uhm, want?quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:10 schreef n8n het volgende:
CSS 3 is best nice in de zin dat je min of meer geen classes meer nodig hebt
Dat en meer manieren om een element te selecteren, bijv. “header > h1” etc.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
uhm, want?
omdat je specifiekere tags hebt style je doe, bedoel je dat?
...Dat kan al jaren?quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:11 schreef n8n het volgende:
[..]
Dat en meer manieren om een element te selecteren, bijv. “header > h1” etc.
http://www.css3.info/selectors-test/
Support is waar, leesbaarheid is even wennen. Voordeel vind ik zelf dat zonder classes content en opmaak geheel gescheiden kunnen worden daar een ID semantische waarde heeft en een class niet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:15 schreef Catch22- het volgende:
Ja zo, dat klopt. Weet niet of ik dat zelf wel zo snel zal gebruiken, gezien de support en de leesbaarheid is ook wat minder, maar dat laatste zal gewenning zijn.
Dacht dat IE nalatig was met de ondersteuning, weet iemand die handige site waar de hele css-specificatie per browser op te zoeken is in een tabel?quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...Dat kan al jaren?
header h1 is ieder <h1> element dat genest is in een <header> element, header > h1 is een <h1> element dat als directe parent een <header> element heeft.
Alleen <header> als element is nieuw.
Dat is ondertussen dus niet meer zo..quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:18 schreef n8n het volgende:
Dat tragere is wel iets om uit te zoeken, weet alleen dat * de boel flink kan vertragen.
zie je maar hoe snel informatie achterhaald kan zijn, laatste keer dat ik er op zocht was enkel Opera sneller met een * ipv alle elementen los te resetten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:22 schreef QM84 het volgende:
[..]
Dat is ondertussen dus niet meer zo..
met lange bedoel je het aantal karakters?quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:28 schreef KomtTijd... het volgende:
* is sowieso een overbodige selector, heb ik nog nooit nodig gehad.
> gebruikte ik al bij mijn allereerste website in 2006 ofzo, al wist ik toen nog niet echt wat precies het nut was.
En Yslow waarschuwt wel nog steeds voor te lange CSS selectors. Daar ga ik dus maar van uit
Dat deed t m niet helemaal aangezien ie met absolute volledig buiten de sidebar kwam te staan :squote:Op woensdag 29 februari 2012 15:08 schreef QM84 het volgende:
Daarvoor zijn er styleguides uitgevonden.. Standaarden binnen je design..
Met classes en ID's kan je dat prima afvangen, dat je dezelfde elementen op dezelfde manier styled.
[..]
left: 50% en margin-left: - de helft van de breedte.
Die kende ik nog niet. Fucking briljant!quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:30 schreef QM84 het volgende:
* {box-sizing: border-box} wordt steeds populairder tegenwoordig.. Ik gebruik het ook steeds vaker voor projecten..
Nee, 't gaat om het aantal selectors wat je gebruikt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:31 schreef n8n het volgende:
[..]
met lange bedoel je het aantal karakters?
dan is het in mijn geval body > header h1 vs. header#top h1
Centreren doe je met margin: 0 auto, niet met negatieve margins en positions en gedoe.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:36 schreef Maartel het volgende:
[..]
Dat deed t m niet helemaal aangezien ie met absolute volledig buiten de sidebar kwam te staan :s
Oh, t was bij mij middels text-align:centerquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Centreren doe je met margin: 0 auto, niet met negatieve margins en positions en gedoe.
text-align is iets anders als (block-level) elementen centreren.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:43 schreef Maartel het volgende:
[..]
Oh, t was bij mij middels text-align:center
Ah oke.. desalniettemin raar dat ie zich buiten de breedte van de sitebar bevindt.. Maakt het verplaatsen naar een ander level dat ie niet meer 'luistert' naar de div waarin ie zich bevindt?quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:44 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
text-align is iets anders als (block-level) elementen centreren.
Ik begrijp het, had naar aanleiding van het vorige bericht alle 'section#' en 'header#'s al door '#' vervangen. Dat laatste vind ik inderdaad kul en dat is toch niet merkbaar, bovendien zorgen nodeloos veel ID's in de html ook voor vertraging.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet. Fucking briljant!
[..]
Nee, 't gaat om het aantal selectors wat je gebruikt.
header#top is sowieso overbodig, aangezien een id maar één keer voor mag komen kun je ook gewoon #top schrijven, wat dan sneller is. CSS-wise zou het snelste zijn om het <h1> element een id mee te geven, en alleen op dat id te selecteren. Maar dat geeft in je HTML weer een hoop onzin, dus je moet een beetje een compromis zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |