Heb ze daar nooit gezien..quote:
Elastiekjes waar je erg strakke paardestaarten mee kan maken.quote:
Toffe haarstijl.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Elastiekjes waar je erg strakke paardestaarten mee kan maken.
@ 0:58
quote:
Wauw! Jouw haren zijn echt prachtigquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:53 schreef princess-a het volgende:
[..]
Je bent heel positief dusVoelt het ook overal even 'gevoed'? Ik heb namelijk vrij snel vet haar, maar kon toen toch 2 dagen zonder wassen en het voelde overal even zacht, geen droge lengtes oid. heb jij dat ook?
[..]
Maar dat is juist goed! Ik vind het nogal wat om te besteden, dus hoor graag gebruikservaringen
en waar kopen jullie het? Gewoon online?
Edit: Dit was mijn haar na de Kerastase behandelingen met goede lagen geknipt, geen sneue dunne plukjes aan de onderkant van mijn lengte, maar gewoon een volle bos haar en mooie lengtes aan de voorkant. Die kapper kan ik dus echt aanraden!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit is een van de vele onderzoeken die gedaan zijn naar het effect dat verschillende oliën hebben op het haar.
http://journal.scconline.org/pdf/cc2003/cc054n02/p00175-p00192.p
Een ander onderzoek wat ik me wel kan herinneren maar zo snel even niet terug kan vinden was een vergelijking van verschillende oliën. Hierbij maten ze of deze het haar konden penetreren en zo ja, wat het effect was. Hierbij keken ze o.a. naar welke vetzuren in de olie aanwezig ware.
Ook uit dat onderzoek kwam kokosolie als grote winnaar naar voren omdat de lauric acid die in kokosolie in grote mate aanwezig is, in staat is om tot in het haar door te dringen en zo proteine verlies te verminderen waardoor het haar sterker blijft en minder beschadigd raakt.
Olijfolie kan ook wel enigszins doordringen tot in het haar maar niet in dezelfde mate als kokosolie.
Jojobaolie kan helemaal niet doordringen in het haar maar legt wel een klein laagje over het haar waardoor je meer glans krijgt en eventuele beschadigingen niet in elkaar blijven haken (minder klitten dus).
Arganolie kwam ook redelijk uit die test maar nog altijd ver onder kokosolie.
Minerale olie had dezelfde werking als jojoba olie.
Ter informatie: de meeste gekochte haarmaskers en treatments bevatten minerale olie als basis met daarnaast nog de nodige chemicaliën die vooral lekker ruiken maar meestal niet veel doen, en vaak ook de nodige siliconen die voor gezond haar niets nuttigs kunnen doen maar wel schade kunnen aanrichten. Bij beschadigd haar kunnen siliconen wel iets toevoegen doordat zij een laagje om het haar leggen en zo meer schade kunnen voorkomen en voorkomen dat het haar veel vocht verliest. Bij gezond haar heeft datzelfde laagje vooral als effect dat het nodige vocht ook niet in het haar komt. Daarnaast heb je agressieve shampoos nodig om die siliconen er weer uit te wassen.
Als je iets in je haar wilt smeren dat ook daadwerkelijk goed is voor je haar kan je dus beter wel in je keukenkastje kijken en de drogist met zijn dure en onzinnige maskertjes links laten liggen.
Dankjequote:Op zondag 26 februari 2012 16:35 schreef EllaN het volgende:
[..]
Wauw! Jouw haren zijn echt prachtig.
Ik koop de producten in een winkel in de buurt. Het is een winkel met kappersbenodigdheden. En ik spaar bij mijn kapper voor korting op producten haha.
Oh, dat is wel interessant, ik stuur je een berichtjequote:Op zondag 26 februari 2012 20:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wie heeft er nog interesse in een lijst met kruiden/oliën en hun toepassing? Ik heb een jaartje geleden alles eens in een excel file gerammeld, inclusief Engelse, Nederlandse en Latijnse benaming. Ik beloof niet dat het 100% klopt en er zitten wat gaten in, maar het meeste komt van LHC en je kunt natuurlijk zelf toevoegen/aanvullen waar nodig. Er staan 105 items in, dus geen lullig lijstje
PM je emailadres maar naar mij.
Ga ik ondertussen een theetje zetten van brandnetel, heermoes en vlierbloesem om door mijn haar te gooien morgenochtend. Brandnetel
Tnx! Uitgebreide lijst zeg!quote:Op zondag 26 februari 2012 20:19 schreef Evil-Cherry het volgende:
Lielie (en Chipszak, sneaky) hebben mail!
Yes please! PM is onderweg.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wie heeft er nog interesse in een lijst met kruiden/oliën en hun toepassing? Ik heb een jaartje geleden alles eens in een excel file gerammeld, inclusief Engelse, Nederlandse en Latijnse benaming. Ik beloof niet dat het 100% klopt en er zitten wat gaten in, maar het meeste komt van LHC en je kunt natuurlijk zelf toevoegen/aanvullen waar nodig. Er staan 105 items in, dus geen lullig lijstje
Ga ik ondertussen een theetje zetten van brandnetel, heermoes en vlierbloesem om door mijn haar te gooien morgenochtend. Brandnetel
Graag! Ik stuur je een PM.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Dat meisje krijgt best een leuke facelift volgens mijquote:Op zondag 26 februari 2012 14:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Elastiekjes waar je erg strakke paardestaarten mee kan maken.
@ 0:58
Die ziet er uit alsof ze gewoon echt serieus pijn heeft.quote:Op maandag 27 februari 2012 08:34 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat meisje krijgt best een leuke facelift volgens mij
Ik heb al tijden dat soort elastiekjes liggen, gebruik ze nooit. Moet ik misschien eens doen.
Zit er ook een Hara-waarschuwing bij?quote:Op maandag 27 februari 2012 08:36 schreef MinderMutsig het volgende:
*gil*
Mijn email is username apedinges gmail punt com.
Het nut ontgaat me.quote:Op maandag 27 februari 2012 08:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik neem wat ik op beautyblogs lees altijd met een flink vaatje zout (zeker dit blog), maar dit artikel vond ik wel plausibel klinken, het zou wel eens kunnen werken. Ik ben wel benieuwd wat jullie van dit idee vinden:
http://www.misslipgloss.nl/je-haar-andersom-wassen/
Huh? Had jij mij gemaild dan?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zit er ook een Hara-waarschuwing bij?
Zo, poe, geloof dat ondertussen al 15 mensen hem hebben. Wist niet het zo populair zou zijnquote:Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zit er ook een Hara-waarschuwing bij?
Ik wil hem ook graag, E_C. Hara at
fok.nl gaarne
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |