Bussen van zowel RET en Qbuzz rijden met dezelfde chipkaartappartuur rond (IVU uit Aken vermoed ik), wel moeten de MAN's een andere type boordcomputer krijgen (fabrikant INIT AG uit Karlsruhe).quote:Op maandag 23 april 2012 13:41 schreef Bitlord het volgende:
Vindt er eigenlijk nog integratie plaats tussen de huidige RET- en Qbuzz-lijnen? Zullen toch wel efficiëntiemogelijkheden zijn.
Graag gedaan en dankjewel!quote:Op zondag 29 april 2012 01:30 schreef Bitlord het volgende:
Iemand had mij een DM gestuurd met de vraag of ik bovengeplaatste foto in groot-formaat ter beschikking kon stellen als bureaubladachtergrond. Het origineel, waar de kleuren dus nog niet zijn aangepast, staat op hieronder.
http://busfoto.nl/IMG_9190.JPG
Ja, het was teringdruk in en bij de bussen... Haalde maandag aan het begin v/de middag, onderweg naar Leeuwarden, zelfs een al volle lijn 62 in; die dus al sinds Veenwouden mensen moest laten staan op de halte.. Tsja, als zelfs lijn 62 het niet aankan, was het natuurlijk te raden waar de andere lijnen mee te kampen haddenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
gister een topdag voor het busvervoer in het Noorden des lands hoorde ik. De vraag was groter dan het aanbod
Vanochtend zag ik in Leeuwarden Integro 2939 zonder passagiers rijden op de Celsiusweg. Beetje vreemde plaats, zo midden in de ochtendspits. Misschien een testritje, hoewel er een sjoof in xx-kleding achter het stuur zat.
Welke was dat?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
stond vanochtend een gelede Citaro binnen bij Wensink in Leeuwarden
Stond er een paar grote X-en op?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
geen flauw idee. Kwam er toevallig langs, meer niet.
Opmerkelijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
niet op gelet. Zag alleen dat de motorkap open stond en er stond later nog een Ramba voor de deur
Hier in Fryslân hebben we alle 5-mei vierders vandaag ook weer allemaal netjes op tijd uit Leeuwarden weggekregenquote:Op zondag 6 mei 2012 00:45 schreef Pino112 het volgende:
Syntus kan het wel, extra vervoer inzetten. In de winter twijfel ik er nog wel eens aan, maar vandaag bestond de 29 vooral uit lange Veluwelijn-bussen.
Met die nieuwe diensregeling van de Veluwelijn zullen ze waarschijnlijk wel wat gelede bussen overhebben. De naam "Veluwelijn" is ook van bussen afgehaald, misschien zodat ze nu ook op andere lijnen ingezet kunnen worden.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:45 schreef Pino112 het volgende:
Syntus kan het wel, extra vervoer inzetten. In de winter twijfel ik er nog wel eens aan, maar vandaag bestond de 29 vooral uit lange Veluwelijn-bussen.
Dat is idd het nadeel ja dat het gasvulstation aan de andere kant van Apeldoorn zit, maar hoe deed Veolia het dan met de Valleilijn bussen of is de dienstregeling van de Valleilijn veranderd sinds Syntus hem rijdt?quote:Op zondag 6 mei 2012 13:39 schreef _JdM_ het volgende:
Nee, hetzelfde aantal bussen nodig. Alleen tussen de spitsen worden volop amba's ingezet om die geledes te tanken.
"Veluwelijn" is er afgehaald, zodat er gewisseld kan worden met Ede met hun Valleilijnbussen. Vooral omdat daar doordeweeks 7 bussen nodig zijn en op zondagavond 9.
5298 zou in Duitsland staan voor herstel. Die is nog niet terug, de 5299 rijdt nog wel rond.
Geen idee. Enigste reden die ik me kan bedenken; Zorgen dat het materieel voor maandag klaar staat?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
Misschien een heel rare vraag, maar waarom heeft welke omloop dan ook op een zondagavond zoveel bussen nodig, nog meer dan op de doordeweekse spitstijden?
Vind het persoonlijk ook raar dat er op zondag avond meer bussen rijden dan door de weeks in de spits...quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:09 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Geen idee. Enigste reden die ik me kan bedenken; Zorgen dat het materieel voor maandag klaar staat?
Uitwonende studenten vervoeren naar de campus.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
Misschien een heel rare vraag, maar waarom heeft welke omloop dan ook op een zondagavond zoveel bussen nodig, nog meer dan op de doordeweekse spitstijden?
Ik zit er ook niet van op te kijken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:43 schreef marcel.nl het volgende:
Oh oh, Syntus in financiele nood: http://nos.nl/artikel/371373-vervoerder-syntus-in-geldnood.html
De RET red het denk ik wel, die kunnen eventueel verlies van het busvervoer nog compenseren met winst (als dat er is tenminste) bij het tram en metro onderdeel...quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zit er ook niet van op te kijken.
Wat me verbaast is dat de politici heel goedkoop de kant van de geëmbrouilleerde buschauffeur en reiziger kiezen. Dit terwijl zij zelf hypocriet meer openbaar vervoer eisen voor steeds minder geld.
Als Syntus valt, dan mogen de betrokken politici ook aan de hoogste bomen geknoopt worden.
Daarnaast kijk ik ook met een bezorgd oog naar RET.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |