Na hoe lang mocht jij bij je vriend/vriendin slapen en had je ook zo'n last van gezeik van je ouders?
quote:Tja, wat vind je vriend hier zelf van? wat zullen die ouders zeggen als je vriend zegt "Chayenn" slaapt hier" mischien zijn die ouders niet zo snugger dat het je bedoeling is dat het je bedoeling is om te blijven slapen?
Op zondag 21 juli 2002 01:31 schreef Chayenn het volgende:
[edit]onduidelijkheid, het mag dus eigelijk wel van zijn ouders alleen niet van die van jouw. dan moet je dat gewoon een keer vragen. gewoon in 1x met de deur in huis vallen. "waarom mag ik niet bij me vriend blijven slapen" (Zo zou ik het dan doen.}
[Dit bericht is gewijzigd door blup op 21-07-2002 01:46]
Sterkte ermee meissie!
quote:Ja maar ik woon nog thuis en als ik gewoon daar blijf slapen krijg ik ruzie en dat moet ik ook niet hebben.
Op zondag 21 juli 2002 01:43 schreef starsailor het volgende:
hmm.. wordt het niet eens tijd dat je een stevig gesprekje met je ouders gaat hebben? je bent toch al boven de 18? ik weer dat ouders beschermend willen (en ook moeten) zijn, maar blijven slapen bij je vriendje moet toch *echt* kunnen als je 18 geweest bent.
quote:Hij vindt het helemaal niet leuk en z'n ouders vinden het best als ik daar blijf slapen, maarja de mijne niet he..
Op zondag 21 juli 2002 01:44 schreef blup het volgende:[..]
Tja, wat vind je vriend hier zelf van? wat zullen die ouders zeggen als je vriend zegt "Chayenn" slaapt hier" mischien zijn die ouders niet zo snugger dat het je bedoeling is dat het je bedoeling is om te blijven slapen?
en zelf heb ik er geen ervaring mee omdat ik nooit een een echte vaste relatie heb gehad.
quote:het mag dus eigelijk wel van zijn ouders alleen niet van die van jouw. dan moet je dat gewoon een keer vragen. gewoon in 1x met de deur in huis vallen. "waarom mag ik niet bij me vriend blijven slapen" (Zo zou ik het dan doen.}
Op zondag 21 juli 2002 01:46 schreef Chayenn het volgende:Hij vindt het helemaal niet leuk en z'n ouders vinden het best als ik daar blijf slapen, maarja de mijne niet he..
quote:Ik word 15 september 19, maarja zoals ik al zei, ik woon nog thuis dus moet ik me maar aan de regels hier houden en als mijn ouders het niet willen dan mag het niet...
Op zondag 21 juli 2002 01:46 schreef noki_JA het volgende:
Das mooi kut voor jullie! Ik heb ooit een vriendin in Brabant gehad die toen naar me toe kwam en mocht gelijk blijven slapen. Oke, ze had er niet bijverteld dat ik een eigen huis hadEr was de derde keer "pas" (nou ja al) wat gebeurd. Zei was 17 en ik 21, dus het zou gewoon moeten kunnen. Je bent 19, dan mag je daar toch zelf over beslissen lijkt me?
Sterkte ermee meissie!
quote:dan moet je het dus een keer vragen. ik weet natuurlijk niet hoe je ouders zijn, maar de mijne zullen niet boos worden als ik zoiets vraag.
Op zondag 21 juli 2002 01:49 schreef Chayenn het volgende:[..]
Ik word 15 september 19, maarja zoals ik al zei, ik woon nog thuis dus moet ik me maar aan de regels hier houden en als mijn ouders het niet willen dan mag het niet...
quote:Nou daar heb ik het dus net over gehad, misschien niet zo'n geschikt moment, maar dat is het nooit bij hun. Maar ze gaan er nu in ieder geval over denken.
Op zondag 21 juli 2002 01:51 schreef blup het volgende:[..]
dan moet je het dus een keer vragen. ik weet natuurlijk niet hoe je ouders zijn, maar de mijne zullen niet boos worden als ik zoiets vraag.
toen ging het uit, en een paar maanden later weer aan, en toen is ze gewoon het eerste weekend al blijven slapen
maar toen kenden we elkaar dus al een tijdje...
quote:In dat geval ben ik erg blij met mijn ouders over zulk soort dingen.
Op zondag 21 juli 2002 01:52 schreef Chayenn het volgende:[..]
Nou daar heb ik het dus net over gehad, misschien niet zo'n geschikt moment, maar dat is het nooit bij hun. Maar ze gaan er nu in ieder geval over denken.
Me ouders zijn niet echt streng alleen erg ouderwets met sommige onderwerpen, zoals deze.
quote:Ja maar mijn moeder weet altijd alleen maar negatieve dingen aan hem op te noemen, omdat het heel ff niet lekker ging tussen mij en me vriend geeft ze er altijd zo'n draai aan. Maar dit is me eerste echte vriend en als ik hem echt niet heel erg leuk had gevonden, had ik het echt wel uitgemaakt.
Op zondag 21 juli 2002 01:57 schreef blup het volgende:[..]
In dat geval ben ik erg blij met mijn ouders over zulk soort dingen.
Maar dan zet je ze toch aan het denken. Ik denk als je dus een vraag aan ze stelt waar ze niet direct een antwoord op hebben of dingen zeggen als "gewoon niet" "daarom niet" dan weet je denk ik dat ze je nog teveel als een kind behandelen. en dan zeg je gewoon dat je 18 bent en dat je ook dingen wel voor je zelf kunt bepalen. maar zo riskeer je ruzie denk ik
quote:nog altijd r&p ban
Op zondag 21 juli 2002 01:44 schreef static het volgende:
testOeps... Haal deze maar weg. mod...
maar euh mevrouw de topicposter......4 maanden wachten als je 18 bent lijkt me ook wel lang, maar jullie moeten het zelf gewoon weten, ik snap die ouders niet...als jullie allebei er klaar voor zijn moet het gewoon kunnen, en als ze jou niet laten slapen gaan jullie gewoon hetzelfde doen overdag lijkt me dus ik zie het punt niet.....misschien es met hun praten? of die vriend ermee laten praten?
quote:Dat is zeker niet zo gek nee.. maar jeetje.. je zit wel in een moeilijke situatie.
Op zondag 21 juli 2002 01:59 schreef Chayenn het volgende:[..]
We zien elkaar gewoon veel, dan is het toch niet gek dat je af en toe wat onenigheid hebt?
quote:Ja maar toch werkt dat niet zo als je nog thuis bent, als ik me eigen gang zou gaan krijg ik ruzie.
Op zondag 21 juli 2002 02:00 schreef sweek het volgende:[..]
nog altijd r&p ban
?
maar euh mevrouw de topicposter......4 maanden wachten als je 18 bent lijkt me ook wel lang, maar jullie moeten het zelf gewoon weten, ik snap die ouders niet...als jullie allebei er klaar voor zijn moet het gewoon kunnen, en als ze jou niet laten slapen gaan jullie gewoon hetzelfde doen overdag lijkt me dus ik zie het punt niet.....misschien es met hun praten? of die vriend ermee laten praten?
quote:Lief.
Op zondag 21 juli 2002 02:01 schreef blup het volgende:[..]
Dat is zeker niet zo gek nee.. maar jeetje.. je zit wel in een moeilijke situatie.
* blup gaat even een oplossing bedenken.![]()
quote:Ik zou dus kunnen zeggen: 'ga dan uit huis', maar dat doe ik niet. Omdat je nog in huis woont moet je je eigenlijk houden aan de regels die je ouders je stellen. Aan de andere kant ben je oud genoeg om ook aan je ouders duidelijk te maken dat je geen 12 meer bent. Dus de enige oplossing hier: bespreek het (ook al kan dat uitlopen op ruzie). Nogmaals: je wordt bijna 19.
Op zondag 21 juli 2002 02:04 schreef Chayenn het volgende:
Ja maar toch werkt dat niet zo als je nog thuis bent, als ik me eigen gang zou gaan krijg ik ruzie.
dr. phil-mode:
Ga gewoon eens rustig praten met je ouders hierover. Gooi het niet meteen op 'ik wil dat ik met mijn vriendje kan slapen', maar vraag of ze jou ook willen respecteren in je wensen. (en dus ook in de keuze van je vriendjes, en hoe je daarmee om wil gaan).
quote:Daar heb je wel gelijk in ja, maar het gesprek van zojuist heeft ze wel aan het denken gezet. We praten denk morgen wel even rustig verder dan maar.
Op zondag 21 juli 2002 02:15 schreef starsailor het volgende:[..]
Ik zou dus kunnen zeggen: 'ga dan uit huis', maar dat doe ik niet. Omdat je nog in huis woont moet je je eigenlijk houden aan de regels die je ouders je stellen. Aan de andere kant ben je oud genoeg om ook aan je ouders duidelijk te maken dat je geen 12 meer bent. Dus de enige oplossing hier: bespreek het (ook al kan dat uitlopen op ruzie). Nogmaals: je wordt bijna 19.
dr. phil-mode:
Ga gewoon eens rustig praten met je ouders hierover. Gooi het niet meteen op 'ik wil dat ik met mijn vriendje kan slapen', maar vraag of ze jou ook willen respecteren in je wensen. (en dus ook in de keuze van je vriendjes, en hoe je daarmee om wil gaan).
quote:Ik hoop het ook dankje
Op zondag 21 juli 2002 02:19 schreef starsailor het volgende:
ik hoop dat jullie er uit komen morgen
quote:Nee hoor in Zuid Holland.
Op zondag 21 juli 2002 02:20 schreef Juggie het volgende:
idioot zeg. Je woont zeker in limburg? daar zijn ze nml nog heel erg conservatief.
quote:Hoe oud ben jij?
Ik heb nu al meer dan 4 maanden met mijn vriend en nog steeds niet mag ik bij hem blijven slapen en dat is zwaar KUT.*Knip*
quote:Ik ben 18 en me vriend is 24, maar als haar ouders het al weten vind ik het helemaal onzin...
Op zondag 21 juli 2002 02:24 schreef MOD het volgende:[..]
Hoe oud ben jij?
Ik mag ook nie bij mn vriendin slapen...
We hebben nu al meer dan een half jaar wat, en dr ouders willen ons van de sex afhouden min of meer, omdat ze vind dat zij er veel te jong voor is (14, ik 16)
We hebben het al vaak genoeg gedaan, en daar weten dr ouders van, en nog mag het niet
Kwee nie hoelang het nog gaat duren, maar ik vin ut ook zwaar bagger...
Naja, zal niets anders op zitten dan wachten
maarja ik moet ook maar afwachten ja.
quote:Nou ja nee ik denk niet echt, voor hoe lang het nog duurt moet ik me dan maar houden aan de maximaal toegestane hoeveelheid alcohol.
Op zondag 21 juli 2002 02:24 schreef Calella het volgende:
Ik heb het in een iets ander topicook al gezegd , maar is een taxi bellen geen (shortterm) oplossing?
quote:Nou het was net ook wel redelijk bonje, maar mijn moeder zegt dan weer dat ze er niet van houdt als er iets wordt opgedrongen en a la minute beslist....
Op zondag 21 juli 2002 02:25 schreef TimMer1981 het volgende:
Wat is er mis met eens een keer flinke bonje in de keet?Zo nu en dan schop ik ook flinke commotie hier, dan gebeurt er tenminste wat. Op sommige punten moeten sommige mensen soms gewoon een duwtje in de rug hebben, als dat met ruzie moet, so be it, ik ligt daar nooit zo wakker van...
quote:18 en 24???
Op zondag 21 juli 2002 02:25 schreef Chayenn het volgende:[..]
Ik ben 18 en me vriend is 24, maar als haar ouders het al weten vind ik het helemaal onzin...
maarja ik moet ook maar afwachten ja.
Ik ben ook ouderwets maar ik vind dat je wel bij je vriend mag slapen en dat je ouders geen gelijk hebben. Probeer echter wel de vrede te bewaren. Praat er rustig over als daar gelegenheid voor is. (ik weet dat praten soms niet makkelijk is met ouders). Als je echt van elkaar houdt dan kom je hier samen wel doorheen. Een tip doe geen dingen waar ja later spijt van krijgt.
zoals het beschadigen van de relatie met je ouders. als het niet anders kan moet het maar probeer alles om die relatie ook goed te houden.
Maarja komt gewoon doordat zij in groningen woont en ik in brabant.. dan mogen dat soort dingen natuurlijk sneller..
Met alle gevolgen van dien
quote:Waar slaat dat nou weer op?!?!?!
Op zondag 21 juli 2002 02:20 schreef Juggie het volgende:
idioot zeg. Je woont zeker in limburg? daar zijn ze nml nog heel erg conservatief.
Mijn eigenervaring:
Mijn beste vriendin, was toen pas 14 en moest ruim 2,5 uur reizen met de trein, mocht de 4de keer dat ze kwam blijven slapen.
Mijn exvriendin, die bleef de 2de keer dat ze kwam al slapen! Ze was één keer hier geweest, en ik één keer daar! Toen hadden we beide 4 weken vakantie, en waren dus weg, maar zodra ze terug was is ze gekomen en bleef ze slapen! Zij woonde 1,5 uur met de trein van me vandaan!
Ik heb toen gewoon een brief geschreven aan die ouders, zodat hun ook weten hoe het hier geregeld is. 2 weken later sliep ik bij haar, en van haar moeder mochten we gewoon bij elkaar op de kamer en zolang we het netjes houden, mochten we ook bij elkaar in bed.
Ik was toen 16 en zij net 15
Ik ben volwassen, woon op mezelf, en ben daarom niemand verantwoording verschuldigd.
Ach ik kan daar best inkomen, ik bedoel ik neem aan dat je ouders het beste met je voor hebben, maar om dan te zeggen op je 18e dat je niet bij je vriend mag slapen vind ik dan ook wel weer een beetje overdreven...
Ik sliep eigenlijk meteen bij me vriend, en me vader vond dat ook wel moeilijk (terwijl ik al bijna 19 was) maar hij heeft het me nooit verboden...
Als het zo door blijft gaan dan zou ik er wat van zeggen tegen je ouders, zoals iets van: "jullie kunnen mij niet eeuwig tegenhouden bij mijn vriendjes te slapen, dus vanaf nu doe ik het gewoon", misschien ben ik wel zo'n dwars ligger dat ik nu jou deze tip geef, maar je moet gewoon zelf weten hoe je reageert maar ik zou er uiteindelijk wel wat van zeggen....
Succes
Wat jouw situatie betreft: net zoals anderen al zeiden, gewoon proberen te praten met je ouders. Je bent oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat je met je leven doet. En natuurlijk, je woont nog bij je ouders thuis en je hebt je dus aan hun regeltjes te houden. Maar zij mogen jou ook best een beetje tegemoet komen. En wat hebben zij er nou voor last van als je bij je vriend blijft slapen? En als jullie willen kunnen jullie ook wel seks hebben zonder dat je bij hem blijft slapen, dus daar hoeven ze het ook niet voor te verbieden. Ik vind trouwens ook dat je op je 18e verstandig genoeg bent om zelf te bepalen wat je doet qua seks, maar dat terzijde.
Nou, succes in elk geval! Ik hoop dat je ouders snel een beetje ontdooien!
en tja... als we wat willen dan gebeurt het toch wel
* Robinski is nog steeds maagd voor de duidelijkheid
Andere vriend heb ik na 3 weken ofzo geslapen. Was wel makkelijk want zijn ouders wonen in een ander werelddeel haha.
En mijn huidige vriend sliep na twee weken bij mij thuis en ik was toen ook 19. Ouders deden er nie moeilijk over. TErwijl zijn ouders me nog nooit hadden gezien. En na een maandje sliep ik ook bij hem thuis...0-)
Maar ik zou er gewoon nog maar eens goed met je ouders over praten, over dat je wel 18 bent en je eigen beslissingen kan nemen. je bent nou eenmaal niet meer het kleine kindje dat ze moeten beschermen en daar moeten ze misschien nog even aan wennen?
Toen mijn huidige vriend voor het eerst bleef slapen (dat was trouwens de eerste jongen die mij bleef slapen) was dat na ongeveer een maand dat we samen waren, voor die tijd had ik er zelf ook nog niet echt behoefte aan.
Ik heb opzich vrij 'relaxte' ouders dus is het nooit echt een punt geweest, maar ja daar heb JIJ natuurlijk barweinig aan... Echter weet ik nog wel hoe m'n pa reageerde nadat hij me 's ochtends kwam wakker maken en daar ook m'n vriend aantrof (we waren perongeluk in slaap gevallen), het was iets in de zin van: (tegen m'n ma) "... en daar tref ik dan m'n enige dochter aan met een of andere vent", (was natuurlijk niet zo, uiteraard kende hij hem al langer)...
Ik vind dat wanneer je al 4 maanden samen bent het niet erg realistisch is van je ouders dat je nog niet samen mogen slapen. Is het misschien een idee dat je voorstelt om bij jouw thuis een nachtje te blijven? Misschien dat ze het dan iets minder 'eng' vinden? Zijn ze bang dat je misschien 'onzedelijke handelingen' () gaat ondernemen, misschien kun je een keertje om de tafel gaan zitten om het allemaal te overleggen...?
In iedergeval veel succes ermee, en ik hoop dat je snel een nachtje met je vriendje mag spenderen ...
Later bleek dat ze dat gelogen had... en toen was het toch al gebeurd, dus kon ik ook zonder omhaal bij haar op de kamer slapen
Tegenwoordig zou het geen enkel probleem meer zijn, ik voorzie ze in ieder geval niet.
Maar ik ken situaties waarbij ouders heel streng kunnen zijn en dat bij elkaar op de kamer slapen uitgesloten is. Al is logeren toegestaan.
quote:Klinkt bekend (zelfs de leeftijden waren hetzelfde). Ze sprak dus met vriendinnen af dat zij moesten zeggen dat ze bij hen bleef slapen, terwijl ze eigenlijk bij mij was. Als er dan gebeld werd naar die vriendinnen stond mijn vriendin altijd net onder de douche of zat ze op het toilet
Op maandag 22 juli 2002 20:10 schreef krullebol het volgende:
Op twee dagen na, pas na een JAAR... Ze is nu een maand of wat 17 en ik ben net 20... En zij mocht dus ('t kon bijna niet anders, anders had ze 's ochtends om 7 uur, na een hele lange dag, nog naar huis moeten gaan) bij mij blijven slapen... Mijn ouders hebben d'r totaal geen problemen mee (stelden het zelfs een paar keer zelf voor), maar de hare dus wel... Bij haar ga / wil / mag ik niet eens slapen... Boeiuh...
Jammer dat het zo moest, maar dat was de enige manier.
quote:Anderhalf uur nadat we wat hadden.. Erm, mijn ouders vonden alles gezegend als ut maar veilig was.
Ik heb nu al meer dan 4 maanden met mijn vriend en nog steeds niet mag ik bij hem blijven slapen en dat is zwaar KUT. Ben ik daar vanavond, gezellig wijntje op en me vriend wat biertjes dus allebei te veel op om te rijden. Moet zijn vader mij naar huis brengen. De vriendin van ze broer blijft daar wel slapen en het is gewoon niet leuk als ik dan naar huis moet. Vriendinnen van me mochten eerder bij hun vriend slapen. Maar mijn ouders willen me zonodig beschermen, echt onzin, want als ik iets wil kan ik dat allang gedaan hebben.Na hoe lang mocht jij bij je vriend/vriendin slapen en had je ook zo'n last van gezeik van je ouders?
quote:En dat riepen ze jullie na toen jullie, elkaar al uitkledend, de trap op richting slaapkamer gingen?
Op dinsdag 23 juli 2002 14:18 schreef Revian het volgende:Erm, mijn ouders vonden alles gezegend als ut maar veilig was.
Maar ja....komt allemaal wel goed....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |