abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108244848
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, ja die projectie herken ik ook. Ik zie nu al voor me op welke middelbare school mijn kinderen hier straks zullen zitten. Die school lijkt verdacht veel op mijn oude middelbare school. :7
zolang mijn kinderen niet hetzelfde doen op school als wat ik deed vind ik het goed :') :X
:)
pi_108244854
Ik denk dat er overal kinderen zijn die zich niet op hun plek voelen en ik vraag me af of je dat van te voren kunt voorzien.
pi_108244882
Wat ook wel een rol zal spelen is dat wij keuze hebben uit 28 (!) scholen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108244947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik denk dat er overal kinderen zijn die zich niet op hun plek voelen en ik vraag me af of je dat van te voren kunt voorzien.
In zekere mate wel, lijkt me. Ik zou bijvoorbeeld niet gauw kiezen voor een school waarop geen buurtkindjes zitten.
pi_108244957
Wij hadden 2 scholen op het oog, bij beiden een gesprek gehad, en ons gevoel ging naar 1 school uit, plus er waren positieve geluiden over uit de omgeving, dus daarvoor gekozen.
Lars is ook ingeschreven op die school.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_108244997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Daarom dus, woonplaats maakt hierin gewoon heel veel verschil.
Hier heb je bijv ook geen blanken of gekleurde scholen (of hoe die ook heten ;)).
pi_108245022
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
allemaal in jullie postcodegebied? :o

ik weet niet hoeveel scholen ik de keus uit heb, stuk of 10 denk ik.
pi_108245126
Één van de twee is een 'zwarte school'. Ondanks dat ik zelf als enige blanke nooit problemen heb gehad in een klas en mijn kinderen ook al prima overweg kunnen met andere nationaliteiten, voelt dat toch niet helemaal goed. gewoon een gevoel.

De andere school is van oorsprong een rijkeluisschool en hoewel daar nu ook kinderen uit lagere sociale klassen zitten, voelt dat ook niet goed.

In de wijk hiernaast zitten vlak bij elkaar twee scholen. Één zit aan een grote weg en ziet er van buiten meer uit als een middelbare school. De ander zit meer in de wijk en is op het oog (niet kwa aantal leerlingen denk ik) kleiner en lieflijker.

En meer kan ik er niet over zeggen. Ik heb dus maar één rondleiding gehad en weet van alle vier de scholen niet wat de onderwijsmethoden zijn of wat dan ook. We zien het wel.

En als blijkt dat ik ernaast zat met mijn gevoel en mijn dochter of zoon daar niet kan aarden (wat ik niet verwacht, want dat is gewoon niet waar ik vanuit ga in beginsel), dan gaan we dat oplossen op het moment dat zich dat probleem voordoet.

het enige nadeel is dat we dus eigenlijk in de wijk ernaast wonen en dat het echt wel een flinke tijd gaat duren totdat mijn dochter zelfsrtandig naar school zou kunnen en mogen.
pi_108245143
Je kunt ook even kijken op http://www.onderwijsinspectie.nl/
daar kun je ook rapporten inzien.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_108245222
En inderdaad dat de schoolkindjes net iets verder weg wonen.

Maar hey, over vijf jaar verhuis ik naar die wijk en is dat probleem ook weer uit de wereld.

Ik dacht trouwens dat ik dast heel belangrijk zou vinden, dat dat mijn meest belangrijke eis zou zijn, maar toch won mijn gevoel (dat dus al nauwelijks ergens op gebaseerd was) het van die eis.
pi_108245263
Altijd fijn om te lezen :P

........................ heeft het vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs. Er vindt in principe voor de periode van één jaar geen verder toezicht plaats. De inspectie heeft geen aanwijzingen dat er belangrijke tekortkomingen zijn in de kwaliteit van het onderwijs.
pi_108245309
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En inderdaad dat de schoolkindjes net iets verder weg wonen.

Maar hey, over vijf jaar verhuis ik naar die wijk en is dat probleem ook weer uit de wereld. ben je getrouwd met een ontzettend knappe man, haske zwangert en ga je verhuizen naar die wijk.

*fixed* alstu c_/
pi_108245313
Ah, de school waar S en R straks naartoe gaan heeft ook het vertrouwen van de inspectie. :o
pi_108245345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

*fixed* alstu c_/
Wouldn't that be lovely! ^)
pi_108245356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:48 schreef Meimeltje het volgende:
Altijd fijn om te lezen :P

Obs De Globetrotter heeft het vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs. Er vindt in principe voor de periode van één jaar geen verder toezicht plaats. De inspectie heeft geen aanwijzingen dat er belangrijke tekortkomingen zijn in de kwaliteit van het onderwijs.
Dat zegt op zich ook weer niet heel veel, hoor. :+ De meeste scholen krijgen het vertrouwen. En als er geen vertrouwen in bestaat dan is dat ook niet noodzakelijkerwijs slecht. Er zit hier in de buurt bijvoorbeeld een nieuwe school waarop bepaalde dingen nog niet helemaal goed gedocumenteerd worden naar de smaak van de inspectie. En dat is allemaal geneuzel. De ouders die hun kinderen er naartoe brengen zijn ontzettend tevreden!
pi_108245376
Schoolpleinpapa's, here I come! ~O>
pi_108245407
Claudia, het moet me van het hart. Jij denkt te veel na. :+

Ik alweer helemaal voor niks blij dat de school naast een goed gevoel ook goed onderwijs biedt -O- .
pi_108245411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Schoolpleinpapa's, here I come! ~O>
:D
pi_108245477
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zegt op zich ook weer niet heel veel, hoor. :+ De meeste scholen krijgen het vertrouwen. En als er geen vertrouwen in bestaat dan is dat ook niet noodzakelijkerwijs slecht. Er zit hier in de buurt bijvoorbeeld een nieuwe school waarop bepaalde dingen nog niet helemaal goed gedocumenteerd worden naar de smaak van de inspectie. En dat is allemaal geneuzel. De ouders die hun kinderen er naartoe brengen zijn ontzettend tevreden!
Hihi, ja ik ken het 'gedoe'. Als we op mn werk inspectie krijgen ben ik altijd heel druk met dossiers in orde maken :P
In dec is de inspectie op school geweest en het rapport stond ook op hun site.
pi_108245497
Groof :D

Ik vind het moeilijk nu al met basisscholen bezig te moeten zijn. De kans is groot dat wij hier niet eens meer wonen als Mette naar school gaat.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108245505
Ik krijg er een knoop van in mijn maag, dat mijn kind naar school moet. En dat terwijl ik het zelf altijd ontzettend leuk vond om naar school te gaan. Binnenkort moet ik mijn kop maar eens uit het zand trekken en echt rond gaan kijken.
pi_108245595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:53 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hihi, ja ik ken het 'gedoe'. Als we op mn werk inspectie krijgen ben ik altijd heel druk met dossiers in orde maken :P
In dec is de inspectie op school geweest en het rapport stond ook op hun site.
Ik heb op een school gewerkt die onder streng toezicht stond en die 1,5 jaar na mijn vertrek is opgeheven. Daarbij was het slechte rapport wel veelzeggend. :+

Ik vind het ook altijd zo leuk om die rapporten te lezen. Als je ze goed doorneemt krijg je best een levendig beeld van de school.
pi_108245619
Jore, ik vind het ook heel spannend hoor.

Mijn dochter, die al zo groot is en zoveel kan en er ook echt aan toe lijkt te zijn, maar die ook nog heel erg aan mij hangt en vaak troost en veiligheid zoekt bij haar knuffel O+ of in mijn vest :D... Ik hoop zo dat ze zich staande houdt. :Y

Nog anderhalve maand.
pi_108245665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:53 schreef Jore het volgende:
Ik krijg er een knoop van in mijn maag, dat mijn kind naar school moet. En dat terwijl ik het zelf altijd ontzettend leuk vond om naar school te gaan. Binnenkort moet ik mijn kop maar eens uit het zand trekken en echt rond gaan kijken.
dat gevoel heb ik dus ook :')
en het duurt nog anderhalf jaar voor ons! das nog haske lang! maar als ik me nu realiseer dat ze dit jaar al 3 wordt, DRIE! :o dan word ik weer even met beide benen op aarde gezet. T gaat zo snel...
pi_108245707
Ik kijk er juist erg naar uit. O+

Als kind keek ik er trouwens zo naar uit dat ik de eerste schooldag in tranen thuiskwam omdat ik niks geleerd had. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')