Wat boeit het, wij worden toch kampioen. Makkie.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:57 schreef Smoofie het volgende:
Omkoping, hij mist psv uit dus feyenoord verliest daar nu.
Zucht ok dan bied ik jou ook de keuzequote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:01 schreef msnk het volgende:
Friso ligt hersendood in het ziekenhuis en jij belooft je kinderen dat je gaat skiën met ze. En dan kom je je belofte ook nog 's na, want ja je hebt het beloofd...
Wat voor verwende opvoeding krijgen die kinderen in hemelsnaam
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:40 schreef DonRaja het volgende:
Kan iemand Swerts ff naar Lech brengen? Er wacht een lawine op hem.
Zo dik had ik je nou ook weer niet ingeschat, en ach laat ze lekker opschonen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:36 schreef msnk het volgende:
Die ene.
Iemand heeft al mijn posts lopen verwijderen in het FR-topicDamn. Oh valt wel mee
Enkel dat gezeik met Muto.
Hoe ontstaat een lawine eigenlijk?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:40 schreef DonRaja het volgende:
Kan iemand Swerts ff naar Lech brengen? Er wacht een lawine op hem.
Ik zal Wicky de Viking voor je raadplegen. Deze Noorse Viking is uiteraard een sneeuwkenner.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:08 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hoe ontstaat een lawine eigenlijk?
quote:Ontstaan
Bij het ontstaan van sneeuwlawines spelen verschillende factoren een rol. Het samenspel van factoren is zo complex, dat het voorspellen van lawines alleen beperkt mogelijk is. Zelfs ervaren berggidsen kunnen door lawines verrast worden.
De sneeuwlaag in de bergen is zelden homogeen. De opbouw wordt beïnvloed door de hoeveelheden gevallen sneeuw en de kristalstructuur, die op zijn beurt voortdurend beïnvloed wordt door temperatuur, zon en wind. Daardoor kunnen in de sneeuwlaag zones met een lage hechting ontstaan. Ook kan de sneeuwlaag als geheel slecht met de ondergrond verbonden zijn, bijvoorbeeld als die bestaat uit lang, ongemaaid gras. In het algemeen is het lawinegevaar tijdens en kort na grote hoeveelheden verse sneeuwval het grootst, maar ook verstuivingen kunnen plaatselijk het lawinegevaar sterk verhogen. Uiteraard is de steilheid van de helling van invloed, maar ook bij een hellingsgraad van 25 graden kan een lawine ontstaan.Meestal is het bij 30 graden.
De directe oorzaak voor een lawine is het toenemen van de belasting op de sneeuwlaag, bijvoorbeeld door een wintersporter, of afname van de sneeuwvastheid, door regen of temperatuurverhoging. De eerste mooie dag na sneeuwval is doorgaans bijzonder risicovol.
Goeie ninja mênquote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:10 schreef ajacied4lf het volgende:
Justitie opzoek naar dader lawine..
Wat bedoelen ze hiermee?![]()
PSV krijgt een goal tegen, tegen een turkse club. dan moet Groningen wel een goal kunnen maken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:15 schreef msnk het volgende:
Denken jullie dat Grunn kan scoren tegen psv morgen? Als het tegen 2 matige clubs al niet wil lukken... Lijkt wel een neerwaartse trend te worden
Psv houdt al 9 wedstrijden (Inc. Beker, EL) de 0 niet, maar Groningen is ook niet heel stabiel en heeft vorige week ook niet tegen VVV weten te scoren. Dus of het waard is om in te zetten zou ik aan de odd laten afhangen...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:15 schreef msnk het volgende:
Denken jullie dat Grunn kan scoren tegen psv morgen? Als het tegen 2 matige clubs al niet wil lukken... Lijkt wel een neerwaartse trend te worden
Tja... vind ik het ook niet waard nee. Zo makkelijk scoort Ajax ook weer nietquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |