2 op de 5 dagen is nou niet bepaald "soms". Ook overdag rennen we meer dan jij je zo te horen in de verste verte kan voorstellen. Goede schoenen, goede broek.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:22 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, als het soms niet lukt wil dat niet zeggen dat je het maar helemaal niet meer moet proberen.
Eigenlijk niet.quote:[..]
Dit moet je toch zelf ook een behoorlijk kromme vergelijking vinden?
Uitstekende TT.quote:
En daar gaat een pantalon bij helpen? even los van wat je zegt waar is of niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:34 schreef Nobu het volgende:
In de dorpen in de binnenlanden is er geen civiele politie, enkel GC. En die hebben daar met een paar agenten hun eigen koninkrijkje en gedragen zich daar ook naar. Volstrekte willekeur. Je moet de dorpelingen ook eens over ze horen praten.
En ja, ik durf ze wel aan te spreken. Maar als ik iets zie wat ik op straat in NL misschien bij een agent zou melden laat ik daar zeker zitten. Hoe minder je met ze te maken hebt hoe beter.
Nou nee, daar is wel wat meer voor nodig. Maar die verheerlijking van de GC slaat nergens op.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:37 schreef m.k het volgende:
[..]
En daar gaat een pantalon bij helpen? even los van wat je zegt waar is of niet.
Ik heb de GC helemaal nergens verheerlijkt. Ik herhaal alleen dat jouw opmerkingen over de worker onzin zijn. Dat jij niet eens fatsoenlijke argumenten kunt presenteren. Dat je eigenijk niet eens gewonnen hebt dus?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nou nee, daar is wel wat meer voor nodig. Maar die verheerlijking van de GC slaat nergens op.
Ik zeg dan ook niet dat het gedrag van de agent aan het uniform is gelinkt, maar het wekt wel een bepaald beeld op bij burgers. Dat weten ze bij de GC ook, en daarom lopen ze juist in zo'n uniform. Volgens mij onderschat je een beetje wat uitstraling betekent. Je moet eens voelen hoe de atmosfeer bij een voetbalwedstrijd verandert als de agent met pet wordt vervangen door een ME'er. En nee, niet alleen onder hooligans.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:30 schreef Esses het volgende:
Maar goed dat het een militaire politiemacht is. Maar zoals ik al zeg, als jij ze niet durft te spreken ligt het aan jou. Mijn ervaring? Als je beleefd bent, niets aan de hand. Daar voeren ze uit wat we hier op de FP altijd roepen.
Och, dat weet ik ook. Maar die atmosfeer veranderd ook door de houding van de MEer tegenover die van de platte pet. De platte pet heeft een heel andere houding. De MEer komt er omdat er rellen zijn. Zet er is een BEer neer, dan is er gewoon geen atmosfeer meer.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het gedrag van de agent aan het uniform is gelinkt, maar het wekt wel een bepaald beeld op bij burgers. Dat weten ze bij de GC ook, en daarom lopen ze juist in zo'n uniform. Volgens mij onderschat je een beetje wat uitstraling betekent. Je moet eens voelen hoe de atmosfeer bij een voetbalwedstrijd veranderd als de agent met pet wordt vervangen door een ME'er. En nee, niet alleen onder hooligans.
Natuurlijk is zijn houding belangrijk maar honderd meter verderop in de straat gaan staan is al merkbaar. Mensen associëren dat uniform nou eenmaal met tikken natuurlijk, maar goed. Hoe je je kleedt heeft gewoon duidelijk invloed op hoe mensen naar je kijken. In mijn ogen is een open uitstraling gewoon erg belangrijk. Wat niet betekent dat je pet van je hoofd moet vallen of slechte schoenen moet dragen trouwens.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:46 schreef Esses het volgende:
[..]
Och, dat weet ik ook. Maar die atmosfeer veranderd ook door de houding van de MEer tegenover die van de platte pet. De platte pet heeft een heel andere houding. De MEer komt er omdat er rellen zijn. Zet er is een BEer neer, dan is er gewoon geen atmosfeer meer.
Gefeliciteerd met je eerste inhoudelijke en onderbouwde argument (Y)
Of een dermate onderhoudsgevoelige en onpraktische broek moet dragen.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Natuurlijk is zijn houding belangrijk maar honderd meter verderop in de straat gaan staan is al merkbaar. Mensen associëren dat uniform nou eenmaal met tikken natuurlijk, maar goed. Hoe je je kleedt heeft gewoon duidelijk invloed op hoe mensen naar je kijken. In mijn ogen is een open uitstraling gewoon erg belangrijk. Wat niet betekent dat je pet van je hoofd moet vallen of slechte schoenen moet dragen trouwens.
Als ik hondengeleiders tegenkom is het toch al niet de tijd om een praatje te maken met oom agent.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:10 schreef m.k het volgende:
Bouwakkerbroek:
[ afbeelding ]
Broek die hondenbegeleiders van de politie dragen
[ afbeelding ]
Die hondengeleider kan al komen als er gewoon in je huis of auto ingebroken was. Komt gewoon praatje maken en vervolgens je verklaring opnemen. Maar schijnbaar laat je nu echt merken dat je weet waar je het over hebt.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als ik hondengeleiders tegenkom is het toch al niet de tijd om een praatje te maken met oom agent.
Wat ik zeg is dat diezelfde broek die de hondenbrigade heeft ook aan agente geven kan worden.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als ik hondengeleiders tegenkom is het toch al niet de tijd om een praatje te maken met oom agent.
Dat schijnt te kunnen ja, jammer is dat.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Die hondengeleider kan al komen als er gewoon in je huis of auto ingebroken was. Komt gewoon praatje maken en vervolgens je verklaring opnemen. Maar schijnbaar laat je nu echt merken dat je weet waar je het over hebt.
Beter van niet, dit lijkt echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:18 schreef m.k het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat diezelfde broek die de hondenbrigade heeft ook aan agente geven kan worden.
Wat is daar jammer aan? Hij kan beter zonder werk op zijn gat blijven zitten dan dat hij daadwerkelijk wat doet voor de euro's die hij betaald krijgt? Denk je dat hij je anders zou behandelen.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat schijnt te kunnen ja, jammer is dat.
Jawel, want jij zult hem niet alles vertellen, en de gemiddelde burger schijnt zich geïntimideerd te moeten voele.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:37 schreef Nobu het volgende:
Nee, het is best logisch dat hij meer taken heeft en nee, ik denk niet dat hij me anders zal behandelen. Sterker nog, ik denk dat dat hele uitstralingsverhaal niet echt opgaat als 'ie een praatje komt maken.
Nee, ik geloof helemaal niet in een knuffelcultuur. Ik geloof wel dat mensen heel erg gevoelig zijn voor de manier waarop de politie zich presenteert. Wat mij betreft hoor je de burger met open vizier tegemoet te treden. Als iemand daar misbruik van meent te moeten maken moet daar tegen worden opgetreden natuurlijk, maar dat is mijn punt helemaal niet. Er representatief bijlopen wil helemaal niet zeggen dat je alles maar moet laten gebeuren.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:45 schreef Esses het volgende:
[..]
Jawel, want jij zult hem niet alles vertellen, en de gemiddelde burger schijnt zich geïntimideerd te moeten voele.
Kom op zeg, geloof jij echt in die onbeperkte knuffelcultuur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |