abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108210402
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_108210427
Tevens jubileumtopic!
Ja doei.
pi_108210567
Mooi nummer. En we belanden hiermee in de 19e eeuw, empirejurken aan, dames! *O*
  Vis een optie? maandag 20 februari 2012 @ 23:24:06 #4
70532 loveli
N
pi_108210622
Welke schoenen horen daaronder?
Vroeg me vandaag toch wel even af waarom ik harige blauwe laarzen met luipaardprint heb :')
crap in = crap out
pi_108210649
En ik heb me vandaag zowaar aan mijn lijstje gehouden! Alleen niet gesport.
pi_108210674
Volgens mij waren een soort sandaaltjes daaronder in de mode!
pi_108211533
Ik dacht gelijk aan rijglaarsjes!

pi_108211555
Ik vind vrouwen wel leuk hoor. Maar ook knap vervelend af en toe
pi_108211654
BH's verbranden. Als er ooit een feestje komt met thema uit die tijd, koop ik een oude bh om ritueel te verbranden. Toch jammer dat ze nooit dat soort thema's hebben :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 20 februari 2012 @ 23:53:02 #10
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_108211853
Lijstje suckt, drukke dag vandaag en er passeerden oliebollen en dergelijke. Dus iets te veel chocolade/zoetigeheid iets te weinig bouwstoffen. Nujah morgen is er een nieuwe dag!

Gezellig, vanavond mag ik midden in een feestje slapen, hoihoi carnaval...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_108212489
Ik heb het huis schoongemaakt, nu m'n kamer nog :+!!
Worry is a misuse of imagination
pi_108212768
Iemand op facebook: "als al mijn facebook vrienden 2 euro per maand aan mij zouden overmaken als goed doel, dan zou ik mijn huur (en die van mijn kinderen) kunnen betalen..."

En dan als reactie op dr eigen post:
"ben benieuwd naar de reacties..."

Echt... Wtf? :')
  Vis een optie? dinsdag 21 februari 2012 @ 00:25:48 #13
70532 loveli
N
pi_108212911
Kun je aan het aantal facebookvrienden afleiden dat ze scheef huurt?
crap in = crap out
pi_108213006
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:25 schreef loveli het volgende:
Kun je aan het aantal facebookvrienden afleiden dat ze scheef huurt?
Scheef?
  Vis een optie? dinsdag 21 februari 2012 @ 00:32:19 #15
70532 loveli
N
pi_108213050
Dat de prijs van de huurwoning niet in verhouding is met het inkomen.

400 FB vrienden => 800 euro huur.
crap in = crap out
pi_108213297
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:32 schreef loveli het volgende:
Dat de prijs van de huurwoning niet in verhouding is met het inkomen.

400 FB vrienden => 800 euro huur.
Ah zo. Zou 750 huur zijn. Ik heb geen idee wat haar inkomen is. Ik ken haar sowieso van vroegah, en ze is wel apart, zeg maar.
pi_108213314
Heb nu 5min. een reactie proberen te typen over wat ik zo geweldig dan wel vervelend vind aan vrouwen, alleen ben ik er alleen maar achter dat ik de positieve eigenschappen heel moeilijk kan schalen aan de negatieve...
Toch ben ik gek op ze :@ O+
Jaja, blabla, niet over 1 kam scheren ik weet het, maar toch...
quote:
11s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:24 schreef Laureline het volgende:
En ik heb me vandaag zowaar aan mijn lijstje gehouden! Alleen niet gesport.
}:| ende dus *schop!*

Coco! M'n uber FB-threads zijn weer terug! :o O+

[ Bericht 6% gewijzigd door V1z0R op 21-02-2012 01:00:05 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? dinsdag 21 februari 2012 @ 01:00:13 #18
70532 loveli
N
pi_108213464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:50 schreef V1z0R het volgende:
Heb nu 5min. een reactie proberen te typen over wat ik zo geweldig dan wel vervelend vind aan vrouwen, alleen ben ik er alleen maar achter dat ik de positieve eigenschappen heel moeilijk kan schalen aan de negatieve...
Toch ben ik gek op ze :@ O+
Vertel je bevindingen eens?
crap in = crap out
pi_108213666
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 01:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Vertel je bevindingen eens?
Dat is het probleem, dat lukt me niet :')
Dan begin ik met typen en realiseer me dat het niet eens zo verkeerd was, maar andersom net zo...
Positieve ervaringen met een deels negatieve uitwerking, negatieve ervaringen met een positieve uitwerking, 8)7

Enige wat ik geleerd heb is dat ik jullie niet snap :@
En dat, juist dat is wat ik zo mooi vind waarschijnlijk...
Fysiek is wat anders, dat is klaar en breed duidelijk B-)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108214683
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
Iemand op facebook: "als al mijn facebook vrienden 2 euro per maand aan mij zouden overmaken als goed doel, dan zou ik mijn huur (en die van mijn kinderen) kunnen betalen..."

:')

Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties _O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108214716
Goedemorgen!
Wakker gemaakt door vogeltjes :s)

Nare tactiek, kennis van Maria, en goede analyse Lau!

Dat facebook mens... :')
pi_108214750
Mogge, teruglezen gaat!

Voor relativering wil ik ook zo nu en dan wel tegen Lau aan mekkeren :D
:* voor Maria, Lau heeft gelijk! Sneu hoor sommige mensen.
Verder V1z :D O+

Ik dacht gister leuk even mee te gaan met een paar vrienden voor een bokslesje en nu doet mijn neus pijn :')

Naja na een gescheurde wenkbrauw, gescheurde lip enz is dit nog wel het minst erg en bovendien niks van te zien nog ook.
Het was wel leuk maar dat gehuppel is nog steeds niet goed voor mijn benen :+

Lijstje:

O: 3 gebakken eieren met champi's, rode paprika en broccoli (paprika's gebakken bij ontbijt en dus zoet is lekker :9 ) en een kopje choco uit de automaat dat nu alweer op de terugweg is /faal
T: boterham filet AM en 1 met gerookte ham
L: linzensoep (home made) en boterham geitenkaas
T: bakje yoghurt met wat ananasblokjes van gister
D: snijbonen met witte bonen in tomatensaus en hamburger of rode kool met appeltjes en kaneel met een hamburgertje
T: nootjes en een appel of peer.

[ Bericht 97% gewijzigd door Ml-etje op 21-02-2012 07:33:13 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108214865
mogguh! Lekker geslapen, maar dat kon nog wel langer :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108215160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 07:43 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh! Lekker geslapen, maar dat kon nog wel langer :+
Copy that, ik zit te wachten op een belletje van een collega waarvan ik bijna zeker weet dat ze niet belt.
Ik werk dus mooi verder ondertussen :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 21 februari 2012 @ 08:32:52 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108215313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

Lol _O-.

Mócht ik overwegen iets over te maken, dan zou die reactie van haar mijn voornemen onmiddellijk teniet doen :X.

:W Goeiemorgen.

Collega is nog ziek, dus ik zit weer op haar plek. Een beetje een tochtige plek (er is een raam achter me dat niet helemaal goed geïsoleerd is), maar verder zit ik niet zo in het zicht, dus de troep op het bureau valt minder op :P.

Ik heb een stuk minder last van m'n lies dan gisteren. Ga dodag of vrijdag weer eens proberen te lopen :).
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')