abonnement Unibet Coolblue
pi_110694571
Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie mij met het volgende helpen:

Aardig wat jaartjes geleden (ik gok zo rond 1995, maar misschien nog wel eerder) was er een fantasy serie op RTL 4. Als ik mij niet vergis werd deze ergens op de zaterdagochtend uitgezonden. Het was een Engelstalige serie over een koninkrijk en het werd in meerdere delen uitgezonden. De delen waren aparte verhalen, maar wel in het zelfde koninkrijk.
De titel (The) Black Rose schiet me steeds te binnen, maar daar kan ik ttoaal niks op vinden.

Het was een serie gericht op de jeugd, maar niet op de kleintjes. Geschikt vanaf een jaar of 8/9.
Ik kan mij er nog slechts een paar vage dingen van herinneren. Ik weet dat 1 deel ging over een soort vloek die over het land ging en waarbij alle dieren in as veranderde en het land onvruchtbaar werd. Hier bleek dan een of andere heks achter te zitten. Ook weet ik dat de reeks eindigde met een gevecht in een soort kasteel tegen, als ik mij niet vergis, ook een heks. En er kwamen ook draken in voor.
De serie had volgens mij niet echt een groot budget, maar het zag er best leuk uit. Het lijkt me wel leuk om deze serie nog eens te herkijken vanuit een soort 'jeugdsentiment', maar de titel.... Ik weet het niet meer!
Kan iemand mij toevallig uit de brand helpen?

Alvast bedankt voor de hulp!
Life is a like a box of chocolates, you never know what you gonna get!
pi_110694823
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:35 schreef chen1979 het volgende:
Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie mij met het volgende helpen:

Aardig wat jaartjes geleden (ik gok zo rond 1995, maar misschien nog wel eerder) was er een fantasy serie op RTL 4. Als ik mij niet vergis werd deze ergens op de zaterdagochtend uitgezonden. Het was een Engelstalige serie over een koninkrijk en het werd in meerdere delen uitgezonden. De delen waren aparte verhalen, maar wel in het zelfde koninkrijk.
De titel (The) Black Rose schiet me steeds te binnen, maar daar kan ik ttoaal niks op vinden.

Het was een serie gericht op de jeugd, maar niet op de kleintjes. Geschikt vanaf een jaar of 8/9.
Ik kan mij er nog slechts een paar vage dingen van herinneren. Ik weet dat 1 deel ging over een soort vloek die over het land ging en waarbij alle dieren in as veranderde en het land onvruchtbaar werd. Hier bleek dan een of andere heks achter te zitten. Ook weet ik dat de reeks eindigde met een gevecht in een soort kasteel tegen, als ik mij niet vergis, ook een heks. En er kwamen ook draken in voor.
De serie had volgens mij niet echt een groot budget, maar het zag er best leuk uit. Het lijkt me wel leuk om deze serie nog eens te herkijken vanuit een soort 'jeugdsentiment', maar de titel.... Ik weet het niet meer!
Kan iemand mij toevallig uit de brand helpen?

Alvast bedankt voor de hulp!
The 10th Kingdom?
pi_110695027
Mmm ik denk dat 2000 te jong is. Maar bedankt voor het meedenken Feeble!
Life is a like a box of chocolates, you never know what you gonna get!
pi_110695565
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:41 schreef chen1979 het volgende:
Mmm ik denk dat 2000 te jong is. Maar bedankt voor het meedenken Feeble!
Graag gedaan hoor. Ik hoop dat iemand anders het wel weet :)
pi_110695698
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:49 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor. Ik hoop dat iemand anders het wel weet :)
Ja ik ook! Het is echt typisch zo'n ik kan er maar niet opkomen geval... Grrr, frustrerend hihi
Life is a like a box of chocolates, you never know what you gonna get!
pi_110696436
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:50 schreef chen1979 het volgende:

[..]

Ja ik ook! Het is echt typisch zo'n ik kan er maar niet opkomen geval... Grrr, frustrerend hihi
Wat dat betreft ben je niet de enige in dit topic ;) maar irritant is het inderdaad wel!
pi_110696604
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:00 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben je niet de enige in dit topic ;) maar irritant is het inderdaad wel!
Haha nee dat weet ik. Maar als je iets al langere tijd wilt weten dan wil je het liever gister dan vandaag weten zeg maar ;)
Life is a like a box of chocolates, you never know what you gonna get!
pi_110696792
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:03 schreef chen1979 het volgende:

[..]

Haha nee dat weet ik. Maar als je iets al langere tijd wilt weten dan wil je het liever gister dan vandaag weten zeg maar ;)
Ik ken het. Ik heb het zelf ook weleens gehad en ik werd er knettergek van! Heerlijke opluchting als iemand het dan weet! Nog eventjes geduld...komt goed...hoop ik :P
pi_110696850
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:06 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Ik ken het. Ik heb het zelf ook weleens gehad en ik werd er knettergek van! Heerlijke opluchting als iemand het dan weet! Nog eventjes geduld...komt goed...hoop ik :P
Ik hoop ook op dat verlossende moment ;)
Life is a like a box of chocolates, you never know what you gonna get!
pi_110697313
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:35 schreef chen1979 het volgende:
Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie mij met het volgende helpen:

Aardig wat jaartjes geleden (ik gok zo rond 1995, maar misschien nog wel eerder) was er een fantasy serie op RTL 4. Als ik mij niet vergis werd deze ergens op de zaterdagochtend uitgezonden. Het was een Engelstalige serie over een koninkrijk en het werd in meerdere delen uitgezonden. De delen waren aparte verhalen, maar wel in het zelfde koninkrijk.
De titel (The) Black Rose schiet me steeds te binnen, maar daar kan ik ttoaal niks op vinden.

Het was een serie gericht op de jeugd, maar niet op de kleintjes. Geschikt vanaf een jaar of 8/9.
Ik kan mij er nog slechts een paar vage dingen van herinneren. Ik weet dat 1 deel ging over een soort vloek die over het land ging en waarbij alle dieren in as veranderde en het land onvruchtbaar werd. Hier bleek dan een of andere heks achter te zitten. Ook weet ik dat de reeks eindigde met een gevecht in een soort kasteel tegen, als ik mij niet vergis, ook een heks. En er kwamen ook draken in voor.
De serie had volgens mij niet echt een groot budget, maar het zag er best leuk uit. Het lijkt me wel leuk om deze serie nog eens te herkijken vanuit een soort 'jeugdsentiment', maar de titel.... Ik weet het niet meer!
Kan iemand mij toevallig uit de brand helpen?

Alvast bedankt voor de hulp!
Cave of the Golden Rose? http://en.wikipedia.org/wiki/Fantaghir%C3%B2_series
pi_110699050
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:14 schreef n0a het volgende:

[..]

Cave of the Golden Rose? http://en.wikipedia.org/wiki/Fantaghir%C3%B2_series
Wow Noa, dit zou het zomaar wel eens kunnen zijn. Het is dan wel Italiaans i.p.v. Engels, maar het kan ook Engels ingesproken zijn destijds. Ik ga er nog eens goed naar kijken, maar dit zou zomaar kunnen.... Thnx :D
Life is a like a box of chocolates, you never know what you gonna get!
pi_110699582
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:14 schreef n0a het volgende:

[..]

Cave of the Golden Rose? http://en.wikipedia.org/wiki/Fantaghir%C3%B2_series
Ja dit is het! Harstikke bedankt zeg. Eindelijk gevondenn :D
Life is a like a box of chocolates, you never know what you gonna get!
pi_110699610
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:06 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Ik ken het. Ik heb het zelf ook weleens gehad en ik werd er knettergek van! Heerlijke opluchting als iemand het dan weet! Nog eventjes geduld...komt goed...hoop ik :P
De verlossing is er inmiddels haha ;)!
Life is a like a box of chocolates, you never know what you gonna get!
pi_110699808
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:53 schreef chen1979 het volgende:

[..]

De verlossing is er inmiddels haha ;)!
Haha! Heerlijk he? O+
pi_110699883
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:52 schreef chen1979 het volgende:

[..]

Ja dit is het! Harstikke bedankt zeg. Eindelijk gevondenn :D
Je aanwijzing van Black Rose bracht me wel in de richting. Heb het toen ook gekeken. De slechterik vond ik wel hot :D.
pi_110699976
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:57 schreef n0a het volgende:

[..]

Je aanwijzing van Black Rose bracht me wel in de richting. Heb het toen ook gekeken. De slechterik vond ik wel hot :D.
haha die weet ik niet meer. Wel slecht van me dat ik niet eens een leuke man herinner hihi... Maar nogmaals: dank !
Life is a like a box of chocolates, you never know what you gonna get!
pi_110699997
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:56 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Haha! Heerlijk he? O+
Zo echt wel! Misschien is er niks aan bij een herkijk, maar het alleen al weten... heavenly ;)!
Life is a like a box of chocolates, you never know what you gonna get!
pi_110707399
Ik zoek een film en kan alleen het alleen heel vaag herinneren:

Het gaat over een man en een vrouw die verliefd op elkaar zijn, en ze geven die vrouw op een gegeven moment iets waardoor haar lichaam die man afstoot ofzo als ze seks willen hebben maar ze doen het toch enzo :P

die twee hebben een affaire en op het einde gaat die man weer terug naar zijn vrouw afaik

Het speelt zich af in japan of china ofzo (maar het zijn blanke mensen)

en volgens mij is die vrouw kaal :P en werkt ze in een of andere japanse fabriek (alá foxconn) :P

[ Bericht 14% gewijzigd door TwyLight op 24-04-2012 04:23:57 ]
pi_110708099
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 02:55 schreef TwyLight het volgende:
Ik zoek een film en kan alleen het alleen heel vaag herinneren:

Het gaat over een man en een vrouw die verliefd op elkaar zijn, en ze geven die vrouw op een gegeven moment iets waardoor haar lichaam die man afstoot ofzo als ze seks willen hebben maar ze doen het toch enzo :P

die twee hebben een affaire en op het einde gaat die man weer terug naar zijn vrouw afaik

Het speelt zich af in japan of china ofzo (maar het zijn blanke mensen)

en volgens mij is die vrouw kaal :P en werkt ze in een of andere japanse fabriek (alá foxconn) :P
Splice?
http://m.imdb.com/title/tt1017460/
pi_110719153
quote:
Nee nee, het was geen 'horror' film :P op zich best een serieus verhaal. Iemand op tweakers had 'em voor me gevonden:

Code 46
  woensdag 25 april 2012 @ 03:24:01 #246
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_110755316
Dit is echt iets wat ik pak 'm beet 20 jaar geleden heb gezien, maar nog zo af en toe terugwaait in m'n geheugen.

Het verhaal:

een (nog in leven zijnde) man zit in een doodskist, en gaat een crematorium (de oven) in. Man volledig in paniek, en draait helemaal door in die doodskist. De opname is gemaakt vanuit de "hoofdpositie" in de kist, hij ligt op z'n buik te panikeren en je ziet aan het voeteneinde al vlammen.

Heb zelf echt geen flauw idee waar ik dit ooit gezien heb, maar volgens mij is dit een film. Wie heeft enig idee?
Tics van je petten.
  woensdag 25 april 2012 @ 06:05:38 #247
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_110755643
Ik ben op zoek naar twee films of series, allebei uit jaren '80 of begin jaren '90.
De eerste gaat over een Engelse jonge vrouw die met een oosterse man trouwt en in zijn harem terecht komt, daar is een zogenaamde eunuch die helemaal geen eunuch is en zij worden verliefd op elkaar.

De ander speelt in India en gaat over een reis door het land, en één van de hoofdpersonages heet Ashok, volgens mij was hij half Engels, half Indisch. Ik herinner me dat hij een wit pak aan had en een witte hoed op had. Ik kan er niks over vinden op IMDB. Het is niet A Passage to India.
  woensdag 25 april 2012 @ 07:24:02 #248
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110755863
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 03:24 schreef nattermann het volgende:
Dit is echt iets wat ik pak 'm beet 20 jaar geleden heb gezien, maar nog zo af en toe terugwaait in m'n geheugen.

Het verhaal:

een (nog in leven zijnde) man zit in een doodskist, en gaat een crematorium (de oven) in. Man volledig in paniek, en draait helemaal door in die doodskist. De opname is gemaakt vanuit de "hoofdpositie" in de kist, hij ligt op z'n buik te panikeren en je ziet aan het voeteneinde al vlammen.

Heb zelf echt geen flauw idee waar ik dit ooit gezien heb, maar volgens mij is dit een film. Wie heeft enig idee?
Zit hier wat tussen?

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/MurderByCremation
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_110755978
Buried
pi_110756045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 07:38 schreef bierjoost het volgende:
Buried
Die film is inderdaad 20 jaar oud :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')