abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 februari 2012 @ 00:53:04 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108106467
Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk
Laatste update: 17 februari 2012 18:51 info

LECH - Prins Johan Friso is vrijdag tijdens het skiën bedolven onder een lawine. Hij verkeert in levensgevaar, heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RvD) laten weten.

Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk Fotoserie Video
De 43-jarige is na het ongeval gereanimeerd en naar het Landeskrankenhaus in Innsbruck gebracht.
De Oostenrijkse krant OE24 schrijft op zijn website dat er sprake zou zijn van een schedelbasisfractuur. De RvD meldt dat artsen pas over enkele dagen een prognose kunnen stellen van de toestand van de prins.
Een woordvoerder van het ziekenhuis bevestigt aan NU.nl de melding van de RvD dat Friso "stabiel maar niet buiten levensgevaar" is. Verder laat de zegsman eveneens niets los over de exacte toestand van de prins.
Koningin Beatrix en echtgenote Mabel zijn in het ziekenhuis aanwezig. Friso's broers kroonprins Willem-Alexander en prins Constantijn vliegen vrijdagavond naar Oostenrijk. Alle publieke toegangen van het hospitaal zijn dicht.

'Zelf veroorzaakt'
Prins Johan Friso en zijn groep skiërs hebben de lawine ''met grote waarschijnlijkheid'' zelf veroorzaakt. Dat heeft de burgemeester van Lech, Ludwig Muxel, gezegd tegen de Oostenrijkse publieke omroep ÖRF.
Volgens een vriend die met prins Friso aan het skiën was, zou de prins vrijdagmiddag bij het skiën geen veiligheidssysteem hebben gedragen. Dat meldt het NOS Journaal. De vriend had dit wel bij zich, waardoor hij alarm kon slaan door het systeem in zijn rugzak te activeren.
De burgemeester van Lech laat aan NU.nl weten dat de bewuste lawine rond 12.15 uur is ontstaan bij Litzen-Zugertobel. De prins werd dankzij een zogenoemde lawinepieper snel gevonden en is binnen 20 minuten per helikopter naar het ziekenhuis gebracht.

Buiten piste
Het ongeluk vond plaats in zogenaamd vrij skigebied, buiten de piste. In Lech was vrijdag een waarschuwing voor lawines van kracht, van het niveau 4 ('groot') op een schaal van 5.
Er is een ''dringend'' advies gegeven de skipistes niet te verlaten, omdat anders lawines kunnen worden veroorzaakt. De waarschuwing was afgegeven door de deelstaat Tirol, die repte over een ''hachelijke'' situatie, aldus de Oostenrijkse krant Kurier op haar website.
Volgens de Nederlandse berg- en skigids Edward Bekker is het niet ongebruikelijk dat groepen zonder gids bij dit lawineniveau vertrekken. "Je hoort wel vaker berichten over dat soort ondernemingen. Toch nemen ook mensen met veel ervaring een gids mee."
De prins was met enkele anderen aan het skiën, zij zijn geen leden van de koninklijke familie en bleven ongedeerd.
Het gebied waar het ongeluk is gebeurd:

Lawines
In de afgelopen dagen heeft het zwaar gesneeuwd in de Oostenrijkse Alpen. Daardoor groeit het gevaar van lawines.
In de afgelopen twee dagen viel volgens een woordvoerder van de ANWB 60 tot 70 centimeter sneeuw in het gebied waar de koninklijke familie op vakantie is. Dat pak kwam bovenop de sneeuw die al eerder viel.
Meestal kost het twee dagen om de enige toegangsweg tot Lech weer veilig en begaanbaar te maken. ''Vrijdag is er geen sneeuw gevallen en ook zaterdag wordt geen sneeuw verwacht'', zei hij. ''Zondag gaat het weer sneeuwen.''
Lech is onder Nederlanders een populair skioord. Wintersporters die deze voorjaarsvakantie naar de Alpen afreizen, werd eerder deze week al aangeraden rekening te houden met sneeuw en gladde wegen.

Bron: Nu.nl

Om meer nieuws te vinden:
http://www.google.nl/sear(...)3d9&biw=1280&bih=907

Liveblog RTL
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108106525
Die Hajo Smit lijkt op Stenders ofzo :).

Verder moeten we denk ik tot morgenvroeg wachten op nieuws ;(
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 00:55:45 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108106548
Laten we zeggen dat de familie het om een uurtje of twee hoorde en direct in de auto naar oostenrijk ging (beveiligingstechnisch niet mogelijk), dan komen ze tijdens de spits door een zooi van de drukste gedeeltes van Duitsland en worden ze bij de alpen geconfronteerd met sneeuwval. Dat red je dus echt niet in 9 uur, een uurtje of 14, 15 is realistischer. Vliegtuig is sneller, zelfs als je om 19:00 vertrekt. En je bent een stuk uitgeruster.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_108106588
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:55 schreef Dagonet het volgende:
Laten we zeggen dat de familie het om een uurtje of twee hoorde en direct in de auto naar oostenrijk ging (beveiligingstechnisch niet mogelijk), dan komen ze tijdens de spits door een zooi van de drukste gedeeltes van Duitsland en worden ze bij de alpen geconfronteerd met sneeuwval. Dat red je dus echt niet in 9 uur, een uurtje of 14, 15 is realistischer. Vliegtuig is sneller, zelfs als je om 19:00 vertrekt. En je bent een stuk uitgeruster.
Vliegtuig is toch gewoon uurtje of 1,5? Gaat inderdaad een stuk sneller.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108106634
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_108106646
het zou wat zijn als het prins W.A. was geweest.
hele rangorde van koningschap in de war (bij invaliditeit)
pi_108106671
Ik vroeg me bij de beelden van Willem-Alexander e.d. die aankwamen in Lech, heel oppervlakkig af waar hij dat hoedje ineens vandaan haalde. Ik neem aan dat hij die doorgaans niet draagt in Nederland, ik kan me tenminste geen beelden van hem voor de geest halen waarop hij een hoed droeg.

En dan vraag ik me af hoe dat dat gegaan is.

"Max, wil jij ook even een koffertje voor mij inpakken voor vanavond?"

...

"Oh ja, en vergeet mijn hoedje niet!"

:@
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108106682
quote:
Idd. Erg duidelijk stuk.
-
pi_108106698
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Dat klopt, zit geen tijdsverschil in, maar zo brachten ze het op NL1. Het ging me er om dat het 3 uur duurt voordat dat nieuws NL bereikt. Mag toch wel iets sneller :).
Inderdaad had de metgezel van JF geen twitteraccount ? Hij kon makkelijk een tweetje doen toen hij op de heli stond te wachten, het koninklijk huis is hopeloos verouderd ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_108106701
quote:
Zien de artsen wel een reactie, dan is er kans op herstel. 'De eerste dagen tot weken zijn patiënten dan zo gek als een ui', zegt Koster. 'Ze zijn in de war, onrustig en vergeetachtig. Het duurt soms weken voordat je iets zinnigs kunt zeggen over de toekomst.'
Zo gek als een ui :D Heerlijke quote _O-
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108106702
Ik vond dat hoedje ergens wel staatsman-achtig.

Of een poging dat te doen uitstralen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:01:56 #12
19242 yavanna
Results may vary.
pi_108106711
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vroeg me bij de beelden van Willem-Alexander e.d. die aankwamen in Lech, heel oppervlakkig af waar hij dat hoedje ineens vandaan haalde. Ik neem aan dat hij die doorgaans niet draagt in Nederland, ik kan me tenminste geen beelden van hem voor de geest halen waarop hij een hoed droeg.

En dan vraag ik me af hoe dat dat gegaan is.

"Max, wil jij ook even een koffertje voor mij inpakken voor vanavond?"

...

"Oh ja, en vergeet mijn hoedje niet!"

:@
De hoed viel mij, helaas, ook op.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_108106725
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:01 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Zo gek als een ui :D Heerlijke quote _O-
Ja idd. :D _O-
-
pi_108106728
Wel weer achterlijk dat in het buitenland iemand die sowieso nooit meer bij zal komen, nog kunstmatig in leven gehouden wordt. :{
-
pi_108106737
quote:
iemand kunstmatig in coma houden is nooit een goed teken.
Het is een laatste redmiddel om een lichaam te stimuleren om op gang te komen zodra de coma wordt beeindigd. Bij geen zichtbaar herstel binnen 24 uur is het meestal einde verhaal
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:03:52 #16
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108106750
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:02 schreef Ritmo het volgende:
Wel weer achterlijk dat in het buitenland iemand die sowieso nooit meer bij zal komen, nog kunstmatig in leven gehouden wordt. :{
Huh?
pi_108106781
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:03 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Huh?
Staat in dat artikel. In Nederland staken ze behandelingen op bepaalde momenten, in het buitenland doen ze dit niet.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:05:23 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108106791
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:01 schreef yavanna het volgende:

[..]

De hoed viel mij, helaas, ook op.
Het leek mij alsof hij die snel ergens heeft opgeduikeld om zo minder last van flitsers in z'n ogen te hebben, het is donker en dan kom je in de schijnwerpers, dan ga je met je ogen knijpen en nu hoeft dat niet.
pi_108106793
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:03 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Huh?
Ging over het verhaal hierboven. In het buitenland houden ze iemand die al hersendood is en nooit meer zal herstellen nog kunstmatig in leven, terwijl ze in Nederland zo iemand (en vooral zijn omgeving) z'n rust gunnen en hem een menswaardig einde geven.
-
  zaterdag 18 februari 2012 @ 01:05:33 #20
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108106799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Staat in dat artikel. In Nederland staken ze behandelingen op bepaalde momenten, in het buitenland doen ze dit niet.
Oh, dacht al.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ging over het verhaal hierboven. In het buitenland houden ze iemand die al hersendood is en nooit meer zal herstellen nog kunstmatig in leven, terwijl ze in Nederland zo iemand (en vooral zijn omgeving) z'n rust gunnen en hem een menswaardig einde geven.
Duidelijk.

quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het leek mij alsof hij die snel ergens heeft opgeduikeld om zo minder last van flitsers in z'n ogen te hebben, het is donker en dan kom je in de schijnwerpers, dan ga je met je ogen knijpen en nu hoeft dat niet.
Maxima had ook al een hoed op.
pi_108106807
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:52 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Dat klopt, zit geen tijdsverschil in, maar zo brachten ze het op NL1. Het ging me er om dat het 3 uur duurt voordat dat nieuws NL bereikt. Mag toch wel iets sneller :).
het werd pas om 15:30 bekend gemaakt door AUSTRIAN NEWS AGENCY dat het om Koningshuis lid ging.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_108106819
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:03 schreef YebCar het volgende:

[..]

iemand kunstmatig in coma houden is nooit een goed teken.
Het is een laatste redmiddel om een lichaam te stimuleren om op gang te komen zodra de coma wordt beeindigd. Bij geen zichtbaar herstel binnen 24 uur is het meestal einde verhaal
Het is toch juist standaardprocedure om de kans op volledig herstel groter te maken? Brein heeft rust nodig, lichaam moet herstellen. Vandaar die kunstmatige coma. Kun je nog prima uit revalideren, althans zo heb ik het begrepen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_108106826
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Heel menselijk weer, van dat Gristen-tuig. Maar ja, als zij zelf maar een wit voetje halen bij hun mede-Gristenen en hun God. :{ Want daar gaat het hen om, niet om het slachtoffer.
-
pi_108106861
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zoiets zal het inderdaad wel zijn maar toch vond ik het een beetje gek staan. :@
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108106868
ALhoewel, in Nederland zijn er toch ook gevallen waarbij de familie de stekkers er niet uit wil hebben? Dan ben je gewoon een kasplantje en kun je niets. Van je familie moet je het hebben :P
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')