Israel zal eerder aanvallen dan de VS, simpelweg omdat ze wel moeten. Ze hebben niet, itt de VS, de mogelijkheid om meerdere aanvallen uit te voeren over langere tijd. Daarvoor hebben ze simpelweg te weinig vliegtuigen. De VS heeft een partij lange afstands bommenwerpers die genoeg bommen kunnen meenemen om elk gebouw dt ook maar iets met het programma te maken heeft tien keer kapot te smijten bij de eerste aanval. Israel heeft een riedel aan f15's en f16's. Daarmee kun je Iran niet lang bombarderen zonder je luchtverdediging te verzwakken.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:50 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik denk eerder een onvervalste oorlog. Die Israël overigens verliest zonder bondgenoten, dus die beginnen niet zomaar.
quote:Op maandag 20 februari 2012 17:26 schreef Rensjebree het volgende:
Geef ze is ongelijk!
Europa en usa stomen maar door met nucleaire installaties, en dat mag maar allemaal!
Maar nee als iran het doen is het op eens een bedreiging voor de hele wereld...
Niet zo gek dat ze het verdedigen.
Turkije is wat dat betreft echt volledig kansloos, logistiek gaat dat nooit lukken tegen een land met een betere luchtvloot dat tegen een invasie vecht.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:27 schreef PKRChamp het volgende:
Ik denk dat de Turken het enige land in het midden oosten is die de Joden echt van de kaart kunnen vegen, maar de kans dat dit gebeurt lijkt mij erg klein.
Ik vind zelf dat de Amerikanen/Britten dit maar moeten oplossen doormiddel van die Joden uit Palestina te trappen en ze een nieuw onderkomen te geven in de USA. Aangezien de USA en de Joden elkaar toch zo graag willen helpen lijkt mij dat de beste oplossing. In een klap is het gelijk rustiger daar in het midden oosten en is er ook geen reden meer voor spierballentaal en oorlogsdreiging.
(het zal helaas wel nooit gebeuren.)
Zelfs Turkije heeft een hoop bezuinigd op haar oorlogsapparaat. Sindsdien gaat het daar beter met hun economie terwijl aartsrivaal Griekenland lekker doorging.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Turkije is wat dat betreft echt volledig kansloos, logistiek gaat dat nooit lukken tegen een land met een betere luchtvloot dat tegen een invasie vecht.
Er doet bij het volgende songfestival wel een Jood mee namens Turkije! dus vergeet niet op Turkije te stemmen
De ironie.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:34 schreef GewoneMan het volgende:
en het nucleaire programma van iran moet gestopt worden, WMB zelfs met gebruik van nucleaire bunkerbusters als er geen andere methode is.
Kernwapens gooien is kernwapens gooien.quote:Op maandag 20 februari 2012 23:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Als eerste een kernwapen op een stad gooien, dat is een ware first strike.
Maar een nucleaire bunkerbuster is toch van een andere soort. Het treft alleen het beoogde militaire doel.
En als je dan terugslaat met een nuke/WMD, heb je de first strike uitgevoerd?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 00:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee, er is een enorm verschil. Een kernwapen op een stad is een vreselijk scenario. Honderdduizenden burgerslachtoffers. Een nucleaire bunkerbuster vernietigt heel doelgericht een militaire installatie en doodt enkel degenen in de bunker. Een precisie-aanval. Sommige bunkers zitten zo diep en zijn dermate verstevigd dat enkel een nucleaire bom krachtig genoeg is om deze te treffen. Zoiets is niks anders dan een simpelweg extreem krachtige uitvoering van een bunkerbuster met conventionele lading.
true maar dat is IMHO beter dan een land als iran een kernwapen te laten scoren. plain and simple.quote:Op maandag 20 februari 2012 23:49 schreef WH141 het volgende:
[..]
De ironie.
Kernwapens inzetten om Iran ervan te weerhouden ze zelf te ontwikkelen.
Trouwens, mocht de VS zoiets als first strike doen dan geven ze hun positie als leidende wereldmacht definitief op.
Misschien moeten we een commissie invoeren die daarover oordeelt ;-)quote:Op dinsdag 21 februari 2012 00:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als je dan terugslaat met een nuke/WMD, heb je de first strike uitgevoerd?
Noord Korea had men anders ook geen problemen mee en schat de kans dat Noord Korea Seoul in de as legt een stuk hoger in dan dat de ayatollah's collectief zelfmoord plegen door een kernwapen te laten afgaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 01:09 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
true maar dat is IMHO beter dan een land als iran een kernwapen te laten scoren. plain and simple.
En wat moet er met de rest van de Israëli gebeuren danquote:Op maandag 20 februari 2012 18:27 schreef PKRChamp het volgende:
Ik denk dat de Turken het enige land in het midden oosten is die de Joden echt van de kaart kunnen vegen, maar de kans dat dit gebeurt lijkt mij erg klein.
Ik vind zelf dat de Amerikanen/Britten dit maar moeten oplossen doormiddel van die Joden uit Palestina te trappen en ze een nieuw onderkomen te geven in de USA. Aangezien de USA en de Joden elkaar toch zo graag willen helpen lijkt mij dat de beste oplossing. In een klap is het gelijk rustiger daar in het midden oosten en is er ook geen reden meer voor spierballentaal en oorlogsdreiging.
(het zal helaas wel nooit gebeuren.)
ze hebben anders in het verleden altijd stand gehouden tegen de gigantische overmacht die hun dood wilden hebben omdat ze joods zijn. maar geschiedenis zal niet je sterkste punt zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:46 schreef Killaht het volgende:
Mensen die denken dat er een oorlog komt.Goedkeuring van China en Rusland is nodig en die krijgt de VS niet.
En Israël is niets meer dan een keffend schoothondje van de VS, die durft (en kan) niks zonder zijn baasje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |