abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108245750
Ik denk dat het ook komt omdat mijn zoon niet zo'n grote held is. Hij speelt graag alleen, is zachtaardig, gevoelig, fantasievol, heeft humor, maar is nog niet (zo) weerbaar. Ik hoop zo dat hij dat zachte mag/kan/zal houden, dat hij overeind blijft tussen rouwdouwers en pestkoppen.
pi_108245763
Ik vond het ook altijd geweldig op school. nas de vakanties stond ik echt te trappelen om weer naar school te mogen.

Mijn ouders hebben mij triouwens na de eerste klas naar een andere school gedaan omdat ze het gevoel hadden dat ik niet op mijn plek zat. Herinner ik me nu ineens :o .
pi_108245816
Ow een schoolgaand kind is zo leuk O+
Ik sta soms nog steeds versteld van wat hij er allemaal leert!
pi_108245818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Mijn ouders hebben mij triouwens na de eerste klas naar een andere school gedaan omdat ze het gevoel hadden dat ik niet op mijn plek zat. Herinner ik me nu ineens :o .
:o!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108245837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk er juist erg naar uit. O+

Als kind keek ik er trouwens zo naar uit dat ik de eerste schooldag in tranen thuiskwam omdat ik niks geleerd had. :+
Geen spat veranderd :7
pi_108245897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Hier precies hetzelfde! Als ik die klassenfoto van die eerste school zag was ik ook wel echt een ukkie vergeleken met de rest. Kan me voorstellen dat ik me ook enorm klein voelde, letterlijk en figuurlijk.

Ben blij dat Kyllian het vanaf dag 1 al geweldig vond :)
pi_108245903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:58 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat het ook komt omdat mijn zoon niet zo'n grote held is. Hij speelt graag alleen, is zachtaardig, gevoelig, fantasievol, heeft humor, maar is nog niet (zo) weerbaar. Ik hoop zo dat hij dat zachte mag/kan/zal houden, dat hij overeind blijft tussen rouwdouwers en pestkoppen.
Gaat hij nu naar een opvang of zo?

Ivan vind ik wat dat betreft ook niet een 'held', maar het verbaast me juist hoe hij zijn eigen gang gaat op het kinderdagverblijf. Hij heeft iets heel sterks en onverstoorbaars, is niet gericht op het spel van de andere kinderen maar doet wat hij leuk vindt (en wordt daarin vaak gevolgd door andere kinderen). Dat geeft me een heel fijn gevoel, een gevoel dat hij zich wel redt.
pi_108245946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:o!
Nou ja, ik had daar niet echt last van hoor. Maar ze merkten aan mij (en ik was nogal sociaal wenselijk in mijn gedrag) dat de regels toch wel erg streng waren. Dus kozen ze na een jaar toch voor een vrijere school, de openbare school van de wijk.
pi_108245954
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:00 schreef Jore het volgende:

[..]

Geen spat veranderd :7
Ik ben een geboren nerd/streber inderdaad. :D
pi_108245989
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Nou ja, ik had daar niet echt last van hoor. Maar ze merkten aan mij (en ik was nogal sociaal wenselijk in mijn gedrag) dat de regels toch wel erg streng waren. Dus kozen ze na een jaar toch voor een vrijere school, de openbare school van de wijk.
Ik vind het gewoon zo frappant dat je je dat ineens herinnert. Ik kan het me van je ouders heel goed voorstellen. Fijn dat ze zo voortvarend hebben gehandeld!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:05:20 #111
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108246078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat gevoel heb ik dus ook :')
en het duurt nog anderhalf jaar voor ons! das nog haske lang! maar als ik me nu realiseer dat ze dit jaar al 3 wordt, DRIE! :o dan word ik weer even met beide benen op aarde gezet. T gaat zo snel...
3 man..haske groot man!

Oh bij jou in de buurt is er trouwens in februari een kijk- en inschrijfdag. Die van dit jaar redt je misschien niet meer, maar die van volgend jaar is vroeg genoeg. Een wachtlijst is er zo goed als niet (zover ik daar nu inzage in heb)

Mijn Bepje gaat over 2 weekjes ook naar school. Ik heb er slapeloze nachten van :')
Lege nest syndroom..I has it :')
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_108246201
Oeh, TF, de jounes nog sneller dan de mijne. Spannend man O+ .
pi_108246207
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gaat hij nu naar een opvang of zo?

Ivan vind ik wat dat betreft ook niet een 'held', maar het verbaast me juist hoe hij zijn eigen gang gaat op het kinderdagverblijf. Hij heeft iets heel sterks en onverstoorbaars, is niet gericht op het spel van de andere kinderen maar doet wat hij leuk vindt (en wordt daarin vaak gevolgd door andere kinderen). Dat geeft me een heel fijn gevoel, een gevoel dat hij zich wel redt.
Peuterspeelzaal.
Hij gaat ook heel erg zijn eigen gang, loopt te zingen en te doen en heeft het naar zijn zin, maar ik denk dat hij het grootste deel van de tijd bezig is met observeren. Kijken naar wat andere kinderen doen, hoe ze dat doen, waarom ze dat doen. Hij is geboren uit een einzelgänger en een dromer dus dat is niet verwonderlijk, ik hoop alleen dat er plek is voor het type kind dat hij is in een klas of in een groep.
pi_108246256
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef Jore het volgende:

[..]

Peuterspeelzaal.
Hij gaat ook heel erg zijn eigen gang, loopt te zingen en te doen en heeft het naar zijn zin, maar ik denk dat hij het grootste deel van de tijd bezig is met observeren. Kijken naar wat andere kinderen doen, hoe ze dat doen, waarom ze dat doen. Hij is geboren uit een einzelgänger en een dromer dus dat is niet verwonderlijk, ik hoop alleen dat er plek is voor het type kind dat hij is in een klas of in een groep.
Dat klinkt als een uitstekende basis. O+

Ivan observeert ook veel, meer dan ik vaak doorheb. We zijn nu een paar keer bij onze nieuwe buurvrouw geweest en hij zegt er geen woord en verroert zich niet. Hij blijft zich aan me vastklampen en wil alleen ergens mee spelen als ik met hem meega. Maar als we dan thuiskomen heeft hij het uitgebreid over de buurjongen en het buurmeisje, de dingen die ze zeiden, de buurvrouw, dat hij een boekje van haar gekregen had, het speelgoed dat er was. En als we er zijn en ik aan hem vraag of hij mee naar huis wil, schudt hij voorzichtig maar gedecideerd 'nee' met zijn hoofd.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:09:12 #115
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108246280
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeh, TF, de jounes nog sneller dan de mijne. Spannend man O+ .
:Y
Ze is al twee keer geweest maar dat viel een beetje in het water. En deze week zou ze ook gaan maar de amandelen moesten er nog ff snel uit. En nu knapt ze nog niet echt hard op, en hebben we nog een week vakantie dus ze gaat na 5 maart pas echt wennen. Die twee weekjes extra maken op een hele schoolcarriere ook niets uit :)
pi_108246329
Nee, natuurlijk niet. Hier hebben we begin maart een wenochtend op zaterdag. Dat lijkt me echt geweldig.
pi_108246339
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

3 man..haske groot man!

Oh bij jou in de buurt is er trouwens in februari een kijk- en inschrijfdag. Die van dit jaar redt je misschien niet meer, maar die van volgend jaar is vroeg genoeg. Een wachtlijst is er zo goed als niet (zover ik daar nu inzage in heb)

Mijn Bepje gaat over 2 weekjes ook naar school. Ik heb er slapeloze nachten van :')
Lege nest syndroom..I has it :')
ssst! voor nu is ze nog even lekker 2,5. Hoewel ze elke dag vraagt of ze jarig is :')
ze hadden op het cb ook gezegd dat volgend jaar vroeg genoeg is.

Ik ben zo benieuwd hoe Bep het vindt strakjes!
:)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:12:03 #118
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108246388
Ik denk dat ze er eerst helemaal op haar plek zit, en dan na een maandje ofzo ineens doorheeft dat ze echt elke dag moet :o en de boel op stelten gaat zetten :D
Doet ze namelijk altijd :P
We gaan het zien :)
pi_108246475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik denk dat ze er eerst helemaal op haar plek zit, en dan na een maandje ofzo ineens doorheeft dat ze echt elke dag moet :o en de boel op stelten gaat zetten :D
Doet ze namelijk altijd :P
We gaan het zien :)
:D ik ben benieuwd
en dat je haar dan 's morgens om half 9 aan de juf geeft en succes ermee wenst ofzo? :+

gaat ze trouwens naar dezelfde school als de oudste twee?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:16:10 #120
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108246555
Ik heb de juf al bij voorbaat veel sterkte gewenst haha!
En ja ze gaat naar dezelfde school. Heb ik ze een half jaartje met z`n drieën op één adres. Is raar!
Dan heb ik wel iig 1 set schoolfoto`s waar ze met z`n drietjes opstaan :D
pi_108246618
Hahaha, grappige typering. Ik denk dat de mijne (stellig) verlegen begint en dan na een maandje juist lekker op haar plek blijkt te zitten.
pi_108246731
Ik heb mijn oudste peuter inmiddels wel ingeschreven,maar die moet ook na de zomervakantie al :o
We hebben er echt achterlijk lang over nagedacht trouwens :D Hadden nog keuze uit twee scholen en vonden het zo moeilijk!
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 23:44:31 #123
5428 crew  miss_sly
pi_108247517
Claudia, wat gaat r veranderen aan de schooltijden in heel Amsterdam en wanneer gebeurt dat?

Ik vind het kiezen van een school vreselijk moeilijk. We hebben keuze uit vier scholen (en nog veel meere als we iets over de grens van onze postcode gaan, maar dat willen we niet). We hebben al twee informatieochtenden gehad en hebben er volgende maand nog twee. En dan moeten we inschrijven op volgorde van voorkeur. En dat laatste vind ik zo moeilijk! Maar ik heb me voorgenomen m een weloverwogen volgorde te kiezen en het daarna los te laten :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108247678
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:44 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat gaat r veranderen aan de schooltijden in heel Amsterdam en wanneer gebeurt dat?
Ik weet er niks van. Mijn lief had het erover dat iemand van de buitenschoolse opvang had gezegd dat de schooltijden in Amsterdam veranderen. Hij herinnerde zich alleen "tot 2 uur". Misschien gaat het om een invoering van 5 gelijke dagen? Ik heb er online in ieder geval nog niks over kunnen vinden.
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 23:59:10 #125
5428 crew  miss_sly
pi_108247952
Beide directeuren van de scholen waar wij zijn geweest, hadden het er wel over dat ze verwachten dat binnen vijf jaar alle scholen continurooster ingevoerd zouden hebben. Misschien werd dat bedoeld?
pi_108251145
Dat werd hier ooit ook gezegd Miss! Ik denk dat het er ook wel ooit gaat komen. Kyllian heeft een continurooster, dus lunch ook op school op ma, di, do (8.30-14.45). Woe en vrij 8.30-12.00 school. geloof dat ze vanaf groep 5 pas de vrijdagmiddag erbij krijgen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 07:54:00 #127
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_108251146
Mama's van kindjes die naar een PSZ gaan, waarom heb je gekozen om het vanaf 2 jaar te doen en niet bv een half jaartje te wachten? *Benieuwd is :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_108251241
Het is hier vanaf twee jaar eigenlijk standaard :)
Mijn hummel vindt het heerlijk om ergens anders te spelen, ik hoop dat hij er wat van leert qua taalontwikkeling.

...en ik vind het heerlijk om, na 3,5 jaar fulltime ukkies, 2 dagdelen per week even geen, helemaal geen kinderen om me heen te hebben :)
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:21:45 #129
353071 kitty_hello
pi_108251372
Hier is het ook vanaf 2 jaar, maar ik denk dat we rond 2,5 haar gaan brengen. Iets in mij houd me tegen om haar weg te brengen naar totaal vreemde :@
Ik ben 2 jaar lang full-time bij dr en ze is vrij weinig zonder mij geweest en als ze zonder mij ergens was dan was ze bij mn moeder. Ik weet heus wel dat ik dr (ooit :D) los moet laten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 februari 2012 @ 08:24:54 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108251401
Jan had het nodig, (even de verplichting door Jeugdzorg achterwege latend), om zijn energie kwijt te kunnen en om zijn taalontwikkeling te stimuleren.

Van Geert weet ik nog niet of ik hem naar de psz doe, hij is zo'n heel ander kind, veel rustiger, veel meer op zichzelf, en ook zo veel aanhankelijker; dat ik betwijfel of dr drukte van een psz hem wel goed zou doen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:26:42 #131
353071 kitty_hello
pi_108251419
Ik had begrepen dat je er wel heel verstandig aan doet om je kind naar een PSZ te brengen ivm de doorstroom naar de basisschool, anders zouden ze toch een achterstand(je) hebben op de andere kindjes. Klinkt aannemelijk, maar is dat ook echt zo?
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:28:32 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_108251432
Nu ja, als Jochem niet naar de psz/kdv (hier hetzelfde) zou gaan, zou zijn taalachterstand waarschijnlijk nog veel groter zijn :)
En het is wel heel handig dat ze gewend zijn om met andere kindjes om te gaan hoor. Toen ik een aantal jaren terug wat kleuters had die dat niet gewend waren, zag je die echt muurbloempje zijn in de klas. Dat was aan het einde van mijn stage (half jaar later) nog niet heel veel beter.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:29:48 #133
353071 kitty_hello
pi_108251440
Maar als we haar dus met 2,5 jaar brengen, zal dat verschil er dan ook (al) zijn? Of kan dat dan best?
pi_108251495
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:24 schreef DJMO het volgende:
Van Geert weet ik nog niet of ik hem naar de psz doe, hij is zo'n heel ander kind, veel rustiger, veel meer op zichzelf, en ook zo veel aanhankelijker; dat ik betwijfel of dr drukte van een psz hem wel goed zou doen.
Dan zou ik het persoonlijk júist doen! Anders verzuipt hij straks op de basisschool.. is de overgang zo enorm
pi_108251529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:29 schreef kitty_hello het volgende:
Maar als we haar dus met 2,5 jaar brengen, zal dat verschil er dan ook (al) zijn? Of kan dat dan best?
Och, dat halve jaartje zal het hem echt niet doen denk ik, maar het is voor veel kinderen ook gewoon heel leuk :Y
En dan is de vraag: waarom zou je het niet doen? Voor jezelf of voor haar? :)

Maar mijn hummel gaat al heel lang elke zondagmorgen naar de crèche bij de kerk, dan zit ik 20meter verderop in de zaal en het is op leeftijd verdeeld (0-1 1-2- 2-3 3-4) met een kind of 12 per groep. Dus hij is al wel wat gewend. En dat vond hij al helemaal leuk toen hij een jaar was.
pi_108251545
Mijn peuter wilde gisteravond niet slapen. Alles werd uit de kast getrokken. Op het laatst riep ze "Ik heb gepoeeeeept!! Moet een schone luier!!!"

Niet dus.. maar ja, wel weer even uit d'r bedje. Uiteindelijk ging ze rond 11 uur slapen. Mooie tijd :')
pi_108251635
Oeh, dat is wel heel laat inderdaad :X

Hier ligt de grote allang in een peuterbed,de kleine nog niet,maar we hebben al wel een bed voor hem.
We hebben aldoor gezegd:hij blijft in het ledikant tot hij eruit komt of niet meer wil (lekker makkelijk ;) )

En nu het dilemma :P Hij gaat 's middags en 's avonds heerlijk slapen, 'smiddags gaat hij als hij wakker is staan en roepen.
En 's morgens gaat hij sinds drie dagen gewoon zijn bed uit, totaal geluidloos, en horen we hem ineens spelen in zijn kamer (en dat is MET babyfoon)
En we hebben geen idee hoe.Met een slaapzak aan :')
En nu ben ik bang dat we toch op peuterbed over moeten. En ik wil niet :+ Het is zo makkelijk zo!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 februari 2012 @ 08:45:27 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108251636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:34 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dan zou ik het persoonlijk júist doen! Anders verzuipt hij straks op de basisschool.. is de overgang zo enorm
we hebben nog ruim een jaar om dat te beslissen ;) misschien draait hij wel helemaal op :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:51:43 #139
353071 kitty_hello
pi_108251704
Ze gaat er wel heen, maar voor mijn gevoel vind ik het met 2,5 (iets) fijner dan nu (al).

Ik denk dat het gedoe wat er allemaal in het nieuws komt ook voor een groot deel meespeelt dat ik moeite heb met loslaten, als ze bij mij is dan weet ik (zo goed als) zeker dat haar niks overkomt, maar als ik haar dan volledig aan een totaal onbekende moet toevertrouwen, dat kan ik (nu nog) niet..

Sorbo: Oef 11 uur, wat een tijd :X
pi_108251768
Leander ging ook met 2 jaar. Ook ivm zijn spraak. Hij gaat ook extra dagdelen tot eind van maart. Daarna gaat ie weer gewoon 2 keer. En dan met 3,5 "moeten" ze weer 4 dagdelen!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108251769
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:54 schreef kitty_hello het volgende:
Mama's van kindjes die naar een PSZ gaan, waarom heb je gekozen om het vanaf 2 jaar te doen en niet bv een half jaartje te wachten? *Benieuwd is :)
selene hebben we met 2 direct gedaan omdat ze zo graag met andere kindjes speelt en ravi hebben we nu zo vroeg gedaan omdat hij zich selene's aandacht wel heel lekker aan laat leunen :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108251979
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:01 schreef mignonne het volgende:
ah okay, thanks.
nouja dat 3 jaar en 10 maanden valt precies voor de zomervakantie, kunnen we wel doen natuurlijk, maar het is maar de vraag hoeveel zin het heeft als er dan gelijk zomervakantie op volgt.
In 2013 begint zijn wij vroeg qua zomervakantie (6 juli) en laat ik Thijs niet wennen voor de zomervakantie. Het lijkt me inderdaad zo gek om hem te laten wennen, en dan weer 6 weken thuis te houden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_108251980
Ko ging al met een jaar en 9 maanden naar de psz/kresj. Vooral omdat hij eraan toe leek te zijn met andere kindjes te spelen.
Daarvoor zat hij een paar maanden op een regulier kdv, 1 dag per week, maar daar voelden we ons helemaal niet zo fijn bij.
Naar de psz gaat hij nu bijna elke ochtend van 9.00-9.30 tot 12.30. En hij vind het superleuk. Vaak is hij na 4 ochtenden moe en blijft hij lekker thuis.
Hij kent alle 11 kindjes en hun mama's en papa's en heeft een heel sociaal leventje daar. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108252035
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een heel geliefde school. En misschien wat elitair. Ik ben ook geneigd af te knappen, maar aan de andere kant hoor ik van andere ouders dat het een héél fijne school is, een liefdevolle omgeving.

Nou, dan gaan Ivan en Thijs allebei naar een elitaire school. Ik ben vóór.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_108252162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:53 schreef Jore het volgende:
Ik krijg er een knoop van in mijn maag, dat mijn kind naar school moet. En dat terwijl ik het zelf altijd ontzettend leuk vond om naar school te gaan. Binnenkort moet ik mijn kop maar eens uit het zand trekken en echt rond gaan kijken.
Gaat Lieuwe oook naar de Nschool?
pi_108252385
Waarschijnlijk wel ja :)
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:28:25 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108252403
kitty_hello, ik doe Harry met 2 naar de psz juist omdat hij alleen ons ziet en zijn opa en oma. Zo leert hij ook met andere kinderen spelen en op zijn beurt wachten.
Ook hoop ik dat zijn taalontwikkeling een boost krijgt zoals freecell ook al zegt.
Daarnaast lijkt het me heerlijk dat ik strakjes 2 ochtenden in de week alleen met de baby heb.
Maarrrr als Harry het na een paar keer niks lijkt te vinden, dan haal ik hem er net zo makkelijk weer af en proberen we het een tijdje later weer...
mijn jongste zusje is 2x van de psz gehaald voordat ze het aankon; die zat alleen maar sip aan tafel te kijken totdat ze werd opgehaald
pi_108252514
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:27 schreef Jore het volgende:
Waarschijnlijk wel ja :)
Leuk, zitten er nog meesters en juffen uit jouw tijd?
pi_108252604
Seb gaat niet naar de peuterspeelzaal. Hij ging vanaf dat hij 3 maanden was drie hele dagen naar het kdv. Ik vond het wat veel voor het manneke. Drie dagen opvang plus een halve dag psz. Daarbij de peuterspeelzaal zit letterlijk een lokaal verder in hetzelfde gebouw, met veelal dezelfde kindjes en op hetzelfde speelplein.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108252665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:33 schreef McLaura het volgende:

[..]

Leuk, zitten er nog meesters en juffen uit jouw tijd?
Dat weet ik niet want ik zat zelf op de griffemeerde school :P . Ik ben heel benieuwd hoe de school is, binnenkort ga ik een afspraak maken.
pi_108252682
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:37 schreef Estrys het volgende:
Seb gaat niet naar de peuterspeelzaal. Hij ging vanaf dat hij 3 maanden was drie hele dagen naar het kdv. Ik vond het wat veel voor het manneke. Drie dagen opvang plus een halve dag psz. Daarbij de peuterspeelzaal zit letterlijk een lokaal verder in hetzelfde gebouw, met veelal dezelfde kindjes en op hetzelfde speelplein.
Dit. Alleen Isabeau invullen waar Seb staat. En zij waar hij staat.
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:42:24 #152
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108252714
Als Harry naar het kdv ging, dan bracht ik hem niet ook nog naar de psz :N
pi_108252737
Senna gaat denk ik ook niet naar een peuterspeelzaal. Ze gaat twee hele dagen naar het kinderdagverblijf en dat vind ik voldoende. Ze leert daar ook veel en verder lijkt ze met haar ontwikkeling prima te gaan, dus er is geen extra aandacht nodig. Bij de diverse basisscholen hier in de buurt hebben ze wel voorscholen, en dat is dan peuterspeelzaal die bij de school hoort en met extra aandacht voor de dingen waarin de kinderen achterlopen. Je hebt wel voorrang bij de school waar je kind op de voorschool zit, maar daar komt ze toch niet voor in aanmerking, anders zou ik dat nog wel willen overwegen.

Ze zal ook na de schoolvakantie naar school gaan, want jarig in de vakantie (20 juli), en wennen voor de vakantie lijkt me niet erg zinvol.
pi_108253098
Minke gaat ook niet naar een psz... We hadden er 1 op de hoek van de straat zitten, maar die is net gesloopt. Als die er nog was, zou ik het misschien overwegen. Maar ze gaat ook al 3 dagen naar het kdv, en sinds 1-1 naar een nieuwe waar ze nog weinig kindjes hebben en ze nu echt helemaal haar plekje heeft gevonden. Op dezelfde locatie komt straks ook een BSO (als er genoeg animo is, nu is er maar 1 BSO kindje en die doet gewoon mee op het KDV in de groep) en als wij 1 van de 2 scholen kiezen waar zij zaken mee doen hebben we daar ook gegarandeerd plek. 1 van de 2 scholen lijkt me wel wat, dus binnenkort maar es gaan kijken daar... geen idee hoe het hier met wachtlijsten zit eigenlijk. Het lijkt nog zo ver van mijn bed allemaal, die basisscholen... :@
pi_108253173
wennen voor de zomervakantie doen ze bij ons niet. Daar gaat te lange tijd overheen voordat ze echt gaan. Seb gaat meteen na de kerstvakantie denk ik.

We kregen een formulier om de inschrijving voor school te bevestigen. Daarop moet je je beroep of bijzondere hobby invullen, want als je dan iets interessants doet dan mag je erover komen vertellen. Zo zijn ze vorig jaar met de boswachter mee geweest O+ Mijn man denkt dat ze hem best uit kunnen nodigen, hij is softwareontwikkelaar. Nou poeh spannend hoor O-) :D

Het stomme van die brief, staat er bij graag zo spoedig mogelijk invullen, maar er staat niet waar je hem in moet leveren. En het is dus 1 gebouw met meerdere scholen zeg maar. Ik zou niet weten waar ik die af zou moeten geven of t.a.v. wie of wat. Zo dom.
EN al die brieven zijn in Comic Sans :'( Echt je zou er bijna een andere school voor kiezen ;)
pi_108253175
Hier is psz pas vanaf 2,5 jaar. Eerder mogen ze ook niet want daar hebben we wel naar geinformeerd. Jaël was en is gewoon zo toe aan spelen met andere kindjes :) Op zondag kent ze ook alle kindjes van de creche O+
Ik ben echt benieuwd hoe ze het gaat vinden, ze heeft het er steeds al over dat ze naar school mag :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108253700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:38 schreef freecell het volgende:

En dan is de vraag: waarom zou je het niet doen? Voor jezelf of voor haar? :)
Nou, inderdaad! Waarom zou je het niet gewoon proberen? De kans is groot dat je nieuwe kanten van je kind leert kennen en dat je ziet dat hij/zij zich zonder jou goed kan vermaken..
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:28:48 #158
353071 kitty_hello
pi_108254005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, inderdaad! Waarom zou je het niet gewoon proberen? De kans is groot dat je nieuwe kanten van je kind leert kennen en dat je ziet dat hij/zij zich zonder jou goed kan vermaken..
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:51 schreef kitty_hello het volgende:
Ze gaat er wel heen, maar voor mijn gevoel vind ik het met 2,5 (iets) fijner dan nu (al).
pi_108254385
Het klinkt alsof dat gevoel meer met jou dan met haar te maken heeft, kitty_hello. Jij vindt het moeilijk om haar los te laten, jij denkt dat ze er misschien nog niet klaar voor is. Waarom probeer je het niet gewoon in plaats van vanalles op haar te projecteren? Ze zou je nog kunnen verbazen!

Ivan ging toen hij bijna 1,5 jaar was voor het eerst naar het kinderdagverblijf en ik had toen het gevoel dat hij er écht aan toe was om met andere kinderen te (leren) spelen. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat je tot 2,5 zou willen wachten als je de kans hebt om haar eerder er naartoe te laten gaan.

Maar ach, zo ontzettend belangrijk is het natuurlijk ook weer niet. Het gaat om een half jaar.
pi_108254486
nog even een O+ voorvalletje delen over mijn grote jongen: met zijn verjaardagsfeestje zomaar opeens toen hij met oma aan het babbelen was wees hij naar kiro's plekje in de kast en zei "kiko!"

selene is er nu en dan wel erg mee bezig (op een gemoedelijke manier), van ravi stond ik echt even flabbergasted
pi_108254576
Ik vind het geweldig om te zien hoe het KDV het leven van Isabeau verrijkt. Toen ik er gisteren kwam was ze met een meisje van ruim 3 aan het spelen. Ze waren samen aan het "koken". Vanmorgen beet ze flink van zich af toen een wat ouder jongentje haar puzzel wilde pakken. Ik vind dat soort dingen mooi om te zien. Thuis leert ze dat niet, daar heeft en krijgt ze geen broertje of zusje van ongeveer dezelfde leeftijd. Natuurlijk leert ze ook wel wat van haar grote broer en zussen, maar da's toch echt wel een heel groot leeftijdsverschil.
pi_108254599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:44 schreef simmu het volgende:
nog even een O+ voorvalletje delen over mijn grote jongen: met zijn verjaardagsfeestje zomaar opeens toen hij met oma aan het babbelen was wees hij naar kiro's plekje in de kast en zei "kiko!"

selene is er nu en dan wel erg mee bezig (op een gemoedelijke manier), van ravi stond ik echt even flabbergasted
O+ Wat mooi!
pi_108254674
Dat is voor mij ook een motivatie om het belang van het kdv te zien, Sorbootje! Ze ziet natuurlijk haar neefjes vrij veel en ze speelt echt wel eens met andere kindjes, maar op het kdv leert ze over een hele dag en met gewone dagelijkse dingen veel over omgang met andere kindjes.
pi_108254855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:46 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het geweldig om te zien hoe het KDV het leven van Isabeau verrijkt. Toen ik er gisteren kwam was ze met een meisje van ruim 3 aan het spelen. Ze waren samen aan het "koken". Vanmorgen beet ze flink van zich af toen een wat ouder jongentje haar puzzel wilde pakken. Ik vind dat soort dingen mooi om te zien. Thuis leert ze dat niet, daar heeft en krijgt ze geen broertje of zusje van ongeveer dezelfde leeftijd. Natuurlijk leert ze ook wel wat van haar grote broer en zussen, maar da's toch echt wel een heel groot leeftijdsverschil.
dat dus maar Seb invullen waar Isabeau staat en hij waar zij staat O-)

Ik heb er echt nooit problemen mee gehad om Seb naar de opvang te brengen. Eigenlijk al vanaf het eerste moment toen hij drie maanden was niet. Ik kijk er ook naar uit dat hij naar de basisschool gaat, lijkt me ook weer zo'n leuke fase. O+ Dat hij dan vol trots thuis kan vertellen over wat ze allemaal geleerd hebben.
pi_108255134
Ik had er wel moeite mee, maar dat was omdat die kleine eigenwijs NIKS dronk. Verder vind ik het alleen maar een verrijking.

En idd de basisschoolfase lijkt me ook erg leuk!
pi_108255220
Ik vond het in het begin helemaal niet leuk. En dat had niet eens te maken met dat ze ook niet dronk op het kdv, maar ik vond het echt nog veel te vroeg. Ik had graag het eerste jaar helemaal thuis gebleven. Ik zag er toen ook de verrijking nog niet zo van. Zo'n klein hummeltje heeft er nog erg weinig aan, vind ik. Nu vind ik het wel een verrijking en ben ik ook vaak blij dat ze lekker een dagje met kindjes gaat spelen en ik lekker kan werken. Maar dat heeft echt wel een tijd geduurd.
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:09:45 #167
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_108255408
Tirza gaat 2 dagen in de week naar de gastouder en dit is al van toen ze 12 weken oud was.
Ze zit daar tussen meerdere kindjes van verschillende leeftijden. 1 Meisje is ietsje ouder dan Tirza en die gaat sinds kort naar de psz, oa omdat ze wat achterstand heeft wat betreft taal ed.
We vinden het nu wel ff best, Tirza komt genoeg bij andere kindjes en over haar spraak enzo maak ik me ook totaal geen zorgen! :P Misschien dat ze over een jaartje naar de psz gaat, misschien ook niet. Ze kan nog lang genoeg naar school!

En de basisschool lijkt me ook echt een superleuke periode! O+ Maar ik moet er nog ff niet aan denken zeg, het gaat al veels te hard allemaal!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_108255656
Wat Miss en Sorboo zeggen, daar sluit ik me volledig bij aan.

Tot het eerste jaar is het in mijn ogen een moetje ze naar het kdv te brengen. Maar daarna zie ik het echt als een verrijking. Mette leert er echt zoveel, ze is best mini maar heeft op een goede manier al vroeg van zich leren afbijten daar. Ze zit in de peutergroep met 3 heel gedreven juffen. Echte peuterjuffen in hart en nieren. Die doen zoveel met ze, elke keer heeft ze wel knutsels mee naar huis en als het niet regent altijd buiten spelen. Ze doen alles wat ze op een peuterspeelzaal ook doen eigenlijk. Sinds ze op de peutergroep zit is het praten ineens van de grond gekomen en gaat ze daar super snel in.
Ze heeft het er ook enorm naar haar zin en houd het makkelijk vol. Het zal haar een worst wezen hoeveel dagen ze er in de week heen zou gaan :') Maar ik vind 2 dagen meer dan genoeg en we kunnen het financieel redden als ik 3 dagen werk.
Ik moet wel zeggen dat ze op een goed kdv zit, erg actief kdv. Het is niet alleen verzorgen daar, ze doen net een stapje extra.
Als we gaan verhuizen richting mijn ouders dan gaan ze waarschijnlijk niet meer naar het kdv. De kwaliteit daarvan daar is niet super.
Of mijn moeder gaat oppassen en Mette gaat naar een peuterspeelzaal of ze gaan naar een gastouder (net te ver weg voor Twinks jammergenoeg).

Simmu, wat mooi O+

[ Bericht 4% gewijzigd door wickie op 22-02-2012 11:27:12 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108255795
Nou, terug van CB. 12,7 KG om en nabij de 90 CM. Mooi gemiddeld.
Nu alleen nog praten, rest was prima.
pi_108255851
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:44 schreef simmu het volgende:

Wat ontroerend. O+ Zoiets voel ik ook als Ivan het over mijn vader heeft. Als je er op een of andere manier mee bezig bent dan pikken ze dat op.
pi_108255947
simmu, heel bijzonder en ontroerend O+
pi_108256033
Hier ook geen psz extra bij 3 dagen kdv. Alhoewel hij vanaf volgende week 2 dagen naar het kdv gaat ipv 3, oma gaat 1 dag oppassen. Ook dat vind ik genoeg ;)

Netjes Freecell!

Dyon heeft vandaag meer last van jeuk gekregen, waarschijnlijk door het indrogen van de pokjes. Het ziet erg gelukkig wel steeds beter uit, het wordt niet erger.
Vannacht wel weer na een paar nachten in zn eigen bedje geslapen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108256664
Och Meimeltje :X Dat Kidsclin waterpokkenmousse werkt hier mij goed tegen de jeuk (hoewel andere ziekte).

Simmu, wat bijzonder O+ Ik denk toch dat er altijd wel een binding blijft tussen tweelingen, ook al zijn ze alleen maar in de buik bij elkaar geweest.

Qua pzs/school kan ik de post van Sorbootje herhalen. Hannah vindt het er (KDV) geweldig en ze leert er ontzettend veel. Ik zie dan ook totaal niet op tegen de basisschool voor haar.
Scheelt ook dat wij een heel fijn KDV hebben en ontzettend lieve leidsters. Dat geeft me ook wel rust als ik in mei Mia ook ga brengen. Ze gaan 2 dagen per week.
En eerlijk gezegd vind ik het nu ook fijn dat ik even alleen ben met Mia die dagen. Juist omdat ik weet dat Hannah zich vermaakt en haar energie kwijt kan. Dat lukt thuis niet altijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door octopussy op 22-02-2012 12:50:55 ]
pi_108256712
Tyler zit sinds september op de psz. Bevalt heel goed!
Om met andere kindjes leren om te gaan en te spelen. En ook voor de spraakontwikkeling.
En dat helpt goed! Sinds 2 weken praat hij veel meer en ook zinnetjes! zo leuk, fijn en handig!
Hij heeft nog wel driftbuien, maar die zijn wel minder geworden.
En net is hij zomaar opgehaald door mijn vader en zusje, of hij mee mocht om te spelen.
Heb ik nog 1,5 uur alleen. En Kim de middag met mij. Ook wel eens lekker!
pi_108256781
ingrid, tyler kan tot 20 tellen joh! en hij snapt het ook prima als we hem een stukkie cake aanbieden :P
pi_108256907
Ja goed he! En de cake idd okolaaa cake was goed, net zoals het dora koekje en later toch maar wel de crackers. :P
Hij kan de dagen van de week ook noemen, leert hij allemaal van Kim en een beetje van Dora.
En de poep grapjes zijn er ook bij hem nu. Broodje poep hahahahaha, dan komt hij niet meer bij.
pi_108258266
Oooow, die pokjes ;(

Simmu, wat bijzonder! Ik hoop dat het voor hem net zo vanzelfsprekend wordt als het nu voor je oudste is!

Hmmm,net bij wijze van proef peuterbed opgebouwd, mini klom er enthousiast in, welterusten en het is al een kwartier stil :o
Zo makkelijk kan het bijna niet zijn _O-
pi_108258750
ik durf een peuterbed nog echt niet aan :N
ze zetten nu al elke avond ff de boel op stelten! selene klimt geregeld bij ravi in bed :X
pi_108258861
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:44 schreef simmu het volgende:
ik durf een peuterbed nog echt niet aan :N
ze zetten nu al elke avond ff de boel op stelten! selene klimt geregeld bij ravi in bed :X
Florian klom met slaapzak en al zijn ledikant uit, ik moest wel :P
Straks gaat het mis en heeftie weer een arm uit de kom ofzo :X
pi_108259004
boh nee -O-
dat moeten we niet hebben

ik sta wel klaar om door te schuiven hoor trouwens. ravi krijgt selene's peutergroeibed (ikea) en selene heeft al een prinsessenbed klaarstaan.

en het spul ligt allebei al op bed :o ravi is moe van school en selene is snipverkouden en had al sinds vrijdag geen middagslaapje gedaan! enneh: mijn naam is haas. ik doe ff of ik niet in de gaten heb dat ze de deur opengedaan heeft voor de kat. ja. serieus. onze kinderkat maakt tegenwoordig onderdeel uit van het naar bed ritueel. don't ask.
pi_108259107
Freecell, waar ben je dan bang voor bij het peuterbed? Dat ie eruit klimt? Dat is toch niet erg?

Hannah slaapt nu al een maand of 3 in haar peuterbedje en dat gaat heel goed. Ja, ze komt er dus zelf uit en moet dan even weer teruggedirigeerd worden. Soms gaat ze zelf terug. Aan de andere kant vermaakt ze zich ook wel eens een halfuurtje op haar eigen kamer met het krijtbord, haar popjes en autootjes ez. ^O^
En 's ochtends hoeven wij haar niet meer uit bed te halen want ze komt onze kamer binnen en klimt dan op ons bed. Het was wel een beetje vroeg vandaag :X
pi_108259223
Nee,is niet erg,maar wel onhandig ;)
Ik ben bang dat hij er vanavond 36352x uitkomt eigenlijk :D

Ze waren altijd zo easy op bed te leggen en dat houd ik graag zo ;)
pi_108259265
Octo hoe gaat het zonder speen?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108260191
Ik geloof niet zo dat een kind dat jonger is dan 2 jaar, een KDV zo veel goed doet en een verrijking is Ook niet dat het slecht is hoor! Maar ik heb mn kind het liefst bij mij of bij opa/oma als wij werken.
Rond de 2 jaar zullen veel kindjes het leuk gaan vinden om met andere kindjes te spelen e.d, al is het dan nog vaak ''naast elkaar'' spelen ipv echt samen spelen.
Die massa productie op een KDV spreekt mij echt niet aan bij jonge kinderen.

Ik snap jou denk ik wel kitty_hello, als jij denkt dat jouw meisje er nog niet zo aan toe is zou ik nog lekker wachten tot de 2,5 jaar die je zelf in gedachten had.
Tuurlijk bouwt ze daarmee naar alle waarschijnlijkheid geen achterstand op!
Ik las het ook al van een ander; ook mijn zusje is van een peuterspeelzaak gehaald omdat het helemaal niet ging, zij daar alleen maar huilend zat.
Ze is toen weer gegaan toen ze 3 jaar was en heeft het daar tot haar 4e toen goed naar haar zin gehad.
Wolf (2jr +3 mnd) start a.s maandag (2 ochtenden in de week van 8.45-12.30) en gaat het niet dan haal ik hem er zo weer vanaf en proberen we het over een half jaartje weer.
Ik denk dat hij wel toe is aan spelen met kindjes en het prima vindt om even weg te zijn bij mij, vandaar dat ikzelf er wel kies nu
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:31:44 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108260461
freecell, hij klimt nu toch ook uit zijn bedje als hij daar trek in heeft. Nu kan hij alleen veiliger uit het bedje. Mij is het in elk geval 100% meegevallen :Y

simmu, wat mooi van Ravi O+

Och Meimel, wat ziet je jongste er verschrikkelijk uit! :o
pi_108260620
Wolf ligt nog in zn ledikant,ergens volgende maand gaat hij over op een 1persoonsbed.
Maar niet omdat hij uit het ledikant klimt ofzo, gewoon omdat ik het leuk vind zn kamer te veranderen van babykamer naar peuterkamer :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_108260723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat ontroerend. O+ Zoiets voel ik ook als Ivan het over mijn vader heeft. Als je er op een of andere manier mee bezig bent dan pikken ze dat op.
Ja mooi is dat he. M. heeft dat bij mijn broertje. Hij weet dat Serge niet meer leeft, maar heeft het regelmatig over hem. Dat hij met Serge's auto's gaat spelen, of met zijn trein. Dat hij mamma's broer is en dat hij overleden is. Zo houden we hem toch een beetje levend.
Ik vind het ook erg ontroerend hoe zeer M. hetzelfde lijf heeft als mijn broer, ze voelen echt hetzelfde aan.

Mooi Simmu en Claudia, dat Kiro en je vader er zo blijven horen. O+

Goede stats voor F! *O*

Jemig hij heeft er wel veel Meimeltje, ziet er erg jeukerig uit.
pi_108266478
Kitty hello, lars gaat nu ook nog niet naar psz/kdv, ik had hem opgegeven om te starten in maart (bij 2,5jaar) maar ik heb het alweer opgeschort tot sept. Ik vind een jaar lang genoeg om te leren in een groepje te functioneren. Lars zou het ws best heel leuk vinden hoor, maar hij heeft het prima bij opa en oma, en hij is sociaal genoeg.
Hier begint de psz trouwens ook pas bij 2,5 jaar.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_108266754
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Poppejans het volgende:
Ik geloof niet zo dat een kind dat jonger is dan 2 jaar, een KDV zo veel goed doet en een verrijking is Ook niet dat het slecht is hoor! Maar ik heb mn kind het liefst bij mij of bij opa/oma als wij werken.
Toch is het wel mijn ervaring. Ik keek er erg tegenop om Ivan naar het kinderdagverblijf te brengen indertijd, maar ik moet bekennen dat het in een bepaalde behoefte bleek te voorzien. Opa en oma vindt hij ook te gek, maar dat is gewoon weer iets anders. Dat zijn geen kinderen van zijn eigen leeftijd waar hij met of naast speelt. Natuurlijk wordt er nog niet veel écht met elkaar gespeeld. Maar vergis je niet, ze zijn erg op elkaar gericht en nemen veel van elkaar over! Tegenwoordig proberen mijn schoonouders zelfs zo vaak mogelijk om hun andere kleinkind tegelijkertijd bij hen te hebben als Ivan komt, want dat vinden beide kinderen geweldig.

En ik blijf me er ook telkens weer over verbazen hoe goed de leidsters het doen met individuele aandacht geven. Het voelt helemaal niet massaal. Ik vind het vooral heel leuk om de kindjes samen aan tafel te zien. O+ Op zulke momenten zou ik er zelf ook wel een stuk of 10 willen hebben.
pi_108266933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:37 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ja mooi is dat he. M. heeft dat bij mijn broertje. Hij weet dat Serge niet meer leeft, maar heeft het regelmatig over hem. Dat hij met Serge's auto's gaat spelen, of met zijn trein. Dat hij mamma's broer is en dat hij overleden is. Zo houden we hem toch een beetje levend.
Dat vind ik ook heel belangrijk, dat levend houden. Mijn moeder heeft een andere vriend en ik weet dat dat in Ivans ogen gewoon zijn opa gaat worden. Maar ik hoop toch dat het iets wordt waar ik later met Ivan over kan praten, mijn vader. En dat het hem dan ook écht iets zegt of in ieder geval aan zijn verbeelding appelleert.

Ik praat over het algemeen vrij weinig met andere mensen over mijn vader. Het is net alsof niemand er behoefte aan lijkt te hebben.

quote:
Ik vind het ook erg ontroerend hoe zeer M. hetzelfde lijf heeft als mijn broer, ze voelen echt hetzelfde aan.
:o O+

Ik wist niet dat jij een broer hebt die is overleden. Wat verdrietig. ;(
pi_108267147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Poppejans het volgende:
Rond de 2 jaar zullen veel kindjes het leuk gaan vinden om met andere kindjes te spelen e.d, al is het dan nog vaak ''naast elkaar'' spelen ipv echt samen spelen.
Die massa productie op een KDV spreekt mij echt niet aan bij jonge kinderen.

Het hangt ook een beetje van de opa en oma af. Mijn schoonvader werkt nog, daar kan Seb dus niet terecht. Mijn schoonmoeder gaat absoluut niet op Seb passen. No way.

Ik heb het nooit als massa productie ervaren. Het was een klein vast groepje baby's en nu een vast groepje peuters. Er zit bij ons weinig verloop in de groepen.
pi_108267216
Ohja, dat wou ik ook nog zeggen. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat mijn schoonouders niet meer structureel oppassen. Zo is het duidelijker wat wij de opvoedtaak hebben en zij er gewoon voor de leuke opa- en opamomenten zijn. Ik vond het op een bepaald moment best lastig worden, en zo heel intolerant ben ik niet.
pi_108267439
Ik ben nog steeds erg blij dat mijn ouders en schoonmoeder om de week een dag bij ons zijn. Nu niet eens meer zozeer omdat ze dan niet naar het kdv zou moeten, want ik geloof dat ze dat nu best aan zou kunnen, drie dagen. Ik vind het gewoon leuk, voor hen en voor haar, om een dagje lekker samen te zijn en leuke dingen te doen.

En mijn moeder doet dat ook zo leuk O+ Laatst met dat koude natte weer had ze een doos en een of ander blad met Efteling figuren meegenomen en hebben ze samen een Efteling kijkdoos gemaakt O+ Kind helemaal blij, want ze mocht knippen, plakken, verven, kleuren en ze was gezellig met omi bezig O+

Ik vind het kdv ook geen massaproductie, trouwens. Ik vind het een fijne, veilige, liefdevolle omgeving met veel oog voor de individuele behoeften van de kindjes. En ik denk dat het echt wel al ver voor de tweede verjaardag een verrijking kan zijn.
pi_108267629
Ik ben wel heel blij dat Evie naar de opvang gaat; ik merk echt dat ze er veel leert, ze vermaakt zich er goed, en ook hier merk ik wel dat er best veel aandacht per individu is...
(en wij hebben helaas ook niet de optie om ouders/schoonouders te laten oppassen... ivm belastbaarheid en afstand....).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_108269732
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben wel heel blij dat Evie naar de opvang gaat; ik merk echt dat ze er veel leert, ze vermaakt zich er goed, en ook hier merk ik wel dat er best veel aandacht per individu is...
(en wij hebben helaas ook niet de optie om ouders/schoonouders te laten oppassen... ivm belastbaarheid en afstand....).
Dat is juist wat ik dan weer niet zo goed voor me kan zien :@
En ik weet dat wat ik persoonlijk roep over opa's en oma's, dat maar net moet kunnen en dat ze maar net moeten willen hoor.Ik bedoelde dat niet rot, ben gewoon zelf heel blij als ik zie hoe leuk dat samen gaat.
pi_108269882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:33 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dat is juist wat ik dan weer niet zo goed voor me kan zien :@
En ik weet dat wat ik persoonlijk roep over opa's en oma's, dat maar net moet kunnen en dat ze maar net moeten willen hoor.Ik bedoelde dat niet rot, ben gewoon zelf heel blij als ik zie hoe leuk dat samen gaat.
Wat zie je niet voor je? Dat ze er veel kunnen leren? Hoezo niet dan?
pi_108269980
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat zie je niet voor je? Dat ze er veel kunnen leren? Hoezo niet dan?
Wat zouden ze er meer kunnen leren dan als opa/oma oppassen, op deze leeftijd bedoel ik dan?
pi_108270176
Ik vind dus ook dat ze er veel leren! Ik zie hier echt verschil tussen de oudste die vanaf 1,5 jaar maar 1 dag naar kdv ging en de jongste die 3 dagen gewend is (vanaf volgende week 2 dagen). Het is niet alleen het samen spelen, maar ook leren rekening houden met anderen, delen en ze leren veel van de thema's die ze hebben. Verder natuurlijk de praktische dingen zoals aankleden enzo. Op school merk je ook echt wie er op kdv hebben gezeten en die structuur al gewend zijn.
Vanaf volgende week gaat oma weer 1 dag oppassen, ook leuk natuurlijk maar dat zou ik geen 3 dagen meer willen.
pi_108270267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:47 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vind dus ook dat ze er veel leren! Ik zie hier echt verschil tussen de oudste die vanaf 1,5 jaar maar 1 dag naar kdv ging en de jongste die 3 dagen gewend is (vanaf volgende week 2 dagen). Het is niet alleen het samen spelen, maar ook leren rekening houden met anderen, delen en ze leren veel van de thema's die ze hebben. Verder natuurlijk de praktische dingen zoals aankleden enzo. Op school merk je ook echt wie er op kdv hebben gezeten en die structuur al gewend zijn.
Ja?! :o
Pff ben echt benieuwd naar de psz volgende week!
  woensdag 22 februari 2012 @ 17:50:26 #200
353071 kitty_hello
pi_108270292
Maar thuis kunnen ze ook die dingen leren...spelen/lezen/liedjes zingen/kindjes meeten ed. Ik zou het bv nooit kunnen om mijn 3 maanden oud kind naar een KDV te brengen, dat is persoonlijk, weet ik ook wel.
Hetzelfde voor de PSZ, ik ben nu de volledige 2 jaar aan haar zijde geweest en dan is het voor zowel haar als mij een grote stap op naar de PSZ te gaan dus dan heb ik liever met 2,5 zodat het een beetje uitgelegd kan worden en ze er waarschijnlijk wat meer klaar voor zal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')