Er zijn wel elementen uit oudere films die helaas verloren geraakt zijn door de jaren.
Het tempo ligt inderdaad wat lager, maar dat is lang niet altijd slecht. Vooral in westerns bouwt het de spanning op, het geeft meer ruimte voor wat subtieler acteer werk.
Alles hoeft niet altijd snel te gaan, een film kijken is zowiezo een stukje ontspanning.
Over het algemeen kan ik het best goed waarderen, alhoewel sommige films zoals bijvoorbeeld Julius Ceasar te langdradig zijn. Maar bij een western zoals "The good, the bad and the ugly" past het erbij, het bouwt de spanning perfect op.
De oudste film die ik gezien heb is Cassablanca, ook een prachtige film. Het sterke aan deze film is dat het een film over de tweede wereldoorlog is, die ook is opgenomen tijdens de tweede wereld oorlog. Destijds wisten ze dus niet eens hoe het zou eindigen, en die spanning is af te zien aan het spel van de acteurs.
Tegenwoordig zijn veel films gewoon dom popcorn vermaak zonder enige diepgang maar veel special effects. Dat werkt voor mij persoonlijk gewoon niet.
Special effects zijn er om het verhaal te ondersteunen, niet te overheersen.
Maar uiteindelijk is iedereen gewoon vrij om de films te kijken die hij of zij wil zien, ik zou alleen wel iedereen kunnen aanraden om af en toe eens een film te kijken buiten je vaste genres. Sta open voor nieuwe ervaringen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.