Hoi, ben jij Willem Alexander?quote:Op maandag 20 februari 2012 21:55 schreef Misterven1 het volgende:
Hoi,
Ik ben hier nieuw. Ik heb een vraag of er een Europees of wereldwijd artsenverbod mogelijk kan zijn, want de artsen gaan soms vaak buiten het boekje, zoals schenden van de eed. Maar ook zijn er veel chirurgen in de fout gegaan, zoals in het verleden in Emmen is gebeurd.
We weten sinds kort dat de arts mogelijk beroepsgeheim heeft geschonden dat hij medische gegevens van onze prins Johan Friso aan de pers uitgelekt. Dat gebeurde in het weekend in Academisch ziekenhuis in Inssbruck na tragische lawine-ongeluk van Friso. Schande vind ik dat!
Artsen moet je kunnen vertrouwen dat hij of zij jou vertrouwt om jou goed te behandelen, maar niet om aan iemand te vertellen wat geheim is.
Geldt voor alle vakgebieden natuurlijk.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:58 schreef mlg het volgende:
Maar dat het beroepsgeheim niet geschonden moet worden is een terecht punt.
Hoe vaak gebeurt dit? Van de hoeveel behandelingen?quote:Op maandag 20 februari 2012 22:10 schreef Misterven1 het volgende:
in praktijk is het heel moeilijk te voorstellen hoe de artsen zich gedragen. Ik ben geen medisch kenner. In alle gevallen vind ik het wel triest dat de artsen hun beroepseed schenden.
Aannames, en meer aannames dus.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:18 schreef Misterven1 het volgende:
spijkerbroek.ik heb geen idee hoe vaak dit is gebeurd en hoeveel behandelingen mee gemoeid zijn. Vele mensen zijn ook dupe van medisch blunder of missers. Of de artsen wel goed deskundig zijn betwijfel ik.
En wat versta je dan onder een "artsenverbod" als ik vragen mag?quote:Op maandag 20 februari 2012 21:55 schreef Misterven1 het volgende:
Hoi,
Ik ben hier nieuw. Ik heb een vraag of er een Europees of wereldwijd artsenverbod mogelijk kan zijn, want de artsen gaan soms vaak buiten het boekje, zoals schenden van de eed. Maar ook zijn er veel chirurgen in de fout gegaan, zoals in het verleden in Emmen is gebeurd.
We weten sinds kort dat de arts mogelijk beroepsgeheim heeft geschonden dat hij medische gegevens van onze prins Johan Friso aan de pers uitgelekt. Dat gebeurde in het weekend in Academisch ziekenhuis in Inssbruck na tragische lawine-ongeluk van Friso. Schande vind ik dat!
Artsen moet je kunnen vertrouwen dat hij of zij jou vertrouwt om jou goed te behandelen, maar niet om aan iemand te vertellen wat geheim is.
Ik vermoed dat hij bedoelt: zodra een arts ergens de wet heeft overtreden, mag hij nergens meer zijn beroep uitoefenen.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:32 schreef Voorschrift het volgende:
En wat versta je dan onder een "artsenverbod" als ik vragen mag?
Oh, in dat geval:quote:Op maandag 20 februari 2012 22:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij bedoelt: zodra een arts ergens de wet heeft overtreden, mag hij nergens meer zijn beroep uitoefenen.
Bestaat al, als het ernstig genoeg bevonden wordt.quote:Als het tuchtcollege uw klacht gegrond verklaart, dan kan aan de arts of de hulpverlener een van de volgende sancties worden opgelegd:
een waarschuwing
een berisping (eigenlijk een ernstige waarschuwing)
een geldboete (van maximaal 4.500 euro)
een tijdelijk of permanent verbod om zijn beroep nog uit te oefenen
TS bedoelt waarschijnlijk ook op Europees vlak of zelfs wereldwijd vlak.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:38 schreef Voorschrift het volgende:
Bestaat al, als het ernstig genoeg bevonden wordt.
Op Europees vlak is 't nog te doen denk ik, daarbuiten denk ik dat de rest weinig boodschap heeft aan wat wij vinden op dat vlak. Maar goed, ben het er an sich niet mee oneens.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS bedoelt waarschijnlijk ook op Europees vlak of zelfs wereldwijd vlak.
Wat wel lastiger gaat worden, want de wetten omtrent artsen zijn anders in andere landen.
Ik ook niet. Ik zie alleen, vooral op wereldwijd vlak, nogal wat praktische problemen. Binnen de EU is het wellicht nog mogelijk, maar dan moeten alle wetten gelijkgetrokken worden en alle klachtenprocedures ook.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:45 schreef Voorschrift het volgende:
Op Europees vlak is 't nog te doen denk ik, daarbuiten denk ik dat de rest weinig boodschap heeft aan wat wij vinden op dat vlak. Maar goed, ben het er an sich niet mee oneens.
Correct.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zie alleen, vooral op wereldwijd vlak, nogal wat praktische problemen. Binnen de EU is het wellicht nog mogelijk, maar dan moeten alle wetten gelijkgetrokken worden en alle klachtenprocedures ook.
Ik denk dat je het wel HEEL erg bont moet hebben gemaakt om op die blacklist terecht te komen. Een keertje tegen de pers zeggen dat Friso niet buiten levensgevaar is, zal denk ik geen reden zijn om op die lijst te komen.quote:Op maandag 20 februari 2012 23:02 schreef Voorschrift het volgende:
Correct.
Maar weet zo niet of het op de agenda staat, zal evt. in de toekomst wel, geloof dat ze n.a.v. medische missers ook een blacklist hebben binnen de EU nu dus, was destijds nog in het nieuws over die Enschedese arts geloof ik.
Oh dat sowieso niet, denk ook niet dat deze arts veel problemen krijgt, behalve een briefje wellicht dat 't niet de bedoeling is maar daar zal 't wel bij blijven. Maar is verder ook niet ernstig ofzo, dat die kerel zuurstoftekort had moge al wel duidelijk zijn zonder "lek".quote:Op maandag 20 februari 2012 23:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat je het wel HEEL erg bont moet hebben gemaakt om op die blacklist terecht te komen. Een keertje tegen de pers zeggen dat Friso niet buiten levensgevaar is, zal denk ik geen reden zijn om op die lijst te komen.
TS vond het desondanks wel een "schande", dus ik denk dat TS het niet zozeer met onze mening eens isquote:Op maandag 20 februari 2012 23:07 schreef Voorschrift het volgende:
Oh dat sowieso niet, denk ook niet dat deze arts veel problemen krijgt, behalve een briefje wellicht dat 't niet de bedoeling is maar daar zal 't wel bij blijven. Maar is verder ook niet ernstig ofzo, dat die kerel zuurstoftekort had moge al wel duidelijk zijn zonder "lek".
Was het maar waar, dat leidt tot nog hogere uurlonen.quote:Dat is ook een manier van bezuinigen, artsen verbieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |