quote:Gezin Willem-Alexander nog een week in Lech DEN HAAG -
Prins Willem-Alexander, prinses Máxima en hun drie kinderen blijven ook volgende week in het Oostenrijkse wintersportoord Lech. Dat meldde de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) donderdag.
Het is geen verlenging, aldus de RVD. De skivakantie van 2 weken was vantevoren al gepland. Het geeft Willem-Alexander en Máxima de gelegenheid de komende week bezoeken te brengen aan prins Friso, al is onduidelijk hoelang hij nog in het ziekenhuis van Innsbruck zal verblijven.
quote:Constantijn en Laurentien naar prins Friso
Van een onzer verslaggevers
LECH - Prins Constantijn en prinses Laurentien zijn donderdagochtend samen met prinses Mabel vanuit Lech vertrokken naar het ziekenhuis waar prins Friso is opgenomen. Het is voor het eerst sinds het ongeluk dat Koningin Beatrix niet bij het eerste middagbezoek aanwezig is.
Even naar elfen vertok het drietal vanuit het hotel in Lech naar de Universitätskliniken in Innsbruck, nadat prins Constantijn eerst was wezen skiën. Voor prinses Laurentien is het het eerste bezoek aan prins Friso sinds ze in Lech arriveerde. Gisteravond bracht prinses Máxima voor het eerst een bezoek aan de prins.
Prins Friso belandde vrijdag onder een lawine en wordt sindsdien in het ziekenhuis behandeld.
Deze man had koning moeten wordenquote:Studie
Prins Friso slaagde in 1986 voor het vwo-examen op het Eerste Vrijzinnig Christelijk Lyceum in Den Haag. Van 1986 tot 1988 studeerde Prins Friso Mechanical Engineering aan het College of Engineering van de University of California te Berkeley (VS). Aansluitend studeerde hij vanaf 1988 luchtvaart- en ruimtevaarttechniek aan de Technische Universiteit Delft. Hij behaalde zijn ingenieursdiploma in 1994.
Vanaf 1990 studeerde Prins Friso ook bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In 1995 slaagde hij voor zijn doctoraal examen. In 1997 studeerde de Prins aan het European Institute of Business Administration (INSEAD) te Fontainebleau (Frankrijk) waar hij zijn MBA behaalde.
Huwelijk en gezin
Prins Friso trad op 24 april in het huwelijk met Mabel Wisse Smit. Het huwelijk werd ingezegend in de Oude Kerk te Delft. Prins Friso en Prinses Mabel hebben twee kinderen. Op 26 maart 2005 werd Luana geboren en op 18 juni 2006 Zaria. Het gezin woont in Londen.
Werkzaamheden
Sinds 2011 is Prins Friso werkzaam als CFO (Chief Financial Officer) bij URENCO in Stoke Poges, Buckinghamshire, Engeland. Daarvoor was de Prins achtereenvolgens werkzaam bij de firma McKinsey & Company en bij de investeringsbank Goldman Sachs International in Londen waar hij werkzaam was in de investment banking divisie. Vervolgens was de Prins mededirecteur bij TNO Space in Delft en managing director voor Wolfensohn & Company in Londen.
nee hoor. Was geen succes geweest.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Deze man had koning moeten worden
Ik heb wel eens gelezen dat WA een beetje "geholpen" is tijdens zijn studie. Hij was eigenlijk niet zo slim.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:41 schreef CherryLips het volgende:
Waarom zijn die lui allemaal zo slim
Allemaal?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:41 schreef CherryLips het volgende:
Vertelquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee hoor. Was geen succes geweest.
Heb je hem wel eens geobserveerd bij officiële aangelegenheden?
Vertelquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat WA een beetje "geholpen" is tijdens zijn studie. Hij was eigenlijk niet zo slim.
Ach, dat is allemaal wel te verhelpen. Moet je eens kijken hoe hard ze aan WA gesleuteld hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee hoor. Was geen succes geweest.
Heb je hem wel eens geobserveerd bij officiële aangelegenheden?
Zal ook niet voor niks zijn geweest dat z'n scriptie nooit openbaar is gemaakt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat WA een beetje "geholpen" is tijdens zijn studie. Hij was eigenlijk niet zo slim.
contactuele eigenschappen zijn niet aan te leren. Die man wordt ook doodongelukkig van het koekhappen-gebeuren en is niet echt een aardige man met vlotte babbel.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:44 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach, dat is allemaal wel te verhelpen. Moet je eens kijken hoe hard ze aan WA gesleuteld hebben.
Je sociaal gedragen en hartelijk zijn/voordoen is best aan te leren. Een hogere intelligentie niet.
krijgen we dat gezeik weer?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zal ook niet voor niks zijn geweest dat z'n scriptie nooit openbaar is gemaakt.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:40 schreef roos85 het volgende:
Even naar elfen vertok het drietal vanuit het hotel in Lech naar de Universitätskliniken in Innsbruck, nadat prins Constantijn eerst was wezen skiën.
Het halen van diploma's is niet altijd een bewijs van intelligentie. In het koninklijk huis zit geen enkele VMBO'er, maar niet omdat ze allemaal zo bovengemiddeld slim zijn me dunkt. Friso lijkt/leek me dan wel weer een intelligente man, die heeft ook zeker niet de simpelste studies gekozen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:41 schreef CherryLips het volgende:
Zijn die van Friso dat wel?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Precies. bewijzen heb ik niet, niemand durft zich daar ook over uit te laten. Geschiedenis studeren aan de Uni is nou niet heel ingewikkeld als je je voor 100% op die studie kan richten en geen bijbaantje er naast hoeft te hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
ja precies en hij zal ook wel sociaal gestoord zijn plus bang en een meeloper want hij gaat nooit zonder beveiliging de deur uitquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat is best een aardig cv.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat had hij nooit willen zijn denk ik. Dat volkse gebeuren, blijkijkend zwaaien naar idioten met oranje hoeden, dat is geen geschikte functie voor een man die juist probeerde om buiten de spotlights te blijven.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Contactuele eigenschappen niet aan te leren? Hoe kom je daar nou bij? Helemaal in formele gelegenheden met draaiboeken is dat prima aan te leren. Veel oefenen tot het een tweede natuur wordt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
contactuele eigenschappen zijn niet aan te leren. Die man wordt ook doodongelukkig van het koekhappen-gebeuren en is niet echt een aardige man met vlotte babbel.
Je hoeft als staatshoofd helemaal geen IQ van 150 te hebben, als je er maar tegen kan om steeds in de spotlights te staan en je bejaarden een aai over de bol kan geven.
Denk je niet dat die mensen eigenlijk allemaal een beetje zijn geholpen?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
De één meer dan de ander lijkt me.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:53 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Denk je niet dat die mensen eigenlijk allemaal een beetje zijn geholpen?
Precies. Ik denk dat het met de domheid ook wel meevalt (zo dom komt WA bijvoorbeeld niet op mij over, gewoon gemiddeld) en ik denk dat Friso idd wel bovengemiddeld intelligent is, maar met de nodige steun zullen mensen met een gemiddelde intelligentie wel een WO-studie kunnen volgen en afronden.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Je moet er nog maar zin in hebben.
[..]
Het halen van diploma's is niet altijd een bewijs van intelligentie. In het koninklijk huis zit geen enkele VMBO'er, maar niet omdat ze allemaal zo bovengemiddeld slim zijn me dunkt. Friso lijkt/leek me dan wel weer een intelligente man, die heeft ook zeker niet de simpelste studies gekozen.
Dat is al lang bekend, hij was een beetje domquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beatrix was sociaal intelligent, Friso is/was een bèta. Hoog scoren in de exacte vakken maakt iemand nog niet handig bij sociale aangelegenheden. Nog los van de vraag of Friso het leuk had gevonden om koning te worden, wat mij niet waarschijnlijk lijkt voor iemand die de pers liever vermeed.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Contactuele eigenschappen niet aan te leren? Hoe kom je daar nou bij? Helemaal in formele gelegenheden met draaiboeken is dat prima aan te leren. Veel oefenen tot het een tweede natuur wordt.
Ik denk daarnaast dat Bea een hele intelligente vrouw is en dat ze daar erg veel profijt van heeft gehad. Koning(in) zijn is meer dan alleen lintjes doorknippen.
Denk dat er maar weinig mensen op zitten te wachten om koning te worden, als ze er echt over nadenken. Ook Willem-Alexander niet, het is natuurlijk gewoon een klotebaan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Beatrix was sociaal intelligent, Friso is/was een bèta. Hoog scoren in de exacte vakken maakt iemand nog niet handig bij sociale aangelegenheden. Nog los van de vraag of Friso het leuk had gevonden om koning te worden, wat mij niet waarschijnlijk lijkt voor iemand die de pers liever vermeed.
Als de studie makkelijk genoeg is en de hulpmiddelen voldoende aanwezig, zeker. En ze hoeven verder natuurlijk ook niets te doen, geen bijbaan, geen huishouden. Dat maakt het ook wat gemakkelijker.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat het met de domheid ook wel meevalt (zo dom komt WA bijvoorbeeld niet op mij over, gewoon gemiddeld) en ik denk dat Friso idd wel bovengemiddeld intelligent is, maar met de nodige steun zullen mensen met een gemiddelde intelligentie wel een WO-studie kunnen volgen en afronden.
Liever dat dan intelligentie kakkers van "kijk mij nou".quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Dat is al lang bekend, hij was een beetje dom
we hebben een monarchie, niet een president.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Contactuele eigenschappen niet aan te leren? Hoe kom je daar nou bij? Helemaal in formele gelegenheden met draaiboeken is dat prima aan te leren. Veel oefenen tot het een tweede natuur wordt.
Ik denk daarnaast dat Bea een hele intelligente vrouw is en dat ze daar erg veel profijt van heeft gehad. Koning(in) zijn is meer dan alleen lintjes doorknippen.
Het is een gave.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:08 schreef AryaMehr het volgende:
Gefeliciteerd, jullie hebben 20 pagina's volgeluld zonder dat er enig noemenswaardige nieuws is bijgekomen.
Lijkt me lastig. Er zijn verdomd weinig nederlanders met ervaring als president van dit land.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:08 schreef computergirl het volgende:
. Wil je een staatshoofd op basis van zijn ervaring
Dat stond gepland dat Willem Alexander en Maxima met hun kinderen twee weken in Lech zouden blijven.. Voor dat Friso het ongeluk kreeg.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef Document1 het volgende:
Ik vraag het hier ook maar even aangezien hier de kenners zitten, moeten die kids niet naar school?
Een studie koningschap is er ook niet.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lijkt me lastig. Er zijn verdomd weinig nederlanders met ervaring als president van dit land.
Ongeveer nul, schat ik zo.
Goede baangarantie ook, met tig nieuwe studenten per jaarquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Een studie koningschap is er ook niet.
hemeltje wat een kleuter niveau.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lijkt me lastig. Er zijn verdomd weinig nederlanders met ervaring als president van dit land.
Ongeveer nul, schat ik zo.
Voor een hemeltje, die overigens niet zo klein is, moet je naar boven kijken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
hemeltje wat een kleuter niveau.
quote:DEN HAAG - Koningin Beatrix blijft langer in Lech in verband met de gezondheidssituatie van prins Friso. Dat maakte de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) donderdag bekend.
Foto: ANP
De vorstin is komend weekeinde kort terug in Nederland, maar vertrekt daarna weer naar Oostenrijk. De afspraken van de koningin volgende week vervallen, aldus de RVD. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) donderdag.
Prins Willem-Alexander, prinses Máxima en hun drie kinderen blijven ook volgende week in het Oostenrijkse wintersportoord. Dat is geen verlenging, stelt de RVD. De skivakantie van 2 weken was vantevoren al gepland.
Het geeft Willem-Alexander en Máxima de gelegenheid de komende week bezoeken te brengen aan prins Friso, al is onduidelijk hoelang hij nog in het ziekenhuis van Innsbruck zal verblijven.
School
De kinderen prinses Amalia, prinses Alexia en prinses Ariane hoeven ook volgende week nog niet naar school in hun woonplaats Wassenaar. Er wordt aan de leerplichtwet voldaan, aldus de RVD.
Het is niet bekend wanneer prins Constantijn, prinses Laurentien en hun kinderen naar huis terugkeren. Beide gezinnen vertrokken vrijdagavond naar Oostenrijk, nadat eerder die dag bekend werd dat prins Friso onder een lawine was bedolven.
zeekoequote:Op donderdag 23 februari 2012 12:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Voor een hemeltje, die overigens niet zo klein is, moet je naar boven kijken.
Waarom praat je over jezelf? Da's niet zo netjes! Ga je mond spoelen!quote:
Ok, jij hebt gelijk. Nederlanders met ervaring als president van dit land zijn er genoeg. Wat je wilt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
hemeltje wat een kleuter niveau.
Echt wel. Je denkt toch niet dat het koningshuis een pretpark is? Die mensen worden hun hele leven voorbereid op het koningsschap.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Een studie koningschap is er ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |