abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 22 februari 2012 @ 23:32:52 #1
70532 loveli
N
pi_108286636
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 22 februari 2012 @ 23:33:42 #2
70532 loveli
N
pi_108286673
Of je schrijft stuff met 1 f :')
crap in = crap out
pi_108286884
mannengummetjes!
Kwak
pi_108287011
Ik ben een niezende panda.
pi_108288521
Lol die ex van Co :'). Mijn ex begon me alleen uit te horen over mijn liefdesleven nadat het uit ging, maar is daar ook vrij snel mee gestopt want hij kreeg niet te horen wat ie wilde horen :+.

Zo en nu slapen, mijn ritme wordt steeds beter :D (ja dit is goed voor mij, kan nu een nacht van 7 uur maken, en dat is meestal prima. Lymfeklieren in mn nek zijn ook al bijna weg, dus ik heb goede hoop dat pfeiffer over zijn top heen is. Niet dat mijn leven er veel beter van wordt, ik zit alsnog compleet met mezelf in de knoop, maar dan is dat iig een factor minder :P)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_108289417
Nog even een update: ik zou dus die date nog bellen.. Er ging even iets mis op werkgebied, dus langer doorgewerkt dan ik gepland had. heb daardoor nog geen tijd gehad om te bellen. Ik had vanavond ook met een vriendin gewoon casual afgesproken om een drankje te doen. Casual dacht ik. Maar tijdens dat gesprek begon zij me helemaal uit te horen over mn date. En ze bleef erop terugkomen. Beetje raar.
Waarom zeggen vrouwen niet duidelijker wat ze willen? Al dit wazige gedoe.. Nu begin ik ook nog over haar te twijfelen...
pi_108289809
Niet zo'n best lijstje vandaag. Maar wel heel stevig ontbijt voor mijn doen. Gevolg daarvan was wel dat ik 's middags niks meer weg kreeg. Ik heb nu al het idee dat de huid op mijn buik losser begint te worden ben nu anderhalve week bezig. Of is dat onzin?

O- 2 sneetjes maisbrood met een beetje halvarine 2 plakjes kipfilet en 1 ei en zout en peper.

L- zat nog enorm vol niks op.

T- muslireep

D- pasta met gehakt, saus, curry ketjap, ui, knoflook en een beetje zwitserse kaas.
toetje was weer 1/4 galia meloen.

T- 1 miniscuul ruitjes vormig salmiak snoepje amper noemenswaardig.

B- paar kilometer gewandeld met de hond.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_108290411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 01:08 schreef the85mc het volgende:
Nog even een update: ik zou dus die date nog bellen.. Er ging even iets mis op werkgebied, dus langer doorgewerkt dan ik gepland had. heb daardoor nog geen tijd gehad om te bellen. Ik had vanavond ook met een vriendin gewoon casual afgesproken om een drankje te doen. Casual dacht ik. Maar tijdens dat gesprek begon zij me helemaal uit te horen over mn date. En ze bleef erop terugkomen. Beetje raar.
Waarom zeggen vrouwen niet duidelijker wat ze willen? Al dit wazige gedoe.. Nu begin ik ook nog over haar te twijfelen...
Niks achter zoeken. Vrouwen praten graag en veelvuldig over de liefde in al haar vormen. En alle details moeten voorbijkomen. Dus no worries.

Verder is mijn jetlag nog duidelijk niet op z'n retour. Ik heb zin om de dag te beginnen. :')
  donderdag 23 februari 2012 @ 05:14:09 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108290461
Mogge,
Waterbed warmt niet meer op en dat is koud :(
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 23 februari 2012 @ 05:16:16 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108290463
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 01:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Niet zo'n best lijstje vandaag. Maar wel heel stevig ontbijt voor mijn doen. Gevolg daarvan was wel dat ik 's middags niks meer weg kreeg. Ik heb nu al het idee dat de huid op mijn buik losser begint te worden ben nu anderhalve week bezig. Of is dat onzin?

O- 2 sneetjes maisbrood met een beetje halvarine 2 plakjes kipfilet en 1 ei en zout en peper.

T- muslireep

D- pasta met gehakt, saus, curry ketjap, ui, knoflook en een beetje zwitserse kaas.

Vol van 2 boterhammen?
Voorzichtig zijn met zo weinig eten, voor je het weet ben je volgend jaar 25 kg zwaarder.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108290520
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 05:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Mogge,
Waterbed warmt niet meer op en dat is koud :(
Oew dat lijkt me behoorlijk koud!
Gaat alles nu achter elkaar kapot bij jullie, of lijkt het maar zo?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108290628
Gisteren:
PreO: bakje krokante muesli met wat melk (om een uur of 4 vannacht)
O: gekookt eitje, 1x geroosterd Allison met oud amsterdamkaas
T: dubbele cappuccino

L: rauwkostsalade met dressing, tartaartje.
T: meergranen vloerkadetje met filet A. en ui
T: volkoren cracker met smeerkaas
T: fruitsmoothie (sinaasappel.framboos/aardbei)
T: wodka
D: gestoofde kip met veel groenten. In oestersausMisschien wat frietjes indien veel trek. wat rijst
T: 2 blokjes extra pure choco

Vandaag:
PreO1: 3 volkoren beschuiten met boter en extra pure hagelslag (60%)
PreO2: dubbele cappuccino
O: 1x geroosterd Allison met filet A. en ui en een gekookt eitje
L: koude opgebakken rijst met: beetje groenten in oestersaus, ham, ei, prei en spaanse peper (heb ik al gemaakt een uurtje geleden of zo. :'), ik heb ook al afgewassen en de wasmachine staat aan.)
T: bakje cherrytomaatjes met ui en olijfolie met 1x geroosterd Allison met boter
T: wodka
D: gestoofde kip met rauwkost en laatste restje groenten in oestersaus en misschien dan nu die frietjes.
  Vis een optie? donderdag 23 februari 2012 @ 07:17:28 #13
70532 loveli
N
pi_108290645
Kou gevat op nekspier..
crap in = crap out
pi_108290803
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 07:17 schreef loveli het volgende:
Kou gevat op nekspier..
Dat klinkt pijnlijk!

Co, ga die jetlag eens een beetje negeren joh! :D
Stort je ook iedere avond om 8 uur in ofzo?

Spierpijn hier valt nog mee overigens! Vooral in de kont, maar dat is goed. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_108290869
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 07:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Vooral in de kont, maar dat is goed. B-)
O+ Context O+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_108290881
:D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108290893
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 07:51 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

O+ Context O+
:D
Goedemorgen! :D
Doe wat je niet durft.
pi_108290931
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 05:16 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Vol van 2 boterhammen?
Voorzichtig zijn met zo weinig eten, voor je het weet ben je volgend jaar 25 kg zwaarder.
Ja ik at nooit zoveel in de ochtend omdat ik het niet weg kreeg. Maar doe nu maar weer licht ontbijten want dan kan ik 's middags tenminste eten zonder t gevoel te hebben uit elkaar te ploffen.

En ik weet dat het een slecht lijstje is. Dat staat er notabene bij...
pi_108290950
Goedemorgen. *O*

O: Havermout, grapefruit, wheyshake
T: 1x bth rookvlees, 1x bth pindakaas
L: Restje gebakken rijst, 1x bth
T: 2x bth rookvlees, 1x pindakaas
D: Erwtensoep :9~
T: Kwark met fruit

's Ochtends nog even de laptop aanslingeren is geen goed idee.. Gelijk een half uur later op werk. :')
pi_108290953
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja ik at nooit zoveel in de ochtend omdat ik het niet weg kreeg. Maar doe nu maar weer licht ontbijten want dan kan ik 's middags tenminste eten zonder t gevoel te hebben uit elkaar te ploffen.

En ik weet dat het een slecht lijstje is. Dat staat er notabene bij...
wat wil je vandaag allemaal gaan eten?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108291096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:03 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

wat wil je vandaag allemaal gaan eten?
o-Ik ben nu begonnen met yoghurt en musli, en heb nog 2 volkoren crackers liggen en daar ga ik smeerkaas op doen.

L-Vanmiddag 2 boterhammen (ja dan zit ik vol) met iets van pindakaas, runderrookvlees of iets dergelijks, Net waar ik zo zin in heb.

T-Als tussendoortje iets van een peer.

D- Vanavond staat er kip siam gepland. I.p.v kip schnitzel want ik houdt niet van kip aangevuld met paprika, bosui, prei enz.. Met als toetje meloen ofzo. (ben gek op meloen)

T- worteltjes, komkommer net waar ik zin in heb op dat moment.
pi_108291133
:W

O: bakje magere yoghurt met muesli
T: krentenbroodje met margarine, mineola
L: 1 allinson volk. boterham pindakaas, 2 crackers filet americain
T: banaan, 2 crackers filet americain
S: half uurtje oefeningen
D: zelfgemaakte volkorenwraps met kip, diverse groente, zelfgemaakte guacamole en een beetje sour cream/strooikaas
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108291163
Lijstje gisteren;
O: grapafruitsap, appel met yoghurt, mandarijn
T: 2 cappuccino
L: boterham gekookt ei, boterham pindakaas
T: halve gegrilde scharrelkip
T: yoghurt met cruesli
D: 5 papadoms met rotisambal, bord spinazie, Singa
T: boterham pindakaas, stukje oude kaas, Tsing Tao
S: 40 min. crosstrainer, uur wandelen
pi_108291204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 01:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

T- muslireep

Als je van 2 sneetjes maisbrood geen lunch kunt eten is er iets goed mis...Ik vond dat namelijk een karig ontbijt, en dus ook een erg karig lijstje..

Wat groente en fruit was ook mooi geweest.
pi_108291238
Oh, ik had nog niet verder gelezen.

En verder kun je verwachten dat je commentaar krijgt op slechte lijstjes, ookal zet je er bij dat het slecht is. Kun je van leren.

Hier kon ik niet slapen vannacht, was erg lang wakker. Nu dus beetje brak..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')