abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2012 @ 01:37:44 #1
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108174998

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft wil jou alles vertellen om het product te verkopen.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

------------------------------------------------------------------------------------

SC is verboden. Posts als 'hallo', 'goedemiddag' en dergelijke worden weggemod.
Geef ruimte aan nieuwe users en discussieer met respect.

Slow Chatten over dit onderwerp kan en mag hier

De OP vind je hier
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_108176430
Echt waar richard, nog een zo'n opmerking om anderen de put in te praten, medicijnen aan te praten, tyf op man. Je bent een labiele aandachtstrekker, daar gaat t mis. En eerlijk waar dit is de eerste x dat ik boos word hier!
pi_108177099
He Richard, je vindt jezelf heel wat, of niet? Maar ondertussen moet je achter meisjes (dus geen vrouwen) aan die net 18 zijn. Niet echt iets om trots op te zijn op jouw leeftijd. :')
pi_108177376
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 01:21 schreef richard_prf het volgende:
Bovendien vind ik mijn haar echt prachtig... het is zoveel voller geworden en de kleur is gewoon perfect , en het glanst... tevens kan ik het makkelijk in model brengen. Verder vind ik mijn ogen, neus en vorm van gezicht mooi. Mijn huidskleur ziet er soms mooi uit onder bepaalde licht omstandigheden maar vaak ook erg lelijk vooral in de zon. Mijn lichaam is best wel perfect... alleen iets te smal vind ik maar ik weeg wel een mooie 75 kilo met 1.80 lengte en ik ben licht gespierd. Tevens begin ik eindelijk volwassen te worden in mijn face.
Hoe gay is dat om die dingen over jezelf te zeggen :D
There is a long line down from heaven.
pi_108177577
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:39 schreef kree het volgende:
Je weet ik ben 28 en heb nooit een vriendinnetje gehad.
Wel meiden gezien die ik leuk vond en contacten genoeg maar niks meer.
Heb je zelf nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
There is a long line down from heaven.
pi_108177617
zie je wel vaker, mensen die eerst niets klaarspelen en op het moment dat het lukt blazen ze van de allerhoogste toren. Degene die er geen moeite mee gebben hoor je vaak wat minder; die zien het niet als een fantastische prestatie maar meer als iets normaals...
Hope is the first step on the road to dissapointment
  maandag 20 februari 2012 @ 09:39:26 #7
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108177660
Ach, ik ben blij voor Richard dat hij nu gelukkiger is. Ik hoop alleen dat hij z'n toon wat aanpast en inziet dat hij aan het doorslaan is.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_108177669
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:37 schreef Bittere_Bal het volgende:
zie je wel vaker, mensen die eerst niets klaarspelen en op het moment dat het lukt blazen ze van de allerhoogste toren. Degene die er geen moeite mee gebben hoor je vaak wat minder; die zien het niet als een fantastische prestatie maar meer als iets normaals...
hij is gewoon respectloos bij vlagen, das wat anders
pi_108177947
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:39 schreef Catbert het volgende:
Ach, ik ben blij voor Richard dat hij nu gelukkiger is. Ik hoop alleen dat hij z'n toon wat aanpast en inziet dat hij aan het doorslaan is.
tja, misschien ga ik precies hetzelfde doen als ik een keer succes heb, (inclusief meteen je profielfoto/status op Facebook updaten, al je vrienden laten vallen etc etc ;), maar ik ga er vanuit dat de mensen in mijn omgeving mij meteen daar op aanspreken.
Hope is the first step on the road to dissapointment
  maandag 20 februari 2012 @ 10:01:34 #10
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_108178086
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:55 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

tja, misschien ga ik precies hetzelfde doen als ik een keer succes heb, (inclusief meteen je profielfoto/status op Facebook updaten, al je vrienden laten vallen etc etc ;), maar ik ga er vanuit dat de mensen in mijn omgeving mij meteen daar op aanspreken.
Ik doe een ingetogen dansje in mijn kamer en wordt waarschijnlijk bestookt met WhatsApp berichten van mijn beste vriendin. :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  maandag 20 februari 2012 @ 10:50:48 #11
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_108179186
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:55 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

:D dat vind ik ook zo mooi altijd. Binnen 3 dagen op facebook zetten dat een relatie bent :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_108181897
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 08:58 schreef 1-0-8 het volgende:
He Richard, je vindt jezelf heel wat, of niet? Maar ondertussen moet je achter meisjes (dus geen vrouwen) aan die net 18 zijn. Niet echt iets om trots op te zijn op jouw leeftijd. :')
Hee gast ga ergens anders de troll uithangen. Nergens heb ik beweert achter 18 jarigen aan te zitten. Integendeel ik probeer altijd iemand rond mijn eigen leeftijd te vinden.
Wat is jouw doel hier in het topic?

[ Bericht 2% gewijzigd door richard_prf op 20-02-2012 14:24:06 ]
pi_108186494
Beter dit dan zwelgen in medelijden. Prijs jezelf gerust de hemel in, benadruk hoe aantrekkelijk je jezelf vindt en hoeveel succes je bij de vrouwen hebt. Goed zo.
pi_108186950
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:39 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Beter dit dan zwelgen in medelijden. Prijs jezelf gerust de hemel in, benadruk hoe aantrekkelijk je jezelf vindt en hoeveel succes je bij de vrouwen hebt. Goed zo.
Daar zit wel een grens aan. Je mag best van jezelf weten wat je sterke punten zijn en die voor jezelf benadrukken. Maar jezelf een bos veren in je reet drukken gaat te ver. Als iemand anders je geen complimenten geeft doe je het zelf maar?

Er is een verschil tussen zelfverzekerdheid en (misplaatste) arrogantie. Bovendien zegt hij dit alleen maar om bevestiging te krijgen, eigenlijk is hij dus heel onzeker.
pi_108187412
quote:
Nee ik vind mezelf niet aantrekkelijk. Ik vind mezelf gemiddeld. Ik ben zeker niet mooi, ik wilde enkel benadrukken dat het wel een aanzienlijke verbetering is nadat ik een gezond begon te leven. En daar ben ik blij mee.

En ik heb amper succes bij de vrouwen... de kans op een vriendin is nihil, ik moet het van de kleine momenten hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door richard_prf op 20-02-2012 15:05:56 ]
pi_108187523
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Daar zit wel een grens aan. Je mag best van jezelf weten wat je sterke punten zijn en die voor jezelf benadrukken. Maar jezelf een bos veren in je reet drukken gaat te ver. Als iemand anders je geen complimenten geeft doe je het zelf maar?

Er is een verschil tussen zelfverzekerdheid en (misplaatste) arrogantie. Bovendien zegt hij dit alleen maar om bevestiging te krijgen, eigenlijk is hij dus heel onzeker.
Ik zie het probleem niet zo van mijn post... ik vind mezelf er beter uitzien... gewoon gemiddeld nu net als de meeste mensen. Ik vind mezelf echt niet knap.. want dat ben ik zeer zeker niet en dat is gewoon een feit.

Mag ik dan helemaal niks meer zeggen hier? Als ik mijn uiterlijk een verbetering vind is het direct arrogant?

Ander onderwerp :P?
  maandag 20 februari 2012 @ 15:13:34 #17
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108187978
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:02 schreef richard_prf het volgende:
Mag ik dan helemaal niks meer zeggen hier? Als ik mijn uiterlijk een verbetering vind is het direct arrogant?
Ik vond het wel meevallen maar niet iedereen kan enorm positieve posts over jezelf even goed waarderen. Ik ben blij voor je dat het beter gaat in ieder geval.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_108188005
quote:
Zo lang je dan niet doorschiet in het narcistische, kan het inderdaad best. Maar ik weet niet of dit nou het juiste topic daarvoor is, helemaal aangezien Richard wat dat betreft nogal in herhaling valt.
pi_108188115
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:02 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet zo van mijn post... ik vind mezelf er beter uitzien... gewoon gemiddeld nu net als de meeste mensen. Ik vind mezelf echt niet knap.. want dat ben ik zeer zeker niet en dat is gewoon een feit.

Ander onderwerp :P?
Het kan nog veel erger maar ik vond het wel heel glijerig overkomen. Ik ben bovenal ook blij dat je in kunt zien dat je niet oerlelijk bent en eigenlijk best 'gewoon'. Maar beter benadruk je je goede kanten in context, niet met een ode aan jezelf.
pi_108188683
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:13 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik vond het wel meevallen maar niet iedereen kan enorm positieve posts over jezelf even goed waarderen. Ik ben blij voor je dat het beter gaat in ieder geval.
THanks... dit was geloof ik de eerste positieve post over mezelf in 2 jaar ;) Er zijn nog genoeg dagen dat ik mezelf lelijk vind hoor.
  maandag 20 februari 2012 @ 16:31:30 #21
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108191026
Ach, het is al beter dan je eerdere berichten dat je je libido met chemische rommel om zeep wou helpen :+
pi_108191507
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Ach, het is al beter dan je eerdere berichten dat je je libido met chemische rommel om zeep wou helpen :+
Dat is nog steeds zo...
  maandag 20 februari 2012 @ 16:47:54 #23
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_108191691
Ik ben ook een van die mensen zoals de OP schetst die liever uit een vliegtuig springt (nog echt ook :P ) dan een meisje versiert. Heb derhalve ook nog nooit een vriendin gehad (ben 24).

Sinds kort loop ik samen met een meisje uit mijn klas, die ik dus wel leuk vind, stage. Ik kan goed met haar opschieten. Ze had bijvoorbeeld ook gevraagd of ik haar bijles in enkele vakken kon geven (hier is alleen nog niks van gekomen). De week voor valentijn vroeg ze op stage of ik daar nog wat aan deed. Uiteraard niet, en ze vroeg door of ik geen vriendin had dan. Stom als ik was heb ik toen niet dezelfde vraag teruggekaatst :P De dag op valentijn zelf vroeg ze wederom dezelfde vraag, ik zoek er niet teveel achter want waarschijnlijk was ze het gewoon alweer vergeten van de week daarvoor. Dit keer kaatste ik de vraag wel terug en het bleek dat zij ook single is.

Nu ben ik geen ster in flirten oid. Ik heb wel op internet allemaal wijsheden zitten lezen over de signalen. Feit is, is dat ik zelf bewust/onbewust geen signalen uitzend, waarom niet? Geen idee, ik herken de signalen die anderen uitzenden ook niet echt denk ik. Verder ben ik altijd terughoudend, om niet teleurgesteld te worden.

Maar goed nu had ik het voornemen om op de eerstvolgende keer dat we weer op stage waren haar te vragen om wellicht een keer na stage wat te gaan drinken ofzo. Helaas heb ik de eigenschap juist dit soort initiatieven altijd onder het mom van een smoesje (voor mezelf) maar niet te doen. Omdat het ontiegelijk saai was op stage, en er iets mis was gegaan had ik ook geen 'zin' meer om het aan haar te vragen. Tja en dat laatste met die smoesjes heb ik dus altijd. Met werk en school ben ik stipt, maar in dit soort dingen dus juist niet.

Wat zouden jullie doen? Het gewoon lekker laten schieten? Tot nu toe gaat m'n leven zonder vriendin en alles wat er aan vast zit ook best lekker, maar er blijft toch die 'drang' achter in je hoofd zitten...
Op elke fokker past een bril.
pi_108191821
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:47 schreef Catch_me het volgende:
Ik ben ook een van die mensen zoals de OP schetst die liever uit een vliegtuig springt (nog echt ook :P ) dan een meisje versiert. Heb derhalve ook nog nooit een vriendin gehad (ben 24).

Sinds kort loop ik samen met een meisje uit mijn klas, die ik dus wel leuk vind, stage. Ik kan goed met haar opschieten. Ze had bijvoorbeeld ook gevraagd of ik haar bijles in enkele vakken kon geven (hier is alleen nog niks van gekomen). De week voor valentijn vroeg ze op stage of ik daar nog wat aan deed. Uiteraard niet, en ze vroeg door of ik geen vriendin had dan. Stom als ik was heb ik toen niet dezelfde vraag teruggekaatst :P De dag op valentijn zelf vroeg ze wederom dezelfde vraag, ik zoek er niet teveel achter want waarschijnlijk was ze het gewoon alweer vergeten van de week daarvoor. Dit keer kaatste ik de vraag wel terug en het bleek dat zij ook single is.

Nu ben ik geen ster in flirten oid. Ik heb wel op internet allemaal wijsheden zitten lezen over de signalen. Feit is, is dat ik zelf bewust/onbewust geen signalen uitzend, waarom niet? Geen idee, ik herken de signalen die anderen uitzenden ook niet echt denk ik. Verder ben ik altijd terughoudend, om niet teleurgesteld te worden.

Maar goed nu had ik het voornemen om op de eerstvolgende keer dat we weer op stage waren haar te vragen om wellicht een keer na stage wat te gaan drinken ofzo. Helaas heb ik de eigenschap juist dit soort initiatieven altijd onder het mom van een smoesje (voor mezelf) maar niet te doen. Omdat het ontiegelijk saai was op stage, en er iets mis was gegaan had ik ook geen 'zin' meer om het aan haar te vragen. Tja en dat laatste met die smoesjes heb ik dus altijd. Met werk en school ben ik stipt, maar in dit soort dingen dus juist niet.

Wat zouden jullie doen? Het gewoon lekker laten schieten? Tot nu toe gaat m'n leven zonder vriendin en alles wat er aan vast zit ook best lekker, maar er blijft toch die 'drang' achter in je hoofd zitten...
Met die smoesjes moet je kappen.

Denk simpel: Een meid die jij leuk vind, vind jou leuk. Vraag haar uit of zo! Doe iets!
pi_108191902
Tijd om een keer uit het spreekwoordelijke vliegtuig te springen en er gewoon eens ergens werk van te maken? Stap uit je comfort zone en neem eens wat risico. Natuurlijk kan ze weigeren, maar waarom zou ze? Ze is toch geïnteresseerd in je? En als ze wel weigert zal je zien dat dat ook geen big deal is.

Ga haar gewoon vragen, eerstvolgende mogelijkheid die je hebt. Je maakt dit heel groot in je hoofd en daarom zal zich nooit een 'geschikte' gelegenheid voordoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')