abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111176029
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:23 schreef ItaloDancer het volgende:
5 volledige pagina's in de Volkskrant over doping bij de Raboploeg + groot artikel op de voorpagina.
En de Giro-start? Die krijgt één zesde pagina. Wat een ongelofelijke schijtkrant is dat toch (geworden).
Ze geven geen reet om wielrennen, maar doping in het wielrennen blijft tot het einde der tijden superinteressant. Heel apart.
Hopelijk doen ze ook zo'n verhaal over doping in het voetbal en staat een dag voor het EK de hele krant daarover vol. Maar dat zal wel niet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 5 mei 2012 @ 22:37:27 #202
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111184458
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:18 schreef opgebaarde het volgende:
Hopelijk zorgt dit er niet voor dat ze nu de stekker eruit trekken, gelukkig maken de artikelen duidelijk dat dit om de "oude" Rabobank ploeg gaat
Rabo heeft altijs gezegd dat ze stoppen bij structureel en georganiseerd doping gebruik. Dat is dit niet.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:07:06 #203
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_111185708
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Rabo heeft altijs gezegd dat ze stoppen bij structureel en georganiseerd doping gebruik. Dat is dit niet.
Dat is kommaneukerij.

Ik durf te veronderstellen dat de insteek daar was dat ze de hele ploeg niet gingen straffen indien een eenling, zonder dat iemand op de hoogte was, op eigen houtje ging experimenteren, niet dat ze dat aan hun renners gingen verkopen als "jongens, doe maar, we hebben een loophole ^O^ "

Maar goed, principes zijn er om aangepast te worden wanneer ze in de weg zetten, dat is algemeen bekend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 5 mei 2012 @ 23:09:02 #204
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111185784
ach bij Dekker hebben ze ook een hele commissie in het leven geroepen om wat krom was recht te maken. Er is natuurlijk wel een verschil of je als ploeg systematisch een dopingprogramma draait of je laat je renners hun gang gaan en laat het maar toe
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:17:26 #205
67640 SaintOfKillers
pi_111186093
Ik denk dat iemand die de ethiek hoog in het vaandel heeft staan het allebei verwerpelijk zou vinden, maar bij de zaak Rasmussen was al duidelijk dat er sprake is van veel geblaat, maar weinig wol, dus misschien kunnen ze die morele superioriteit wat laten vallen (dan heb ik het dus over de sponsor).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_111186118
De journalist zelf zegt zeker te weten dat er sprake was van georganiseerd dopinggebruik, alleen dat hij dit niet hard kon maken en het daarom niet zo opgeschreven heeft. Dit kan je geloven, of niet geloven; vrijgepleit is Rabo in ieder geval niet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 5 mei 2012 @ 23:27:19 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111186548
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat iemand die de ethiek hoog in het vaandel heeft staan het allebei verwerpelijk zou vinden, maar bij de zaak Rasmussen was al duidelijk dat er sprake is van veel geblaat, maar weinig wol, dus misschien kunnen ze die morele superioriteit wat laten vallen (dan heb ik het dus over de sponsor).
dat klopt, de gehele ploegleiding wist ervan en Breukink mocht blijven zitten...... dus tja.
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 6 mei 2012 @ 04:34:00 #208
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111195256
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:27 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat klopt, de gehele ploegleiding wist ervan en Breukink mocht blijven zitten...... dus tja.
Breukink heeft vroeger zelf ook gepakt, dus daar ben ik niet verbaasd over
pi_111195843
Ze zijn toen na Rasmussen natuurlijk gestopt met pakken bij Rabo. Geen wonder ook dat het zo'n crisis is geweest binnen de ploeg, want wat Rasmussen had gedaan hadden al die mannen gedaan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_111330009
Charteau het haasje?

quote:
French federation tests for corticoids at 4 Jours de Dunkerque
By: Cycling NewsPublished: May 9, 11:35, Updated: May 9, 11:31Race:4 Jours de Dunkerque / Tour du Nord-pas-de-Calais

One rider did not start final stage as a result, says L’Équipe

Twenty riders were tested for corticoids at the 4 Jours de Dunkerque on Monday in additional controls organised by the French Cycling Federation in conjunction with the Movement for Professional Cycling and France’s Ligue Nationale de Cyclisme.

The riders, who were from French teams and MPCC member Argos-Shimano, underwent blood tests, which were analysed for elevated levels of cortisol. According to L’Équipe, one rider did not start Tuesday’s final stage as a result of the tests.

FFC president David Lappartient told L’Équipe that the unannounced tests were carried out under the auspices of the federation, and that in the case of a sample showing elevated levels of cortisol, “a certificate preventing the practice of high level sport could be issued.”

“There were twenty tests, and one rider did not start again,” Lappartient continued.

The only non-starter on stage five of the 4 Jours de Dunkerque was former Tour de France king of the mountains Anthony Charteau (Europcar). Team manager Jean-René Bernaudeau said that his rider withdrew from the race due to a knee injury.

“He had a pain in his knee, he was complaining about it last night [Monday – ed.],” Bernaudeau said. “The team doctor then took the decision to stop him. There was no point in going on, all the more so as it was cold and Anthony much prefers the heat.”

Charteau is set to return to action at the Bayern Rundfahrt on May 23.

An elevated level of cortisol is indicative of corticoid use, and while this is legal with a therapeutic use exemption (TUE), concern has grown about the number of riders availing of such exemptions since the World Anti-Doping Agency (WADA) extend the permissible threshold for corticoids in 2005.

As well as its potential use as a performance-enhancer of considerable significance, the abuse of corticoids poses a number of health risks, including adrenal insufficiency.

During last year's Tour de France, riders from MPCC teams were tested for cortisol the day after the second rest day, with all controls reported as negative. The seven MPCC member teams are Cofidis, FDJ-BigMat, Europcar, Bretagne-Schuller, Ag2r-La Mondiale and Garmin-Barracuda.

Cyclingnews
pi_111337624
corticoïden is toch een tamelijk onschuldig/nutteloos middel, dacht ik?
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:13:35 #212
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111348803
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:43 schreef TheArt het volgende:
Charteau het haasje?

[..]

hij zal 23 mei weer starten, dan lukt je niet na een positieve test, dat is minimaal 6 maanden
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:03:31 #213
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_111351596
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:48 schreef Leatherface het volgende:
corticoïden is toch een tamelijk onschuldig/nutteloos middel, dacht ik?
Tuurlijk is dat wel nuttig. Die stoffen helpen bij het omzetten van vetten en eiwitten in glucose.
pi_111361161
Bij De Wereld Draait Door die records van Griffith - Joyner op de 100 meter en 200 meter: :').

Even 21.3 lopen alsof het geen moeite kost, what the hell... _O- :')

En dan Cooman nog even: 'ja niet gepakt, is clean in mijn beleving!'

Yeah right... :P
Jack does it in real time...
  donderdag 10 mei 2012 @ 00:03:01 #215
6941 APK
Factual, I think.
pi_111361199
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:02 schreef DeeBee het volgende:
Bij De Wereld Draait Door die records van Griffith - Joyner op de 100 meter en 200 meter: :').

Komt door het bidden voor de race :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 10 mei 2012 @ 00:14:06 #216
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_111361673
En ook nog eens gestorven onder verdachte omstandigheden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_111361974
Ja allemaal bekende verhalen natuurlijk! :)

En de verschroeiende prestaties van Marita Koch zijn nog idioter in mijn ogen eigenlijk... :) Maar ja, het is lastig om die prestaties op waarde te schatten, want tuurlijk waren ze zonder middelen ook talenten, maar die prestaties zijn zo 'out of this world' dat het gewoon lachwekkend wordt om ze nu terug te zien. :)

Een volledig geprepareerde Marion Jones (die qua talent ook nog wel de beste was van de laatste 15 jaar denk ik, zelfs zonder middelen... Hoewel, Allyson Felix is ook een natuurtalent...) kwam nog niet in de buurt nota bene, what the hell?! :D
Jack does it in real time...
  donderdag 10 mei 2012 @ 01:10:28 #218
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_111363443
Je ziet zelfs dat het al uitzonderlijk is als er bij de vrouwen onder de 10.70 gelopen wordt, slechts twee vrouwen is dat ooit gelukt. Maar bij de vrouwen zijn er inderdaad wel meer disciplines die een onwerkelijke WR hebben.

De 1500 meter, snelste top tien tijd niet na 1997 en zeven verschillende! Chinese vrouwen. Terwijl de Chinese vrouwen die afstand nauwelijks winnen.

En natuurlijk de 800 meter, waar toppers zelf met hun beste tijden minimaal een seconde moeten toegeven op Kratochvilova. Terwijl men over de Tsjechische atletes van die tijd wel meer weet, maar dat men er niet zoveel meer mee kan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 mei 2012 @ 01:09:49 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111652736
quote:
Sebastien Turgot, tweede in Parijs-Roubaix, riskeert dopingschorsing

Sébastien Turgot zit zwaar in de problemen. De verrassende tweede van Parijs-Roubaix verzamelde in het whereabouts-systeem (ADAMS) drie streepjes achter zijn naam. Dat betekent dat hij drie keer ofwel de verkeerde locatie opgaf in het computerprogramma van de UCI voor de potentiële dopinginspecteurs, of niet thuis gaf toen de antidopingcontrole aankliopte. Volgens de Franse sportkrant L'Equipe verscheen Turgot (Europcar) al voor de disciplinaire commissie van de Franse bond. Drie foute whereabouts staan in principe gelijk met twee jaar schorsing.

De 28-jarige Fransman kan verzachtende omstandigheden aanvoeren waardoor de Franse bond hem vrijuit laat gaan indien hij een steekhoudende uitleg heeft voor de feiten, maar dan nog heeft de Internationale Wielerunie (UCI) het recht om in beroep te gaan bij het Internationaal Sporttribunaal (TAS).

Turgot was voorzien in le Circuit de Lorraine vandaag, maar hij is vervangen door Franck Bouyer. Turgot reed wel afgelopen weekend de Ronde van Picardië, nadat hij één maand out was met een blessure aan de knie.

Yoann Offredo (FDJ-BigMat) kreeg voor foute whereabouts strafvermindering, maar staat wel één jaar langs de kant. Eén van die streepjes verzamelde Offredo zelfs toen ze bij hem thuis aan de deur stonden terwijl hij een kermiskoers aan het rijden was in België.
Het Franse wielrennen zit ineens weer in woelig vaarwater. Volgens de Franse sportkrant L'Equipe zou Anthony Charteau, bergkoning van de Tour 2010, de ochtend van de slotrit van de Vierdaagse van Duinkerke een te hoog cortisolgehalte laten optekenen hebben bij een controle.

Als Turgot wordt geschorst, is hij na baanrenner Gregory Bauge en Yoann Offredo al de derde Franse renner die op korte tijd tegen een sanctie aanloopt omdat hij niet in orde is met zijn whereabouts.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_111656825
dat ze nou nog steeds geen follow-me-app hebben voor hun telefoon, dat je meteen kunt zien waar ze zijn!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:50:55 #221
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111663500
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:02 schreef DeeBee het volgende:

En dan Cooman nog even: 'ja niet gepakt, is clean in mijn beleving!'

Yeah right... :P
Ik las er nog gisteren over. De dood van FloJo was erg verdacht te noemen. Ze zou zogenaamd zijn overleden aan een epilepsieaanval in haar slaap. Ik denk dat de kans me wel groter lijkt dat ze is overleden aan de gevolgen van doping.
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:34:34 #222
67640 SaintOfKillers
pi_111966033
Ondertussen zijn er nog wat feitjes gebleken in de zaak TB500 / Wim Vansevenant.

Uit onderzoek van de onderschepte "doping" is gebleken dat het helemaal geen TB500 was, maar gewoon flesjes met aminozuren. De Australische site waar Vansevenant zijn dingen kocht, bestond blijkbaar uit een hoop oplichters.

Zijn advocaat wil nu dat men de zaak tegen hem laat vallen, want hij heeft dus (weliswaar per ongeluk) geen doping gekocht.
  donderdag 24 mei 2012 @ 13:08:20 #223
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_111967283
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen zijn er nog wat feitjes gebleken in de zaak TB500 / Wim Vansevenant.

Uit onderzoek van de onderschepte "doping" is gebleken dat het helemaal geen TB500 was, maar gewoon flesjes met aminozuren. De Australische site waar Vansevenant zijn dingen kocht, bestond blijkbaar uit een hoop oplichters.

Zijn advocaat wil nu dat men de zaak tegen hem laat vallen, want hij heeft dus (weliswaar per ongeluk) geen doping gekocht.
Dubbel genaaid dus :D
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 mei 2012 @ 17:38:01 #224
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111977492
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

_O- jarenlang gebruikt, niks mee opgeschoten.... nouja hij kwam ermee door de dopingcontroles
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 24 mei 2012 @ 17:39:16 #225
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_111977545
quote:
Ja dahááág.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')