abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:18:45 #154
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114959549
Tevens ben ik blij met elke passagier die vanaf AMS vliegt :)
pi_114960735
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:53 schreef Kopstoot het volgende:

[..]
Schiphol is nu eenmaal niet zo'n gigantische draaischijf in het internationale luchtverkeer als Dubai.
Maar hoe komt Schiphol dan aan bijna 50 miljoen pax per jaar? Een binnenlandse markt is er niet.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:50:07 #156
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114960932
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:45 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar hoe komt Schiphol dan aan bijna 50 miljoen pax per jaar? Een binnenlandse markt is er niet.
Nederlanders zelf en buitenlanders die Nederland moeten bezoeken goeddeels. Daarbuiten heeft schiphol natuurlijk ook veel transit. KLM heeft een veel fijnmaziger netwerk dan Emirates. Waar de laatste vooral op metropolen vliegt, vliegt de KLM op vele middelgrote steden in Europa, om de KLM te feeden en tevens passagiers uit bijv. USA daarheen te vliegen.

Je hoort wel eens het verhaaltje dat Nederland zo goed bedeeld is met Schiphol, omdat we met onze thuismarkt nooit dergelijke aantallen zouden halen. Zo veel zal dat niet schelen, kijk bijv. naar de luchthaven van Kopenhagen die ook een mooi aantal haalt, op 5 miljoen inwoners. Of naar de luchthavens van Genéve en Zürich, die ook redelijk groot zijn met weinig inwoners. Afijn, we geraken offtopic.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:50:22 #157
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114960944


[ Bericht 100% gewijzigd door Kopstoot op 01-08-2012 19:50:40 ]
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_114961022
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:50 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Nederlanders zelf en buitenlanders die Nederland moeten bezoeken goeddeels. Daarbuiten heeft schiphol natuurlijk ook veel transit. KLM heeft een veel fijnmaziger netwerk dan Emirates. Waar de laatste vooral op metropolen vliegt, vliegt de KLM op vele middelgrote steden in Europa, om de KLM te feeden en tevens passagiers uit bijv. USA daarheen te vliegen.

Je hoort wel eens het verhaaltje dat Nederland zo goed bedeeld is met Schiphol, omdat we met onze thuismarkt nooit dergelijke aantallen zouden halen. Zo veel zal dat niet schelen, kijk bijv. naar de luchthaven van Kopenhagen die ook een mooi aantal haalt, op 5 miljoen inwoners. Of naar de luchthavens van Genéve en Zürich, die ook redelijk groot zijn met weinig inwoners. Afijn, we geraken offtopic.
En Helsinki heeft een behoorlijk Aziatisch netwerk via Finnair. Ik vind het trouwens niet zozeer offtopic. De komst van de A380 roept natuurlijk vragen op over de concurrentiepositie van de KLM en Schiphol. :)

Edit - Ik zit nu naar aanleiding van jouw posting het netwerk van Emirates te bekijken, en het valt inderdaad op dat ze zich qua Europa focussen op Europese hoofdsteden en de grote landen (VK, Duitsland, Frankrijk, Italië). Oost Europa is grotendeels nog niet aangeboord (ze vliegen alleen op Moskou, St. Petersburg, Praag en volgend jaar Warschau)
pi_114961282
En dan is de komst van de A380 naar AMS niet alleen de grootste dreiging. Emirates plukt ook passagiers van KLM weg uit bijv. de UK (Manchester A380, Newcastle 77W , Glasgow double daily). Passagiers die er voorheen misschien voor kozen naar BKK/SIN/KUL/Afrika te vliegen met KLM via AMS, maar nu door Emirates via DXB gesluisd worden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_114961445
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
En dan is de komst van de A380 naar AMS niet alleen de grootste dreiging. Emirates plukt ook passagiers van KLM weg uit bijv. de UK (Manchester A380, Newcastle 77W , Glasgow double daily). Passagiers die er voorheen misschien voor kozen naar BKK/SIN/KUL/Afrika te vliegen met KLM via AMS, maar nu door Emirates via DXB gesluisd worden.
Dat is wel inderdaad zo. Ze hebben aardig wat vluchten naar de secondaire Britse steden. Maar het lijkt me ook wel een bedreiging voor Lufthansa. Emirates voert vluchten uit naar Hamburg. Voor veel Noord-Duitsers lijkt me Emirates een goed alternatief t.o.v. eerst naar Frankfurt of München vliegen om een intercontinentale Lufthansa-vlucht te maken.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:02:18 #161
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_114961511
Wat een apenneukers ook hè, staan we allemaal bij de Polderbaan laten ze hem landen op de Zwanenburgbaan. Anyway, had de start wel gelukkig kunnen zien want we waren op de fiets. Pics later.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:27:27 #162
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_114962923
Ben benieuwd hoe de 'joint-venture' straks met Etihad gaat uitpakken voor de KLM
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:30:36 #163
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_114963108
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:00 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is wel inderdaad zo. Ze hebben aardig wat vluchten naar de secondaire Britse steden. Maar het lijkt me ook wel een bedreiging voor Lufthansa. Emirates voert vluchten uit naar Hamburg. Voor veel Noord-Duitsers lijkt me Emirates een goed alternatief t.o.v. eerst naar Frankfurt of München vliegen om een intercontinentale Lufthansa-vlucht te maken.
Klopt, zelfde zal in bepaalde mate ook wel voor Düsseldorf gelden.
Hetzelfde heb je zien gebeuren in Australië, waar Qantas intercontinentaal vooral vanaf Melbourne en Sydney vliegt. Emirates snoept daar nu behoorlijk wat marktaandeel weg, evenals Etihad en Qatar, mensen uit Perth en Brisbane hoeven nu niet meer eerst daarheen om richting het Europese continent te kunnen. Op Perth vliegt Emirates driemaal daags, terwijl het bepaald geen grote thuismarkt heeft, zo'n 1,8 miljoen mensen.

Wat dat aangaat heeft de KLM nog geluk, voor vrijwel iedereen in Nederland ligt Schiphol op een acceptabele afstand. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_114971029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
En dan is de komst van de A380 naar AMS niet alleen de grootste dreiging. Emirates plukt ook passagiers van KLM weg uit bijv. de UK (Manchester A380, Newcastle 77W , Glasgow double daily). Passagiers die er voorheen misschien voor kozen naar BKK/SIN/KUL/Afrika te vliegen met KLM via AMS, maar nu door Emirates via DXB gesluisd worden.
Ik ben er ook zo eentje idd, ik ben in het voorjaar via Dubai naar Kaapstad gevlogen, omdat het gewoon veel voordeliger is dan bijv. KLM.
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_114971922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:30 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Klopt, zelfde zal in bepaalde mate ook wel voor Düsseldorf gelden.
Hetzelfde heb je zien gebeuren in Australië, waar Qantas intercontinentaal vooral vanaf Melbourne en Sydney vliegt. Emirates snoept daar nu behoorlijk wat marktaandeel weg, evenals Etihad en Qatar, mensen uit Perth en Brisbane hoeven nu niet meer eerst daarheen om richting het Europese continent te kunnen. Op Perth vliegt Emirates driemaal daags, terwijl het bepaald geen grote thuismarkt heeft, zo'n 1,8 miljoen mensen.

Wat dat aangaat heeft de KLM nog geluk, voor vrijwel iedereen in Nederland ligt Schiphol op een acceptabele afstand. :)
Emirates heeft zelfs een heel netwerk binnenin Australië en NZ. Je kunt met de A380 van Sydney naar Auckland en over een tijdje ook van Melbourne naar Auckland met hetzelfde toestel.

En ik zie nu dat Emirates ook vanuit Brisbane vluchten naar Auckland uitvoert en vanuit Sydney naar Christchurch. Zo snoepen ze ongetwijfeld veel marktaandeel van Qantas en Air NZ weg.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:28:11 #166
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_114973992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:50 schreef Kopstoot het volgende:
Je hoort wel eens het verhaaltje dat Nederland zo goed bedeeld is met Schiphol, omdat we met onze thuismarkt nooit dergelijke aantallen zouden halen. Zo veel zal dat niet schelen
Het aandeel transferpassagiers gaat richting de 50% (was 43% in 2009).
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:54:46 #167
67174 Dos37
Come on Twente
pi_115048563
Gisteren en vandaag ook weer op de Zwanenburgbaan geland.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_115048643
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:54 schreef Dos37 het volgende:
Gisteren en vandaag ook weer op de Zwanenburgbaan geland.
Zal vast nog wel vaker gebeuren ;)
-weg-
pi_115050024
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:02 schreef Woods het volgende:
Wat een apenneukers ook hè, staan we allemaal bij de Polderbaan laten ze hem landen op de Zwanenburgbaan. Anyway, had de start wel gelukkig kunnen zien want we waren op de fiets. Pics later.
Ben je niet een enorme apenneuker als je een vliegtuig wilt spotten zonder het luchtverkeer in de gaten te houden? Niemand die even op het idee kwam om op internet te kijken, de vele berichtgevingen te volgen?
-weg-
pi_115098686
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:36 schreef Auti het volgende:

[..]

Ben je niet een enorme apenneuker als je een vliegtuig wilt spotten zonder het luchtverkeer in de gaten te houden? Niemand die even op het idee kwam om op internet te kijken, de vele berichtgevingen te volgen?
En dag vantevoren werd Zwanenburg al overal gezegd, ook via Schiphol. Dus waarom er mensen bij de Polderbaan stonden begrijp ik niet.
pi_115098694
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:02 schreef Woods het volgende:
Wat een apenneukers ook hè,[...]
Dacht dat geitenneukers de geaccepteerde term was voor mensen uit die regio :X

Maar zo moeilijk is het niet om even op te zoeken welke baan gebruikt gaat worden, natuurlijk, kun je zowel de vliegers, als de LVNL niet echt de schuld van geven.

Zelf vind ik de A380 eruit zien als een aangespoelde walvis welke in de zon is opgezwollen en olp het punt van knappen staat... M.a.w. gruwelijk lelijk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:23:43 #172
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_115098759
Doe mij die maar
Porno
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:39:35 #174
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_115101203
Speciaal voor jullie de video upgeload
(Ik heb opgenomen in 1080, het is wat schokkerig maar hij detecteert alleen 720?)
Toch wel :P
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_115102440
waanzinnig filmpje. flexibele staart _O_
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:59:10 #176
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_115103893
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:39 schreef Woods het volgende:
Speciaal voor jullie de video upgeload
(Ik heb opgenomen in 1080, het is wat schokkerig maar hij detecteert alleen 720?)
Toch wel :P
Wat is er met dat filmpje aan de hand? Die "flexibele staart" is niet echt normaal. Op 0:10 zie je zelfs het hele vliegtuig flexen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:02:56 #177
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_115104034
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Wat is er met dat filmpje aan de hand? Die "flexibele staart" is niet echt normaal. Op 0:10 zie je zelfs het hele vliegtuig flexen.
Viel me net pas op, ziet er echt gek uit ja, eng :') Ik moet zeggen dat het filmpje, opgenomen met een Sony HD Handycam, niet vloeiend liep in WMP. Had het via SD overgebracht dus misschien daar de fout, even opnieuw kopiëren. filmpje doet het anders wel goed, maar ook niet in WMP :7
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_115104280
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waanzinnig filmpje. flexibele staart _O_
:')
pi_115104305
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Wat is er met dat filmpje aan de hand? Die "flexibele staart" is niet echt normaal. Op 0:10 zie je zelfs het hele vliegtuig flexen.
twilight zone momentje vastgelegd door een fokker _O_
pi_115128506
Zou ut? Ik kan mij wel meer situaties voorstellen waar je optisch
denkt " huh..dat kan toch niet? " maar dat vervolgens heel logisch
is te verklaren daar ons oog vaak maar een vertekend beeld weergeeft
van iets. Voorbeeld? Een auto die voorbij rijdt en waar je denkt dat de
banden achteruit draaien terwijl dat niet zo is.
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:31:44 #181
67174 Dos37
Come on Twente
pi_115137038
Vandaag landde ie op de Buitenveldertbaan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_115148477
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:31 schreef Dos37 het volgende:
Vandaag landde ie op de Buitenveldertbaan.
Tuurlijk, precies de dag dat ik niet thuis ben :')
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:45:57 #183
67174 Dos37
Come on Twente
pi_115183365
En was je vandaag thuis? dan had je hem weer kunnen zien
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_115187719
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:45 schreef Dos37 het volgende:
En was je vandaag thuis? dan had je hem weer kunnen zien
Nee, aan het werk nu. Al kan ik m dan ook zien, maar vergeten :')
  woensdag 15 augustus 2012 @ 02:17:38 #185
19840 Libris
Live from Singapore
pi_115584636
Vanavond met SQ A380 van Singapore naar Sydney :) Eerste keer met een A380
pi_115884826
Vandaag zag ik er een opstijgen van emerites.
Het viel me op dat hij veel langzamer vloog als een 747, ook klom hij minder snel.
Wat een mooie machine!!!
pi_115885002
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:21 schreef Kamper86 het volgende:
Vandaag zag ik er een opstijgen van emerites.
Het viel me op dat hij veel langzamer vloog als een 747, ook klom hij minder snel.
Wat een mooie machine!!!
Dat hangt af van hoeveel kerosine, passagiers en bagage er in de beide kisten zitten.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:34:46 #188
67174 Dos37
Come on Twente
pi_115885630
Ik heb hem dinsdag zien landen. Op goed geluk richting schiphol gegaan en zoals verwacht is ie geland op de Zwanenburgbaan geweldige plek stond ik waar de vliegtuigen echt recht op je afkomen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 23:12:19 #189
6941 APK
Factual, I think.
pi_115888122
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 02:17 schreef Libris het volgende:
Vanavond met SQ A380 van Singapore naar Sydney :) Eerste keer met een A380
Was het wat?
Ik ga zelf in december en heb stoelen in een rij van twee geboekt dus geen rare Arabier naast ons :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 02:00:00 #190
19840 Libris
Live from Singapore
pi_115894105
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 23:12 schreef APK het volgende:

[..]

Was het wat?
Ik ga zelf in december en heb stoelen in een rij van twee geboekt dus geen rare Arabier naast ons :+
Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was. Op de heenweg een uur vertraging gehad omdat een van de deuren/luiken niet goed afsloot.
pi_115896548
Hoeveel vliegen er nu rond dan.
Dan weet ik hoe bijzonder ik het moet vinden!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:17:26 #192
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_115896603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:11 schreef Kamper86 het volgende:
Hoeveel vliegen er nu rond dan.
Dan weet ik hoe bijzonder ik het moet vinden!
Een stuk of 80 vliegen er nu rond.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_115896608
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:11 schreef Kamper86 het volgende:
Hoeveel vliegen er nu rond dan.
Dan weet ik hoe bijzonder ik het moet vinden!
80 ongeveer
pi_115896752
Dat is niet veel!
pi_115896983
Emirates heeft er nog ruim 60 in bestelling staan.
-weg-
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:09:30 #196
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_115899906
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 02:00 schreef Libris het volgende:

[..]

Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was. Op de heenweg een uur vertraging gehad omdat een van de deuren/luiken niet goed afsloot.
Het voordeel vond ik dat je in economy als je aan het raam zit, zeeën van ruimte hebt tussen je stoel en het daadwerkelijke raam, je hebt een soort vensterbank, erg fijn als je een dutje wilt doen. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:56:12 #197
6941 APK
Factual, I think.
pi_115913618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 02:00 schreef Libris het volgende:

Je hebt niet in de gaten dat je in een dubbeldeks vliegtuig zit. Het voordeel is dat je iets meer ruimte hebt dan in bv een 777 en dat het leek of het stiller was.
Klinkt goed :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef Kopstoot het volgende:

Het voordeel vond ik dat je in economy als je aan het raam zit, zeeën van ruimte hebt tussen je stoel en het daadwerkelijke raam, je hebt een soort vensterbank, erg fijn als je een dutje wilt doen. :)
Dan heb je toch juist niets om je hoofd tegenaan te leggen? :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:35:01 #198
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_115925903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:56 schreef APK het volgende:

[..]

Dan heb je toch juist niets om je hoofd tegenaan te leggen? :o
Jawel, alleen je kunt wat meer onderuit gezakt gaan liggen zeg maar, iets van een kussentje of trui ofzo ertussen en je ligt heerlijk!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:56:55 #199
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_115947981
Wat een ding zeg...

De 737-400 en 737-600 waar ik mee gevlogen hebben vallen in het niet bij zo'n toestel.



[ Bericht 37% gewijzigd door TommyGun op 24-08-2012 13:02:17 ]
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:52:27 #200
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_116035952
Vrijdag zag ik er een opstijgen toen ik op de A3 bij Frankfurt Main reed. Ik hoop zsm een keer op Schiphol te gaan kijken.
Wie dit leest is gek
pi_116093701
Wat een kutding om in te vliegen zeg :P

Dacht lekker bij het raam te gaan zitten, zodat ik mn kop lekker tegen de wand aan kan leggen icm. kussentje..

Maar omdat er natuurlijk 2 verdiepingen zijn, was de wand veel verder van me verwijderd dan in welk ander toestel dan ook... Daardoor de hele vlucht naar een lekkere houding gezocht, die ik niet heb gevonden..
pi_116186139
Blijft handig; (mobiele) telefoons en handige internetsites.
M'n vader bracht vandaag m'n zus/zwager weg naar Schiphol (die wanneer ik weer bijna met m'n niet gewenste k*t-studie moet beginnen juist zo ongeveer mijn ultieme droomreis maken) en hij wilde die A380 ook wel 'ns zien; ik doorgegeven van waar te zien (hij is met de fiets) en was goed te zien.

Heb 'm zelf nog niet gezien in het echt :@ ...
pi_116269213
Mij lijkt eigenlijk dat de opkomst van de maatschappijen uit de Golf vooral de rechtstreekse verbindingen tussen het Verre Oosten en kleinere Europese luchthavens onder druk zet. Voor directe vluchten naar Londen, Frankfurt en Parijs zal altijd wel voldoende vraag zijn, maar ik kan me voorstellen dat van rechtstreekse vluchten tussen pakweg Tokio en Zürich of Singapore en Kopenhagen aardig wat marktaandeel afgesnoept wordt.

Edit - hoewel, ik zie nu dat Singapore Airlines een directe A380-lijndienst heeft naar Zürich. Ik weet trouwens niet in hoeverre je Amsterdam in dat rijtje met Kopenhagen e.d. moet plaatsen. Nederland is een kleine markt, maar Schiphol is wel een grote Europese hub.
pi_116317689
Plaatje:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')