abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_327596
Okee ik denk dat vrijwel niemand het gesprek over een nieuwstopic laatst niet ontgaan is, daar stond het woord K*nkerlijer in en dat werd onder andere door zowel mij als anderen als kwetsend gezien.

LMK daarentegen drukte mijn neus vervolgens op een van mijn eigen topics op mn eigen forum waarbij ik het woord teringm*ngool gebruikte met de vraag of dat wel kon en dat heeft me eens goed aan het denken gezet. Ik zou dat woord dus ook niet meer zo snel gebruiken want het kan eigenlijk ook niet, mongolide mensen zijn ook mensen. Vervolgens kwamen we op het idee voor deze topic:

Welke scheldwoorden vind jij wel of niet kunnen? Welke gebruik je regelmatig en welk scheldwoord dat je kent zou je nooit in je mond durven nemen en waarom niet?

Komt er kort op neer: Met welke normen en waarden leef je? Hoe ben je opgevoed? Wat heb je in je leven meegemaakt waardoor je sommige scheldwoorden gewoon niet durft te gebruiken? Bij mij dus k*nker, bij een ander misschien iets heel anders.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 september 2000 @ 22:02:58 #2
862 Arcee
Look closer
pi_327613
Wat mij betreft kan ALLES. Ik zie schelden puur los van de letterlijke betekenis. Als ik godverdomme zeg, dan heb ik in het geheel niets religieus in gedachten. Schelden met ziektes doe ik minder. Ik zou er echter niet mee zitten. Teringdit of teringdat zeg ik nog wel 's afentoe geloof ik. Kanker eigenlijk nooit. Is best een hard woord wel. Maar om 'm nou niet te gebruiken? Ach, als scheldwoord gebruik ik het eigenlijk nooit.

Ik ben in ieder geval NOOIT gekwetst door een woord op zich. Alleen als het tegen me gebruikt wordt, maar nooit het woord zelf. Het zijn maar letters.

Trouwens, MHM, vind je het kunnen om te zeggen dat iemand maar zelfmoord moet plegen zodat we van die iemand af zijn?

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_327664
Ik denk dat het voor een deel afhangt van de situatie. Als je erg kwaad bent op iemand denk je niet na of je met een bepaald scheldwoord andere personen kwetst. Maar ik vind wel dat woorden zoals kanker of tering vaak erg snel worden gebruikt en dan vind ik het dus niet kunnen. En met een woord als klootzak o.i.d. bedoel je hetzelfde als kankerlijer maar kwets je er verder niemand mee.
Scheldwoorden met betrekking op de oorlog (iemand uitschelden voor nsb-er bijv.) vind ik dus ook echt niet kunnen.
Dus: ziekte en oorlog: nee
quote:
Trouwens, MHM, vind je het kunnen om te zeggen dat iemand maar zelfmoord moet plegen zodat we van die iemand af zijn?
* MuadDib heeft dat ooit een keer over iemand gezegd en is daar niet trots op

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 05-09-2000 22:47]

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_327685
Als iemand scheld met het woord kanker, dan vind ik dat persoonlijk zo dom staam en zo asociaal... het lijkt dan wel of ze meteen van een achterbuurt komen (wat ook vaak het geval is). Ik kende iemand die altijd schold met woorden als "tafelpoot", "kauwgom", "badmuts" etc...
Dat kon ik wel waarderen, hij scheld zonder anderen te kwetsen...
pi_327692
quote:
Op 05 september 2000 22:54 schreef Roché het volgende:
het lijkt dan wel of ze meteen van een achterbuurt komen (wat ook vaak het geval is).
Lijkt mij onzin.
pi_327697
quote:
Op 05 september 2000 22:54 schreef Roché het volgende:
Ik kende iemand die altijd schold met woorden als "tafelpoot", "kauwgom", "badmuts" etc...
Dat kon ik wel waarderen, hij scheld zonder anderen te kwetsen...
Maar als je iemand uitscheld ,heb je toch eigenlijk het doel om iemand te kwetsen
Als iemand mij "kauwgom" noemt doet dat me niks
maar bijv met tering mongool wel
bad to tha bone
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 september 2000 @ 23:04:05 #7
862 Arcee
Look closer
pi_327704
quote:
Op 05 september 2000 22:42 schreef MuadDib het volgende:
Maar ik vind wel dat woorden zoals kanker of tering vaak erg snel worden gebruikt en dan vind ik het dus niet kunnen. En met een woord als klootzak o.i.d. bedoel je hetzelfde als kankerlijer maar kwets je er verder niemand mee.
Ik gebruik ze dus ook maar zelden. Komt misschien ook omdat ik in het Noorden woon, waar aanzienlijk minder met ziektes gesmeten wordt dan in het Westen (vooral in 't Haags is het natuurlijk zeer gebruikelijk). Wist je trouwens dat Nederland één van de zeer weinige ('t enige misschien zelfs) land ter wereld is waar met ziektes gescholden wordt?
quote:
Ik kende iemand die altijd schold met woorden ls "tafelpoot", "kauwgom", "badmuts" etc...
Ik ook, laatst nog, ik kwam de kamer binnen en stootte m'n teen zeg! Ja, toen zei ik dus ook wel ff: "Godverdomme, klote tafelpoot!!" Maar goed, dat soort woorden luchten natuurlijk voor geen meter op. Zeker als ik alleen ben scheld ik echt alles wat los en vast zit als ik daar de behoefte aan heb.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_327712
quote:
Op 05 september 2000 23:04 schreef Arcee het volgende:
"Godverdomme, klote tafelpoot!!"
Maar 'godverdomme', kan dat eigenlijk wel? Ik vind van wel hoewel ik kan begrijpen dat daar ook mensen mee gekwetst worden. Dan toch alleen maar die tafelpoot.

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 05-09-2000 23:14]

dinsdag 5 september 2000 @ 23:29:09 #9
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_327741
Ik ben een vreselijk ongeleid projectiel als ik kwaad ben of gefrustreerd en scheld er dan ook op los en loop dan te vloeken en te tieren dor het huis.
Het vreemde is dat ik daar niet erg creatief in ben. Ik verval vaak in de "normale scheldwoorden" Ik gebruik wat gooi en smijtwerk van bepaalde "vleeswaren" en verdoem mijzelf herhaaldelijk. Extreme scheldwoorden waar ziektes en oorlog inkomen die gebruik ik nooit. En het rare is dat ik daar niet eens bij stilsta. Ik gebruik ze gewoon niet.
Waarschijnlijk is mijn opvoeding een stuk beter verlopen dan mijn ouders gedacht hadden. Want ik denk wel dat het te maken heeft met opvoeding en met normen en waarden die je meekrijgt. Wij zijn al generaties atheistisch en er werd bij ons thuis wat afgevloekt. Dat is dus aangeleerd gedrag. Maar een van de belangrijkste dingen die ons ook geleerd werd was om respect te tonen voor je medemens en daar ook proberen rekening mee te houden.
Zo probeer ik het schelden te beperken in de aanwezigheid van mensen die zich gekwetst zouden kunnen voelen en in de aanwezigheid van kinderen. In een ruzie scheld ik niet of nauwelijks, omdat het imo een teken van onmacht is, net zoals slaan.
Tevens zou ik een ander nooit iets toewensen wat mij zelf ook ooit zou kunnen overkomen. Maar dat is misschien een kwestie van bijgeloof.
  dinsdag 5 september 2000 @ 23:37:00 #10
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_327754
Ik zeg zelf zo vaak Godverdomme dat ik het niet meer bij kan houden. Ook standaard woordtjes als kut en klote komen er wel eens uit. Verder wil ik niet gaan. Ik ken nog een paar topics op feedback van vandaag waar woorden worden gebruikt die mij niet aanstaan. Zodra er iets met "kanker" gezegd wordt, zeg ik meestal iets terug van "Goh, toch jammer dat er zoveel mensen aan DOOD GAAN"...Dan zijn de mensjes die het zeggen meestal wel stil...

Voor de rest vind ik woorden om iets te benadrukken wel redelijk kunnen..."Kom ik toch GVD de Free Record Shop in lopen, zegt die sukkel <blahblah>..." Maar dat komt omdat ik dat woord zo vaak gebruik...Moet ik eens afleren

[edit]En ja, ik heb inderdaad een vreselijke hekel aan de Free Record Shop! Afzetters! Dat noemen ze Free [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door twi op 05-09-2000 23:42]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 september 2000 @ 23:56:15 #11
862 Arcee
Look closer
pi_327781
quote:
Op 05 september 2000 23:11 schreef MuadDib het volgende:
Maar 'godverdomme', kan dat eigenlijk wel? Ik vind van wel hoewel ik kan begrijpen dat daar ook mensen mee gekwetst worden. Dan toch alleen maar die tafelpoot.
Ik vind dat dat wel kan, zoals ik al had uitgelegd: Ik zie schelden puur los van de letterlijke betekenis. Als ik godverdomme zeg, dan heb ik in het geheel niets religieus in gedachten. En die tafelpoot zal ik sowieso nooit als vloekwoord gebruiken.

Ik kan me heel goed vinden in alles wat Zusje schreef. Ziektes en oorlog gebruik ik dus ook zelden, en daar stond ik ook niet zo bij stil. Ik gebruik ze gewoon niet. Ook scheld en vloek ik een stuk minder in gezelschap inderdaad. Ligt er aan natuurlijk, als je weet wat je aan elkaar hebt, dan doe ik 't wel (of juist niet).

Er zit trouwens natuurlijk ook een groot verschil tussen vloeken en schelden. Gewoon in je eentje een eind wegvloeken of iemand uitschelden zit een behoorlijk verschil in. In 't eerste geval ben ik een stuk ongenuanceerder dan in laatstgenoemde.

Oh, en over die ziektes. Ik gebruik ze zelf dus niet als scheldwooord, maar ik stoor me er dus niet aan als anderen dat wel doen. Ik stoor me dus nergens aan. Woorden op zich dus, die kwetsen me nooit.

pi_327922
quote:
Op 05 september 2000 22:02 schreef Arcee het volgende:
Wat mij betreft kan ALLES. Ik zie schelden puur los van de letterlijke betekenis. Als ik godverdomme zeg, dan heb ik in het geheel niets religieus in gedachten. Schelden met ziektes doe ik minder. Ik zou er echter niet mee zitten. Teringdit of teringdat zeg ik nog wel 's afentoe geloof ik. Kanker eigenlijk nooit. Is best een hard woord wel. Maar om 'm nou niet te gebruiken? Ach, als scheldwoord gebruik ik het eigenlijk nooit.

Ik ben in ieder geval NOOIT gekwetst door een woord op zich. Alleen als het tegen me gebruikt wordt, maar nooit het woord zelf. Het zijn maar letters.

Ligt eraan hoe de situatie is, als diegene bijvoorbeeld tegen mij zou zeggen dat die medelijden met de kinderen van mijn vriendin heeft en me al maandenlang met persoonlijke aanvallen bestookt en onze relatie uit elkaar probeert te drijven, een zogeheette homewrecker, dan wel. (Is maar gewoon een voorbeeld hoor, zoals je zelf al aanstipt)

Ieder ander persoon die respect heeft voor mij en op een normale manier kan uitschelden sta ik netter te woord.

Stel je dan ook nog eens voor dat ik het 2 uur lang goed zou proberen te maken (bij te leggen met die persoon) en ik er een chatlog van heb op verzoek, dat zou toch helemaal maf zijn he? Gewoon een voorbeeld hoor, op verzoek kan ik het voorbeeld op ICQ met je verder overleggen vind het zo'n reuze interessant onderwerp!!!!

pi_327953
Ik vind het allemaal maar onzin. Waarom toch die overdreven kracht termen. "HEEL ERG" komt naar mijn idee ook wel over hoor.
If things don't go right, turn left!
pi_328219
quote:
Op 06 september 2000 02:28 schreef Orthello het volgende:
Ik vind het allemaal maar onzin. Waarom toch die overdreven kracht termen. "HEEL ERG" komt naar mijn idee ook wel over hoor.
Die snap ik niet helemaal, dus als jij op je duim slaat met een hamer dan roep je:

"HEEL ERG!!!! HEEL ERG!!!!" ?

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 september 2000 @ 14:23:59 #15
862 Arcee
Look closer
pi_328385
quote:
Op 06 september 2000 02:04 schreef MiRRoRMaN het volgende:
(Is maar gewoon een voorbeeld hoor, zoals je zelf al aanstipt)
Precies, ik had inderdaad geen concrete ruzie in gedachten ofzo

Anyway, waar 't me om ging was je opmerking dat je niemand, ook Hoessein niet, kanker toewenst. Kan ik me iets bij voorstellen. Iemand toe wensen maar zelfmoord te plegen vind het echter van hetzelfde niveau.

quote:
Op 06 september 2000 12:13 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Die snap ik niet helemaal, dus als jij op je duim slaat met een hamer dan roep je:

heheh precies! Dan kun je nog beter 'tafelpoot' zeggen.
pi_328580
Ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 september 2000 @ 17:39:56 #17
862 Arcee
Look closer
pi_328585
pi_328597
quote:
Op 06 september 2000 14:23 schreef Arcee het volgende:
heheh precies! Dan kun je nog beter 'tafelpoot' zeggen.
Maar is 'tafelpoot' weer niet grievend voor de homosexuelen onder ons?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 september 2000 @ 18:02:47 #19
862 Arcee
Look closer
pi_328613
quote:
Op 06 september 2000 17:51 schreef MuadDib het volgende:
Maar is 'tafelpoot' weer niet grievend voor de homosexuelen onder ons?
Hoe moeten wij nou weten welke homosexuelen er onder jullie liggen en of 't grievend voor hun is?

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 06-09-2000 18:04]

pi_328661
Waarom moet er zelfs in DIT topic naar mij verwezen worden? Ik ben het ZO BEU, laat me toch eens met rust!
"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
pi_328668
quote:

Hahahahahaha
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 september 2000 @ 19:27:02 #22
862 Arcee
Look closer
pi_328707
quote:
Op 06 september 2000 18:31 schreef De Parasiet het volgende:
Waarom moet er zelfs in DIT topic naar mij verwezen worden? Ik ben het ZO BEU, laat me toch eens met rust!
Het is toch logisch als je zo prominent als jij op Fok! aanwezig bent dat er wel 's naar je verwezen wordt? Trouwens, daar ging het niet eens om. Het ging om de toon van een uitspraak van MHM in vergelijking tot een uitspraak die hij gister deed.
pi_328717
quote:
Op 06 september 2000 18:02 schreef Arcee het volgende:
Hoe moeten wij nou weten welke homosexuelen er onder jullie liggen en of 't grievend voor hun is?
Heb het even gevraagd aan de homofiele benedenbuurman en die had geen probleem met 'tafelpoot' als scheldwoord.
pi_328892
quote:
Op 06 september 2000 19:27 schreef Arcee het volgende:
Het is toch logisch als je zo prominent als jij op Fok! aanwezig bent dat er wel 's naar je verwezen wordt? Trouwens, daar ging het niet eens om. Het ging om de toon van een uitspraak van MHM in vergelijking tot een uitspraak die hij gister deed.
Het ging helemaal niet over de Parasiet, het was een voorbeeld dat ik en Arcee even heben aangestipt, als jij je aangesproken voelt dan spijt mij dat heel erg maar dit is een compleet ander onderwerp.

Ik moet trouwens zeggen dat ik "tafelpoot" wel een heel erg scheldwoord vind, het doet mij denken aan een homofiele meneer die teveel getafeld heeft. (teveel gegeten.)

Een beetje meer ontopic ik vind "Chips" over het algemeen ook erg cheesy klinken, wat vinden mensen eigenlijk van scheldwoorden die aangepast worden door de user? Zoals "Chips" "Potverdriedubbeltjes" of "driedubbelovergehaalde?" (Duizend bommen en granaten is trouwens wel grappig/zie kuifje.)

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 september 2000 @ 21:25:39 #25
862 Arcee
Look closer
pi_328907
quote:
Op 06 september 2000 21:18 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Een beetje meer ontopic ik vind "Chips" over het algemeen ook erg cheesy klinken, wat vinden mensen eigenlijk van scheldwoorden die aangepast worden door de user? Zoals "Chips" "Potverdriedubbeltjes" of "driedubbelovergehaalde?" (Duizend bommen en granaten is trouwens wel grappig/zie kuifje.)
Blèh, dat vind ik niks en het lucht sowieso niet op. "chips" vind ik al helemaal niks (als scheldwoord dan hè).

Wat ik ook zo'n waardeloos woord vind trouwens... BIPS. Dat is dan zogenaamd een vriendelijk woord voor KONT. Nou, ik vind bips wel 100 maal goorder klinken dan kont!!

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 06-09-2000 21:30]

pi_328955
POTJANDIKKIE
al bedoel ik dan niet dat Jan dik is, of is dat weer niet aardig tegenover Jan????

Ojeetje dan kan je ook weer gaan denken dat janny een lesbienne is (pot)
Ik zeg gewoon maar nix.

she-devil
pi_328990
Ik heb liever niet dat je vloekt met voormalig president Nixon.

Is een persoonlijke vriend van me nl.

[Dit bericht is gewijzigd door MiRRoRMaN op 06-09-2000 21:59]

pi_328992
quote:

Ik ga dan meestal naar mijn vriendin en roep F1!!! F1!!!!

Jezus man... Waar maken we ons eigenlijk druk om?? Om woorden zoals Kankerleider, tyfusleider, teringleider, aidsleider, gonnoroeleider, Hepatits C leider, Koortslipleider en dat soort dingen?? Als iemand dat zegt is het bedoelt om ontzettend kwetsend jegens dat persoon te zijn. Die denkt dan ECHT NIET na over "shit, ja,.. kanker he.. das best wel een erge ziekte ja,. Potverdorie,. dat mag ik niet zeggen want misschien lijdt de zus van zijn neefje en daar de broer van er wel aan."

Wees allemaal een beetje realistisch. Zorg er dan voor dat in de policy op FOK! een ban komt op krachttermen als dit want anders heeft zo'n postje van MHM van den Ende totaal geen effect...

pi_329005
ZFlash je reageert overdreven. Deze topic ging juist over wat de users wel en niet vinden kunnen, kennelijk vind jij dus dat alles kunt en daar dacht ik dus juist over na (vandaar deze topic.)

Waarom je mij dus ook v.d. Ende noemt snap ik echt geen dikke reet van want als je me een beetje zou kennen (kijk maar eens op mn site) dan zie je wat ik allemaal wel vind kunnen. Zolang het niemand kwetst vind ik het best maar maak me niet uit voor dominee want dat is gewoon dikke bullshit.

Bovenstaande plaatje zegt ook wel genoeg denk ik wat ik net tegelijkertijd met je postte.

[Dit bericht is gewijzigd door MiRRoRMaN op 06-09-2000 22:06]

pi_329020
quote:
Op 06 september 2000 22:02 schreef MiRRoRMaN het volgende:
ZFlash je reageert overdreven. Deze topic ging juist over wat jij wel en niet vindt kunnen, met je buitengewoon asociale post gevult met nodeloze scheldwoorden gaf je wel aan wat jij vond kunnen. Alles kennelijk dus.

Die domme nietszeggende flame naar mij toe was dus nergens voor nodig als je mijn vraag had gelezen. Kijk eens op mn site zou ik zeggen dan zie je wat allemaal ook kan en wat er nog meer stoer is naast schelden als een bootwerker.

Dus jij vat dit op als persoonlijke flame?? Allerminst beste kerel. Ik heb deze post zo denegrerend mogelijk verwoord omdat ik die hypocriete houdingen van sommigen hier compleet moe ben. Jullie doen nu net of sommige woorden niet kunnen terwijl jullie de afgelopen tijd de meest verwerpelijke kreten ten gehoren hebben gebracht op verschillende fora.

Hou nu eens op met moeilijk doen en ga gewoon gezellig met elkaar kletsen over leuke en boeiende onderwerpen want hier is NIEMAND op FOK! bij gebaat.

Ennu dat van van de Ende was gewoon een grapje - > Big Mother/ Brother.. snappie.. Mijn excuses als je dat als belediging opvat.

Redactie Frontpage woensdag 6 september 2000 @ 23:43:55 #31
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_329209
Ik vloek zelf heel veel. Ik zeg altijd GODVERDOMME!
Woorden met ziektes vind ik niet kunnen, zeker iets met 'kanker' erin verwerkt niet, daar mijn moeder aan de gevolgen daarvan is overleden.
Zelf vind ik het niet erg als men grappen maakt over dat ik zo'n klein plintkaboutertje ben, als ik maar wel grappen mag maken over kale mensen enzo. Zelf noem ik een collega van mij die dik is, en een kale kop heeft op een paar haren aan de zijkant na altijd 'Lambik', hij lijkt hier dan ook sprekend op

[Dit bericht is gewijzigd door Djeez op 06-09-2000 23:44]

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_329216
quote:
Op 06 september 2000 23:43 schreef Djeez het volgende:
Zelf noem ik een collega van mij die dik is, en een kale kop heeft op een paar haren aan de zijkant na altijd 'Lambik', hij lijkt hier dan ook sprekend op
Dan is het geen schelden maar gewoon eerlijk
  donderdag 7 september 2000 @ 00:00:23 #33
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_329237
Volgensmij is er een duidelijk onderscheid tussen schelden en vloeken. Schelden is gericht om iemand te kwetsen, vloeken doe je meer tegen jezelf.

Qua schelden bedien ik me vaak van standaard-woorden zoals 'klootzak', 'trut' etc. Soms wat origineels/krankzinnigs.

Als ik mensen echt wil raken ga ik een pijnlijk punt uit de personelijke levenssfeer treffen, zoals afkomst, ziektes, grove blunders, etc. Dat komt echter vrijwel nooit voor.

Vloeken is bij mij meestal 'godverdomme' of 'klotezooi'/'kutzooi'. In een christelijke omgeving gebruik ik soms 'jezus pedofiel', een zelf bedachte vloek.

Ik vloek vrij weinig, behalve als ik een ochtendhumeur heb (= veel te vroeg uit bed getrapt als ik in het weekend uit wil slapen, doordeweeks heb ik er nooit last van). Dat komt omdat ik dan iets heb van 'waarom ben ik met deze onzin bezig, ik wil terug naar m'n bed'. Dan moet je me een uur lang niks maken of je krijgt de huid vol gescholden.

Down[br]Under
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 september 2000 @ 00:22:42 #34
862 Arcee
Look closer
pi_329269
quote:
Op 05 september 2000 23:56 schreef Arcee het volgende:
Er zit trouwens natuurlijk ook een groot verschil tussen vloeken en schelden. Gewoon in je eentje een eind wegvloeken of iemand uitschelden zit een behoorlijk verschil in. In 't eerste geval ben ik een stuk ongenuanceerder dan in laatstgenoemde.
quote:
Op 07 september 2000 00:00 schreef MacBeth het volgende:
Volgensmij is er een duidelijk onderscheid tussen schelden en vloeken. Schelden is gericht om iemand te kwetsen, vloeken doe je meer tegen jezelf.
Daar zijn wij het over eens dus.
  donderdag 7 september 2000 @ 00:42:24 #35
3878 Vork
Manisch creatief
pi_329298
Ziektes zijn geen scheldwoorden. Neem het mensen ook erg kwalijk als je d'r mee beginnen te gooien alsof t niets is. Het is bij heel veel mensne zo'n automatische geworden om bijvoorbeeld voor alles was hun niert bevalt 'kanker' te zeggen... en dan vraagje waarom ze dat zeggen en dan moet ik me d'r niet mee bemoeien of me 'kankerbek' houden, of ik krijg wat ergere zinnen naar me kop gesmeten die ik niet hoef te gaan citeren denk ik, of ze hebben zelf nieteens door dat ze zoveel met ziektes lopen te smijten... Genoeg gezeken...
pi_329485
Dat is maar 1 woord ... Kanker.
DAAR valt NIET mee te spotten.
Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
pi_329494
quote:
Op 06 september 2000 22:11 schreef ZFLaSH het volgende:
Dus jij vat dit op als persoonlijke flame?? Allerminst beste kerel. Ik heb deze post zo denegrerend mogelijk verwoord omdat ik die hypocriete houdingen van sommigen hier compleet moe ben. Jullie doen nu net of sommige woorden niet kunnen terwijl jullie de afgelopen tijd de meest verwerpelijke kreten ten gehoren hebben gebracht op verschillende fora.

Hou nu eens op met moeilijk doen en ga gewoon gezellig met elkaar kletsen over leuke en boeiende onderwerpen want hier is NIEMAND op FOK! bij gebaat.

Ennu dat van van de Ende was gewoon een grapje - > Big Mother/ Brother.. snappie.. Mijn excuses als je dat als belediging opvat.

Nee inderdaad ik ben hem tegelijkertijd al weer een keer gaan lezen en jij las nog de oude versie (helaas) kijk maar naar de tijd datum etc heb hem allang veranderd, ik was nog een beetje opgefokt over een "ander probleem" wat hier speelt.

Sorry, ik zal me nog een beetje op de achtergrond moeten houden vrees ik totdat het is opgelost. Zie ook de "feedback/Harrie !!!" topic.

Ik vat hem dus, excuses nogmaals voor mn eerste felle reactie ik hoopte eerlijk gezegd dat ik op tijd was met die verandering.

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 september 2000 @ 11:08:16 #38
862 Arcee
Look closer
pi_329522
quote:
Op 07 september 2000 10:51 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Nee inderdaad ik ben hem tegelijkertijd al weer een keer gaan lezen en jij las nog de oude versie (helaas) kijk maar naar de tijd datum etc heb hem allang veranderd, ik was nog een beetje opgefokt over een "ander probleem" wat hier speelt.
Hmmm... wat heb je veranderd dan? Dat berichtje ziet er nu nog steeds behoorlijk opgefokt uit hoor..
pi_329665
quote:
Op 07 september 2000 11:08 schreef Arcee het volgende:
Hmmm... wat heb je veranderd dan? Dat berichtje ziet er nu nog steeds behoorlijk opgefokt uit hoor..
Gisteren mijn verstandskies laten trekken, toen dat berichtje geplaatst: Tsja dat wil wel.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 september 2000 @ 12:35:51 #40
862 Arcee
Look closer
pi_329707
quote:
Op 07 september 2000 12:21 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Gisteren mijn verstandskies laten trekken, toen dat berichtje geplaatst:
Jezus zeg, jij zit zelfs bij de tandarts nog te Internetten?
pi_330123
Mijn familie komt uit Rotterdam, en bij ons is schelden heel gebruikelijk. Maar dan sarcastisch en als je juist niet kwaad op elkaar bent, zo kan ik mijn moeder als we elkaar aan t pesten zijn best:'Rotterdamse stoephoer' noemen, terwijl als we ruzie hebben en ik zou haar 'trut' noemen, krijg ik een lel! Ook 'teringen' wij heel wat af...

Maar schelden voor het echt, dat doen wij thuis dus niet. Mijn vriend kan zijn biezen pakken als hij mij zou uitschelden.

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  donderdag 7 september 2000 @ 17:18:04 #42
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_330512
wat vind ik niet kunnen? Ach, eigenlijk scheld ik bijna nooit (ik kan het me iig niet herinneren), al vloek ik behoorlijk wat. maar ja, da's idd tegen jezelf.
1 Ding vind ik niet kunnen, dat is wat een automobilist een naar mij riep.Ik reed met mijn fiets een rotonde op, en had daar voorrang, maar dat was wat onduidelijk, de automobilist dacht dat híj voorrang had, en stopte net optijd, leunde uit zijn raampje en riep: "Jezus, HONDELUL!" Ik was nog nooit zo verbaast en verontwaardigd geweest, ben midden opstraat afgestapt, naar hem toe gelopen, en gevraagd "Pardon meneer, zie ik er uit als een hóndelul?"
Dat vond ik echt onzinnig, al weet ik niet precies waarom. Waarschijnlijk het feit dat mensen die associatie maken als ze mij zien ofzo..

Persoonlijk vind ik badmuts overigens wel een leuke!

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_330576
quote:
Op 07 september 2000 10:51 schreef MiRRoRMaN het volgende:

Sorry, ik zal me nog een beetje op de achtergrond moeten houden vrees ik totdat het is opgelost. Zie ook de "feedback/Harrie !!!" topic.

Ik vat hem dus, excuses nogmaals voor mn eerste felle reactie ik hoopte eerlijk gezegd dat ik op tijd was met die verandering.

Ik heb het gezien ja. Maakt niet uit joh. Ik weet wat jij bedoelt en ik hoop dat je ook begrijpt wat ik heb proberen te zeggen. En dat harrie topic heb ik voor de helft gelezen. Had ineens er geen zin meer in maar ik denk dat je dat wel kunt begrijpen.
pi_330654
Schelden met ziektes vind ik echt niet kunnen. Dat doe ik persoonlijk dan ook nooit. Je kunt mensen er mee kwetsen. Dat zal vast ook wel het geval zijn met "godverdomme", maar dat roep ik toch regelmatig. Dat vind ik gevoelsmatig toch wat anders.
Waar ik trouwens echt niet tegen kan is wanneer mensen zeggen "achterlijke mongool" wanneer je bijv. iets laat vallen, of struikelt oid. Of mensen die denken even een debiel na te doen en heel overdreven met hun armen gaan zwaaien en rare geluiden gaan maken. Dat vind ik echt hoogst irritant.
Waarschijnlijk zal dat wel door mijn achtergrond komen. Voor wie het nog niet weet, ik heb een verstandelijk gehandicapt pleegbroertje en pleegzusje. Mijn zusje heeft down syndroom (mongooltje dus).
Een tijdje geleden zat ik bij wat mensen thuis en riep er opeens 1: "ow, ik ken nog een goed mongolendansje" en ze stond op en ging heel achterlijk doen. Nou daar word ik dus echt ontzettend kwaad om!
pi_331259
Ik schold dus (zonder er echt bij na te denken) nog wel eens met mongool of debiel, niet echt super vaak maar wel vaker dan ik zelf dacht. Ben daar eens over na gaan denken na een topic van LMK. Ik vond k*nker laatst dus niet kunnen maar had er zelf geeneens een idee van dat ik zelf het woord mongool nog wel eens gebruikte.

Ik heb echter wel respect voor mongolide mensen en heb echt niks tegen ze. Ik ga er nu in het vervolg dus ook op letten. Vandaar ook dat ik dit topic had geopend, volgens mij weten veel mensen geeneens wat voor scheldwoorden ze gebruiken, best wel maf als je daar eens bij stil gaat staan.

Ik ben niet tegen vloeken of zo, want therapeutisch gezien lucht het enorm op, maar wat voor woorden gebruik je? En kan je daar mensen mee kwetsen openbaar?

Sjees een enorm diepgaande topic, misschien interessant voor de bond tegen vloeken. Ik vond dat altijd maar een maffe organisatie maar misschien bedoelen die hetzelfde wel denk eens na wat je allemaal roept als het eens tegenzit....

pi_331291
Sja, Hagenees hiero, dus dan weet je het wel: Ik vloek er soms flink op los en dan blijft geen woord ongerept en alle ziektes komen wel langs.
Kanker, Tering, Cholera, Tyfus, Eczeem, Pleuris, Pest, Aids, werkelijk alles komt er in voor in de meest maffe woordcombinaties zo. Ach, lees het groen gele boekje maar.

Ik weet dat veel mensen schelden met ziektes niet trekken, maar sja, waar ik ben opgegroeid (en Nee, dat was geen achterbuurt) is dat zo normaal als wat. Ik probeer er wel een beetje op te passen, dat ik niet iets met kanker zeg als ik met iemand ben wie net iemand daardoor is kwijtgeraakt, maar het is bij mij zo ingeburgerd dat ik er vaak niet eens aan denk en het al gezegd heb voordat me het te binnen schiet.

Woorden als Godverdomme gebruik ik niet vaak en als ik het gebruik, dan nooit alleen, dan volgt er altijd nog wel een ziekte of een hele rij woorden met ziektes.

Nu is dit wat ik hierboven beschrijf heel anders als wat je zou zeggen uit mijn posts. Daarin geen gescheld en ziektes die heen en weer vliegen etc. Dat komt dus doordat ik A: Altijd nadenk voordat ik post, kortom ik niet zomaar uit een impuls zo'n woord erin post (je moest eens weten hoe vaak ik een krachtterm weghaal met backspace alvorens op 'posten' te drukken' ) en B: omdat dit een forum is en je van de mensen hier hun familie/vriendensituatie niet kent en ook niet kan zien wat zo'n woord uitricht. Je zou het niet direct terug kunnen nemen of uitleggen, het kwaad is dan al geschied.

In die optiek lijkt gebruik van woorden als 'kankerlijer' en 'teringmongool' me op een forum dan ook niet gepast, of je moet een serieus topic willen over een bekende van je die lijdt aan kanker of zo. Maar als je die woorden in je spreektaal gebruikt, be my guest, werkelijk totaal geen probleem mee.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_334854
double trouble..

[Dit bericht is gewijzigd door Hawkwind op 11-09-2000 15:55]

Ik ben online
pi_334928
quote:
Op 11 september 2000 15:22 schreef Hawkwind het volgende:
Teringmongool, die is errug he!!, da's dubbelop

P.S. Ik vind fok wel een lekker scheldwoord, moet je hem even flink aandikken op de f en de o, moet je eens doen... is lekker
Hij is trouwens multiuser, soms moet er you achter

Ik ben online
  dinsdag 12 september 2000 @ 23:36:28 #49
4368 MadJack
freak of nature
pi_338435
quote:
Op 06 september 2000 21:25 schreef Arcee het volgende:
Blèh, dat vind ik niks en het lucht sowieso niet op. "chips" vind ik al helemaal niks (als scheldwoord dan hè).

Wat ik ook zo'n waardeloos woord vind trouwens... BIPS. Dat is dan zogenaamd een vriendelijk woord voor KONT. Nou, ik vind bips wel 100 maal goorder klinken dan kont!!

"Ik begrijp d'r geen bips van!" Nee, dat slaat inderdaad als kut op dirk
"When you dig up God's little acre, you lose all peace of mind, you stare into the distance, looking for a sign. But that sign it never comes babe, your wishes won't come true. You keep praying for the rain while the sun beats down on you."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 september 2000 @ 10:39:32 #50
862 Arcee
Look closer
pi_346837
Pieter Van Den Hoogenband's reactie net op zijn gouden medaille:

"Téring Jantje!"

Mag dat?

pi_348294
quote:
Ik begrijp d'r geen bips van!" Nee, dat slaat inderdaad als kut op dirk
Dit is toch nog aardig kwetsend voor mensen die Dirk heten. ik stel dus voor om voortaan te typen
Ik begrijp d'r geen bips van!" Nee, dat slaat inderdaad als vrouwenplasser op meneer D."

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2000 @ 00:51:12 #52
862 Arcee
Look closer
pi_348328
quote:
Op 19 september 2000 00:33 schreef Sakura het volgende:
Ik begrijp d'r geen bips van!" Nee, dat slaat inderdaad als vrouwenplasser op meneer D."
Vrouwenplasser..... blèh, dat klinkt net zo onsmakelijk als bips!
  maandag 25 september 2000 @ 01:38:22 #53
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_359120
Om weer even on-topic te geraken:

¡largate de aqui, pendejo!
schijnt in Mexico niet te kunnen

zaterdag 8 februari 2003 @ 02:24:00 #54
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_8344943
Bepaalde racistische scheldwoorden vind ik niet kunnen, maar andere dan weer wel
Welke ik leuk vind:stinkjood, schapenhoeder, nootjesraper, rijstplukker, chimpansee
Welke ik niet vind kunnen:
schapenverkrachter
apenverkrachter
pi_8345211
Mensen Mensen, zeg gewoon wat jij denkt dat t beste is.

Dit is maar t leven hoor... mensen nemen t leven veel te serieus

zaterdag 8 februari 2003 @ 03:41:41 #56
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_8345644
Waar ík niet tegen kan is alles met verkrachten, omdat ik meerdere malen bij verschillende mensen die mij zeer dierbaar zijn de gevolgen mee heb gemaakt, en nog steeds meemaak en blijf meemaken. Mij valt bijvoorbeeld ook op dat in ondertiteling op tv dat woord vaak gebruikt wordt voor een vertaling van bijv. iemand die iets kapot maakt. Bij mij komt dat hard aan, omdat dat in mijn leven een grote rol speeld. Mijn dag is dan verpest.. een ander leest er overheen.
Kanker komt ook hard aan, omdat in november 2002 mijn opa aan lever kanker is overleden.
Moordenaar, of iets in de trént van "ik schiet je kapot" komt bij mij ook hard aan, omdat een goeie vriend van mij een paar jaar geleden voor m'n ogen is dood geschoten.
En zo kan ik wel ff doorgaan...
Wat voor de een nix lijkt is voor de ander een wereld probleem...
Een stom woord om mee te schelden zou bijv. "Chocoladekerstkransje" zijn.. Maar als ik op me duim sla en CHOCOLADEKERSTKRANSJE!! schreeuw en jij hebt meegemaakt dan iemand een chocoladekerstkransje gooide en zo in het oog van iemand kwam die jou dierbaar is en daardoor z'n oog kwijt is of erger dan komt dat hard aan. Voor mij niet.
Alles wat je zegt kan mensen kwetsen... hoe idioot t woord ook is, het ligt dus gewoon aan je sociaal inzicht wat je wel en niet gebruikt.

Ikzelf scheld iemand eigenlijk zelden uit, soms op de weg wel maar dan meer in mijn auto zelf maar dat blijft wel bij klootzak of trut.. kutwijf ook nog wel...
Vloeken is ook het "normale" als GVD en kut, klote enzo...
Maar je kunt het "kwetsend vloeken" toch nooit uitroeien, omdat het voor iedereen anders is.
En niet vloeken is ook weer zo

(ik hoop dat me verhaal te volgen is )

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 03:54:27 #57
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_8345715
alles kan en alles mag.
het is maar een woord, trek het je niet aan.
pi_8345826
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 03:54 schreef succubus het volgende:
alles kan en alles mag.
het is maar een woord, trek het je niet aan.
p'cies... alles kan en mag...
dus als ik kankerlijer, of kankuhmongool wil gebruiken als i kwaad ben... dan mag dat toch? what's the big deal?
......
  zaterdag 8 februari 2003 @ 05:15:04 #59
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_8345987
quote:
Op woensdag 6 september 2000 17:51 schreef MuadDib het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 september 2000 14:23 schreef Arcee het volgende:
heheh precies! Dan kun je nog beter 'tafelpoot' zeggen.<HR></BLOCKQUOTE>Maar is 'tafelpoot' weer niet grievend voor de homosexuelen onder ons?

ik scheld met alles wat los en vast zit eik.

verder hebik wel ens een programma op het jeugdjournaal ofzo gezien waar kinderen werd geleer om ipv godverpleures kankerleier te zeggen: appeltaart, wc bril. enz/

dat heeft toch helemaal geen nut? dat lucht toch niet op?
ik zegwel eens dingen mensen, dat willen jullie nie weten.
zo wens ik meerdere malen mensen gewoon hardstikke dood en dan op de meest vreselijke manieren.
bijvoorbeeld: als je dat doet dan ram ik een pijp in je rug, verbrijzel ik je knietjes terwijl je staat af te fikken en daarna blus ik je met alcohol.

pi_8346006
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 05:15 schreef speedfreakssj het volgende:

[een geweldige hoop blahblah shit/]

Ga heen en plant voort. .
  zaterdag 8 februari 2003 @ 05:28:04 #61
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_8346010
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 05:21 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ga heen en plant voort. .

datvan dat jeugdjournaal is toch echt waar.

en dat van die doodsverwensingen doe ik alleen als mensen me echt tot het uiterste drijven.tegen onbekenden ben ik altijd heel aardig.

verder noem ik mijn vriendin ook wel eens Danny, nietzman of Yvonne.
op de een of andere manier vind ze dat niet leuk.

verder vind ik dingen als:
ik kom GVD die kutFRS binnenlopen en dan staat daar een k=tm=ng==l wat zich t=r=ngverkoper noemt. ba blah blah/
DAT vind ik dan weer echt Whigger taal.
van die taal die je gewoon NIET zegt alleen al omdat je dan zo vreselijk zielig overkomt.
verder heb ik wel een hekel aan Whiggers.
van die overdreven gastjes bedoel ik dan.
mensen als Thijs Bosma.
kan het plaatje effe niet vinden.

zaterdag 8 februari 2003 @ 12:03:35 #62
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_8347489
alles kan en mag.
oorlogen, ziektes, prive aangelegenheden, afkomst, burgerlijke stand, uiterlijk, innerlijk, familie, vrienden, handicaps, noem het op en ik gebruik het,
Alleen tegen WIE ik het gebruik let ik wel op.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_8348080
ik vind dat alles kan, je kunt geen uitzonderingen gaan maken, wat voor één iemand grappig is, is voor de ander kwetsend, mensen moeten gewoon niet te overgevoelig reageren op zaken.
pi_8348089
Twankie, die kan dus helemaal niet
Dat zegt een gozer bij ons uit de klas dus altijd
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 20:49 schreef Tha_Godfather het volgende:
twankie
  zaterdag 8 februari 2003 @ 15:03:28 #65
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_8349823
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 12:59 schreef EdSchouten het volgende:
Twankie, die kan dus helemaal niet
Dat zegt een gozer bij ons uit de klas dus altijd
[..]
wat de fuck is een twankie?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_8350137
Als ik echt kwaad ben scheld ik met alles wat los en vast zit
Behalve als ik weet dat iemand door omstandigheden een hekel heeft aan een bepaald woord. Of ze moeten echt te ver zijn gegaan en dan scheld ik daar ook echt wel mee, maar dan zijn ze dus way te ver gegaan....
pi_8351185
Ik denk dat je sowieso geen scheldwoorden moet gebruiken, voegt meestal weinig extra waarde toe .
  zaterdag 8 februari 2003 @ 16:41:28 #68
40680 I.R.Fox
Toeval is logisch.
pi_8351219
GEZALLICH!!!
"Originaliteit wordt verheven als een ware kunst; echter de onderschatte ware kunst is die van de imitatie." [i]Harry Mulisch[/i]
pi_8352264
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:03 schreef Piro het volgende:
wat de fuck is een twankie?
Weet ik niet, maar hij zegt dat altijd! Jij twankie!
pi_8352467
Ik vind alles kunnen hoor, men gaat zijn gang maar.

Scheldwoorden gebruik je immers als je communicatief niet zo vaardig bent, dus je beledigd enkel jezelf ermee.

Biggest idol fan? That's me!
pi_8353349
Soepkip kan wel vind ik.
pi_8353362
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 19:06 schreef Sphere het volgende:
Soepkip kan wel vind ik.
Yep, dat zeggen mijn shmoopies ook wel eens tegen elkaar.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_8354400
Mijn hemel een oud topic van Meerhoerman. . .

. Gezallich .

pi_8355837
Eigenlijk ben ik tegen elk scheldwoord tegen mensen.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 23:50:32 #75
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_8359219
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 18:04 schreef Idols-fanaat het volgende:
Ik vind alles kunnen hoor, men gaat zijn gang maar.

Scheldwoorden gebruik je immers als je communicatief niet zo vaardig bent, dus je beledigd enkel jezelf ermee.

Niet zo schijnheilig jij, heb jij nog nooit gevloekt?
pi_8361466
meestal zijn t juist de scheldwoorden niet die pijn doen,...denk ik!? Bedoel je kan iemand klootzak noemen maar bv iemand echt pakken door iest over zijn/haar gewicht/kleding te zeggen en bijv, in een groep is ook stuk erger!

Tja eigelijk kan alles wel maar bijv kanker dit ofzo tegen iemand waarvan je weet dat ze ouders zo iets hebben kan echt niet!!

Chocoladekerstkransje! die houden we erin!!!

pi_8374276
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 23:50 schreef Piro het volgende:

[..]

Niet zo schijnheilig jij, heb jij nog nooit gevloekt?

Wat nou, godverdomme! Schijnheilig???

Heb ik gezegd da'k nooit scheld dan?

Biggest idol fan? That's me!
pi_8431244
FLAPDROL...............gebruik dat woord zelf regelmatig en vind ik wel kunnen. Toch?
  woensdag 12 februari 2003 @ 11:26:20 #79
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_8431438
Ik gebruik de laatste tijd consequent het woord "Nazi" om mee te schelden. Werkt prima.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_8431660
Als ik kwaad op iets ben , zeg ik meestal "HOERENDING"
Lambo of Rekt
  woensdag 12 februari 2003 @ 12:03:49 #81
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_8432190
Zal me EIGEN redenatie die vast weer niet door het gros geaccepteert wordt even neerzetten:

Ik vind dat ALLE scheldwoorden mogen. Geen gezeik en gezeur, als iemand graag scheld met rassen en afkomsten en geloven en ziektes, be my guest. De bond tegen het vloeken probeert gewoon wat moois van de mens af te pakken...
Waarom?
Omdat ik zelf een aantal scheldwoorden nooit zou gebruiken, dat zegt dus wat over mij. Als ik iemand keihard k*ker dit en k*ker dat hoor roepen kan ik ze niveau inschatten en weet'k dat ik nooit op vriendschappelijke wijzen met deze persoon kan omgaan. Dus kan ik hem preventief mijden. Iemand die bijv met geloof scheld.. dan weet ik ook hoelaat het is, met hem kan ik dan mijn meningen delen. Maar een ander zal deze persoon direct mijden. Dus het is een prachtig meet middel. Soort lok-roep van de mens waarmee je direct ze niveau, geschiedenis en kennis kan beoordelen.

Je leeft maar één keer...
pi_8432214
ik vind ''kanker'' niet kunnen
pi_8432266
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 12:05 schreef FlyingFox het volgende:
ik vind ''kanker'' niet kunnen
Tyfus en Tering wel?
Lambo of Rekt
  woensdag 12 februari 2003 @ 12:28:29 #84
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_8432697
Ik heb nooit begrepen dat mensen er moeilijk over doen als iemand iets roept, "omdat mijn ... eraan averleden is".
Ja, tuurlijk...
Als dat niet was gebeurd had het dus geen erg woord geweest?
Mijn hond is overleden aan kanker, mijn opa aan griep, mijn oom aan alcohol en ... wat en? Nou en?
Ikzelf zeg graag "dropstaaf" als vriendelijke verwensing (als iemand lomp doet)
"Kriebelziekte" begint er de laatste tijd bij mij ook wel in te komen (lang verhaal, zoek maar eens op wat het is).
En als ik ECHT kwaad ben (hamer op mijn ...) dan grom ik eigenlijk meer dan dat ik iets uitspreek.
"Gggrrmmmffttjjj nnnn ng ng"
Achterin je strot (nee, niet keel, je hebt toch geen keelhoofd?) kracht zetten lucht wel op, ja.
Kunst zonder trein.
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:23:16 #85
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_8443128
Ik heb over het algemeen geen bezwaar tegen schelden/vloeken als je bijv. je kleine teentje stoot tegen de deur ofzo. Je flapt dat tenslotte meestal per inpuls eruit op zo'n moment.

Maar wat ik niet nodig vind, is dat sommige pubers geen zin kunnen uitspreken zonder kanker, tering, tyfus of een ander vloek-/scheldwoord erin te gooien.
Tenminste ik heb het tot nu toe alleen nog maar bij sommige pubers zo'n taalgebruik gehoord.
Bijvoorbeeld "Deze kanker diskman speelt mijn kanker gedownloadde mp3 muziekjes niet af kankerding". En dat ook gewoon tijdens 'normale' gesprekken.

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:25:39 #86
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8443181
Kutwijf moesten ze eens verbieden
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_13160176
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:26 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik gebruik de laatste tijd consequent het woord "Nazi" om mee te schelden. Werkt prima.
dat zou ik geloof ik niet uit mijn strot kunnen krijgen...
ik zeg ook nooit tyfus of zo, en ook nooit godverdomme
ben veels te lief
Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
pi_13163411
Woorden met 'kanker' erin vind ik niet kunnen. Dit heeft te maken met persoonlijke ervaringen.
Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
  zondag 14 september 2003 @ 18:24:48 #89
55900 GM
vind ik dan toch
pi_13163503
Krachttermen met ziekten erin vind ik absoluut niet kunnen. Ik vind het ook niet getuigen van eruditie en fatsoen...

Een vloek vind ik ook niet kunnen, daar kun je mensen eveneens enorm mee kwetsen.

Sowieso vind ik schelden een uiting van een uiterst beperkte kijk op de wereld en ik vind het zeker niet getuigen van intelligentie.

"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_13170469
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:37 schreef EggsTC het volgende:
Als ik kwaad op iets ben , zeg ik meestal "HOERENDING"
hahahaha....dat zeg ik ook....soms hoerenjong, takkerrrrhoeah....en ook wel eens kankahhoeah....zoals haagse harry...maar dan moet ik eigenlijk alleen maar lachen....

GVD zeg ik nooit, dat vind ik niet kunnen...en ik stoor me er ook aan...tis niet nodig...mongool, (rand)debiel, idioot, biatch...dat meestal...wel

flikker, homo ook niet echt meer zo vaak....kut en shit wel heel vaak.

Maar goed...scheelt ook denk ik wel omdat ik niet meer met bepaalde mensen omga, dan scheldt je autom. ook een stuk minder.

Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  zondag 14 september 2003 @ 23:34:04 #91
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_13171280
Het scheldwoord wat ik vaak gebruik is: Achterlijke gladiool... Vraag me niet hoe ik erop ben gekomen, maar sinds ± 3 jaar is dit hét woord waarmee ik "scheld"
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  zondag 14 september 2003 @ 23:37:48 #92
66379 tribianni
(-n + b) Dr. Drake Ramore
pi_13171384
Alle scheld woorden met kanker erin en verwijzingen naar etnische minderheden (ahum) kunnen naar mijn mening NIET.
YES! GESLAAGD!!!
pi_13192523
quote:
Op zondag 14 september 2003 23:37 schreef tribianni het volgende:
Alle scheld woorden met kanker erin en verwijzingen naar etnische minderheden (ahum) kunnen naar mijn mening NIET.
mee eens maar je vergeet de andere ziektes nog
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  maandag 15 september 2003 @ 21:39:52 #94
60648 G-Eye-S
Cheiz a.k.a Gijs
pi_13192598
Uit de baarmoeder gerukt kut kind, die vind ik wel leuk..
Drink niet alleen, maar drink met je maten!
  maandag 15 september 2003 @ 21:40:58 #95
60648 G-Eye-S
Cheiz a.k.a Gijs
pi_13192645
Maar ja, daar gaat het niet om.. Maar ik vind ziektes niet kunnen, met name kanker.
Drink niet alleen, maar drink met je maten!
  donderdag 18 september 2003 @ 16:48:32 #96
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_13267278
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:25 schreef M.ALTA het volgende:
Kutwijf moesten ze eens verbieden
Vind ik ook...
Maar dan wel ALLE kutwijven, hé.
Kunst zonder trein.
pi_13269468
alles kan alles mag, op school wordik ook wel eens raar aangekeken als ik iemand vriendschappelijk uitscheld voor gore joodsse kankerneger (terwijl ik niks tegen vieze, joodse, aan kanker lijdende of negroide mensen heb). MAarja, dat kan ik ook wel begrijpen hahaha.
pi_13270440
soms als ik echt boos en dood moe ben van gezeik dan kan ik zeggen: vermoeiend wijf, trut, donder maar op, oprotten, kleuter, domme druiloor

dit is niet echt kwetsend vind ik.. niet zoals hoer, slet, teef, kanker op, zielige snol, dom etc..

pi_13277122
eeeh mijn scheldwoord:

Hobbyhoer!

"He gozer hoe gaat het met je hobbyhoer"
"Vieze hobbyhoer"

Werkt gegarandeerd

pi_13277689
Ligt eraan tegen wie je het gebruikt. De enige persoon die ik 'homo' of 'flikker' noem als scheldwoord ís openlijk homo. Verder noem ik mensen 'eikel', 'sukkel', '(bad)muts' oid. Niets ergs eigenlijk.

Schelden met ziektes is onaanvaardbaar, net als 'gore rotflikker' ofzo. Ik ben eigenlijk alleen voor 'lieve' scheldwoorden. Alleen als je zeker weet dat de ander het zich niet aantrekt kan het. Mijn vriendje en ik houden regelmatig scheldwedstrijdjes en dan kan wel alles

Mon 'en!
pi_13277893
ik vind in principe dat alles moet kunnen.

alleen hoorde ik laatst een amerikaan iemand voor 'nazi' uitschelden. daar schrok ik toch wel van, maar dat bleek in amerika heel normaal te zijn.
ik denk niet dat dat in europa ooit breed geaccepteerd zou worden, dat ligt té gevoelig...

pi_13278459
Kanker als scheldwoord vermijden maar zelf wel vrolijk vragen of 'je je tering smoel wilt houden kutmongool, niet spotten met kanker'. Dat is hypocriet, scheld niet of accepteer dat er mensen zijn met kanker schelden. Maar niet zelf met de ergste ziektes en aandoeningen schelden, maar boos worden zodra het woord kanker voorbij komt. Wat opzich niet erger is dan een ziekte als tering of tyfus, waar dikwijs niks over word gezegd. Ook over het veelgebruikte woord 'pest' word niks gezegd, gek terwijl toch half europa er aan onder is gegaan.
Als je zo tegen het woord kanker bent, scheld dan zelf ook niet met andere ziektes, wees consequent.
Ikzelf scheld er niet mee, maar zal ook zeker niet opeens op de bres springen als iemand het wel gebruikt. Boeit me niet, net of je iemand tering, kanker of tyfus toewenst als je het woord gebruikt. Je wenst ook niet dat iemand een wandelende leuter word als je m een lul noemt.
Van mij kan wel elk scheldwoord door de beugel, scheldwoord in gradaties verdelen met de meest dodelijk ziekte in het taboe gedeelte is gewoon debiel.
Alleen je moet het wel respecteren als iemand gewoon niet wil dat je dat soort woorden gebruikt, zolang die persoon maar niet hypocriet bezig is en het zelf wel gebruikt in andere vormen.
Enige reden waarom mensen geen kanker willen horen is omdat de meeste mensen wel een geval hebben meegemaakt, ja en een ver van je bed geval als pest of tyfus mag wel, ja daaaag
Ik heb ook twee gevallen van kanker meegemaakt, maar zoals ik al zei, door het te zeggen wens je het niemand toe, het is hoogstens een beetje disrespectvol. Maar dat is zeggen van pest, tyfus en tering ook, geen verschil dus.
Ikzelf scheld er niet mee omdat ik geen lekker scheldwoord vind (lekker macaber maar tis wel zo ) maar zeuren als iemand het gebruikt, nee.

En iets als godverdomme is weer een geval appart, ik zie hier ook geen rede waarom ik het niet bij een christen zou mogen zeggen. Het woord heeft verder absoluut nul komma nul betekenis voor mij, in zijn ogen vervloek ik mezelf. Nou ja lekker boeiend, hij hoeft zich niet beledigd te voelen, mijn probleem.

pi_13279873
Van mijn part mag iedereen schelden wat die wil. Ik hoor regelmatig de ergste dingen op mijn werk maar het boeit me weinig verder. Zelf probeer ik niet te vloeken met godver(domme) dit omdat ik christelijk ben en dat dan toch niet echt netjes is.

Zelf gebruik ik meestal tering of flikker. Het woord kanker als scheldwoord probeer ik zo veel mogelijk weg te drukken omdat dit toch in nederland een veel voorkomende ziekte is. Waarom ik wel tering zeg ? Omdat ik nauwlijks dingen hoor over deze ziekte. Het is vast even erg als kanker, maar ik hoor er nooit wat over.

vrijdag 19 september 2003 @ 17:09:59 #104
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_13293410
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 05:28 schreef speedfreakssj het volgende:
verder noem ik mijn vriendin ook wel eens Danny, nietzman of Yvonne.
op de een of andere manier vind ze dat niet leuk.
Nee, logisch. Om die trol aan dat te herinneren.

Jesus, wat ben jij, een sadist?

Ik ga naar huis.
  vrijdag 19 september 2003 @ 17:11:13 #105
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_13293442
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:09 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nee, logisch. Om die trol aan dat te herinneren.

Jesus, wat ben jij, een sadist?

Vriendin?
Dat gedrocht was een vrouw?

pi_13295739
Ik vind het schelwoord kanker volledig acceptabel hoor. Het is in NL immers al redelijk ingeburgerd, bijna iedereen gebruikt het weleens m.i.
Bovendien zegt de dikke van dale als betekenis voor het woord kanker oa. ook het volgende: "grof scheldwoord". Het is idd. een grof scheldwoord, maar vindt het wel kunnen, vindt dat altijd zo'n gezeur dat je dat niet mag zeggen omdat iemand in iemand's nabijheid die ziekte heeft, iemand in mijn omgeving heeft dat ook, en die loopt ook nog gewoon te schelden met oa. het woord kanker erin. Net hoe je ermee omgaat, ik vindt namelijk niet dat je het iemand toewenst als je kankerlijer ofzo zegt. Bovendien is in het westen van NL idd. heel gebruikelijk om "kanker" te zeggen, dat schiet er daar net zo makkelijk uit, als woorden als tering, en kut, enz.

Dus nee, vindt alles kunnen wat schelden betreft, zolang je het niemand maar ECHT TOEWENST.

vrijdag 19 september 2003 @ 18:57:56 #107
61288 Duna
Still Going Strong
pi_13295885
quote:
Op dinsdag 5 september 2000 21:51 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Okee ik denk dat vrijwel niemand het gesprek over een nieuwstopic laatst niet ontgaan is, daar stond het woord K*nkerlijer in en dat werd onder andere door zowel mij als anderen als kwetsend gezien.

LMK daarentegen drukte mijn neus vervolgens op een van mijn eigen topics op mn eigen forum waarbij ik het woord teringm*ngool gebruikte met de vraag of dat wel kon en dat heeft me eens goed aan het denken gezet. Ik zou dat woord dus ook niet meer zo snel gebruiken want het kan eigenlijk ook niet, mongolide mensen zijn ook mensen. Vervolgens kwamen we op het idee voor deze topic:

Welke scheldwoorden vind jij wel of niet kunnen? Welke gebruik je regelmatig en welk scheldwoord dat je kent zou je nooit in je mond durven nemen en waarom niet?

Komt er kort op neer: Met welke normen en waarden leef je? Hoe ben je opgevoed? Wat heb je in je leven meegemaakt waardoor je sommige scheldwoorden gewoon niet durft te gebruiken? Bij mij dus k*nker, bij een ander misschien iets heel anders.

Alles waar een ziekte in voorkomt.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  vrijdag 19 september 2003 @ 21:32:18 #108
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_13299845
Ik ben voorstander van schelden op een moment van frustratie. En dat maakt dan geen reet uit waarmee, als het op dat moment de spanning maar verlicht. Ik heb om de zoveel tijd een ander favoriet (stop)scheldwoord, en het maakt me niet uit wat dat is, als het maar werkt.

Ik snap ook niet waarom het schelden met kanker zo omstreden is, want het blijft alleen maar een woord. En om eerlijk te zijn, vind ik het best een lekker woord om goed te exclameren. Want dat is het in feite; niks meer, en niks minder. Als ik mijn vingers tussen mijn autodeur gooi en ik verlicht de ergste pijn door hard KANKER!! #@$(*@#$&*( te roepen, denk ik echt niet aan al mijn familieleden die inmiddels aan kanker zijn overleden, maar aan mijn zere vingers.

Op dit moment is mijn stopscheldwoord overigens "hoer" .

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')