quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn ouders hebben mij triouwens na de eerste klas naar een andere school gedaan omdat ze het gevoel hadden dat ik niet op mijn plek zat. Herinner ik me nu ineens.
Geen spat veranderdquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk er juist erg naar uit.
Als kind keek ik er trouwens zo naar uit dat ik de eerste schooldag in tranen thuiskwam omdat ik niks geleerd had.
Hier precies hetzelfde! Als ik die klassenfoto van die eerste school zag was ik ook wel echt een ukkie vergeleken met de rest. Kan me voorstellen dat ik me ook enorm klein voelde, letterlijk en figuurlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn ouders hebben mij triouwens na de eerste klas naar een andere school gedaan omdat ze het gevoel hadden dat ik niet op mijn plek zat. Herinner ik me nu ineens.
Gaat hij nu naar een opvang of zo?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:58 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat het ook komt omdat mijn zoon niet zo'n grote held is. Hij speelt graag alleen, is zachtaardig, gevoelig, fantasievol, heeft humor, maar is nog niet (zo) weerbaar. Ik hoop zo dat hij dat zachte mag/kan/zal houden, dat hij overeind blijft tussen rouwdouwers en pestkoppen.
Nou ja, ik had daar niet echt last van hoor. Maar ze merkten aan mij (en ik was nogal sociaal wenselijk in mijn gedrag) dat de regels toch wel erg streng waren. Dus kozen ze na een jaar toch voor een vrijere school, de openbare school van de wijk.quote:
Ik ben een geboren nerd/streber inderdaad.quote:
Ik vind het gewoon zo frappant dat je je dat ineens herinnert. Ik kan het me van je ouders heel goed voorstellen. Fijn dat ze zo voortvarend hebben gehandeld!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Nou ja, ik had daar niet echt last van hoor. Maar ze merkten aan mij (en ik was nogal sociaal wenselijk in mijn gedrag) dat de regels toch wel erg streng waren. Dus kozen ze na een jaar toch voor een vrijere school, de openbare school van de wijk.
3 man..haske groot man!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik dus ook
en het duurt nog anderhalf jaar voor ons! das nog haske lang! maar als ik me nu realiseer dat ze dit jaar al 3 wordt, DRIE!dan word ik weer even met beide benen op aarde gezet. T gaat zo snel...
Peuterspeelzaal.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gaat hij nu naar een opvang of zo?
Ivan vind ik wat dat betreft ook niet een 'held', maar het verbaast me juist hoe hij zijn eigen gang gaat op het kinderdagverblijf. Hij heeft iets heel sterks en onverstoorbaars, is niet gericht op het spel van de andere kinderen maar doet wat hij leuk vindt (en wordt daarin vaak gevolgd door andere kinderen). Dat geeft me een heel fijn gevoel, een gevoel dat hij zich wel redt.
Dat klinkt als een uitstekende basis.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef Jore het volgende:
[..]
Peuterspeelzaal.
Hij gaat ook heel erg zijn eigen gang, loopt te zingen en te doen en heeft het naar zijn zin, maar ik denk dat hij het grootste deel van de tijd bezig is met observeren. Kijken naar wat andere kinderen doen, hoe ze dat doen, waarom ze dat doen. Hij is geboren uit een einzelgänger en een dromer dus dat is niet verwonderlijk, ik hoop alleen dat er plek is voor het type kind dat hij is in een klas of in een groep.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeh, TF, de jounes nog sneller dan de mijne. Spannend man.
ssst! voor nu is ze nog even lekker 2,5. Hoewel ze elke dag vraagt of ze jarig isquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
3 man..haske groot man!
Oh bij jou in de buurt is er trouwens in februari een kijk- en inschrijfdag. Die van dit jaar redt je misschien niet meer, maar die van volgend jaar is vroeg genoeg. Een wachtlijst is er zo goed als niet (zover ik daar nu inzage in heb)
Mijn Bepje gaat over 2 weekjes ook naar school. Ik heb er slapeloze nachten van
Lege nest syndroom..I has it
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik denk dat ze er eerst helemaal op haar plek zit, en dan na een maandje ofzo ineens doorheeft dat ze echt elke dag moeten de boel op stelten gaat zetten
Doet ze namelijk altijd
We gaan het zien
Ik weet er niks van. Mijn lief had het erover dat iemand van de buitenschoolse opvang had gezegd dat de schooltijden in Amsterdam veranderen. Hij herinnerde zich alleen "tot 2 uur". Misschien gaat het om een invoering van 5 gelijke dagen? Ik heb er online in ieder geval nog niks over kunnen vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:44 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat gaat r veranderen aan de schooltijden in heel Amsterdam en wanneer gebeurt dat?
Dan zou ik het persoonlijk júist doen! Anders verzuipt hij straks op de basisschool.. is de overgang zo enormquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:24 schreef DJMO het volgende:
Van Geert weet ik nog niet of ik hem naar de psz doe, hij is zo'n heel ander kind, veel rustiger, veel meer op zichzelf, en ook zo veel aanhankelijker; dat ik betwijfel of dr drukte van een psz hem wel goed zou doen.
Och, dat halve jaartje zal het hem echt niet doen denk ik, maar het is voor veel kinderen ook gewoon heel leukquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:29 schreef kitty_hello het volgende:
Maar als we haar dus met 2,5 jaar brengen, zal dat verschil er dan ook (al) zijn? Of kan dat dan best?
we hebben nog ruim een jaar om dat te beslissenquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:34 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dan zou ik het persoonlijk júist doen! Anders verzuipt hij straks op de basisschool.. is de overgang zo enorm
selene hebben we met 2 direct gedaan omdat ze zo graag met andere kindjes speelt en ravi hebben we nu zo vroeg gedaan omdat hij zich selene's aandacht wel heel lekker aan laat leunenquote:Op woensdag 22 februari 2012 07:54 schreef kitty_hello het volgende:
Mama's van kindjes die naar een PSZ gaan, waarom heb je gekozen om het vanaf 2 jaar te doen en niet bv een half jaartje te wachten? *Benieuwd is
In 2013 begint zijn wij vroeg qua zomervakantie (6 juli) en laat ik Thijs niet wennen voor de zomervakantie. Het lijkt me inderdaad zo gek om hem te laten wennen, en dan weer 6 weken thuis te houden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:01 schreef mignonne het volgende:
ah okay, thanks.
nouja dat 3 jaar en 10 maanden valt precies voor de zomervakantie, kunnen we wel doen natuurlijk, maar het is maar de vraag hoeveel zin het heeft als er dan gelijk zomervakantie op volgt.
Nou, dan gaan Ivan en Thijs allebei naar een elitaire school. Ik ben vóór.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een heel geliefde school. En misschien wat elitair. Ik ben ook geneigd af te knappen, maar aan de andere kant hoor ik van andere ouders dat het een héél fijne school is, een liefdevolle omgeving.
Gaat Lieuwe oook naar de Nschool?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:53 schreef Jore het volgende:
Ik krijg er een knoop van in mijn maag, dat mijn kind naar school moet. En dat terwijl ik het zelf altijd ontzettend leuk vond om naar school te gaan. Binnenkort moet ik mijn kop maar eens uit het zand trekken en echt rond gaan kijken.
Leuk, zitten er nog meesters en juffen uit jouw tijd?quote:
Dat weet ik niet want ik zat zelf op de griffemeerde schoolquote:Op woensdag 22 februari 2012 09:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Leuk, zitten er nog meesters en juffen uit jouw tijd?
Dit. Alleen Isabeau invullen waar Seb staat. En zij waar hij staat.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:37 schreef Estrys het volgende:
Seb gaat niet naar de peuterspeelzaal. Hij ging vanaf dat hij 3 maanden was drie hele dagen naar het kdv. Ik vond het wat veel voor het manneke. Drie dagen opvang plus een halve dag psz. Daarbij de peuterspeelzaal zit letterlijk een lokaal verder in hetzelfde gebouw, met veelal dezelfde kindjes en op hetzelfde speelplein.
Nou, inderdaad! Waarom zou je het niet gewoon proberen? De kans is groot dat je nieuwe kanten van je kind leert kennen en dat je ziet dat hij/zij zich zonder jou goed kan vermaken..quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:38 schreef freecell het volgende:
En dan is de vraag: waarom zou je het niet doen? Voor jezelf of voor haar?
quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, inderdaad! Waarom zou je het niet gewoon proberen? De kans is groot dat je nieuwe kanten van je kind leert kennen en dat je ziet dat hij/zij zich zonder jou goed kan vermaken..
quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:51 schreef kitty_hello het volgende:
Ze gaat er wel heen, maar voor mijn gevoel vind ik het met 2,5 (iets) fijner dan nu (al).
quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:44 schreef simmu het volgende:
nog even eenvoorvalletje delen over mijn grote jongen: met zijn verjaardagsfeestje zomaar opeens toen hij met oma aan het babbelen was wees hij naar kiro's plekje in de kast en zei "kiko!"
selene is er nu en dan wel erg mee bezig (op een gemoedelijke manier), van ravi stond ik echt even flabbergasted
dat dus maar Seb invullen waar Isabeau staat en hij waar zij staatquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:46 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het geweldig om te zien hoe het KDV het leven van Isabeau verrijkt. Toen ik er gisteren kwam was ze met een meisje van ruim 3 aan het spelen. Ze waren samen aan het "koken". Vanmorgen beet ze flink van zich af toen een wat ouder jongentje haar puzzel wilde pakken. Ik vind dat soort dingen mooi om te zien. Thuis leert ze dat niet, daar heeft en krijgt ze geen broertje of zusje van ongeveer dezelfde leeftijd. Natuurlijk leert ze ook wel wat van haar grote broer en zussen, maar da's toch echt wel een heel groot leeftijdsverschil.
Wat ontroerend.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:44 schreef simmu het volgende:
nog even eenvoorvalletje delen over mijn grote jongen: met zijn verjaardagsfeestje zomaar opeens toen hij met oma aan het babbelen was wees hij naar kiro's plekje in de kast en zei "kiko!"
selene is er nu en dan wel erg mee bezig (op een gemoedelijke manier), van ravi stond ik echt even flabbergasted
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Florian klom met slaapzak en al zijn ledikant uit, ik moest welquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:44 schreef simmu het volgende:
ik durf een peuterbed nog echt niet aan![]()
ze zetten nu al elke avond ff de boel op stelten! selene klimt geregeld bij ravi in bed
Ja mooi is dat he. M. heeft dat bij mijn broertje. Hij weet dat Serge niet meer leeft, maar heeft het regelmatig over hem. Dat hij met Serge's auto's gaat spelen, of met zijn trein. Dat hij mamma's broer is en dat hij overleden is. Zo houden we hem toch een beetje levend.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ontroerend.Zoiets voel ik ook als Ivan het over mijn vader heeft. Als je er op een of andere manier mee bezig bent dan pikken ze dat op.
Toch is het wel mijn ervaring. Ik keek er erg tegenop om Ivan naar het kinderdagverblijf te brengen indertijd, maar ik moet bekennen dat het in een bepaalde behoefte bleek te voorzien. Opa en oma vindt hij ook te gek, maar dat is gewoon weer iets anders. Dat zijn geen kinderen van zijn eigen leeftijd waar hij met of naast speelt. Natuurlijk wordt er nog niet veel écht met elkaar gespeeld. Maar vergis je niet, ze zijn erg op elkaar gericht en nemen veel van elkaar over! Tegenwoordig proberen mijn schoonouders zelfs zo vaak mogelijk om hun andere kleinkind tegelijkertijd bij hen te hebben als Ivan komt, want dat vinden beide kinderen geweldig.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Poppejans het volgende:
Ik geloof niet zo dat een kind dat jonger is dan 2 jaar, een KDV zo veel goed doet en een verrijking is Ook niet dat het slecht is hoor! Maar ik heb mn kind het liefst bij mij of bij opa/oma als wij werken.
Dat vind ik ook heel belangrijk, dat levend houden. Mijn moeder heeft een andere vriend en ik weet dat dat in Ivans ogen gewoon zijn opa gaat worden. Maar ik hoop toch dat het iets wordt waar ik later met Ivan over kan praten, mijn vader. En dat het hem dan ook écht iets zegt of in ieder geval aan zijn verbeelding appelleert.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:37 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Ja mooi is dat he. M. heeft dat bij mijn broertje. Hij weet dat Serge niet meer leeft, maar heeft het regelmatig over hem. Dat hij met Serge's auto's gaat spelen, of met zijn trein. Dat hij mamma's broer is en dat hij overleden is. Zo houden we hem toch een beetje levend.
quote:Ik vind het ook erg ontroerend hoe zeer M. hetzelfde lijf heeft als mijn broer, ze voelen echt hetzelfde aan.
Het hangt ook een beetje van de opa en oma af. Mijn schoonvader werkt nog, daar kan Seb dus niet terecht. Mijn schoonmoeder gaat absoluut niet op Seb passen. No way.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Poppejans het volgende:
Ik geloof niet zo dat een kind dat jonger is dan 2 jaar, een KDV zo veel goed doet en een verrijking is Ook niet dat het slecht is hoor! Maar ik heb mn kind het liefst bij mij of bij opa/oma als wij werken.
Rond de 2 jaar zullen veel kindjes het leuk gaan vinden om met andere kindjes te spelen e.d, al is het dan nog vaak ''naast elkaar'' spelen ipv echt samen spelen.
Die massa productie op een KDV spreekt mij echt niet aan bij jonge kinderen.
Dat is juist wat ik dan weer niet zo goed voor me kan zienquote:Op woensdag 22 februari 2012 16:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben wel heel blij dat Evie naar de opvang gaat; ik merk echt dat ze er veel leert, ze vermaakt zich er goed, en ook hier merk ik wel dat er best veel aandacht per individu is...![]()
(en wij hebben helaas ook niet de optie om ouders/schoonouders te laten oppassen... ivm belastbaarheid en afstand....).
Wat zie je niet voor je? Dat ze er veel kunnen leren? Hoezo niet dan?quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:33 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat is juist wat ik dan weer niet zo goed voor me kan zien![]()
En ik weet dat wat ik persoonlijk roep over opa's en oma's, dat maar net moet kunnen en dat ze maar net moeten willen hoor.Ik bedoelde dat niet rot, ben gewoon zelf heel blij als ik zie hoe leuk dat samen gaat.
Wat zouden ze er meer kunnen leren dan als opa/oma oppassen, op deze leeftijd bedoel ik dan?quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zie je niet voor je? Dat ze er veel kunnen leren? Hoezo niet dan?
Ja?!quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:47 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vind dus ook dat ze er veel leren! Ik zie hier echt verschil tussen de oudste die vanaf 1,5 jaar maar 1 dag naar kdv ging en de jongste die 3 dagen gewend is (vanaf volgende week 2 dagen). Het is niet alleen het samen spelen, maar ook leren rekening houden met anderen, delen en ze leren veel van de thema's die ze hebben. Verder natuurlijk de praktische dingen zoals aankleden enzo. Op school merk je ook echt wie er op kdv hebben gezeten en die structuur al gewend zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |