Hoe bedoel je precies? 747-400ERF's komen toch ook bij de KLM binnen? ik heb zelf er een tijdje aan de 747-400ERF's gesleuteld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:48 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
De enige 747 die we hebben gehad is die van cargolux.
Mooie vleugels en dito motoren, maar geen pax kist.
Ik denk dat hij deze bedoeld;quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:35 schreef Antwoordapparaat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? 747-400ERF's komen toch ook bij de KLM binnen? ik heb zelf er een tijdje aan de 747-400ERF's gesleuteld.
Arkefly krijgt ze als het goed is ruim een jaar eerder dan KLMquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:36 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling.
Maar nogmaals, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart.
(niets zo brisant om aan te halen nu als Arke)
Inderdaad, gaan het merken of dat ook gehaald wordt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:01 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Arkefly krijgt ze als het goed is ruim een jaar eerder dan KLM
Dreamlifter is geen 747-8F. De Dreamlifter is "gewoon" een 747-400F (zonder winglets) waarvan de romp "iets" is opgeblazen. Boeing gebruikt deze bijv. om onderdelen voor de 787 rond te vliegen. Hetzelfde als waarvoor Airbus de Beluga heeft dus.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:48 schreef beware_reageerd het volgende:
Dreamlifter is transportkist 747-8f, de 747-8i niet.
En vanaf augustus/september zou NCA er ook mee moeten komen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 06:26 schreef Thetallguy het volgende:
Ook AirBridgeCargo komt op AMS met de 747-8, en ik geloof dat Cathay Cargo binnenkort ook deze kant op komt
Dat wist ik al, maar meende te horen ergens dat ze de freight versie ook lifter noemde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dreamlifter is geen 747-8F. De Dreamlifter is "gewoon" een 747-400F (zonder winglets) waarvan de romp "iets" is opgeblazen. Boeing gebruikt deze bijv. om onderdelen voor de 787 rond te vliegen. Hetzelfde als waarvoor Airbus de Beluga heeft dus.
Aha, komen er dus steeds meer.quote:[..]
En vanaf augustus/september zou NCA er ook mee moeten komen.
747-8 combi gaat hem niet worden. Dat is teveel gedoe met certificering en volgens mij staat de FAA het uberhaupt niet meer toe dat er nog nieuwe geproduceerd worden (wat al bestaat mag wel blijven vliegen).quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij deze bedoeld;
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)61701.jpg]afbeelding[/url] ]
De 747-8F
Mocht KLM overgaan op dit type ben ik wel benieuwd wat ze er mee gaan doen. Weer voornamelijk combi of ook volledig pax. Aangezien de 747 veel wordt afgeserveerd door de kleinere A330's en 777's. Maar goed, dan spreken we ook over 2020 en later.
Oh, dat wist ik niet. (weet eigenlijk niets/nauwelijks over dit soort dingen, maar wel grote interesse), dus daarom zit KLM wel volledig 'vast' aan de 747's die ze nu hebben. (Dat ze niet bijvoorbeeld gaan overwegen om nog een volledig-pax 747 om te bouwen of juist weer een combi naar pax.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:01 schreef Thetallguy het volgende:
747-8 combi gaat hem niet worden. Dat is teveel gedoe met certificering en volgens mij staat de FAA het uberhaupt niet meer toe dat er nog nieuwe geproduceerd worden (wat al bestaat mag wel blijven vliegen).
Kleiner was misschien verkeerde woord, maar als ik zie dat KLM in de 747-400 425 passagiers vervoerd, de 747-8 volgens wikipedia gemiddeld 50 extra zitplaatsen heeft en KLM dus zo'n 475 in de 747-8 zou stoppen is toch best veel. KLM gooit toch (net als Boeing) op meerdere maar kleinere vliegtuigen? In dit trend zie ik als leek dan niet direct een volle 747-8 bij KLM komen, aangezien ik ook geregeld verhalen lees dat KLM nu al niet altijd de 747's volkrijgt.quote:Nu gooit KLM 425 passagiers in een 777-300, en Lufthansa 362 in een 747-8, dus dat een 777 perse kleiner is is wellicht ook wat overdreven(hoewel Lufthansa een veel groter aandeel premium seats heeft).
Nog dagelijks ja, niks veranderd.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:12 schreef Woods het volgende:
Vliegt hij nog steeds daags op Schiphol aan of is dit inmiddels al gewijzigd?
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?quote:
Er vertrekken dagelijks honderden vliegtuigen vanaf Schiphol, dan is een a380 qua passagiersaantallen niet zo spannend tochquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
[..]
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Niet alleen Emeritas, maar ook KLM, Arkefly en Transavia. Al vraag ik me wel af hoe vol die vluchten zitten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
[..]
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Emirates is opzich net als KLM. Emirates haalt overal passagiers vandaan, brengt ze naar Dubai en stuurt ze dan weer door. Sterker nog, in Dubai heeft de A380 z'n eigen terminal gekregen met plaats voor 20 A380's.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
In totaal ruim 1100 vluchten, een kleine 140.000 passagiers en 4000 ton vracht per dag.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:52 schreef Piles het volgende:
Er vertrekken dagelijks honderden vliegtuigen vanaf Schiphol, dan is een a380 qua passagiersaantallen niet zo spannend toch
Is opzich niet zo lastig voor Emirates. Zeg dat er zoals hierboven gesteld wordt elke dag 490 passagiers mee gaan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
[..]
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Wie zegt dat ze vol zitten? Een tactiek kan zijn gewoon in het begin met half lege machines vliegen in de hoop dat men na het ervaren van het vliegen via Dubai naar de rest van de wereld men meer voor emirates gaat kiezen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
[..]
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Misschien moeten ze er wel een inzetten op Kuala Lumpur om concurrerend te blijven. En dan hopen dat ie vanzelf volraakt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:21 schreef Mylene het volgende:
Op welke route zou de KLM de A380 kunnen inzetten? New York? Dus als ze die zouden hebben.
Net als alle andere types vliegtuigen. Je punt?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zolang er geen crasht blijft de A380 booming business, lijkt het wel.
Daarna zal men zich realiseren dat het toch gewoon een kerosine verstokende aluminium pijp is.
Mwah, ik gok niet dat KLM een A380 kan vullen. Hun grootste vliegtuigen (747 full-pax; niet de combi en de 777-300ER) vervoeren respectievelijk 415 en 425 passagiers in 2 klassen. (Economy plus kan ik geen klas noemen).quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:21 schreef Mylene het volgende:
Op welke route zou de KLM de A380 kunnen inzetten? New York? Dus als ze die zouden hebben.
Dat is m'n punt, bestequote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Net als alle andere types vliegtuigen. Je punt?
Ik bedoel voor Airbus Industries. Dat ze er veel verkopen. Of valt dat ook tegen?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Waar baseer je dat dan op? Want de cijfers zeggen het tegenovergestelde.
Ze zitten nu op 265 orders, waarvan er 100 geleverd zijn. En het is nog maar de vraag of Airbus ooit een cent winst gaat maken op het gehele A380-programma. Oorzaken zijn de gigantische problemen bij de ontwikkeling (alleen overtroffen door Boeing met de 787) en de ongunstige wisselkoersen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik bedoel voor Airbus Industries. Dat ze er veel verkopen. Of valt dat ook tegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |