Er is op 21-02 van dit jaar nog in gereageerd...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:54 schreef Lolwtf het volgende:
[..]
nope, topic is te oud. hij doet het goed.
De Canon EOS 1100D is een fantastische camera om mee te beginnen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:49 schreef Fiegel5 het volgende:
Beste leden,
Al jaren droom ik van ik een goede camera waarmee ik op hoog niveau foto's kan schieten. Daarom wil ik een instapmodel spiegelreflexcamera gaan aanschaffen, ik heb al rond geïnformeerd in de omgeving bij lokale winkels en internet. In de Saturn (mediamarkt) werd mij een Cannon EOS 1100D aangeraden, maar naar zoeken op internet kwam ik erachter dat dit toch niet het geweldigste model camera is. Hij blijkt plastisch aan te voelen en niet goed te liggen in grote handen. Deze camera kost in de lokale store 388 euro inclusief tasje en SD kaart.
Maar toen ging ik dus wat verder zoeken op internet, en las ik reviews, topics en keek ik videorecensies. Een andere interessant instapmodel in de fotowereld zou een Nikon D3100 zijn. Deze kost in de lokale store 480 euro met geen accessoires op een 18-55 lens na.
Nu is mijn vraag, wat is het verschil als ik kijk naar de toekomst? Ik ben natuurlijk een instapper, en ik wil gewoon over van compact naar spiegelreflex. Maar welke van de 2 instappers is daadwerkelijk het bete om te nemen? Waar haal ik op de lange termijn meer uit? Ik ga de camera echt alleen gebruiken als vervanger van de compact, ik schiet foto's van steden, landschappen en objecten. Ik wil een camera waar ik geen spijt van krijg, en waar ik nog lang meer vooruit kan.
Nog belangrijker is dat ik beiden modellen in mijn handen heb gehad, ik vind de nikon aanzienlijk beter in mijn handen liggen dan de Cannon die ook echt plastic aan voelt en geen fijne grip heeft. Voordeel voor de cannon is wel dat ik in naaste omgeving mensen ken met accessoires zoals lenzen en flitsers, deze zou ik dan kunnen lenen zodat ik niet meteen erg veel geld hoef uit te geven op de body en kitlens na.
Maar wat is belangrijk? Ik ben 16, en werk hier op het punt van aanschaf bijna een half jaar en een gehele zomer voor. Dus ik wil tevreden uitkomen, en niet later moeten denken: Kut had ik maar een ander gekocht... Dus wat is belangrijk?
¿De nieuwe plastic fantastic of een fanboy? Op een bepaalde manier ben je jezelf aan het tegenspreken, je hebt een nieuwe 600D camera, maar je bent nu al aan het sparen voor een 7D. Dan vraag ik me toch af of je werkelijk zo tevreden bent met je nieuwe camera! Ook de 1100D voelt goedkoop, lijkt goedkoop, is goedkoop, maar je prijst hem wel aan als een fantastische camera, terwijl een Nikon D3100 goed voelt, goed lijkt, goed is en niet alleen komt er fantastische foto's uit maar is ook nog erg goedkoop! Waar baseer je dan op dat de 1100D zo'n goede camera is?quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:52 schreef MrManuel het volgende:
Mijn advies:
Je bent 16 jaar, stap in met de Canon EOS 1100D..
Je krijgt er geen spijt van, hij is goedkoop. Voelt inderdaad wel wat plastic aan.. De 'Feels and Looks' zijn er minder van. Maar hee.. Je hebt ook geen camera van ¤2000,- euro in je handen!
Nee niet de nieuwe plastic fantastic.. Tevens ook geen fanboy maar sta wel achter de producten waarvoor ik ondersteuning lever.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:38 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
¿De nieuwe plastic fantastic of een fanboy? Op een bepaalde manier ben je jezelf aan het tegenspreken, je hebt een nieuwe 600D camera, maar je bent nu al aan het sparen voor een 7D. Dan vraag ik me toch af of je werkelijk zo tevreden bent met je nieuwe camera! Ook de 1100D voelt goedkoop, lijkt goedkoop, is goedkoop, maar je prijst hem wel aan als een fantastische camera, terwijl een Nikon D3100 goed voelt, goed lijkt, goed is en niet alleen komt er fantastische foto's uit maar is ook nog erg goedkoop! Waar baseer je dan op dat de 1100D zo'n goede camera is?
Noem eens een compact die een 1100 met kitlens verslaat in beeldkwaliteit?quote:Op woensdag 22 februari 2012 03:01 schreef robber57 het volgende:
Waarom wil je specifiek een spiegelreflex camera kopen?
Ben je er van op de hoogte dat HET voordeel van een reflex is dat je kunt lenzen wisselen maar die moet je dan wel hebben(lenen is 1x leuk maar houd er rekening mee dat zo'n geleende lens stuk kan gaan, het blijft gevoelig spul, dus dat is geen goed idee).
En met en reflex heb je de mogelijkheid van handmatig instellen, dat moet je dan ook wel gaan doen want anders is dat voordeel dus nul.
Als het je uitsluitend om betere kwaliteit gaat: weet je dat er tegenwoordig ook heel goede "compact" cameras zijn die kwalitatief kunnen wedijveren met een instap reflex of zelfs hogere kwaliteit fotos leveren, zeker als je op de reflex de goedkope en niet zo heel beste kitlens gebruikt.
Ook die compacts zijn volledig handmatig instelbaar, maken mooie macro fotos, hebben een mooie groothoek stand enz enz.
Je kan ook beginnen met een 2e hands spiegelreflex en 2e hands lenzen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 19:58 schreef Fiegel5 het volgende:
Ik moet er sowieso voor sparen en dat duurt sowieso even, dus dan paar ik liever een maand of 2-3 door voor een dure maar goede camera, dan dat ik met een camera eindig waar ik achteraf spijt van heb. Dat is vooral wat ik NIET wil, spijt.
Dat sowiesoquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:29 schreef Rachel_Penose het volgende:
De kitlens 18-55 ging mij al heel snel op de zenuwen werken omdat ik nogal vaak in vrij donkere setting fotografeer en dus meer baat bij een lichtgevoelige lens had.
Ligt er dus ook aan wat je ermee wilt gaan fotograferen, ken mensen die jaren met zo'n kitlens fotograferen en er dik tevreden mee zijn, het is maar net wat je er mee wilt en hoe hoog je eigen eisen zijn :-)
De 1100D is niet meer dan een goedkope entry DSLR camera, maar goedkoop in alle manieren, in de bouw, de knoppen, de schanieren,... toen ik hem voor de eerste keer in de handen had dacht ik dat het een speelgoed camera was. Die camera is voor geen enkele fotograaf een fantastische camera. En in mijn ogen... als je die camera een fantastische camera noemt, ben je voor mijn gewoon een fanboy die de woord 'goedkoop' voor 'fantastisch' inwisselt!quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:03 schreef MrManuel het volgende:
"Ook de 1100D voelt goedkoop, lijkt goedkoop, is goedkoop,"
Dus als iets goedkoop aanvoelt.. Goedkoper uitziet, en goedkoop is.. Kan het voor een beginnende fotograaf met een beperkt budget geen fantastische camera zijn?
d3100 is een prima instapcamera, totaal niks mis mee.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:19 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
De 1100D is niet meer dan een goedkope entry DSLR camera, maar goedkoop in alle manieren, in de bouw, de knoppen, de schanieren,... toen ik hem voor de eerste keer in de handen had dacht ik dat het een speelgoed camera was. Die camera is voor geen enkele fotograaf een fantastische camera. En in mijn ogen... als je die camera een fantastische camera noemt, ben je voor mijn gewoon een fanboy die de woord 'goedkoop' voor 'fantastisch' inwisselt!
Ik noem de Nikon D3100 wat het is, een goede camera (en zeker voor die prijs) en geen fantastische camera, want ik weet ook wel dat de D3100 geen fantastische camera is.
ik met een nikon d50, beviel primaquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:22 schreef Rachel_Penose het volgende:
Als je dan toch voor iets duurder gaat, overweeg dan ook eens een Canon 550D. Heb zelf een jaar lang met een 550D gefotografeerd en dat beviel best.
In dat geval is de 1100D ook een goede camera, want hij maakt ook daadwerkelijk zeker kwaliteit foto's..quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:19 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
De 1100D is niet meer dan een goedkope entry DSLR camera, maar goedkoop in alle manieren, in de bouw, de knoppen, de schanieren,... toen ik hem voor de eerste keer in de handen had dacht ik dat het een speelgoed camera was. Die camera is voor geen enkele fotograaf een fantastische camera. En in mijn ogen... als je die camera een fantastische camera noemt, ben je voor mijn gewoon een fanboy die de woord 'goedkoop' voor 'fantastisch' inwisselt!
Ik noem de Nikon D3100 wat het is, een goede camera (en zeker voor die prijs) en geen fantastische camera, want ik weet ook wel dat de D3100 geen fantastische camera is.
Dus jij kan voor elke fotograaf bepalen wat hun eisen zijn? Knap..quote:Die camera is voor geen enkele fotograaf een fantastische camera
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |