Volgens mij heb jij geen flauw benul en moet je niet proberen in te schatten wat iemand anders' werk inhoudt. Volgens mij ben je een stakker als je op deze manier probeert iemand anders het brood uit de mond te stoten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 06:12 schreef naamdrager het volgende:
Volgens mij staan die kosten in geen verhouding tot de geleverde diensten, die bestaan uit een bezichtiging van een kwartiertje en het uitprinten van een contract.
Het is precies wat huurders doen als de verhuurder onwettige eisen opneemt in het contract, of te veel huur vraagt. Die wetgeving is juist bedoeld om misbruik te voorkomen, en procederen kan nou eenmaal niet voordat je er woont.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:28 schreef DroogDok het volgende:
Ik vind het een beetje raar om willens en wetens een verbintenis aan te gaan met het voornemen daarna te gaan procederen.
En dat is net zo triest, als je het er niet mee eens bent, teken je het contract niet of maak je geen gebruik van de dienst.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is precies wat huurders doen als de verhuurder onwettige eisen opneemt in het contract, of te veel huur vraagt.
Dat is juist het probleem. Zowat iedereen doet hetquote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En dat is net zo triest, als je het er niet mee eens bent, teken je het contract niet of maak je geen gebruik van de dienst.
Wat een gekkigheid dit.
Iedereen doet wat?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Zowat iedereen doet het
Voor de particuliere markt is dat raar, voor de sociale huurmarkt niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sowieso is het eigenlijk onvoorstelbaar dat er zoiets bestaat als een huurcommissie die de prijzen bepaalt.![]()
quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is precies wat huurders doen als de verhuurder onwettige eisen opneemt in het contract, of te veel huur vraagt.
Ik vind het überhaupt raar dat er zo'n onderscheid bestaat en dat de overheid zich daar allemaal mee bemoeit. En TS heeft alweer een nieuwe stap in de bemoeienis blootgelegd, om een symptoom van de de huidige bemoeienissen mee te verbloemen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 07:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Voor de particuliere markt is dat raar, voor de sociale huurmarkt niet.
nah, ik vind het niet raar dat voor de minder draagkrachtigen in onze samenleving woonruimte beschikbaar is onder de marktwaarde, anders liggen ze allemaal zo in de weg op de stoep.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind het überhaupt raar dat er zo'n onderscheid bestaat en dat de overheid zich daar allemaal mee bemoeit. En TS heeft alweer een nieuwe stap in de bemoeienis blootgelegd, om een symptoom van de de huidige bemoeienissen mee te verbloemen.
Dit slaat echt helemaal nergens op maar laten we er geen POL-topic van maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
nah, ik vind het niet raar dat voor de minder draagkrachtigen in onze samenleving woonruimte beschikbaar is onder de marktwaarde, anders liggen ze allemaal zo in de weg op de stoep.
Als TS er wettelijk recht op heeft, is er niets onfatsoenlijk aan. Dan is het namelijk onfatsoenlijk van de bemiddelaar om onwettige kosten in rekening te brengen! En daar komt-ie mee weg omdat huurders toch geen keus hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:22 schreef heiden6 het volgende:
Dit slaat echt helemaal nergens op maar laten we er geen POL-topic van maken.
Ik vind wat TS van plan vind ik onfatsoenlijk en ik mag hopen dat het wettelijk geen enkele kans maakt, maar daar heb ik weinig verstand van. Laat de mensen die dat wel hebben TS vooral niet helpen.
Ik zit zelf in een vergelijkbare situatie, maar als je de voorwaarden en prijzen niet redelijk vindt, maak dan geen gebruik van de dienst.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:51 schreef naamdrager het volgende:
Ik herken absoluut het gevoel heel goed dat het 'sneu' zou zijn om met voorbedachten rade een contract aan te gaan, en dit vervolgens aan te vechten. Je verzwijgt toch iets ten opzichte van de andere partij en dat voelt niet lekker. Maar ik zou degenen die dit argument aandragen willen vragen, wat ze in mijn geval zouden doen. Dan maar wettig onterecht een (althans voor mij) enorm bedrag aan een ander betalen, of genoegen nemen met de 10% aan aanbod die buitenom de verhuurmakelaars in omloop is, en dus met een zeer waarschijnlijk veel mindere woning? Ik vind ook dat, als werkelijk zoveel mensen onterecht zo'n hoop geld betalen, er toch iemand moet zijn die iets doet. Als nou iedereen z'n geld terugvraagt, dan houden deze praktijken ook wel op. Wat dat betreft zou ik me ook gewoon medeplichtig voelen aan het onrecht als ik als huurder de makkelijke weg kies door aan het systeem mee te werken.
Ik heb vandaag nog wat beter nagedacht, en ga het denk ik eerst wat subtieler aanpakken. Ik heb gisteren een woning gezien die ik eigenlijk wel wil hebben, en wil de verhuurmakelaar eens vragen hoe nou precies de 'bemiddelingskosten' zijn opgebouwd. Zeg maar, een ruwe verantwoording van welk werk nou precies voor mij verricht wordt tegen welk uurtarief. Dat lijkt me wel een normale vraag wanneer je van iemand een dienst afneemt van ordegrootte 1000 euro. Dan kan ik meteen vragen wat van zijn kant de verhuurder eigenlijk betaalt. Deze is immers de opdrachtgever van de makelaar. Hem wordt ook het meeste werk uit handen genomen (vooral een contract opstellen, adverteren en bezichtigingen regelen). Ik vermoed overigens dat die verhuurder weinig of niets betaalt, wat ik onterecht zou vinden omdat de dienstverlening zoals ik het nu zie toch écht vooral hem betreft. Misschien ga ik dus gewoon eerst eens neutraal en open informeren, kijken wat ze zeggen. Wordt vervolgd.
Ja die keuze heb je ook altijd.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zit zelf in een vergelijkbare situatie, maar als je de voorwaarden en prijzen niet redelijk vindt, maak dan geen gebruik van de dienst.
De vraag is dan wel of je een vergelijkbare dienst elders kan afnemen. Het is niet of je de keuze heb wel of niet in een huis te wonen. Welk huis sta je vrij in, maar als je bent veroordeeld tot de particuliere markt, ben je ook veroordeelt tot stevige courtages.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zit zelf in een vergelijkbare situatie, maar als je de voorwaarden en prijzen niet redelijk vindt, maak dan geen gebruik van de dienst.
Ik maak regelmatig mee dat zowel verhuurder als huurder bemiddelingskosten in rekening worden gebracht.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:51 schreef naamdrager het volgende:
Ik vermoed overigens dat die verhuurder weinig of niets betaalt, wat ik onterecht zou vinden omdat de dienstverlening zoals ik het nu zie toch écht vooral hem betreft. Misschien ga ik dus gewoon eerst eens neutraal en open informeren, kijken wat ze zeggen. Wordt vervolgd.
Wat een onzin, vaak is akkoord gaan de enige manier om de woning te krijgen. Het is vaak de makelaar of bemiddelaar die vuil spel speelt, door aan beide partijen hoge kosten door te rekenen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:18 schreef JeMoeder het volgende:
Als je weet dat er kosten in rekening worden gebracht, en je gaat hier met je volle verstand me akkoord, vind ik het redelijk sneu dat je achteraf gaat procederen om het terug te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |