abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124276549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:48 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

De enige 747 die we hebben gehad is die van cargolux.
Mooie vleugels en dito motoren, maar geen pax kist.

Hoe bedoel je precies? 747-400ERF's komen toch ook bij de KLM binnen? ik heb zelf er een tijdje aan de 747-400ERF's gesleuteld.
pi_124279336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:35 schreef Antwoordapparaat het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? 747-400ERF's komen toch ook bij de KLM binnen? ik heb zelf er een tijdje aan de 747-400ERF's gesleuteld.
Ik denk dat hij deze bedoeld;


De 747-8F

Mocht KLM overgaan op dit type ben ik wel benieuwd wat ze er mee gaan doen. Weer voornamelijk combi of ook volledig pax. Aangezien de 747 veel wordt afgeserveerd door de kleinere A330's en 777's. Maar goed, dan spreken we ook over 2020 en later.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2013 15:24:20 ]
pi_124280872
Ook AirBridgeCargo komt op AMS met de 747-8, en ik geloof dat Cathay Cargo binnenkort ook deze kant op komt :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124293540
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:36 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling.
Maar nogmaals, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart.
(niets zo brisant om aan te halen nu als Arke)

Arkefly krijgt ze als het goed is ruim een jaar eerder dan KLM
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:15:21 #255
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124294124
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:01 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Arkefly krijgt ze als het goed is ruim een jaar eerder dan KLM
Inderdaad, gaan het merken of dat ook gehaald wordt.
Wel hebben ze al een 737 met dreamliner interieur.
En daar zijn geen klachten over te horen.

En ik doelde idd op de 747-8 maar dan de pax versie.
Vracht hebben we idd cargolux en ABC (waar ik even niet aan dacht)
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:29:42 #256
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_124297488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:48 schreef beware_reageerd het volgende:

Dreamlifter is transportkist 747-8f, de 747-8i niet.

Dreamlifter is geen 747-8F. De Dreamlifter is "gewoon" een 747-400F (zonder winglets) waarvan de romp "iets" is opgeblazen. Boeing gebruikt deze bijv. om onderdelen voor de 787 rond te vliegen. Hetzelfde als waarvoor Airbus de Beluga heeft dus.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 06:26 schreef Thetallguy het volgende:
Ook AirBridgeCargo komt op AMS met de 747-8, en ik geloof dat Cathay Cargo binnenkort ook deze kant op komt :)
En vanaf augustus/september zou NCA er ook mee moeten komen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:38:48 #257
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124297949
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Dreamlifter is geen 747-8F. De Dreamlifter is "gewoon" een 747-400F (zonder winglets) waarvan de romp "iets" is opgeblazen. Boeing gebruikt deze bijv. om onderdelen voor de 787 rond te vliegen. Hetzelfde als waarvoor Airbus de Beluga heeft dus.
Dat wist ik al, maar meende te horen ergens dat ze de freight versie ook lifter noemde.
Foutje dus.

quote:
[..]

En vanaf augustus/september zou NCA er ook mee moeten komen.
Aha, komen er dus steeds meer.
Wat op zich ook logisch is.
Laat maar komen zou ik zeggen.
pi_124313739
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 00:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij deze bedoeld;
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)61701.jpg]afbeelding[/url] ]

De 747-8F

Mocht KLM overgaan op dit type ben ik wel benieuwd wat ze er mee gaan doen. Weer voornamelijk combi of ook volledig pax. Aangezien de 747 veel wordt afgeserveerd door de kleinere A330's en 777's. Maar goed, dan spreken we ook over 2020 en later.
747-8 combi gaat hem niet worden. Dat is teveel gedoe met certificering en volgens mij staat de FAA het uberhaupt niet meer toe dat er nog nieuwe geproduceerd worden (wat al bestaat mag wel blijven vliegen).

Nu gooit KLM 425 passagiers in een 777-300, en Lufthansa 362 in een 747-8, dus dat een 777 perse kleiner is is wellicht ook wat overdreven ;) (hoewel Lufthansa een veel groter aandeel premium seats heeft).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124320375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:01 schreef Thetallguy het volgende:
747-8 combi gaat hem niet worden. Dat is teveel gedoe met certificering en volgens mij staat de FAA het uberhaupt niet meer toe dat er nog nieuwe geproduceerd worden (wat al bestaat mag wel blijven vliegen).
Oh, dat wist ik niet. (weet eigenlijk niets/nauwelijks over dit soort dingen, maar wel grote interesse), dus daarom zit KLM wel volledig 'vast' aan de 747's die ze nu hebben. (Dat ze niet bijvoorbeeld gaan overwegen om nog een volledig-pax 747 om te bouwen of juist weer een combi naar pax.

Oh, en dan gaan wilde ideeën van sommige mensen over een combi A380 bij geschikte maatschappijen (onder vracht, boven pax) ook niet door :P
quote:
Nu gooit KLM 425 passagiers in een 777-300, en Lufthansa 362 in een 747-8, dus dat een 777 perse kleiner is is wellicht ook wat overdreven ;) (hoewel Lufthansa een veel groter aandeel premium seats heeft).
Kleiner was misschien verkeerde woord, maar als ik zie dat KLM in de 747-400 425 passagiers vervoerd, de 747-8 volgens wikipedia gemiddeld 50 extra zitplaatsen heeft en KLM dus zo'n 475 in de 747-8 zou stoppen is toch best veel. KLM gooit toch (net als Boeing) op meerdere maar kleinere vliegtuigen? In dit trend zie ik als leek dan niet direct een volle 747-8 bij KLM komen, aangezien ik ook geregeld verhalen lees dat KLM nu al niet altijd de 747's volkrijgt.
Bovendien wil KLM dan ook direct een hele vloot van 747-8, zeg 10-20 volledig pax wordt wel wat veel niet?

Maar goed, dat is van een leek die verder weinig van weet. Ik hoop namelijk dat ik niet gelijk heb; ik wil over een aantal jaren graag variatie houden. :P
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:12:33 #260
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_124338319
Vliegt hij nog steeds daags op Schiphol aan of is dit inmiddels al gewijzigd?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_124338569
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:12 schreef Woods het volgende:
Vliegt hij nog steeds daags op Schiphol aan of is dit inmiddels al gewijzigd?
Nog dagelijks ja, niks veranderd.
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:19:19 #262
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_124338635
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Nog dagelijks ja, niks veranderd.
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_124339947
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:

[..]

Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Er vertrekken dagelijks honderden vliegtuigen vanaf Schiphol, dan is een a380 qua passagiersaantallen niet zo spannend toch :P
pi_124340829
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:

[..]

Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Niet alleen Emeritas, maar ook KLM, Arkefly en Transavia. Al vraag ik me wel af hoe vol die vluchten zitten.
pi_124341948
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Emirates is opzich net als KLM. Emirates haalt overal passagiers vandaan, brengt ze naar Dubai en stuurt ze dan weer door. Sterker nog, in Dubai heeft de A380 z'n eigen terminal gekregen met plaats voor 20 A380's.
Met Emirates naar kun je dan vanaf Dubai weer de doorvliegen naar de hele wereld; naar Afrika, Azië, Australië enz.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:52 schreef Piles het volgende:
Er vertrekken dagelijks honderden vliegtuigen vanaf Schiphol, dan is een a380 qua passagiersaantallen niet zo spannend toch :P
In totaal ruim 1100 vluchten, een kleine 140.000 passagiers en 4000 ton vracht per dag.
Dan maakt die ± 490 x 2 passagiers van de A380 niet zoveel uit nee.

Als je er zo over nadenkt bizarre aantallen eigenlijk...

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 21-03-2013 18:25:41 ]
pi_124343911
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:

[..]

Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Is opzich niet zo lastig voor Emirates. Zeg dat er zoals hierboven gesteld wordt elke dag 490 passagiers mee gaan.

10% naar Dubai, 15% naar Australie/Nieuw Zeeland, 15% naar Bangkok/Phuket, 10% naar Zuid-Afrika, 10% naar Afrika-overig, 10% naar India, 10% naar Hong Kong, 10% naar China, 10% naar Azie-overig. Even met heel random getallen, maar Emirates heeft genoeg capaciteit, connecties én relatief goedkope tarieven om best elke dag 49 mensen vanuit Amsterdam naar China te vervoeren.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124373132
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:

[..]

Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Wie zegt dat ze vol zitten? Een tactiek kan zijn gewoon in het begin met half lege machines vliegen in de hoop dat men na het ervaren van het vliegen via Dubai naar de rest van de wereld men meer voor emirates gaat kiezen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:16:11 #268
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_124383363
Zolang er geen crasht blijft de A380 booming business, lijkt het wel.
Daarna zal men zich realiseren dat het toch gewoon een kerosine verstokende aluminium pijp is.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:21:16 #269
16715 Mylene
*schatje*
pi_124383571
Op welke route zou de KLM de A380 kunnen inzetten? New York? Dus als ze die zouden hebben.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:44:04 #270
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_124384421
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:21 schreef Mylene het volgende:
Op welke route zou de KLM de A380 kunnen inzetten? New York? Dus als ze die zouden hebben.
Misschien moeten ze er wel een inzetten op Kuala Lumpur om concurrerend te blijven. En dan hopen dat ie vanzelf volraakt.
Wie dit leest is gek
pi_124385662
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zolang er geen crasht blijft de A380 booming business, lijkt het wel.
Daarna zal men zich realiseren dat het toch gewoon een kerosine verstokende aluminium pijp is.
Net als alle andere types vliegtuigen. Je punt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:21 schreef Mylene het volgende:
Op welke route zou de KLM de A380 kunnen inzetten? New York? Dus als ze die zouden hebben.
Mwah, ik gok niet dat KLM een A380 kan vullen. Hun grootste vliegtuigen (747 full-pax; niet de combi en de 777-300ER) vervoeren respectievelijk 415 en 425 passagiers in 2 klassen. (Economy plus kan ik geen klas noemen).
In een A380 met 2 klassen gaan zo'n 600-700 passagiers.

Je moet echt de bezettingsgraad van die 747-combi en 777-300ER moeten weten om te kijken of zoiets uitkan. Lijkt me niet, want dan moet KLM ook direct zo'n 10-20 A380's hebben (om ze efficiënt te kunnen gebruiken/onderhouden), eventueel samen met Air France. Dat wordt gewoon teveel stoelen die ze in totaal moeten vullen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:31:38 #272
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_124386524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Net als alle andere types vliegtuigen. Je punt?

Dat is m'n punt, beste
Wie dit leest is gek
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:44:07 #273
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_124387054
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
A380 booming business
Waar baseer je dat dan op? Want de cijfers zeggen het tegenovergestelde.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:47:52 #274
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_124387210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:44 schreef OEM het volgende:

[..]

Waar baseer je dat dan op? Want de cijfers zeggen het tegenovergestelde.
Ik bedoel voor Airbus Industries. Dat ze er veel verkopen. Of valt dat ook tegen?
Wie dit leest is gek
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:01:09 #275
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_124387821
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik bedoel voor Airbus Industries. Dat ze er veel verkopen. Of valt dat ook tegen?
Ze zitten nu op 265 orders, waarvan er 100 geleverd zijn. En het is nog maar de vraag of Airbus ooit een cent winst gaat maken op het gehele A380-programma. Oorzaken zijn de gigantische problemen bij de ontwikkeling (alleen overtroffen door Boeing met de 787) en de ongunstige wisselkoersen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')