Of wij te rationeel? Denken wij niet teveel na?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:58 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, ik zie mij niet een studie betalen , plus langstudeerboete, met een schuld van 50.000 euro.
ik vind je wel een ietsje naief eigenlijk Groof.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hahaha, nou dat is goed. Laten we het daar dan maar bij laten.Gelukkig ben ik ook. Zoals gezegd: ik heb nu een leven waar ik jaren van hoopte dat het ooit zou gebeuren en ik niet had verwacht dat ik dat geluk nog zou vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat houdt niet in dat er niet nog wensen zijn, maar ik ben dan te realistisch, denk ik
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
wij hebben minimodaal inkomen, hij volgt nog een studie (en werkt)en ik dus via de LOI (2e studie)(en werk). En we hebben een laf huurhuisje in een vieze buurt.. maar we zijn wel gelukkigquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of wij te rationeel? Denken wij niet teveel na?
Ik vind het wel ontzettend knap als je je hart kan volgen zonder je te laten tegenhouden door allerlei beren (of hypotheken) op de weg.
Dus bij deze respect![]()
Denk je nou echt dat ik dàt bedoel, in mijn grote spoilerverhaal? Ik ben namelijk groot voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:12 schreef MeNicole2 het volgende:
Zeg niet dat jij er een puinhoop van maakt. Maar als bv iedereen maar doet wat ik graag wil en alles daarvoor aan de kant zet, daar word de wereld niet beter van zeg maar.
Hoe kom je er nou bij dat we zouden vinden dat je er een puinhoop van maaktquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bedoelen jullie nou te zeggen dat ik niet realistisch ben? Dat ik er een puinhoop van maak!
(Ik ben overigens ook helemaal niet naïef, maar dat terzijde. Ik kan me wel voorstellen dat je dat zo ziet als je mijn overwegingen afzet tegen je eigen relaiteit.)
nou ja, misschien ook wel. En ik neem ook diep mijn pet af voor Mignonne hoor, die doet ht toch allemaal maar 'even'. of zij doen het. Want het is echt een gezamelijke keuze.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of wij te rationeel? Denken wij niet teveel na?
Ik vind het wel ontzettend knap als je je hart kan volgen zonder je te laten tegenhouden door allerlei beren (of hypotheken) op de weg.
Dus bij deze respect![]()
Nee dat denk ik niet. Maar net wat jezelf zegt: Verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet. Dus als iedereen ervoor kiest om idd hun huis te verkopen (voorbeeld he) en te gaan studeren. Kiezen ze zelf voor maar op den duur worden ook anderen er de dupe van als je het toch niet meer red.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ik dàt bedoel, in mijn grote spoilerverhaal? Ik ben namelijk groot voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet.
Het is nu gewoon echt niet de goede tijd voor dergelijke acties, denk ik. Huizenmarkt op zijn gat (zowel huur als koop), banenmarkt is een ramp, leven wordt duur.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, misschien ook wel. En ik neem ook diep mijn pet af voor Mignonne hoor, die doet ht toch allemaal maar 'even'. of zij doen het. Want het is echt een gezamelijke keuze.
Voor mij zou het nu al makkelijker zijn dan voor iemand met een baan. Het kost hier maar één keer geld, alleen de studie. Maar als ik een baan op moet zeggen, en dan studeren kost het twee keer geld. moet je je huis verkopen, lukt niet tot die tijd zit je dus 'vast' aan je baan wil je geen achterstanden en schulden krijgen.
ik ben blij dat wij ook toen de bomen de hemel in groeide gekozen hebben voor een hypotheek op één salaris. dat gaf de ruimte om keuzes te maken waar ik gelukkig van werd, maar ook om zonder stress te zijn nu de banenmarkt op z'n reet ligt.
Die is met oma op stapquote:
Lijkt me ook super, heb er aantal jaar geleden ook nog over nagedacht. Geen idee of er nog een verkorte opleiding bestaat? (Heb de HBO-V gedaan).quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:50 schreef mignonne het volgende:
ik krijg er strakjes zo'n mooie baan voor terug hè, ik heb er nu al zin in![]()
Ja allemaal ingedroogd en wordt nu alleen maar minder gelukkig!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:55 schreef miss_sly het volgende:
Zijn de waterpokken bij Dyon wel op zijn retour, Meimeltje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |