Aangezien er zwaartekracht is zal het water gewoon naar beneden vallen. Tenzij je gehele spouw volloopt dan zuigen je bakstenen het vocht op.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:55 schreef KlappernootatWork het volgende:
bestaat er dan geen risico dat je lekkage krijgt die door je hele spouwmuur trekt?
Dan kun je je behang wel afschrijven.
Wc is 1.20 diep. Zal eens kijken of ik maten van een ruimtebesparend reservoir kan vinden.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:52 schreef RanTheMan het volgende:
hoe diep is je wc dan dat je zoiets overweegt? klinkt nog al omslachtig, zeker ook omdat ik verwacht dat je nu een relatief groot reservoir hebt, je hebt ook diverse ruimtebesparende reservoirs, waarom overweeg je zoiets niet, dat icm een verkort pot lijkt me zo in eerste instantie veel makkelijker
Als ik dat zo zie moet het hier dus ook kunnen zonder hak en breek werk.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:16 schreef RanTheMan het volgende:
12 centimeter geloof ik is de mijne, daar een plaat plus tegeltjes op, dus reken ruim en neem 2 cm dan verkorte pot, iets van 48 cm, totaal 62 cm, dus ongeveer de helft van de totale ruimte mijn wc is ook 120 en dat wil prima
hier een foto toen ik nog bezig was en er bij mij nog geen verkorte pot op zat:
[ afbeelding ]
Voor het beeld, de hele tegel die je ziet is een 60cm tegel
Ik heb zo'n reservoir gebruikt. Vergeet niet dat je afvoer ten alle tijden minimaal 90 cm is. Dus die 2cm verschil moet je dan wel in je muur inhakken. Op zich geen punt, je zit dan echt nog niet in de spouw, maar het is allemaal wel hak, slijp en breekwerk. En het reservoir is een stuk duurder.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Je zou een verkort inbouwreservoir van Geberit kunnen nemen, deze zet je voor je reeds bestaande muur. Zonder plaat en tegels is dit reservoir 7 cm dik.
De mijne is dan 1.20 van muur naar muur.(vanachter reservoir gemeten). En als ik dan de foto zie van Ran TheMan, moet het toch goedkomen met die 1.20.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:20 schreef blomke het volgende:
Ik heb gisteren avond nog even ons toilet opgemeten (gebouwd in een voormalig gangetje achterin de hal): 120 cm diep vanaf het resevoir en 85 cm breed. Dat is echt krap aan allemaal; ook met de verkorte toiletpot.
Dus in dit geval zou ik toch het reservoir in de spouwmuur plaatsen; als die 10 - 12 cm nog eens van die 120 cm afgaan, is er echt amper kleed-/draairuimte meer over.
Kan nu best zitten. Maar gaat met inbouw reservoir toch allemaal meer ruimte kosten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:37 schreef RanTheMan het volgende:
maar dr zit nu toch ook een wc in, of kun je alleen maar staan?
waarom verplaats je die plee niet in zijn geheel?quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:02 schreef marcot5 het volgende:
[..]
Kan nu best zitten. Maar gaat met inbouw reservoir toch allemaal meer ruimte kosten.
Baal er ook van,heb een groot huis maar volgens mij waren ze vergeten de toiletruimte in de tekening te zetten.
Yep, thats it...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou hier juist voor een "ouderwets" systeem kiezen waarbij de stortbak op 2 meter hoogte zit. Dat neemt geen ruimte in, en heeft ook nog eens veel meer "stortkracht" waardoor het beter schoonspoelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |