoplossend vermogen te stimuleren. De positieve krachten in een gezin en de competentie van ouders worden zo versterkt en risicofactoren verminderd.
De cursus wordt gegeven via de GGZ. Helaas begint het pas in Mei, dus het duurt nog wel even, maar ik denk wel dat het iets is waar we veel aan kunnen hebben. Ik heb F. meegevraagd omdat het vlgs mij geen zin heeft dit in je eentje op te willen pakken.quote:Vijf basisprincipes van positief opvoeden
Triple P hanteert vijf basisprinicipes waarmee kinderen positief opgevoed worden:
Kinderen een veilige en stimulerende omgeving bieden
In de eerste plaats is het belangrijk dat een omgeving kinderen veiligheid biedt, zowel emotioneel (beschikbaar zijn als ouder) als fysiek (gevaarlijke situaties voorkomen). Daarnaast is het belangrijk dat kinderen voldoende ruimte en stimulans krijgen om zich te ontwikkelen. Kinderen die lekker spelen vervelen zich niet en lopen minder kans gedragsproblemen te ontwikkelen.
Kinderen laten leren door positieve ondersteuning
Positieve aandacht en aanmoediging van hun ouders motiveren een kind om nieuwe dingen te leren en hun vaardigheden verder te ontwikkelen. Als ouders waardering tonen voor de dingen die hun kind goed doet is de kans bovendien groter dat het kind zich vaker zo zal gedragen.
Een aansprekende discipline hanteren
Een aansprekende en positieve discipline houdt in dat ouders snel reageren als hun kind zich niet goed gedraagt, in plaats van af te wachten of het gedrag vanzelf ophoudt. Het betekent ook dat ouders op een heldere manier instructies geven aan hun kind over wat ze van hem verwachten en over welk gedrag ze niet tolereren. Zo leert het kind wat de regels zijn en hoe hij zich hoort te gedragen.
Realistische verwachtingen hebben van het kind
Ieder kind is uniek en ontwikkelt zich in zijn eigen tempo. Het is belangrijk dat ouders realistische verwachtingen hebben van hun kind op een bepaalde leeftijd. Als ouders te veel van hun kind verwachten of te vroeg bepaalde dingen eisen, kunnen er problemen ontstaan. Ook moeten ouders niet verwachten dat hun kind perfect is en alles goed doet; ieder kind maakt fouten en doet dat meestal niet met opzet.
Goed voor jezelf zorgen
Ouders moeten ook niet te veel van zichzelf als opvoeder verwachten, want ook ouders maken fouten. Wees dus niet te streng voor jezelf! Opvoeden is iets dat iedereen met vallen en opstaan leert. Het ouderschap is gemakkelijker als ouders ook goed voor zichzelf zorgen. Wanneer ouders hun eigen behoeften vervullen, kunnen ze veel makkelijker geduldig, consequent en beschikbaar zijn voor hun kinderen.
Die conclusie had ik ook getrokken.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoop wel dat F. het boek 'raising boys' wil gaan lezen als ik het uit heb. Daar staat echt wel heel veel zinnigs in over de relatie tussen zoons en hun moeders en vaders.
Maar idd, al die boeken die ik verder heb gelezen daar heeft hij niet zo veel mee.
Ssserpente, ik denk dat de oorspronkelijke doelgroep-ouders zich vaak ook niet echt bewust zijn van dingen als 'de week van de opvoeding'.
Ik kwam op dit idee door een teamgenootje, zij heeft een zoontje die is net zo oud als Oscar en een dochtertje van een maand of 4. Vlgs mij ook niet echt problemen met opvoeden, maar wel met gewoon interesse en wat meer met de materie bezig willen zijn.
Ach gos, je mennekequote:Op donderdag 1 maart 2012 13:10 schreef Asyniur het volgende:
Nou, ik dacht het is misschien handig dat ze al klaar staan. Als hij dan kapot is, dan hoeft hij niet eerst nog geduldig te wachten tot de bammen klaar zijn. Was eerder zelfbehoud dan verveleing
Hij was niet overdreven enthousiast toen ik he kwam ophalen. HIj zat een beetje moe voor zich uit te kijken op de bank met een klepper in zijn hand en een zakje chips (ik vermoed een traktatie). Volgens de juffrouw had hij zijn ogen goed de kost gegeven. In elk geval had hij niks gehuild.
Hij ligt alleen nu nog te stuiteren in zijn bed. Ik hoop toch dat hij zo gaat slapen want hij was echt supermoe...
toen broertje het had moesten we bij (vooral 's nachts) aanvallen in de douche/badkamer gaan zitten met alle hete kranen aan. voor de stoom. ik herinner me niet meer hoelang het duurdequote:Op donderdag 1 maart 2012 17:04 schreef mikoxx het volgende:
Asy, fijn dat het eigenlijk zo goed ging! Goed gevoel lijkt me.
Wij hebben hier pseudokroep. Iemand ervaring/tips? En, hoe lang duurt zoiets...?
hu, da's wel vreemd ja. beterschap!quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:09 schreef mikoxx het volgende:
Stomen heb ik idd gelezen, en ik heb de gebruikelijke adviezen als 'ui bij het bed, schaal warm water op de kamer op luchtvochtigheid te verhogen' ook opgevolgd nu. Vreemd is alleen wel dat ik overal lees dat er geen koorts bij hoort, maar mijn beide mennekes zitten steeds op en boven 39C.
Wat spannend, zo'n eerste dag! Ik ben benieuwd hoe het in het vervolg zal gaan.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:49 schreef Asyniur het volgende:
Ow en middagslaapjes zijn hier heel wisselend. Soms slaapt hij 1,5 tot 2 uur en soms niet. Ik doe hem wel altijd naar bed. Dan ligt hij dus 2 uur wakker in zijn bedje te rommelen.
Maar hij komt de laatste tijd altijd zo mopperig uit bed 's middags. Alsof hij nog wel een poos had kunnen slapen...
En als hij helemaal niet geslapen heeft, dan blijft hij sikkeneurig en eet hij ook nog eens slecht...
Davinia, ik ben ook blij dat het goed gaat. Had niet voor mezelf ingestaan op dit moment
Ik ga hem wel ophalen met de kinderwagen. Ik weet namelijk niet hoe moe hij is en ik kan geen dwars jongetje mee naar huis dragen
R heeft het ook gehad, maar hij had het zo erg dat we meteen naar het ziekenhuis moesten komen om te kijken of hij niet aan de zuurstof moest daar. Dat hoefde gelukkig niet, maar we kregen wel een puffer mee (of kon ik gaan ophalen daar bij de dienstdoende apotheek.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:04 schreef mikoxx het volgende:
Asy, fijn dat het eigenlijk zo goed ging! Goed gevoel lijkt me.
Wij hebben hier pseudokroep. Iemand ervaring/tips? En, hoe lang duurt zoiets...?
Ja, volgens de ha hebben ze t beide. Ze waren afgelopen nacht ook afwisselend wakker met een aanval (allebei 1x) en dus ook helemaal in paniek. Vandaag hadden ze ook beide nog een blafhoest en een hese stem. T. dus t meeste koorts, M minder, maar ook wel continu boven 38.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:33 schreef Meimeltje het volgende:
Mikoxx, Dyon heeft ook psudokroep gehad. Hij kreeg daar ook koorts bij, maar niet zo hoog. Wel in de gaten houden of de hoge koorts niet aan blijft houden! http://nl.wikipedia.org/wiki/Epiglottitis
Gelukkig was het hier na twee dagen al bijna over. De eerste dag had hij het meeste last van de benauwdheid. Veel stomen dus.
Beterschap voor T en MHebben ze beiden dan pseudokroep?
Zij is in ieder geval een jaar ouder. Dat zal ook wel verschil maken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:55 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat leuk, dat echt samen spelenlijkt me erg leuk om te zien! En knap is het inderdaad ook, want het is voor jonge peuters zeker nog niet gemakkelijk! Zijn ze even oud?
Nee, ze hebben elkaar nu al vaker gezien. We hebben nog geen schutting en zij komt elke keer voor onze schuifpui staan om te vragen of Ivan buiten mag komen spelen. M'n hart maakt daar gewoon sprongetjes bij.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:36 schreef Meimeltje het volgende:
Claudia, wat liefWas dat hun eerste ontmoeting?
dat maakt idd uit! ravi kan al echt (korte tijd) met selene spelen, wat selene geweldig vindt. en die kon dat echt nog niet op die leeftijd hoor.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zij is in ieder geval een jaar ouder. Dat zal ook wel verschil maken.
Ik vind het soms wel pijnlijk om te zien dat Ivan nog totaal geen tact heeft.![]()
Ik kan Ivan gewoon écht niet meer zo'n eind tillen. Bovendien heb ik Lena al in de draagdoek. Ik moet hem er dus verbaal doorheen loodsen. Dat lukt wel, hoor, maar het kost gewoon tijd en energie. Ik vind het geen probleem, maar als ik me niet fit zou voelen zou ik de wagen meenemen. We zijn aan het einde van de dag 45 minuten tijd kwijt aan dat stuk lopen terwijl ik het met de kinderwagen in 10 minuten doe.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:59 schreef Asyniur het volgende:
En ik was wel blij dat ik de kinderwagen mee had.
Ik kan nu gewoon niet met een moe kind sjouwen. Normaal zou ik dan een doek hebben meegenomen en dan als het niet meer ging hem dragen, maar dat is nu ook geen optie. Maar volgens mij was hij allang blij dat hij niet hoefde te lopen.
Spannend! Ik duim.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef Elmo76 het volgende:
Waaaah, ;duimen; jullie mee?! We hebben Tirza net in bed gelegd zonder tutje! Het hele ding niet genoemd, geen aandacht aan besteed en het is gewoon stil!![]()
We hebben de afgelopen dagen wel een paar keer gezegd dat we het tutje binnenkort zouden weggooien, aangezien ze er een gat in heeft gebeten, dus dat het dan gevaarlijk gaat worden met evt. stukken eraf bijten enzo. Dussssss fingers crossed!
Dat zou wel verschil kunnen maken, denk ik. Maar dan nog is het knap en leuk dat hij er wel in mee kan gaan en mee kan spelen!quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zij is in ieder geval een jaar ouder. Dat zal ook wel verschil maken.
Ik vind het soms wel pijnlijk om te zien dat Ivan nog totaal geen tact heeft.![]()
Nee, maar dat vind ik dus soms wel pijnlijk om te zien als ik hem zo met haar bezig zie.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:48 schreef miss_sly het volgende:
Whahaha, hij hoeft ook nog niet tactvol te zijn, natuurlijk
Ja, geen probleem!quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:49 schreef Elmo76 het volgende:
Claudia, gaat het bij Ivan nog steeds goed zonder speen?!
Dat verbaast me regelmatig van Senna, die is echt heel sociaal met delen. Ze is al best tactvol, hoewel ze, als het niet de goede kant op gaat, nog wel erg basaal kan reagerenquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, maar dat vind ik dus soms wel pijnlijk om te zien als ik hem zo met haar bezig zie.Dan stelt zij bijvoorbeeld heel lief iets voor, en dan walst hij eroverheen met een keiharde "nee!". Of ze vraagt: "Ivan, mag ik met jouw schep spelen?" En dan zegt hij: "NEE, DAT IS MIJN SCHEP!"
Ik vind het maar lastig om niet in te grijpen en te corrigeren! Maar ze komen er prima uit samen. Alleen toen hij onlangs water in haar schoen aan het gieten was en zij van slag raakte moest ik even ingrijpen.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 08:48 schreef Elmo76 het volgende:
Goedemorgen!
Tirza werd zo'n 10 minuten geleden eens wakker en heeft de hele nacht doorgeslapen zonder tutje!!
Dat mag ik toch wel als geslaagd beschouwen dacht ik zo!!
Gisteravond toen wij naar bed gingen, heeft ze een beetje liggen draaien en piepen, maar ze is dus niet wakker geworden!
Net met opstaan vroeg ze er ook totaal niet naar. Hopelijk gaat het vanmiddag en de komende dagen ook zo voorspoedig!
Vooral omdat ik wil dat hij het leert en het een goede gewoonte wordt, maar ook omdat de lichaamsbeweging me goed lijkt voor hem. Hij is nog steeds zo'n bollerd.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:43 schreef Asyniur het volgende:
Claudia, ook al weegt Harry maar zo'n 10 kilo. Zelfs gezond lukt mij dat niet om hem zo'n eind mee te sjouwen. Maar waarom zet je Ivan dan niet in de kinderwagen?
Oh, wat goed zeg!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 08:48 schreef Elmo76 het volgende:
Goedemorgen!
Tirza werd zo'n 10 minuten geleden eens wakker en heeft de hele nacht doorgeslapen zonder tutje!!
Door veel te lopen, gaat het ook steeds beter!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vooral omdat ik wil dat hij het leert en het een goede gewoonte wordt, maar ook omdat de lichaamsbeweging me goed lijkt voor hem. Hij is nog steeds zo'n bollerd.
Je kunt anders even bellen met de assistente? Dat doe ik soms als ik echt twijfel, ze zijn hier over t algemeen heel lief en behulpzaam voor zulke vragen, desnoods vragen ze even aan de dokter of het nodig is om langs te komen of niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Wat goed van Tirza, Elmo
ymme gefeliciteerd met je peuter!
Asy
Senna hoest nu al een tijdje. Vooral 's avonds en 's nachts. Ze heeft een week of 3 heel veel gehoest, tot kokhalzen toe, belandde ook ergens gedurende de nacht bij ons in bed om dat ze er van moest huilen telkens. Nu was het een dag of 5 weg, ze sliep ineens ook weer zonder problemen in haar eigen bed de hele nacht, maar nu is het weer terug; gisteren begon het weer, afgelopen nacht was het weer heel naar.
Zou ik daar mee naar de dokter moeten gaan? Ze heeft geen koorts, ziet er niet ziek uit en gedraagt zich ook niet zo. Ze eet hetzelfde als anders, niet slechter. Ik heb geen idee of het een gewone verkoudheid is. Mijn moeder had het over kinkhoest, maar dan hoesten ze toch de hele dag?
En hij is in ieder geval in de buitenlucht, dat scheelt ook.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
Miss, hier hebben we ongeveer 3 weken last gehad van zo'n soort hoest. Bij Ivan was 'ie ook even weg en is 'ie nu weer wat terug. Hij is heel hardnekkig, lijkt wel. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze wéér iets op heeft gepikt. Dat merken wij hier ook veel.
En ik denk vaak aan Senna als het over het lopen gaat! Ze liep al zo vroeg flinke afstanden. Ivan kan het ook wel, hoor, maar als hij moe is gaat het gewoon moeizamer. Als ik merk dat hij er zoveel moeite mee blijft hebben aan het einde van de dag ga ik het ritueel misschien wel veranderen. 's Ochtends gaat het lopen wel prima.
Ook hier hebben we in de koude periode vaak voor de gemakkelijke weg gekozen. Vooral m'n lief vindt het maar onhandig gedoe, het lopen. Voor hem hebben we nu een zitje achterop de fiets waar Ivan in kan. Het fietsen zelf levert Ivan geen lichaamsbeweging op, maar dan gaat hij het in ieder geval niet normaal vinden om overal maar de auto voor te pakken.
Het klinkt alsof je alle reden hebt om even bij de huisarts langs te gaan en advies in te winnen! Volgens mij ben je er zelf ook wel uit.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk ook niet aan kinkhoest, hoor. Anders had ik al bij de huisarts gestaan
Ik vind het echter wel erg naar, ze slaapt er slecht van en ik ben ook een beetje bang dat ze haar keel of longen beschadigt door te lang te veel en te heftig te hoesten. Ik vind het nu vooral heel naar dat het weer terug is, terwijl het eindelijk weg was. Het kan best het volgende verkoudheidsvirus zijn, maar het klinkt echt exact hetzelfde als vorige week.
Tsk, doe eens niet zo rationeel enzoquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je alle reden hebt om even bij de huisarts langs te gaan en advies in te winnen! Volgens mij ben je er zelf ook wel uit.
hahahaha dat doe ik vooral nu als we de bus moeten halen en er wordt bij ieder steentje stil gestaan.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:01 schreef debuurvrouw het volgende:
gister moest ik met middelste zoon schoenen kopen en gingen we naar de bioscoop. flinke einden lopen, en dat is nu natuurlijk geen probleem meer (buiten het feit dat het 'stom' is, enzo)
maar moest ik ineens weer denken aan de loopjes van eerder, en dat ze dan zo moehoehoe waren, en niet meer konden lopen. En dat ik dan bedacht had dat je vast nog wel kon rennen/huppelen/hinkelen.was je toch weer een paar meter verder
Nou ja, misschien een tip voor vermoeide peuters
Ik denk dat ik lui ben omdat ik met zoveel luie gewoontes ben opgegroeid. In gezinnen waarin veel bewogen wordt door de ouders bewegen de kinderen ook meer. De één blijft op zondag de hele dag thuis kneuteren in pyjama, de ander pakt de fiets en gaat erop uit. Ik ben tot het eerste geneigd maar vind dat ik meer van het tweede zou moeten hebben. Het is gezonder en je krijgt er energie van, ookal kan het als een groot obstakel voelen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:59 schreef Asyniur het volgende:
Je hebt wel gelijk dat lichaamsbeweging geen kwaad kan, maar waarom zou je je vermoeide kind nog eens 3 kwartier laten lopen wat dan zo moeizaam gaat?
Ik werk zelf 8 km van huis maar ik ga dat stuk niet fietsen omdat lichaamsbeweging goed is voor me. Daar ben ik na een werkdag gewoon te moe voor. Paar uurtjes later kan ik wel gaan sporten bijv.
Harry loopt ook prima, ook grotere afstanden (denk aan een kilometer of 2). Ik laat hem wel naar school lopen, maar ophalen doe ik voorlopig nog met de kinderwagen.
Het is toch niet zo dat Ivan op het kdv niks aan beweging doet?
We deden ook gekke loopjes. Daar vermaakte ik me erg mee. Maar van Ivan mag ik dat niet meer doen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:01 schreef debuurvrouw het volgende:
maar moest ik ineens weer denken aan de loopjes van eerder, en dat ze dan zo moehoehoe waren, en niet meer konden lopen. En dat ik dan bedacht had dat je vast nog wel kon rennen/huppelen/hinkelen.was je toch weer een paar meter verder
Nou ja, misschien een tip voor vermoeide peuters
hahahaha omg, dat je als pre-puber opgehaald wordt van school, DOOR JE MOEDER, de schaamte, hoe erg!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:11 schreef debuurvrouw het volgende:
oh, kan je m mooi vast desensibiliseren, voor later, als ie 12 is.
En ik denk dat ze er ook aan wennen, als je wél blijft lopen. het hoort er bij.
Ja, heb ik een keer geprobeerd. Bij de eerste kleine slok, gaf ze daadwerkelijk over en zei dat die vies wasquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:12 schreef simmu het volgende:
er is ook bisolvon voor kinderen dames, die's vanaf 2 jaar
In een Lada. Een groene. En dit die moeder het dan zo belachelijk vond dat je je schaamde, dat ze tot bijna óp het schoolplein reed om je daar toeterend uit te zwaaien.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahaha omg, dat je als pre-puber opgehaald wordt van school, DOOR JE MOEDER, de schaamte, hoe erg!
En dat ze dan ook nog haar beste performance van een Silly Walk weergeeft.![]()
hihi
hahahahahaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:18 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
In een Lada. Een groene. En dit die moeder het dan zo belachelijk vond dat je je schaamde, dat ze tot bijna óp het schoolplein reed om je daar toeterend uit te zwaaien.
Trauma's.
hahahhaaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:16 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, gewoon je aanwezigheid is al genoeg hoor. Ik informeer altijd even wat het gewenste gedrag is voor die dag en we ik krijg ook evaluatiegesprekken.![]()
maar vooralsnog ben ik best cool, voor een moeder.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:11 schreef debuurvrouw het volgende:
oh, kan je m mooi vast desensibiliseren, voor later, als ie 12 is.
Nou, ja, hier werd ik als nieuw, Rotterdams meisje in een gereformeerd Zeeuws dorp waarin het motto van de jeugd 'joe ken ik nie dus joe mag ik nie' was, al afschuwelijk gepest.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahahaha
mijn moeder deed dat soort dingen idd ook altijd expres. Zo van joh stel je niet aan, en dan nog een schepje er bovenop doen
ik heb er helemaal niets aan overgehouden, en ik heb ook niets tegen mn moeder eraan overgehouden, maar ik geloof toch niet dat ik het zelf zou doen, niet mijn humor ofzo.
druk druk druk zeg maarquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
Mefke, door je posting besef ik dat je eigenlijk niet zoveel over Driekus schrijft!Wat voor soort dingen zegt hij dan? Ik ben benieuwd!
Fijn om te horen dat het zo goed gaat met zijn ontwikkeling!
krijgt ze daar appelsap te drinken?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:22 schreef Ssserpente het volgende:
Lente heeft al twee weken diarree. Dwz, enkel op de dagen dat ze op het kdv zit. Afgelopen woensdagochtend (kdv) poepte ze daar 's ochtends normaal om 's middags twee waterdunne luiers te hebben. En gisteren (ook kdv) waren zelfs de twee extra rompers die ik had meegegeven niet voldoende.
En vandaag (thuis, extra dagje vrij) is er weer niks aan de hand.
Ik heb wel eens gehoord dat fruitsap, maar vooral appelsap grote boosdoener is van peuterdiarree; maar ik heb geen flauw idee over welke hoeveelheden dat dan gaat. Het zal wellicht ook verschillen per kind.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:25 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Sowieso sap, maar of het appelsap is, weet ik niet. Woensdag even vragen.
bron: http://www.ntvg.nl/public(...)-kinderen-0/volledigquote:Appelsap, zoals ook perensap, bevat meer fructose (plm. 60 gl) dan glucose (plm. 20 gl). De intestinale absorptiecapaciteit voor vrij fructose is bij de meeste mensen gering, tenzij gecombineerd met glucose (saccharose wordt dan ook onder vrijwel alle omstandigheden volledig geabsorbeerd).2 Bij kinderen kan een beker appelsap al een aanzienlijke stijging van de waterstofexcretie in de uitademingslucht geven, als uiting van onvolledige absorptie van fructose.3 Chronische diarree bij overigens gezonde kinderen (peuterdiarree) blijkt dan ook vaak samen te hangen met de consumptie van appelsap.34
bron: http://www.stolper.nl/2009/01/12/peuterdiarree/quote:Bij Jan is er van dit alles geen sprake. We noemen zijn probleem simpelweg peuterdiarree en we weten niet precies hoe het komt. Waarschijnlijk speelt de voeding een rol. Door de buikgriep is de darmwand wat beschadigd en is indertijd de diarree ontstaan. De moeder van Jan paste zijn dieet aan: lichtverteerbaar, vetarm en veel vocht. Dat dieet kan echter na de acute fase van de buikgriep juist het ontstaan van diarree bevorderen. Jan moet van haar veel drinken, met name appelsap. Van heldere appelsap is bekend dat het diarree kan veroorzaken doordat er voor kinderdarmpjes teveel fructose inzit vergeleken met de glucose. Er is ook troebele appelsap verkrijgbaar dat zonder verdere bewerking bereid is uit geperste appels. De vezels zitten er nog in en voorkomen diarree. Vezelrijk eten is belangrijk om het vocht vast te houden en de ontlasting volume te geven. Verder is het verstandig te zorgen voor voldoende vettoevoer, bijvoorbeeld door gebruik van volle melk en wat extra boter op de boterham.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:51 schreef Lijnloos het volgende:
Flesje appelsap en floep, daar is de poep
och, voortschrijdend inzicht enzo I guess? toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:19 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Raar eigenlijk dat je vroeger als kind dus echt alleen maar appelsap kreeg in het ziekenhuis...
Ja geen idee, maar het moet dan toen ook wel opgevallen zijn dat veel kindjes aan de diarree waren. Lijkt me nou niet direct wenselijk...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
och, voortschrijdend inzicht enzo I guess? toch?
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:21 schreef innepin het volgende:
Ik kom even binnenvallen
Heeft er hier iemand ervaring met verkleefde schaamlippen? Dat blijkt m'n mini te hebben. Google vertelt me van alles, voornamelijk geruststellend wel, maar zou wel graag ervaringen horen, want ik vind 't nog steeds heul eng klinken
Stel ik hier maar weer dezelfde vraagquote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat een kindje van de generatie Ivan/Willow er last van had. Hm, wie was het ook alweer. Misschien even in het peutertopic vragen? Er staat me bij dat het Lotte van Linda was.
De mijne wordt met de dag knapper ;-)quote:Op maandag 5 maart 2012 09:04 schreef Sorbootje het volgende:
Gefeliciteer VT. En Jij ook Leonieke!
Mijn peuter is ineens heel hard bezig met zindelijk worden
Nóg knapper?!quote:Op maandag 5 maart 2012 09:12 schreef Estrys het volgende:
[..]
De mijne wordt met de dag knapper ;-)
Gefeliciteerd Leonieke en Vrouwtje Theelepel!
Ja, dat is precies mijn gevoel! Wat fijn!quote:Op maandag 5 maart 2012 12:00 schreef MamaPurk het volgende:
Ik vond het zelf ook niet lastig, het voelde erg goed, er hangt daar een fijne sfeer en ik laat haar daar met een gerust hart achter!
Wat fijn zeg allemaal!!
Goed, zeg!quote:Op maandag 5 maart 2012 09:29 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau kwam vorige week ineens met het potje aanlopen. Maanden niet naar getaald. "Mama, ik wil op het potje" Zo gezegd zo gedaan. Ze deed meteen een plas en een klein drolletje en sindsdien gaat ze meerdere keren per dag. Soms heeft ze de volgorde van zaken nog niet helemaal door; poept ze eerst haar luier vol en gaat daarna op het potje, maar het gaat ineens hard!
quote:Op maandag 5 maart 2012 19:54 schreef Ssserpente het volgende:
Oh men, wat een mijlpaal hier.Ik heb zojuist een liedje van Lente geleerd. Ik had er nog nooit van gehoord en ze heeft het van voor tot eind voor me gezongen. Ze begon er zelf mee.
quote:Op maandag 5 maart 2012 21:53 schreef Troel het volgende:
En ik hoor mijn ouders nog steeds af en toe zeggen dat ik even biggig ben, wat ik vroeger zei als ik bezig was
Dat! Ik pieker me suf.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:05 schreef MamaPurk het volgende:
Je hebt er gewoon een hersenkraker in gegooid! Ik zit nu maar te denken en te denken en te denken...
quote:Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef Ssserpente het volgende:
O ja, Lente zei, toen ze nog nauwelijks kon praten, regelmatig 'boet!' Zomaar uit het niets altijd, als ze gewoon ergens naartoe liep bijvoorbeeld.
En we zijn er nog steeds niet achter wat het betekent. Als ik het nu tegen r zeg, wordt ze boos. 'Nee! Niet boet!' En toen ik laatst, terwijl ze in een goede bui was, vroeg: 'Wat is boet? Wijs eens aan?' Wees ze naar de zoutmolen en het kuipje boter.
Raadsel.
inmiddels is het hier zo dat wij nu sroenen zeggen en Elin schoenen.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:32 schreef Lijnloos het volgende:
Wickswat lijkt me dat vreselijk als ze zo over haar toeren is... Begrijpelijk dat je dan toch de speen teruggeeft hoor. Je hebt het in elk geval geprobeerd maar wellicht is de tijd gewoon nog niet rijp, heeft ze er toch meer steun aan dan je denkt. En als je haar overdag al speenloos hebt is dat al het halve gevecht denk ik. Wij hebben het speenbeleid ookde broekriem aangesnoerd, echt alleen nog in bed en als we naar huis gaan (in de auto) vanaf ht kdv. Het kostte een klein weekje strijd (gillen, huilen, slaan soms) maar nu smijt ze de spenen direct terug in bed als we haar eruit halen, zonder nog iets te hoeven vragen.
als we er aan toe zijn gaan we de volgende stap wel wagen, voor nu mag ze lekker lruken snachts
Oh grappige woordjes: oosje (olifant), tiets (fiets) en kosje (koffie) hoor ik mezelf ook weleens gebruikenmaar ik vind het ook zo cute... We gebruiken ook nog bijna dagelijks een woord wat ik als kind bedacht: Hiesje... Iemand een idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |