Tja, maar de site moet uiteindelijk wel op Tumblr draaien, een deel van de rotzooi heb ik dus wel nodig..quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:40 schreef KomtTijd... het volgende:
Gebruik anders even een normale host of werk gewoon offline, die tumblr voegt allemaal rotzooi toe.
Firefox 10.0.2 , cache zojuist geleegd, wat betreft de development tools... geen idee hoe ik dat uitzoek.. ik zie dat er wel een rood frame verschijnt ongeveer rondom die ruimte, maar er verschijnt geen specificatie wat het dan is?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:48 schreef KomtTijd... het volgende:
Welke browser gebruik je? Heb je de cache geleegd van die browser? Waar zeggen de development tools dat die ruimte vandaan komt?
1 2 3 | <?php a.fn.slides.option={preload:!1,preloadImage:"/img/loading.gif",container:"slides_container",generateNextPrev:!1,next:"next",prev:"prev",pagination:!0,generatePagination:!0,prependPagination:!1,paginationClass:"pagination",currentClass:"current",fadeSpeed:10,fadeEasing:"",slideSpeed:1,slideEasing:"",start:1,effect:"slide",crossfade:!1,randomize:!1,play:1,pause:0,hoverPause:!1,autoHeight:!1,autoHeightSpeed:350,bigTarget:!1,animationStart:function(){},animationComplete:function(){},slidesLoaded:function(){}},a.fn.randomize=function(b){function c(){return Math.round(Math.random())-.5}return a(this).each(function(){var d=a(this),e=d.children(),f=e.length;if(f>1){e.hide();var g=[];for(i=0;i<f;i++)g[g.length]=i;g=g.sort(c),a.each(g,function(a,c){var f=e.eq(c),g=f.clone(!0);g.show().appendTo(d),b!==undefined&&b(f,g),f.remove()})}})}})(jQuery) ?> |
Das geen PHP maar Javascript, jQuery om precies te zijn. Watvoor slider is het? Is er documentatie van?quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dit is een deel van de phpcode van een image slider. Normaal slide hij van links naar rechts. Nu slide hij helemaal niet meer. Is mijn bedoeling. En nu moet hij fade out / fade in doen als hij van slide 1 naar 2 enz gaat.
Jullie enig idee welke ik precies aan zou kunnen passen als het in dit stukje staat?![]()
[ code verwijderd ]
ojaduhhquote:Op woensdag 22 februari 2012 16:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Das geen PHP maar Javascript, jQuery om precies te zijn. Watvoor slider is het? Is er documentatie van?
Ik snap nog steeds niet hoe jij aan witruimte komt wat die is er bij mij echt niet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:04 schreef Maartel het volgende:
Hmm, Firebug lijkt ook niks te vinden. Althans.. het pijltje selecteert gewoon de afbeelding, en zowel in html als css staat echt niets wat naar een margin of witregel lijkt te wijzen.. Bah frustrerend, het moet toch ergens vandaan komen?
Eh, nee. Je kunt gewoon negatieve margins e.d. gebruiken. Of position:relative. Maar ik snap nog steeds niet wat nou je probleem is.quote:Overigens, met betrekking tot wat ik oorspronkelijk wilde:
[ afbeelding ]
Als ik een box uit losse elementen opbouw is het zeg maar onmogelijk om de inhoud van de box over de zwarte lijnen heen te laten vallen, met als gevolg dat het kader soms dikker is dan ik zou willen.
Nou, mijn probleem lag bij die audioplayer in die zwarte box. De achtergrond loopt enkele pixels te ver door, en wanneer ik negatieve margins gebruik wordt de 'onderkant' van de box wel omhooggetrokken, maar dan loopt de achtergrond er nog steeds dwars door heen omdat die tot het einde van de player door blijft lopen, dus in die zin valt de box niet naar eigen smaak te resizen, lijkt het?quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1780321
Eh, nee. Je kunt gewoon negatieve margins e.d. gebruiken. Of position:relative. Maar ik snap nog steeds niet wat nou je probleem is.
Zodat het achtergrond image zich blijft herhalen?quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:26 schreef KomtTijd... het volgende:
waarom moet er uberhaupt een div om je afbeelding heen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | .footer a{ color:#d2d3d3; font-size:15px; line-height:27px; font-family:Myriad Pro, Verdana; font-weight:100; width:200px; background-repeat:no-repeat; background-image:url(img/pijl.png); background-position:right; } |
Yusss, werkt!quote:Op woensdag 22 februari 2012 19:38 schreef Catch22- het volgende:
je a moet display block hebben. inline elementen kan je geen breedte geven. ik zou trouwens 180px met 20px padding rechts doen icm display block, dan valt een lange tekst niet over je plaatje (tenzij die breder dan 20px is).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Menu in HTML: <ul class="menu_linkerdeel"> <li><a href="#">Home</a></li> <li><a href="#">Recepten</a></li> <li><a href="#">Recepten inzenden</a></li> <li class="menu_rechterdeel"><a href="#">Tips & Tricks</a></li> <li class="menu_rechterdeel"><a href="#">Contact</a></li> </ul> <div class="lighter"> <form> <span><input type="text" class="search rounded" placeholder="Search..."></span> </form> </div> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | Menu in CSS #menu{ width:980px; height:3px; margin:0 auto; } #menu ul li{ display:inline-block; } .menu_linkerdeel{ float:left; } .menu_rechterdeel{ float:right; } /*************** Zoekformulier ****************/ .search { padding:3px 25px 3px 10px; margin-top:5px; margin-left:880px; background:url(img/zoek_vergrootglas.png) no-repeat 8px 6px; background-position:right; width:100px; background-color:#e28271; border-top:1px solid #8e665e; border-bottom:1px solid #f0beb5; border-left:1px solid #cd877a; border-right:1px solid #cd877a; float:right; } .rounded{ border-radius:15px; -moz-border-radius:15px; -webkit-border-radius:15px; } input[type=text]{ color:#540e02; } |
Je probeert een list-item rechts te laten floaten, terwijl het al binnen een element staat dat naar links float, en dat kan niet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:27 schreef RenRen- het volgende:
Ben ik weer.
Het gaat altijd mis als ik met menu's begin. Ik had een search gemaakt, die deed het goed, stond op zijn plek, etc.
Vervolgens probeer ik mijn menu erin te zetten. Omdat 3 menu-items links zitten en 2 rechts, dacht ik dat ik de twee rechter een eigen class mee zou geven met een float right. Ook aan mijn search heb ik die gegeven. Vervolgens wordt de search omlaag gedrukt.
Ik denk ook dat ik het helemaal verkeerd aanpak, maar ik weet niet hoe ik het anders aan moet pakken.
Enig idee?
[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Klinkt logisch. Maar hoe moet ik het dan oplossen? de li's die links moeten floaten de class links geven?quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:30 schreef donroyco het volgende:
[..]
Je probeert een list-item rechts te laten floaten, terwijl het al binnen een element staat dat naar links float, en dat kan niet.
Omdat je rechts float met de search, moet je die bovenaan zetten, nog voor het menu. Daarnaast zou ik het één-na-laatste menu-item een margin-left meegeven zodat die rechts ernaast valt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:37 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Maar hoe moet ik het dan oplossen? de li's die links moeten floaten de class links geven?
Want ook de volgorde van de menu-items wordt hierdoor aangepast.
Edit; geprobeerd, volgorde van de menu-items is nogsteeds raar en de search wordt nog omlaag gedrukt
Door de search erboven te zetten knalt het hele menu een stuk omlaag. Irritant dit.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:49 schreef donroyco het volgende:
[..]
Omdat je rechts float met de search, moet je die bovenaan zetten, nog voor het menu. Daarnaast zou ik het één-na-laatste menu-item een margin-left meegeven zodat die rechts ernaast valt.
Waarom geef je je menu trouwens een hoogte mee van 3px?quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:56 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Door de search erboven te zetten knalt het hele menu een stuk omlaag. Irritant dit.Ook geprobeerd om de ul een breedte mee te geven, werkt ook niet.
Bedankt wel dat je probeert te helpen
Dat was ooit 33.... Dacht ik... Even aanpassen, misschien is hetdaarmee verholpenquote:Op woensdag 22 februari 2012 23:01 schreef donroyco het volgende:
[..]
Waarom geef je je menu trouwens een hoogte mee van 3px?
Moet ik dan niet 3/4 divjes gaan maken? Omdat de helft aan de ene kant staat?quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:05 schreef Catch22- het volgende:
om zulke dingen te voorkomen positioneer ik met containers. zet je menu in een div en die zoektool in een div. breedtes geven en floaten en je bent er af
Vaak is het niet anders.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Moet ik dan niet 3/4 divjes gaan maken? Omdat de helft aan de ene kant staat?
Wordt wel een divjespaleis dan. En containerpaleis.
Niet heel slordig? En vervuilend? Ik ga het gewoon proberen, maar dan wel morgenquote:
Ik ken webdesign, ik weet hoe het zit met usability en logo'squote:Op woensdag 22 februari 2012 23:21 schreef Catch22- het volgende:
sja. je kan klooien en crossbrowser issue verwachten of je maakt containers. 1 voor t menu links, 1 voor t logo (kan je gelijk een link op zetten naar je homepage, een vereiste imo.
dat rechterdeel en t zoekdeel kan evt in 1 deel als je die span rechts laat floaten
Ik zou toch wel die search kunnen floaten? Anders is het weer crossbrowser gezeik met andere interpretatie van margins per browser.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:25 schreef Catch22- het volgende:
trouwens je moet oppassen met float right, dat werkt wel eens wat raar.
want wat je zou verwachten is dat tips en tricks voor contact komt. in deze volgorde met beide float right is dat NIET zo.
als je het menu niet kan opdelen zou ik de li van het eerste items rechts een marginleft geven. maar omdat t in veel browsers anders rendert kan de positie van het rechterdeel varieren. daarom zou ik t in 2 aparte divs doen
Ah oke.. qua sneller leek me dat met een gerepeat 1px hoog bestandje wel meevallen, en rondere hoeken kreeg ik in photoshop ook al wel voor elkaar, ik vind het alleen jammer dat box shadow niet zo gek veel mogelijkheden lijkt te hebben dan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:46 schreef Catch22- het volgende:
box shadow?
het is sneller en mooier (scheelt downloaden van plaatjea waardoor je site sneller inlaadt en de content niet verspringt) het is dynamischer en sneller te maken.
maar nogmaals: gebruik css3pie en dan werken die featurea ook in ie8 &7
Huh? Kost het laden van een kleine afbeelding die herhaalt wordt meer tijd dan het laden van een grotere afbeelding? Da's niet wat ik ooit geleerd meen te hebbenquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:54 schreef KomtTijd... het volgende:
als je plaatje maar 1px is, is het helemaal een snelheidsdrama. Maak hem liever gewoon 50px ofzo.
Tja.. ik ben zo gewend aan background images van luttele pixels etc dat ik altijd heb aangenomen dat hoe kleiner hoe beter is. Maar weer wat geleerd danquote:Op donderdag 23 februari 2012 01:05 schreef KomtTijd... het volgende:
ik denk het? Of het tijdperk dat je GIF afbeeldingen gebruikte waarvan de bestandsgrootte ook toenam door het plaatje groter te maken.
HTML-style overruled de CSS-file.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:55 schreef RenRen- het volgende:
Hoe kan het dat als ik mijn ul in de css een margin van -40 geef, hij het niet doet, maar als ik hem in de html style, hij het wel doet?
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:11 schreef donroyco het volgende:
[..]
HTML-style overruled de CSS-file.
Ik bedoel dat de CSS code in een PHP statement binnen een PHP bestand zit, en voor iemand die niet veel ervaring heeft met php is dat best irritant:quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zegt niks over het nut van Firebug in jouw situatie
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | #header_wrapper, #inner_header_wrapper, #inner_title, .post_nav_box .lightbox, .post_nav_box a.link_post, .post_nav_box a.videobox, .teasertext a { <?php // Header back ground colors $HomeSliderBG=get_option('HomeSliderBG'); $HomeSliderBG= $HomeSliderBG ? $HomeSliderBG:'#4D926F'; echo 'background-color:'?><?php echo $HomeSliderBG; ?>!important; } |
Ook als het alleen in de CSS-file staat, wordt het genegeerd, vandaar mijn vraag.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:11 schreef donroyco het volgende:
[..]
HTML-style overruled de CSS-file.
Typfout in je classname ofzo misschien?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:14 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ook als het alleen in de CSS-file staat, wordt het genegeerd, vandaar mijn vraag.
Er zat een margin in mijn ontwerp die ik er nooit had ingeplaatst, en die ook niet in mijn code terug te vinden was. Dus probeerde ik maar een negatieve margin mee te geven aan mijn element, en dat werkte niet, dus dan maar inline, en dat ging wel. Die margin werd wel gepakt, leek, maar niet toegepast. Echt raar.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:16 schreef Catch22- het volgende:
wordt het wel toegepast dan? zulke dingen moet je met firebug checken, zie je gelijk of het per ongeluk overruled wordt.
Misschien is dat het geweest, even nog een keer tikkenquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Typfout in je classname ofzo misschien?
quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Er zat een margin in mijn ontwerp die ik er nooit had ingeplaatst, en die ook niet in mijn code terug te vinden was. Dus probeerde ik maar een negatieve margin mee te geven aan mijn element, en dat werkte niet, dus dan maar inline, en dat ging wel. Die margin werd wel gepakt, leek, maar niet toegepast. Echt raar.
Ja dat werkte niet, want die was al nul. Althans, dat zei firebug, en mijn ogen zeiden, nuh-uh, er zit 40px margin. En die zit dus nergens in mijn code.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]dat moet je niet doen. Als je 40 pix margin-left wil "herstellen" moet je hem margin-left:0px; geven.
Maar ik zou even checken hoe dat kan, lijkt me apart als er "uit het niets" margins komen. Met Firebug moet je dat zo kunnen herleiden.
Hij laat hem wel zien als ik opmaak selecteer, dan wordt het stukje paars, maar als ik dan het element inspecteer staat er dat hij nul px margin heeft.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:30 schreef Catch22- het volgende:
ik geloof het niet zo moet ik zeggen. kan je het niet online zetten ergens?
Je kan trouwens prima dat hele stukje PHP eruit knippen en gewoon zelf een kleur invullen. Dan zal er alleen waarschijnlijk ergens een kleurselectieveld niet meer werken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:49 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de CSS code in een PHP statement binnen een PHP bestand zit, en voor iemand die niet veel ervaring heeft met php is dat best irritant:
[ code verwijderd ]
Dit is overigens de 2e vermelding van deze kleur. Het is ook in een CSS bestand te vinden, maar deze overruled die van het CSS bestand.![]()
http://www.tripwiremagazine.com/2012/01/jquery-slider.htmlquote:Op donderdag 23 februari 2012 15:58 schreef picodealion het volgende:
Hallon. Wie weet er een goede image slider voor mobiele sites (dus met touch events) die enigszins kant en klaar te gebruiken is?
Ik heb al zelf wat gemaakt met jQuery Touch, maar het wordt echt een rotzooitje en ik kom er niet uit. Volgens mij zijn er zat sites waar dit wel gewoon goed wordt gedaan, maar ik heb al op allerlei dingen gegoogled en ik kom er niet uit. Iemand tips?
Eigenlijk zoiets als deze dus, maar dan gratis: http://dimsemenov.com/plugins/royal-slider/
Ik kende hem alquote:Op zondag 26 februari 2012 00:48 schreef Neraice het volgende:
Zo, m'n site is af. Minimalisme to the max is het geworden.
http://www.dahndesigns.net
Alle tips en opmerkingen zijn welkom!
Nee.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | #content_groot_container{ width:750px; margin-left:40px; float:left; padding-top:35px; height:100%; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 | .recepten_omschrijving{ padding-left:11px; padding-right:11px; float:left; width:168px; text-align:center; height:100% } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | .leesmeer{ padding:8px 30px; margin-top:10px; margin-bottom:10px; width:130px; text-decoration:none; color:#555; border:1px solid #fff; } |
Ik zoek nog wel 'n designerquote:Op zondag 26 februari 2012 17:30 schreef Neraice het volgende:
Bij deze ook meteen een vraag aan jullie: Heeft iemand nog een verzoek voor een bepaalde PSD? Want hoewel ik ze puur voor mezelf maak om van te leren en omdat het leuk is is het natuurlijk super als ik er iemand anders blij mee kan maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |