Tja, ik wist het niet zeker, maar waar kijken meer mensen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:01 schreef 2Happy4U het volgende:
Kan dit niet beter in WGR? Aangezien je vraag meer om school / huizing gaat ipv je relatie tegenover je moeder / stiefvader.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:01 schreef pro2call het volgende:
ik heb evt nog wel ff tijdelijk een kamer over....
Ik heb recht op 40 euro alimentatie van mijn vader, dat is het enige wat ik weetquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:04 schreef Zihuatanejo het volgende:
Als 18-jarige ben volgens de wet nog steeds financieel afhankelijk van je ouders zelfs als je niet meer thuis woont. Pas als je 21-jaar bent, is dat niet zo.
Misschien kun je op je school een vertrouwenspersoon aanspreken?
Vertel mij hier eens meer over.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:04 schreef Zihuatanejo het volgende:
Als 18-jarige ben volgens de wet nog steeds financieel afhankelijk van je ouders zelfs als je niet meer thuis woont. Pas als je 21-jaar bent, is dat niet zo.
Playa.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:03 schreef Dimens het volgende:
Samen gaan wonen?
Op 't moment ben ik ook op zoek naar een huisje maar met z'n tweeën kunnen we voor iets groters kijken.
Daarom wil ik pas aan het eind van dit schooljaar gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef appelkruimeltaart het volgende:
Volgens mij mag je voor je 18e niet zelfstandig alleen wonen nog. Dat kan dan begeleidt.
Ik zit nog op de middelbare, dat is het punt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef geenvetzak het volgende:
sowieso krijg je voorrang op studentenwoning als je meer dan 50 km van de stad van je uni/ hogeschool woont, toch?
Ze wil van de zomer pas pleitte gaan, en dan is ze inmiddels 18quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef appelkruimeltaart het volgende:
Volgens mij mag je voor je 18e niet zelfstandig alleen wonen nog. Dat kan dan begeleidt.
Ik heb heel snel last van stress. Ik wil mijn moeder niet in een kwaad daglicht zetten, dat is het punt een beetje... Ik wil gewoon geruisloos vertrekken zonder jeugdzorg en dat soort onzin.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef Lkw het volgende:
Als je daadwerkelijk ziek wordt van de thuissituatie en je hebt een fijne huisarts, zou ik een keertje bij hem of haar langs gaan. Als men een medische noodzaak ziet om je uit huis te plaatsen, wordt alles wat gemakkelijker, denk ik zo.
In elk geval succes.
Even niet om bijdehand te zijn hoor. Maar wellicht is deze situatie ook ontstaan door je eigen (puberale?) gedrag? Misschien moet je daar eens aan werken ipv weg te rennen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:09 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb heel snel last van stress. Ik wil mijn moeder niet in een kwaad daglicht zetten, dat is het punt een beetje... Ik wil gewoon geruisloos vertrekken zonder jeugdzorg en dat soort onzin.
Ik word emotioneel verwaarloosd, ik zit bij een psycholoog om van alles te verwerken en praat met een vertrouwenspersoon op school.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Even niet om bijdehand te zijn hoor. Maar wellicht is deze situatie ook ontstaan door je eigen (puberale?) gedrag? Misschien moet je daar eens aan werken ipv weg te rennen?
Misschien kan je (professionele) hulp hierbij krijgen via een vertrouwenspersoon op school of de huisarts?
Ik kom nu uit opquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:13 schreef Lkw het volgende:
[..]
Heb je wel inkomen dan? Want zonder inkomen geen huis of kamer natuurlijk..
En daar gaat af..?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:14 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik kom nu uit op
150 loon
40 alimentatie
100 scholieren tegemoetkoming
70 (?) zorgtoeslag
huurquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:14 schreef Joysa het volgende:
[..]
En daar gaat af..?
En je stufi ga je krijgen..
360 binnen..quote:
Is geen optie, ik wil ook gewoon particulier, want anders kom ik echt nergens. Op sites zoals kamertje.nl heb je voor iets van 200 euro wel een kamer van 10m. Dat is niet veel, maar momenteel voldoet een kartonnen doos.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:15 schreef fh101 het volgende:
Is tijdelijk intrekken bij vrienden/familie een optie?
Tot dat je je diploma hebt kun je volgens mij (financieel) vrij weinig. Zodra je studeert krijg je stufi en dan is op jezelf gaan al iets realistischer, want nu lijkt het me financieel onhaalbaar. En het is idd wel zo dat je ouders wettelijk gezien financieel verantwoordelijk zijn voor je tot je 21e, maar lang niet alle ouders houden zich hieraan. Daar kun je dus niet op rekenen.
In principe kun je wel op jezelf qua leeftijd, ik heb ook mijn eerste kamer gehuurd toen ik 17 was. Maar ik had toen wel al een diploma, en daar zit het grote verschil. Je zult nu wel al op kamers kunnen, maar waarschijnlijk zullen de instanties dan verwachten dat dat onder begeleiding is, en dat wil je niet.
Hoezo schoolkosten?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:16 schreef Joysa het volgende:
[..]
360 binnen..
-200huur.. -schoolkosten - zorgverzekering
= Niks.
Nope, ik ben scholier, dat is een beetje wat mij een probleem leek, maar misschien werkt het juist qua kosten in mijn voordeel.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:17 schreef Joysa het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht even dat je studeerde
Je moet wel opletten, er reageren soms wel 100 mensen op een zon kamertje..quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:17 schreef arachide. het volgende:
[..]
Is geen optie, ik wil ook gewoon particulier, want anders kom ik echt nergens. Op sites zoals kamertje.nl heb je voor iets van 200 euro wel een kamer van 10m. Dat is niet veel, maar momenteel voldoet een kartonnen doos.
Volgens mij maakt dat niet uit qua uit huis gaan..quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:19 schreef arachide. het volgende:
[..]
Nope, ik ben scholier, dat is een beetje wat mij een probleem leek, maar misschien werkt het juist qua kosten in mijn voordeel.
Da's te weinig, vrees ik. Ligt er een beetje aan waar je wilt wonen, maar in de grote steden heb je voor dat geld zelfs geen kale kamer. En dan moet je nog eten, kleren kopen, internet, telefoon, etc.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:14 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik kom nu uit op
150 loon
40 alimentatie
70 (?) zorgtoeslag
Moet je eerst aan een studie beginnen. Je kan in de buurt van je studie gaan wonen. Dan krijg je een uitwonende beurs en die kunnen vrij royaal uitpakken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:14 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik kom nu uit op
150 loon
40 alimentatie
70 (?) zorgtoeslag
Wie zegt dat ik naar een grote stad wil? Ik wil het liefst in den bosch of breda zitten, maar voor de rest is alles welkom. Ik krijg heus nog wel meer, maar dit is het pessimistische plaatje, ik kan wel zeggen dat ik 250 ga verdienen, maar als het even niet mee zit, begin ik daar niet mee.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:21 schreef Lkw het volgende:
[..]
Da's te weinig, vrees ik. Ligt er een beetje aan waar je wilt wonen, maar in de grote steden heb je voor dat geld zelfs geen kale kamer. En dan moet je nog eten, kleren kopen, internet, telefoon, etc.
Misschien kun je een vertrek op medische gronden ook aanzwengelen zonder je moeder te beschadigen, want ik denk dat daar het meeste brood inzit. Dan heb je een vangnet en zo. Dat is wel zo prettig.
Ik kan dan beter alvast beginnen met een mooie rouwkaart uitzoeken, want deze situatie is killing Fisiek is er niks aan de hand, ik word niet regelmatig geslagen, maar mentaal is het een marteling.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:24 schreef appelkruimeltaart het volgende:
[..]
Moet je eerst aan een studie beginnen. Je kan in de buurt van je studie gaan wonen. Dan krijg je een uitwonende beurs en die kunnen vrij royaal uitpakken.
Ga eerst maar eens die baan zoeken dan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:26 schreef arachide. het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik naar een grote stad wil? Ik wil het liefst in den bosch of breda zitten, maar voor de rest is alles welkom. Ik krijg heus nog wel meer, maar dit is het pessimistische plaatje, ik kan wel zeggen dat ik 250 ga verdienen, maar als het even niet mee zit, begin ik daar niet mee.
Ik heb nu een baan, maar ik vertrek naar de andere kant van het land als ik ga.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:29 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens die baan zoeken dan.
Zonder inkomen kom je nergens.
Als het echt heel erg is kun je ook bij instanties aan de bel trekken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:29 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik kan dan beter alvast beginnen met een mooie rouwkaart uitzoeken, want deze situatie is killing Fisiek is er niks aan de hand, ik word niet regelmatig geslagen, maar mentaal is het een marteling.
Heb je daar een sociaal vangnet?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:30 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb nu een baan, maar ik vertrek naar de andere kant van het land als ik ga.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |