In Nederland mag je op de ic ook niet de hele dag rondhangen als bezoeker; eventjes kijken, dat is het wel. De patiënten kunnen doorgaans niet praten (beamdeming) en er draaft doorlopend verplegend personeel rond, dat is het hele idee van een ic: rust, stilte, en de familie moet bij voorkeur gewoon wegblijven.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat patiënten langer op de IC blijven snap ik uiteraard. Het ging mij meer om de protocollen in combinatie met de kennis dat de koningin en Mabel alweer uit het ziekenhuis zijn vertrokken. Ik mag aannemen dat dit betekend dat ze verwachten dat zijn situatie voorlopig nog niet zal veranderen en dus wellicht het wakker maken ook nog even uitstellen?
Ik neem tenminste aan dat ze wel aanwezig willen zijn als hij al dan niet wakker wordt. Aan de andere kant gaat dat van de sedatie afhalen wrs ook langzaam? Dan zouden ze nu nog even een paar uurtjes thuis kunnen zijn bij de rest van de familie en dan over een paar uur weer terug.
Bron: Telegraafquote:Vanmorgen vertrok een zichtbaar aangeslagen vorstin koningin Beatrix met prinses Mabel om elf uur vanuit Lech. In haar gezelschap was een auto vol bagage, maar die blijkt er niet op te hebben geduid dat de koningin Lech verlaat.
Toen mijn moeder met een hersenbloeding op de ic in het EMC lag, ben ik anderhalve week wanneer het mij bliefte in en uit gelopen. Ik heb hele dagen aan dr bed gezeten. Één keer heeft verpleegster er een opmerking over gemaakt, maar daar is het bij gebleven.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:09 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
In Nederland mag je op de ic ook niet de hele dag rondhangen als bezoeker; eventjes kijken, dat is het wel. De patiënten kunnen doorgaans niet praten (beamdeming) en er draaft doorlopend verplegend personeel rond, dat is het hele idee van een ic: rust, stilte, en de familie moet bij voorkeur gewoon wegblijven.
Wat het wakker worden betreft: op televisie (P&W) vertelde een traumatoloog gisteren dat mensen in deze toestand onder narcose worden gehouden, tot de narcose op zeker moment wordt afgebouwd en ze gaan kijken of het lichaam/de hersenen weer goed op gang komen. Ze weten dus van tevoren wanneer die narcose wordt gestopt - en dan zullen de Oranjes er ongetwijfeld bij zijn (als dat al mag).
Uiteraard is dat een schending van het beroepsgeheim.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:12 schreef tony_clifton- het volgende:
Vraagje; las net een verklaring van een nederlandse journaliste die een behandelende arts sprak; kunstmatige coma, geen schedelbasisfractuur; hersenen zwellen niet etc.
Ehm. Beroepsgeheim? Waarom geldt dit duidelijk niet?
overigens is het een goed teken dat herstel duidelijk op de eerste plaats staat;quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:09 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
In Nederland mag je op de ic ook niet de hele dag rondhangen als bezoeker; eventjes kijken, dat is het wel. De patiënten kunnen doorgaans niet praten (beamdeming) en er draaft doorlopend verplegend personeel rond, dat is het hele idee van een ic: rust, stilte, en de familie moet bij voorkeur gewoon wegblijven.
Volgens mij als de toestand kritiek genoeg is wel hoor. Tenminste ik mocht 24uur per dag de IC opwandelen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:09 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
.
Waarom praat die arts dan met vreemden? Die weet ook dat hij daar last mee gaat krijgen, zéker als het vervolgens in de kranten/op twitter/... verschijnt...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:14 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Uiteraard is dat een schending van het beroepsgeheim.
Nou ja, hij heeft eigenlijk alleen maar zaken ontkent. En gezegd dat hij in een kunstmatige coma lag.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:20 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Waarom praat die arts dan met vreemden? Die weet ook dat hij daar last mee gaat krijgen, zéker als het vervolgens in de kranten/op twitter/... verschijnt...
Waarom? Tsja, waarom vertellen mensen dingen die ze niet door mogen vertellen? Omdat ze het interessant vinden klinken, omdat ze graag in de krant willen, etc.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:20 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Waarom praat die arts dan met vreemden? Die weet ook dat hij daar last mee gaat krijgen, zéker als het vervolgens in de kranten/op twitter/... verschijnt...
Haar man is de hoogleraar/neurochirurg die daar een lezing hield.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:20 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Het zal per ziekenhuis wel verschillen. En per patiënt. Ons werd destijds met klem verzocht vooral de deur niet plat te lopen, ook met het oog op de andere patiënten en het verplegend personeel dat gewoon niet bij de duizenden slangen/apparaten/infusen etc. kan als de familie rond het bed zit te barbecuën, om het zo maar te noemen (en dat zie je op gewone ziekenzalen heel vaakquote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:16 schreef znarch het volgende:
[..]
Volgens mij als de toestand kritiek genoeg is wel hoor. Tenminste ik mocht 24uur per dag de IC opwandelen.
quote:Premier Rutte stelt vakantie uit.
` Premier Rutte heeft in verband met
het ongeluk van prins Friso besloten
zijn geplande wintersportvakantie uit
te stellen.Hij wil de ontwikkelingen in
de gezondheidstoestand van prins Friso
afwachten,zo is desgevraagd door de
Rijksvoorlichtingsdienst gezegd.
Ik begreep uit haar stuk dat ze zich als journalist heeft voorgesteld aan die arts; bij een deel van het gesprek mocht ze daarom niet aanwezig zijn, bij een ander deel wel. En toen werd haar die informatie gegeven. Vind ik niks onbehoorlijks aan. Kijk, je kunt je afvragen of dit 'nieuws' is, maar eigenlijk is dat geen relevante vraag meer - net als bij de hype van de elfstedentocht, die door de media is gecreëerd, is dit inmiddels een evidente hype, en dus is het nieuws. Die journaliste doet gewoon haar werk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar man is de hoogleraar/neurochirurg die daar een lezing hield.
Dat het met hem als collega in dat vakgebied wordt besproken is dus niet vreemd, dan zijn vrouw de journaliste op gehoorafstand kan blijven staan en later nog eens tekst en uitleg krijgt van haar man en dat vervolgens allemaal naar buiten brengt is vrij onbehoorlijk.
quote:15.03 uur: Piste ongeluk Friso afgesloten
Verslaggever Jippe Tinga meldt dat de piste naar Zuger Tobel waar prins Friso gisteren bedolven werd onder een lawine, is afgesloten.
Het ziekenhuis waar ik het over had was dusdanig groot dat er verschillende IC's waren waardoor verschillende soorten patiënten ook bij elkaar lagen. De regel gold ook alleen voor directe familie btw.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het zal per ziekenhuis wel verschillen. En per patiënt. Ons werd destijds met klem verzocht vooral de deur niet plat te lopen, ook met het oog op de andere patiënten en het verplegend personeel dat gewoon niet bij de duizenden slangen/apparaten/infusen etc. kan als de familie rond het bed zit te barbecuën, om het zo maar te noemen (en dat zie je op gewone ziekenzalen heel vaak) Het heeft ook met veiligheid te maken: bacteriën (steeds handen wassen voor je naar binnen gaat), dan helpt dat gebarbecue ook niet.
Ook gaan er op de ic nogal eens mensen dood, en dan is het vervelend als er 'vreemden' bij zitten terwijl de familie achter een gordijntje afscheid zit te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |