abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108228673
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:24:45 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108228684
Goed bijpassend plaatje.
Niet meer actief op Fok!
pi_108228695
7 bth = 525 kcal aan brood
stel dat je nog 600 kcal neemt voor je avondeten

heb je nog 875 kcal voor 7x beleg en 2 stuks fruit en een glas melk.

Moet te doen zijn toch?

Niet dat ik dat zou doen, ik hou niet zo van brood dus eet veel andere dingen :P
pi_108228697
Ik durfde hem niet te sluiten ivm nieuwe tt. :')
pi_108228711
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:24 schreef Viking84 het volgende:
Goed bijpassend plaatje.
Mevrouw zeurpiet is ook weer wakker!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:25:47 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108228719
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Mevrouw zeurpiet is ook weer wakker!
Was ik al sinds half 6 :{w.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 21 februari 2012 @ 16:26:27 #7
70532 loveli
N
pi_108228740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Was ik al sinds half 6 :{w.
Jij liever dan ik.
crap in = crap out
pi_108228773
Nou is dit dan een beter plaatje *)?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:27:51 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108228781
:').

:W Huiswaarts.
Niet meer actief op Fok!
pi_108228794
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:27 schreef Viking84 het volgende:
:').

:W Huiswaarts.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108228815
Ik heb dan weer een probleem met nat voer in de ochtend. Dat lokt me niks aan, zo koud en zo. Doe mij maar brood of beschuit en een eitje. Als ik heeeeel vroeg moet op staan, dan staat mijn hoofd ook niet zo naar eten, dan ben ik voornamelijk bezig met uit mijn warme bed weg te blijven en een beetje wakker te worden. Maar gelukkig hoef ik zelden heel vroeg uit m'n bed.

En als ik helemaal geen tussendoortjes zou eten zou ik ook wel 7 boterhammen wegkrijgen, maar die tussendoortjes, die eet ik wel, dus ik hou het op gemiddeld vier.
pi_108228834
:D haha billy dat plaatje!
pi_108228862
Oh en yoghurt enzo in de ochtend vind ik ook niets! Of het moet lekker volle griekse zijn :') jaja. Het liefst heb ik gewoon een scrambled egg met bacon, wat fruit en lekker vers stokbrood. maar ja.
pi_108228902
Gebakken eitje met pittige worstjes op vers dikgesneden witbrood met een beetje zoutige roomboter. :9~
pi_108228950
Bruine bonensoep als ontbijt, stuk Groninger metworst er doorheen :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108229002
Koude pizza of chinees als ontbijt is ook wel voorgekomen en niet met tegenzin.
pi_108229013
Ohw, dat heb ik nooit begrepen, van die Engels achtige ontbijtjes met warme worst en bonen enzo, brrr.
pi_108229094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:35 schreef An24 het volgende:
Ohw, dat heb ik nooit begrepen, van die Engels achtige ontbijtjes met warme worst en bonen enzo, brrr.
Dat snap ik dan weer wel. Mits in GB op vakantie en de dag er voor zeer actief te zijn geweest :D ;)
pi_108229121
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:21 schreef anna82 het volgende:

[..]

Durf het bijna niet te vragen, maar ging hij in 1 keer weg?
Volgens mij wel. Maar ik prepareer de pot altijd. Velletje wc-papier op het 'plateau' en alles glijdt probleemloos & streeploos weg :)

:')
pi_108229129
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:34 schreef conleche het volgende:
nom nom nom.

Viz, je icon!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:39:02 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_108229136
Bonen op toast! :9~

Amper een vetje hier trouwens en toch een BMI van 24 :? Terwijl ik ook verre van gespierd ben. Raar systeem is het toch. Snap niet dat er mensen zijn die er waarde aan hechten :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_108229251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:34 schreef conleche het volgende:
_O_ al was die op de ZC nog lauw, maar die ging er ook best in als ontbijt.
Shoarma is ook best te doen trouwens! :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

nom nom nom.

Viz, je icon!
Leuk is 'ie he? :D
Van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108229542
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:42 schreef V1z0R het volgende:

[..]

_O_ al was die op de ZC nog lauw, maar die ging er ook best in als ontbijt.
Shoarma is ook best te doen trouwens! :9

[..]

Leuk is 'ie he? :D
Van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik had 't geluid van mijn flappie perongeluk voluit staan. Donder bijna van de bank af :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108229552
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:37 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat snap ik dan weer wel. Mits in GB op vakantie en de dag er voor zeer actief te zijn geweest :D ;)
In londen kon ik niet eens kiezen in het hotel. Zit je dan met je gezonde bedoelingen :')
pi_108229570
ik gooi er alvast een lijstje in:

O: smoothie
T: 2 rijstwafels en pindakaas
L: rijst, groente en kip
T: kwark en bessen
D: thaise mango salade en hamlapje
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108229615
Ik kan prima warm ontbijten, pizza/pasta etc. No problem (ik heb die kont niet voor niets! :') ).

Ik heb trouwens liever warm dan koud, soms nuke ik mijn smoothie nog een minuutje zodat hij niet ijskoud is :@
pi_108230536
Ontbijten doe ik ook niet met brood, maar iedereen hier kan m'n O zo direct opdreunen geloof ik.
Als student was ik het ongezondst (hoi loveli :W !): ontbijt was een heel pak Appelsientje (met een rietje in de trein), dan tussendoor veel koffie en tompoes/pak donuts, lunch en avondeten kon ook best met een zak chipito's, pakje zure matten en wit brood met salami ofzo. Aaargh!
pi_108230912
Lijstje:
O: smoothie van 1 banaan, 2 sinaasappel en 5 lepels yoghurt
T: stuk gerookte kip
L: omelet van 3 eieren met kaas en ham
T: rode paprika
D: portobello gevuld met pijnboompitten, kaas, creme fraiche, sjalotje en kruiden uit de oven. Daarbij spaghetti met rucola en knoflook en olijfolie
S: 5 km hardlopen, 10 minuten wandelen, stretchen, buikspieroefeningen
T: yoghurt, ongezouten cashewnoten

Hey, conleche is er weer :W . Ik ben benieuwd hoe je het hebt gehad, maar dat staat vast wel in een eerder topic en ga ik teruglezen.
pi_108230956
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:24 schreef Laureline het volgende:
Ontbijten doe ik ook niet met brood, maar iedereen hier kan m'n O zo direct opdreunen geloof ik.
Als student was ik het ongezondst (hoi loveli :W !): ontbijt was een heel pak Appelsientje (met een rietje in de trein), dan tussendoor veel koffie en tompoes/pak donuts, lunch en avondeten kon ook best met een zak chipito's, pakje zure matten en wit brood met salami ofzo. Aaargh!
Das wel ernstig ja :') en ik dacht dat ik erg was in mijn slechtste periode. Bij mij lag het aan planning en niet weten wat te eten als ik lang onderweg was. Zo studeerde en werkte ik fulltime op hetzelfde moment. Vanuit hoge school direct de avonddienst in, dat soort grappen. Dus onderweg kaasbroodjes, muffins, een patatjes scoren. Dan gaat het lekker hard :')
pi_108231504
Ik ontbijt eerder niet dan dat ik wat "slechts" pak, als is niet ontbijten ws nog slechter :P

Mijn ontbijt bestaat voornamelijk uit eieren met groente erdoor op maandag en dinsdag en dat wil ik gaan uitbreiden naar de woensdag en vrijdag (kantoordagen).
Op donderdag en in het weekend yoghurt met wat vers gesneden fruit erdoor :9
En dan vervolgens 1 of 2 uur erna een boterham (spelt-zuuurdesem).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:00:12 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_108231698
:)

Ik eet hooguit 2 of 3 boterhammen op een dag.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_108232536
Deze salade is nom!

Wel hard werken om de mango te raspen :P
pi_108232633
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:25 schreef _aurum_ het volgende:
Deze salade is nom!

Wel hard werken om de mango te raspen :P
Oeh het ziet er wel lekker uit ja, al pas ik voor gedroogde garnalen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:29:20 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108232661
Ik heb ook een hele slechte periode gehad (ben niet voor niks bijna 90 kg geweest :')): chips en ijs als avondeten doet het hem wel. Kan me het moment dat ik besloot dat het genoeg was geweest ook nog goed herinneren: 21 januari 2007 (m'n verjaardag) :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108232765
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:28 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oeh het ziet er wel lekker uit ja, al pas ik voor gedroogde garnalen.
ooh die had ik niet en heb ik er niet in gedaan, ik miste 'm niet :P
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:32:52 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_108232768
Oh en!

SPOILER
:)
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_108232821
Oh ik het dikst toen ik het meest ongelukkig was, woonde nog samen met ex en was een emo eter. Do the math :X

XM, fijn dat deze uitslag goed was! Op naar de volgende :)
pi_108232998
Lekkere salade Aurum! :9~
En een *O* voor de uitslag van XM! :)

XM, weet jij trouwens al of je volgende week vrijdag mee kunt?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:42:11 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_108233058
Reken er maar niet op. Zou zaterdag de verjaardag van Duuf en mij vieren, maar gezien de begrafenis aankomende vrijdag, vond ik dat niet zo'n denderende timing. Dus dat hebben we een weekje opgeschoven. Denk dat ik vrijdag dus bezig ben met voorbereidingen en dat ik na de broodnodige fysio terugga naar Gouda.
pi_108233272
Wat jammer! :{
En als ik nu eens een taart voor je bak? *) Hoef je dat niet meer te doen. B-)
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:48:19 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_108233307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat jammer! :{
En als ik nu eens een taart voor je bak? *) Hoef je dat niet meer te doen. B-)
Hmmm.... tempting tempting :D
pi_108233330
*burp* zo. Lekker gegeten :) Nu nog bedenken wat ik als laatste T neem straks. ;)
pi_108233392
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hmmm.... tempting tempting :D
Appelboterkoek? Brownies? Al dan niet met cheesecake of dulce de leche?! *)
Doe wat je niet durft.
pi_108233403
Fijn XM! En dat kan ik me wel voorstellen ik heb altijd pre-visite stress :')
pi_108233434
Fijn XM! En wb Co!

Lijstje gisteren:

O: yoghurt, muesli, honing
T: banaan
L: cappuchino, volkoren bagel met bio rookkip en avocado
S: fitness: cardio/kracht
T: wortel
T: klein (80 gr) reepje bio chocolade puur/aardbei
T: mueslikoekje
T: aantal toastjes met paté
D: pasta met groenten/gehakt/saus, 2 witte wijntjes erbij
T: chocolade mouse

En de hele dag rennen en vliegen met de fiets en lopend.
pi_108233436
Hihi HPKW wanneer doe je dat? Tussen één en drie s'nachts?
pi_108233515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef Ml-etje het volgende:
Hihi HPKW wanneer doe je dat? Tussen één en drie s'nachts?
Hehe, zoiets idd. :D
Maar het valt mee qua bereidingstijd hoor. :) En ik heb de ingredienten meestal gewoon in huis. :)
Doe wat je niet durft.
pi_108233549
:W

Na 8 uur lang wiskunde geleerd te hebben nu net 5 km. hardgelopen. Nu moe. Morgen calculus, ik heb angst. Vandaag ging wel goed. Lijstje is voor de omstandigheden ook wel okay (ja, carbs, maar heb weinig controle over het eten op dit moment)

O: yoghurt met banaan en muesli, kwart appel
T: mueslireep
L: spätzle met champignon/varkensvlees, bakje sla, kommetje soep.
T: appel, mueslireep
T: yoghurt
S: 5 km. hardlopen
D: restje champignonlasagna, salade.
pi_108233558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehe, zoiets idd. :D
Maar het valt mee qua bereidingstijd hoor. :) En ik heb de ingredienten meestal gewoon in huis. :)
Oh das wel mooi dan, was zaterdag van 10 tot 14h zoet met 3 broden, pizzadeeg enz. dus 3 taarten lijkt me een berg werk.
pi_108233717
XM wat fijn dat de uitslag goed was!

En wb Co!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')