abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:53:11 #151
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114958475
quote:
15s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:45 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

Vandaag was er wel 1 hele stoel niet bezet in de A380 die weer naar Dubai vertrok. Denk dat Hartman zich nog even achter de oren moet krabben vanavond.
De maiden flight vanaf Schiphol, ja die zit wel vol hoor. Zat zelfs de first class vol? Toen ik een aantal maanden geleden vanaf Schiphol met Emirates vloog namelijk niet, business ook niet. Maargoed, dat kan de nieuwigheid zijn. Hartman heeft denk ik wel gelijk dat KLM maar weinig aan een a380 heeft, Schiphol is nu eenmaal niet zo'n gigantische draaischijf in het internationale luchtverkeer als Dubai.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:00:00 #152
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114958765
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:53 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

De maiden flight vanaf Schiphol, ja die zit wel vol hoor. Zat zelfs de first class vol? Toen ik een aantal maanden geleden vanaf Schiphol met Emirates vloog namelijk niet, business ook niet. Maargoed, dat kan de nieuwigheid zijn. Hartman heeft denk ik wel gelijk dat KLM maar weinig aan een a380 heeft, Schiphol is nu eenmaal niet zo'n gigantische draaischijf in het internationale luchtverkeer als Dubai.
1 seat in business niet verkocht. Anyway als je het bericht leest, willen ze misschien nog met een 777 komen richting AMS. Denk dat ze dat niet gaan doen als er niks mee te verdienen valt.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:06:45 #153
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114959034
quote:
15s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:00 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

1 seat in business niet verkocht. Anyway als je het bericht leest, willen ze misschien nog met een 777 komen richting AMS. Denk dat ze dat niet gaan doen als er niks mee te verdienen valt.
Oh dat geloof ik wel hoor. De economy zit al sinds 2010 erg goed gevuld. Die tweede vlucht lijkt voor veel potentiële passagiers meer dan welkom. 9 uur wachten op DBX als je vanuit BKK komt om in AMS te geraken is namelijk niet een erg fijne ervaring. Vooralsnog zie ik er niet heel veel gevaar in voor de KLM. Zou toch wel een directe vlucht prefereren.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:18:45 #154
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114959549
Tevens ben ik blij met elke passagier die vanaf AMS vliegt :)
pi_114960735
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:53 schreef Kopstoot het volgende:

[..]
Schiphol is nu eenmaal niet zo'n gigantische draaischijf in het internationale luchtverkeer als Dubai.
Maar hoe komt Schiphol dan aan bijna 50 miljoen pax per jaar? Een binnenlandse markt is er niet.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:50:07 #156
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114960932
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:45 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar hoe komt Schiphol dan aan bijna 50 miljoen pax per jaar? Een binnenlandse markt is er niet.
Nederlanders zelf en buitenlanders die Nederland moeten bezoeken goeddeels. Daarbuiten heeft schiphol natuurlijk ook veel transit. KLM heeft een veel fijnmaziger netwerk dan Emirates. Waar de laatste vooral op metropolen vliegt, vliegt de KLM op vele middelgrote steden in Europa, om de KLM te feeden en tevens passagiers uit bijv. USA daarheen te vliegen.

Je hoort wel eens het verhaaltje dat Nederland zo goed bedeeld is met Schiphol, omdat we met onze thuismarkt nooit dergelijke aantallen zouden halen. Zo veel zal dat niet schelen, kijk bijv. naar de luchthaven van Kopenhagen die ook een mooi aantal haalt, op 5 miljoen inwoners. Of naar de luchthavens van Genéve en Zürich, die ook redelijk groot zijn met weinig inwoners. Afijn, we geraken offtopic.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:50:22 #157
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114960944


[ Bericht 100% gewijzigd door Kopstoot op 01-08-2012 19:50:40 ]
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_114961022
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:50 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Nederlanders zelf en buitenlanders die Nederland moeten bezoeken goeddeels. Daarbuiten heeft schiphol natuurlijk ook veel transit. KLM heeft een veel fijnmaziger netwerk dan Emirates. Waar de laatste vooral op metropolen vliegt, vliegt de KLM op vele middelgrote steden in Europa, om de KLM te feeden en tevens passagiers uit bijv. USA daarheen te vliegen.

Je hoort wel eens het verhaaltje dat Nederland zo goed bedeeld is met Schiphol, omdat we met onze thuismarkt nooit dergelijke aantallen zouden halen. Zo veel zal dat niet schelen, kijk bijv. naar de luchthaven van Kopenhagen die ook een mooi aantal haalt, op 5 miljoen inwoners. Of naar de luchthavens van Genéve en Zürich, die ook redelijk groot zijn met weinig inwoners. Afijn, we geraken offtopic.
En Helsinki heeft een behoorlijk Aziatisch netwerk via Finnair. Ik vind het trouwens niet zozeer offtopic. De komst van de A380 roept natuurlijk vragen op over de concurrentiepositie van de KLM en Schiphol. :)

Edit - Ik zit nu naar aanleiding van jouw posting het netwerk van Emirates te bekijken, en het valt inderdaad op dat ze zich qua Europa focussen op Europese hoofdsteden en de grote landen (VK, Duitsland, Frankrijk, Italië). Oost Europa is grotendeels nog niet aangeboord (ze vliegen alleen op Moskou, St. Petersburg, Praag en volgend jaar Warschau)
pi_114961282
En dan is de komst van de A380 naar AMS niet alleen de grootste dreiging. Emirates plukt ook passagiers van KLM weg uit bijv. de UK (Manchester A380, Newcastle 77W , Glasgow double daily). Passagiers die er voorheen misschien voor kozen naar BKK/SIN/KUL/Afrika te vliegen met KLM via AMS, maar nu door Emirates via DXB gesluisd worden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_114961445
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
En dan is de komst van de A380 naar AMS niet alleen de grootste dreiging. Emirates plukt ook passagiers van KLM weg uit bijv. de UK (Manchester A380, Newcastle 77W , Glasgow double daily). Passagiers die er voorheen misschien voor kozen naar BKK/SIN/KUL/Afrika te vliegen met KLM via AMS, maar nu door Emirates via DXB gesluisd worden.
Dat is wel inderdaad zo. Ze hebben aardig wat vluchten naar de secondaire Britse steden. Maar het lijkt me ook wel een bedreiging voor Lufthansa. Emirates voert vluchten uit naar Hamburg. Voor veel Noord-Duitsers lijkt me Emirates een goed alternatief t.o.v. eerst naar Frankfurt of München vliegen om een intercontinentale Lufthansa-vlucht te maken.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:02:18 #161
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_114961511
Wat een apenneukers ook hè, staan we allemaal bij de Polderbaan laten ze hem landen op de Zwanenburgbaan. Anyway, had de start wel gelukkig kunnen zien want we waren op de fiets. Pics later.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:27:27 #162
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114962923
Ben benieuwd hoe de 'joint-venture' straks met Etihad gaat uitpakken voor de KLM
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:30:36 #163
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114963108
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:00 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is wel inderdaad zo. Ze hebben aardig wat vluchten naar de secondaire Britse steden. Maar het lijkt me ook wel een bedreiging voor Lufthansa. Emirates voert vluchten uit naar Hamburg. Voor veel Noord-Duitsers lijkt me Emirates een goed alternatief t.o.v. eerst naar Frankfurt of München vliegen om een intercontinentale Lufthansa-vlucht te maken.
Klopt, zelfde zal in bepaalde mate ook wel voor Düsseldorf gelden.
Hetzelfde heb je zien gebeuren in Australië, waar Qantas intercontinentaal vooral vanaf Melbourne en Sydney vliegt. Emirates snoept daar nu behoorlijk wat marktaandeel weg, evenals Etihad en Qatar, mensen uit Perth en Brisbane hoeven nu niet meer eerst daarheen om richting het Europese continent te kunnen. Op Perth vliegt Emirates driemaal daags, terwijl het bepaald geen grote thuismarkt heeft, zo'n 1,8 miljoen mensen.

Wat dat aangaat heeft de KLM nog geluk, voor vrijwel iedereen in Nederland ligt Schiphol op een acceptabele afstand. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_114971029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
En dan is de komst van de A380 naar AMS niet alleen de grootste dreiging. Emirates plukt ook passagiers van KLM weg uit bijv. de UK (Manchester A380, Newcastle 77W , Glasgow double daily). Passagiers die er voorheen misschien voor kozen naar BKK/SIN/KUL/Afrika te vliegen met KLM via AMS, maar nu door Emirates via DXB gesluisd worden.
Ik ben er ook zo eentje idd, ik ben in het voorjaar via Dubai naar Kaapstad gevlogen, omdat het gewoon veel voordeliger is dan bijv. KLM.
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_114971922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:30 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Klopt, zelfde zal in bepaalde mate ook wel voor Düsseldorf gelden.
Hetzelfde heb je zien gebeuren in Australië, waar Qantas intercontinentaal vooral vanaf Melbourne en Sydney vliegt. Emirates snoept daar nu behoorlijk wat marktaandeel weg, evenals Etihad en Qatar, mensen uit Perth en Brisbane hoeven nu niet meer eerst daarheen om richting het Europese continent te kunnen. Op Perth vliegt Emirates driemaal daags, terwijl het bepaald geen grote thuismarkt heeft, zo'n 1,8 miljoen mensen.

Wat dat aangaat heeft de KLM nog geluk, voor vrijwel iedereen in Nederland ligt Schiphol op een acceptabele afstand. :)
Emirates heeft zelfs een heel netwerk binnenin Australië en NZ. Je kunt met de A380 van Sydney naar Auckland en over een tijdje ook van Melbourne naar Auckland met hetzelfde toestel.

En ik zie nu dat Emirates ook vanuit Brisbane vluchten naar Auckland uitvoert en vanuit Sydney naar Christchurch. Zo snoepen ze ongetwijfeld veel marktaandeel van Qantas en Air NZ weg.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:28:11 #166
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114973992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:50 schreef Kopstoot het volgende:
Je hoort wel eens het verhaaltje dat Nederland zo goed bedeeld is met Schiphol, omdat we met onze thuismarkt nooit dergelijke aantallen zouden halen. Zo veel zal dat niet schelen
Het aandeel transferpassagiers gaat richting de 50% (was 43% in 2009).
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:54:46 #167
67174 Dos37
Come on Twente
pi_115048563
Gisteren en vandaag ook weer op de Zwanenburgbaan geland.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_115048643
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:54 schreef Dos37 het volgende:
Gisteren en vandaag ook weer op de Zwanenburgbaan geland.
Zal vast nog wel vaker gebeuren ;)
-weg-
pi_115050024
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:02 schreef Woods het volgende:
Wat een apenneukers ook hè, staan we allemaal bij de Polderbaan laten ze hem landen op de Zwanenburgbaan. Anyway, had de start wel gelukkig kunnen zien want we waren op de fiets. Pics later.
Ben je niet een enorme apenneuker als je een vliegtuig wilt spotten zonder het luchtverkeer in de gaten te houden? Niemand die even op het idee kwam om op internet te kijken, de vele berichtgevingen te volgen?
-weg-
pi_115098686
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:36 schreef Auti het volgende:

[..]

Ben je niet een enorme apenneuker als je een vliegtuig wilt spotten zonder het luchtverkeer in de gaten te houden? Niemand die even op het idee kwam om op internet te kijken, de vele berichtgevingen te volgen?
En dag vantevoren werd Zwanenburg al overal gezegd, ook via Schiphol. Dus waarom er mensen bij de Polderbaan stonden begrijp ik niet.
pi_115098694
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:02 schreef Woods het volgende:
Wat een apenneukers ook hè,[...]
Dacht dat geitenneukers de geaccepteerde term was voor mensen uit die regio :X

Maar zo moeilijk is het niet om even op te zoeken welke baan gebruikt gaat worden, natuurlijk, kun je zowel de vliegers, als de LVNL niet echt de schuld van geven.

Zelf vind ik de A380 eruit zien als een aangespoelde walvis welke in de zon is opgezwollen en olp het punt van knappen staat... M.a.w. gruwelijk lelijk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:23:43 #172
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_115098759
Doe mij die maar
Porno
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:39:35 #174
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_115101203
Speciaal voor jullie de video upgeload
(Ik heb opgenomen in 1080, het is wat schokkerig maar hij detecteert alleen 720?)
Toch wel :P
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_115102440
waanzinnig filmpje. flexibele staart _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')