abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108204311
Ik slaap op zolder en heb de laatste tijd last van gekras in mijn plafond / op het dak.

Het is dus een beetje een krasserig geluid, alsof er een tak van het dak afglijdt ofzo en soms hoor je gewoon wat lopen/rennen. Ik dacht eerst aan vogels, maar heb toch het vermoeden dat het niet op dak zit maar in het plafond. En bovendien kan ik het rennende geluid ook niet echt bij een vogel plaatsen.

Denk dus nu eigenlijk aan muizen, maar ik zie ze verder nooit. Ook geen keutels, geen stank, geen afgeknaagd spul, niks eigenlijk in mijn kamer of de rest van het huis.

Dus: zijn dit waarschijnlijk muizen, of is het aannemelijker dat het iets anders is? En is dit nog siezoensgebonden of kom ik hier niet vanaf zonder verdere maatregelen? Het is namelijk best wel irritant en krijg er ook een beetje de kriebels als ze van de ene naar de andere kant lijken te lopen..
pi_108204479
vleermuizen onder de dakpannen?
vogelnesten maken wel een pokkeherrie, heb er ooit een boven me bed buiten in de regengoot gehad :/
muizen hoor je niet echt op nageltjes lopen.
ratten?
  maandag 20 februari 2012 @ 21:30:52 #3
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_108204721
Steenmarter een optie?.. :)

De steenmarter leeft vaak vlakbij de mens en neemt dikwijls zijn intrek in huizen, op de zolder of in een spouwmuur, of in stallen en schuren. Soms graaft hij ook een hol in de grond.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_108204726
Waarschijnlijk muizen, die hoor je echt wel lopen, ratten kan ook maar meestal zijn het muizen.
Als die tussen de balken van een houten plafond kunnen lopen en ook makkelijk weer naar buiten kunnen zul je ze waarschijnlijk niet is huis aantreffen en dus ook niets wat aangeknaagd is of stank.
Wij hebben ze ooit in de afzuigkap gehad, die kwamen er via het rooster aan de buitenkant in, door de pijp en ze zaten op bovenop de plaat waar de filters inzitten.
ieder avond hoorde we iets en wisten niet wat het was, totdat ik de plaat eraf haalde.
Ik denk dus muizen.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_108204754
Heb je ergens toegang tot die tussenruimte? Want als het bijvoorbeeld muizen zijn kun je gewoon eens proberen wat muizenvergif er neer te zetten.
pi_108204764
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:27 schreef deadly_kiss het volgende:
vleermuizen onder de dakpannen?
Dit was mijn eerste gedachte, wij hebben ze ook met regelmaat op bezoek, verder doen ze geen kwaad trouwens.
quote:
ratten?
Dit was mijn tweede gedachte, dat is minder prettig.

Een fret een avondje los laten lopen is in dat geval een optie.
pi_108205233
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:31 schreef Xylon het volgende:
Heb je ergens toegang tot die tussenruimte? Want als het bijvoorbeeld muizen zijn kun je gewoon eens proberen wat muizenvergif er neer te zetten.
Nee kan er helaas niet bij. Het is aan 1 kant een schuin dak en aan de andere kant een dakkapel, ales netjes afgewerkt.

Vleermuizen zie ik hier niet zoveel, heb weleens dichter bij het water gewoont en dan zie je ze in de zomer 's avonds vliegen, maar hier niet echt volgens mij. Liever vleermuizen dan muizen/ratten trouwens.

Nog dingen/geluiden waardoor ik het zelf meer kan herkennen? In m'n kamer zitten ze dus niet, maar ik woon in een rijtjeshuis dus ze kunnen ook zo naar m'n buren. Met m'n buren heb ik overigens niet zo'n best contact dus heb geen zin om hiervoor langs te gaan.
  maandag 20 februari 2012 @ 21:51:51 #8
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_108205899
Je beschrijving klinkt precies als muizen. Zet het en der eens wat valletjes. Je ziet ze sowieso nooit want die beesten zijn vliegensvlug. Een weekje een val met lekker ruikend lokkertje en je weet het meteen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_108205901
Zouden best vogels kunnen zijn die bovenop je dak zitten of bijvoorbeeld in de dakgoot van de dakkapel. Als die dakgoot van een soort metaal is kan het best dat je een soort krassend geluid hoort als ze daar doorheen lopen, dat hoor ik hier tenminste regelmatig als er vogels in de dakgoot zitten.
pi_108208627
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:39 schreef Robbiee het volgende:

[..]

Nog dingen/geluiden waardoor ik het zelf meer kan herkennen? In m'n kamer zitten ze dus niet, maar ik woon in een rijtjeshuis dus ze kunnen ook zo naar m'n buren. Met m'n buren heb ik overigens niet zo'n best contact dus heb geen zin om hiervoor langs te gaan.
Ik heb ooit ratten in de plafonds gehad, toen ik naast een snackbar woonde. Het verschil is dat ratten heel hard hollen, echt zo van *roffelroffelroffel*. Muizen zijn voorzichtiger, die rennen een stukje en gaan dan weer zitten koekeleren. Ratten maken een teringherrie.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_108209064
kan je geen kat lenen
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_108210044
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:44 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Ik heb ooit ratten in de plafonds gehad, toen ik naast een snackbar woonde. Het verschil is dat ratten heel hard hollen, echt zo van *roffelroffelroffel*. Muizen zijn voorzichtiger, die rennen een stukje en gaan dan weer zitten koekeleren. Ratten maken een teringherrie.
Volgens mij heb ik ook wel eens een rat (of meerdere) in het plafond gehad. Idd een enorm kabaal, alsof er een groot beest over je dak loopt. En volgens mij gingen ze ook nog vechten :{ Normaal waren het vnl. muizen. Die hoor je alleen zacht ritselen.
Was overigens in een oud verrot studentenhuis met een huisgenoot die allemaal teringzooi op zijn kamer had, wat ongedierte aantrok. Blij dat ik daar niet meer woon :')
pi_108212990
Een soort wrikkend geluid? Het kan dan best eens een steenmarter zijn...En die wil je niet, kan ik uit ervaring vertellen :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:41:00 #14
368401 pedobeer
Wil je een worstenbroodje?
pi_108244924
hier heb ik ook last van en ik ben er achter gekomen dat het muizen zijn, dus ff wat gif op zolder en het is weg.
pi_108270441
Het zijn overigens muizen. Zag er vannacht eentje kruipen :{

Vandaag grote schoonmaak gehouden en ontzettend veel stoffige dozen van de zolder gehaald die sinds de verhuizing niet gebruikt zijn (geen muizen tegengekomen verder..). Nu een simpele doe-het-zelf val uitgezet (een emmertje met eten erin waar ze hopelijk invallen), bij gebrek aan wat beters.

Morgen even wat gif kopen en dan voor de wintersport in de hoeken maar wat gif neerleggen. En dan als ik terugkom hopen dat ze deaud zijn.
pi_108272083
Heh ik had precies hetzelfde 3 weken lang. Maar vorige week is het plots gestopt. Waarschijnlijk was het een muis tussen 2 verdiepingen in die nu dood is omdat hij er niet uit kon (geen eten enzo)
pi_108272555
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_108279277
Ik heb jaren geleden last van krabbelende geluiden gehad toen mijn computer (pré-PC tijd) op zolder stond en ik daar uren lang aan het programmeren zat.
Enkele gaten van 1 cm. in het dakbeschot geboord met een speedboor en daar mbv een verstuiver pure ammoniak in gespoten. Ik weet nog steeds niet wat er zat, maar het is onder paniekerige geluiden gevlucht. Nooit meer last van gehad.
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:19:43 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_108279614
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:31 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit was mijn eerste gedachte, wij hebben ze ook met regelmaat op bezoek, verder doen ze geen kwaad trouwens.

[..]

Dit was mijn tweede gedachte, dat is minder prettig.

Een fret een avondje los laten lopen is in dat geval een optie.
Beter ratten dan muizen in je huis, die geven veel minder overlast.
Resistance is futile.
pi_108280040
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Beter ratten dan muizen in je huis, die geven veel minder overlast.
Waren ratten niet veel gevaarlijker omdat ze niet bang zijn voor mensen en ook wel eens mensen bijten? Correct me if i'm wrong ;)
pi_108280600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:28 schreef madsaus het volgende:

[..]

Waren ratten niet veel gevaarlijker omdat ze niet bang zijn voor mensen en ook wel eens mensen bijten? Correct me if i'm wrong ;)
Dit dacht ik dus ook inderdaad. Vooral ook omdat het ziektes op pootjes zijn.
pi_108281932
quote:
Dude wat. D:
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_108283681
oordoppen
pi_108300334
muizen...ratten leven meestal ondergronds...
pi_108300594
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:28 schreef madsaus het volgende:

[..]

Ratten kijken wel uit voor mensen, al zijn ze wel wat brutaler. Muizen kunnen net zo goed bijten en hun verspreiding gaat veel sneller omdat ze maar 3mm nodig hebben om zich ergens doorheen te wurmen. Ze planten zich sneller voort. En via hun urine verspreiden die dus veel meer ziektes en veel verder. Een muis kan zonder knagen in de keukenkastjes komen, een rat niet.
Resistance is futile.
pi_108309702
Vandaag lokdoosjes met gif gehaald en neergezet. Het schijnt nogal een plaag te zijn werd in de winkel gezegd: door de kou buiten willen alle muizen naar binnen.

Hopelijk zijn we er net zo snel weer vanaf :7
pi_108313019
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:00 schreef Robbiee het volgende:
Vandaag lokdoosjes met gif gehaald en neergezet. Het schijnt nogal een plaag te zijn werd in de winkel gezegd: door de kou buiten willen alle muizen naar binnen.

Hopelijk zijn we er net zo snel weer vanaf :7
hoop voor je dat ze niet doodgaan in je spouw... op die gifpakjes staat dat ze geurloos indrogen ... das dus niet waar, ruikt alsof je n lijk op zolder verstopt hebt :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_108317528
Ja inderdaad. Ze moeten maar gewoon doorlopen naar het huis van me buurvrouw en daar gaan stinken.
pi_108376827
Heb ik ook een tijd lang gehad. Bleek gewoon een kat te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')