abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108206102
Hoi,
Ik ben hier nieuw. Ik heb een vraag of er een Europees of wereldwijd artsenverbod mogelijk kan zijn, want de artsen gaan soms vaak buiten het boekje, zoals schenden van de eed. Maar ook zijn er veel chirurgen in de fout gegaan, zoals in het verleden in Emmen is gebeurd.
We weten sinds kort dat de arts mogelijk beroepsgeheim heeft geschonden dat hij medische gegevens van onze prins Johan Friso aan de pers uitgelekt. Dat gebeurde in het weekend in Academisch ziekenhuis in Inssbruck na tragische lawine-ongeluk van Friso. Schande vind ik dat!

Artsen moet je kunnen vertrouwen dat hij of zij jou vertrouwt om jou goed te behandelen, maar niet om aan iemand te vertellen wat geheim is.
pi_108206199
quote:
12s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:55 schreef Misterven1 het volgende:
Hoi,
Ik ben hier nieuw. Ik heb een vraag of er een Europees of wereldwijd artsenverbod mogelijk kan zijn, want de artsen gaan soms vaak buiten het boekje, zoals schenden van de eed. Maar ook zijn er veel chirurgen in de fout gegaan, zoals in het verleden in Emmen is gebeurd.
We weten sinds kort dat de arts mogelijk beroepsgeheim heeft geschonden dat hij medische gegevens van onze prins Johan Friso aan de pers uitgelekt. Dat gebeurde in het weekend in Academisch ziekenhuis in Inssbruck na tragische lawine-ongeluk van Friso. Schande vind ik dat!

Artsen moet je kunnen vertrouwen dat hij of zij jou vertrouwt om jou goed te behandelen, maar niet om aan iemand te vertellen wat geheim is.
Hoi, ben jij Willem Alexander?
  maandag 20 februari 2012 @ 21:58:09 #3
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_108206259
Maar dat het beroepsgeheim niet geschonden moet worden is een terecht punt.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  maandag 20 februari 2012 @ 21:58:22 #4
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108206272
Dat is ook een manier van bezuinigen, artsen verbieden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 20 februari 2012 @ 21:58:26 #5
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_108206278
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:58 schreef mlg het volgende:
Maar dat het beroepsgeheim niet geschonden moet worden is een terecht punt.
Geldt voor alle vakgebieden natuurlijk.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_108206414
Ja ook, ze proberen steeds meer verboden om zeilen. Justitie doet helemaal niks tegen, maar ook inspectiedienst voor Gezondheidszorg bijna helemaal niks! Maar de patiënten worden nog steeds dupe van!
pi_108206677
Goed, de onderbuikkreten hebben we nu gehoord van je.
Hoe zie je dat in praktijk voor je?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108206834
Hij is geen bekandelend arts en kan dus niet beschikken en lekken over medische gegevens. Hij kan alleen maar weergeven wat hij gehoord heeft, maar dat hoeft niet beroepsmatig te zijn.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_108206910
in praktijk is het heel moeilijk te voorstellen hoe de artsen zich gedragen. Ik ben geen medisch kenner. In alle gevallen vind ik het wel triest dat de artsen hun beroepseed schenden.
pi_108207116
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:10 schreef Misterven1 het volgende:
in praktijk is het heel moeilijk te voorstellen hoe de artsen zich gedragen. Ik ben geen medisch kenner. In alle gevallen vind ik het wel triest dat de artsen hun beroepseed schenden.
Hoe vaak gebeurt dit? Van de hoeveel behandelingen?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108207380
spijkerbroek.ik heb geen idee hoe vaak dit is gebeurd en hoeveel behandelingen mee gemoeid zijn. Vele mensen zijn ook dupe van medisch blunder of missers. Of de artsen wel goed deskundig zijn betwijfel ik.
pi_108207568
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:18 schreef Misterven1 het volgende:
spijkerbroek.ik heb geen idee hoe vaak dit is gebeurd en hoeveel behandelingen mee gemoeid zijn. Vele mensen zijn ook dupe van medisch blunder of missers. Of de artsen wel goed deskundig zijn betwijfel ik.
Aannames, en meer aannames dus.
En op die basis moeten wetten aangescherpt worden? Verboden ingevoerd worden?
pi_108208047
quote:
12s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:55 schreef Misterven1 het volgende:
Hoi,

En wat versta je dan onder een "artsenverbod" als ik vragen mag?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108208250
quote:
5s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:32 schreef Voorschrift het volgende:
En wat versta je dan onder een "artsenverbod" als ik vragen mag?
Ik vermoed dat hij bedoelt: zodra een arts ergens de wet heeft overtreden, mag hij nergens meer zijn beroep uitoefenen.
pi_108208342
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij bedoelt: zodra een arts ergens de wet heeft overtreden, mag hij nergens meer zijn beroep uitoefenen.
Oh, in dat geval:

quote:
Als het tuchtcollege uw klacht gegrond verklaart, dan kan aan de arts of de hulpverlener een van de volgende sancties worden opgelegd:

een waarschuwing
een berisping (eigenlijk een ernstige waarschuwing)
een geldboete (van maximaal 4.500 euro)
een tijdelijk of permanent verbod om zijn beroep nog uit te oefenen
Bestaat al, als het ernstig genoeg bevonden wordt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108208491
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:38 schreef Voorschrift het volgende:
Bestaat al, als het ernstig genoeg bevonden wordt.
TS bedoelt waarschijnlijk ook op Europees vlak of zelfs wereldwijd vlak.
Wat wel lastiger gaat worden, want de wetten omtrent artsen zijn anders in andere landen.
pi_108208692
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS bedoelt waarschijnlijk ook op Europees vlak of zelfs wereldwijd vlak.
Wat wel lastiger gaat worden, want de wetten omtrent artsen zijn anders in andere landen.
Op Europees vlak is 't nog te doen denk ik, daarbuiten denk ik dat de rest weinig boodschap heeft aan wat wij vinden op dat vlak. Maar goed, ben het er an sich niet mee oneens.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 20 februari 2012 @ 22:52:22 #18
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108209034
Precies weg met alle artsen.
Het is geen toeval dat er zoveel mensen doodgaan in de nabijheid van artsen. MENSEN WORDT WAKKER!!!!!
pi_108209065
Of je leest het even. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108209264
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:45 schreef Voorschrift het volgende:
Op Europees vlak is 't nog te doen denk ik, daarbuiten denk ik dat de rest weinig boodschap heeft aan wat wij vinden op dat vlak. Maar goed, ben het er an sich niet mee oneens.
Ik ook niet. Ik zie alleen, vooral op wereldwijd vlak, nogal wat praktische problemen. Binnen de EU is het wellicht nog mogelijk, maar dan moeten alle wetten gelijkgetrokken worden en alle klachtenprocedures ook.
pi_108209590
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik zie alleen, vooral op wereldwijd vlak, nogal wat praktische problemen. Binnen de EU is het wellicht nog mogelijk, maar dan moeten alle wetten gelijkgetrokken worden en alle klachtenprocedures ook.
Correct.

Maar weet zo niet of het op de agenda staat, zal evt. in de toekomst wel, geloof dat ze n.a.v. medische missers ook een blacklist hebben binnen de EU nu dus, was destijds nog in het nieuws over die Enschedese arts geloof ik.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108209799
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:02 schreef Voorschrift het volgende:
Correct.

Maar weet zo niet of het op de agenda staat, zal evt. in de toekomst wel, geloof dat ze n.a.v. medische missers ook een blacklist hebben binnen de EU nu dus, was destijds nog in het nieuws over die Enschedese arts geloof ik.
Ik denk dat je het wel HEEL erg bont moet hebben gemaakt om op die blacklist terecht te komen. Een keertje tegen de pers zeggen dat Friso niet buiten levensgevaar is, zal denk ik geen reden zijn om op die lijst te komen.
pi_108209843
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:06 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk dat je het wel HEEL erg bont moet hebben gemaakt om op die blacklist terecht te komen. Een keertje tegen de pers zeggen dat Friso niet buiten levensgevaar is, zal denk ik geen reden zijn om op die lijst te komen.
Oh dat sowieso niet, denk ook niet dat deze arts veel problemen krijgt, behalve een briefje wellicht dat 't niet de bedoeling is maar daar zal 't wel bij blijven. Maar is verder ook niet ernstig ofzo, dat die kerel zuurstoftekort had moge al wel duidelijk zijn zonder "lek".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108209990
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:07 schreef Voorschrift het volgende:
Oh dat sowieso niet, denk ook niet dat deze arts veel problemen krijgt, behalve een briefje wellicht dat 't niet de bedoeling is maar daar zal 't wel bij blijven. Maar is verder ook niet ernstig ofzo, dat die kerel zuurstoftekort had moge al wel duidelijk zijn zonder "lek".
TS vond het desondanks wel een "schande", dus ik denk dat TS het niet zozeer met onze mening eens is :)
pi_108212163
quote:
Dat is ook een manier van bezuinigen, artsen verbieden.
Was het maar waar, dat leidt tot nog hogere uurlonen.
We moeten juist meer artsen krijgen door quota te verminderen.
Een wereldwijd verbod op de uitoefening van het vak bij bepaalde misstappen zou fijn zijn maar dat gaat nooit gebeuren.
Over de zaak Friso heb ik geen mening.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_108222661
Artsen kunnen ook al in criminele circuit gaan opereren zodat men ze goed worden betaald door rijke crimineel, wel boven de salarisniveau volgens de Zorg-CAO voor ziekenhuizen, praktijken en privé- kliniek.

- Kijk, in het verleden gingen veel mensen naar Portugal voor een oog laseren door een omstreden Nederlandse oogarts.
- Veel vrouwen gingen ook naar buitenlandse privé-kliniek voor plastisch chirurgie voor een borstvergroting, lipsconstructie, bottoxbehandeling en etc. Die artsen zijn in het buitenland minder te vertrouwen dan in Nederland zelf. Zelf moeten ze vaak uit eigen portomonee betalen, want de verzekering vergoedt niet alle behandelingen in het buitenland.
- Ze lokken veel mensen met een goede kwalitatieve reclame voor een goede behandeling in het buitenland. Met vooral in Oost-Europa en Zuid-Europa!
- Het vraag is of die mensen wel naief zijn om zo'n risico te lopen voor om een behandeling ondergaan die omstreden arts uitvoert?
- De artsen zijn veel slimmer om de regels in NL om te zeilen om een praktijk te beginnen nergens in het buitenland. Ze kunnen ook tijdje op de zwarte lijst van IGZ staan, want het ook voor hun betekent dat ze in NL nooit meer als arts dienstbaar kunnen zijn.
- Kortom, ze willen steeds meer verdienen dan een CAO-norm loon, wat het voor sommige artsen wel meer dan een of drie ton euro per jaar verdienen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')