Ik vind namelijk dat ik wat dik word, ik ben niet heel dik maar normaal gesproken doe ik intensief aan sport en dat houdt mij in vorm, maar nu ik een blessure heb (al meer dan 1 jaar) zie ik toch als ik op de weegschaal sta dat ik 10 kilo ben aangekomen.
Ik kan bijna geen sporten doen omdat ik een knieblessure heb en kan bv niet langer dan 30 min rustig lopen....
Wie heeft er tips???
veel stressen (zorg dus eventjes voor gezeik) .. en dan kan je binnen een maand dat je jezelf opfokt wel 10 kilo afvallen ... makkelijk he?
nouh geloof me .. das geen pretje
quote:Hehehe, ik ben wielrenster (dat had ik er ook niet bijgemeld) maar met fietsen heb ik juist het meeste pijn, ze denken dan ook dat het me miniscus is...
Op zondag 21 juli 2002 11:31 schreef Tain het volgende:
Ik heb zelf ook een knieblessure(8 maanden nu) en heb zelf met fietsen het minste last van mijn knie. Kniebelasting is volgens mijn fysiotherapeut vrij laag als je fietst, stukken minder ieder geval als lopen.
Maar goed evengoed bedankt voor je reactie
quote:Daarom vroeg ik ook een gezonde manier
Op zondag 21 juli 2002 11:29 schreef nuker het volgende:
minder eten, vooral dingen eten met weinig koolhydraten.veel stressen (zorg dus eventjes voor gezeik) .. en dan kan je binnen een maand dat je jezelf opfokt wel 10 kilo afvallen ... makkelijk he?
nouh geloof me .. das geen pretje
Dus in de ochten veel, middag redelijk en 'savonds weinig..
Probeer vetten en koolhydraten niet te combineren in 1 maaltijd.
2 liter water op een dag drinken, en fruit VOOR het eten en niet meteen erna.
Mag je ook niet zwemmen? Als is het alleen al zonder je benen te gebruiken. Je hebt van die drijvers die je tussen je benen kunt houden...
Enne niet te veel vet. Maar ook niet hongeren hoor! Want als je dan weer gaat eten houdt je lichaam alles weer vast...
Misschien zou je die vervangende maaltijden eens kunnen proberen. Dat je er daar 1 per dag van neemt! (jeweet wel uit die reclames voor afvallen)...
Enne, weet niet of je een vriend hebt. Maar veel sexen is ook een sport he!
Sterkte ermee.
quote:Hehe, thanx zal ik onthouden (zal hij ook errug blij mee zijn denk ik zomaar
Op zondag 21 juli 2002 11:47 schreef simonsvision het volgende:
Enne, weet niet of je een vriend hebt. Maar veel sexen is ook een sport he!
quote:Ik ken die verhalen, wat een onzin.
Op zondag 21 juli 2002 12:00 schreef Roscoo het volgende:
Een makkelijke en snelle manier om af te vallen is met behulp van Acuupuntuur. Je krijgt 3 naaldjes in je oor en moet je aan een streng dieet houden maar door die naaldjes heb je geen hongergevoel. Na 3 weken ben je dan 15 kilo kwijt. Je moet er wel voor naar Duitsland, daar zit de kliniek in t plaatsje Eigen, ergens in de buurt van Keulen.
Meer kan ik je er niet over zeggen. Adressen heb ik niet.
Bij dit dieet draait het helemaal om je verbranding. Bij veel mensen met overgewicht is de verbranding/stofwisseling heel erg lui geworden, door of veel te weinig eten of door het gebruik van afslankproducten of door het volgen van hongerdiëten enz. enz. Honger is de grootste vijand voor je gewicht.
Bij honger reageert het lichaam als volgt: Zodra het een keer voedsel binnenkrijgt, denkt ie: Ha eten, sla het maar snel op, want wie weet wanneer ik weer wat binnenkrijg. Bij honger gaat het lichaam over op een zeer klein waakvlammetje. Krijgt het daarentegen op tijd voedsel, dan is het wat royaler en blijft het volop bezig met verbranden.
Vergelijk het met een kacheltje, als je daar geregeld en op tijd wat hout opgooit, blijft het vuurtje lekker hoog branden en blijft het lekker warm doordraaien. Zo ook gebeurt dat met onze stofwisseling. Geven we het vaak en geregeld iets om te verbranden dan blijft dat lekker doorgaan, want het lichaam heeft dan geen enkele reden om het als vet te gaan opslaan, want het krijgt immers voldoende en op tijd wat aangevoerd. De stofwisseling kan door dit dieet met wel 30% opgevoerd worden! Wie kent ze niet, de mensen die altijd maar alles kunnen eten, zonder ook maar een grammetje aan te komen? Dit dieet zorgt ervoor dat je daar weer heel dicht in de buurt kunt komen, ja zelfs zo dat je van dat eeuwige JOJO effect af kunt komen. Persoonlijk ken ik iemand die met dit dieet 40 kg is afgevallen, nu rustig 4000 Kcal per dag eet, zonder ook maar weer een ons aan te komen. Haar geheim? Ze blijft eten, de godsganse dag door, tot 2 uur voor ze naar bed gaat. Ze zorgt er voor dat haar lichaam nooit meer honger heeft door het op tijd wat te verbranden te geven.
HONGER IS FUNEST, voor iedereen die blijvend zijn of haar gewicht wil verliezen. Natuurlijk val je af, van een 1000 calorieën-dieet, en misschien ook wel sneller dan met dit dieet, maar het komt er net zo snel weer aan, als je er mee stopt, want dat is een volledige natuurlijke reactie van het lichaam. Je stofwisseling is lam gelegd, en het lichaam weet niet hoe snel ie weer reserves moet gaan aanleggen voor de volgende honger-periode. Dus EET mensen, eet en doe dat op tijd! Met dit dieet eet je 7 a 8 keer op de dag, afhankelijk van hoe laat je ontbijt en hoe laat je naar bed gaat. Je moet namelijk blijven eten tot 2 uur voor je gaat slapen. Heb je een feestje of ga je uit, en kom je pas om 3 uur 's nachts in bed, dan moet je blijven eten tot 1 uur 's nachts! Hoeveel je moet eten, kan per persoon heel erg verschillend zijn. Ieder mens is uniek, geen enkele stofwisseling is hetzelfde, dus dat is een kwestie van zoeken en uitproberen. Om af te vallen moet er dan wel vetarm en suikervrij gegeten worden.
[edit]
Heb je honger gehad, dan MOET je 50-100 Kcal per dag meer gaan eten enz. enz. Tot dat je bij het punt komt dat je geen honger meer hebt en redelijk afvalt. Het resultaat kan per persoon heel verschillend zijn. Sommigen vallen 1 pond af per week, maar ik ken ook mensen die gemiddeld 1,5 kg per week afvallen. En soms stagneert je lichaam even als je wat meer gaat eten, geen paniek dan! De week daarop "schiet je dan wel weer door".
Ik wil er nog wel even bij vertellen dat ik geen deskundige ben, maar dat ik geheel en compleet voor mezelf spreek, met mijn ervaringen en wat ik er over weet. Ben je een heel actief iemand, of man, dan ligt de zaak weer compleet anders. Die moeten minstens 500 a 700 Kcal per dag meer eten!! Het is de kunst om de juiste balans bij jezelf te vinden, HONGER MAG NIET, dat is funest!! Maar ook weer niet teveel (om te kunnen afvallen) je mag wel "trek" hebben een half uurtje voor de volgende maaltijd, maar geen honger. Dus eet mensen, strak om de 2 uur, in de juiste verhouding: 25% eiwit, 20% vet en 55% koolhydraten en je valt af!
Bovenstaand stukje heb ik gecopyd uit een bestandje wat ik heb en ik ben hier nu ook mee bezig. Ik ben in 10 dagen nu 4 kilo kwijt alleen maar door de hele dag te eten en 1x per dag een half uur sporten.
[Dit bericht is gewijzigd door S0L0 op 21-07-2002 12:13]
quote:Ik heb ook fysiotherapie gehad, bijna een half jaar maar toen kreeg ik andere pijnen in me knie en toen vond hij het niet verstandig om door te gaan omdat ik me knie simpelweg nog meer kapot aan het maken was...
Op zondag 21 juli 2002 12:04 schreef flaxe het volgende:[..]
Ik ken die verhalen, wat een onzin.
Gewoon een fysiotherapeut met fitness-mogelijkheden zoeken, die begeleid je. Ik heb na een auto-ongeluk een half jaar niet meer kunnen sporten terwijl ik daarvoor intensief iedere dag ging fitnessen.
Samen met de fysiotherapeut ben ik weer op weg geholpen, zo kon ik na een half jaar weer 5 dagen in de week sporten, iets dat zonder die begeleiding nooit gelukt was.
Ja het is erg ingewikkeld allemaal
Maar ik heb nog wel een vraagje voor je, zijn er dingen die je absoluut wel of niet moet/mag eten? En je hebt ook geschreven dat je 25% eiwit, 20% vet en 55% koolhydraten moet eten, betekend dit per maaltijd of begreep ik dit nou verkeerd?
Alvast bedankt
quote:Helemaal mee eens!
Op zondag 21 juli 2002 12:14 schreef Roscoo het volgende:
Accepteer gewoon dat je een maatje meer hebt. Ik ben ook te zwaar en voel me geweldig niemand die me aanspreekt op mn overgewicht. En voor de dames een volle vrouw is nog steeds mooier dan den slanke vrouw hoor. Het is zo zonde van de energie dat lijnen denk aan leukere dingen. Dik is niet vies.
quote:Nee het is niet dat ik ontzettend veel overgewicht heb, maar gewoon het feit dat ik me niet lekker voel in me lijf, ik ben altijd slank en gespierd geweest en nu is dat weg. Ik wil me oude vertrouwde lichaam terug en ik weet dat dat gerust wel kan als ik gewoon oplet met wat ik eet, maar dan kan ik wel wat in de wilde weg gaan proberen maar dat is helemaal niet verstandig, vandaar me vraag
Accepteer gewoon dat je een maatje meer hebt. Ik ben ook te zwaar en voel me geweldig niemand die me aanspreekt op mn overgewicht. En voor de dames een volle vrouw is nog steeds mooier dan den slanke vrouw hoor. Het is zo zonde van de energie dat lijnen denk aan leukere dingen. Dik is niet vies.
http://perswww.kuleuven.ac.be/~pb110320/vermageren.htm
Daar staat echt heel veel op en goed uitgelegd.
En het hielp !
Zeker de moeite waard voor iedereen om eens te bekijken.
quote:Hmm, van Herbalife kregen m'n vriend en ik gisteren een foldertje in de hand gedrukt. Zeer complimenteus.
Op zondag 21 juli 2002 18:27 schreef Cyrus het volgende:
Ik ben in de afgelopen VIER maanden zeker twintig kilo's afgevallen. Met dank aan deze site www.koppen.bizZeker de moeite waard voor iedereen om eens te bekijken.
Maarre, ik vind Solo haar verhaal van hoe je het beste afvalt wel interessant eigenlijk. Ik ga me er maar eens in verdiepen.
quote:Ik heb ook aan de Herbalife gezeten. Het hielp wel, maar toen ik ermee stopte kwam het er 2 keer zoveel bij! Dus dit is ook troep!
Op zondag 21 juli 2002 18:27 schreef Cyrus het volgende:
Ik ben in de afgelopen VIER maanden zeker twintig kilo's afgevallen. Met dank aan deze site www.koppen.bizZeker de moeite waard voor iedereen om eens te bekijken.
En ik ben heel erg ziek geworden door die zooi!
Ik ben gaan bewegen (powerwalken, langzaam opgebouwd en nu loop ik iedere dag 7 km) en heel gezond en regelmatig eten. Heel veel groente en fruit, vezels, weinig vet, weinig snoepen etc. etc., tenslotte gaat ieder pondje door het mondje. Het kost enige discipline, maar het went. Bij www.overgewicht.nl hebben ze een handige eetwijzer en daar hou ik bij wat ik eet.
En raad eens? Nu weeg ik 66 kg, voel me beter dan ooit, zie er hartstikke goed uit, mijn conditie gaat met sprongen vooruit en ik val nog steeds af!!!
Ik ben superblij/trots
Ik wens iedereen die iets aan zijn overgewicht gaat doen heel veel succes, het kan!!!
http://www.dieetidee.nl daar is het dieet te vinden onder dieeten aan de rechterkant...
quote:Nou het kan ook zijn dat ik zoveel gezweten had dat ik al 1 kilo kwijt was
Op woensdag 31 juli 2002 15:18 schreef Jojogirl het volgende:
1 kilo per dag?!Dat is echt niet gezond hè. Aangeraden wordt nog steeds ongeveer een kilo/week.
6 maaltijden per dag, kleine porties,
Je grootste maaltijd is altijd 's ochtends, en HEEL belangrijk, je eerste maaltijd bepaalt je stofwisseling voor de rest van de dag.
Als je af wilt vallen, zorg dat je genoeg vitaminen binnen krijgt, ga uit van een eetverhoudingverhouding 60/30/10 (60% koolhydraten / 30% eiwitten / 10% vet)
zorg ervoor dat je ook MOV'S (Omega 3 & 6 vetzuren) binnenkrijgt, 20ml per dag. MOV'S zijn meervoudig onverzadigde vetzuren, nu denk je VET??? JA, dit zijn GEZONDE Vetten en die helpen bij je stofwisseling, deze zijn te vinden in diversen soorten Noten bijv. Walnoten en Hazelnoten, maar ook te krijgen bij een reform zaak in de vorm van Lijnzaadolie (Let wel dat deze koudgeperst is)
Denk uiteraard ook aan voldoende beweging....
Meer beweging = meer verbranden = meer afvallen een mooie richtlijn is 45 min per dag
Ik kan wel een paar dieten Posten, maar er zijn er genoeg van op Internet te vinden. Kijk zelf waar je op lichaam op reageert.
Gemiddeld 1 Kilo per week afvallen is inderdaad het maximum, meer dan 1 kilo per week zal je door iedere dietist afgeraden worden.
Meten is weten, maar weeg je niet te vaak, en staar je niet blind op gewicht...
Met een beetje doorzettingsvermogen zul je je doel bereiken...
Suc6 ermee...
* Jojogirl houdt zich maar aan "alles met mate"
quote:Iedere idioot weet dat je in eerste instantie gewoon calorien moet tellen.
Op woensdag 31 juli 2002 18:59 schreef Jojogirl het volgende:
Over koolhydraten zijn de deskundigen het trouwens weer oneens met elkaar. Jarenlang luidde het motto "zo weinig mogelijk vet, dan val je af". Nu blijkt dat de grote problemen met overgewicht in landen ontstaan zodra iedereen massaal zo weinig mogelijk vet eet, en in plaats daarvan teveel koolhydraten binnenkrijgt.* Jojogirl houdt zich maar aan "alles met mate"
Bovendien hebben die 3 componenten elk een verschillend effect op je energie huishouding. Koolhydraten en zeker simpele suikers worden snel verbrand. Je krijgt dus even een energie kick, maar daarna val je in een diep gat en zal je snel weer honger hebben.
quote:Aha, je weet het dus toch. Maar dat je dikker wordt als je teveel koolhydraten eet, is en blijft gewoon een kwestie van calorien tellen.
Op woensdag 31 juli 2002 19:06 schreef Jojogirl het volgende:
Met alleen caloriën tellen houdt je geen rekening met de verhoudingen tussen koolhydraten, eiwitten en vetten.Bovendien hebben die 3 componenten elk een verschillend effect op je energie huishouding. Koolhydraten en zeker simpele suikers worden snel verbrand. Je krijgt dus even een energie kick, maar daarna val je in een diep gat en zal je snel weer honger hebben.
quote:Even voor de duidelijkheid, bedoel je met omega iets van visolie want ik kan me herinneren dat omega visolie kapsules zijn...
Op woensdag 31 juli 2002 16:46 schreef 2Hot4You het volgende:
(Omega 3 & 6 vetzuren)
quote:Omega 3 & 6 = Lijnzaadolie (Koudgeperst)
Op woensdag 31 juli 2002 19:39 schreef sassa_s het volgende:[..]
Even voor de duidelijkheid, bedoel je met omega iets van visolie want ik kan me herinneren dat omega visolie kapsules zijn...
Er zijn ook flessen te koop waar de juiste verhouding 3,6 en 9 al in zitten, dit kun je ook krijgen bij de reform winkel, bijv. Omega & more perfect balance, let op deze flesje's zijn wel een stuk prijziger dan als je de ingredienten apart koopt. voordeel ervan is wel dat de verhouding 3, 6, 9 kloppen
Visolie: capsules zijn wel aan te raden (Is nie echt lekker)
Lijnzaadolie, kun je in bijv yochurt of limonadesiroop mengen, of natuurlijk gewoon Puur...
Suc6
quote:Sorry hoor, maar het zijn toch meestal de vollere vrouwen die zeggen dat een maatje meer niet erg is
Face it..de wereld is tegenwoordig ingesteld op uiterlijk!
* Jojogirl wil ook afvallen, maar een maatje 34 of zelfs 32 zoals modellen hebben, zou ik nooit willen hebben.
Het figuur dat nu in de media populair is, is voor 75% van de vrouwen boven de 20 niet haalbaar, puur omdat je daar al een heel smalle lichaamsbouw voor moet hebben. En wat je ook lijnt, die bouw heb je, of heb je niet.
* Jojogirl vindt dat de media is doorgeslagen.
quote:Daar ben ik het mee eens ja.
Op donderdag 01 augustus 2002 09:57 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl vindt dat de media is doorgeslagen.
Overigens geldt dat ook voor het aanbod dat in de kledingzaken hangt. Het meeste wat er hangt is gefocust op meiden met een klein maatje. En realistisch is dat niet aangezien de meeste vrouwen toch wel een maatje meer hebben in Nederland. Daar word ik toch wel eens schijtziek van. Wil je iets met de maat XL passen, kom je bij wijze van spreken alleen met je arm erin.
quote:Dat herken ik idd ook. En het zijn in de uitverkoop tegenwoordig ook bijna altijd de hele kleine maatjes die blijven hangen.
Op donderdag 01 augustus 2002 10:43 schreef ruby het volgende:[..]
Daar ben ik het mee eens ja.
Overigens geldt dat ook voor het aanbod dat in de kledingzaken hangt. Het meeste wat er hangt is gefocust op meiden met een klein maatje. En realistisch is dat niet aangezien de meeste vrouwen toch wel een maatje meer hebben in Nederland. Daar word ik toch wel eens schijtziek van. Wil je iets met de maat XL passen, kom je bij wijze van spreken alleen met je arm erin.
Verder is het ook onmogelijk volgens de heren kledingmakers om maat 44, een taille en borsten te hebben.
quote:Ja, dat begrijp ik ook niet. Er zijn genoeg vrouwen die geen maatje 38 hebben (dus groter) maar wel borsten en taille!
Op donderdag 01 augustus 2002 10:45 schreef Jojogirl het volgende:
Dat herken ik idd ook. En het zijn in de uitverkoop tegenwoordig ook bijna altijd de hele kleine maatjes die blijven hangen.Verder is het ook onmogelijk volgens de heren kledingmakers om maat 44, een taille en borsten te hebben.
Ik slaag altijd wel hoor in gewone kledingzaken maar het kost effe meer moeite. Het hangt ook een beetje van het merk af. Vaak zie je iets leuks hangen en denk je van dat je daar wel in moet kunnen, maar ja dan kom je weer bedrogen uit.
[Dit bericht is gewijzigd door ruby op 01-08-2002 17:50]
veel succes
quote:trots mag je ook wel zijn heei!! wat een prestatie! gefeliciteerd!! *jaloers*
Op woensdag 31 juli 2002 14:55 schreef MouseLady het volgende:
In april woog ik bijna 90 kgveel te veel voor mijn lengte (1.61m).
Ik ben gaan bewegen (powerwalken, langzaam opgebouwd en nu loop ik iedere dag 7 km) en heel gezond en regelmatig eten. Heel veel groente en fruit, vezels, weinig vet, weinig snoepen etc. etc., tenslotte gaat ieder pondje door het mondje. Het kost enige discipline, maar het went. Bij www.overgewicht.nl hebben ze een handige eetwijzer en daar hou ik bij wat ik eet.
En raad eens? Nu weeg ik 66 kg, voel me beter dan ooit, zie er hartstikke goed uit, mijn conditie gaat met sprongen vooruit en ik val nog steeds af!!!
Ik ben superblij/trots
![]()
![]()
![]()
Ik wens iedereen die iets aan zijn overgewicht gaat doen heel veel succes, het kan!!!
Kortom: slotje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |