Op 18 februari verrijden wequote:De wereldkampioenschappen schaatsen allround 2012 is een schaatstoernooi, dat van 18 tot en met 19 februari 2012 gereden zal worden.
Het toernooi is toegewezen aan de Krylatskoje, Moskou. Voor de mannen wordt het de 106e keer dat het toernooi gehouden wordt en voor de vrouwen de 70e keer.
Titelhouders zijn Ivan Skobrev en Ireen Wüst, de winnaars van de wereldkampioenschappen schaatsen allround 2011 in Calgary.
zal even de schaatsen.nl bekijken, momentjequote:Op zondag 19 februari 2012 12:39 schreef mvt het volgende:
Is er trouwens ergens een mooie live timings app/site voor het schaaten? Liefst met rondetijden enzo er in
Lijkt me voorbarig, want ik vond Wust's 3km van gisteren heel sterk...11-12 seconde is (te) weinig, maar het is niet onmogelijk...quote:
Even verkeerd gerekend van mij. Het verschil in het klassement is nog wat groter dan gedacht. Toch denk ik dat Sablikova het hiermee wint.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt me voorbarig, want ik vond Wust's 3km van gisteren heel sterk...11-12 seconde is (te) weinig, maar het is niet onmogelijk...
quote:
Denk ik ook; Sablikova verkeert in topvorm. Die gaat straks onder 6:50 rijden. Dan moet Wust dus richting de 7 blank. Dat is vrees ik net een paar seconde boven haar macht.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Even verkeerd gerekend van mij. Het verschil in het klassement is nog wat groter dan gedacht. Toch denk ik dat Sablikova het hiermee wint.
Ja ze rijden tegen elkaar!quote:Op zondag 19 februari 2012 12:46 schreef franklop het volgende:
moeten wust en sablikova niet tegen elkaar trouwens? dat lijkt me een voordeel voor wust
Bij die laatste 5 rondjes kan ze zo 10 sec. verliezenquote:Op zondag 19 februari 2012 12:48 schreef tennisboy het volgende:
Wüst heeft een voorsprong van 11,85 seconden.
Wüst reed gister een goede 3 kilometer dus ik denk niet dat ze meer dan 10 seconden gaat verliezen op Sablikova.
Is al een paar keer hierboven genoemdquote:Op zondag 19 februari 2012 12:46 schreef franklop het volgende:
moeten wust en sablikova niet tegen elkaar trouwens? dat lijkt me een voordeel voor wust
quote:Op zondag 19 februari 2012 12:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Bij die laatste 5 rondjes kan ze zo 10 sec. verliezen
je beantwoord je eigen vraag alquote:Op zondag 19 februari 2012 12:55 schreef Arcee het volgende:
Is Nesbitt eigenlijk wel kansloos voor de titel?
Ze heeft toch 14.55 seconden voorsprong op Sablikova, op wie ze vorig jaar 9 seconden verloor. Maar goed, dat was in Calgary.
Sowieso zie ik Nesbitt niet 2.7 seconden voor blijven op Wüst.
En dat was inclusief val van Sablikovaquote:Op zondag 19 februari 2012 12:55 schreef Arcee het volgende:
Is Nesbitt eigenlijk wel kansloos voor de titel?
Ze heeft toch 14.55 seconden voorsprong op Sablikova, op wie ze vorig jaar 9 seconden verloor. Maar goed, dat was in Calgary.
quote:Op zondag 19 februari 2012 13:05 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
http://nos.nl/sport/schaatsen/live/
Knap hoor.quote:
nee joh, alles over kramer is belangrijk!quote:Op zondag 19 februari 2012 13:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Laat ze dan de russische beelden uitzenden ipv de kont van Kramer.
twitter:nandoboers twitterde op zondag 19-02-2012 om 13:16:56Dat meen je niet! #Moskou #svenkramer http://t.co/K9ClLLaA reageer retweet
Nou ik vond de kont van Kramer geen verkeerd beeldmateriaal hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 13:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Laat ze dan de russische beelden uitzenden ipv de kont van Kramer.
quote:Op zondag 19 februari 2012 13:23 schreef roos85 het volgende:
[..]
Nou ik vond die kont van Kramer geen verkeerd beeldmateriaal hoor
Dat mag ook wel met die vreselijke gerbert.quote:Op zondag 19 februari 2012 13:25 schreef franklop het volgende:
Wordt niet vaak gezegd trouwens, maar vind Hersman een prettige sidekick als commentator
Nuchter commentaar en kennis van zaken... wat een verschil met Herbert...quote:Op zondag 19 februari 2012 13:25 schreef franklop het volgende:
Wordt niet vaak gezegd trouwens, maar vind Hersman een prettige sidekick als commentator
relatief veel juist voor zijn doen, hij kan het binnen de seconde :pquote:Op zondag 19 februari 2012 13:31 schreef TheGOAT het volgende:
Wel weinig verval voor Skobrev, best goeie race
opp de 5 was die tragerquote:Op zondag 19 februari 2012 13:35 schreef golfer het volgende:
Bokko gaat Verweij dus makkelijk voorbij op de 10k.
Hij laat het hier liggen. Met een goede 500m en 1500m had ie het Kramer echt lastig kunnen maken...quote:Op zondag 19 februari 2012 13:38 schreef marcodej het volgende:
Blokhuijsen verliest het in de tussenrondes als je zo terug kan komen.
Denk ik ook, hoewel hij ook net boven Bokko zou kunnen blijven. Vorig jaar verloor hij 3 seconden en mag er nu anderhalf verliezen.quote:Op zondag 19 februari 2012 13:39 schreef golfer het volgende:
Kramer hoeft zich geen zorgen te maken op de 10k. Verweij zal net buiten de top-3 eindigen.
Nuis kreeg DQ door het laatste blokje me te nemen, Contin had het 4e blok in de bocht al meegenomen. DQ lijkt mij terecht, aan de andere kant hoop ik nooit op zulke DQquote:Op zondag 19 februari 2012 13:44 schreef DennisDeBengel het volgende:
Contin DQ omdat hij de bocht uitvloog?
10e. Leenstra had voorrang obv het klassement.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Rookard heeft zich gewoon gekwalificeerd voor de 5km. Zij werd 9e op de 3km, Leenstra werd 10e in het klassement...
Klopt, Rookerd werd 9e op de 500mquote:Op zondag 19 februari 2012 14:02 schreef Montov het volgende:
[..]
10e. Leenstra had voorrang obv het klassement.
Dat is Park.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Rookard heeft zich gewoon gekwalificeerd voor de 5km. Zij werd 9e op de 3km, Leenstra werd 10e in het klassement...
nee prins, niet jezusquote:
Volgens mij doet hij het erom. Hij verschijnt bij ieder interview.quote:
7:04 zal genoeg zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:22 schreef Van_Poppel het volgende:
Op welk schema zal Wust straks rijden? 6:58?
dacht al dat ze Anice Das lieten zienquote:Op zondag 19 februari 2012 14:27 schreef Montov het volgende:
De Vries is een beetje bruin in haar aankondigingsplaatje, volgens mij is ze half transparant.
Nou, het lijkt er wel op jaquote:Op zondag 19 februari 2012 14:34 schreef franklop het volgende:
op elke afstand is het laatste rondje teveel voor Klassen
meer zelfsquote:Op zondag 19 februari 2012 14:36 schreef vaarsuvius het volgende:
ze mag straks gewoon elk rondje 1 seconden verliezen
Meer.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:36 schreef vaarsuvius het volgende:
ze mag straks gewoon elk rondje 1 seconden verliezen
Jij kan goed rekenen man, elke keer hoeveel ze per rondje mag verliezenquote:Op zondag 19 februari 2012 14:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze mag nu 5 seconde per ronde verliezen...
En die van Ireen is gewoon klasse.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Tijd van Sablikova valt echt tegen zeg...
Voor een lesbienne met snorquote:
Ongelooflijk dat ze vandaag maar 4 seconde verloor. Wust is op de lange afstanden dus echt beter geworden.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:45 schreef TheGOAT het volgende:
Nou nou toch doet Wust het, had ik niet gedacht
En Skobrev had nog wat last van zijn schouderquote:Op zondag 19 februari 2012 14:46 schreef DennisDeBengel het volgende:
Let op, Sablikova was "een beetje ziek vandaag"
wel 4x 2e toch?quote:Op zondag 19 februari 2012 14:49 schreef Norrage het volgende:
Wat een 5k zeg, echt enorm knap. Echt allround WK zonder afstandszege![]()
wust
3e, 2e,2e,2equote:
Terug op haar oude niveau, Wust reed in Kolomna bijvoorbeeld al eens sub 7 minuten.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat ze vandaag maar 5 seconde verloor. Wust is op de lange afstanden dus echt beter geworden.
ow dacht dat ze tweede was op 500quote:
Die hint maakte ik ookquote:Op zondag 19 februari 2012 14:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je zou er een liedje van kunnen maken.
quote:Op zondag 19 februari 2012 14:55 schreef Leatherface het volgende:
Dit is weer de Wüst van 2007, 2008.
Mwah, die had nog wel even 3 seconden harder gereden op de 1500 meter...quote:Op zondag 19 februari 2012 14:55 schreef Leatherface het volgende:
Dit is weer de Wüst van 2007, 2008.
Het hielp natuurlijk dat Voorhuis meereedquote:Op zondag 19 februari 2012 14:54 schreef Arcee het volgende:
Fijn trouwens dat er niet eens gedweild hoefde te worden.
Zelfs geen enkele ritzegequote:Op zondag 19 februari 2012 14:49 schreef Norrage het volgende:
Wat een 5k zeg, echt enorm knap. Echt allround WK zonder afstandszege![]()
wust
quote:Op zondag 19 februari 2012 15:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Het hielp natuurlijk dat Voorhuis meereed
Dat is wel bijzonder op zich idd. 4 keer als verliezer over de streep komen en dan toch wereldkampioen zijn.quote:
Moet haast wel een primeur zijn lijkt me?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is wel bijzonder op zich idd. 4 keer als verliezer over de streep komen en dan toch wereldkampioen zijn.
wat?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Moet haast wel een primeur zijn lijkt me?
quote:
quote:Op zondag 19 februari 2012 15:05 schreef Arcee het volgende:
4 keer als verliezer over de streep komen en dan toch wereldkampioen zijn.
Schreeuwen om een foutje te herstellen en ondertussen weggedrukt wordenquote:
Op elke afstand zelfs meer dan 1 seconde verliezen, is dat ook nog een prestatie?quote:
Op de 500m was het verschil niet zo groot...quote:Op zondag 19 februari 2012 15:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Op elke afstand zelfs meer dan 1 seconde verliezen, is dat ook nog een prestatie?
1.07 seconden.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op de 500m was het verschil niet zo groot...
op Nesbitt, niet op haar directe opponente in de ritquote:
Hedrick heeft het toch bij de mannen een keertje voor elkaar gekregen?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Moet haast wel een primeur zijn lijkt me?
Ik dacht dat je het verschil t.o.v. de directe tegenstander bedoelde.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:09 schreef Montov het volgende:
[..]
1.07 seconden.
http://live.isuresults.eu/2011-2012/moscow/standings2.htm
Zonder een afstand te winnen wel ja, dat is ook niet heel bijzonder. Wel 2 van de 4 ritten gewonnen dat toernooi.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hedrick heeft het toch bij de mannen een keertje voor elkaar gekregen?
Sinds die Elfstedentocht niet meer doorging, doen dit soort beelden me pijn.quote:
Alleen Bokko en Skobrev zijn podium waardig materiaal (naast de Nederlanders).quote:Op zondag 19 februari 2012 15:34 schreef Montov het volgende:
Het niveau was juist sterk, Mart. Met je oude kutkop.
Buiten Europa is er nu weinig ja, maar dat maakt het niveau van het allroundschaatsen niet slecht. Alleen de Nederlanders zijn gewoon heel erg goed, waardoor het Smeets-syndroom weer naar boven komt.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:37 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Alleen Bokko en Skobrev zijn podium waardig materiaal (naast de Nederlanders).
En vanuit Amerika, Canada, Azie komt al helemaal niks.
Maar het blijft kwantifatief erg smal, of er nou een paar redelijk of goed rijden of niet.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:34 schreef Montov het volgende:
Het niveau was juist sterk, Mart. Met je oude kutkop.
Ach ja, en dan worden de allroundtoernooien de komende jaren weer door Amerikanen gewonnen en dan zeggen we weer dat Nederland gefaald heeft.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Slechts 1 niet-Europeaan rijdt de 10km.
Slechte zaak voor het schaatsen...
Kleine vierkamp bij de dames is toch ook 500m, 1500m, 3km, 5km?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar het blijft kwantifatief erg smal, of er nou een paar redelijk of goed rijden of niet.
Een kleine vierkamp zou de prestatiedichtheid enorm verhogen, hoe jammer het ook zou zijn voor de 10 kilometer (en 5 kilometer bij de dames)
Als de top zo smal is, kun je juist stellen dat het niveau niet zo hoog is.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Buiten Europa is er nu weinig ja, maar dat maakt het niveau van het allroundschaatsen niet slecht. Alleen de Nederlanders zijn gewoon heel erg goed, waardoor het Smeets-syndroom weer naar boven komt.
Nee, 1000 ipv 5km.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kleine vierkamp bij de dames is toch ook 500m, 1500m, 3km, 5km?
Inderdaad, als Nesbitt een 500, 1000 en 1500 mag schaatsen is ze snel kampioen. De 3km rijdt ze best aardig ook nog.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Lijkt me geen goed idee, dan maken de stayers geen schijn van kans meer...
Ik snap je redenatie, die had ik ook heel lang. Maar als je het zo laat, dan maakt het allrounden over een paar jaar geen kans meer. Of het wordt een nederlandse sport (net zoiets als veldrijden in België).quote:Op zondag 19 februari 2012 15:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat viel nu juist wel mee, zonder dweilpauze.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:42 schreef Mani89 het volgende:
Die 5km bij de dames is een ramp, weg ermee.
De stayers als in 'Sablikova'? Voor de rest heb je Beckert en die kan nu al geen klassement rijden.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Heb ook het idee dat de Allround-topics vroeger veel sneller vol warenquote:Op zondag 19 februari 2012 15:43 schreef Montov het volgende:
Een inspanning van 13 minuten is ook niet echt een duursport te noemen. Om dat nog te verkleinen is gewoon een zwakte.
Maar waarom zouden die middenafstandsrijders dan wel opeens gaan allrounden? Het belang is minder groot; individuele afstanden zijn belangrijker. Door het allrounden te veranderen maak je het niet opeens belangrijker, je zet alleen een hele hoop historie opzij imho.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
De stayers als in 'Sablikova'? Voor de rest heb je Beckert en die kan nu al geen klassement rijden.
In ruil daarvoor zou er een kransje podiumkandidaten bijkomen en het sowieso een heel stuk minder voorspelbaar zijn, al is het damesschaatsen natuurlijk minder breed dat het herenschaatsen.
Dan krijg je 4 afstanden die min of meer op elkaar lijken...dan is het gewoon een regelmatigheidsklassement voor middenafstand-rijders...quote:Op zondag 19 februari 2012 15:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
De stayers als in 'Sablikova'? Voor de rest heb je Beckert en die kan nu al geen klassement rijden.
In ruil daarvoor zou er een kransje podiumkandidaten bijkomen en het sowieso een heel stuk minder voorspelbaar zijn, al is het damesschaatsen natuurlijk minder breed dat het herenschaatsen.
Toen had je Davis en Hedrick er nog bij.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:44 schreef Falco het volgende:
Heb ook het idee dat de Allround-topics vroeger veel sneller vol waren.
Ik geloof dat jij het niet zo op die Skobrev hebt...quote:Op zondag 19 februari 2012 15:47 schreef roos85 het volgende:
Ik hoop dat Verweij gehakt maakt van Skobrev...
Skobrev is zelf de grootste pussy
quote:Op zondag 19 februari 2012 15:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij het niet zo op die Skobrev hebt...
Maar dan is het geen allroundtoernooi meer.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:48 schreef Mani89 het volgende:
De 10km is (net zoals de 5km bij de vrouwen) een brug te ver voor te veel schaatsers. Gewoon die kleine vierkamp invoegen en het maakt de boel veeeeeeeeel interessanter.
Skobrev is een baasquote:Op zondag 19 februari 2012 15:51 schreef roos85 het volgende:
[..]![]()
Nou ik vind het gewoon een onsportief iemand.. EK niet rijden omdat het zijn baan niet was..
Andere schaatsers verwijten wat jezelf ook jaren hebt gedaan..
Individuele afstanden zijn nu ook al belangrijker, ook voor de allrounders van nu.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar waarom zouden die middenafstandsrijders dan wel opeens gaan allrounden? Het belang is minder groot; individuele afstanden zijn belangrijker. Door het allrounden te veranderen maak je het niet opeens belangrijker, je zet alleen een hele hoop historie opzij imho.
Er is altijd wel kritiek op allrounden. Het wordt nu ook voornamelijk aangepraat door Smeets en consorten. Ik vind zelf dat de Olympisch Spelen wel erg dominant gaan worden, tot het enge aan toe zoals Hersman ook al vermelde. Dat lijkt mij ook geen gezonde basis voor een sport.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:53 schreef Ericr het volgende:
Eind jaren 90, begin deze eeuw was het podium op een WK bij de heren bijna constant oranje gekleurd. Vlak daarna kwamen Davis, Hedrick, Fabris en iets later Bokko.
Volgens mij is het gemiddelde niveau nu hoger dan in de jaren van Postma, Ritsma en Romme, probleem is gewoon dat sommige schaatsers in de jaren tussen de OS hun hoogste niveau niet halen terwijl in Nederland je ieder jaar moet vlammen omdat je anders je plekje bij een goed betalende commerciele ploeg kwijt kunt zijn.
Ja, Pedersen blijft er ruim boven.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:55 schreef Falco het volgende:
Blijft een mooi ijkpunt, de 13:30.55 van Koss.
Dar heeft vooral met de Olympisch status te maken. Zonder die Olympische status zou het schaatsen geen reet meer voorstellen...quote:Op zondag 19 februari 2012 15:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Individuele afstanden zijn nu ook al belangrijker, ook voor de allrounders van nu.
True, hoewel voor een Kramer het allrounden ook belangrijk is. Vooral kwantitatief om z'n aantal titels op te krikken.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:54 schreef wimderon het volgende:
Individuele afstanden zijn nu ook al belangrijker, ook voor de allrounders van nu.
Ik verwacht dan een strijd tussen rijders die alle afstanden redelijk beheersen, schaatsers die winst moeten pakken op de 3 en 5 en schaatsers die winst moeten pakken op de 500 en 1500, waarbij het veel dichter op elkaar ligt en waarbij een mindere afstand wél afgestraft wordt.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan krijg je 4 afstanden die min of meer op elkaar lijken...dan is het gewoon een regelmatigheidsklassement voor middenafstand-rijders...
Er wordt getwijfeld over de blessure, omdat hij meerdere malen te kennen heeft gegeven niet (graag) op buitenijs te schaatsen..quote:Op zondag 19 februari 2012 15:53 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Skobrev is een baasEn voor het EK had ie toch een blessure? Hij wilde zich sparen voor het WK dacht ik.
Kan meevallen, er zijn genoeg schaatsers die nu meedoen die ook op de OS geen kans maken op succes.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Dar heeft vooral met de Olympisch status te maken. Zonder die Olympische status zou het schaatsen geen reet meer voorstellen...
Zonder al teveel sprinttraining heeft hij genoeg marge door de lange afstanden.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
True, hoewel voor een Kramer het allrounden ook belangrijk is. Vooral kwantitatief om z'n aantal titels op te krikken.
Ik denk dat hij best meer tegenstand zou willen om z'n titels meer glans te geven.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:57 schreef Ambrosius het volgende:
Zonder al teveel sprinttraining heeft hij genoeg marge door de lange afstanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |