daar spreek je jezelf een beetje tegenquote:Het moet ook een beetje een fris dorp zijn met goede vooruitzichten qua leefbaarheid: wil niet over 6 jaar tussen dichtgetimmerde woningen leven.
Dorpen waar ik nu op focus: Winsum, Bedum maar heb ook enkele huizen gezien in bijvoorbeeld Hoogezand.
Suggesties?
Ik bedoel alleen dat als ik rondkijk naar huizen daar wel het een en ander tegenkom wat me aanspreekt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:49 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
daar spreek je jezelf een beetje tegen
als je tussen simpel tuig terecht wil komen moet je naar 1 van die drie plaatsen gaan
alleen in Winsum kun je in bepaalde buurten wel redelijk wonen
Haren lijkt mij het beste en dichtste bij
Bedum heeft op sommige plekken nog redelijk goede huizen maar veel hebben toch behoorlijk wat achterstallig onderhoud en de mensen zijn er vrij simpel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:51 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen dat als ik rondkijk naar huizen daar wel het een en ander tegenkom wat me aanspreekt.
Bedum en Winsum zijn redelijk grote plaatsen en behoorlijk dichtbij Groningen, dat leek me al een plus.
Verder weet ik niets welk gronings dorp dan ook, dus ben ik benieuwd naar de reacties
heeft Assen nog wel een toekomst dan?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Assen is een goed alternatief. Al is het uitgaansleven mocht je daarin geinteresseerd zijn erg saai. Wel relatief goedkoop wonen vergeleken met Groningen. Ligging aan de A28 is prima dus zo in Groningen.
Doe ik ook wel , maar het is geen must voor mij.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:04 schreef Catch22- het volgende:
Waarom wil je niet in de stad wonen?
Niet denken, is niet goed.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
heeft Assen nog wel een toekomst dan?
ik dacht juist dat dat ook ernstig aan het verpauperen was eigenlijk.
en Assen is zo'n dooie stad dat je denk ik net zo goed naar een omliggend dorpje kan gaan.
stukje minder overlast van de stad en toch beetje zelfde sfeertje lijkt me
Het idee is kopen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:
dat ligt erg aan je budget en of je gaat kopen of huren.
de enige wijk waar ik in assen zou willen wonen is de nieuwbouwwijk kloosterveen maar mss zit jij in een achterbuurt net zo op je gemak.
Mwah, het is een stad maar wel met een dorps karakter. Echt verpauperen zou ik niet zeggen, er wordt redelijk veel nieuwbouw gebouwd en de binnenstad (bijvoorbeeld het museum) wordt behoorlijk opgeknapt. Als je een wijk als Marsdijk of Kloosterveen pakt zit je prima, via beide wijken dicht bij de snelweg. Maar goed, ik heb er tot mijn 18e gewoond en op een gegeven moment had ik het wel gezien. Iemand die al werkt en een goedkope woning zoekt dichtbij Groningen kan ik het wel aanraden. Denk dat je dan toch de meeste tijd doorbrengt in Groningen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
heeft Assen nog wel een toekomst dan?
ik dacht juist dat dat ook ernstig aan het verpauperen was eigenlijk.
en Assen is zo'n dooie stad dat je denk ik net zo goed naar een omliggend dorpje kan gaan.
stukje minder overlast van de stad en toch beetje zelfde sfeertje lijkt me
In die wijk heb ik op funda al het een en ander bekeken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:55 schreef GrunnigsTrots het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)86-sibrandaheerd-24/
zoiets misschien?
ligt officieel wel in de stad maar is echt een buitenwijk.
je hebt er leuke winkeltjes, de stad is zowel met de auto als met OV en fiets goed bereikbaar en binnen 10 minuten fietsen zit je heerlijk tussen de weilanden.
bedum is met de auto 10-15 minuten rijden vanaf daar.
ondanks dat het in de stad is kun je daar wel die dorpse rust vinden zeg maar
Een familiebuurt als in een goede kant van de wijk en een wat minder goede kant.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:01 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
In die wijk heb ik op funda al het een en ander bekeken.
Het is wel echt een familiebuurt volgens mij?
Eigenlijk zoek ik meer een beetje gek huis, oud danwel nieuw, maar dat is in deze prijsklasse gewoon lastig..
Een tussenwoning heeft niet mijn voorkeur, hoek evt wel.
de minder goeie kant kun je alleen maar hopen dat je familie er nooit in de buurt komtquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:02 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Een familiebuurt als in een goede kant van de wijk en een wat minder goede kant.
Helaas heb ik niet de skills om een huis te verbouwen of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:42 schreef Iridal het volgende:
Wil je klussen? Of zoek je een kant en klaar huis?
Assen? Meen je dit serieus? Naast dat Assen veel aso's heeft achter het spoor is het 's nachts gewoon een dorp. Het heeft geen tankstation waar je snachts een pakje sigaretten kunt halen en de shoarma en dergelijke zijn er ook op belachelijke tijden dicht. Wel dingen die je zou verwachten van een stad als Assen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:37 schreef Iridal het volgende:
Assen!
Leuke stad/dorp, je zit zo op de snelweg en dus in Groningen. Goede treinverbinding als je met trein reist, niet al te duur als je wilt kopen (hell, je mag mijn huis zo kopen, centrum assen).
Nou goed:quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:58 schreef Iridal het volgende:
Er is een groot verschil tussen klussen en verbouwen....
Dan kun je zoiets laten doen? Genoeg mensen die op zaterdag willen helpen of een timmerman of loodgieter die op zaterdag wat bij wil verdienen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:33 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Nou goed:
Het standaard kluswerk dat bij een andere woning komt kijken lukt me prima, maar als ik een oud huis zou betrekken zou het door een vorige bewoner al gemoderniseerd moeten zijn. Zaken als een badkamer plaatsen e.d. kan ik niet en heb ik eerlijk gezegd ook geen tijd voor..
Uiteraard, maar ik heb op zich niet zo'n behoefte aan een 'project'woning.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dan kun je zoiets laten doen? Genoeg mensen die op zaterdag willen helpen of een timmerman of loodgieter die op zaterdag wat bij wil verdienen.
Begrijpelijk, verbouwen kun je al heel snel ook zat zijn. Ik geef je groot gelijkquote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:23 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik heb op zich niet zo'n behoefte aan een 'project'woning.
Een onderdeel vind ik wel te overzien bijvoorbeeld een keuken die gaar is of een badkamer die opnieuw gedaan moet worden, maar ik heb geen trek om met allerlei mannetjes een gang door een huis te maken om allerlei zaken aan te pakken
Het moet qua voorzieningen en onderhoud gewoon een bijdetijds huis zijn.
Groningen is iets omdat het een universiteit heeft en enorm veel studenten. Anders was het een soort Assen geweest ben ik bang.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:40 schreef Iridal het volgende:
Denk dat Groningen (als provincie) sowieso leegloopt op lange termijn.
Toekomst perspectief is daar niet zo heel erg positief, lees vandaag de cijfers in de kranten omtrent werkeloosheid e.d.
Provincie Groningen omschrijf ik als: je hebt de stad Groningen en verder niets.
En de stad Groningen vind ik persoonlijk ook niets, dus Groningen is niets
Als ik op internet lees over de toekomst van het platteland zijn de meningen wat verdeeld en lopen ook de prognoses in percentages krimp nogal uiteen.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:40 schreef Iridal het volgende:
Denk dat Groningen (als provincie) sowieso leegloopt op lange termijn.
Toekomst perspectief is daar niet zo heel erg positief, lees vandaag de cijfers in de kranten omtrent werkeloosheid e.d.
Provincie Groningen omschrijf ik als: je hebt de stad Groningen en verder niets.
En de stad Groningen vind ik persoonlijk ook niets, dus Groningen is niets
Zuidhorn is natuurlijk ook al voorbijgekomen bij mij, maar een collega van mij heeft er gewoon in een ver verleden en die heeft wel eens door laten schemeren dat het nogal een christelijk dorp is?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |