abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108343056
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb de uitzending van Nieuwsuur even aangezet en wat knap van Tweebeeke hoe ze al heel snel een oorverdovende stilte weet te veroorzaken en de heren met de mond vol tanden weet te zetten _O_
Ze was echt super gisteren.
pi_108343238
WOW ! Wat is echt Mariëlle Tweebeeke goed zeg !
  vrijdag 24 februari 2012 @ 13:16:56 #178
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_108343389
Ze zouden de verantwoordelijke bestuurders op staande voet horen te ontslaan. Die Arnie is ook een walgelijke bal :r
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_108343430
Stel je voor dat er bij de Landeskliniek in Innsbrück verborgen camera's waren opgehangen terwijl Friso werd binnengebracht en de koninklijke familie een update kreeg van een arts....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108343451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Stel je voor dat er bij de Landeskliniek in Innsbrück verborgen camera's waren opgehangen terwijl Friso werd binnengebracht en de koninklijke familie een update kreeg van een arts....
Dat is onvoorstelbaar, en dat zou voor elke patient onvoorstelbaar horen te zijn.
pi_108344689
Ik zet net nieuwsuur te kijken. Vieze gluurders zijn het gewoon. Als je meisjes op straat onder hun rokje fotografeert of je camera in een kleedkamer ophangt ga je gewoon de bak in. Zijn er dan ook mensen die pleiten voor een brede maatschappelijke discussie over de balans tussen privacy en kijkgenot?

De uitzending maakt volgens mij duidelijk dat er sprake is van een criminele organisatie met het oogmerk van het begluren van patiënten, en de leidinggevenden hebben zich en hun modus operandi bekend gemaakt. Justitie kom er maar in zou je zeggen, maar die zullen wel weer te laf zijn om zulke hoge bomen aan te pakken.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 13:52:50 #182
137949 Disana
pi_108344761
Ook in standpunt.nl wordt deze kwestie besproken. Luisteraars vinden massaal dat dit niet kan.

http://www.stand.nl/
pi_108344949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:52 schreef Disana het volgende:
Ook in standpunt.nl wordt deze kwestie besproken. Luisteraars vinden massaal dat dit niet kan.

http://www.stand.nl/
Ik denk dat de makers dondersgoed weten dat ze een grens overschreden hebben, maar dat ze in hun lust een 'nieuw' soort medisch programma te maken dat bewust gedaan hebben. Verwerpelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:00:02 #184
137949 Disana
pi_108345047
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat de makers dondersgoed weten dat ze een grens overschreden hebben, maar dat ze in hun lust een 'nieuw' soort medisch programma te maken dat bewust gedaan hebben. Verwerpelijk.
Ik verbaas me meer over de hoge bomen, zoals Weltschmerz ze noemt, van het ziekenhuis. Die leken werkelijk het probleem niet te zien.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:01:36 #185
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108345106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik verbaas me meer over de hoge bomen, zoals Weltschmerz ze noemt, van het ziekenhuis. Die leken werkelijk het probleem niet te zien.
Die zagen wel het geld voor een eventuele nieuwe vleugel aan het ziekenhuis. :P
pi_108345253
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Die zijn zo arrogant dat ze denken dat ze hun eigen afweging mogen maken en zelf de balans mogen bepalen t.a.v. andermans privacy en als het niet bevalt dat er dan een brede maatschappelijke discussie over moet komen.

Ik heb nieuws, er is al een maatschappelijke discussie over geweest en de uitkomst is dat het een misdrijf is. De verantwoordelijkheid om geen criminele organisatie te starten met het oogmerk dergelijke misdrijven systematisch te plegen behoort ook Eyeworks en zeker de leidinggevenden.
pi_108345347
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die zijn zo arrogant dat ze denken dat ze hun eigen afweging mogen maken en zelf de balans mogen bepalen t.a.v. andermans privacy en als het niet bevalt dat er dan een brede maatschappelijke discussie over moet komen.

Ik heb nieuws, er is al een maatschappelijke discussie over geweest en de uitkomst is dat het een misdrijf is. De verantwoordelijkheid om geen criminele organisatie te starten met het oogmerk dergelijke misdrijven systematisch te plegen behoort ook Eyeworks en zeker de leidinggevenden.
Het kan toch niet zo zijn dat dit geen gevolgen heeft voor deze mensen?
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:15:59 #188
137949 Disana
pi_108345688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Toch denk ik dat dit voor deze heren geen enkel gevolg zal hebben. Een rechter zal wel oordelen dat het ziekenhuis door de slechte publiciteit al genoeg is gestraft.
pi_108345786
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:01 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Die zagen wel het geld voor een eventuele nieuwe vleugel aan het ziekenhuis. :P
Dat is het erge, het ziekenhuis kreeg er niet eens geld voor (bron radio 1, half 1)
pi_108345880
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Toch denk ik dat dit voor deze heren geen enkel gevolg zal hebben. Een rechter zal wel oordelen dat het ziekenhuis door de slechte publiciteit al genoeg is gestraft.
Ik vrees dat geen OvJ zich de vingers er aan wil branden. Want nieuwsuur mag wel kritisch zijn, uiteindelijk wordt het toch 'wij van WC-eend' die met zijn allen om het stoute WC-eendje heen gaan staan. De camera is heilig.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:28:36 #191
137949 Disana
pi_108346149
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vrees dat geen OvJ zich de vingers er aan wil branden. Want nieuwsuur mag wel kritisch zijn, uiteindelijk wordt het toch 'wij van WC-eend' die met zijn allen om het stoute WC-eendje heen gaan staan. De camera is heilig.
Ben dan wel benieuwd of er nog iets uit de klacht van vader Janssen komt, de eerste die aan de bel trok. En zo zijn er nog enkele mensen die er mogelijk werk van willen maken. Maar schandalig is het dat de hoge heren niet onmiddellijk op non-actief zijn gezet.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:30:31 #192
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108346226
VuMc en Eyeworks hebben al lang gezegd dat die ene klacht gegrond is :P
pi_108346353
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Ben dan wel benieuwd of er nog iets uit de klacht van vader Janssen komt, de eerste die aan de bel trok. En zo zijn er nog enkele mensen die er mogelijk werk van willen maken. Maar schandalig is het dat de hoge heren niet onmiddellijk op non-actief zijn gezet.
Ik ben niet tegen tuchtrecht en klachtprocedures. Maar het gaat hier ook gewoon om misdrijven van de zijde van Eyeworks. Een OvJ heeft helemaal geen aangifte nodig om tot onderzoek over te gaan, en daartoe personen aan te houden en beelden veilig te stellen. Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar er lijkt me in ieder geval aanleiding voor een strafrechtelijk onderzoek. Het lijkt me in ieder geval dat met de uitzending van gisteren de kring van strafbaarheid en strafbaren zich heeft uitgebreid.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:39:38 #194
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108346591
Ik verbaas me nog het meest dat er dus, voor dat dit uitkwam, schijnbaar niemand dacht: "hey jongens, dit is eigenlijk extreem fout en smerig wat we doen, zouden we het niet beter niet kunnen doen?"
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_108346661
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:39 schreef kingmob het volgende:
Ik verbaas me nog het meest dat er dus, voor dat dit uitkwam, schijnbaar niemand dacht: "hey jongens, dit is eigenlijk extreem fout en smerig wat we doen, zouden we het niet beter niet kunnen doen?"
Dat verbaast me ook zo. Dit is van een onbeschoftheid die zijn weerga niet kent. Daar moet toch onderling wel wat over gezegd zijn?
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:44:34 #196
137949 Disana
pi_108346794
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen tuchtrecht en klachtprocedures. Maar het gaat hier ook gewoon om misdrijven van de zijde van Eyeworks. Een OvJ heeft helemaal geen aangifte nodig om tot onderzoek over te gaan, en daartoe personen aan te houden en beelden veilig te stellen. Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar er lijkt me in ieder geval aanleiding voor een strafrechtelijk onderzoek. Het lijkt me in ieder geval dat met de uitzending van gisteren de kring van strafbaarheid en strafbaren zich heeft uitgebreid.
Ik ben bang dat dit niet als misdrijf gezien gaat worden. We zijn al decennia lang murw gemaakt door allerlei privacy-beperkende maatregelen.
pi_108346868
Als je ongevraagd deel bent geworden van hun tv programma gewoon een deel van de opbrengsten claimen _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:48:45 #198
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_108346948
Ik heb gisteren een klein stukje gezien en ik vind het echt een verschrikkelijk programma.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_108347369
Nu moeten ze dit programma wel snel verbieden want al deze heisa is alleen maar goed voor de kijkcijfers en dus de zakken van RatArnie, dik 900 duizend kijker gisteren.
pi_108347479
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dit niet als misdrijf gezien gaat worden. We zijn al decennia lang murw gemaakt door allerlei privacy-beperkende maatregelen.
Het gaat er niet om hoe het gezien wordt, althans, het zou erom moeten gaan wat in de wet staat. Het probleem is juist dat die figuren van Eyeworks en de VU denken dat ze zelf dergelijke afwegingen even over mogen doen vanuit hun eigenbelang, en dat ze er dan zijn met intenties om het iets zorgvuldiger te doen dan ze het feitelijk gedaan hebben.

De normen zijn er reeds, het probleem is dat het OM nogal selectief is in wanneer er aan normbevestiging moet worden gedaan. Dit lijkt mij een uitgelezen mogelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')