abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:35:28 #1
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108221348
Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk

LECH - Prins Johan Friso is vrijdag tijdens het skiën bedolven onder een lawine. Hij verkeert in levensgevaar, heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RvD) laten weten.

Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk Fotoserie Video
De 43-jarige is na het ongeval gereanimeerd en naar het Landeskrankenhaus in Innsbruck gebracht.
De Oostenrijkse krant OE24 schrijft op zijn website dat er sprake zou zijn van een schedelbasisfractuur. De RvD meldt dat artsen pas over enkele dagen een prognose kunnen stellen van de toestand van de prins.
Een woordvoerder van het ziekenhuis bevestigt aan NU.nl de melding van de RvD dat Friso "stabiel maar niet buiten levensgevaar" is. Verder laat de zegsman eveneens niets los over de exacte toestand van de prins.
Koningin Beatrix en echtgenote Mabel zijn in het ziekenhuis aanwezig. Friso's broers kroonprins Willem-Alexander en prins Constantijn vliegen vrijdagavond naar Oostenrijk. Alle publieke toegangen van het hospitaal zijn dicht.

'Zelf veroorzaakt'
Prins Johan Friso en zijn groep skiërs hebben de lawine ''met grote waarschijnlijkheid'' zelf veroorzaakt. Dat heeft de burgemeester van Lech, Ludwig Muxel, gezegd tegen de Oostenrijkse publieke omroep ÖRF.
Volgens een vriend die met prins Friso aan het skiën was, zou de prins vrijdagmiddag bij het skiën geen veiligheidssysteem hebben gedragen. Dat meldt het NOS Journaal. De vriend had dit wel bij zich, waardoor hij alarm kon slaan door het systeem in zijn rugzak te activeren.
De burgemeester van Lech laat aan NU.nl weten dat de bewuste lawine rond 12.15 uur is ontstaan bij Litzen-Zugertobel. De prins werd dankzij een zogenoemde lawinepieper snel gevonden en is binnen 20 minuten per helikopter naar het ziekenhuis gebracht.

Buiten piste
Het ongeluk vond plaats in zogenaamd vrij skigebied, buiten de piste. In Lech was vrijdag een waarschuwing voor lawines van kracht, van het niveau 4 ('groot') op een schaal van 5.
Er is een ''dringend'' advies gegeven de skipistes niet te verlaten, omdat anders lawines kunnen worden veroorzaakt. De waarschuwing was afgegeven door de deelstaat Tirol, die repte over een ''hachelijke'' situatie, aldus de Oostenrijkse krant Kurier op haar website.
Volgens de Nederlandse berg- en skigids Edward Bekker is het niet ongebruikelijk dat groepen zonder gids bij dit lawineniveau vertrekken. "Je hoort wel vaker berichten over dat soort ondernemingen. Toch nemen ook mensen met veel ervaring een gids mee."
De prins was met enkele anderen aan het skiën, zij zijn geen leden van de koninklijke familie en bleven ongedeerd.
Het gebied waar het ongeluk is gebeurd:

Lawines
In de afgelopen dagen heeft het zwaar gesneeuwd in de Oostenrijkse Alpen. Daardoor groeit het gevaar van lawines.
In de afgelopen twee dagen viel volgens een woordvoerder van de ANWB 60 tot 70 centimeter sneeuw in het gebied waar de koninklijke familie op vakantie is. Dat pak kwam bovenop de sneeuw die al eerder viel.
Meestal kost het twee dagen om de enige toegangsweg tot Lech weer veilig en begaanbaar te maken. ''Vrijdag is er geen sneeuw gevallen en ook zaterdag wordt geen sneeuw verwacht'', zei hij. ''Zondag gaat het weer sneeuwen.''
Lech is onder Nederlanders een populair skioord. Wintersporters die deze voorjaarsvakantie naar de Alpen afreizen, werd eerder deze week al aangeraden rekening te houden met sneeuw en gladde wegen.

Bron: Nu.nl

Om meer nieuws te vinden:
http://www.google.nl/sear(...)3d9&biw=1280&bih=907

Liveblog RTL 17-02

Liveblog NOS 18-02

Liveblog NOS 19-02
pi_108221366
Geen nieuws is slecht nieuws in dit geval denk ik.
pi_108221427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:35 schreef StephanL het volgende:
Waarom denk je dat? zoals al eerder in voorgaande topics is besproken, heeft het tijd nodig om te achterhalen of er bijvoorbeeld blijvend letsel is.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108221495
Schopje naar SHO?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_108221503
Wat gebeurd er nou precies op die avatar van jou Roos? :@ Waar schrikt die kat zo van? :D
pi_108221505
Zouden ze hem dan ook tot eind van de week in slaap/coma houden?
Ik zou denken dat als zijn jongste dochter mee gaat naar het ziekenhuis dit als goed nieuws beschouwd kan worden.
pi_108221506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:37 schreef roos85 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? zoals al eerder in voorgaande topics is besproken, heeft het tijd nodig om te achterhalen of er bijvoorbeeld blijvend letsel is.
Gevoel. Volgens mij moet hij zo langzamerhand wel ontwaken. Het is nu 4 dagen geleden en we horen dat er nog steeds niks veranderd.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 12:40:55 #8
43556 miss_dynastie
pi_108221528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:32 schreef roos85 het volgende:

[..]

Volgens mij waren vooral Constantijn en WA de boefjes, Friso was volgens mij wel een brave Hendrik.
Ja, vandaar dat de pers Friso ook tot 'lievelingszoon van Beatrix' heeft uitgeroepen, denk ik. Daar hadden zij het minste last van...
pi_108221529
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:39 schreef utrecht1970 het volgende:
Zouden ze hem dan ook tot eind van de week in slaap/coma houden?
Ik zou denken dat als zijn jongste dochter mee gaat naar het ziekenhuis dit als goed nieuws beschouwd kan worden.
Of de laatse keeer papa zien... :{ :'(
pi_108221536
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:39 schreef Document1 het volgende:
Wat gebeurd er nou precies op die avatar van jou Roos? :@ Waar schrikt die kat zo van? :D
Van een andere kat, in mijn FoBo staat een groter plaatje ;)
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 12:43:26 #11
8781 crew  Frutsel
pi_108221586
Zie ook
Lawines - De Witte Dood

quote:
Lawine informatie-avond in SnowWorld Zoetermeer

ZOETERMEER - Duizenden wintersporters vertrekken komend weekend naar de Alpen voor hun wintersportvakantie. De omstandigheden zijn veelbelovend, want dit seizoen geldt als een van de beste sneeuwjaren en sneeuwhoogterecords worden gebroken. Maar wintersporten is niet zonder risico's. De afgelopen dagen is de Nederlandse Ski Vereniging continu gebeld omtrent de gevaren op het gebied van lawines en off-piste.

Reden te meer om voor iedere wintersporter in samenwerking met SnowWorld en het Snow Safety Center een gratis lawine informatie-avond te organiseren in SnowWorld Zoetermeer aan de Buytenparklaan 30 op woensdag 22 februari. De informatie-avond begint om 19.00 uur.

Om wintersporters meer inzicht te geven in de mogelijke risico's en tips te geven over noodzakelijk materiaal, geeft de Nederlandse Ski Vereniging informatie hoe veilig op wintersport te gaan.

Daarnaast leggen de experts van het Snow Safety Center uit hoe je kunt voorkomen om in een lawine te geraken. Ook wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de materialen die nodig zijn om verantwoord off-piste te gaan.

Het Snow Safety Center is een non-profit organisatie met als doel het verspreiden en verdiepen van kennis in Nederland over veiligheid buiten de geprepareerde pistes. Zowel bij 'consumenten' als bij professionals. Dat doet zij door cursussen, opleidingen en congressen te organiseren. De cursussen staan onder leiding van volledig gediplomeerde Nederlandstalige berggidsen en zij worden daarbij geassisteerd door Nederlandse instructeurs.

Het Snow Safety Center opereert onder auspiciën van de NSkiV.
Zon avond kan je beter aan het begin van het wintersportseizoen doen. En dan evt herhalen.
pi_108221605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:41 schreef Document1 het volgende:

[..]

Of hij is allang weer bij en verlaat van de week doodleuk het ziekenhuis via de zij-ingang.
Tap tap tap
pi_108221637
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Of hij is allang weer bij en verlaat van de week doodleuk het ziekenhuis via de zij-ingang.
Nou dat denk ik ook weer niet, lijkt me dat als hij is bijgekomen wel laten weten via de pers.
Waarschijnlijk niet op de dag zelf, maar een dag daarna o.i.d.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:47:45 #14
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108221708
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:35 schreef StephanL het volgende:
Óf geen nieuws is goed nieuws hoor je ook weleens..
pi_108221724
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:41 schreef Document1 het volgende:

[..]

Lijkt mij niet fijn voor een kind als dat het laatste beeld is van haar vader
pi_108221771
Is dit nou het langste speculatietopic ooit op Fok?
pi_108221782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:49 schreef Gwywen het volgende:
Nee
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:50:17 #18
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108221791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:43 schreef Frutsel het volgende:
Zie ook
Lawines - De Witte Dood

[..]

Zon avond kan je beter aan het begin van het wintersportseizoen doen. En dan evt herhalen.
Zou altijd nog graag zo'n training willen volgen. Volgend jaar maar eens kijken. Krijg vandaag mijn sneeuwpieper binnen en dan maar eens kijken hoe dat allemaal werkt. Ga zelf ook regelmatig van dergelijke pistes af en eigenlijk is het niet echt verantwoord zonder dergelijke voorzorgsmaatregelen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:51:31 #19
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_108221825
quote:
Bij het BB streamen en fora werden grote aantallen gehaald met niets te melden...
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_108221863
quote:
speculaastopic :9
Tap tap tap
pi_108221864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:48 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

lijkt me wel fijn. Dan is in ieder geval duidelijk dat vader echt heel erg ziek is
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:53:08 #22
3658 _joepie_
pi_108221880
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:50 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Zou altijd nog graag zo'n training willen volgen. Volgend jaar maar eens kijken. Krijg vandaag mijn sneeuwpieper binnen en dan maar eens kijken hoe dat allemaal werkt. Ga zelf ook regelmatig van dergelijke pistes af en eigenlijk is het niet echt verantwoord zonder dergelijke voorzorgsmaatregelen.
Ik vind die airbags net engelenvleugels.. wel passend bij het fenomeen ongeluk...en ze werken ook nog, een soort beschermengel dus.
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:56:04 #23
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108221969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:53 schreef _joepie_ het volgende:

[..]

Ik vind die airbags net engelenvleugels.. wel passend bij het fenomeen ongeluk...en ze werken ook nog, een soort beschermengel dus.
De tassen zijn alleen belachelijk duur, is voor mij als student niet te betalen. Maar misschien kom ik wel een tweedehandsje tegen. Schijnt dat 98% van de mensen die in een lawine terechtkomen met een dergelijke tas het overleeft.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:56:52 #24
3658 _joepie_
pi_108221991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:48 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Mocht d'r vader doodgaan, dan zal ze hem ook nog zien voordat hij begraven wordt.
De laatste keer dat ze haar vader gezien heeft was hij nog gezond. Nu beseft ze dat hij erg ziek is en, natuurlijk het verdriet blijft groot, zal ze het overlijden beter kunnen begrijpen. Hiermee wordt het rouwproces weer een beetje makkelijker gemaakt voor haar.
pi_108222048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:56 schreef _joepie_ het volgende:
Mocht d'r vader doodgaan, dan zal ze hem ook nog zien voordat hij begraven wordt.
nou nou....dat mag de familie/Mabel toch zelf beslissen? Niet iedereen kiest daarvoor volgens mij, een kind blootstellen aan het stoffelijk overschot van een ouder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')