Goed plan, net als die minimum straffen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Straffen is achteraf gelul. Als de politie gewoon @random door iemand huis mag gaan als iemand anders wat zegt is het snel afgelopen met dit soort zaken.
Sarcasme, toch?quote:Op zondag 26 februari 2012 13:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Goed plan, net als die minimum straffen.
Gelukkig.quote:
Krijgen we de laf-kaart weer hoor. Schrijf je voor de Telegraaf ofzo?quote:Op zondag 26 februari 2012 11:37 schreef raptorix het volgende:
Wat een laffe hond moet je trouwens zijn om zoiets uit te halen.
Je oordeelt met meer kennis dan de politie toen had. Dat is lekker makkelijk...quote:Op zondag 26 februari 2012 15:04 schreef snakelady het volgende:
Dit is toch bizar, buren horen bij een man met een gewelddadig verleden naar vrouwen toe een vrouw jammeren en huilen en de politie gelooft die man vervolgens op zijn woord dat er niks aan de hand is?
Dit is echt nalatigheid van de politie, kan er niks anders van maken.
De politie is ook gebonden aan wetgeving. Gelukkig.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:04 schreef snakelady het volgende:
Dit is toch bizar, buren horen bij een man met een gewelddadig verleden naar vrouwen toe een vrouw jammeren en huilen en de politie gelooft die man vervolgens op zijn woord dat er niks aan de hand is?
Dit is echt nalatigheid van de politie, kan er niks anders van maken.
Jij gaat er vanuit dat de meeste mensen hun vrouw mishandelen?quote:Op zondag 26 februari 2012 15:30 schreef DS4 het volgende:
Ik zou de mensen die zoveel kritiek op de politie wel eens willen horen als de politie bij hen binnen valt en alles gaat doorzoeken op basis van een klacht van de buren...
Lijkt me niet dat hij dit beweerd...als je dat echt uit zijn post haalt, dan denk ik dat je een cursusje begrijpend lezen moet bestellen bij de LOI of zo.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:39 schreef Mercer het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat de meeste mensen hun vrouw mishandelen?
Ik neem aan dat als er een telefoontab was dat die man al onder controle stond, aangezien daar toch echt het een en andere aan vooraf gaat.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je oordeelt met meer kennis dan de politie toen had. Dat is lekker makkelijk...
Dat zullen ze idd niet doen, aangezien de vorige keer toen er in het bedrijf waar we boven wonen werd ingebroken mijn man eerst met de hond die we toen nog hadden naar binnen moest van de politie..quote:Op zondag 26 februari 2012 15:30 schreef DS4 het volgende:
Ik zou de mensen die zoveel kritiek op de politie wel eens willen horen als de politie bij hen binnen valt en alles gaat doorzoeken op basis van een klacht van de buren...
Jammer dat zelfs dat voor jou nog te hoog gegrepen is. Dat je de link niet kan leggen naar mijn post zegt genoeg.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:45 schreef Semisane het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat hij dit beweerd...als je dat echt uit zijn post haalt, dan denk ik dat je een cursusje begrijpend lezen moet bestellen bij de LOI of zo.
Wellicht, maar dan neemt niet weg dat wat jij vroeg bar weinig te doen had met de post/opmerking van DS4.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:49 schreef Mercer het volgende:
[..]
Jammer dat zelfs dat voor jou nog te hoog gegrepen is.
DS4 vraagt zich af hoe diegene die zo kritisch zijn op de politie zouden reageren als de politie een inval doet bij hun, na één enkele klacht.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:49 schreef Mercer het volgende:
[..]
Jammer dat zelfs dat voor jou nog te hoog gegrepen is. Dat je de link niet kan leggen naar mijn post zegt genoeg.
DS4 klaagt erover dat niet iedereen het zo fijn zou vinden als de politie zomaar even bij je over de vloer komt bij de eerste de beste klacht. Zou dat ook zo zijn bij iemand die al eerder zijn/ een vrouw heeft mishandeld? Nee, dan zouden we dat terecht vinden.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:54 schreef Semisane het volgende:
[..]
Wellicht, maar dan neemt niet weg dat wat jij vroeg bar weinig te doen had met de post/opmerking van DS4.
Nee, want dat is al enkele keren aangehaald in deze discussie. Ook bij iemand die eerder verdacht of zelfs veroordeeld is met betrekking tot mishandeling zou één enkele klacht niet genoeg moeten zijn voor een huiszoeking.quote:Op zondag 26 februari 2012 16:01 schreef Mercer het volgende:
[..]
DS4 klaagt erover dat niet iedereen het zo fijn zou vinden als de politie zomaar even bij je over de vloer komt bij de eerste de beste klacht. Zou dat ook zo zijn bij iemand die al eerder zijn/ een vrouw heeft mishandeld? Nee, dan zouden we dat terecht vinden.
Jij zou ze binnen laten...geweldig, maar voor degene die aangeeft dit niet te willen doen zou het niet moeten betekenen dat de politie dan maar te pas en te onpas een inval kan doen.quote:Op zondag 26 februari 2012 16:02 schreef snakelady het volgende:
Stel voor een man is zijn kinderen kwijtgeraakt omdat hij zijn kinderen sexueel misbruikte, vervolgens horen buren in kind in zijn huis jammeren en huilen.
Ze doen vervolgens melding bij de politie.
Dan is het toch ook niet meer dan normaal dat de politie even binnen gaat kijken? Waarom is dat anders als het om een vrouw gaat?
Is er niks aan de hand dan gaat de politie alsnog weg.
Stel voor hier zou de politie aan de deur staan omdat ze een melding hebben gekregen van het een of ander zou ik ze gewoon binnenlaten hoor en niet moeilijk doen, ik heb immers niks te verbergen, het zekere voor het onzekere nemen in dit soort zaken wat bij betreft, zeker als er sprake is van een verleden.
Maar het is toch bizar dat dat wel gebeurd als er sprake is van een vermoedelijke kleinschalige wietplantage?quote:Op zondag 26 februari 2012 16:04 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee, want dat is al enkele keren aangehaald in deze discussie. Ook bij iemand die eerder verdacht of zelfs veroordeeld is met betrekking tot mishandeling zou één enkele klacht niet genoeg moeten zijn voor een huiszoeking.
De politie hoort natuurlijk wel op de klacht te reageren en op onderzoek moeten gaan, als dat uitwijst dat de klacht gegrond is, dan heeft de politie niet alleen aanleiding, maar ook genoeg basis om over te gaan op een huiszoeking.
Wat dacht jij? Ik ga mijn rechten maar even te grabbel gooien op basis van emotie?
Hadden ze dat bevel dan maar op zijn minst aangevraagd, maar dat is ook niet gebeurd.quote:Op zondag 26 februari 2012 16:07 schreef Semisane het volgende:
[..]
Jij zou ze binnen laten...geweldig, maar voor degene die aangeeft dit niet te willen doen zou het niet moeten betekenen dat de politie dan maar te pas en te onpas een inval kan doen.
En nee de emotionele casus die je het topic ingooit maakt je argument niet sterker.
Als de politie na aanleiding van een klacht het idee heeft dat ze een huiszoeking moeten uitvoeren, dan staan ze in het recht om een bevel aan te vragen. Met dat bevel kan de bewoner ook niet weigeren.
Ik lees dan ook dat daar veel vooronderzoek aan vooraf is gegaan. Dan zal de politie ook wel genoeg redenen hebben gehad voor de inval niet?quote:Op zondag 26 februari 2012 16:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het is toch bizar dat dat wel gebeurd als er sprake is van een vermoedelijke kleinschalige wietplantage?
http://www.omroepbrabant.(...)e+wijk+Hambaken.aspx
Een tap zetten mag ook wat sneller dan een huiszoeking.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:45 schreef snakelady het volgende:
Ik neem aan dat als er een telefoontab was dat die man al onder controle stond, aangezien daar toch echt het een en andere aan vooraf gaat.
Twee jaar daarvoor...quote:Ook is zijn ex daar weggegaan wegens geweld (hebben de buren ook verteld mocht ze toen geen aangifte hebben gedaam)
Ze wisten gewoon niet wat er speelde. Nogmaals, dit soort meldingen komen vaak genoeg. Zeker bij woningen waar vreemde snuiters zitten. Soms zijn het die vreemde snuiters zelf die gillen.quote:Vervolgens bellen de buren de politie omdat ze een vrouw horen kreunen en schreeuwen.
Vertel mij eens wat de politie in dit geheel toen niet wist?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |