Ik weet neit hoe zijn opvoeding ging..quote:Op maandag 20 februari 2012 14:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat is ook belangrijk.
Is hij ouder of jonger? Kreeg hij meer of minder vrijheid?
[..]
Maar wat had je moeder dan te vertellen?
Is het niet gewoon eens tijd dat TS in opstand komt?
Ga gewoon wat ondernemen en vrienden zoeken ongeacht wat je moeder er van zegt.
Daar kun je dan toch op inhaken?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:08 schreef chadson95 het volgende:
En me moeder had alleen te zeggen dat ze het beste met me voor heeft en dat ik teveel kijk naar anderen en zoals hun wil zijn wat ik dus nergens op vind slaan
quote:Op zondag 19 februari 2012 23:45 schreef chadson95 het volgende:
Ja mijn moeder nam de hele tijd het woord.
Maar dat is toch juist goed? Dan kom je tenminste achter de redenen waarom je moeder zo is.. en kan je haar misschien meer begrijpen.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:41 schreef chadson95 het volgende:
Niet echt een resultaat, want die vrouw bleef alleen maar vragen stellen en geen echte conclusies.
Vaak genoeg gedaan. Heb zelfs na 5 jaar gezegd dat ik ongelukkig word van deze jeugd zo. Ze geeft echt niks toe. Als ik zeg "je bent wel een goede moeder maar te beschermend" verstaat ze het als "Je hebt mijn leven verpest ik haat jou bla bla"quote:Op maandag 20 februari 2012 15:12 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Daar kun je dan toch op inhaken?
Zij denkt misschien dat het het beste voor jou is om je binnen te houden maar jij voelt je daardoor geisoleerd en in je ontwikkeling geremd.
Zeg tegen haar dat je meer vrijheid nodig hebt en neem die ook.
Ze geeft geen redenen..quote:Op maandag 20 februari 2012 15:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is toch juist goed? Dan kom je tenminste achter de redenen waarom je moeder zo is.. en kan je haar misschien meer begrijpen.
In andere sessies kan de therapeut weer meer aan jou vragen zodat je moeder een beter beeld krijgt van jou.
Ik heb eens een woede uitbarsting gekregen hier in huis waardoor ik een tijdje uit huis ben gegaan bij familie. En tja ik weet dat als ik iets zou doen als n iet naar huis komen dat mijn moeder me schreeuwens opbelt, wat ze al doet als ik 2x niet op heb kunnen nemen of niet heb gereageert op een sms, en vraag waar ik ben en als ik dan nog steeds niet kom? hahaa jaa dan gaat de deur gewoon op slot.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:19 schreef jeroen25 het volgende:
Maar doe je ook wat?
Zeggen dat je graag wat meer vrijheid wil heeft geen zin als je vervolgens braaf thuisblijft omdat zij zegt dat je dat moet.
Niet dat ik weet, ben nooit in aanraking gekomen met de politie of zo iets. Het ging wel een tijd slecht met school omdat ik het vwo niet aankon en doordat ik me slecht voelde niet kon leren. Nu gaat het veel beter mijn cijfers zijn echt goed, maar heb er niks voor terug gekregenquote:Op maandag 20 februari 2012 15:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien heb je haar vertrouwen erg beschaamd?
Neem aan dat je therapeut er wel meer uit moet kunnen trekken.. of haar inzichten kan geven in waarom/hoe het ook anders kan etc.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:17 schreef chadson95 het volgende:
[..]
Ze geeft geen redenen..
Ze weet dat als ze een reden geef dat ik dan een goede argument tegen heb.
Dus dan zegt ze alleen dingen als dat het haar huis is endat ik haar regels moet volgens omdat zij weet dat dat het beste is. En omdat ik nog minderjarig ben.
Als ik zeg dat ze in der eigen tijd leef zegt ze dat dat niet zo is
Je hebt geen eigen sleutel?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:23 schreef chadson95 het volgende:
Ik heb eens een woede uitbarsting gekregen hier in huis waardoor ik een tijdje uit huis ben gegaan bij familie. En tja ik weet dat als ik iets zou doen als n iet naar huis komen dat mijn moeder me schreeuwens opbelt, wat ze al doet als ik 2x niet op heb kunnen nemen of niet heb gereageert op een sms, en vraag waar ik ben en als ik dan nog steeds niet kom? hahaa jaa dan gaat de deur gewoon op slot.
Ja ze was er alleen bij, bij de eerste spraak hey.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Neem aan dat je therapeut er wel meer uit moet kunnen trekken.. of haar inzichten kan geven in waarom/hoe het ook anders kan etc.
En tja als je ma niet wil luisteren / van mening wil veranderen dan kan jij je er enkel aan schikken totdat je het huis uit bent.
Logisch toch dat bij een eerste sessie vooral vragen worden gesteld en geen conclussies worden getrokken? Je therapeut moet eerst weten hoe en wat tussen jullie.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:32 schreef chadson95 het volgende:
[..]
Ja ze was er alleen bij, bij de eerste spraak hey.
De sessies zijn ook afgelopen. Ik vond het best nutteloos, want ze stelde alleen maar vragen. Ze stelde wel voor dat ik meer met mijn moeder moet praten over dingen die ik heb gedaan. Bijvoorbeeld of ik wel of niet ooit heb gerookt, seks, drank of iets crimineels. Niet dat ik dat allemaal stiekem heb gedaan hoor maar je snap wat ik bedoel.
Ik heb daar nog steeds niet met mijn moeder over gesproken want ze reageert al geschokt als ze hoort dat de vader van mijn vriend rookt...
En ja onze band is niet meer zo goed.
Niet alleen de eerste afspraak was zo. Alle sessies gingen zo. De gene vroeg iets en ik antwoordde.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Logisch toch dat bij een eerste sessie vooral vragen worden gesteld en geen conclussies worden getrokken? Je therapeut moet eerst weten hoe en wat tussen jullie.
En als t zinloos is moet je je afvragen of het wel een juiste therapeut was of misschien een ander beter zou zijn.
en tja, het zit hem toch in de communicatie tussen jullie. En als t niet werkt.. dan moet je het huis uit gaan.
Woonde hij niet bij jullie in huis? Nooit? Zo nee, waarom niet? En is hij ouder of jonger dan jij?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:08 schreef chadson95 het volgende:
[..]
Ik weet neit hoe zijn opvoeding ging..
En dat waren geen vragen waar je door eigen beantwoordingen misschien zelf inzicht zou moeten krijgen in de situatie?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef chadson95 het volgende:
Niet alleen de eerste afspraak was zo. Alle sessies gingen zo. De gene vroeg iets en ik antwoordde.
Uit huis gaan is misschien een mogelijkheid, maar ik ga pas over 1.5 jaar naar het HBO en om nu fulltime te werken om de huur te betalen lijkt me niet goed voor mijn school..
uhm ja het ging meer zo. therapeut: ga je wel eens uit met vrienden op een vrijdag avond en hoelaat ben je dan thuis? ik: ik mag niet uitgaan en als ik uit huis ga moet ik 11 uur thuis zijn. therapeut: Maar dat is toch normaal voor je leeftijd want ik begrijp dat je vrienden ook gaan? ik: ja maar mijn moeder is hier echt op tegen. Therapeut: Praat met je moeder hier anders over. ik: Al vaak genoeg gedaan en daardoor komen die ruzies. therapeut: oo oke ik begrijp het *volgende vraag*quote:Op maandag 20 februari 2012 15:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En dat waren geen vragen waar je door eigen beantwoordingen misschien zelf inzicht zou moeten krijgen in de situatie?
1,5 jaar uitzingen is geen optie?
Je moet ook niet verwachten dat zo'n psycholoog na een paar vragen met een kantenklare oplossing komt.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef chadson95 het volgende:
Niet alleen de eerste afspraak was zo. Alle sessies gingen zo. De gene vroeg iets en ik antwoordde.
School en een baan en zelfstandig wonen is niet gemakkelijk te combineren.quote:Uit huis gaan is misschien een mogelijkheid, maar ik ga pas over 1.5 jaar naar het HBO en om nu fulltime te werken om de huur te betalen lijkt me niet goed voor mijn school.
Zoals je zei heb ik dingen vaak doorgevraagd, maar het liep 99% uit tot ruzie. Dus heb ik een besluit genomen op afstand te nemen.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:00 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je moet ook niet verwachten dat zo'n psycholoog na een paar vragen met een kantenklare oplossing komt.
Het is jouw leven en jij zult je eigen keuzes moeten maken.
Als je meer vrijheid wil dan moet je dat aan je moeder duidelijk maken maar ook gewoon die vrijheid nemen. Ook al levert dat conflicten met je moeder op.
En als je een betere relatie met je moeder wil dan zul je ook daar aan moeten werken.
Blijf doorvragen totdat je wel een bevredigend antwoord krijgt.
[..]
School en een baan en zelfstandig wonen is niet gemakkelijk te combineren.
Maar dat geldt evengoed wanneer je op het HBO zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |