abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108338519
Claudia, wat fijn dat Ivan goed slaapt zonder speen *O*

Hier zijn we inmiddels op dag 4 beland zonder speen, en het gaat echt boven verwachting goed. De eerste avond was wel drama, maar ik was er op voorbereid. 's nachts heeft ze nog een paar keer naar het speentje gezocht in bed. Ze accepteerde het als we haar herinnerden aan het weggooien.
En nu vraagt ze er helemaal niet meer naar :D Haar nijntjeknuffel is heilig, dus dat gaan we niet afpakken. Speen-nijntje was altijd een twee-eenheid, maar nu dus niet meer *O*

En nog over het peuterbed: die vrijheid is voor Hannah wel fijn. De deur gaat standaard dicht, maar als ze wil dan kan ze hem openmaken (wat ze elke ochtend doet). We hebben dus wel een traphekje wat altijd dichtgaat als ze slaapt :Y
En het is wel handig om de kamer dan peuterproof te maken. Dus geen stoelen ed waar ze op kunnen klimmen (bij het raam ofzo), stopcontacten veilig en wat speelgoed. Het krijtbord is hier een groot succes op de slaapkamer, en uiteraard boekjes en poppen/autootjes.
Wickie, dat huilend wakker worden heeft Hannah ook de laatste tijd. Ze roept dan steeds 'nee, nee, nee'. Misschien is het gewoon een fase met nachtmerries ofzo.

Het enige wat ik wel vervelend vind van de vrijheid van het peuterbedje is dat Hannah om 7 uur op ons bed klimt en gaat keten, terwijl Mia in de co-sleeper net weer in slaap is gevallen na een voeding. Ik moet dan echt S. het bed zo'n beetje uitduwen zodat hij met Hannah naar beneden gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door octopussy op 24-02-2012 15:12:08 ]
pi_108338521
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:58 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, ik zie mij niet een studie betalen , plus langstudeerboete, met een schuld van 50.000 euro.

ik vind je wel een ietsje naief eigenlijk Groof. :*
Of wij te rationeel? Denken wij niet teveel na?

Ik vind het wel ontzettend knap als je je hart kan volgen zonder je te laten tegenhouden door allerlei beren (of hypotheken) op de weg.

Dus bij deze respect _O_
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 11:06:51 #278
5428 crew  miss_sly
pi_108338554
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hahaha, nou dat is goed. Laten we het daar dan maar bij laten. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig ben ik ook. Zoals gezegd: ik heb nu een leven waar ik jaren van hoopte dat het ooit zou gebeuren en ik niet had verwacht dat ik dat geluk nog zou vinden.

Dat houdt niet in dat er niet nog wensen zijn, maar ik ben dan te realistisch, denk ik ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108338583
Ik denk dat het ook wel goed is dat de meeste mensen realistisch zijn, anders was de wereld denk ik een grote puinhoop!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108338610
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:05 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik vind het wel ontzettend knap als je je hart kan volgen zonder je te laten tegenhouden door allerlei beren (of hypotheken) op de weg.

Dus bij deze respect _O_
wij hebben minimodaal inkomen, hij volgt nog een studie (en werkt)en ik dus via de LOI (2e studie)(en werk). En we hebben een laf huurhuisje in een vieze buurt.. maar we zijn wel gelukkig :D
hihi
pi_108338653
Bedoelen jullie nou te zeggen dat ik niet realistisch ben? Dat ik er een puinhoop van maak! :?

(Ik ben overigens ook helemaal niet naïef, maar dat terzijde :P . Ik kan me wel voorstellen dat je dat zo ziet als je mijn overwegingen afzet tegen je eigen realiteit.)

[ Bericht 17% gewijzigd door groofskendezoveelste op 24-02-2012 11:15:43 ]
pi_108338750
Zeg niet dat jij er een puinhoop van maakt. Maar als bv iedereen maar doet wat ik graag wil en alles daarvoor aan de kant zet, daar word de wereld niet beter van zeg maar.
pi_108338807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:12 schreef MeNicole2 het volgende:
Zeg niet dat jij er een puinhoop van maakt. Maar als bv iedereen maar doet wat ik graag wil en alles daarvoor aan de kant zet, daar word de wereld niet beter van zeg maar.
Denk je nou echt dat ik dàt bedoel, in mijn grote spoilerverhaal? Ik ben namelijk groot voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 11:15:46 #284
5428 crew  miss_sly
pi_108338865
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bedoelen jullie nou te zeggen dat ik niet realistisch ben? Dat ik er een puinhoop van maak! :?

(Ik ben overigens ook helemaal niet naïef, maar dat terzijde :P . Ik kan me wel voorstellen dat je dat zo ziet als je mijn overwegingen afzet tegen je eigen relaiteit.)

Hoe kom je er nou bij dat we zouden vinden dat je er een puinhoop van maakt :?

Nee hoor, je kunt best naief zijn op sommige punten, realistisch op andere en alles prima voor elkaar hebben :)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:16:50 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108338906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:05 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dus bij deze respect _O_
nou ja, misschien ook wel. En ik neem ook diep mijn pet af voor Mignonne hoor, die doet ht toch allemaal maar 'even'. of zij doen het. Want het is echt een gezamelijke keuze.
Voor mij zou het nu al makkelijker zijn dan voor iemand met een baan. Het kost hier maar één keer geld, alleen de studie. Maar als ik een baan op moet zeggen, en dan studeren kost het twee keer geld. moet je je huis verkopen, lukt niet tot die tijd zit je dus 'vast' aan je baan wil je geen achterstanden en schulden krijgen.
ik ben blij dat wij ook toen de bomen de hemel in groeide gekozen hebben voor een hypotheek op één salaris. dat gaf de ruimte om keuzes te maken waar ik gelukkig van werd, maar ook om zonder stress te zijn nu de banenmarkt op z'n reet ligt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_108338958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik dàt bedoel, in mijn grote spoilerverhaal? Ik ben namelijk groot voorstander van verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet.

Nee dat denk ik niet. Maar net wat jezelf zegt: Verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet. Dus als iedereen ervoor kiest om idd hun huis te verkopen (voorbeeld he) en te gaan studeren. Kiezen ze zelf voor maar op den duur worden ook anderen er de dupe van als je het toch niet meer red.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 11:23:10 #287
5428 crew  miss_sly
pi_108339100
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, misschien ook wel. En ik neem ook diep mijn pet af voor Mignonne hoor, die doet ht toch allemaal maar 'even'. of zij doen het. Want het is echt een gezamelijke keuze.
Voor mij zou het nu al makkelijker zijn dan voor iemand met een baan. Het kost hier maar één keer geld, alleen de studie. Maar als ik een baan op moet zeggen, en dan studeren kost het twee keer geld. moet je je huis verkopen, lukt niet tot die tijd zit je dus 'vast' aan je baan wil je geen achterstanden en schulden krijgen.
ik ben blij dat wij ook toen de bomen de hemel in groeide gekozen hebben voor een hypotheek op één salaris. dat gaf de ruimte om keuzes te maken waar ik gelukkig van werd, maar ook om zonder stress te zijn nu de banenmarkt op z'n reet ligt.
Het is nu gewoon echt niet de goede tijd voor dergelijke acties, denk ik. Huizenmarkt op zijn gat (zowel huur als koop), banenmarkt is een ramp, leven wordt duur.

Ik vind het ook heel knap hoor, van mignonne en B! Ik denk wel dat het misschien ook verschil maakt dat wat jij net postte, dat je nog in studentenstand staat, ofzo, wat het zeker niet minder knap maakt dat ze het toch maar mooi doen!

Ik ben 43, werk al 25 jaar en heb mijn portie keuzes die geld kosten en die ik me enigszins kon permiteren wel gehad. Op dit moment zo in het diepe springen zou ik ook niet eerlijk vinden naar Senna, eigenlijk.
pi_108339142
Ik ga mijn peuter maar weer onder de douche doen. Hij wil geen luier voor maar ook niet plassen of poepen op de wc of potje! Bah..
pi_108339190
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:52 schreef Estrys het volgende:
En zijn er nog peuters in de zaal?! w/
Die is met oma op stap
Ik zit op de zaak :7 even illegaal pauze te houden
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_108339862
tof octo *O*

verder lijkt het hier precies op het huizenmarkttopic in aex opeens :') :s)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108340763
Peuters zijn terug in de zaal hier ;)

Ze hebben hem met rust gelaten en toen ging het veel beter (goh :P )
pi_108341024
Fijn Freecell ^O^

Mijn peuter speelt met Dora stickers :) En is al de hele ochtend in de zaal.
Ze had gister een peuterbui waar ik vreselijk om heb gelachen.
We waren bij mijn ouders en ze was buiten aan het spelen, ze kwam naar binnen om wat te vragen maar liet alle deuren open staan, waarop mijn vader zei dat ze de deuren even dicht moest doen.
De reactie van mijn peuter, stampvoetend: "opa ik moet er zo toch weer doohoor" :o :X _O-
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108341802
oh de discussie :D
nouja groofs heeft wel een punt in die zin dat als we wel vast zouden zitten qua koophuis enzo dat ik dan wel samen met B. naar een situatie toegewerkt had waarin het wel mogelijk was.
en even voor de kanttekening en de goede orde, we komen natuurlijk niet helemaal van net-studeren af, ik werkte al een hele tijd gewoon 3 dagen p/w en B. werkte fulltime. We hebben qua inkomsten op dat vlak wel een flinke stap teruggedaan. T is allemaal relatief en voor iedereen anders.
Het enige wat ik er over kwijt wil verder nog is dat ik op geen enkele manier het idee heb dat mijn meisjes iets te kort komen, en als dat wel zo zou zijn dan is de keuze om te stoppen snel gemaakt. Zij staan altijd op één.

Mijn peuter staat hier in de woonkamer woezel en pip te kijken, en woord voor woord mee te praten :') terwijl zuslief ademloos naar de tv staart. <3
ze hebben vanmorgen zo lief buiten gespeeld samen :D mn kleine moest in de poppenwagen en grote ging duwen. Zo poepig.
:)
pi_108342232
Jeetje wat een discussie in een peutertopic :D

Je kunt situaties toch niet met elkaar gaan vergelijken. Lijkt me een mooie investering om nog te kunnen studeren en een baan te krijgen waar je je goed bij voelt.
Wij zijn wel afhankelijk van twee salarissen en ja daar hebben we deels zelf voor gekozen. Huizen zijn hier niet goedkoop en huren kunnen we niet. Ik vind mn werk leuk, dus helemaal niet erg dat we hier afhankelijk zijn van twee inkomens ;)

Hier een rustig peuterdagje. Dyon was om 11 uur al moe en wilde naar bed. Ligt dus nog steeds te slapen. Nasleep van de pokken denk ik.
pi_108342411
ik krijg er strakjes zo'n mooie baan voor terug hè, ik heb er nu al zin in O+ O+
:)
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 12:55:53 #296
5428 crew  miss_sly
pi_108342598
Ow mignonne, ik wist wel dat jullie er financieel veel beter voor stonden, hoor! Ik bedoelde met studentenstand meer de state of mind, manier van in het leven staan, zeg maar. Ik heb nooit gestudeerd en werk al 25 jaar en het lijkt me, behalve financieel, ook erg lastig om die stap te zetten.
Wel fijn dat je er zo blij mee bent en zo voor kunt gaan O+

Wat lief, je twee meiden O+

Zijn de waterpokken bij Dyon wel op zijn retour, Meimeltje?
pi_108342673
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:50 schreef mignonne het volgende:
ik krijg er strakjes zo'n mooie baan voor terug hè, ik heb er nu al zin in O+ O+
Lijkt me ook super, heb er aantal jaar geleden ook nog over nagedacht. Geen idee of er nog een verkorte opleiding bestaat? (Heb de HBO-V gedaan).
pi_108342699
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:55 schreef miss_sly het volgende:

Zijn de waterpokken bij Dyon wel op zijn retour, Meimeltje?
Ja allemaal ingedroogd en wordt nu alleen maar minder gelukkig!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:58:59 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108342706
Mijn peuter ligt in bed en gaat zo hopelijk nog even slapen...
Ik ben de hele morgen getrakteerd op kusjes O+
ik zou graag nog een postdoc-opleiding doen en we kunnen dat prima betalen maar dan moet ik veel vrije tijd (lees: tijd voor de kinderen) inleveren en dat wil ik nu niet. Wel jammer want er is nu net een opleidingsplek op mijn werk, maar dan zou ik in sept moeten starten :X

Fijn dat het vandaag beter ging freecell!

En wat fijn dat Hannah zich erbij neer heeft gelegd :Y

MP, wat een wijsneusje :D

Fijn dat Dyon's waterpokken aan het indrogen zijn...
pi_108347917
Voor wat het waard is, groofsken, ik begrijp je wel. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')