abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 februari 2012 @ 14:01:29 #101
333374 Lithia
Too serious
pi_108115385
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:51 schreef Polarcat het volgende:
Dat begrijp ik. Ik vind ook dat het op basis van jezelf moet zijn - ik bedoel, ik ga echt niet op een date iets doen waar ik persoonlijk niets aan vind, om maar het meisje te scoren. Als je van je eigen basis afwijkt, is het niet leuk meer voor jezelf.

Maar je kunt als man ook niet denken: ik ben gewoon mezelf en hoef verder nergens rekening mee te houden. Dan ga je een heleboel dingetjes fout doen die een meisje wel nodig heeft om toenadering te zoeken. Wat die dingen precies zijn, hangt af van het meisje - maar gelukkig heb je als man een bepaald "type" waar je op valt en dan zijn de patronen na verloop van tijd makkelijker te herkennen. Zo helpt het bij sommige meisjes om "spontaan" aan te bieden de rekening te betalen, terwijl anderen daar niet van gediend zijn. Dat is natuurlijk niet spontaan, dat is iets waarbij ik een inschatting van het meisje heb gemaakt, maar dat ga ik je op een date niet vertellen. Dat zou ten koste van het spontane gevoel ("de magie") gaan.

Je bouwt dus op je eigen basis met dingen die je geleerd hebt. Die dingen zijn echt wel nodig om een open connectie te houden, maar de persoon (m/v) die initiatief neemt kan dat beter verbloemd houden. Ik zeg m/v omdat ik gok dat dit ook opgaat als de rollen omgedraaid zijn, maar in het stukje hierboven spreek ik alleen uit eigen ervaring.
Nouja, misschien moet ik maar een voorbeeld geven. Hopelijk leest mijn vriend nu niet mee. :D
Toen we van plan waren om elkaar te ontmoeten na wat internetcontact, heb ik alle voorkennis weggegooid. Uit ervaring weet ik dat ik bij verlegen mensen niet moet aanvallen met een zoen en een paar daagjes moet wachten. Dat deed ik niet, ik ging gewoon op mijn gevoel af. En het werkte. Zo had ik veel meer dingen gedaan waarvan ik achteraf denk 'jeetje, dat had ik niet moeten doen', maar in dit geval kon ik alle ervaring in de prullebak gooien.
Nu wonen we samen.

Maar nogmaals, ik ben het met jou eens en ik snap je. Het is begrijpelijk, alleen is het mijn persoonlijke voorkeur om het niet te doen.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_108115520
Af en toe zomaar iets gewaagds proberen kan ook heel leuk zijn :D jouw verhaal is een heel mooie manier om daaraan herinnerd te worden! Maar dan moet je wel de basis onder de knie hebben, want dat maakt het verschil tussen een leuk gewaagde actie en een gestoord gewaagde actie. Bij jou was dat duidelijk goed in orde.

Een voorbeeldje van de andere kant: bij een jongen die blijk geeft totaal niet te begrijpen wat meisjes leuk vinden, zal je denken dat hij je meeneemt met bungeejumpen omdat hij niets beters wist en dat zelf leuk vindt. Egoïstische hond, op de volgende date gaan we breien. :( Bij een jongen die verder aan zijn gedrag laat zien, wel te weten hoe hij een verbinding maakt, ben je eerder geneigd te denken: "wat leuk, hij neemt me mee in zijn wereld!" :D
  zaterdag 18 februari 2012 @ 14:16:12 #103
333374 Lithia
Too serious
pi_108115785
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 14:05 schreef Polarcat het volgende:
Af en toe zomaar iets gewaagds proberen kan ook heel leuk zijn :D jouw verhaal is een heel mooie manier om daaraan herinnerd te worden! Maar dan moet je wel de basis onder de knie hebben, want dat maakt het verschil tussen een leuk gewaagde actie en een gestoord gewaagde actie. Bij jou was dat duidelijk goed in orde.

Een voorbeeldje van de andere kant: bij een jongen die blijk geeft totaal niet te begrijpen wat meisjes leuk vinden, zal je denken dat hij je meeneemt met bungeejumpen omdat hij niets beters wist en dat zelf leuk vindt. Egoïstische hond, op de volgende date gaan we breien. :( Bij een jongen die verder aan zijn gedrag laat zien, wel te weten hoe hij een verbinding maakt, ben je eerder geneigd te denken: "wat leuk, hij neemt me mee in zijn wereld!" :D
Ik ben het eens met de eerste alinea. Het hangt wel af wat je als basis ziet.
Dat tweede, nee. Ik heb meteen de drang om de goede in de mens te zien, dus ik zal niet op zo'n manier afhaken. Beetje politiek correct gezegd van me, maar om jou een voorbeeld te geven wat ik zou doen: ik heb hoogtevrees, dus ik zou niet met hem meespringen. Ik zou alleen kijken als hij zou springen en de hele ervaring op zich kan leuk zijn om te zien (heb nooit eerder iemand zien springen). Alleen hierom zou ik gefascineerd zijn om zijn wereld. Het maakt mij nieuwsgierig wat hij allemaal in zijn leven doet.
Zo kan alles omgedraaid worden. Wat je zelf kan kloppen, maar soms is een meisje 'gek' genoeg om je te accepteren om hoe je bent.
Nu ben ik klaar though, ik krijg bijna het gevoel dat ik mezelf alleen herhaal.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_108115861
:D Dit topic _O-
Gelukkig is dit niet mijn aanpak.. Ik zou haar nooit meer onder ogen durven te komen na zulke opmerkingen _O-
"Ik dacht dat je me wel leuk vond".. :') Tijd om wat zelfrespect op te bouwen en de chick voor jou laten knielen ipv andersom..
pi_108115888
@Lithia: Ik denk dat we elkaar goed begrijpen en inderdaad wel klaar zijn zo. Ik ben ook blij mensen elkaar tot op zekere hoogte accepteren, want anders zou het niets worden. Jij doet dat gewoon iets meer dan de gemiddelde dame en dat is heel mooi! :)

Zo, en nu naar carnaval })
pi_108116857
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 14:18 schreef mafkees10 het volgende:
:D Dit topic _O-
Gelukkig is dit niet mijn aanpak.. Ik zou haar nooit meer onder ogen durven te komen na zulke opmerkingen _O-
"Ik dacht dat je me wel leuk vond".. :') Tijd om wat zelfrespect op te bouwen en de chick voor jou laten knielen ipv andersom..
Nuttige reactie dit, casanova..
Ik heb het overigens wel gedurfd om haar onder ogen te komen en ze vond het niks bijzonders.

[ Bericht 2% gewijzigd door samthegreat5 op 18-02-2012 15:06:06 ]
  zaterdag 18 februari 2012 @ 18:40:54 #107
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_108123177
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 14:53 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nuttige reactie dit, casanova..
Ik heb het overigens wel gedurfd om haar onder ogen te komen en ze vond het niks bijzonders.
Is inderdaad best een heel nuttige opmerking.

Want "ik dacht dat je me leuk vond, daarom probeerde ik het" is echt een foute opmerking, omdat je de boel laf ophangt aan wat je dacht dat zij zou vinden. Oftewel: zelfrespectloos.

De juiste opmerking is natuurlijk: "Ik vind jou hartstikke leuk, daarom doe ik een poging".
Het komt vanuit jezelf, het streelt haar, en je mannelijkheid blijft in tact. En het vergroot ook nog eens de kans dat ze gaat heroverwegen wat ze van jou en je onzichtbare concurrent vind. Jij laat duidelijk blijken dat je wel een risico wil nemen zonder dat je weet hoe ze daarover denkt, je streelt gratis haar ego en je toont dat je zelf ballen hebt. Een win-win situatie, respect krijgen begint bij respect voor jezelf hebben en tonen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_108123955
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 18:40 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Is inderdaad best een heel nuttige opmerking.

Want "ik dacht dat je me leuk vond, daarom probeerde ik het" is echt een foute opmerking, omdat je de boel laf ophangt aan wat je dacht dat zij zou vinden. Oftewel: zelfrespectloos.

De juiste opmerking is natuurlijk: "Ik vind jou hartstikke leuk, daarom doe ik een poging".
Het komt vanuit jezelf, het streelt haar, en je mannelijkheid blijft in tact. En het vergroot ook nog eens de kans dat ze gaat heroverwegen wat ze van jou en je onzichtbare concurrent vind. Jij laat duidelijk blijken dat je wel een risico wil nemen zonder dat je weet hoe ze daarover denkt, je streelt gratis haar ego en je toont dat je zelf ballen hebt. Een win-win situatie, respect krijgen begint bij respect voor jezelf hebben en tonen.
Ja, ik vind jouw zin ook beter. Maar aangezien dit ook mijn eerste keer is nam op dat moment de teleurstelling het over :P. Maar ach, zo'n ramp is het ook weer niet. Ik heb haar niet beledigd of iets dergelijks, en bovendien heeft zij ook geen ervaring met jongens die haar uitvragen (zoals ze zelf zegt, hier ergens te lezen). Dus zo erg zal het niet zijn ;).
  zaterdag 18 februari 2012 @ 19:12:07 #109
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_108124253
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 19:03 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ja, ik vind jouw zin ook beter. Maar aangezien dit ook mijn eerste keer is nam op dat moment de teleurstelling het over :P. Maar ach, zo'n ramp is het ook weer niet. Ik heb haar niet beledigd of iets dergelijks, en bovendien heeft zij ook geen ervaring met jongens die haar uitvragen (zoals ze zelf zegt, hier ergens te lezen). Dus zo erg zal het niet zijn ;).
Gelijk heb je. ;)
Ik pak mijn brommer en ik ga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')