abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108222705
Ok.

Vorige deel:
Ron Paul - 50 min gesprek
pi_108222718
@Terecht

Ga toch fietsen w/
pi_108223384
@terecht

quote:
The idea that a few bankers control a large chunk of the global economy might not seem like news to New York's Occupy Wall Street movement and protesters elsewhere (see photo). But the study, by a trio of complex systems theorists at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, is the first to go beyond ideology to empirically identify such a network of power. It combines the mathematics long used to model natural systems with comprehensive corporate data to map ownership among the world's transnational corporations (TNCs).

quote:
The Zurich team can. From Orbis 2007, a database listing 37 million companies and investors worldwide, they pulled out all 43,060 TNCs and the share ownerships linking them. Then they constructed a model of which companies controlled others through shareholding networks, coupled with each company's operating revenues, to map the structure of economic power.

When the team further untangled the web of ownership, it found much of it tracked back to a "super-entity" of 147 even more tightly knit companies - all of their ownership was held by other members of the super-entity - that controlled 40 per cent of the total wealth in the network. "In effect, less than 1 per cent of the companies were able to control 40 per cent of the entire network," says Glattfelder. Most were financial institutions. The top 20 included Barclays Bank, JPMorgan Chase & Co, and The Goldman Sachs Group.
http://www.newscientist.c(...)-runs-the-world.html
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:56:44 #4
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_108223612
Ron Paul wordt zo hard tegen gewerkt dat er een wonder nodig is om hem het tegen Obama op te laten nemen. Al zou ik het erg graag willen zien lijkt me de kans behoorlijk klein.

Romney is gewoon met de miljoenen van Goldman Sachs betaald om het uiteindelijk van Obama te verliezen zoals alles kan blijven zoals het was en gaat. Je ziet aan heel de houding van de republikeinse zijde dat er gewoon niet met grof geschut wordt ingezet om een geschikte kandidaat naar voren te schuiven, dat was met McCain en Palin ook zo al zijn de kandidaten deze keer wel heel erg wereldvreemd.

Dat is denk ik ook de enige reden waarom er nog een sprankje hoop is voor Ron Paul. Als deze het eenmaal op moet nemen tegen Obama kan de media ook helemaal niet meer om hem heen, en ik denk dan ook dat ze dit vanuit de media met man en macht proberen te voorkomen.

Om het met de woorden van South Park te zeggen. It's always been a choice between a Giant douche and a turd sandwich. Laten we hopen dat er voor het eerst sinds JFK weer iemand in de race gaat komen die op zijn minst een btje integer is.

What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_108223685
The list of institutions that received the most money from the Federal Reserve can be found on page 131 of the GAO Audit and are as follows..

Citigroup: $2.5 trillion ($2,500,000,000,000)
Morgan Stanley: $2.04 trillion ($2,040,000,000,000)
Merrill Lynch: $1.949 trillion ($1,949,000,000,000)
Bank of America: $1.344 trillion ($1,344,000,000,000)
Barclays PLC (United Kingdom): $868 billion ($868,000,000,000)
Bear Sterns: $853 billion ($853,000,000,000)
Goldman Sachs: $814 billion ($814,000,000,000)
Royal Bank of Scotland (UK): $541 billion ($541,000,000,000)
JP Morgan Chase: $391 billion ($391,000,000,000)
Deutsche Bank (Germany): $354 billion ($354,000,000,000)
UBS (Switzerland): $287 billion ($287,000,000,000)
Credit Suisse (Switzerland): $262 billion ($262,000,000,000)
Lehman Brothers: $183 billion ($183,000,000,000)
Bank of Scotland (United Kingdom): $181 billion ($181,000,000,000)
BNP Paribas (France): $175 billion ($175,000,000,000)

The top 50 of the 147 superconnected companies

1. Barclays plc
2. Capital Group Companies Inc
3. FMR Corporation
4. AXA
5. State Street Corporation
6. JP Morgan Chase & Co
7. Legal & General Group plc
8. Vanguard Group Inc
9. UBS AG
10. Merrill Lynch & Co Inc
11. Wellington Management Co LLP
12. Deutsche Bank AG
13. Franklin Resources Inc
14. Credit Suisse Group
15. Walton Enterprises LLC
16. Bank of New York Mellon Corp
17. Natixis
18. Goldman Sachs Group Inc
19. T Rowe Price Group Inc
20. Legg Mason Inc
21. Morgan Stanley
22. Mitsubishi UFJ Financial Group Inc
23. Northern Trust Corporation
24. Société Générale
25. Bank of America Corporation
26. Lloyds TSB Group plc
27. Invesco plc
28. Allianz SE 29. TIAA
30. Old Mutual Public Limited Company
31. Aviva plc
32. Schroders plc
33. Dodge & Cox
34. Lehman Brothers Holdings Inc*
35. Sun Life Financial Inc
36. Standard Life plc
37. CNCE
38. Nomura Holdings Inc
39. The Depository Trust Company
40. Massachusetts Mutual Life Insurance
41. ING Groep NV
42. Brandes Investment Partners LP
43. Unicredito Italiano SPA
44. Deposit Insurance Corporation of Japan
45. Vereniging Aegon
46. BNP Paribas
47. Affiliated Managers Group Inc
48. Resona Holdings Inc
49. Capital Group International Inc
50. China Petrochemical Group Company

Aldus. Super-entiteit inderdaad.
pi_108223855
Het hoeft in principe niet eens als een complot te worden gedefinieerd. Monopolisering is simpelweg inherent aan kapitalisme. Is het echt een verrassing dat "achter de schermen" zich een super entiteit van nauw verbonden TNC's zich samenspannen?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:01:09 #7
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_108505869
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:29 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Op zich wel moedig van hem om die Rothschild bank aan te durven pakken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:35 schreef [url=httm ,p://forum.fok.nl/user/profile/345935]dadgad[/url] het volgende:

[..]

Anarcho-kapitalisme. :r :r :r
Wat vind jij nou het belangrijkst? Je antipathie voor Anarcho-kapitalisme of dat de FED en al die schijtbankiers aangepakt worden? Stel eens prioriteiten in het leven!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 00:26 schreef Terecht het volgende:
Dat wilde Kennedy helemaal niet. Hij heeft nog een wet goedgekeurd die de Fed meer bevoegdheden gaf.
Het is wel vaker voorgekomen dat een zittende president iets heeft getekend tegen zijn ideologie in. De macht ligt ogenschijnlijk bij de president, maar zowel jij als ik weten beter toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:36 schreef Plugin het volgende:

[..]

In 1 woord; ''minder''.

- Minder regering
- Minder het politiemannetje zijn van de wereld (dus geen basissen overal in de wereld of een CIA die allemaal geheime dingen onderneemt).
- Minder geld uitgeven aan o.a. defensie, en vooral defensie gebruiken voor het verdedigen van het eigen land ipv oorlogen beginnen etc.
- Geen FED die bubbels creeert en geld print uit het niks
- Veel zaken niet door de regering laten bepalen maar door de staten, zoals o.a.het homohuwelijk.
- Geen war on drugs etc.
Nog even quoten! Zou hier een korreltje zout van uitkomen, kan de wereld een geheel andere richting uit gaan. Slechts 1 korreltje, meer vraag ik niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:34 schreef Terecht het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Niet de gehele boekhouding van de Fed is openbaar. Wel publiceren ze ieder jaar een winst- en verliesrekening, waarvan jij zei dat daar niks van klopt omdat ze er een dubbele boekhouding op na houden. Echter, als je een effectieve schaduwboekhouding erop na wilt houden dan moeten dus ook al die banken aan wie de Fed uitleent er een schaduwboekhouding op nahouden of de accountants van die banken moeten in het complot betrokken zijn. En dat moet dus al decennialang gaande zijn. Daar geloof ik niet in.
Ze moesten eens publiceren wie of wat ze decennialang (moedwillig) in de schulden hebben gebracht. Nog belangrijker, hun ware motieven hierachter. Dit is de schade die de maatschappijen worden toegebracht, maar waar mensen zoals jij graag hun kop voor in het zand steken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:56 schreef B-FliP het volgende:
Ron Paul wordt zo hard tegen gewerkt dat er een wonder nodig is om hem het tegen Obama op te laten nemen. Al zou ik het erg graag willen zien lijkt me de kans behoorlijk klein.

Romney is gewoon met de miljoenen van Goldman Sachs betaald om het uiteindelijk van Obama te verliezen zoals alles kan blijven zoals het was en gaat.

Helaas, helaas. Ik had een klein sprankeltje hoop. Nu maar concentreren op een andere wijze.
Graag je reactie
pi_108506795
quote:
Wat vind jij nou het belangrijkst? Je antipathie voor Anarcho-kapitalisme of dat de FED en al die schijtbankiers aangepakt worden? Stel eens prioriteiten in het leven!
Probeer eens wat minder zwart op wit te denken.

Waar Ron Paul voor pleit is in essentie niets meer dan een schreeuw om "corporate tyranny". Het klinkt allemaal heel mooi, maar als je dieper op in gaat merk je het vanzelf wel.

Chomsky weet het mooi te verwoorden:

CHOMSKY: Ron Paul's a nice guy. If I had to have dinner with one of the Republican candidates, I'd prefer to have it with him - but, his policies are off the wall.

I mean, sometimes I agree with him. I think we have to end the war in Afghanistan. But, if you look at the other policies, I mean, it's kind of shocking and principles that lie behind them (shakes head).... I don't know what to say about them.

In the Republican debates, at one point - and this kind of brought out who he is - he is against Federal involvement in health, in anything. He was asked something like, "Well, what if some guy's in a coma, and ... uh ... he's going to die and he never took out insurance. What should happen?"

Well, his first answer was something like, "It's a tribute to our liberty."

So, if he dies, that's a tribute to how free we are?

He kinda backed off from that, actually. There was a huge applause for when he said that. But later, reactions were elsewhere. He backed up and said, "Well, the church will take care of him ... or charities or something or other.... so, it's not a problem."

I mean, this is just savagery.

And it goes across the board. In fact, it goes through the whole so-called Libertarian ideology. It may sound nice on the surface but if you think it through, it's just a call for corporate tyranny. It takes away any barrier to corporate tyranny.

But, it's all academic. The business world would never permit it to happen because it would destroy the economy. They can't live without a powerful state, and they know it.

dinsdag 28 februari 2012 @ 16:46:57 #9
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_108507317
Dadgad, wat je nu ziet is dat iedereen verplicht een zorgverzekering moet gaan aanschaffen. Dat is in NL heel gewoon, maar in de US heb je een veel extremer klassenverschil op een grotere schaal en heb je maar weinig subsidie waarop je je kan beroepen als bijvoorbeeld dakloze.

Wat Dr Ron Paul wil zijn is consistent, en als je dan gaat zeggen: Maar ze zullen hem niet dood laten gaan, is je consistentie weg. Hij haalt idd aan dat er net zoals vroeger liefdadigheidsinstellingen zullen zijn die voor deze mensen zullen zorgen. Verder zal het niet veel anders gaan dan dat het nu is, je hebt publieke ziekenhuizen en particuliere ziekenhuizen met een zeer wezenlijk verschil in expertise, apperatuur en service. Alleen dan gebaseerd op lokaal bestuur en geen federale bemoeienis.

Voor hem is een ziektenkostenverzekering een keuze die helemaal voor jezelf is, en niet verplicht. De consequenties die daaraan vasthangen zijn ook voor jezelf. Als dat in het ergste geval betekent dat je niet geholpen wordt is dat een eigen keuze geweest. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je in de praktijk nergens terecht kan.

Maar zoals het nu in Nederland gaat is het net zo zoals jij stelt, alleen dan andersom. Je wordt verplicht een verzekering te hebben, de eigen bijdrage gaat fors omhoog, en de keuze om je onder te verzekeren wordt steeds reeeler omdat je aan premies door de jaren heen meer kwijt bent dan aan de behandelingen die je ondergaat. Een systeem moet een volk niet in een bankschroef drukken, hoe goedbedoeld het ook is.

Je kan zijn uitspraken natuurlijk in het extreme doortrekken en allerlei extreme conclusies gaan trekken, maar ik zie voor de situatie van America geen betere manier dan wat Ron Paul voorstelt. Het witte huis en de senaat zitten al grotendeels in de zak van de corporaties met als grote vangnet de Federal Reserve (maar niet voor de bevolking zelf). Het is tijd dat er flink iets gaat veranderen daar.

[ Bericht 2% gewijzigd door B-FliP op 28-02-2012 17:00:34 ]
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:26:47 #10
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_108525519
@Dadgad: je vervalt wel erg in algemeenheden. Daar kan ik niet zoveel mee... Overigens is de zogenaamde almacht van financiële instellingen vooral iets van de laatste twintig-dertig jaar, sinds de opkomst van het neoliberalisme, de intrede van wiskundige modellen en de digitalisering van de beurzen. Sindsdien zijn de winsten van de financiële wereld t.o.v. de totale economie spectaculair gestegen. En ook hun grip op de wereldeconomie.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:46:43 #11
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_108526605
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:46 schreef B-FliP het volgende:
Wat Dr Ron Paul wil zijn is consistent, en als je dan gaat zeggen: Maar ze zullen hem niet dood laten gaan, is je consistentie weg. Hij haalt idd aan dat er net zoals vroeger liefdadigheidsinstellingen zullen zijn die voor deze mensen zullen zorgen. Verder zal het niet veel anders gaan dan dat het nu is, je hebt publieke ziekenhuizen en particuliere ziekenhuizen met een zeer wezenlijk verschil in expertise, apperatuur en service. Alleen dan gebaseerd op lokaal bestuur en geen federale bemoeienis.

Voor hem is een ziektenkostenverzekering een keuze die helemaal voor jezelf is, en niet verplicht. De consequenties die daaraan vasthangen zijn ook voor jezelf. Als dat in het ergste geval betekent dat je niet geholpen wordt is dat een eigen keuze geweest. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je in de praktijk nergens terecht kan.
Oh nee? Waar was die liefdadigheid dan voor die 50 miljoen onverzekerde Amerikanen? Oh wacht, die was er niet. Die is er ook nooit geweest, Paul heeft romantische ideetjes over een verleden tijd die nooit bestaan heeft.
Daarbij vind ik het soort institutionele liefdadigheid van Paul moreel verwerpelijk. Liefdadigheid is namelijk de vijand van rechtvaardigheid. En dat is het maffe natuurlijk, Paul erkent impliciet dat zijn systeem verliezers voortbrengt maar ontkent dat dit de verantwoordelijk van het systeem is. Terwijl dat natuurlijk wél het geval is.
pi_108526820
quote:
@Dadgad: je vervalt wel erg in algemeenheden. Daar kan ik niet zoveel mee... Overigens is de zogenaamde almacht van financiële instellingen vooral iets van de laatste twintig-dertig jaar, sinds de opkomst van het neoliberalisme, de intrede van wiskundige modellen en de digitalisering van de beurzen. Sindsdien zijn de winsten van de financiële wereld t.o.v. de totale economie spectaculair gestegen. En ook hun grip op de wereldeconomie.
Dat is een antwoord op welke post?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:52:57 #13
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_108526888
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 23:51 schreef dadgad het volgende:

[..]

Dat is een antwoord op welke post?
Je hele oeuvre in het begin van dit topic.
pi_108527292
Ok.
pi_108527400
Geen algemeenheden. Jij ziet de verbanden alleen niet.
  woensdag 29 februari 2012 @ 01:31:18 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108530924
Ook een belangrijke vraag is op wie Dadgad zou stemmen.. Is een van mijn direkte vragen om te polsen hoe slim iemand werkelijk is. Dan hoef ik geen topic van 300 comments doortelezen (x3)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 29 februari 2012 @ 02:05:15 #17
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108531761
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:59 schreef dadgad het volgende:
The list of institutions that received the most money from the Federal Reserve can be found on page 131 of the GAO Audit and are as follows..

Citigroup: $2.5 trillion ($2,500,000,000,000)
Morgan Stanley: $2.04 trillion ($2,040,000,000,000)
Merrill Lynch: $1.949 trillion ($1,949,000,000,000)
Bank of America: $1.344 trillion ($1,344,000,000,000)
Barclays PLC (United Kingdom): $868 billion ($868,000,000,000)
Bear Sterns: $853 billion ($853,000,000,000)
Goldman Sachs: $814 billion ($814,000,000,000)
Royal Bank of Scotland (UK): $541 billion ($541,000,000,000)
JP Morgan Chase: $391 billion ($391,000,000,000)
Deutsche Bank (Germany): $354 billion ($354,000,000,000)
UBS (Switzerland): $287 billion ($287,000,000,000)
Credit Suisse (Switzerland): $262 billion ($262,000,000,000)
Lehman Brothers: $183 billion ($183,000,000,000)
Bank of Scotland (United Kingdom): $181 billion ($181,000,000,000)
BNP Paribas (France): $175 billion ($175,000,000,000)

Het is ook wel te begrijpen waarom de media en corporaties Paul niet kunnen luchten of zien natuurlijk. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:27:38 #18
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_108535182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 23:46 schreef Terecht het volgende:
Oh nee? Waar was die liefdadigheid dan voor die 50 miljoen onverzekerde Amerikanen? Oh wacht, die was er niet. Die is er ook nooit geweest, Paul heeft romantische ideetjes over een verleden tijd die nooit bestaan heeft.
Daarbij vind ik het soort institutionele liefdadigheid van Paul moreel verwerpelijk. Liefdadigheid is namelijk de vijand van rechtvaardigheid. En dat is het maffe natuurlijk, Paul erkent impliciet dat zijn systeem verliezers voortbrengt maar ontkent dat dit de verantwoordelijk van het systeem is. Terwijl dat natuurlijk wél het geval is.
Publieke ziekenhuizen zullen er altijd zijn waar mensen onverzekerd toch op worden genomen. Dat is ook liefdadigheid. Daarbij heb ik in mijn eerdere post (waar je op gereageerd hebt) verder al de antwoorden gegeven die ik hierop weer zou antwoorden en is er geen reden om die te herhalen.

Verder zegt hij ook keer op keer dat het niet de Federale overheid is die het geld moet uitgeven, maar lokale overheden. Hij zegt niet dat er niets uitgegeven dient te worden. Hij roept om minder militaire uitgaven, en geen inkomstenbelasting, iets wat de Amerikanen gewoon erg veel geld in de portemonnee gaat schelen die anders uitgegeven kan worden. Hoe ze dat uitgeven is een verantwoordelijkheid van de mensen zelf en de mensen waarop die mensen gestemd hebben.

Zelfbeschikking en eigen verantwoordelijkheid is niet alleen een goed recht maar ook een plicht aan jezelf en je naasten. Dat er veel mensen zijn die die verantwoordelijkheid graag aan overheden over willen laten vind ik een verkeerde houding. Je moet kunnen leven zoals je wil zonder dat de overheid ingrijpt in dingen waar ze eigenlijk niets mee van doen hebben. Als er noodzaak is tot ingrijpen moeten ze natuurlijk wel hun mannetje staan, maar volledig transparant en kijkend naar de belangen van het volk.

[ Bericht 14% gewijzigd door B-FliP op 29-02-2012 09:42:14 ]
B-FliP Youtube Channel
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:29:53 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108542086
Het wordt steeds gezelliger. Same old politics over and over again.

quote:
Just when you thought the government couldn’t ruin the First Amendment any further: The House of Representatives approved a bill on Monday that outlaws protests in instances where some government officials are nearby, whether or not you even know it.
The US House of Representatives voted 388-to-3 in favor of H.R. 347 late Monday, a bill which is being dubbed the Federal Restricted Buildings and Grounds Improvement Act of 2011. In the bill, Congress officially makes it illegal to trespass on the grounds of the White House, which, on the surface, seems not just harmless and necessary, but somewhat shocking that such a rule isn’t already on the books. The wording in the bill, however, extends to allow the government to go after much more than tourists that transverse the wrought iron White House fence.
Under the act, the government is also given the power to bring charges against Americans engaged in political protest anywhere in the country.
bron. Waarom lezen we dit niet in de grote media?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_108542464
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:29 schreef popolon het volgende:

[..]

Meer een onderwerp voor het Occupy-topic, dacht ik zo.
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:59:02 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108543091
Misschien ook, maar RP is juist zo'n beetje de enige die tegen dit soort dictator-achtige wetten is.
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:07:33 #22
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108543352
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:29 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat ziet er zorgwekkend uit ja.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_108545535
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 00:01 schreef dadgad het volgende:
Geen algemeenheden. Jij ziet de verbanden alleen niet.
Die verbanden leg jij dan ook helemaal niet uit of bloot. Die moet je er zelf maar bij bedenken ("ga je huiswerk doen"). Dat doet mij vermoeden dat je het zelf ook niet begrijpt.
pi_108545549
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:27 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Publieke ziekenhuizen zullen er altijd zijn waar mensen onverzekerd toch op worden genomen. Dat is ook liefdadigheid.
Nee, dat is overheidsinterventie.
pi_108571475
quote:
Die verbanden leg jij dan ook helemaal niet uit of bloot. Die moet je er zelf maar bij bedenken ("ga je huiswerk doen"). Dat doet mij vermoeden dat je het zelf ook niet begrijpt.
Kletskoek. En je moet inderdaad je huiswerk doen, los daarvan.
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:45:39 #26
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_108572808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:07 schreef dadgad het volgende:

[..]

Kletskoek. En je moet inderdaad je huiswerk doen, los daarvan.
Ik denk het niet. Weet jij bijv wel waarom landen een centrale bank hebben? Ik krijg een beetje de indruk dat je denkt dat er nooit een legitimatie bestaansreden voor de Fed is geweest.
pi_108573216
Dat is helemaal niet relevant binnen in mijn betoog beste kerel.
pi_108573259
Ik heb een je bona fide onderzoek getoond dat een financiële super entiteit aantoont, ik heb je ook laten zien leden van die super entiteit illegale, backdoor superbail outs kregen, triljoenen hebben we het over. Als jij nog steeds niet de verbanden kunt leggen, helaas dan.
pi_108573312
En is een verschil tussen centrale banken en centrale banken. De een is inderdaad een overheids instantie, de ander is een prive corporatie. De eerste bestaat tegenwoordig volgens mij niet meer.
pi_108575245
Ik weet niet wie hier de zilver en goudmarkt een beetje in de gaten houd, maar gister was er weer eens een priceless moment.
Zie hier:
  donderdag 1 maart 2012 @ 11:31:30 #31
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_108579347
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 01:05 schreef dadgad het volgende:
Ik heb een je bona fide onderzoek getoond dat een financiële super entiteit aantoont, ik heb je ook laten zien leden van die super entiteit illegale, backdoor superbail outs kregen, triljoenen hebben we het over. Als jij nog steeds niet de verbanden kunt leggen, helaas dan.
Die bailouts waren bedoeld om de liquiditeit van de banken te garanderen tijdens de hoogtijdagen van de credit crunch, toen de banken elkaar en iedereen zo wantrouwden dat zo'n beetje al het geldverkeer tussen banken opdroogde. Die bailouts zijn ook op korte termijn weer terugbetaald aan de Fed toen het interbancaire verkeer weer op gang kwam. De ECB heeft hierin overigens precies hetzelfde beleid gevoerd als de Fed, en de ECB maakt doorgaans ook niet bekend aan welke banken zij precies steun hebben verleend om zo niet het vertrouwen in het systeem te beschadigen. Het is in principe verstandig beleid geweest van de Fed (en de ECB), want hiermee hebben ze het systeem gered (let wel: dit staat los van de vraag of je het systeem zoals het nu is moet behouden). En dat is precies één van de redenen waarom er een centrale bank is, om de stabiliteit van het systeem te garanderen (tijdens de crisis van 1907 was er geen centrale bank en toen is het bijna mis gegaan ware het niet dat JP Morgan intervenieerde. Dát is de aanleiding geweest voor de oprichting van de Fed.).
pi_108581585
Wat een kletskoek. Jij weet helemaal niet waarom die krankzinnige bedragen zijn door getunneld, puur speculatie war je hier doet.

De crisis van 1907 werd juist door JP Morgan gecreëerd. Het doel daarvan was om een centrale bank op te richten een monopolie op de geld creatie te krijgen.
pi_108581606
Probeer deze bankiers niet al helden te portretteren, dat is echt lachwekkend.
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:36:56 #34
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_108585898
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:50 schreef -Dominator- het volgende:
Ik weet niet wie hier de zilver en goudmarkt een beetje in de gaten houd, maar gister was er weer eens een priceless moment.
Zie hier:
Dit is zowat het enige wat de macht van de FED kan tegen houden. Zoals dit filmpje zegt: "het is net als een zilveren kogel die een weerwolf of vampier kan doden!"

RP is de strijd begonnen tegen de FED!! HUP RP.. *O*

Ron Paul zegt min of meer tegen Ben Bernanke (FED) dat hij een leugenaar en dief is. Mijn held! _O_

Ben Bernanke heeft de zilvermarkt gister kunstmatig met 10% laten zakken, natuurlijk in de hoop dat iedereen zijn zilver zou verkopen. Let op, dit betreft niet het fysieke zilver, maar slechts op papier (zoals gewend van de FED).

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 11:31 schreef Terecht het volgende:

[..]
En dat is precies één van de redenen waarom er een centrale bank is, om de stabiliteit van het systeem te garanderen [...]

Stabiliteit te garanderen? Bull Shit! Het gaat om hun eigen hachje. Waarom wilt de FED kosten wat het kost fysiek goud en zilver ten gronde brengen? Juist, om kunstmatig papiergeld in stand houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr-Anderson op 01-03-2012 14:44:06 ]
Graag je reactie
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:37:40 #35
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_108585923
Verkeerd knopje...damn....again!!!
Graag je reactie
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:20:37 #36
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_108605963
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:39 schreef dadgad het volgende:
Wat een kletskoek. Jij weet helemaal niet waarom die krankzinnige bedragen zijn door getunneld, puur speculatie war je hier doet.
Als je nou gewoon eens dat rapport van GAO erbij pakt kun je exact zien wat voor leningen de Fed voor welke doeleinden heeft verstrekt en wie er van de verschillende leningen gebruik hebben gemaakt.
quote:
De crisis van 1907 werd juist door JP Morgan gecreëerd. Het doel daarvan was om een centrale bank op te richten een monopolie op de geld creatie te krijgen.
Maar natuurlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:40 schreef dadgad het volgende:
Probeer deze bankiers niet al helden te portretteren, dat is echt lachwekkend.
Dat doe ik helemaal niet. Tenzij jij het buitengewoon vindt als men ook wel eens iets verstandigs doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 01-03-2012 22:59:15 ]
  vrijdag 2 maart 2012 @ 00:41:32 #37
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108612111
Wat is volgens jou verstandig wat zij hebben gedaan Terecht?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:18:54 #38
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_108617108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat is volgens jou verstandig wat zij hebben gedaan Terecht?
De banken van liquide middelen voorzien om te voorkomen dat het hele zaakje om zou vallen en wat imo een veel slechter alternatief zou zijn geweest.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:27:52 #39
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108626495
Ron Paul is de enige kandidaat met gezond verstand, de enige kandidaat die consistent is in alles wat hij zegt, de enige kandidaat die wordt betaald door het volk, de veteranen en niet door de bankiers. Als er niet zo overduidelijk gefraudeerd werd met de stemmen.

in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:30:12 #40
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108626577
Ja goed. Dat er om de zoveel jaar paniek heerste vóór de Federal Reserve, was om precies diezelfde redenen waar de Federal Reserve, sinds het ontstaan ervan, zich ook van bedient. Namelijk wildgroei van krediet door geld-creatie. En sinds de Federal Reserve zien wij wederom dezelfde paniekerij om de zoveel jaren. Met het verschil dat politiek toezeggingen doet dat alles goed zal komen (ook in Europa). En de schulden socialistisch worden verspreid over de hoofden van de burger-bevolking. En dat het lijkt alsof er niets aan de hand is. Rutte maakt zich hier nu ook schuldig aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Schenkstroop op 02-03-2012 15:39:15 ]
pi_108770490

Gaat niet zozeer om Ron Paul maar het zet je wel aan het denken over de Amerikaanse politiek.
pi_109583250
www.ronpaul.com

Ligt plat. It's a conspiracy!!!
pisvlek
pi_109951460

Precies hetgeen wat ik al die tijd al vermoedde, het is allemaal doorgestoken kaart.
pi_119263637

Zijn laatste betoog waar hij weer even de waarheid verteld, ik blijf het jammer vinden dat we geen race tussen Obama en Paul hebben kunnen zien. Het had geweldige debatten opgeleverd.
pi_119345781
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 01:14 schreef PKRChamp het volgende:

Zijn laatste betoog waar hij weer even de waarheid verteld, ik blijf het jammer vinden dat we geen race tussen Obama en Paul hebben kunnen zien. Het had geweldige debatten opgeleverd.
Hij had het denk ik wel verloren op charisma, want dat ontbreekt hem gewoon. Dat, en de problemen die hij aankaart (al vele jaren) laten zich in teveel woorden omschrijven, waarop mensen afknappen.
  maandag 19 november 2012 @ 01:33:58 #46
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119372582
quote:

Obama zou afgaan , hij kan er alleen goed uitkomen bij een andere slijmbal die het toneelstukje meespeelt .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_119449410
quote:

Een van de weinige politici in de US waar ik het bijna helemaal mee eens ben. Ik denk echt dat Ron Paul een goede president zou zijn. Heel erg jammer dat hij uit het congress is gestapt, en nog veel erger vind ik dat hij het niet tegen Obama kon opnemen.
pi_119482977
Over vier jaar...Jesse Ventura, samen met Ron Paul...(ik mag het hopen).. :{
http://www.jesseventura.n(...)he-goes-independent/
pi_119500050
Ik vond Ron Pauls idee om die CIA te scrappen....wat 'n goeie stap voor wereld vrede dat zou zijn.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 23 november 2012 @ 02:00:23 #50
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119527407
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:05 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Een van de weinige politici in de US waar ik het bijna helemaal mee eens ben. Ik denk echt dat Ron Paul een goede president zou zijn. Heel erg jammer dat hij uit het congress is gestapt, en nog veel erger vind ik dat hij het niet tegen Obama kon opnemen.
Wat heeft hij nog te zoeken in dat corrupte zooitje , hij had kunnen winnen als er geen media blackout was geweest en terwijl hij in elke staat duizenden mensen trok en romney slechts honderden mensen had zelfs de Nederlandse MSM al maanden van tevoren Romney als winnaar en tegenkandidaat van Obama gepresenteert .

[ Bericht 19% gewijzigd door Summers op 23-11-2012 02:21:07 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')