abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108251145
Dat werd hier ooit ook gezegd Miss! Ik denk dat het er ook wel ooit gaat komen. Kyllian heeft een continurooster, dus lunch ook op school op ma, di, do (8.30-14.45). Woe en vrij 8.30-12.00 school. geloof dat ze vanaf groep 5 pas de vrijdagmiddag erbij krijgen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:54:00 #127
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_108251146
Mama's van kindjes die naar een PSZ gaan, waarom heb je gekozen om het vanaf 2 jaar te doen en niet bv een half jaartje te wachten? *Benieuwd is :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_108251241
Het is hier vanaf twee jaar eigenlijk standaard :)
Mijn hummel vindt het heerlijk om ergens anders te spelen, ik hoop dat hij er wat van leert qua taalontwikkeling.

...en ik vind het heerlijk om, na 3,5 jaar fulltime ukkies, 2 dagdelen per week even geen, helemaal geen kinderen om me heen te hebben :)
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:21:45 #129
353071 kitty_hello
pi_108251372
Hier is het ook vanaf 2 jaar, maar ik denk dat we rond 2,5 haar gaan brengen. Iets in mij houd me tegen om haar weg te brengen naar totaal vreemde :@
Ik ben 2 jaar lang full-time bij dr en ze is vrij weinig zonder mij geweest en als ze zonder mij ergens was dan was ze bij mn moeder. Ik weet heus wel dat ik dr (ooit :D) los moet laten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 februari 2012 @ 08:24:54 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108251401
Jan had het nodig, (even de verplichting door Jeugdzorg achterwege latend), om zijn energie kwijt te kunnen en om zijn taalontwikkeling te stimuleren.

Van Geert weet ik nog niet of ik hem naar de psz doe, hij is zo'n heel ander kind, veel rustiger, veel meer op zichzelf, en ook zo veel aanhankelijker; dat ik betwijfel of dr drukte van een psz hem wel goed zou doen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:26:42 #131
353071 kitty_hello
pi_108251419
Ik had begrepen dat je er wel heel verstandig aan doet om je kind naar een PSZ te brengen ivm de doorstroom naar de basisschool, anders zouden ze toch een achterstand(je) hebben op de andere kindjes. Klinkt aannemelijk, maar is dat ook echt zo?
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:28:32 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_108251432
Nu ja, als Jochem niet naar de psz/kdv (hier hetzelfde) zou gaan, zou zijn taalachterstand waarschijnlijk nog veel groter zijn :)
En het is wel heel handig dat ze gewend zijn om met andere kindjes om te gaan hoor. Toen ik een aantal jaren terug wat kleuters had die dat niet gewend waren, zag je die echt muurbloempje zijn in de klas. Dat was aan het einde van mijn stage (half jaar later) nog niet heel veel beter.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:29:48 #133
353071 kitty_hello
pi_108251440
Maar als we haar dus met 2,5 jaar brengen, zal dat verschil er dan ook (al) zijn? Of kan dat dan best?
pi_108251495
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:24 schreef DJMO het volgende:
Van Geert weet ik nog niet of ik hem naar de psz doe, hij is zo'n heel ander kind, veel rustiger, veel meer op zichzelf, en ook zo veel aanhankelijker; dat ik betwijfel of dr drukte van een psz hem wel goed zou doen.
Dan zou ik het persoonlijk júist doen! Anders verzuipt hij straks op de basisschool.. is de overgang zo enorm
pi_108251529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:29 schreef kitty_hello het volgende:
Maar als we haar dus met 2,5 jaar brengen, zal dat verschil er dan ook (al) zijn? Of kan dat dan best?
Och, dat halve jaartje zal het hem echt niet doen denk ik, maar het is voor veel kinderen ook gewoon heel leuk :Y
En dan is de vraag: waarom zou je het niet doen? Voor jezelf of voor haar? :)

Maar mijn hummel gaat al heel lang elke zondagmorgen naar de crèche bij de kerk, dan zit ik 20meter verderop in de zaal en het is op leeftijd verdeeld (0-1 1-2- 2-3 3-4) met een kind of 12 per groep. Dus hij is al wel wat gewend. En dat vond hij al helemaal leuk toen hij een jaar was.
pi_108251545
Mijn peuter wilde gisteravond niet slapen. Alles werd uit de kast getrokken. Op het laatst riep ze "Ik heb gepoeeeeept!! Moet een schone luier!!!"

Niet dus.. maar ja, wel weer even uit d'r bedje. Uiteindelijk ging ze rond 11 uur slapen. Mooie tijd :')
pi_108251635
Oeh, dat is wel heel laat inderdaad :X

Hier ligt de grote allang in een peuterbed,de kleine nog niet,maar we hebben al wel een bed voor hem.
We hebben aldoor gezegd:hij blijft in het ledikant tot hij eruit komt of niet meer wil (lekker makkelijk ;) )

En nu het dilemma :P Hij gaat 's middags en 's avonds heerlijk slapen, 'smiddags gaat hij als hij wakker is staan en roepen.
En 's morgens gaat hij sinds drie dagen gewoon zijn bed uit, totaal geluidloos, en horen we hem ineens spelen in zijn kamer (en dat is MET babyfoon)
En we hebben geen idee hoe.Met een slaapzak aan :')
En nu ben ik bang dat we toch op peuterbed over moeten. En ik wil niet :+ Het is zo makkelijk zo!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 februari 2012 @ 08:45:27 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108251636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:34 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dan zou ik het persoonlijk júist doen! Anders verzuipt hij straks op de basisschool.. is de overgang zo enorm
we hebben nog ruim een jaar om dat te beslissen ;) misschien draait hij wel helemaal op :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:51:43 #139
353071 kitty_hello
pi_108251704
Ze gaat er wel heen, maar voor mijn gevoel vind ik het met 2,5 (iets) fijner dan nu (al).

Ik denk dat het gedoe wat er allemaal in het nieuws komt ook voor een groot deel meespeelt dat ik moeite heb met loslaten, als ze bij mij is dan weet ik (zo goed als) zeker dat haar niks overkomt, maar als ik haar dan volledig aan een totaal onbekende moet toevertrouwen, dat kan ik (nu nog) niet..

Sorbo: Oef 11 uur, wat een tijd :X
pi_108251768
Leander ging ook met 2 jaar. Ook ivm zijn spraak. Hij gaat ook extra dagdelen tot eind van maart. Daarna gaat ie weer gewoon 2 keer. En dan met 3,5 "moeten" ze weer 4 dagdelen!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108251769
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:54 schreef kitty_hello het volgende:
Mama's van kindjes die naar een PSZ gaan, waarom heb je gekozen om het vanaf 2 jaar te doen en niet bv een half jaartje te wachten? *Benieuwd is :)
selene hebben we met 2 direct gedaan omdat ze zo graag met andere kindjes speelt en ravi hebben we nu zo vroeg gedaan omdat hij zich selene's aandacht wel heel lekker aan laat leunen :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108251979
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:01 schreef mignonne het volgende:
ah okay, thanks.
nouja dat 3 jaar en 10 maanden valt precies voor de zomervakantie, kunnen we wel doen natuurlijk, maar het is maar de vraag hoeveel zin het heeft als er dan gelijk zomervakantie op volgt.
In 2013 begint zijn wij vroeg qua zomervakantie (6 juli) en laat ik Thijs niet wennen voor de zomervakantie. Het lijkt me inderdaad zo gek om hem te laten wennen, en dan weer 6 weken thuis te houden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_108251980
Ko ging al met een jaar en 9 maanden naar de psz/kresj. Vooral omdat hij eraan toe leek te zijn met andere kindjes te spelen.
Daarvoor zat hij een paar maanden op een regulier kdv, 1 dag per week, maar daar voelden we ons helemaal niet zo fijn bij.
Naar de psz gaat hij nu bijna elke ochtend van 9.00-9.30 tot 12.30. En hij vind het superleuk. Vaak is hij na 4 ochtenden moe en blijft hij lekker thuis.
Hij kent alle 11 kindjes en hun mama's en papa's en heeft een heel sociaal leventje daar. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108252035
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een heel geliefde school. En misschien wat elitair. Ik ben ook geneigd af te knappen, maar aan de andere kant hoor ik van andere ouders dat het een héél fijne school is, een liefdevolle omgeving.

Nou, dan gaan Ivan en Thijs allebei naar een elitaire school. Ik ben vóór.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_108252162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:53 schreef Jore het volgende:
Ik krijg er een knoop van in mijn maag, dat mijn kind naar school moet. En dat terwijl ik het zelf altijd ontzettend leuk vond om naar school te gaan. Binnenkort moet ik mijn kop maar eens uit het zand trekken en echt rond gaan kijken.
Gaat Lieuwe oook naar de Nschool?
pi_108252385
Waarschijnlijk wel ja :)
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:28:25 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108252403
kitty_hello, ik doe Harry met 2 naar de psz juist omdat hij alleen ons ziet en zijn opa en oma. Zo leert hij ook met andere kinderen spelen en op zijn beurt wachten.
Ook hoop ik dat zijn taalontwikkeling een boost krijgt zoals freecell ook al zegt.
Daarnaast lijkt het me heerlijk dat ik strakjes 2 ochtenden in de week alleen met de baby heb.
Maarrrr als Harry het na een paar keer niks lijkt te vinden, dan haal ik hem er net zo makkelijk weer af en proberen we het een tijdje later weer...
mijn jongste zusje is 2x van de psz gehaald voordat ze het aankon; die zat alleen maar sip aan tafel te kijken totdat ze werd opgehaald
pi_108252514
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:27 schreef Jore het volgende:
Waarschijnlijk wel ja :)
Leuk, zitten er nog meesters en juffen uit jouw tijd?
pi_108252604
Seb gaat niet naar de peuterspeelzaal. Hij ging vanaf dat hij 3 maanden was drie hele dagen naar het kdv. Ik vond het wat veel voor het manneke. Drie dagen opvang plus een halve dag psz. Daarbij de peuterspeelzaal zit letterlijk een lokaal verder in hetzelfde gebouw, met veelal dezelfde kindjes en op hetzelfde speelplein.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108252665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:33 schreef McLaura het volgende:

[..]

Leuk, zitten er nog meesters en juffen uit jouw tijd?
Dat weet ik niet want ik zat zelf op de griffemeerde school :P . Ik ben heel benieuwd hoe de school is, binnenkort ga ik een afspraak maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')