quote:The idea that a few bankers control a large chunk of the global economy might not seem like news to New York's Occupy Wall Street movement and protesters elsewhere (see photo). But the study, by a trio of complex systems theorists at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, is the first to go beyond ideology to empirically identify such a network of power. It combines the mathematics long used to model natural systems with comprehensive corporate data to map ownership among the world's transnational corporations (TNCs).
http://www.newscientist.c(...)-runs-the-world.htmlquote:The Zurich team can. From Orbis 2007, a database listing 37 million companies and investors worldwide, they pulled out all 43,060 TNCs and the share ownerships linking them. Then they constructed a model of which companies controlled others through shareholding networks, coupled with each company's operating revenues, to map the structure of economic power.
When the team further untangled the web of ownership, it found much of it tracked back to a "super-entity" of 147 even more tightly knit companies - all of their ownership was held by other members of the super-entity - that controlled 40 per cent of the total wealth in the network. "In effect, less than 1 per cent of the companies were able to control 40 per cent of the entire network," says Glattfelder. Most were financial institutions. The top 20 included Barclays Bank, JPMorgan Chase & Co, and The Goldman Sachs Group.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:29 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Op zich wel moedig van hem om die Rothschild bank aan te durven pakken.
Wat vind jij nou het belangrijkst? Je antipathie voor Anarcho-kapitalisme of dat de FED en al die schijtbankiers aangepakt worden? Stel eens prioriteiten in het leven!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:35 schreef [url=httm ,p://forum.fok.nl/user/profile/345935]dadgad[/url] het volgende:
[..]
Anarcho-kapitalisme.![]()
![]()
![]()
Het is wel vaker voorgekomen dat een zittende president iets heeft getekend tegen zijn ideologie in. De macht ligt ogenschijnlijk bij de president, maar zowel jij als ik weten beter toch?quote:Op woensdag 15 februari 2012 00:26 schreef Terecht het volgende:
Dat wilde Kennedy helemaal niet. Hij heeft nog een wet goedgekeurd die de Fed meer bevoegdheden gaf.
Nog even quoten! Zou hier een korreltje zout van uitkomen, kan de wereld een geheel andere richting uit gaan. Slechts 1 korreltje, meer vraag ik niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:36 schreef Plugin het volgende:
[..]
In 1 woord; ''minder''.
- Minder regering
- Minder het politiemannetje zijn van de wereld (dus geen basissen overal in de wereld of een CIA die allemaal geheime dingen onderneemt).
- Minder geld uitgeven aan o.a. defensie, en vooral defensie gebruiken voor het verdedigen van het eigen land ipv oorlogen beginnen etc.
- Geen FED die bubbels creeert en geld print uit het niks
- Veel zaken niet door de regering laten bepalen maar door de staten, zoals o.a.het homohuwelijk.
- Geen war on drugs etc.
Ze moesten eens publiceren wie of wat ze decennialang (moedwillig) in de schulden hebben gebracht. Nog belangrijker, hun ware motieven hierachter. Dit is de schade die de maatschappijen worden toegebracht, maar waar mensen zoals jij graag hun kop voor in het zand steken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Niet de gehele boekhouding van de Fed is openbaar. Wel publiceren ze ieder jaar een winst- en verliesrekening, waarvan jij zei dat daar niks van klopt omdat ze er een dubbele boekhouding op na houden. Echter, als je een effectieve schaduwboekhouding erop na wilt houden dan moeten dus ook al die banken aan wie de Fed uitleent er een schaduwboekhouding op nahouden of de accountants van die banken moeten in het complot betrokken zijn. En dat moet dus al decennialang gaande zijn. Daar geloof ik niet in.
Helaas, helaas. Ik had een klein sprankeltje hoop. Nu maar concentreren op een andere wijze.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:56 schreef B-FliP het volgende:
Ron Paul wordt zo hard tegen gewerkt dat er een wonder nodig is om hem het tegen Obama op te laten nemen. Al zou ik het erg graag willen zien lijkt me de kans behoorlijk klein.
Romney is gewoon met de miljoenen van Goldman Sachs betaald om het uiteindelijk van Obama te verliezen zoals alles kan blijven zoals het was en gaat.
Probeer eens wat minder zwart op wit te denken.quote:Wat vind jij nou het belangrijkst? Je antipathie voor Anarcho-kapitalisme of dat de FED en al die schijtbankiers aangepakt worden? Stel eens prioriteiten in het leven!
Oh nee? Waar was die liefdadigheid dan voor die 50 miljoen onverzekerde Amerikanen? Oh wacht, die was er niet. Die is er ook nooit geweest, Paul heeft romantische ideetjes over een verleden tijd die nooit bestaan heeft.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:46 schreef B-FliP het volgende:
Wat Dr Ron Paul wil zijn is consistent, en als je dan gaat zeggen: Maar ze zullen hem niet dood laten gaan, is je consistentie weg. Hij haalt idd aan dat er net zoals vroeger liefdadigheidsinstellingen zullen zijn die voor deze mensen zullen zorgen. Verder zal het niet veel anders gaan dan dat het nu is, je hebt publieke ziekenhuizen en particuliere ziekenhuizen met een zeer wezenlijk verschil in expertise, apperatuur en service. Alleen dan gebaseerd op lokaal bestuur en geen federale bemoeienis.
Voor hem is een ziektenkostenverzekering een keuze die helemaal voor jezelf is, en niet verplicht. De consequenties die daaraan vasthangen zijn ook voor jezelf. Als dat in het ergste geval betekent dat je niet geholpen wordt is dat een eigen keuze geweest. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je in de praktijk nergens terecht kan.
Dat is een antwoord op welke post?quote:@Dadgad: je vervalt wel erg in algemeenheden. Daar kan ik niet zoveel mee... Overigens is de zogenaamde almacht van financiële instellingen vooral iets van de laatste twintig-dertig jaar, sinds de opkomst van het neoliberalisme, de intrede van wiskundige modellen en de digitalisering van de beurzen. Sindsdien zijn de winsten van de financiële wereld t.o.v. de totale economie spectaculair gestegen. En ook hun grip op de wereldeconomie.
Je hele oeuvre in het begin van dit topic.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:51 schreef dadgad het volgende:
[..]
Dat is een antwoord op welke post?
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:59 schreef dadgad het volgende:
The list of institutions that received the most money from the Federal Reserve can be found on page 131 of the GAO Audit and are as follows..
Citigroup: $2.5 trillion ($2,500,000,000,000)
Morgan Stanley: $2.04 trillion ($2,040,000,000,000)
Merrill Lynch: $1.949 trillion ($1,949,000,000,000)
Bank of America: $1.344 trillion ($1,344,000,000,000)
Barclays PLC (United Kingdom): $868 billion ($868,000,000,000)
Bear Sterns: $853 billion ($853,000,000,000)
Goldman Sachs: $814 billion ($814,000,000,000)
Royal Bank of Scotland (UK): $541 billion ($541,000,000,000)
JP Morgan Chase: $391 billion ($391,000,000,000)
Deutsche Bank (Germany): $354 billion ($354,000,000,000)
UBS (Switzerland): $287 billion ($287,000,000,000)
Credit Suisse (Switzerland): $262 billion ($262,000,000,000)
Lehman Brothers: $183 billion ($183,000,000,000)
Bank of Scotland (United Kingdom): $181 billion ($181,000,000,000)
BNP Paribas (France): $175 billion ($175,000,000,000)
http://www.newscientist.c(...)-runs-the-world.html
Publieke ziekenhuizen zullen er altijd zijn waar mensen onverzekerd toch op worden genomen. Dat is ook liefdadigheid. Daarbij heb ik in mijn eerdere post (waar je op gereageerd hebt) verder al de antwoorden gegeven die ik hierop weer zou antwoorden en is er geen reden om die te herhalen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:46 schreef Terecht het volgende:
Oh nee? Waar was die liefdadigheid dan voor die 50 miljoen onverzekerde Amerikanen? Oh wacht, die was er niet. Die is er ook nooit geweest, Paul heeft romantische ideetjes over een verleden tijd die nooit bestaan heeft.
Daarbij vind ik het soort institutionele liefdadigheid van Paul moreel verwerpelijk. Liefdadigheid is namelijk de vijand van rechtvaardigheid. En dat is het maffe natuurlijk, Paul erkent impliciet dat zijn systeem verliezers voortbrengt maar ontkent dat dit de verantwoordelijk van het systeem is. Terwijl dat natuurlijk wél het geval is.
bron. Waarom lezen we dit niet in de grote media?quote:Just when you thought the government couldn’t ruin the First Amendment any further: The House of Representatives approved a bill on Monday that outlaws protests in instances where some government officials are nearby, whether or not you even know it.
The US House of Representatives voted 388-to-3 in favor of H.R. 347 late Monday, a bill which is being dubbed the Federal Restricted Buildings and Grounds Improvement Act of 2011. In the bill, Congress officially makes it illegal to trespass on the grounds of the White House, which, on the surface, seems not just harmless and necessary, but somewhat shocking that such a rule isn’t already on the books. The wording in the bill, however, extends to allow the government to go after much more than tourists that transverse the wrought iron White House fence.
Under the act, the government is also given the power to bring charges against Americans engaged in political protest anywhere in the country.
Meer een onderwerp voor het Occupy-topic, dacht ik zo.quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:29 schreef popolon het volgende:
Het wordt steeds gezelliger. Same old politics over and over again.
[..]
bron. Waarom lezen we dit niet in de grote media?
Dat ziet er zorgwekkend uit ja.quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:29 schreef popolon het volgende:
Het wordt steeds gezelliger. Same old politics over and over again.
[..]
bron. Waarom lezen we dit niet in de grote media?
Die verbanden leg jij dan ook helemaal niet uit of bloot. Die moet je er zelf maar bij bedenken ("ga je huiswerk doen"). Dat doet mij vermoeden dat je het zelf ook niet begrijpt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:01 schreef dadgad het volgende:
Geen algemeenheden. Jij ziet de verbanden alleen niet.
Nee, dat is overheidsinterventie.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:27 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Publieke ziekenhuizen zullen er altijd zijn waar mensen onverzekerd toch op worden genomen. Dat is ook liefdadigheid.
Kletskoek. En je moet inderdaad je huiswerk doen, los daarvan.quote:Die verbanden leg jij dan ook helemaal niet uit of bloot. Die moet je er zelf maar bij bedenken ("ga je huiswerk doen"). Dat doet mij vermoeden dat je het zelf ook niet begrijpt.
Ik denk het niet. Weet jij bijv wel waarom landen een centrale bank hebben? Ik krijg een beetje de indruk dat je denkt dat er nooit een legitimatie bestaansreden voor de Fed is geweest.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:07 schreef dadgad het volgende:
[..]
Kletskoek. En je moet inderdaad je huiswerk doen, los daarvan.
Die bailouts waren bedoeld om de liquiditeit van de banken te garanderen tijdens de hoogtijdagen van de credit crunch, toen de banken elkaar en iedereen zo wantrouwden dat zo'n beetje al het geldverkeer tussen banken opdroogde. Die bailouts zijn ook op korte termijn weer terugbetaald aan de Fed toen het interbancaire verkeer weer op gang kwam. De ECB heeft hierin overigens precies hetzelfde beleid gevoerd als de Fed, en de ECB maakt doorgaans ook niet bekend aan welke banken zij precies steun hebben verleend om zo niet het vertrouwen in het systeem te beschadigen. Het is in principe verstandig beleid geweest van de Fed (en de ECB), want hiermee hebben ze het systeem gered (let wel: dit staat los van de vraag of je het systeem zoals het nu is moet behouden). En dat is precies één van de redenen waarom er een centrale bank is, om de stabiliteit van het systeem te garanderen (tijdens de crisis van 1907 was er geen centrale bank en toen is het bijna mis gegaan ware het niet dat JP Morgan intervenieerde. Dát is de aanleiding geweest voor de oprichting van de Fed.).quote:Op donderdag 1 maart 2012 01:05 schreef dadgad het volgende:
Ik heb een je bona fide onderzoek getoond dat een financiële super entiteit aantoont, ik heb je ook laten zien leden van die super entiteit illegale, backdoor superbail outs kregen, triljoenen hebben we het over. Als jij nog steeds niet de verbanden kunt leggen, helaas dan.
Dit is zowat het enige wat de macht van de FED kan tegen houden. Zoals dit filmpje zegt: "het is net als een zilveren kogel die een weerwolf of vampier kan doden!"quote:Op donderdag 1 maart 2012 07:50 schreef -Dominator- het volgende:
Ik weet niet wie hier de zilver en goudmarkt een beetje in de gaten houd, maar gister was er weer eens een priceless moment.
Zie hier:
Stabiliteit te garanderen? Bull Shit! Het gaat om hun eigen hachje. Waarom wilt de FED kosten wat het kost fysiek goud en zilver ten gronde brengen? Juist, om kunstmatig papiergeld in stand houden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:31 schreef Terecht het volgende:
[..]
En dat is precies één van de redenen waarom er een centrale bank is, om de stabiliteit van het systeem te garanderen [...]
Als je nou gewoon eens dat rapport van GAO erbij pakt kun je exact zien wat voor leningen de Fed voor welke doeleinden heeft verstrekt en wie er van de verschillende leningen gebruik hebben gemaakt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:39 schreef dadgad het volgende:
Wat een kletskoek. Jij weet helemaal niet waarom die krankzinnige bedragen zijn door getunneld, puur speculatie war je hier doet.
Maar natuurlijk.quote:De crisis van 1907 werd juist door JP Morgan gecreëerd. Het doel daarvan was om een centrale bank op te richten een monopolie op de geld creatie te krijgen.
Dat doe ik helemaal niet. Tenzij jij het buitengewoon vindt als men ook wel eens iets verstandigs doet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:40 schreef dadgad het volgende:
Probeer deze bankiers niet al helden te portretteren, dat is echt lachwekkend.
De banken van liquide middelen voorzien om te voorkomen dat het hele zaakje om zou vallen en wat imo een veel slechter alternatief zou zijn geweest.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat is volgens jou verstandig wat zij hebben gedaan Terecht?
Hij had het denk ik wel verloren op charisma, want dat ontbreekt hem gewoon. Dat, en de problemen die hij aankaart (al vele jaren) laten zich in teveel woorden omschrijven, waarop mensen afknappen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 01:14 schreef PKRChamp het volgende:
Zijn laatste betoog waar hij weer even de waarheid verteld, ik blijf het jammer vinden dat we geen race tussen Obama en Paul hebben kunnen zien. Het had geweldige debatten opgeleverd.
Obama zou afgaan , hij kan er alleen goed uitkomen bij een andere slijmbal die het toneelstukje meespeelt .quote:Op vrijdag 16 november 2012 01:14 schreef PKRChamp het volgende:
Zijn laatste betoog waar hij weer even de waarheid verteld, ik blijf het jammer vinden dat we geen race tussen Obama en Paul hebben kunnen zien. Het had geweldige debatten opgeleverd.
Een van de weinige politici in de US waar ik het bijna helemaal mee eens ben. Ik denk echt dat Ron Paul een goede president zou zijn. Heel erg jammer dat hij uit het congress is gestapt, en nog veel erger vind ik dat hij het niet tegen Obama kon opnemen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 01:14 schreef PKRChamp het volgende:
Wat heeft hij nog te zoeken in dat corrupte zooitje , hij had kunnen winnen als er geen media blackout was geweest en terwijl hij in elke staat duizenden mensen trok en romney slechts honderden mensen had zelfs de Nederlandse MSM al maanden van tevoren Romney als winnaar en tegenkandidaat van Obama gepresenteert .quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:05 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Een van de weinige politici in de US waar ik het bijna helemaal mee eens ben. Ik denk echt dat Ron Paul een goede president zou zijn. Heel erg jammer dat hij uit het congress is gestapt, en nog veel erger vind ik dat hij het niet tegen Obama kon opnemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |